I/73 obecně
Re: [D43] Obecně
na 12-15 tis. vozidel patri 2+2
mj. v Norsku maji pravidlo ze nad 6 tis. stavi dalnice a nic nepocitaji (drive to bylo 12 tis. ale dospeli k nazoru ze je to moc tak to srazili na polovinu)
Kez by nekdo konecne bouchl do stolu a rekl od XXX tis. vozidel neni co pocitat a stavime D26 vzdy.
Radsi misto ekonomickych poctu penize na projekt.
mj. v Norsku maji pravidlo ze nad 6 tis. stavi dalnice a nic nepocitaji (drive to bylo 12 tis. ale dospeli k nazoru ze je to moc tak to srazili na polovinu)
Kez by nekdo konecne bouchl do stolu a rekl od XXX tis. vozidel neni co pocitat a stavime D26 vzdy.
Radsi misto ekonomickych poctu penize na projekt.
Re: [D43] Obecně
Za mě na 15 už jo, na 10 bych řekl, že by mělo 2+1 stačit (2+1 myslím kvůli komfortu, ne kvůli kapacitě). Každopádně jde v tomto případě o výhled jak sviňa, když je to v plánu stavět cca 2035 jestli vůbec. (já tedy pořád věřím, že dříve, díky nové legislativě, mluvit v roce 2019 o letech 2035 můžeme u VRT, ne u základní dálniční sítě ).
Zbytek odpovědi hodím do kategorie dálnic
Zbytek odpovědi hodím do kategorie dálnic
Re: [D43] Obecně
nezapomínejte, že jako většina "dálnic" to tu dopravu nasaje
a na tunely bych kašlal, ať to jede pěkně od Lipky po Kuřim, on to okruh Brna určitě pobere
a na tunely bych kašlal, ať to jede pěkně od Lipky po Kuřim, on to okruh Brna určitě pobere
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D43] Obecně
Jeste, ze se tyto uvahy neresily treba na D5. Jinak by od Stribra byla dvoupruhovka se stoupacimi pruhy...
Re: [D43] Obecně
Neboj, přesně tohohle jsem taktéž zastánce, ať se začne stavět od Boskovic nebo od severu a na poslední úsek ať se kašle, když se "v Brně" neumí dohodnout Jinak s nasáváním souhlas, je ovšem pravda, že D43 prochází opravdu řídce obydlenou oblastí, hlavně tedy ta severní část, ta bude z 90% tvořena tranzitem, myslím jako i českým.Mike píše:nezapomínejte, že jako většina "dálnic" to tu dopravu nasaje
a na tunely bych kašlal, ať to jede pěkně od Lipky po Kuřim, on to okruh Brna určitě pobere
Souhlas, člověk by si řekl, že to bylo tím, že to je u hranic, ale ne .. na D11 budeme stavět dálnici bez odstavných pruhů, protože tam toho nebude přece jezdit tolikAF-1 píše:Jeste, ze se tyto uvahy neresily treba na D5. Jinak by od Stribra byla dvoupruhovka se stoupacimi pruhy...
Re: [D43] Obecně
AF-1 píše:Jeste, ze se tyto uvahy neresily treba na D5. Jinak by od Stribra byla dvoupruhovka se stoupacimi pruhy...
100% souhlas - jen je vidět že se ta výstavba blokuje nejen zákony ale i vlastními rozhodnutími čistě organizačními.... na povolení a stavbu ty propočty dělat nemusíme, tedy kdybychom chtěli.... ale ono se na MD a ŘSD jaksi nechce....
Re: [D43] Obecně
Z FCB starosty Kuřimi Draga Sukalovského:
Kasační stížnost zamítnuta, zásady územního rozvoje platí!!!
Skvělá zpráva. Nejvyšší správní soud před chvílí zveřejnil rozsudek ve věci odvolání několika obcí, spolků a jednotlivců proti rozsudku krajského soudu v Brně, který uznal platnost zásad územního rozvoje JM kraje. NSS stížnost rozhodnul takto:
I. Kasační stížnosti s e z a m í t a j í .
II. Stěžovatelé n e m a j í právo na náhradu nákladů řízení o kasačních stížnostech.
III. Odpůrci s e náhrada nákladů řízení o kasačních stížnostech n e p ř i z n á v á .
IV. Osoby zúčastněné na řízení n e m a j í právo na náhradu nákladů řízení o kasačních stížnostech.
P o u č e n í : Proti tomuto rozsudku n e j s o u opravné prostředky přípustné.
