Situace na ŘSD
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Situace na ŘSD
Snažil jsem se vymyslet kriteria soutěže, aby vyhovovaly jak Aramovi96 (záruční doba), tak Lynxovi (doba výstavby). Zde je výsledek: 50% záruční doba, 50% doba výstavby, 70% cena.
Že součet není 100%? Ale, pánové, nebuďte tak malicherní.
Že součet není 100%? Ale, pánové, nebuďte tak malicherní.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Situace na ŘSD
Souhlasím s theodorem málokdy, ale nyní tedy trefil klinček na hlavičku... navíc, záruční doba se usadí a po nějaké době ji dají všichni stejnou, takže odčerpá část měřitelně rozdílných částí...a zbydou tak pofiderní kriteria jako nyní u té jedné testovací zakázky na SŽDC - body tam dávají např. za pohovor s navrhovatelem...a podobné subjektivní a těžko vyhodnotitelná kriteria...
Pak sice opticky zkrátíme dobu výstavby, ale ztratíme to na vyhodnocování, které dnes může být "relativně rychlé" (na poměry státní správy, samozřejmě)
Pak sice opticky zkrátíme dobu výstavby, ale ztratíme to na vyhodnocování, které dnes může být "relativně rychlé" (na poměry státní správy, samozřejmě)
Re: Situace na ŘSD
vždyť v česku nestaví dálnice firma, ale "sdružení "Aram96 píše:.. Chtěl bych vidět firmu, která plánuje, že za 15 let nebude existovat, kvůli nějaké záruce kousku dálnice v malinkém Česku
...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Situace na ŘSD
V podmínkách je stanoveno, že při záruční době v délce x let uchazeč dostane maximum bodů, při délce x+1 už žádné další body navíc nedostane. A 15 let se tam rozhodně neobjevilo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Situace na ŘSD
Netuším co chcete těmi nesmyslnými procenty říct.theodor less píše:Snažil jsem se vymyslet kriteria soutěže, aby vyhovovaly jak Aramovi96 (záruční doba), tak Lynxovi (doba výstavby). Zde je výsledek: 50% záruční doba, 50% doba výstavby, 70% cena.
Že součet není 100%? Ale, pánové, nebuďte tak malicherní.
Dobu výstavby bych nedával jako předmět soutěže. Ale natvrdo stanovil v zadání. Soutěžil bych jen cenu, tak jako je to dosud. Přeci jen je to tak nejčistší a nejpřehlednější.
Re: Situace na ŘSD
Pokud požadujete zkrácení doby výstavby, s čímž nelze než souhlasit, tak zahrnutí tohoto kritéria do výběrového řízení je tím nejefektivnějším prostředkem. Protože pokud to dáte natvrdo, tak buď tam bude časová rezerva, a pak si nepomůžete, nebo to bude spočítáno podle ideálního průběhu technologických postupů, a pak to bude pro firmy vysoce rizikové. Firmy vědí, jaké mají momentálně technologie a především jaké mají kapacity, tak to ve chvíli (ne)podání nabídky zohlední. Úředník toto neví. Již dnes se do soutěže často přihlásí jen dva tři uchazeči, pokud byste dal šibeniční termíny, tak by se taky nemusel přihlásit nikdo. Anebo někdo, kdo by to jen zkusil s nějakou absurdní částkou, co kdyby to náhodou vyšlo, když teď není v soutěžích konkurence (to se dnes děje, před pěti lety by se to rozhodně nestalo). Takže by bylo nové výběrko a stejně by se žádný čas neušetřil. Takto mohou podat návrh i firmy, které si řeknou, „za plánované dva roky to nestíháme, teď máme moc práce, za dva a půl, to by šlo“.Lynx píše: Dobu výstavby bych nedával jako předmět soutěže. Ale natvrdo stanovil v zadání. .
Re: Situace na ŘSD
To lze ošetřit i pokutami za zpoždění a bonusy za dřívější dokončení vybraných etap. Tak to občas řeší v cizině.
Má to výhodu, že řešíte až realitu. Pokud to bude hodnotící kritérium, tak se může najít firma, která slíbí to nejlepší. A po podpisu smlouvy už má kšeft jistý a "nějak to pořeší".
Ideální nastavení hodnotících kritérií, pokut a bonusů je dost náročná disciplína.
Má to výhodu, že řešíte až realitu. Pokud to bude hodnotící kritérium, tak se může najít firma, která slíbí to nejlepší. A po podpisu smlouvy už má kšeft jistý a "nějak to pořeší".
Ideální nastavení hodnotících kritérií, pokut a bonusů je dost náročná disciplína.
