Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Jeste k tachometru. Tam nelze rict uplne jednoznacne, co je lepsi. V dnesnim aute ma dost nejasnou funkci. Od toho, kdy spis ukazuje nastaveni tempomatu, pres to, ze ukazuje presnych 64 aby ridic nedostal pokutu. Po to, kdy ukazuje ze se auto blizi rychlosti rozpadu. Na prvni dva pripady je lepsi cislo, na ten posledni naopak cifernik (rucicka prilis v pravo, misto reseni presne hodnoty).
Re: Elektromobilita
Tak na ten poslední případ soudruzi v Tesle taky mysleli - číslo se stane červenýmGeo píše:Jeste k tachometru. Tam nelze rict uplne jednoznacne, co je lepsi. V dnesnim aute ma dost nejasnou funkci. Od toho, kdy spis ukazuje nastaveni tempomatu, pres to, ze ukazuje presnych 64 aby ridic nedostal pokutu. Po to, kdy ukazuje ze se auto blizi rychlosti rozpadu. Na prvni dva pripady je lepsi cislo, na ten posledni naopak cifernik (rucicka prilis v pravo, misto reseni presne hodnoty).
Ale jinak k tomu minimalismu. U M3 je to samozřejmě táhnuto cenou, ale třeba u Ska ne. Tam jde taky o minimalismus (i když ne tak extrémní), ale rozhodně to nebylo o snaze mít to co nejlevnější...
Re: Elektromobilita
No, ony se automobilky obecne posouvaji v chapani pristroju (soukrome tomu rikam debilizace). Mne treba dost stve koncern (jak to maji ostatni nevim) pojetim teplomeru chladici kapaliny. Dlouha leta to bylo neco, co ukazovalo teplotu chladici kapaliny. Od urcite doby to neni nic jineho nez kontrolka ukazujici "chlad", "normal" a "prusvih" s tim, ze rucicka mezi cislicemi "50", "90" a "130" neskace, ale pomalu se presouva. O tom kolik ta kapalina ma ve skutecnosti moc nevypovida. Sve si s tim uzil jeden znamy, ktereho Touran mel pricpany chladici okruh, teplomer ho ujistovaj, ze jezdi na "90", ale ve skutecnosti mel dlouhodobe (radove mesice) provozni teplotu pres sto a nakonec mu odfouklo tesneni pod hlavou.
Re: Elektromobilita
Víte jakej je rozdíl meti optimistou a pesimistou? Pesimista říká že hůře už být nemůže. A co na to optimista...... V tomto případě já jsem ten pesimista.jonáš píše:Ono to v praxi s tou nestabuilitou neni tak horký, nemáte to nacpaný všecko na jedný zahrádce, takže když do jihočech padne mrak, na vysočině se ještě svítí, a když na Krušnejch padne flauta, Jeseníky se ještě fest točeji. Největší nestabilitu může vyvolat nucený odstavení jednoho reaktoru v Temelíně nebo nedej bože obou, a to se museli energetici naučit zvládat ještě v době neobnovitelné. A už je to taková rutina, že o tom ani noviny nepíšou.kik píše:Snaha o nahrazení uhlených a jaderných elektráren větrnými nebo slunečními povede k nestabilitě dodávek - občas nefouká, občas nesvítí.... Což některým lidem stále nedochází.
Jinak když se občas podíváte na ČEPS, je tam vidět že soláry jsou docela prima špičkovej zdroj, většinu roku dokážou tu (dnes už jedinnou) polední špičku zaříznout skoro na level základního zatížení. A v nočnim dolíku se zas čerpaj Dlouhé stráně a časem se tam budou nabíjet i velkokapacitní baterky. Který se už sneska v podstatě provozně zaplatěj z cenovýho rozdílu mezi základní výrobou a špičkovou elektřinou. Akorát se bojim že nám po pár desetiletích spokojenýho rozvoje začne docházet lithium.