Obchvat Kuřimi a dálnice D43 a další, především dopravní stavby jsou o malinký krůček reálnější, i když stále ještě velmi daleko.
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON ... 150502.pdf
Kasační stížnost zamítnuta, zásady územního rozvoje platí!!!
Skvělá zpráva. Nejvyšší správní soud před chvílí zveřejnil rozsudek ve věci odvolání několika obcí, spolků a jednotlivců proti rozsudku krajského soudu v Brně, který uznal platnost zásad územního rozvoje JM kraje. NSS stížnost rozhodnul takto:
I. Kasační stížnosti s e z a m í t a j í .
II. Stěžovatelé n e m a j í právo na náhradu nákladů řízení o kasačních stížnostech.
III. Odpůrci s e náhrada nákladů řízení o kasačních stížnostech n e p ř i z n á v á .
IV. Osoby zúčastněné na řízení n e m a j í právo na náhradu nákladů řízení o kasačních stížnostech.
P o u č e n í : Proti tomuto rozsudku n e j s o u opravné prostředky přípustné.
Obchvat Kuřimi a dálnice D43 a další, především dopravní stavby jsou o malinký krůček reálnější, i když stále ještě velmi daleko.
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON ... 150502.pdf
Re: [D43] Obecně
Historicky milnik v pořizování ZUR!
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: [D43] Obecně
Teď to sem jdu taky nasdílet a vidím, že už mě někdo předběhl
Tak kéž čeká 1.aktualizaci ZUR alespoň takový osud ! Nebo nejlépe bez žalob (zbožné přání )
Tak kéž čeká 1.aktualizaci ZUR alespoň takový osud ! Nebo nejlépe bez žalob (zbožné přání )
Re: [D43] Obecně
Pánové, skvělá zpráva !! Doufejme,že se stavba blíží...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D43] Obecně
Pokud se nemýlím, máme tu konečně letáky na D43 (4301-4304):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/487 ... -kurim.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/489 ... oritov.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/490 ... itavka.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/488 ... -kraje.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/487 ... -kurim.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/489 ... oritov.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/490 ... itavka.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/488 ... -kraje.pdf
Re: [D43] Obecně
Mazec, tohle jsem čekal tak 7-8 let
Několik poznámek:
Na první pohled to alespoň vypadá, že se opravdu rozběhne příprava úseku Bořitov-Svitávka. V letáku je napsáno, že v druhé polovině 2019 začne práce na DUR, což je zajímavé, když vezmu v potaz, že tohle ŘSD údajně říkalo senátorce Vítkové už na podzim roku 2018 Ale to je jedno, i tvorbu samotných letáků chválím Navíc vzhledem k tomu, že je EIA si říkám, že začíná být opravdu reálné dočkat se prvního úseku D43 do roku 2030. Trochu OT - nejde mi to popravdě ale moc dohromady s těmi plánovanými úpravami na části I/43 právě v těchto místech, řekl bych, že dělat je i na třeba 5-8 let je zbytečné, na I/43 jsou mnohem větší závady (většinu z nich ŘSD naštěstí chce řešit) a jsou v úsecích kde dálnice bude o hodně později kvůli ZUR a EIA.
Líbí se mi, že v úseku Kuřim-Bořitov je nakreslená jen jedna varianta - tak by to mělo jednoznačně být - trochu tam zlobí severní obchvat Kuřimi vs jižní, ale to je detail. Spolu s nakreslením obou variant v letáku na jižní úsek D43 si dělám naději, že se bude do budoucna opravdu uvažovat o tom, že se to po Kuřim postaví a dole ať se hádají dalších 20 let což je bohužel lepší než nic.
A jen malý detail na závěr - v letáku na Svitávka-hranice JMK - se dole píše, že po dopracování tahové studie (CK MD chce více info o použitelnosti stávajícího tělesa pro různé kategorie dálnice a jejich ekonomickou efektivnost) se navrhne další etapizace. Jediné, ovšem málo reálné, mi přijde etapizovat to právě po konec tohoto "letáku" po Jevíčko, protože by to trošku odlehčilo Boskovicím, jinak mi ale jakákoli etapizace přijde mimo mísu, úsek Svitávka-Staré město se musí postavit naráz, jinak nedává žádný smysl.
