Stavby na železnici
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Stavby na železnici
Ministerstvo schválilo zásadní přestavbu koridoru u Chocně včetně nejdelšího tunelu
(17. 1. 2019)
https://zdopravy.cz/ministerska-komise- ... cne-22211/
(17. 1. 2019)
https://zdopravy.cz/ministerska-komise- ... cne-22211/
Re: Stavby na železnici
Konečně se mi podařilo udělat výběr a popisky pro ty, kteří se nechtějí probírat větším, než malým množstvím fotek
Dnes odpoledne bude opět umožněn provoz vlaků mezi Prahou – Vršovicemi a Malešicemi. Bude totiž zprovozněna větší část nové 102. koleje, do níž bude zapojeno i Odstavné nádraží Praha-jih, vršovické depo a strašnické nákladiště
https://www.koridory.cz/postup-praci-ho ... e-obrazem/
- Přílohy
-
- Prostor budoucí žst. Praha-Zahradní město, peróny budou za modrým vlakem, krerý stojí na dočasné koleji
- Budouci-zst-Zahradni-mesto-190224.jpg (171.34 KiB) Zobrazeno 7305 x
Re: Stavby na železnici
Modernizace trati č. 280
Ta trať modernizaci potřebuje, ale to zkrácení by stačilo jednokolejné a starou trasu zachovat pro osobní dopravu.
Ale než k tomu dojde, tak nádraží ve ValMezu spadne samo...
Ta trať modernizaci potřebuje, ale to zkrácení by stačilo jednokolejné a starou trasu zachovat pro osobní dopravu.
Ale než k tomu dojde, tak nádraží ve ValMezu spadne samo...
idnes.cz píše: Nádraží v Meziříčí zatím získá novou výmalbu a zbaví se plísní
...
SŽDC plánuje, že současná nádražní budova půjde téměř celá k zemi. Otázkou ale je, kdy se to stane. Podle úřadu bude třeba počkat na aktualizaci studie modernizace trati. Potom bude jasněji. „Pak můžeme začít připravovat projekt na opravu, případně demolici a stavbu nové výpravní budovy,“ naznačil Illiaš.
„Do doby realizace projektu budeme nádraží pouze provozně udržovat. V plánu máme novou výmalbu prostor pro cestující, odstranění plesnivých míst na zdivu a úpravu přednádražního prostoru, opravu plotů,“ vyjmenoval mluvčí SŽDC.
Praha-Zahradní město – Praha-Eden: provoz 3.3.2019
Praha-Zahradní město – Praha-Eden: provoz 3.3.2019
O víkendu jezdily Mělnické osobáky z Vysočan do Vršovic odklonem mimo Praha hlavní nádraží...
Z Vysočan přes Libeň, Malešice, budoucí Zahradní město a Eden do Vršovic...
Takže si bylo možné projet v úterý zprovozněný úsek, kde pravidelná osobní doprava nejezdí.
https://www.youtube.com/watch?v=aDi5UbvoMF4
O víkendu jezdily Mělnické osobáky z Vysočan do Vršovic odklonem mimo Praha hlavní nádraží...
Z Vysočan přes Libeň, Malešice, budoucí Zahradní město a Eden do Vršovic...
Takže si bylo možné projet v úterý zprovozněný úsek, kde pravidelná osobní doprava nejezdí.
