Uganda

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

stálo to za to 8-)

několik přehledů k silniční síti UNRA:
a to jsou některé projekty
a to jsou některé projekty
DpIVRQ0XoAA78AN.jpg (134.09 KiB) Zobrazeno 23395 x
některé lodní linky ve správě UNRA
některé lodní linky ve správě UNRA
DpDCwSyWkAAz2zS.jpg (133.06 KiB) Zobrazeno 23395 x
Do-EifhX0AA93wp.jpg
Do-EifhX0AA93wp.jpg (97.02 KiB) Zobrazeno 23395 x
Do-CbumW0AAsBse.jpg
Do-CbumW0AAsBse.jpg (116.71 KiB) Zobrazeno 23395 x
pro zajímavost je zde nové simulační centrum pro výuku kvalifikovaných dělníků:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba ve vlákně

Nový most ponad řeku Jinja v druhém největším městě Jinja na silnici A 109 mezi Jinja a Kampala je od 17.10. v provozu. :P Stavba se do provozu odevzdala doslovně se slavnostním ceremoniálem počas celého dne až do noci, kdy se konal i ohňostroj.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Bezpečnost v Ugandě. Musím to rozepsat pro lepší pochopení.

Jistě si jde všimnout, že na mnoha záběrech je vidět masivní ochrana jednotlivých lidí a to rok co rok a poslední rok snad nejvíce. Úředníků, ministrů a tedy nejen prezidenta. Uganda populačně roste, největší podíl nárůstu je v hlavním městě a tady je i největší podíl vytvářeného HDP. Silnice se budují po celém státě, dálniční síť se vytváří jako jednotlivé krátké radiály od hlavního města a kolem něj. To postačuje pro provoz jako takový kromě spojení s druhým největším městem Jinja pro slabo rozvinutou síť železnic. Silnice Kampala - Jinja je po renovaci, včetně její obcházkové trasy, ale přeplněná je i ta, protože je to jedna šnůra nákladních vozů, a i proto se tady již tendruje cca. 100 km dálniční tah. Kampala jakožto hlavní město má agendu spravovanou přes tzv. KCCA. Všechny tyto skratky a fakta jsou k dispozici v tomto vlákně, při hledání naleznete. Kampala je de facto tvořená asi 1.000 městeček a vesnicemi. Autíčko google již celou Kampalu s okolím nafotilo. Chybí ale nové dálnice a hlavní silnice, ale některé tady jsou. Co je ale vidět dál je i relativní chudoba. Nezpevněné ulice, chybějící kanalizace na nich. To všechno se plánuje dobudovat. Jen to zahušťování populací je rychlejší než ty plány.

V Ugandě narůstá poslední roky počet vražd státních představitelů, ale i turistů. Tento a minulý rok došlo dokonce k vraždám vysoce postavených politiků, členů samosprávy, policistů a i k několika vraždám turistů. Ugandský nárůst populace vede i ke zvýšené míře kriminality. Pozadu je i silniční policie, která nestačí na všechny úlohy jaké jsou běžné v našem prostoru. Ještě začátkem roku vládní správa uváděla, že všechny ministry, poslance, prezidenta a vysoce postavené státní úředníky chrání něco kolem 3.500 strážců, policistů, vojenských policistů a pracovníků bezp. agentur. Nárůst za 7 let o 1.100. Přitom o bezpečnost v hlavním městě pro miliony žijících a pracujících se stará dalších pouhých 3.500 policistů a strážců. Prezident Museveni před měsícem avizoval, že Uganda zesílí ochranu hlavního města o 24.000 lidí. Každá vesnice bude mít policistu, vytvoří se místní hlídky ve formě domobrany, policisté budou více vidět. Kromě toho se budou instalovat kamery a to jak dopravní tak pro monitorování veřejných prostorů. Prezident uvedl, že se musí zabránit tajemným vraždám (vrahové jsou často na motorkách a doposud se je nepovedlo ani jednou chytit) a zákony musí platit pro všechny. Prezident rovněž uvedl, že investice do vnitřní bezpečnosti jsou dlouhé roky velmi nízké stejně jako investice do armády, aby vláda mohla investovat do opatření, které zvedají hospodářský růst a podporuje se sektor vzdělávání. Aby zmizela stará Uganda, která byla právě známá represemi proti obyvatelstvu, ale nyní je čas to změnit. Je to po více než 2-ročních protestech obyvatelstva hlavního města, aby vláda něco udělala s bezpečností situací v hlavním městě. Na zesílení pocitu bezpečí se často na veřejné akce nasazuje armáda a stalo se tak i při otevírání posledních velikých silničních novostaveb. Uganda sice vybudovala novou protiteroristickou jednotku, ale ta chrání de facto jen konvoj prezidenta. Ten se totiž přesouvá po krajině převážně jen autem. Z hlediska vyšetřování vražd policistů a představitelů státní správy šlo v několika případech o rušení obchodů blízko silnic, když vzniklo nařízení o ochranní zóně kolem silnic. V případě 4 turistů z EU se v 1 případě uvažuje o infarktě a v 1 o vraždě z nenávisti, kdy měl turista údajně jinou sexuální orientaci. Od 03/2018 tak platí zvýšený dohled policistů na letišti v Entebbe, s i-pracovníky, kteří příchozí varují před místními zvyklostemi a mnoho hotelů a centrálních nákupních míst zesílilo strážní služby. Problémem jsou navazující ulice a odlehlejší ulice a celé bloky hlavního města. Výsledky se ale nedostaví ihned, protože i rozšíření počtu strážců a policistů o 24.000 potrvá 1 rok.