Re: Situace na ŘSD
Mě ani tak nejde o záruku jako takovou, jak o kvalitu dálnic. Domnívám se, že pomocí záruky by se mohla zvýšit. Pokud ne, tak jinou cestou.theodor less píše:Snažil jsem se vymyslet kriteria soutěže, aby vyhovovaly jak Aramovi96 (záruční doba), tak Lynxovi (doba výstavby). Zde je výsledek: 50% záruční doba, 50% doba výstavby, 70% cena.
Že součet není 100%? Ale, pánové, nebuďte tak malicherní.
Každopádně váš příspěvek je dosti trapný, ale už jsem si zvykl, že málokdy přijdete s něčím neurážejícím.
Pokud vám přijde normální, že úseky D1 postavené okolo roku 2008 nebo kdy u Kromca, jsou v pořádku po 10 letech, tak se nemáme o čem bavit. Skáče to tam jak na staré D1 po 40 letech. Nedám teď ruku do ohně, jestli je to delší úsek nebo jen pár km, ale poslední jízda byla hrozná, skoro jsem si začal myslet, že se tam ta dálnice stavěla za minulého režimu.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Situace na ŘSD
Na stránkách http://www.pruhlednadoprava.cz mají na délku záruční doby tento názor:
Dostatečně dlouhá záruční doba pro stavby musí být zakotvena v Technických kvalitativních podmínkách staveb (TKP) – především v TKP 1, 6, 7, 19 a 21 (http://www.pjpk.cz/TKP_01.htm).
Je potřeba přesně stanovit na jakou část stavby se záruka vztahuje a co je jejím předmětem. Pro konkrétní stavbu ji pak pevně stanoví podmínky ZD. Nelze ji soutěžit, nesmí být předmětem hodnotících kritérií.
Dostatečně dlouhá záruční doba pro stavby musí být zakotvena v Technických kvalitativních podmínkách staveb (TKP) – především v TKP 1, 6, 7, 19 a 21 (http://www.pjpk.cz/TKP_01.htm).
Je potřeba přesně stanovit na jakou část stavby se záruka vztahuje a co je jejím předmětem. Pro konkrétní stavbu ji pak pevně stanoví podmínky ZD. Nelze ji soutěžit, nesmí být předmětem hodnotících kritérií.
Re: Situace na ŘSD
Prezentace Jana Kroupy z Žofínského fóra konaného minulý týden.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Situace na ŘSD
Jan Kroupa na Žofinském fóru
Připravujeme konkrétní zakázku I/62 Malšovice, most ev. č. 62-015, kde jsou pilotně navržena následující kritéria:
Č. Kritérium Váha kritéria
1 Nabídková cena 40 %
2 Odborná úroveň 40 %
3 Rizika 10 %
4 Vlastnosti a schopnosti projektového manažera 10 %
Připravujeme konkrétní zakázku I/62 Malšovice, most ev. č. 62-015, kde jsou pilotně navržena následující kritéria:
Č. Kritérium Váha kritéria
1 Nabídková cena 40 %
2 Odborná úroveň 40 %
3 Rizika 10 %
4 Vlastnosti a schopnosti projektového manažera 10 %
Re: Situace na ŘSD
Díky za odkaz. Ten graf rozpočtu SFDI je teda hodně smutný pohled. Co mě ale asi nejvíc zarazilo je ten rozdíl v rozsahu dokumentace mezi lety 2002 a 2018. Dalo by se k tomu najít někde něco bližšího?Majkii píše:Prezentace Jana Kroupy z Žofínského fóra konaného minulý týden.
Re: Situace na ŘSD
Pěkné no. Na novostavbu dálnice si tohle ale neumím představit, k čemu to bude dobré. Rozdíl v odborné úrovni Eurovia vs Strabag vs Metrostav je jaký ??theodor less píše:Jan Kroupa na Žofinském fóru
Připravujeme konkrétní zakázku I/62 Malšovice, most ev. č. 62-015, kde jsou pilotně navržena následující kritéria:
Č. Kritérium Váha kritéria
1 Nabídková cena 40 %
2 Odborná úroveň 40 %
3 Rizika 10 %
4 Vlastnosti a schopnosti projektového manažera 10 %
Jak chcete hodnotit schopnosti manžera ? Spíš bych to viděl tak, že tam má být jedno kritérium a to je zkušenost/ohlasy/reference nebo tak něco. Ale určitě ne na 40%. Cena 50 reference 25 doba realizace 25, když tam záruka nesmí být.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Situace na ŘSD
Firma nabídne nějakého supermana s několika autorizacemi, několika tituly před a za jménem a seznam realizovaných staveb tímto lídrem. Pak se to vysoutěží a projektový manažer bude někdo jiný. Třeba proto, že ten "nabízený" od firmy odejde. Bude se soutěž rušit? Změní se Ústava, aby firmy mohly zakázat manažerům podat výpověď?Aram96 píše: Jak chcete hodnotit schopnosti manažera ?
