I/73 obecně

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

na 12-15 tis. vozidel patri 2+2

mj. v Norsku maji pravidlo ze nad 6 tis. stavi dalnice a nic nepocitaji (drive to bylo 12 tis. ale dospeli k nazoru ze je to moc tak to srazili na polovinu)

Kez by nekdo konecne bouchl do stolu a rekl od XXX tis. vozidel neni co pocitat a stavime D26 vzdy.
Radsi misto ekonomickych poctu penize na projekt.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Za mě na 15 už jo, na 10 bych řekl, že by mělo 2+1 stačit (2+1 myslím kvůli komfortu, ne kvůli kapacitě). Každopádně jde v tomto případě o výhled jak sviňa, když je to v plánu stavět cca 2035 jestli vůbec. :D (já tedy pořád věřím, že dříve, díky nové legislativě, mluvit v roce 2019 o letech 2035 můžeme u VRT, ne u základní dálniční sítě :kladivo: ).
Zbytek odpovědi hodím do kategorie dálnic ;)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Mike »

nezapomínejte, že jako většina "dálnic" to tu dopravu nasaje
a na tunely bych kašlal, ať to jede pěkně od Lipky po Kuřim, on to okruh Brna určitě pobere ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od AF-1 »

Jeste, ze se tyto uvahy neresily treba na D5. Jinak by od Stribra byla dvoupruhovka se stoupacimi pruhy...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Mike píše:nezapomínejte, že jako většina "dálnic" to tu dopravu nasaje
a na tunely bych kašlal, ať to jede pěkně od Lipky po Kuřim, on to okruh Brna určitě pobere ;)
Neboj, přesně tohohle jsem taktéž zastánce, ať se začne stavět od Boskovic nebo od severu a na poslední úsek ať se kašle, když se "v Brně" neumí dohodnout :) Jinak s nasáváním souhlas, je ovšem pravda, že D43 prochází opravdu řídce obydlenou oblastí, hlavně tedy ta severní část, ta bude z 90% tvořena tranzitem, myslím jako i českým.
AF-1 píše:Jeste, ze se tyto uvahy neresily treba na D5. Jinak by od Stribra byla dvoupruhovka se stoupacimi pruhy...
Souhlas, člověk by si řekl, že to bylo tím, že to je u hranic, ale ne .. na D11 budeme stavět dálnici bez odstavných pruhů, protože tam toho nebude přece jezdit tolik :crazy: :D
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

AF-1 píše:Jeste, ze se tyto uvahy neresily treba na D5. Jinak by od Stribra byla dvoupruhovka se stoupacimi pruhy...

100% souhlas - jen je vidět že se ta výstavba blokuje nejen zákony ale i vlastními rozhodnutími čistě organizačními.... na povolení a stavbu ty propočty dělat nemusíme, tedy kdybychom chtěli.... ale ono se na MD a ŘSD jaksi nechce....
Hanpav
Příspěvky: 147
Registrován: 3.11.2016 10:15:46

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Hanpav »

Z FCB starosty Kuřimi Draga Sukalovského:
Kasační stížnost zamítnuta, zásady územního rozvoje platí!!!

Skvělá zpráva. Nejvyšší správní soud před chvílí zveřejnil rozsudek ve věci odvolání několika obcí, spolků a jednotlivců proti rozsudku krajského soudu v Brně, který uznal platnost zásad územního rozvoje JM kraje. NSS stížnost rozhodnul takto:

I. Kasační stížnosti s e z a m í t a j í .
II. Stěžovatelé n e m a j í právo na náhradu nákladů řízení o kasačních stížnostech.
III. Odpůrci s e náhrada nákladů řízení o kasačních stížnostech n e p ř i z n á v á .
IV. Osoby zúčastněné na řízení n e m a j í právo na náhradu nákladů řízení o kasačních stížnostech.
P o u č e n í : Proti tomuto rozsudku n e j s o u opravné prostředky přípustné.