Samosprávní jednotka KCCA má třeba k dispozici již 30 strážců. Nárůst o 100%.
Státní silniční úřad UNRA to samé jako KCCA.
Nejvyšší soud to samé jako KCCA.
80 soudů má ochranu zajištěnou s dalšími 560 policisty.
...

Uganďané dovedou být velmi agresivní při způsobení dopravní nehody. Stejně tak jsou agresivní řidiči nákladních vozidel, když se na váhách zjistí přetížení. Agresivní jsou taxikáři a to jak vůči úřadům, které po nich vyžadují již licence tak po turistech, když si často vyptají jinou částku a turista není ochotný zaplatit. I proto je do jisté míry obvyklé zapojení policie a armády při různých akcích včetně ochrany vážících míst nebo když tyto akce jsou realizované. Začátkem tohoto roku se v hotelích našli 4 mrtví turisti z Evropy: Němec, Švéd, Fin a Belgičan. Během roku došlo k dalším incidentům zastřelených představitelů bezpečnostních sborů a politiků.

Je to africký průměr, ale píšu to, abych tím doplnil obraz života. Uganda byla ale doposud považovaná za jednu z bezpečnějších zemí a prezident Museveni se rozhodl vyhlásit zločinu válku. Společně s tím se posilní postavení a práva bezpečnostních složek.

Je to jen 1 rok dozadu, kdy byl prezidentský konvoj zastaven demonstranty z řad taxikářských společností ohledně poplatků za licence:



Čekala ho přitom 4h cesta do města na východě s hranicí s Keňou. Málem tehdy došlo ke srážkám obyvatelstva, protože ostatní obyvatelé se začali shromažďovat kolem okolních ulic a chtěli napadnout protestující taxikáře, kteří nakonec dostávají ochranu a museli se rozejít domů. Museveni nastartoval proces demokratizace, upustil od masivního zbrojení a nekonečných válek, ukončil občanskou válku, nastartoval investice a obnovil důvěru zahraničí, ale poslední roky se říká, že již není tak silný jako kdysi a v samotných bezpečnostních složkách dochází k hádkám o to, která má mít větší vliv. I proto je v jeho konvojích vidět vícero typů těchto složek. V první polovině roku ale provedl několik organizačních změn a nyní tedy Uganda zesílí ochranu obyvatelstva posilněním vnitřní bezpečnosti. Prvně od doby, kdy vládne a to je od roku 1986 za podpory západu. Vládne s demokratickým volebním systémem, kdy dostává stále dost hlasů, i v posledních volbách 56%. Prezident je za vývoj státu nejvíce odpovědný vzhledem k tomu, že Uganda je prezidentská republika.

Osobní poznámka: třeba já jakožto poradce prezidenta pro rozvoj silniční sítě a systém výstavby infrastruktury a poradce oddělení řízení UNRA mám běžně od příletu na letiště k dispozici 3-4 vozidla v rámci přesunů k hotelu s tím, že jsou hotely, které mají opravdu i ploty a strážní službu 24h. A pak při jakémkoliv přesunu do některých institucí je to stále o 2-4 vozidlech. Když se pak jedeme podívat na některé stavby, tak vzhledem k tomu, že to je již vícero státních úředníků, tak jede kolona s 8-12 vozidly. V Maroku to je na 1/4 úrovni. V JAR na stejné úrovni. V Keni pak na stejné úrovni. Má to tedy daleko od "běžných států", kdy stačí 1 vozidlo.


Dále, tady je rozpočet pro rok 2018/2019 s výhledem až do 2022/2023

https://csbag.org/wp-content/uploads/20 ... -23-13.pdf

*strana 61 je UNRA, cíl pro tento rok je mít 85% zpevněných silnic v dobrém stavu a 75% nezpevněných se zajištěním kvalitní údržby (celoroční sjízdnost), nárůst o +5% pro každý segment, prozatím je to určeno jako strop
*KCCA, správa Kampaly měla v roce 2017 stav zpevněných ulic dobrý jen ze 6%, pro tento rok je cílem 21%

Výdaje UNRA jsou asi 3x větší než je celý rozpočet pro spravedlnost, policii, věznice a ministerstvo vnitra. Bezpečnost státu se zlepší i tím, že se meziročně vypracuje 6x více zpráv z tajných služeb a bude větší monitoring z hlediska statistik a stavu, aby se dala vypracovat strategie posílení pocitu bezpečnosti. Rozpočet s tím počítá a je o 40% větší, sám o sobě pak činí 1/3 výdajů UNRA. Armáda tak bude mít i nadále největší vliv na zajištění chodu státu. Museveni se obává, že pokud by tomu tak nebylo, tak by hrozil další státní převrat nebo jiný nepříznivý stav. Ministerstvo obrany bude mít více peněz pro absolutně všechny oblasti fungování. Tady ale dodám, že Uganda má v rámci regionu 2. nejlépe vyzbrojou armádu a pomáhá udržovat bezpečnostní situaci v problémovych státech od Somálska dál na jih dle potřeb ve spolupráci s Keňou.

