Severojižní Magistrála
Re: Severojižní Magistrála
Kdyby se to tenkrát povedlo, tak je to zralý na defenestraci.
Království a půl princezny za 511.
Re: Severojižní Magistrála
Napadla mě taková věc, podle mého názoru Nuselský most moc krásy nepobral, chápu, že z dopravního hlediska je to lhostejné a dnes, když už most stojí, je to stejně OT, ale napadla mě jedna věc. Nešel most teoreticky postavit jako obloukový? Vede tudy metro a v horní části je komunikace 2x3 pruhy, takže předpokládám, že asi těžko. Zjistil jsem ovšem, že první úvahy o mostu v tomto místě jsou už z roku 1903, předpokládám, že v té době by se most stavěl jako obloukový. Má někdo nějaký názor či informace?
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: Severojižní Magistrála
například zde:
http://www.e-architekt.cz/index.php?KatId=9&PId=2291
Jinak dobové odobrné materiály moc po webu co jsem koukal nejsou.
Možná k tomu bude dost v městské knihovně v Praze, tam měli na Prahu speciální oddělení pro pražské archiválie:
http://www.mlp.cz/infomarpra.htm
http://www.e-architekt.cz/index.php?KatId=9&PId=2291
Jinak dobové odobrné materiály moc po webu co jsem koukal nejsou.
Možná k tomu bude dost v městské knihovně v Praze, tam měli na Prahu speciální oddělení pro pražské archiválie:
http://www.mlp.cz/infomarpra.htm
Re: Severojižní Magistrála
Pěkné a komplexní info o nuselském mostě bylo na výstavě Vize pro dopravu:
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... _.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... _.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... _.JPG.html
(vpravo nahoře rozkliknout na plnou velikost a jde přečíst i text)
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... _.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... _.JPG.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... _.JPG.html
(vpravo nahoře rozkliknout na plnou velikost a jde přečíst i text)
Re: Severojižní Magistrála
Jo, to by nebyly vůbec žádný problémy, protože by tu furt vládla jedna strana a všichni by byli happy -- ten směr na západ nejspíš skrze Folimanku, tunelem pod Vyšehradem na most směr Smíchov, tam by byl další čtyřlístek na I.SJM a asi vybouranym údolim Radlic hurá na D5 nach Pilsen. Zatimco ta I.SJM by vedla skrz současný smíchovský obchodně byznysový centrum, pochopitelně po povrchu, a do tunelu až pod Strahovem. A to už byl jistej ústupek, bo původně měla vést čtyřpruhovka přes Kampu, kde by se dělila pod dva sousední oblouky Karlova mostu, a pak hurá na Klárov .. pokrok nezastavíšegelebege píše:Kdyby se to tenkrát povedlo, tak dneska s magistrálou nejsou problémy. Ale taky by mě zajímalo, kudy měly vést zbylí směry
Re: Severojižní Magistrála
Jonáši, tak tomu nevěřím, že I. SJM měla vést přes Kampu a pod Karlovým mostem To nás tu teda pěkně houpeš
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Severojižní Magistrála
Možná to nebyla I. SJM, ale už jsem o tom také slyšel, že "něco" tam takhle jak Jonáš popisuje přes Kampu a pod Karlovým mostem plánováno bylo...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Severojižní Magistrála
To bylo ještě předtim .. ale ani nevim rok, nemam zdroje. Možná to mělo pokračovat Letenskym průkopem.
Re: Severojižní Magistrála
Tak to mi hlavne bere, jak někdo mohl naplánovat 4/6 pruhovou vozovku po Karlovým mostem. Ještě, že se to zavčas opustilo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Severojižní Magistrála
Něco málo je tady, na fotce z výstavy Městský okruh, ale ve skutečnosti to asi nikdy nedosáhlo stavu reálného návrhu. Uvažovaly se tři hlavní severojižní magistrály a toto byla jedna z nich (levobřežní Malostranská).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Severojižní Magistrála
Tady je historickej zákos 1974 kde je ta "Nuselsko-Radlická" magistrála zhruba namalovaná http://www.casopisstavebnictvi.cz/UserF ... _zakos.jpg je to z historický části článku o zatunelování magistrály u muzea, http://www.casopisstavebnictvi.cz/tisk.php?ID=1870.
