Bratislava

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Do troch rokov mesto obnoví cesty na hlavných ťahoch :arrow:

https://bratislava.sme.sk/c/20695279/br ... ciest.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda poskytne Bratislave 13 mil. € na opravu silnic :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6157

Bratislava systematicky dokázala navýšit vlastní zdroje na opravy a díky dotaci související s předsednictvím v rámci EU a této dotaci se jedná o největší opravy v posledních letech v rámci novodobé historie Slovenska.

Vláda se navíc začíná o hlavné město více zajímat a podpoří i vícero jiných aktivit, na které samosprávní rozpočty nestačí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavné mesto plánuje v januári vyhlásiť verejné obstarávanie na sanáciu zosuvu nad Devínskou cestou v Bratislave, ku ktorému došlo v apríli 2017. :arrow:

https://bratislava.sme.sk/c/20735383/ma ... estou.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

hezký článek s fotkami o mostech nad Dunajem v Bratislave: https://www.asb.sk/inzinierske-stavby/m ... jho-zivota
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 55#p157855 :arrow:

Část Bratislavy Staré město vypracovala návrh se seznam kompletní rekonstrukce silnic díky penězům ve výši 3 mil. € (viz článek) na tyto účely: zde je seznam, ale i celkový záměr realizace oprav ulic, kde některé z nich mají vozovku starší 40 let ... http://www.transport.sk/spravy/cestna-i ... ciest.html . Navzdory velikým financím ta částka postačující není, ale je to 6x více peněz než je schopna MČ ročně na tuto činnost vynakládat. Celkový investiční deficit do silnic je již na úrovni 24 mil. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislava letos plánuje opravit dalších 100 km komunikací. Za 3 roky se tak v hlavním měste opraví 200 km silnic. :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6230

Mimo toho chce Magistrát založit vlastní podnik pro údržbu silnic. Skončilo by se tak období nepodložených fakturací za činnosti, které se ani nedělají, ale jsou obsáhnuté ve smlouvě atd. Více pak zde: http://bratislava.sk/hlavne-mesto-chce- ... 1=11050276 . To by nebylo hned, ale již i tento krok možná zlevní další smlouvy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

ELEKTRIČKA V PETRŽALKE – KDE SA NACHÁDZAME (odbornější článek + vizualizace)

Električkové spojenie do Petržalky, presnejšie povedané na začiatok Petržalky, funguje bez problémov už viac ako 18 mesiacov. Ak sa dnes poprechádzate v okolí konečnej zastávky na Jungmanovej, zistíte, že nič nenasvedčuje tomu, žeby trať v blízkej budúcnosti pokračovala ďalej. Čo treba urobiť, aby sa v okolí Chorvátskeho ramena rozbehla zase naplno výstavba a aby obyvatelia Petržalky získali pocit, že sa na zlepšenie ich situácie v doprave opäť niečo robí? Kde sa dnes nachádzame v celom procese?
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Bratislava

Příspěvek od Sosa »

Krásně popsaná příprava stavby, zatím jen EIA. Pět ekologických sdružení podali doslova stejné připomínky. A každou se musí někdo zajímat. A to se jedná o výstavbu ekologické dopravy v koridoru, který je na to už tak 50 let vyhrazen.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Investice do MHD:

1. v 08/2017 byla vypsaná soutěž na modernizaci tramvajové radiály Dúbravka - Karlova Ves, která ještě prochází Starým Městem. Nyní je známý vítěz: téměř 7 km úsek 2-kolejové tratě mezi tunelem pod Hradním vrchem po křižovatku ulic M. Sch. Trnavského s Hanulovou/Bagarovou zrealizují společnosti TSS Grade Bratislava, Metrostav Praha i Bratislava, Swietelsky a ELZA a to za nejnižší částku ve výši 65,12 mil. € s DPH, ještě je nutno smlouvu podepsat; 85% proplatí EU, 10% stát a město jen 5%, práce se rozdělí na 4 etapy na 15 měsíců, součástí prací bude rekonstrukce jak tratě tak 26 tramvajových zastávek, úpravy podchodů, trolejového vedení atd.

2. probíhá proces projektování dokumentace pro stavební povolení na prodloužení tramvajové tratě do Petržalky, přičemž dne 12.11. bylo získáno rozhodnutí o umístnění stavby; projekt musí být zrealizovaný do roku 2023, aby byl zaplacen z EU fondů, blíží se již vyhlášení soutěže na zhotovitele této veliké stavby; délka tratě bude 3,8 km se 7 zastávkami od Rusovskej cesty po Janíkov dvor přes centrální petržalskou os, paralelně s tím povedou cyklotrasy, chodníky napojené na zastávky, předpokládané náklady jsou 114 mil. € s DPH

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav mostu SNP: https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... ko-reseto/

jen doplním, že část lávek pro chodce opravuje již firma Hochtief
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba električkovej trate v Petržalke môže pokračovať, náklady sú 114 miliónov eur :arrow:

https://nasadoprava.sk/vystavba-elektri ... ionov-eur/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

S modernizáciou Dúbravsko-Karloveskej radiály sa začne už o pár dní

Rekonštrukcia tejto električkovej radiály je nevyhnutná, informoval bratislavský magistrát. Ak by sa k nej nepristúpilo, hrozilo by jej kompletné odstavenie. :idea:

Více s detailami: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/s- ... o-par-dni/

Díky EU fondům.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Ako stavajú prvý podzemný kruhový objazd na Slovensku :arrow:

https://ekonomika.sme.sk/c/22153810/sta ... z5sPl1wVAd

Križovatka bude súčasťou novej autobusovej stanice v Bratislave.