Ale stejně ještě teď rozdýchávám, že máme letáky, když ofiko termíny na D43 jsou roky 2030, 2035, 2040
Několik poznámek:
Na první pohled to alespoň vypadá, že se opravdu rozběhne příprava úseku Bořitov-Svitávka. V letáku je napsáno, že v druhé polovině 2019 začne práce na DUR, což je zajímavé, když vezmu v potaz, že tohle ŘSD údajně říkalo senátorce Vítkové už na podzim roku 2018 Ale to je jedno, i tvorbu samotných letáků chválím Navíc vzhledem k tomu, že je EIA si říkám, že začíná být opravdu reálné dočkat se prvního úseku D43 do roku 2030. Trochu OT - nejde mi to popravdě ale moc dohromady s těmi plánovanými úpravami na části I/43 právě v těchto místech, řekl bych, že dělat je i na třeba 5-8 let je zbytečné, na I/43 jsou mnohem větší závady (většinu z nich ŘSD naštěstí chce řešit) a jsou v úsecích kde dálnice bude o hodně později kvůli ZUR a EIA.
Líbí se mi, že v úseku Kuřim-Bořitov je nakreslená jen jedna varianta - tak by to mělo jednoznačně být - trochu tam zlobí severní obchvat Kuřimi vs jižní, ale to je detail. Spolu s nakreslením obou variant v letáku na jižní úsek D43 si dělám naději, že se bude do budoucna opravdu uvažovat o tom, že se to po Kuřim postaví a dole ať se hádají dalších 20 let což je bohužel lepší než nic.
A jen malý detail na závěr - v letáku na Svitávka-hranice JMK - se dole píše, že po dopracování tahové studie (CK MD chce více info o použitelnosti stávajícího tělesa pro různé kategorie dálnice a jejich ekonomickou efektivnost) se navrhne další etapizace. Jediné, ovšem málo reálné, mi přijde etapizovat to právě po konec tohoto "letáku" po Jevíčko, protože by to trošku odlehčilo Boskovicím, jinak mi ale jakákoli etapizace přijde mimo mísu, úsek Svitávka-Staré město se musí postavit naráz, jinak nedává žádný smysl.
Ale stejně ještě teď rozdýchávám, že máme letáky, když ofiko termíny na D43 jsou roky 2030, 2035, 2040
Re: [D43] Obecně
Ale obchvat Kuřimi je samostatná stavba. Neměl by být zakreslen ani v letáku k 4301 ani k 4302.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D43] Obecně
..a teď si představ, že prý co nevidět budou i letáky na 518-520...Aram96 píše:Mazec, tohle jsem čekal tak 7-8 let
Ale stejně ještě teď rozdýchávám, že máme letáky, když ofiko termíny na D43 jsou roky 2030, 2035, 2040
To už pak budeme mít dálniční síť celou. Tedy v pdf:o)
Re: [D43] Obecně
Tak já jsem někde na stránkách ŘSD našel celou tu "knížečku" o D0, tam jsou i severní úseky popsány a namalovány, takže udělat letáky podle mě bude menší problém1975 píše:..a teď si představ, že prý co nevidět budou i letáky na 518-520...Aram96 píše:Mazec, tohle jsem čekal tak 7-8 let
Ale stejně ještě teď rozdýchávám, že máme letáky, když ofiko termíny na D43 jsou roky 2030, 2035, 2040
To už pak budeme mít dálniční síť celou. Tedy v pdf:o)
No, pokud se bude počítat se stavbou D43 od severu nebo od Boskovic, tak se samostatnou stavbou nestane a bude muset být sloučen se stavbou Kuřim-Lysice, jedna bez druhé by nedávala smysl si myslím. Resp. pochybuju, že by se někdo odvážil stavět 4-pruhový tunel čistě pro obchvat Kuřimi bez dálnice.Lenny píše:Ale obchvat Kuřimi je samostatná stavba. Neměl by být zakreslen ani v letáku k 4301 ani k 4302.