Rozpočet UNRA bude v tomto roce téměř identický. Tedy udrží se masivní investice. Ale nebude již ještě větší, protože pozornost se bude soustředit po letech na hlavní město, kde se musí posílit financování veškeré technické infrastruktury.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Uganda získala úvěrový příslib na výstavbu 2. rychlostní silnice v zemi, Kampala - Jinja v délce 95 km. Úvěr hodlá poskytnout Africká rozvojová banka a to ve výši 229,5 mil. USD. Náklady na projekt se odhadují kolem 1,5 mld. USD, přičemž je to možno dohledat v rámci celého vlákna i s parametry. Tato trasa se již tendruje a výstavba proběhne formou PPP. Trasa nové dálnice spojí hlavní město s 2. největším a zároveň je součástí koridoru, který napojí Ugandu na přístavní město Mombasa v Keni a zároveň projde přes Nairobi. Na Ugandu se dále napájí další státy. Nairobi - Mombasa je zase dohledatelná nová rychlostní silnice v Keni. Samotný přístav Mombasa se rovněž prohlubuje a v rámci města Mombasa se staví vícero obchvatů. To samé v rámci Nairobi a Kampaly, takže všechny tyto uzly budou dobře průjezdné. Zájem o výstavbu Kampala - Jinja jeví vícero velikých stavebních firem z celého světa. Nairobi - Mombasa postaví v celé délce Bechtel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

minulý týden prezident odstartoval začátek výstavby tzv. Kampala Flyover :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

začátkem měsíce prezident odstartoval upgrade štěrkové silnice na zpevněnou a to Masaka - Bukakata v délce 41 km, přičemž práce potrvají 36 měsíců. Je to v Centrálním regionu, pod Kampalou. Financování přes OPEC fondy na základě smlouvy z ještě roku 2012 i s Arabskou Bankou pro Hospodářský Rozvoj v Africe. :arrow:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

V 12/2018 ještě prezident země odstartoval i výstavbu 78,5 km dlouhé silnice Rukungiri - Kihihi - Ishasha/Kanungu Road. Projekt byl připravený v roce 2016, poté se zajišťovalo financování a mohlo zahájit tendrování a nyní se tedy staví. V současnosti je nezpevněná, v několika úsecích vysypaná pouze štěrkem. Je to na JZ země, napojí se na DRK. :idea: Práce potrvají 3 roky, do roku 2021. Vláda získala na výstavbu úvěr z Africké Rozvojové Banky.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

novinky z plánované stavby Kampala - Jinja Expressway :arrow:

z 8 zájemců bylo ke konci 12/2018 vybráno 4 a to:

*China Communications Construction Company Ltd a China First Highway Engineering Company Ltd;
*KJ Connect (+ Vinci Concessions jak lídr);
*Strabag/ICITAS/EGIS/AIIM/STOA kde Strabag je lídrem;
*CCKS Consortium (China State Construction Engineering Corporation Ltd, China Wu Yi Co. Ltd, Korea Expressway Corporation and SK Engineering and Construction).

UNRA nyní požádá všechny zájemce o dodání detailních nabídek k technickému zhotovení a financování veledíla. Výběr vítěze má trvat do konce roku. :idea:

Proces je vysoce transparentní: v komisi jsou kromě státních orgánů přítomní i zahraniční z vícero rozvojových bank a představitelů EU.


jedna z ukážek jak UNRA za dekádu pracuje:

Masaka - Mbarara Road :arrow:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba silnice Bumbobi - Lwakhakha v délce 44,5 km u hranic s Kení napředuje slibně. Výstavba se začala v 11/2014 a ukončí se letos.

Obrázek

V rámci tzv. Critical Oil Roads se buduje třeba i tah Hoima - Butiaba - Wanseko v délce 111 km v oblasti Albertine:

Obrázek

další novinky:

Ve městě Hoima se zahájila výstavba velikého hospodářského parku: Kabaale Industrial Park. Vznikne tady rafinérie, mezinárodní letiště, exportní areál; základna petrochemického průmyslu. Ve městě žije kolem 110.000 obyvatel. V dosahu města leží kolem 3 mld. barelů ropy.

Obrázek

Stát buduje novou úřední budovu pro vícero státních institucí. Sníží se tak výdaje státu z placení nájmů:

Obrázek

Veliká solární elektrárna. Kabulasoke Solar Power Park s výkonem 150 MW. Pilotní elektrárna, která mj. dala práci 300 lidem.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

ještě další záběry na výstavbu silnice Hoima Wanseko Butiaba (111 km, oil roads - nezpevněná silnice bude po novém asfaltka s mostními objekty, v nákladech 140 mil. USD), práce potrvají 36 měsíců od roku 2018 :arrow:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Bumbobi - Lwakhakha (44,5 km) - na hranicích s Keňou se dokončila kvalitní silnice :arrow:

Bumbobi je předměstí Mbale, kde žije kolem 100.000 obyvatel. Od Mbale dál na jih a poté na východ tak, že silnice objíždí národní park Mount Elgon.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2019 22:48:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

Kampala Northern Bypass Expansion project :arrow:

*stavební práce jsou hotové na 58,5%
*výkup pozemků na 83%

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční úřad UNRA dostane více peněz na výstavbu silniční infrastruktury. :P :jidlo: Rozhodl tak parlament. Pro rok 2018/2019 směrovalo 32% výdajů státu do silniční a energetické infrastruktury. Je to nezbytnost pro tento stát vzhledem k jeho rozvoji. Nárůst peněz pro silnice činí +12,8%.

Stěžejní projekty jsou nová výstavba projektu opsaného v tématu a to Kampala Flyover. Dále se pak již tendruje Kampala - Jinja expressway (PPP), dále dokonce i Mpigi Expressway a další (od Kampaly na prakticky všechny směry budou silnice dálničního typu).