Re: Situace na ŘSD
Kováčik včera jako host událostí komentářů
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... 1000370506
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... 1000370506
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Situace na ŘSD
Kováčik:"....musíme lépe využít existující kapacity stavebního trhu...."
Re: Situace na ŘSD
A co si pod tím představit?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Situace na ŘSD
Ono to celé bylo plné podobných frází...bohužel. Jediné zajímavé mi přišlo, když říkal, že u nás (teď už asi myslel v ČR) je příprava 10-13 let, na Slovensku 7 a v Polsku 5 let... Může to být reálné?
Někde v jiném vlákně jsem tu zachytil, jak na Slovensku jsou za plánovanými datumy....
Tak včil jak? )
Někde v jiném vlákně jsem tu zachytil, jak na Slovensku jsou za plánovanými datumy....
Tak včil jak? )
Re: Situace na ŘSD
U nas zacali takto sutazit pred skoro rokom usek R2 Kriváň-Mýtna - je to jak cez kopirak. Zatial to vyzera ze vyhra najdrahsia ponuka (+70 mil EUR) - takze "paradny" napad. Naviac sa to bude zrejme natahovat dlhsie ako klasicka sutaz kedze moznosti sa odvolat je tam viac, nie len cenatheodor less píše:Jan Kroupa na Žofinském fóru
Připravujeme konkrétní zakázku I/62 Malšovice, most ev. č. 62-015, kde jsou pilotně navržena následující kritéria:
Č. Kritérium Váha kritéria
1 Nabídková cena 40 %
2 Odborná úroveň 40 %
3 Rizika 10 %
4 Vlastnosti a schopnosti projektového manažera 10 %
Re: Situace na ŘSD
Nepochopil jsem, co je tím myšleno .. jakože musí firmy stavět ty dálnice právě rychleji, aby víceméně na jedné stavbě pořád něco dělali, aby bylo "méně přejezdů" mezi více stavbami ? Nebo nechápu.theodor less píše:Kováčik:"....musíme lépe využít existující kapacity stavebního trhu...."
Docela mě dostal, když říkal prioritní stavby - obchvat Brna Brno-Svitavy, pražský okruh, a pak až D35, D3, ten-t dálnice. Tak snad tomu bude odpovídat příprava. Jsem zvědav Protože když se u nás řekne u něčeho, že je to priorita, tak to znamená, že dalších 5-10 let ani metr.
Jinak těm délkám přípravy bych určitě věřil, vemte si, že obecně příprava staveb u nás - jsme na cca 150. místě na světě, možná už více - je hrozně dlouhá. Jsme mezi africkými zeměmi, takže si myslím, že to porovnání nebude daleko od pravdy. K tomu se ještě navíc přidává to, že dálnice musíme připravovat víceméně stejně jako bytový dům někde v praze, žádná "spešl" legislativa na dálnice, VRT, prostě liniové stavby není, vyjma dobré 416, která se snad (i podle ministra) dočká další novely
Re: Situace na ŘSD
Pokud během 14 dní nový GŘ nevymění určitý pozice a nepřivede si aspoň svý dva lidi tak pohoří.
Pro zrychlení výstavby by se měl dost zaměřit na krajský správy kdo čte fórum tak ví asi který.
Pro zrychlení výstavby by se měl dost zaměřit na krajský správy kdo čte fórum tak ví asi který.
Re: Situace na ŘSD
Počkej, to snad nemyslíš vážně, to by pak na těch vybraných správách musel možná někdo i něco dělatžehož píše:Pokud během 14 dní nový GŘ nevymění určitý pozice a nepřivede si aspoň svý dva lidi tak pohoří.
Pro zrychlení výstavby by se měl dost zaměřit na krajský správy kdo čte fórum tak ví asi který.
Re: Situace na ŘSD
nový t.m. místo Rýdla?
"Jak uvedl tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký."
Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/d1- ... zpravy_klu
"Jak uvedl tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký."
Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/d1- ... zpravy_klu
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Situace na ŘSD
Není místo Rýdla, pan Studecký tam byl již předtím.
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/konta ... cni-servis
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/konta ... cni-servis