Re: [D43] Obecně
Je to samostatná stavba, která bude stavěna zároveň s D43 anebo po jejím dokončení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D43] Obecně
Nějak si neumím představit, že by ty kolony v Kuřimi stály ještě 11+ let. Ten obchvat by se mohl stavět hned, jak to půjde (tzn. po schválení ZÚR). Jeho stavba až po ulici Křížkovského není závislá na stavbě dálnice. Zkapacitnění Křížkovského a Zámecké se bude muset dělat tak jako tak, nezávisle na stavbě S43.Lenny píše:Je to samostatná stavba, která bude stavěna zároveň s D43 anebo po jejím dokončení.
Re: [D43] Obecně
Proč ne? Situace v Kuřimi je neúnosná a jakmile bude dálnice v ZÚR, tak by snad nemělo stavbě obchvatu nic bránit. Není to jenom obchvat, ale zároveň přivaděč na S43.Aram96 píše:No, pokud se bude počítat se stavbou D43 od severu nebo od Boskovic, tak se samostatnou stavbou nestane a bude muset být sloučen se stavbou Kuřim-Lysice, jedna bez druhé by nedávala smysl si myslím. Resp. pochybuju, že by se někdo odvážil stavět 4-pruhový tunel čistě pro obchvat Kuřimi bez dálnice.
Re: [D43] Obecně
Ano, tohle vím, ale pouze zopakuji, že se obávám, že na to peníze nedají, dokud nebude obsluhovat S43. Já bych si také samozřejmě přál, aby se klidně stavěl předčasně. Je teoreticky možné, pokud to bude vypadat na delší časový rozdíl mezi oběma stavbami, postavit JOK v polovičním profilu a druhý tunel dostavět až s dálnicí, mě by to ovšem připadlo jako zbytečné plýtvání, když by se měl dostavovat třeba do 10 let.KarelLer píše:Proč ne? Situace v Kuřimi je neúnosná a jakmile bude dálnice v ZÚR, tak by snad nemělo stavbě obchvatu nic bránit. Není to jenom obchvat, ale zároveň přivaděč na S43.Aram96 píše:No, pokud se bude počítat se stavbou D43 od severu nebo od Boskovic, tak se samostatnou stavbou nestane a bude muset být sloučen se stavbou Kuřim-Lysice, jedna bez druhé by nedávala smysl si myslím. Resp. pochybuju, že by se někdo odvážil stavět 4-pruhový tunel čistě pro obchvat Kuřimi bez dálnice.
Jinak ale hlavní problém je, že, pokud mám správné info, auta od Tišnova se budou na dálnici připojovat v jiné MÚK než do které bude zapojen JOK, čili bez dálnice by obchvat jaksi postrádal smysl
Edit: pardon, neuvědomil jsem si, že na obchvatu bude ještě ta menší MÚK, pomocí které by se na něj dalo napojit i bez S43
Re: [D43] Obecně
Pokud se dobře dívám, pořád chybí leták na severní část D43 v Pardubickém kraji. Tam se na něco čeká?
Re: [D43] Obecně
Paráda, takže S43 kompletní.
Pominu to, že ty termíny jsou bohužel hodně mimo (snad teoreticky krom úseku Bořitov-Svitávka) ale to je vedlejší.
Když už se rozhodlo nebo v nejbližší době rozhodne, že to nebude dálnice, ale jen silnice první třídy (důvody jsou 2 - nižší rychlost a možnosti více křižovatek) bylo by myslím na místě alespoň jednu křižovatku přidat.
Na první pohled se dle mě nabízí (když tedy pomonu zatím nejasný úsek Troubsko-Kuřim) ještě jedna MÚK u Černé hory.
Podle mě by vyřešila to, že doprava z Rájce a ČH na Brno, by nezůstávala na původní I/43. Je ovšem pravda, že s tím by mohla mít problém i samotná ČH protože by obcí začalo jezdit více aut než dnes A stavět nějaký přivaděč mimo obec, to už by se určitě nevyplatilo. Je ovšem pravda, že původní I/43 by po úpravách měla na nějakých 7-10 tisíc vozidel stačit, byť zde nebude S11,5 ale jen S9,5. Myslím ale, že by měla být snaha dostat na dálnici co největší počet aut z původní 43.