článek je blokovaný pro neplatící, ale fotogalerie je k dispozici
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Od 10.7. do 21.7. město Bratislava opraví 900m silnice I/2 v Záhorskej Bystrice až do hloubky 12 cm. Rozsah prací odpovídá celému průtahu od křižováni se silnicí III. třídy III/1015 po odbočení na D4.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

DPB nakoupil starší autobusy z Německa a Rakouska. Celkem 11 ks za 100 tisíc € bez DPH, kterých cena je tedy dohromady na úrovni 1/3 jednoho ks nového. Zesilnil s nimi náhradní provoz za rekonstruovanou tramvajovou trať.

Více informací pak zde: https://www.transport.sk/spravy-cestna- ... busov.html .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Príbeh Mosta Apollo. Vyhýba sa magistrát Bratislavy platiť milióny na dani?
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... i-podcast/ (o tom proč je stavba 14 let "v dočasném užívání")

Foto: Ak parkujete v Bratislave načierno, nové policajné vozidlo vás odhalí
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/fo ... as-odhali/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

stavba, která je v provozu po větší rekonstrukci by se dala napsat jak v rámci D4 tak D1 ale já si vybral město Bratislava právě jako takový neutrální bod :D

Foto: Pod Prístavným mostom sprístupnia dve križovatky a začnú práce na druhej etape rekonštrukcie
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/fo ... nstrukcie/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislava je zralá na 7. most. Počká si na funkčnost 6., který je ve výstavbě

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6677

*během ranní špičky projde Přístavním mostem (D1) 10.600 aut za hodinu, mostem Apollo (který odlehčil přístavní) pak 3.300, Mostem SNP dalších 3.700 a mostem Lafranconi (D2) 8.500 vozidel
*posledním mostem je most Apollo, který oslavil již 14 let (o 2 příspěvky výše další smutný fakt jak to na Slovensku chodí ...)
*staví se dálniční most ponad Dunaj (v rámci projektu D4/R7). 5. mostem, který v článku není je Starý most, který se přestavěl a pro auta se nepoužívá (nosní systém MHD pro tramvaje)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

13 nikdy nezrealizovaných silnic v Bratislave; z blogu :arrow:

seznam blíže popsaných silnic/dálnic: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6707
515938_article_photo_zostavene-z-uzemneho-planu-hlavneho-mesta-sr-v-zneni-zmien-a-doplnkov-c-123-a-5-na-podklade-ortofotomozaiky-geoportalu-sk-zmensene-z-mierky-110-0_1_900x.png
515938_article_photo_zostavene-z-uzemneho-planu-hlavneho-mesta-sr-v-zneni-zmien-a-doplnkov-c-123-a-5-na-podklade-ortofotomozaiky-geoportalu-sk-zmensene-z-mierky-110-0_1_900x.png (1.75 MiB) Zobrazeno 18960 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislava by mohla mať jedny z najdlhších električiek na svete, inšpiruje sa Budapešťou :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... udapestou/


Tady dodám realitu. Město Bratislava dokázalo za dlouhé období nalézt peníze v řádu pár desítek mil. € na komplexní opravy celých silnic. Pouhé opravy. Most Apollo by se bez jiné pomoci nerealizoval a dodnes není daňově dořešený, což jsem tady v tématu nedávno uvedl. Cokoliv jiné tady realizují cizí peníze a jsou jen 2 veliké investice:

1. investice je PPP, tedy soukromé zdroje, ze kterých se buduje D4 a R7, co pomůže (alespoň trochu) i městu, to nepochybně (miliardový projekt)

2. největší investice je modernizace tramvajové radiály, kterou proplatí hlavně EU, následně stát a jen 5% město; Modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály (54 mil. €)

To jsou 2 největší dopravní investice. Jsou další, ale ty realizují developéři (přestavba bus stanice). A pak je tady seznam cca. 20 projektů (část o něco výše uvedená), které se plánují realizovat, ale chybí na ně několik miliard €. Stát je napřímo nemůže realizovat, protože Bratislava je velmi bohatý region, PPP to nejde a samospráva ve smyslu města a kraje na to nemá peníze. Ty totiž mají velmi málo peněz i na opravy těch silnic a mostů, i když kraj to začal měnit a alespoň ty opravy se zlepšují a zvyšuje rozsah z hlediska životnosti realizace.