Obchvat Kuřimi a dálnice D43 a další, především dopravní stavby jsou o malinký krůček reálnější, i když stále ještě velmi daleko.

http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON ... 150502.pdf
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od martini »

Historicky milnik v pořizování ZUR!
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Teď to sem jdu taky nasdílet a vidím, že už mě někdo předběhl :D :ok:
Tak kéž čeká 1.aktualizaci ZUR alespoň takový osud ! Nebo nejlépe bez žalob :jidlo: (zbožné přání :lol: )
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od kot »

Pánové, skvělá zpráva !! Doufejme,že se stavba blíží...
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od 1975 »

Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Mazec, tohle jsem čekal tak 7-8 let :o :lol: :ok:
Několik poznámek:
Na první pohled to alespoň vypadá, že se opravdu rozběhne příprava úseku Bořitov-Svitávka. V letáku je napsáno, že v druhé polovině 2019 začne práce na DUR, což je zajímavé, když vezmu v potaz, že tohle ŘSD údajně říkalo senátorce Vítkové už na podzim roku 2018 :lol: Ale to je jedno, i tvorbu samotných letáků chválím :ok: Navíc vzhledem k tomu, že je EIA si říkám, že začíná být opravdu reálné dočkat se prvního úseku D43 do roku 2030. Trochu OT - nejde mi to popravdě ale moc dohromady s těmi plánovanými úpravami na části I/43 právě v těchto místech, řekl bych, že dělat je i na třeba 5-8 let je zbytečné, na I/43 jsou mnohem větší závady (většinu z nich ŘSD naštěstí chce řešit) a jsou v úsecích kde dálnice bude o hodně později kvůli ZUR a EIA.

Líbí se mi, že v úseku Kuřim-Bořitov je nakreslená jen jedna varianta :mrgreen: - tak by to mělo jednoznačně být - trochu tam zlobí severní obchvat Kuřimi vs jižní, ale to je detail. Spolu s nakreslením obou variant v letáku na jižní úsek D43 si dělám naději, že se bude do budoucna opravdu uvažovat o tom, že se to po Kuřim postaví a dole ať se hádají dalších 20 let :jidlo: :cry: což je bohužel lepší než nic.

A jen malý detail na závěr - v letáku na Svitávka-hranice JMK - se dole píše, že po dopracování tahové studie (CK MD chce více info o použitelnosti stávajícího tělesa pro různé kategorie dálnice a jejich ekonomickou efektivnost) se navrhne další etapizace. Jediné, ovšem málo reálné, mi přijde etapizovat to právě po konec tohoto "letáku" po Jevíčko, protože by to trošku odlehčilo Boskovicím, jinak mi ale jakákoli etapizace přijde mimo mísu, úsek Svitávka-Staré město se musí postavit naráz, jinak nedává žádný smysl. :?

Ale stejně ještě teď rozdýchávám, že máme letáky, když ofiko termíny na D43 jsou roky 2030, 2035, 2040 :lol: :lol: :ok:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Lenny »

Ale obchvat Kuřimi je samostatná stavba. Neměl by být zakreslen ani v letáku k 4301 ani k 4302.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od 1975 »

Aram96 píše:Mazec, tohle jsem čekal tak 7-8 let :o :lol: :ok:

Ale stejně ještě teď rozdýchávám, že máme letáky, když ofiko termíny na D43 jsou roky 2030, 2035, 2040 :lol: :lol: :ok:
..a teď si představ, že prý co nevidět budou i letáky na 518-520...
To už pak budeme mít dálniční síť celou. Tedy v pdf:o)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

1975 píše:
Aram96 píše:Mazec, tohle jsem čekal tak 7-8 let :o :lol: :ok:

Ale stejně ještě teď rozdýchávám, že máme letáky, když ofiko termíny na D43 jsou roky 2030, 2035, 2040 :lol: :lol: :ok:
..a teď si představ, že prý co nevidět budou i letáky na 518-520...
To už pak budeme mít dálniční síť celou. Tedy v pdf:o)
Tak já jsem někde na stránkách ŘSD našel celou tu "knížečku" o D0, tam jsou i severní úseky popsány a namalovány, takže udělat letáky podle mě bude menší problém :D
Lenny píše:Ale obchvat Kuřimi je samostatná stavba. Neměl by být zakreslen ani v letáku k 4301 ani k 4302.
No, pokud se bude počítat se stavbou D43 od severu nebo od Boskovic, tak se samostatnou stavbou nestane a bude muset být sloučen se stavbou Kuřim-Lysice, jedna bez druhé by nedávala smysl si myslím. Resp. pochybuju, že by se někdo odvážil stavět 4-pruhový tunel čistě pro obchvat Kuřimi bez dálnice.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Lenny »