Já osobně bych tedy spíš preferoval poctivou dálnici, se zelenými značkami, max.rychlostí 140 km/h, když stavebně by tahle dálnice pravděpodobně stačila i na neomezenou rychlost. Na úseku mezi Kuřimí a D1 ať je klidně 110 “kvůli emisím a hluku”, proč ne. Jsem ale sám zvědav s jakými přidanými MÚK ještě tvůrci studie přijdou, když tak vyzdvihují výhody silnice první třídy (optického “ústupu” odpůrcům “dálnici NE” jsem si samozřejmě vědom, ovšem nevím, jestli je to správný krok). To bychom totiž mohli přidat MÚK už prakticky na každe druhé křížení se silnicemi nižších tříd pro “lepší obsluhu území”. U Rozdrojovic, Drásova, zmíněné ČH, Sudic a já nevím kde ještě Myslím, že dálnice by neměl být jeden sjezd za druhým. Na D43 sice jsou hodně dlouhé úseky bez MÚK, ale je to naprosto logické, kromě Boskovic se zde nenachází žádný velký zdroj/cíl dopravy a ty další relativně větší zdroje už MÚK mají. I když bych osobně někdy využil MÚK i někde v lese u Skaličky, tak je pochopitelné, že není na místě. Jediná, která by snad dávala smysl, je ta výše zmíněná, a to je potřeba pouze pro směr Brno, směrem na sever poslouží MÚK Lysice, takže dle mě je křižovatek dost, nevím kde mají představu přidávat další.
Ještě jedna věc ale, možná i důležitější, nevíte někdo, zda ta kategorie S15,25/110 (2+1) by byla směrově rozdělená ? Alespoň betonovým svodidlem ? Pokud vím, tak bez směrového oddělení není možné dát na silnici vyšší rychlost, než 90, tudíž se s tím asi počítá. 15,5 ovšem vychází na 11,5+3,75 čili prachsprostého přidání jednoho jízdního pruhu a ponechání obou odstavných. Za mě je určitě bezpečnější a i komfortnější na straně se 2 pruhy žmenšit odstavný a směry oddělit a v důsledku toho i zvýšit rychlostní limit. Jinak bych řekl, že vyloučení běžného dvoupruhu ze severního úseku je samo o sobě vítězství. Mě by se samozřejmě líbil 4-pruh klidně jen se zálivy bez odstavných, ovšem pokud jdou mosty a těleso využít pro poctivou dálnici (D26,0/130) nevím proč šetřit “pár korun” na odstavných a nenechat tam 130 km/h.
A jedna malá věc na závěr .. nějak mi v těch letácích chybí odpočívky jedna odpočívka v jižní polovině dálnice (nejlépe asi mezi Kuřimí a Boskovicemi) by dle mě byla na místě, alespoň malá se záchody. Ve starých plánech odpočívka byla.
Pominu to, že ty termíny jsou bohužel hodně mimo (snad teoreticky krom úseku Bořitov-Svitávka) ale to je vedlejší.
Když už se rozhodlo nebo v nejbližší době rozhodne, že to nebude dálnice, ale jen silnice první třídy (důvody jsou 2 - nižší rychlost a možnosti více křižovatek) bylo by myslím na místě alespoň jednu křižovatku přidat.
Na první pohled se dle mě nabízí (když tedy pomonu zatím nejasný úsek Troubsko-Kuřim) ještě jedna MÚK u Černé hory.
Podle mě by vyřešila to, že doprava z Rájce a ČH na Brno, by nezůstávala na původní I/43. Je ovšem pravda, že s tím by mohla mít problém i samotná ČH protože by obcí začalo jezdit více aut než dnes A stavět nějaký přivaděč mimo obec, to už by se určitě nevyplatilo. Je ovšem pravda, že původní I/43 by po úpravách měla na nějakých 7-10 tisíc vozidel stačit, byť zde nebude S11,5 ale jen S9,5. Myslím ale, že by měla být snaha dostat na dálnici co největší počet aut z původní 43.