https://www.youtube.com/watch?v=aDi5UbvoMF4
Snášení ocelové konstrukce mostů V Korytech a Slávia
V neděli byla snesena jižní část ocelové konstrukce mostu V Korytech a v noci na úterý mostu Slávia
- Přílohy
-
- odhalená mostovka v Korytech
- hopr-v-korytech-190316.jpg (57.8 KiB) Zobrazeno 6843 x
-
- jeřáb se chystá na snesení ocelové konstrukce mostu v Korytech
- hopr-v-korytech-190317.jpg (65.37 KiB) Zobrazeno 6843 x
-
- rozpálení ocelové konstrukce mostu Slávia
- hopr-slavia-190318-1.jpg (43.9 KiB) Zobrazeno 6843 x
-
- poslední díl ocelové konstrukce jižní části mostu Slávia
- hopr-slavia-190318-2.jpg (58.65 KiB) Zobrazeno 6843 x
-
- za pár dní bude prázdné místo opět zaplněno mostem
- hopr-slavia-190318-3.jpg (66.12 KiB) Zobrazeno 6843 x
Re: Stavby na železnici
Server idnes již od 31.ledna 2019 přenáší přímý přenos z vršovického osobního nádraží. Můžete tak sledovat nejen provoz, ale i rekonstrukci železniční stanice.
https://tv.idnes.cz/slow/nadrazi-praha- ... nestv_taus
Výběr fotek z Edenu a snášení mostu Slávia
https://www.koridory.cz/v-praze-byly-sn ... dve-ulice/
https://tv.idnes.cz/slow/nadrazi-praha- ... nestv_taus
Výběr fotek z Edenu a snášení mostu Slávia
https://www.koridory.cz/v-praze-byly-sn ... dve-ulice/
Re: Stavby na železnici
(Votice) - Nazdice - Mezno - (Sudoměřice) https://kasme.rajce.idnes.cz/suvo-190323
Dynín - Neplachov - Ševětín https://kasme.rajce.idnes.cz/sevetin-dynin-190323
Dynín - Neplachov - Ševětín https://kasme.rajce.idnes.cz/sevetin-dynin-190323
Re: Stavby na železnici
Super fotky a díky za průběžné info.
Akorát ty staré naftové jednotky Arrivy na elektrifikované tarti mi vždycky trochu nadzvednou mandle...
Akorát ty staré naftové jednotky Arrivy na elektrifikované tarti mi vždycky trochu nadzvednou mandle...
Re: Stavby na železnici
Natočeno sice už před více než půl rokem, ale velmi pěkné přehledové video z úseku Sudoměřice - Votice:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Stavby na železnici
Rozsáhlá oprava Negrelliho viaduktu pokročí ve středu do další fáze. Společnost Strabag Rail, která je součástí sdružení na opravu celého mostu, osadí 8. května v podvečer nový ocelový most přes ulici Prvního pluku, po kterém vede trať od Libně přes Vltavu.
Ocelovou konstrukci, která váží 169 tun a má rozpětí 34 metrů, bude osazovat největší kolový jeřáb v České republice. Ten má nosnost 550 tun.
Samotné zvednutí konstrukce a její přesun na ložiska z plochy parkoviště u autobusového nádraží Florenc bude zahájeno v podvečerních hodinách a potrvá přibližně 5 hodin.
https://zdopravy.cz/negrelliho-viadukt- ... sku-27818/
Re: Stavby na železnici
Konečně. Já si říkal co tam trčí do vzduchu. Asi testovali jeřáb, výška je to neskutečná.
PS.: Není nějaké fórum jako toto přímo pro železnice?
PS.: Není nějaké fórum jako toto přímo pro železnice?
Re: Stavby na železnici
Je: http://k-report.net/krtek700 píše:PS.: Není nějaké fórum jako toto přímo pro železnice?
Diskuze o železnici: https://www.k-report.net/discus/messages/28/28.html
Re: Stavby na železnici
Pěkně tam přistál...
- Přílohy
-
- Nový most přes ulici Prvního pluku krátce po přistání...