Re: Elektromobilita
já tedy zatím "poučený optimista"
k pesimismu je to jen krůček
k pesimismu je to jen krůček
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
Mimochodem, libi se mi ty diskuse na hybrid.cz, cim dal vetsi zdroj pobaveni:
Zkratka, ne, ze by jim to nevychazelo financne, neumeji si to spocitatVložil/a Pepa (bez ověření), Čt, 2019-04-18 07:20
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!
Na setkání vyššího managementu firem jsme mluvili o BEV a většina lidí řekla, že BEV s standardní velikostí a dojezdem je drahé. Oni potřebují měnit auta v operáku po 2-3 letech do nájezdu 100 tis. a stejně pronajímají auta typu Octávia nebo Superb. Museli by řešit nabíjení desítek až stovek aut na což často není ani kapacita přívodů do budovy a do toho se nikomu nechce. Je pro ně jednodušíí platit 8 tis. měsíčně nájem + 8 tis. měsíčně palivo nic jiného a mají klid. Za Teslu S by platili minimálně 2,5 násobek za TM3 1,5 násobek. Dokonce se jim nelíbí ani ty vysoké výkony, většinou v tom dnes jezdí mladí obchodníci, kteří by na silnicích s tím řádili.
Vložil/a Michelin, Čt, 2019-04-18 07:29
Tak se jim ma poradit at nakoupi Leafy 40kW a mladici vychladnou.
No jo no. Vyssi managment firem nam zastaral. Chtelo by to mladsi krev, ktera by si umela spocitat navratnost takove investice, a ktera by se hlavne nebala si takovou investici prosadit a rozumne zrealizovat.
Na tohle podle meho dojizdi i ty stare automobilky, ze je tam to vedeni stare a boji se zmen. Proto zvladaji produkovat elektricke jen powerpointove prezentace.
Re: Elektromobilita
A vědí ti mladí a úspěšní, co by nejraději nahradili to zastaralé vedení, jaké jsou dodací lhůty těch elektroaut? A jestli je v oblasti těch budov vůbec příkon na to nabíjení?
Pravdu mají v tom, že spočítat se dá cokoliv, i to že vyjde elektroauto levněji než klasický spalovák.
Pravdu mají v tom, že spočítat se dá cokoliv, i to že vyjde elektroauto levněji než klasický spalovák.
Re: Elektromobilita
No, mě na tom hlavně fascinuje tahle “potřeba”: Oni potřebují měnit auta v operáku po 2-3 letech do nájezdu 100 tis.
Re: Elektromobilita
Ono to bohužel takto vychází nejlíp ekonomicky, 3 leté auto s dojezdem do 100 tkm se nejlíp prodá. Je už za slušnou cenu a ještě hodně poslouží. Další majitel ho prodá kolem 6 nebo 9 roku. Na tyto auta jsou nejlepší nájmy. Doba šíleností ala roční operák už jsou pryč.
Re: Elektromobilita
1.Q 2019, minus 0.7mld. USD. Tolik k te ziskovosti Tesly. Neco se dalo vytusit, kdyz zacal sv.Elon v poslednich dnech chrlit ohromujici zpravy o tom, co vsechno skveleho Tesla udela.
Re: Elektromobilita
někde nahoře této stránky je něco o špatném poítání u klasických firem. tak tady je něco o počítání u nových startupů https://fdrive.cz/clanky/temna-strana-s ... bezek-3638
Re: Elektromobilita
Ti mladí se často chlubí titulem MBA - což často znamená "mladý, blbý, ambiciozní".... Podle nich je vše staré špatné a musí pryč..... Ale pravdou je, že většina office center tady u nás není a ještě dost dlouho nebude připravena na nástup elektroaut. Např. v Parku na Chodově jsou snad jen 2-3 zásuvky....
Pracuji v IT a vždycky se obávám nástupu nových softwarů. V mnoha případech jsou komplikovanější, pomalejší a hlavně obsahují více chyb než ty stávající systémy. Bohužel do těch stávajících systémů už management nechce investovat, protože nejsou trendy - tedy java, webové technologie apod.