Já osobně bych tedy spíš preferoval poctivou dálnici, se zelenými značkami, max.rychlostí 140 km/h, když stavebně by tahle dálnice pravděpodobně stačila i na neomezenou rychlost. Na úseku mezi Kuřimí a D1 ať je klidně 110 “kvůli emisím a hluku”, proč ne. Jsem ale sám zvědav s jakými přidanými MÚK ještě tvůrci studie přijdou, když tak vyzdvihují výhody silnice první třídy (optického “ústupu” odpůrcům “dálnici NE” jsem si samozřejmě vědom, ovšem nevím, jestli je to správný krok). To bychom totiž mohli přidat MÚK už prakticky na každe druhé křížení se silnicemi nižších tříd pro “lepší obsluhu území”. U Rozdrojovic, Drásova, zmíněné ČH, Sudic a já nevím kde ještě Myslím, že dálnice by neměl být jeden sjezd za druhým. Na D43 sice jsou hodně dlouhé úseky bez MÚK, ale je to naprosto logické, kromě Boskovic se zde nenachází žádný velký zdroj/cíl dopravy a ty další relativně větší zdroje už MÚK mají. I když bych osobně někdy využil MÚK i někde v lese u Skaličky, tak je pochopitelné, že není na místě. Jediná, která by snad dávala smysl, je ta výše zmíněná, a to je potřeba pouze pro směr Brno, směrem na sever poslouží MÚK Lysice, takže dle mě je křižovatek dost, nevím kde mají představu přidávat další.
Ještě jedna věc ale, možná i důležitější, nevíte někdo, zda ta kategorie S15,25/110 (2+1) by byla směrově rozdělená ? Alespoň betonovým svodidlem ? Pokud vím, tak bez směrového oddělení není možné dát na silnici vyšší rychlost, než 90, tudíž se s tím asi počítá. 15,5 ovšem vychází na 11,5+3,75 čili prachsprostého přidání jednoho jízdního pruhu a ponechání obou odstavných. Za mě je určitě bezpečnější a i komfortnější na straně se 2 pruhy žmenšit odstavný a směry oddělit a v důsledku toho i zvýšit rychlostní limit. Jinak bych řekl, že vyloučení běžného dvoupruhu ze severního úseku je samo o sobě vítězství. Mě by se samozřejmě líbil 4-pruh klidně jen se zálivy bez odstavných, ovšem pokud jdou mosty a těleso využít pro poctivou dálnici (D26,0/130) nevím proč šetřit “pár korun” na odstavných a nenechat tam 130 km/h.
A jedna malá věc na závěr .. nějak mi v těch letácích chybí odpočívky jedna odpočívka v jižní polovině dálnice (nejlépe asi mezi Kuřimí a Boskovicemi) by dle mě byla na místě, alespoň malá se záchody. Ve starých plánech odpočívka byla.
Re: [D43] Obecně
Na co oficialni vyssi rychlost na tripruhu? V jednopruhu se jede ve vlacku 80 a na dvoupruhu se v podobnem vlacku pomala vozidla predjizdeji..
; o )
A ze i pustina umi generovat spoustu dopravy dokazuje MUK Bor.
; o )
A ze i pustina umi generovat spoustu dopravy dokazuje MUK Bor.
Re: [D43] Obecně
Přesně proto, aby v tom levém pruhu nejel idiotskej vychovávač 90 a předjížděl kamiony co jedou 85 nebo 89, proto by se hodilo mít tam 110 alespoň pro tu dvoupruhovou půlku. Navíc ta 110 se využije i v tom jednopruhu, občas jedu po silnici první třídy, kde je dlouhý rovný 2-pruh s přerušovanou čárou, kamiony zrovna nejsou a sejdeme se pár aut s “normálnímí” řidiči a jedeme všichni 110-120 pěkně za sebou s rozestupy, nikdo nemá potřebu předjíždět (ještě aby), ale musíme holt porušovat zákon. Nevidím důvod, proč by ta 110 neměla být i v tom jednom pruuhu, pokud to bude směrově rozdělené. Argument typu že ve 120 mohu najednou narazit na někoho kdo jede 60 nebo 80, je v tomto případě nepoužitelný, trasa S43 je na dálnici, rozhledy zde budou velmi komfortní.AF-1 píše:Na co oficialni vyssi rychlost na tripruhu? V jednopruhu se jede ve vlacku 80 a na dvoupruhu se v podobnem vlacku pomala vozidla predjizdeji..
; o )
A ze i pustina umi generovat spoustu dopravy dokazuje MUK Bor.
Re: [D43] Obecně
Je vidět, že jsi mladej a ještě to nemáš úplně srovnaný. Myšlenkové pochody ve stylu "normální řidiči ... musí porušovat zákon" můžou taky skončit tím, že mám větší auto a tak mám přeci přednost.