Dále pak probíhá upgrade Kampala Northern Bypass (Kampala - Jinja řeší i jih Kampaly), dále rehabilitace silnici Nansana - Busunju je z 96% hotová, nebo upgrade Mukono - Kyetume - Katosi/Kisoga - Nyenga což je dalších 74 km je z 96% hotová. Tah Nyenga - Njeru s 10 km je z 15% hotový a mnoho dalších projektů neustále běží. Společně s tím se zajišťuje periodická údržba nezpevněné silniční sítě díky masivnímu nákupu nové techniky pro to určenou. UNRA má již regionální pobočky po celé zemi. Vytěsňuje i nekvalitní čínské firmy a nahrazuje je novými z celého světa včetně vlastních. Několik stovek km nově vybudovaných silnic má již nové vozovky pro vyjeté koleje pro neúměrné zatížení z tranzitu. Uvažuje se o zpoplatnění pro nákladní vozidla na celé státní silniční síti co by vytvořilo nové zdroje pro tuto činnost. UNRA zajišťuje především novou výstavbu a celkový upgrade silniční sítě. Existuje 10 let. V provozu je již rychlostní silnice Kampala - Entebbe. Úřad KCCA pro hlavní město disponuje rovněž velikými penězi: realizuje zpevňování ulic, výstavbu kanalizace, chodníků a osvětlení. Kampala, to je asi 1/4 HDP a obyvatelstva. Na jednotlivé regiony jsou již k dispozici kvalitní silnice. Teď se budují propojení v rámci regionů a v rámci hlavního města pak rychlostní silnice, přičemž na řadě je jak jsem zmínil dálnice Kampala - Jinja (2. nejvétší město - kde je i nový nádherný most) a dále na Keňu je v přípravě dálniční tah prakticky až po přístav Mombasa, což je celkově nový koridor i pro optické kabely atd. Uganda pak tvoří důležité pokračování na Jižní Súdán, ale i Rwandu a východní část DRK. Vzhledem k objevům ropy se realizuje rafinérie a další stovky km tzv. "oil roads".

další záběry na výstavbu z výše uvedeného (dostavba na plný profil v celé délce a prodloužení severního okruhu Kampaly)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

most pro pěší u Naalya a Ntinda bude již v 08/2019 odevzdaný do užívání:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Byla vynovená stránka UNRA a je tam třeba i celý přehled aktivit k 12/2018, zveřejněno k 01/2019 :arrow:

https://www.unra.go.ug/en/projects/proj ... s-dec-2018

nebo i extra stránka pro projekt výstavby rychlostního tahu Kampala - Jinja :arrow:

https://www.unra.go.ug/en/kampala-jinja-expressway

Rozpočet UNRA pro 2019/2020 bude činit na celém státním rozpočtu až 15%.

UNRA kdysi obstarala čínskou techniku pro údržbu silnic, poté jí nahradila japonskou. Nákladní vozidla také byla čínská a nyní jsou již evropská. Kvalita se prosazuje do praxe stále více a i čínské firmy jsou vidět na projektech čím dál tím méně. Ve vlákně ty záběry jsou i z této činnosti.
UNRA.JPG
UNRA.JPG (113.66 KiB) Zobrazeno 20864 x
Mapy silniční sítě :arrow:

https://www.unra.go.ug/the-national-road-network/

Dnes vede do každého regionu asfaltem zpevněná silnice v Kampale je nejeden rychlostní tah. 4-pruhy jsou i v dalších městech. Do výstavby směruje co jsem výše zmínil, tedy Kampala - Jinja. To všechno za 10 let působení UNRA. Podporováno prezidentem.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.9.2019 17:22:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Většina HDP Ugandy se vyprodukuje v širším okolí Kampaly s 2. největším městem Jinja a mezi nimi. Jednou jsem sem dával mapu, když se musel hlavní tah opravit. Ten je silně přetížený. Nyní se musel znovu vylepšit a to o nové drenážní systémy pro ohrožování tělesa silnice přívalovými srážkami. Znamenalo to prokopat silnici, umístnit železné roury a zasypat a položit nazpátky AB kryt. Takto na vícero místech. Kdysi se jezdilo severní variantou, ale ta by již nepostačovala. Ta pak prošla sama opravami, protože je běžně využíváná. Nyní se mohlo jezdit i jihem. I proto se tlačí na urychlenou realizaci dálnice Kampala - Jinja, která se tendruje. Společně s ní se dostaví jižní část okruhu Kampaly. Zcela zásadně se tak zlepší dopravní obslužnost území. Pro názornost regionu mapa. Tady jsem se pak věnoval obnově té severní záložní trasy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 67#p133167 .
D5-CMx7X4AAY6z5.jpg
D5-CMx7X4AAY6z5.jpg (155.16 KiB) Zobrazeno 20574 x
Úřad Kampala:

Kampala Institutional and Infrastructure Development Projects (KIIDP)
https://www.kcca.go.ug/kiidp

Výstavba silnic
https://www.kcca.go.ug/road-constructions
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Allen Kagina je v UNRA již 4. rokem a je to vidět :)

Obrázek

Kampala - Jinja Expressway se má koncem letošního roku uzatvořit a v roce 2020 se má zahájit výstavba. (dají se zde dohledat soutěžící firmy; zde)

postup prací na dostavbě na plný profil v celé délce a prodloužení severního obchvatu Kampala:

stav 2 MÚK: všimněte si prosím tu realitu stávajícího provozu ;)