Pracuji v IT a vždycky se obávám nástupu nových softwarů. V mnoha případech jsou komplikovanější, pomalejší a hlavně obsahují více chyb než ty stávající systémy. Bohužel do těch stávajících systémů už management nechce investovat, protože nejsou trendy - tedy java, webové technologie apod.
Re: Elektromobilita
MBA = mladý, blbý, arogantní. Případně v originále Master of Bullshit Attitude
Re: Elektromobilita
Moneta Money bank připojila ve stávající budově na Brumlovce 36 nabíječek bez navýšení příkonu budovy, cílový stav je tuším něco přes 100 vozů. Používá k tomu dynamické řízení nabíjení elektromobilů podle aktuálního odběru zbytku budovy.
Více na straně 15 této brožury jednoho výrobce běžných PLC modulů, není v tom až taková věda:
https://www.tecomat.cz/download/get/tecoinfo-40-cz/166/
Více na straně 15 této brožury jednoho výrobce běžných PLC modulů, není v tom až taková věda:
https://www.tecomat.cz/download/get/tecoinfo-40-cz/166/
Re: Elektromobilita
Ten standard pro komunikaci s vozem, aby bral jen tolik co má dovoleno, je všeobecně rozšířený?
Re: Elektromobilita
Tady to bude nejspíš opačně, WallBox dá jen to co může.
Re: Elektromobilita
To je nesmysl. Wallbox buď dá, nebo nedá, ale nemůže to bez součinnosti s vozidlem regulovat. Omezení proudu by vedlo k poklesu napětí mimo toleranci. Leda že by se periodicky po několika minutách zapínal a vypínal.
Re: Elektromobilita
Ano, přes v Evropě standardizovaný Mennekes Type 2 konektor se wall box s autem (resp. její integrovanou nabíječkou) domlouvá na tom, jak rychle se má nabíjet (napětí a proud).
Prakticky třeba u Tesly, když na jednom 16A 3fázovém jističi jsou píchnuté dvě nabíječky (správně nakonfigurované, aby o sobě věděly), tak při připojení pouze jednoho auta to auto dostane plných 16 A. Pokud se připojí druhé, tak obě mají 8 A.
Prakticky třeba u Tesly, když na jednom 16A 3fázovém jističi jsou píchnuté dvě nabíječky (správně nakonfigurované, aby o sobě věděly), tak při připojení pouze jednoho auta to auto dostane plných 16 A. Pokud se připojí druhé, tak obě mají 8 A.
Re: Elektromobilita
Tak v Německu to začíná být dost zajímavý. VW sází na elektromobilitu - tedy aspoň podle iHeute. Ale musím přiznat, že ty články nejsou žádnej bulvár, ale seriózní popis stávající situace u koncernu:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
A jak to tak vypadá, tak Němci zprovoznili prvních několik kilometrů "elekrodálnice" pro kamióny - https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Jen mě tak napadá kde budou brát elekřinu na napájení těch trolejí když JE se už odstavují a uhelné se mají odstavit během 10 - 15 let. A nevěřím tomu, že to větrníky a soláry utáhnou. Spíš se obávám toho, že budou zuřivě nakupovat a sosat energii ze sousedních zemí které budou - doufejme - vyrábět elekřinu v klasických zdrojích jako jsou JE nebo uhelné elektrárny. Jedině že by Němci přešli na elektrárny plynové a tím zvětšili svou závislost na Rusku. To by Stalin v hrobě otřásal smíchy.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
A jak to tak vypadá, tak Němci zprovoznili prvních několik kilometrů "elekrodálnice" pro kamióny - https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Jen mě tak napadá kde budou brát elekřinu na napájení těch trolejí když JE se už odstavují a uhelné se mají odstavit během 10 - 15 let. A nevěřím tomu, že to větrníky a soláry utáhnou. Spíš se obávám toho, že budou zuřivě nakupovat a sosat energii ze sousedních zemí které budou - doufejme - vyrábět elekřinu v klasických zdrojích jako jsou JE nebo uhelné elektrárny. Jedině že by Němci přešli na elektrárny plynové a tím zvětšili svou závislost na Rusku. To by Stalin v hrobě otřásal smíchy.