- prvniho-pluku.jpg (169.38 KiB) Zobrazeno 6050 x
Re: Stavby na železnici
v obou zpravodajských relacích zazněly protichůdné informace, tedy kolik kolejí se na nový most vejde
předpokládám, že původní byl jednokolejný a nový vícekolejný
předpokládám, že původní byl jednokolejný a nový vícekolejný
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Stavby na železnici
Přesně naopak . Dříve byl dvoukolejný, nově bude jednokolejný. Je to most na trase Libeň-Bubny, takže to je odbočka z "rychlodráhy na Kladno a Letiště". Myslím, že se tato část v nějaké nedávné minulosti nepoužívala(kromě nějaké manipulace). + Mimo most na straně směr Libeň je několik kolejí, takže tam může vlak v případě, že by jel i z druhé strany počkat.Mike píše:v obou zpravodajských relacích zazněly protichůdné informace, tedy kolik kolejí se na nový most vejde
předpokládám, že původní byl jednokolejný a nový vícekolejný
Re: Stavby na železnici
Ono to vypadá, že někdo pomotal informace a všichni to opsali
Další protichůdné informace v jednom článku
nejlepší je kouknout na oficiální stránky Už je tam i video z různých úhlů, včetně dronu
http://www.rekonstrukce-negrelliho-viad ... remostena/
Na bubenském straně se dá jet i přes odbočku Stromovka do Kralup.
A Karlínem přes odbočku Sluncová vedou dvě koleje do Libně a další dvě do Vysočan.
Hlavně se spojka používala jako objížďka pro nákladní vlaky nebo otáčení jednosměrných osobních souprav na Masně.
Někdy prý i fíra ukecal výpravčí, aby mu otočili motorák - v zimě motorem napřed, v létě obráceně
https://www.youtube.com/watch?v=1bo3jXOQJUo
Další protichůdné informace v jednom článku
Po více než roce se vrací na Negrelliho viadukt nový ocelový most.
Důvodem omezení v okolí Negrelliho viaduktu je osazení železobetonového mostu...
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/negre ... zpravy_rsr
nejlepší je kouknout na oficiální stránky Už je tam i video z různých úhlů, včetně dronu
http://www.rekonstrukce-negrelliho-viad ... remostena/
Na bubenském straně se dá jet i přes odbočku Stromovka do Kralup.
A Karlínem přes odbočku Sluncová vedou dvě koleje do Libně a další dvě do Vysočan.
Hlavně se spojka používala jako objížďka pro nákladní vlaky nebo otáčení jednosměrných osobních souprav na Masně.
Někdy prý i fíra ukecal výpravčí, aby mu otočili motorák - v zimě motorem napřed, v létě obráceně
https://www.youtube.com/watch?v=1bo3jXOQJUo
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavby na železnici
Levá kolej ve směru Karlín-Bubny byla dlouhodobě zaslepena před křížením s tratí od MasNa za hradlem, takže prakticky nedošlo ke změně.
A je to i na kasmeho videu
A je to i na kasmeho videu
Re: Stavby na železnici
Kasme dost dobrý, DJ Dado !
Re: Stavby na železnici
čili na čt špatně
nova dobře
nova dobře
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Stavby na železnici
Modernizace traťového úseku Chlumec nad Cidlinou (mimo) – Hradec Králové (mimo)
MŽP vrátilo dokumentaci vlivů záměru na životní prostředí k přepracování.
V dokumentu je rozsáhle zdůvodnění a není to veselé čtení. Člověk se pak ani nediví,
proč to všechno trvá roky...
http://www.chlumecnc.cz/assets/File.ash ... enty=16623
MŽP vrátilo dokumentaci vlivů záměru na životní prostředí k přepracování.
V dokumentu je rozsáhle zdůvodnění a není to veselé čtení. Člověk se pak ani nediví,
proč to všechno trvá roky...
http://www.chlumecnc.cz/assets/File.ash ... enty=16623
Re: Stavby na železnici
To teda souhlas. Tohle ve mě naplnilo alespoň malou jiskřičku naděje, že posuzování alespoň "opticky" k něčemu je. Pokácet 4000 stromů a 2 hektary keřů a nic za to nevysázet, to je pěkná prasárna Takovéhle projekty ať jdou rovnou do kopru a raději jezdíme hočimínkama a lokálkama než po dálnicích a VRTvodouch2000 píše:Modernizace traťového úseku Chlumec nad Cidlinou (mimo) – Hradec Králové (mimo)
MŽP vrátilo dokumentaci vlivů záměru na životní prostředí k přepracování.