Hoima MÚK :arrow:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Sentema MÚK :arrow:
Obrázek

Kampala: silnice Kabusu-Bunamwaya-Lweza Road dostane 2 světelné křižovatky (Lweza, Kabusu), solární osvětlení a celkové úpravy včetně chodníků; 8 km tah
Obrázek

Obrázek

upgrade se dotkne i dalších ulic a tahů a třeba Festo-Kiziri Road v Kyanja finišuje:
Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční úřad UNRA vysázel v uplynulých týdnech po celém státě 50.000 stromů a to včetně trasy kolem rychlostního tahu Kampala - Entebbe. Samozřejmostí bude i starostlivost o tuto zeleň a kde to bude potřebné se bude i polévat z vozidel pro tento účel.

Obrázek

Obrázek

Do provozu se dostalo několik mostů v regionech a i nové průtahy a silnice ve městech. Treba tady v Gulu. V tomto městě na severu Ugandy žije kolem 150 tisíc obyvatel. Silnice jsou již kompletně osvětlené se solárním nabíjením.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

UNRA se stará i o lodní linky co je ve vlákně vícekrát zmíněno. Poslední roky se budují nová napojení, zlepšují mola, budují služby kolem a hlavně se obstarávají nové lodě. Na jezeře Viktórie se do provozu dostala nová loď, která uveze mj. 300 lidí a 200t dopravní zátěže. Lodě má na starost ministerstvo veřejných prací a dopravy.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Uganda podepsala smlouvu na výstavbu další rychlostní silnice a to Busega - Mpigi Epressway. :arrow:
2a.JPG
2a.JPG (46.38 KiB) Zobrazeno 19447 x
Délka: 23,7 km
Náklady: 547 mld. UGX; cca. 150 mil. €
Zhotovitel: China Civil Engineering Construction Corporation (+China Railway 19th Bureau Group)
Financování: African Development Bank a African Development Fund



trasa:
  • Busega-Mpigi Expressway starts at Km 8+700 in Kyengera and heads south west wards continuing in a parallel alignment south of the Kampala – Kasese railway line for about 1.5km at Maya before turning southwards and continues in this southerly direction.
1.JPG
1.JPG (93.19 KiB) Zobrazeno 19447 x
Parametry: 4-pruh s kontrolovanými nájezdy na těleso nového tahu
Počet MÚK: 5
Přivaděče: 20 km
3.JPG
3.JPG (115.24 KiB) Zobrazeno 19447 x
Více o vyformování této rychlostní silnice naleznete ZDE. :idea:

UNRA vylepšila znovu svojí stránku: https://www.unra.go.ug/ . Tento úřad jsem dopomohl vytvořit. Dnes je to velmi moderní úřad. Z ničeho vyrostla státní instituce, která dokáže naplánovat a vybudovat silniční síť, rozvíjet jí, udržovat. S vlastní technikou v pobočkách po celé zemi. Zlepšovat legislativu, zavádět sankce na přetížené nákladní vozy atd. Na její čele roky stojí Allen C. Kagina. UNRA se nachází i na soc. sítích twitter/FB. Kagina stála 10 let na čele daňového úřadu, aby v roce 2015 přešla právě do UNRA. Byla to ona, která dokázala zatlačit na Čínu, aby se 1. rychlostní tah Kampala - Entebbe budoval dle smlouvy. A byla to znovu ona, která zatlačila znovu na čínské firmy ať dodržují termíny u různých kontraktů po zemi. Pod ní vyrostl aparát nových manažerů a kompletně celý systém řízení až po poslední pracovníky. UNRA existuje teprve 11. rok. Doslova z ničeho se budují zpevněné silnice jaké může závidět nejeden stát (viz mnoho příspěvků ve vlákně) a pečlivě se vyformuje dálniční síť, v logické návaznosti kolem hlavního města s výběžky od něj a souvisle pak po 2. největší město Jinja, co se již tendruje formou PPP. Ovšem 4-pruhy jsou v i mnoha dalších městech; dá se to tady dohledat. Ještě stále není konec základnímu cíli: ten je, aby každý region disponoval kvalitní zpevněnou silnicí a Kampala, ve které žije 1/4 obyvatelstva byla moderním městem s kvalitní dopravní oblusžností a průjezdností. UNRA nemá v plánu zpevnit veškerou silniční síť, kterou převzala a po čase jí byla odevzdaná další, ale na těch dalších silnicích zajišťuje pravidelnou údržbu tak, že mají být dané silnice celoročně sjízdné. Často jdou přes národní parky a pod.

Uganda je i místní hospodářská (již ano) a armádní velmoc. Po Keni. Uganda má aktivní armádu třeba na území Somálska a to řadu let. Prezident Museveni se snaží aktivním způsobem zesílit sousedské vztahy. Zdaleka se nebudují jen silnic a dálnice, ale i energetická a další infrastruktura.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav realizace MÚK Sentema na modernizovaném tahu Kampala - Northern Bypass je v plnění na 60,9%. Obchvat se prodlužuje a mj. dostavuje v celé délce na plný profil.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozpočet silničního úřadu UNRA v roce 2018/2019 byl vyčerpaný na 99,8%. V realizaci je výstavba stovek km silnic, zajištění pravidelné údržby nezpevněných povrchů pro celoroční sjízdnost na tisícovkách km silnic, příprava k výstavbě dálnic, provoz lodních linek (nové trajekty, lepší přístavy atp.) se také neustále vylepšuje. Zlepšila se bezpečnost silničního provozu, zesilnila oblast legislativy, zpřísňují se postihy za přetěžování silnic atp. V realizaci je celkem 1920 km silnic, které budou mít zpevněný povrch. :jidlo: Celkem rozděleno do 27 projektů. Ke srovnání k 01/2018 bylo v realizaci 20 projektů v délce 1301 km.