A tak opravdu nezbývá než se zaměřit na vylepšení konceptu MHD. Ovšem ve finanční omezenosti, což značí malou výstavbu nového a technické zlepšení stavajícího v provozu. A to se více méně realizuje. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Stát pomůže městu Bratislava a to hned 2 způsoby:

*finančně přímo podpoří město částkou 15,1 mil. € (na projekty, které chce město nejbližší období realizovat a dominují ty dopravní)
*odpustí městu půjčku ve výši 10 mil. €, co sníží dluh i jeho obsluhu a zároveň vytvoří prostor pro další úvěr, třeba od EIB na další rozvojové projekty

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6763

Mimo toho se realizují strategické investice jak jsem již uvedl, tak v této dekádě jde o největši investice v historii státu. Jednak PPP na D4 a R7 v okolí města, jednak město těží s investicí státu do rozšiřování D1 nebo navazující (do Trnavského kraje) přestavbu z CB na AB kryt důležité silnice I. třídy, ale i investice do modernizace tramvajových tratí a stanic (bus stanice je realizována za účasti developera). Město samotné pak dokázalo navýšit objem prací na opravy vozovek v historickém rozsahu a pokračuje se v tom. Kraj pak ve spolupráci s městem zesilnil další opravy navazující silniční sítě a posilnil MHD a příměstské spoje. Změny k lepšímu to nepochybně jsou, i když zdaleka to neodpovídá představám pro moderní hlavní město. S využitím podpory od státu, s EU fondami do MHD, PPP nástroji, zapojením BA kraje a úvěry se daří zlepšovat celkovou dopravní úroveň hlavního města. S pokračováním tramvajové tratě na straně Petržalky postoupí i nosní systém MHD, který je tam doposud jen o tom, že se přes Starý most ta trať na tu druhou stranu vůbec dostala.

Výhled do další dekády: bude chybět dokončení okruhu (pokračování D4 přes Malé Karpaty), chybí hlavní spojnice v rámci města samotného (seznam o něco výše uvádí poměrně široké možnosti alespoň nějaké realizace). Chybět bude další most nad Dunajem. Stav Přístavního mostu na D1 bude vyžadovat pozornost a bude nevyhnutní budovat další MÚK. Stoupne provoz na sever: již je provoz po D2 tunelem Sitina ve vyšších hranicích intenzit atd. Takže ta spolupráce města, kraje a státu bude nevyhnutní i další roky. Sice se tady produkuje podstatní část HDP, tak stát tady de facto prakticky neinvestuje. Investice PPP totiž není státní. To ostatní jsou pak zlomky, které dohromady vydají sotva za ten PPP projekt na D4/R7. Chybí 2x tolik.

moje doplnění: z pohledu užívání vozidla je problémem parkování (tak jak všude), ale celkově se směrem z města připojují 2 pruhy do 2, poté zase 2 do 2 nebo 1 do 2 atd. a nakonec se jede v 3 pruhu nebo 2 pruhu dle trasy končí 6-10 jízdních pruhů, problémem není jen tato slabá kapacita, ale hlavně ten fakt chybějících MÚK, kde by se ty připojovací jízdní pruhy napojili na další tah až dále za úrovňovou křižovatkou, ale to je právě problém, který se neřešil a do minulosti se investovalo do rozšiřování vnitřních tahů bez rozmyslu co to způsobí dál, nemluvě o státem dobudované D1 na 4-pruh v takovém režimu, který ten stav "zabetonoval", a proto je ta základní silniční kostra na území města přeplněná, zpomalená a v případě DN zcela paralyzovaná (na to navazující kostra městských silnic) a vzhledem k neexistenci páteřního systému MHD neodlehčuje ani tento druh dopravy tuto situaci a navíc radiálovité uspořádání tramvají je již dnes ve špičkách přeplněné a nenávaže na sebe nové cestující ... plus roky neřešená železniční infrastruktura a hlavní stanice jsou dalším obrazem státu v dopravě (to co spatří každý když tam vystoupí, je de facto obrázkem pro dopravní situaci v celém státě) a nepomáhá zlepšit cestování, protože odrazuje (navíc jsou vlaky přeplněné); i obyčejný průjezd z okrajů kde v rámci sídlišť bydlí podstata města (nemluvě o satelitech) je pak o tom, že se jede po dálnicích, ale po nich projíždí i tranzit a most Apollo stále není tak využiván (pro napojení a omezení dál) jak by mohl být, aby tomu Přístavnímu odlehčil .... a tohle se nedá vyřešit investicemi za desítky mil. €, takže město samotné to ani nevyřeší (projekt ve výši 50 mil. €, kterým se opraví trať, aby se dala používat, protože byla ve špatném stavu je nevyhnutnost a ne zlepšení stavu; na Slovensku díky i za to při sledování havarijních situací ...)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Meškať bude nielen prvá, ale aj druhá etapa rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej radiály :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/me ... j-radialy/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Riaditeľka BID upozornila na chýbajúcu výstavbu električkových tratí, ich sieť je príliš riedka :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ri ... is-riedka/

za 30 rokov od Nežnej revolúcie potiahli električkovú trať len po budovu TPD v Petržalke

*električka = tramvaj
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“