Re: Elektromobilita
Povidani je to pekne. Pak je tady realita jmenem eGolf. A vyslednici techto dvou veci je to, ze pokud se prosadi emobilita (to si netroufam tipovat), tak VW u toho nebude (to si troufam tipovat).
Re: Elektromobilita
Zajímala by mě docela cena na 1 km, přijde mi to dost robustní. Ale určitě se to vyplatí, případně to můžou budovat třeba továrny mezi sebou.
Energetiku Německa bych nekomentoval posílat fungující elektrárny do kelu kvůli nehodě elektrárny v Japonsku na pobřeží je akt, který bych od Německa fakt nečekal. Pokud se nepletu, tak jádro chtějí nahradit plynovými, asi to bude bez emisní spalování a plyn budou odebírat kravám, čímž nebudou závislí na Rusku a ještě pomohou s oteplováním.
Geo: Zrovna VW u toho podle mě bude. V Evropě máte víc adeptů, kteří u toho spíš nebudou.
Energetiku Německa bych nekomentoval posílat fungující elektrárny do kelu kvůli nehodě elektrárny v Japonsku na pobřeží je akt, který bych od Německa fakt nečekal. Pokud se nepletu, tak jádro chtějí nahradit plynovými, asi to bude bez emisní spalování a plyn budou odebírat kravám, čímž nebudou závislí na Rusku a ještě pomohou s oteplováním.
Geo: Zrovna VW u toho podle mě bude. V Evropě máte víc adeptů, kteří u toho spíš nebudou.
Re: Elektromobilita
Tomu bych veril, pokud by eGolf nebyl bazmek, kde pokud se do nej nasklada vic jak jeden clovek, se musi osadka pri ceste do Brna bat, zda-li dojede k nabijecce u Humpolce. Z Pruhonic. Takze to cestovani po D1 dava zcela novy rozmer.
Pravda. Zapomnel jsem na variantu, ze VW koupi nejakou jinou automobilku. Takze to poupravim, VW u toho nebude s vozem vlastni vyroby.
Pravda. Zapomnel jsem na variantu, ze VW koupi nejakou jinou automobilku. Takze to poupravim, VW u toho nebude s vozem vlastni vyroby.
Re: Elektromobilita
A eGolf je postaven na této vyvíjené platformě? Nebo hodnotíte potenciál automobilky podle "zkoušky" a je Vám úplně jedno jejich první čistě elektrické auto, které ukáže, jak na tom jsou.Geo píše:Tomu bych veril, pokud by eGolf nebyl bazmek, kde pokud se do nej nasklada vic jak jeden clovek, se musi osadka pri ceste do Brna bat, zda-li dojede k nabijecce u Humpolce. Z Pruhonic. Takze to cestovani po D1 dava zcela novy rozmer.
Pravda. Zapomnel jsem na variantu, ze VW koupi nejakou jinou automobilku. Takze to poupravim, VW u toho nebude s vozem vlastni vyroby.
Ta druhá část je už úplný bizár. Když VW koupí nějakou automobilku, která to už bude umět děla, tak je integruje do vývoje koncernu a budete mít auto se znakem VW. Nebo máte prostě VW za blbce a prostě jenom doufáte, že Vaše "hypotéza" vyjde.
Re: Elektromobilita
ad troleje pro kamiony. Dotace pro Siemens, nic vic v tom nehledejte, natoz nejakou logiku, ekonomiku ci ekologii. Nekdo proste musi zjistit, ze vyfukovanim tabakoveho koure do umyvadla zlato nevznika.
Re: Elektromobilita
Co to zase je. Elektrické vlaky jsou na nic? Logika a ekonomika tam není, když bude kamion moci jet prakticky nonstop?jozka píše:ad troleje pro kamiony. Dotace pro Siemens, nic vic v tom nehledejte, natoz nejakou logiku, ekonomiku ci ekologii. Nekdo proste musi zjistit, ze vyfukovanim tabakoveho koure do umyvadla zlato nevznika.