K 06/2019 bylo dokončeno v rámci jen projektů financovaných pouze vládou celkem 420 km nových silnic.

➡️Mukono-Kyetume-Katosi/Nyenga (74km)
➡️Olwiyo-Gulu (70.3km)
➡️Akisim-Moroto (50.3km)
➡️Kanoni-Sembabule-Villa Maria (110km)
➡️Kashenyi-Mitooma (11.5km)
➡️Musiita-Lumino(104km)

Jen shrnu, že stát se kdysi staral o 9.500 km silnic, z čeho 1/4 byla se zpevněným povrchem. Po novém má UNRA na starost 20.000 km rozsah silnic. Periodickou údržbu dokáže zajistit na všech, které nejsou zpevněné a ročním tempem se neustále dokáží budovat nové zpevněné a na nejvytíženějších mezi největšími městy se pravidelně dokáže měnit i vozovka do větší hloubky. Kromě toho UNRA zastřešuje přípravu pro výstavbu dálniční sítě. UNRA existuje letos 10 let a v roce 2020 dle původního plánu má mít kvalitní povrch min. 10.000 km státních silnic, z čeho špičkový asfaltový bude na polovině z nich, nebo jinak řečeno se tento rozsah 5x oproti výchozímu stavu. V zemi rostou stavební kapacity; stát buduje i elektrárny, přehrady, školy, nemocnice, bydlení atd. Kromě tedy nové výstavby silnic se opravují i kdysi původní silnice se zpevněným povrchem. Standardem je odvodnění, kvalitní značení, svodidla, širší krajnice jakožto chodníky, 4-pruhy v rámci obydlených území, bus- zastávky atp.

Hlavní město, kde je kumulace zdrojů ekonomiky a HDP má na starost speciální úřad a kromě investicí do dopravy se tady klade důraz na kanalizaci a vodohospodářskou infrastrukturu, protože oblast hlavního města pravidelně postihují záplavy.

Z hlediska údržby o nezpevněné silnice se nejdříve obstarala čínská technika za 100 mil. USD, ale posledně masivní nákup hlavně japonské za 675 mil. € (+1 příspěvek níže). A k tomu další a další nákupy nákladních vozidel, cisteren atp. Tyto investice jsou již ve výši cca. 1 mld. USD. I to patří k rozvoji UNRA po jednotlivé regiony.

V dobrém stavu je nyní celkem 90% státní zpevněné silniční sítě. Před 10 lety to bylo 50%. Rozsah této sítě se přitom 2x. V zemi je mezičasem v provozu 1. silnice dálničního typu; Kampala - Entebbe Expressway a další se staví a připravují do výstavby (Kampala - Jinja formou PPP se tendruje mezinárodním tendrem) a staví se Busega - Mpigi. Celkem jde prozatím o 170 km dálniční sítě s plány pro výstavbu dalších. Všechno tu lze dohledat.

Rozvoj Ugandy kopíruje vizi 2040: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 761#p99761 . Dnes žije v zemi 40 mil. obyvatel, v roce 2040 to má být 60 mil. V 2010 to bylo 34 mil. I proto ale značný růst HDP není ještě citelný pro všechno obyvatelstvo.

Snad v tom roce 2030 bude základní dálniční síť hotová v rámci Kampaly a okolí a Uganda bude díky projektům v Keni napojená souvislou dálnicí až po přístav v Mombase z 1/2 celé trasy se zbytkem v kvalitním provedení silnice I. tříd. Reální dálniční síť se v Ugandě prozatím neplánuje; cílem jsou kvalitní silnice I. třídy mezi regiony a Kampalou a nanejvýš 4-pruhové obchvaty, které již někde i stojí (Mbarara). O tom se budeme moct přesvědčit až za další dekádu.

Růst HDP bude díky lepšímu regionálnímu spojení umožněný i mimo Kampaly a díky investicím v hlavním městě i v hlavním městě. Uganda je v rámci svého prostoru mezinárodně aktivní, po Keni 2. vojenská velmoc aktivní přes Africkou Unii v dalších státech (Somálsko, Jižní Súdán), nachází se zde ropa, investuje do vzdělání atd. I nadále jsou zde 3 investiční priority: energetická a dopravní infrastruktura, vzdělávání a zemědělství.

Silniční výstavba v roce 2019/2020 ukrojí z rozpočtu 15%.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.10.2020 16:23:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

z času na čas dávám stav některých objektů jako MÚK na stavbě dostavby severního obchvatu hlavního města v celé délce na plný profil a teď celkový stav realizace: 66%; staví Mota Engil

Obrázek

tady jsem tím kdysi začínal, vůbec první 4-pruh a pak jen 1/2 profil podpořila EU:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 739#p22739
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Poměrně často a pravidelně píšu, že vláda podporuje kapitálově 3 hlavní agendy: zemědělství, silniční výstavbu a vzdělání. Někdy bývám dotazován proč právě zemědělství :?:

Až 70% pracujícího obyvatelstva je v sektoru zemědělství. Uganda je "mladá", takže proto sektor vzdělávání. A silnice jsou nejsnadnější způsob na propojení regionálních center na Kampalu. V regionech se pak zajišťují další silnice v rámci nich z hlediska údržby těch nezpevněných silnic. K tomu kompy a trajekty na lodních linkách. Tak se zajistil dosah Kampaly kdekoliv.