Ovšem snaha o likvidaci Kampy pochází už z let "bestia triumphans" 1910, viz obrázek dole http://www.zastarouprahu.cz/kauzy/povodne/povodne1.htm čili možná i ten průtah pod mostem je staršího data. Někde jsem to viděl nakreslený, jak to bude vypadat, asi jako Pobřežní pod Negrelliho viaduktem v Karlíně.
Ovšem snaha o likvidaci Kampy pochází už z let "bestia triumphans" 1910, viz obrázek dole http://www.zastarouprahu.cz/kauzy/povodne/povodne1.htm čili možná i ten průtah pod mostem je staršího data. Někde jsem to viděl nakreslený, jak to bude vypadat, asi jako Pobřežní pod Negrelliho viaduktem v Karlíně.
Naposledy upravil(a) jonáš dne 3.2.2010 9:19:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Severojižní Magistrála
Tohle mi právě na těch plánech není jasné. Ta křižovatka http://www.casopisstavebnictvi.cz/UserF ... strala.jpg je na severní straně Nuseláku, severně od kostela Karla Velikého, asi tady: http://mapy.cz/#mm=ZP@dm=133094880+1358 ... 89696@z=15 . Folimankou dolů to podle mě kvůli velkému převýšení vést nemohlo - Nuselák je nad údolím dost vysoko. Aby se to dostalo k řece, musel by se vybourat nejspíš celý Albertov a i tak vzhledem k terénu by to byl pěkný spád. Řeku by to nejspíš překonávalo po 2 patrovém silničně/železničním mostě na Výtoni (ten plánován byl). Takže žádný tunel pod Vyšehradem, ale Vyšehrad by byl oddělen od města hnusnou vysokou estakádou.jonáš píše:...-- ten směr na západ nejspíš skrze Folimanku, tunelem pod Vyšehradem na most směr Smíchov, tam by byl další čtyřlístek na I.SJM a asi vybouranym údolim Radlic hurá na D5 nach Pilsen....
Ale jinak bych nespojoval takovéhle šílenosti s komunisty a vládou jedné strany. Stejné prasárny se stavěly už v 50. letech v USA a změna názoru přišla až koncem let 60.
Re: Severojižní Magistrála
Jistě, jsem to myslel spíš jen na tu narážku "co by, kdyby", Bestia Triumphans je všudypřítomná. Jinak to převýšení neni zas tak velký, nějakých 40m, a k Ostrčilovu náměstí by se to vstřebalo do silniční úrovně. Ale nevylučuju, že by spíš padla Výtoň, než by dlabali Vyšehrad, ovšem nějakej ideovej návrh s mostem trčícím ze skály jsem kdysi taky viděl. Bylo by pěkný, kdyby to někdo sesbíral, jako je to tady o starých stavbách a projektech dálnic.
Pak je taky pěknej nářez "petřínská komunikace", čili silnice od Újezda na Pohořelec úbočim Petřína skrz zahrady, projekt osvícený první republiky http://archiweb.cz/buildings.php?action ... 44&type=24 .. a o historii pokusů o likvidaci Kampy se alespoň v textu zmiňujou v historii Klubu tady http://www.zastarouprahu.cz/kdojsme/historie.htm#csr.
Někdy jsem prostě těm dávnejm ekoteroristům fakt vděčnej, že to odblokovali a tudíž shovívavej i k těm současnym.