Je to samostatná stavba, která bude stavěna zároveň s D43 anebo po jejím dokončení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Lenny píše:Je to samostatná stavba, která bude stavěna zároveň s D43 anebo po jejím dokončení.
Nějak si neumím představit, že by ty kolony v Kuřimi stály ještě 11+ let. Ten obchvat by se mohl stavět hned, jak to půjde (tzn. po schválení ZÚR). Jeho stavba až po ulici Křížkovského není závislá na stavbě dálnice. Zkapacitnění Křížkovského a Zámecké se bude muset dělat tak jako tak, nezávisle na stavbě S43.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:No, pokud se bude počítat se stavbou D43 od severu nebo od Boskovic, tak se samostatnou stavbou nestane a bude muset být sloučen se stavbou Kuřim-Lysice, jedna bez druhé by nedávala smysl si myslím. Resp. pochybuju, že by se někdo odvážil stavět 4-pruhový tunel čistě pro obchvat Kuřimi bez dálnice.
Proč ne? Situace v Kuřimi je neúnosná a jakmile bude dálnice v ZÚR, tak by snad nemělo stavbě obchvatu nic bránit. Není to jenom obchvat, ale zároveň přivaděč na S43.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

KarelLer píše:
Aram96 píše:No, pokud se bude počítat se stavbou D43 od severu nebo od Boskovic, tak se samostatnou stavbou nestane a bude muset být sloučen se stavbou Kuřim-Lysice, jedna bez druhé by nedávala smysl si myslím. Resp. pochybuju, že by se někdo odvážil stavět 4-pruhový tunel čistě pro obchvat Kuřimi bez dálnice.
Proč ne? Situace v Kuřimi je neúnosná a jakmile bude dálnice v ZÚR, tak by snad nemělo stavbě obchvatu nic bránit. Není to jenom obchvat, ale zároveň přivaděč na S43.
Ano, tohle vím, ale pouze zopakuji, že se obávám, že na to peníze nedají, dokud nebude obsluhovat S43. Já bych si také samozřejmě přál, aby se klidně stavěl předčasně. Je teoreticky možné, pokud to bude vypadat na delší časový rozdíl mezi oběma stavbami, postavit JOK v polovičním profilu a druhý tunel dostavět až s dálnicí, mě by to ovšem připadlo jako zbytečné plýtvání, když by se měl dostavovat třeba do 10 let.
Jinak ale hlavní problém je, že, pokud mám správné info, auta od Tišnova se budou na dálnici připojovat v jiné MÚK než do které bude zapojen JOK, čili bez dálnice by obchvat jaksi postrádal smysl ;)
Edit: pardon, neuvědomil jsem si, že na obchvatu bude ještě ta menší MÚK, pomocí které by se na něj dalo napojit i bez S43 :oops:
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Pokud se dobře dívám, pořád chybí leták na severní část D43 v Pardubickém kraji. Tam se na něco čeká?
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od petsheny »

Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Paráda, takže S43 kompletní.
Pominu to, že ty termíny jsou bohužel hodně mimo (snad teoreticky krom úseku Bořitov-Svitávka) ale to je vedlejší.
Když už se rozhodlo nebo v nejbližší době rozhodne, že to nebude dálnice, ale jen silnice první třídy (důvody jsou 2 - nižší rychlost a možnosti více křižovatek) bylo by myslím na místě alespoň jednu křižovatku přidat. :crazy:
Na první pohled se dle mě nabízí (když tedy pomonu zatím nejasný úsek Troubsko-Kuřim) ještě jedna MÚK u Černé hory.
Podle mě by vyřešila to, že doprava z Rájce a ČH na Brno, by nezůstávala na původní I/43. Je ovšem pravda, že s tím by mohla mít problém i samotná ČH protože by obcí začalo jezdit více aut než dnes :? A stavět nějaký přivaděč mimo obec, to už by se určitě nevyplatilo. Je ovšem pravda, že původní I/43 by po úpravách měla na nějakých 7-10 tisíc vozidel stačit, byť zde nebude S11,5 ale jen S9,5. Myslím ale, že by měla být snaha dostat na dálnici co největší počet aut z původní 43.