Uganda má totiž příznivé klimatické podmínky, včetně dvou období dešťů v jižní části země. To vše vede k opakovaným sklizním během jednoho roku. Podle FAO má navíc úrodná zemědělská půda Ugandy možnost uživit až 200 milionů lidí. Zahraniční investoři považují zemědělský potenciál Ugandy za jeden z nejlepších v Africe.

Problémy rozvoje zemědělství před lety: politická izolovanost diktátora, dnes není. Slabá dopravní obslužnost, což se zásadně zlepšuje. 80% půdy v Ugandě je bonitní, ale jen 35% se využívá. Nedostatkem, který se odstraňuje již dekádu je nedostatek zavlažovacích systémů. Krok vlády, která na vlastní náklady vybuduje nové zavlažovací systémy, má za cíl rozšíření výměr zemědělsky využívané půdy. Staví se přehrady, staví se na nich elektrárny. To je po silniční infrastruktuře 2. největší aktivita, energetika a vodní přehrady.

Zemědělství vytváří v Ugandě přibližně 20% HDP a 43% exportu. Musejí se aplikovat lepší technologické postupy, aby se podíl na HDP zvedl. Navíc se plánuje uvolnit část populace do jiných segmentů; logistika a ropní průmysl (vzhledem k nalezištím; buduje se i 1. rafinérie, staví se cca. 800 km "ropních silnic", tedy asfaltky v regionech kde je jen těžká dostupnost) a stoupá sektor služeb v samotném hlavním městě, kde se tvoří 1/4 HDP. Budují se univerzity, ale až sektor služeb pojme mladší generaci, tak právě ta bude chybět v zemědělství, takže se to musí rovnomerně vyvážit i přes systém vzdělávání.

Jen pro představu Uganda produkuje širokou škálu rostlinných a živočišných komodit, jako jsou káva, čaj, cukr, hospodářská zvířata, jedlý olej, bavlna, tabák, kukuřice, fazole, kasava, sladké brambory, proso a podzemnice olejná. Aby se zvýšil podíl na HDP, tak se musí zvednout i kapacita kvalitních zpracovatelských kapacit, skladovací zařízení a musí se snížit dnes vysoké náklady na přepravu. Právě to se posune s tím, jak se postaví více zpevněnách silnic, obslužní komunikace, které budou celoročně sjízdné. Pak až bude mít smysl investovat do vysokých hygienických norem, které jsou běžné v USA nebo EU, kam by Uganda ráda vyvážela, ale cesta k tomuto cíli ještě potrvá.

V Ugandě je prostor pro násobné zvýšení produkce, a právě to vidí politická elita, která rozvoji zemědělství přikládá velkou váhu. A souvisí to přímo i s výstavbou silnic. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

O Vánocích se do používání uvede část z projektu dostavby severního obchvatu hl. města Kampala a to MÚK Sentema; kolony z Kalerwe do Busega se tak již stanou minulostí ... od srpna se tady udělalo kus práce:

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.11.2019 12:50:51, celkem upraveno 1 x.
Důvod: +noční foto
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Nansana - Busunju road completed (Kampala - Busunju bude budoucí rychlostní tah - teď se to provedlo jak 1/2 profil; část tzv. ropních silnic)

The recently rehabilitated highway is now a major growth factor to the townships of Nansan, Wakiso, Kakiri, Nadangira and Busunju with improved connectivity to Kiboga, & Hoima districts.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Uganda má již 5000 km silnic se zpevněným povrchem. Jde přitom o silnice s vysokou kvalitou; tak jak je znázorněno na záběrech v tématu. Z tohoto rozsahu se přitom asi 10% během posledních 10 let nanovo opravilo výměnou vozovky pro ohromující zatížení. Nejčastěji se opravuje silnice mezi Kampalou a Jinjou. Ještě v roce 1986 tady mělo zpevněný povrch pouze 1900 km. Před 10 lety pak kolem 2500 km. Práce nekončí, ale naopak se pokračuje s výstavbou nových silnic ve všech částech státu.

Silniční úřad má centrálu i s pobočkami. Všude je moderní technika, která zajišťuje sjízdnost i těch nezpevněných silnic.

Mj. je k dispozici 1. rychlostní tah mezi Kampalou a letištěm v Entebbe. Staví se další rychlostní tah a dostavuje se severní obchvat Kampaly. V přípravách do výstavby je další rychlostní tah a to Kampala - Jinja, kde se má s realizací začít letos. V Kampale se staví i tzv. flyovery, tedy nové MÚK.

Vše jde více méně dle plánů. Vše jde dohledat v tématu. Kromě toho Uganda napředuje i s realizací nových elektráren, škol, nemocnic a v samotním hlavním městě se začíná investovat do vodohospodářských sítí.

Není to zase tak dávno, kdy tady vládla krutá ruka vládce I. Amina. Za jeho vlády neměla Kampala kvalitní silniční spojení z hlavního města do žádného regionu. Všude se cestovalo po prašních silnicích. O jakémkoliv rozvoji se nedalo mluvit.