Pak je taky pěknej nářez "petřínská komunikace", čili silnice od Újezda na Pohořelec úbočim Petřína skrz zahrady, projekt osvícený první republiky http://archiweb.cz/buildings.php?action ... 44&type=24 .. a o historii pokusů o likvidaci Kampy se alespoň v textu zmiňujou v historii Klubu tady http://www.zastarouprahu.cz/kdojsme/historie.htm#csr.
Někdy jsem prostě těm dávnejm ekoteroristům fakt vděčnej, že to odblokovali a tudíž shovívavej i k těm současnym.
Naposledy upravil(a) jonáš dne 3.2.2010 20:58:14, celkem upraveno 1 x.
Re: Severojižní Magistrála
Ovšem toto je pěkné:
Re: Severojižní Magistrála
Trápí vás zácpa? Nás trápí exhalace, volá Praha 2
Praha 2 - Městská část rozjela novou kampaň, která se pokouší nalákat cestující v autech do MHD...
Nová informační kampaň se soustředí na dvě nejzatíženější ulice, a to Legerovu a Sokolskou, kudy vede severojižní magistrála, po níž denně projede až sto tisíc aut. Lidé zde mohou nad silnicí vidět zavěšené bannery s nápisy Trápí vás zácpa?, Nás trápí exhalace!, Nejezděme autem či Cestujeme jinak...
Praha 2 - Městská část rozjela novou kampaň, která se pokouší nalákat cestující v autech do MHD...
Nová informační kampaň se soustředí na dvě nejzatíženější ulice, a to Legerovu a Sokolskou, kudy vede severojižní magistrála, po níž denně projede až sto tisíc aut. Lidé zde mohou nad silnicí vidět zavěšené bannery s nápisy Trápí vás zácpa?, Nás trápí exhalace!, Nejezděme autem či Cestujeme jinak...
Re: Severojižní Magistrála
Je to pěkné jako samostatný most, ale pro Nusle by to bylo dost likvidační - zastínilo by to velkou část údolí. Současný Nuselák řešený jako trám je z tohoto hlediska mnohem lepší.mapman píše:Ovšem toto je pěkné:
Re: Severojižní Magistrála
Transparenty posílají řidiče z pražské magistrály do metra a tramvají
Jsou tam i fotky transparentů.
Jsou tam i fotky transparentů.
Re: (A) Transparenty posílají řidiče z magistrály do metra
Rozhodně lepší než ta reklama v rádiu, ta je strašná...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Severojižní Magistrála
mě osobně na tom nejvíc vadí, že ten pruh byl bez užitku zrušen, kdyby tam třeba udělali možnost zastavení, tak bych to pochopil, takhle je to jen buzerační šprajc.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Severojižní Magistrála
Kdyť tam píšou: Podle něj v zataraseném pruhu vzniknou v budoucnu parkovací místa.Mike píše:mě osobně na tom nejvíc vadí, že ten pruh byl bez užitku zrušen, kdyby tam třeba udělali možnost zastavení, tak bych to pochopil, takhle je to jen buzerační šprajc.
Re: Severojižní Magistrála
od noci je SJM od MO směr Chodov plně průjezdná
i když to už je vlastně Chodovská radiála
i když to už je vlastně Chodovská radiála
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Severojižní Magistrála
Mě se líbí, jak Praha 2 posílá Pražany do metra, které je dlouhodobě přetížené a na hranici kapacity.
Re: Severojižní Magistrála
Mě taky, kdyby neposílala, auta se v Praze nehnouMarooned17 píše:Mě se líbí, jak Praha 2 posílá Pražany do metra, které je dlouhodobě přetížené a na hranici kapacity.
Re: Severojižní Magistrála
Pri hledani materialu ke zkousce na me vypadlo variantni reseni MÚK JS a SJM, je to z prednasek z urbanismu, ale zdroj ani datace navrhu tam neni...takze to sem davam pro zajimavost
- Přílohy
-
- JSxSJM.jpg (226.43 KiB) Zobrazeno 10725 x