V dokumentu je rozsáhle zdůvodnění a není to veselé čtení. Člověk se pak ani nediví,
proč to všechno trvá roky...
http://www.chlumecnc.cz/assets/File.ash ... enty=16623
Re: Stavby na železnici
Vypadá to, jako by někdo při zpracovávání zaspal. Ovšem na druhou stranu to může být strategický krok proti modernizaci a namísto té prosazení VRT (podobně jako u silnic - oprava stávající silnice znamená oddálení výstavby dálnice, někdo si prostě řekne:"vždyť ta silnice je fungl nová, nebudeme plýtvat penězi). V té stopě má přece vést koridor, ne?
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Stavby na železnici
nevím, co myslíte názvem "koridor", ale na 020 (Chlumec-HK) je fakt plánovaná jen modernizace a zdvoukolejnění. Pokud VRT, tak jinudy...
Nad některýma požadavkama obcí člověk kroutí hlavou. Ve Lhotě pod Libčany v posledních 10-15 letech vyrostly domy vedle stávající trati
https://mapy.cz/letecka?x=15.6944283&y=50.1657012&z=17
Místo aby byli rádi, že se jim z lokální trati stane dvoukolejka s potenciálem pro taktovou dopravu, budou si vymejšlet všechno možné.
Připomíná mi to snahu "klidně si to postavte, ale postavte nám X, Y a Z, ať z toho taky něco máme".
Nad některýma požadavkama obcí člověk kroutí hlavou. Ve Lhotě pod Libčany v posledních 10-15 letech vyrostly domy vedle stávající trati
https://mapy.cz/letecka?x=15.6944283&y=50.1657012&z=17
Místo aby byli rádi, že se jim z lokální trati stane dvoukolejka s potenciálem pro taktovou dopravu, budou si vymejšlet všechno možné.
Připomíná mi to snahu "klidně si to postavte, ale postavte nám X, Y a Z, ať z toho taky něco máme".
Re: Stavby na železnici
Mno, asi začnu zítra cestou domů počítat za Chlumcem stromy až do HK.... Podle mě jich tam tolik není... Ale o to nejde. Tady jde přesně o to co píše Mosquit - fajn, souhlasíme, ale jen když....
Ta trať je po modernizaci plánována hlavně pro nákladní dopravu jako alternativní trasa ke koridoru. Tady jde o to, že koridor dneska díky nárustu osobní dopravy už kapacitně nestačí a trasa přes Havl. Brod je pro nákladní vlaky sklonově náročná a vyžaduje postrky.
Navíc by díky modernizaci došlo k podstatnému zrychlení dopravy mezi HK a Prahou - pokud se nepletu, měla by tam být maximalka 160 km/hod.
Jediný, co mě zaujalo byl požadavek Lhoty pod Libčany na nízké PHS. Podle požadavku ostatních obcí by to zase byla jízda v betonovím tunelu.
Ta trať je po modernizaci plánována hlavně pro nákladní dopravu jako alternativní trasa ke koridoru. Tady jde o to, že koridor dneska díky nárustu osobní dopravy už kapacitně nestačí a trasa přes Havl. Brod je pro nákladní vlaky sklonově náročná a vyžaduje postrky.
Navíc by díky modernizaci došlo k podstatnému zrychlení dopravy mezi HK a Prahou - pokud se nepletu, měla by tam být maximalka 160 km/hod.
Jediný, co mě zaujalo byl požadavek Lhoty pod Libčany na nízké PHS. Podle požadavku ostatních obcí by to zase byla jízda v betonovím tunelu.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Stavby na železnici
A Chudeřice požadují zachování přejezdu.
To je pro diskutéry z vedlejšího tématu o VRT, kteří by na takovéto páteřní dvoukolejce přejezd určitě nechtěli
To je pro diskutéry z vedlejšího tématu o VRT, kteří by na takovéto páteřní dvoukolejce přejezd určitě nechtěli