Výstavba silnic nebo rychlostních tahů není samozřejmostí. Stejně jak není samozřejmostí základní bezpečnost a spravedlnost vůči obyvatelstvu ze strany státu. Na Afriku je Uganda jedním z mála příkladů, že se to dalo změnit. Protože třeba západní soused DRK se zmítá v politicko-občanských nepokojích, severní soused Jižní Súdán se stále vzpamatovává z občanské války. Lepší vývoj je na jihu ve Rwandě, kde se rovněž zajistil po genocidě lepší vývoj. A velmi dobré vztahy jsou s Kení. Právě proto se buduje koridorová os z Keni na Ugandu a tady v tomto prostoru na Jižní Súdán (výhledově) a na Rwandu. Koridor ve smyslu silnice - energetika. V rámci Keni pak od Nairobi na Mombasu, co by přístav a tedy dostupnost tovarů.

Nedávno se navíc v zemi objevila ropa. To právě přináší další rozvoj; 880 km ropních silnic včetně jedné dálnice a i výstavbu vůbec 1. rafinerie v zemi. Zásoby ropy činí dle odhadu 6,6 mld. barelů, z čeho vytěžitelné jsou momentálně asi 2,2 mld. barelů. Tu rafinerii je nutno vidět i v kontextu nové nemocnice, letiště, potrubí atd.

Uganda nyní realizuje celkem dalších 27 silničních projektů v celkové délce 1920 km. :idea:

Jen znovu zopakuji, že se kdysi státní firma UNRA starala o bezmála 10 tisíc km, co pak navýšila na 20 tisíc km a celkovým plánem je vystavět kolem 200-300 km rychlostních tahů v rámci Kampaly a spojení s Jinjou a 10 tisíc km mít kvalitně zpevněnou. O zbytek se dokázat starat na takové úrovni, aby síť 20.000 km byla celoročně sjízdná. Z hlediska rychlostních tahů je hotovo z 20%, ale po dokončení zmíněných 2 tras se to navýší na cca. 170 km (52 km Kampala - Entebbe, 95 km Kampala - Jinja, 27 km Kampala - Busega) a k tomu je nutno dopočítat průtahy a obchvaty v Kampale, Mbarara a dalších, kde jsou 4-pruhy, takže se koncem dekády dosáhne stav rychlostních tahů na úrovni plnění cca. 80% plánů. Uganda se rozvíjí dokumentem Vize 2040. Roste populace, ale třeba i potenciál zemědělské půdy je tady pro několikanásobek stávající populace. To jsou všechno zajímavé atributy pro další rozvoj v prostoru, kde funguje základní právo a pořádek a další věci. Stav plnění podílu zpevněné sítě je v 50% plnění.

Výstavba a rozvoj silniční infrastruktury i nadále ukrajuje 10-15% rozpočtu země. Dlouhé roky a je to již značně cítit. Z hlediska legislativy se poslední roky poměrně tvrdě postupuje s ohledem na rezervní zóny kolem silnic (bourají se černé stavby) a proti přetěžování nákladních aut (zabavují se i celá vozidla nebo dávají likvidační pokuty). UNRA mj. zlepšuje a investuje i do trajektové dopravy na řekách. Prakticky všechny staré trajekty jsou nahrazené novými. Linek je více. Jsou nové přístavy s modernějším logistickým zázemím. I mostní objekty se začínají demontovat a staví se zcela nové betonové nebo ocelové struktury se životností 100 let.

Na stupnici 1 - 10, kde 10 je nejlepší možný stav v rámci celkového stavu silniční infrastruktury by v rámci Afriky obsadila Uganda již pozici 6. Do 10 je to opravdu daleko; s takovým Marokem, JAR, Mauríciem, Rovníkovou Guineou se to srovnávat opravdu nedá a dlouho dát nebude, ale zase taková holá katastrofa to již není. Tu 6. má díky opravdu maximální snaze starat se o těch cca. 10-15 tisíc km silnic, které nejsou zpevněné a které jsou i zaplavované a snaží se je díky technickému vybavení udržet v provozu. Není to zdarma, protože jen pořizovací náklady této techniky jsou astronomické (hlavní várka nákupu je tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 55#p148355 ), celkové výdaje na stavební i údržbovou techniku se servisními vozy (kropící a další nákladní) jdou do částky pomalu 800 mil. €. Ale je to o té snaze, že to ta Kampala myslí opravdu vážně a o ty silnice se zajímá. Aby opravdu každý ten region byl napojen na správní centrum. A tato centra budou na Kampalu propojená již kvalitní zpevněnou silnicí. Je konec neúměrně dlouhým cestovním časům i mezi většími městy, je konec v nedostupnosti území v základních službách.

Samozřejmě, nedá se tady čekat ještě větší motorizace, a proto váznou jiné služby. Servisy nebo ČSPH. Na silnicích je zvýšený pohyb chodců, ale právě proto se tady státní silnice staví se širšími krajnicemi. To má ale i sekundární využití později; upgrade na střídavý 3. jízdní pruh ve větších délkách, takže se na čas odstraní případné kongesce, až jednou ta motorizace stoupne. A to je zase o tom, že Uganda má poradenství na rozvoj silnic z renomovaných agentur a WB. Financování je multi- (úvěry, rozpočet, PPP atd.) a stavebně prozatím hlavně čínské firmy. Ovšem tady si nemohou dovolovat co jinde, protože tady stát požaduje plnění jinak nastoluje sankce. Může si to dovolit vzhledem k celkovému potenciálu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“