Já osobně bych tedy spíš preferoval poctivou dálnici, se zelenými značkami, max.rychlostí 140 km/h, když stavebně by tahle dálnice pravděpodobně stačila i na neomezenou rychlost. Na úseku mezi Kuřimí a D1 ať je klidně 110 “kvůli emisím a hluku”, proč ne. Jsem ale sám zvědav s jakými přidanými MÚK ještě tvůrci studie přijdou, když tak vyzdvihují výhody silnice první třídy (optického “ústupu” odpůrcům “dálnici NE” jsem si samozřejmě vědom, ovšem nevím, jestli je to správný krok). To bychom totiž mohli přidat MÚK už prakticky na každe druhé křížení se silnicemi nižších tříd pro “lepší obsluhu území”. U Rozdrojovic, Drásova, zmíněné ČH, Sudic a já nevím kde ještě :roll: Myslím, že dálnice by neměl být jeden sjezd za druhým. Na D43 sice jsou hodně dlouhé úseky bez MÚK, ale je to naprosto logické, kromě Boskovic se zde nenachází žádný velký zdroj/cíl dopravy a ty další relativně větší zdroje už MÚK mají. I když bych osobně někdy využil MÚK i někde v lese u Skaličky, tak je pochopitelné, že není na místě. Jediná, která by snad dávala smysl, je ta výše zmíněná, a to je potřeba pouze pro směr Brno, směrem na sever poslouží MÚK Lysice, takže dle mě je křižovatek dost, nevím kde mají představu přidávat další. :shock:

Ještě jedna věc ale, možná i důležitější, nevíte někdo, zda ta kategorie S15,25/110 (2+1) by byla směrově rozdělená ? Alespoň betonovým svodidlem ? Pokud vím, tak bez směrového oddělení není možné dát na silnici vyšší rychlost, než 90, tudíž se s tím asi počítá. 15,5 ovšem vychází na 11,5+3,75 čili prachsprostého přidání jednoho jízdního pruhu a ponechání obou odstavných. Za mě je určitě bezpečnější a i komfortnější na straně se 2 pruhy žmenšit odstavný a směry oddělit a v důsledku toho i zvýšit rychlostní limit. Jinak bych řekl, že vyloučení běžného dvoupruhu ze severního úseku je samo o sobě vítězství. Mě by se samozřejmě líbil 4-pruh klidně jen se zálivy bez odstavných, ovšem pokud jdou mosty a těleso využít pro poctivou dálnici (D26,0/130) nevím proč šetřit “pár korun” na odstavných a nenechat tam 130 km/h. :kladivo:
A jedna malá věc na závěr .. nějak mi v těch letácích chybí odpočívky :lol: jedna odpočívka v jižní polovině dálnice (nejlépe asi mezi Kuřimí a Boskovicemi) by dle mě byla na místě, alespoň malá se záchody. Ve starých plánech odpočívka byla.
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od AF-1 »

Na co oficialni vyssi rychlost na tripruhu? V jednopruhu se jede ve vlacku 80 a na dvoupruhu se v podobnem vlacku pomala vozidla predjizdeji..
; o )

A ze i pustina umi generovat spoustu dopravy dokazuje MUK Bor.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

AF-1 píše:Na co oficialni vyssi rychlost na tripruhu? V jednopruhu se jede ve vlacku 80 a na dvoupruhu se v podobnem vlacku pomala vozidla predjizdeji..
; o )

A ze i pustina umi generovat spoustu dopravy dokazuje MUK Bor.
Přesně proto, aby v tom levém pruhu nejel idiotskej vychovávač 90 a předjížděl kamiony co jedou 85 nebo 89, proto by se hodilo mít tam 110 alespoň pro tu dvoupruhovou půlku. Navíc ta 110 se využije i v tom jednopruhu, občas jedu po silnici první třídy, kde je dlouhý rovný 2-pruh s přerušovanou čárou, kamiony zrovna nejsou a sejdeme se pár aut s “normálnímí” řidiči a jedeme všichni 110-120 pěkně za sebou s rozestupy, nikdo nemá potřebu předjíždět (ještě aby), ale musíme holt porušovat zákon. Nevidím důvod, proč by ta 110 neměla být i v tom jednom pruuhu, pokud to bude směrově rozdělené. Argument typu že ve 120 mohu najednou narazit na někoho kdo jede 60 nebo 80, je v tomto případě nepoužitelný, trasa S43 je na dálnici, rozhledy zde budou velmi komfortní.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Japao Joe »

Je vidět, že jsi mladej a ještě to nemáš úplně srovnaný. Myšlenkové pochody ve stylu "normální řidiči ... musí porušovat zákon" můžou taky skončit tím, že mám větší auto a tak mám přeci přednost.
Odpovědět

Zpět na „I/73“