Vysokorychlostní tratě (VRT)

Odpovědět
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Svatosp »

Prave, ze Praha Brno to je tragedie, to by se dalo zvladnout za 1,5h v pohode.
jeni013
Příspěvky: 714
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jeni013 »

jozka píše:A pro tech par vlaku trate za desitky miliard plus udrzba? To je to, oc v tehle debate bezi od zacatku.
Ty miliardy se cpou i do infrastruktury pro těch pár letadel. Nemyslím si, že by se zaplatily náklady na výstavbu, ale provoz by se zaplatil.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

Vzhledem k tomu, že EU začíná uvažovat o spotřební dani z kerosinu, by VRT nějaké lidi z letadel dokázala přetáhnout.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/412 ... 1-pct.html

Stávající koridory I-IV jsou již skoro hotové. Nějaké úseky se staví, chybí drahé tunely u Chocně, do Berouna, ještě se nezačal stavět poslední úsek do Budějic a nějaké nádraží.
Co stavět potom je otázka. Jestli VRT nebo třeba dvoukolejky na Hradec nebo Mladou Boleslav a Liberec.
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Tech par letadel je malinko vic, LKPR melo loni 155 000 vzletu/pristani. A postavit+udrzovat letiste + nejake RLP nestoji zdaleka tolik co to same u stovek kilometru trati.
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Svatosp »

Anonym píše: Stávající koridory I-IV jsou již skoro hotové.
Co stavět potom je otázka. .
Pro zlepsovani je tady prostor minimalne na dalsich 15 let intenzivni práce. Hlavne by se měli udelat všechny prejezdy mimourovnove nebo aspoň se zavorama, je to silene, ze na vetsine tratích, kde jezdi rychliky nejsou dodneška ani zavory. Na nechranenych prejezdech umiraji desitky lidi rocne, na prejezdu se zavorama neumrel nikdo.
Dale propojit velka města se svym okolím hustsi siti primestkych vlaku, jako to mají jina velka města aby lidi nestali v kolonách v ranni spicce na dalnicich, protože k nim zadny vlak nejezdi. Ten vlak je opravdu velice pohodlnne spojeni, pokud je rozumny interval, jak se dostat do centra města rychle a není nutne zahustovat města další vystavbou.
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Prejezd bez zavor != nechraneny prejezd

Jinak souhlas, podjezdy/nadjezdy minimalne na koridorech by mely byt povinne, to by podle mne pomohlo vic nez VRT.
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Závory to nezachrání, viz Pendolino ve Studénce. Mimoúrovňově to často v obcích nejde.

Příměstská doprava - nelze dosáhnout rozumného intervalu, pokud tam jezdí jak osobáky tak EC zároveň. Na příjezdech do Prahy už ani spičkový interval 15 minut nepostačuje, bylo by potřeba jít na 10 minut a na to není kapacita trati.
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Svatosp »

Mosquit píše:Závory to nezachrání, viz Pendolino ve Studénce. Mimoúrovňově to často v obcích nejde.
Prave, ze zavory zachrani 90 procent pripadu, to jsou pak opravdu blbouni, když projedou zavory a tem není pomoci. Vybavit prejezd závorami stoji minimum penez, proti mimoúrovňovému prejezdu.
Je celkem zajimave, kolik penez EU vydava na bezp. systemu do automobilu, které nemaji zadny valny ucinek, ale toto nikoho nezajima.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

Svatosp píše: Pro zlepsovani je tady prostor minimalne na dalsich 15 let intenzivni práce. Hlavne by se měli udelat všechny prejezdy mimourovnove nebo aspoň se zavorama, je to silene, ze na vetsine tratích, kde jezdi rychliky nejsou dodneška ani zavory. Na nechranenych prejezdech umiraji desitky lidi rocne, na prejezdu se zavorama neumrel nikdo.
A přitom investičně přidání závor neznamená velkou položku. Předělat všechny úrovňové přejezdy na mimoúrovňové i u cest, kde přejede několik aut denně mi připadá jako vyhazování peněz. První část VRT Běchovice - Poříčany podél D5 je vlastně jen zvýšení kapacity současné trati na Kolín.

A bylo rozhodnoto o další trase:
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_the
Naposledy upravil(a) Anonym dne 14.5.2019 11:27:02, celkem upraveno 1 x.
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Třeba v té Studénce se dá asi říct, že kdyby tam závory nebyly, tak by se nehoda nestala...

Minimum peněz to je, ale není to nula. Navíc to prodlužuje dobu neprůjezdnosti přejezdu (vyklízecí doby, spouštění závor, vytažení závor, ...).
Tím neříkám, že si nemyslím, že na všech frekventovaných kříženích by měly být minimálně závory, lépe mimoúrovňově.

Ale univerzální řešení na všechny přejezdy to není, chybějících závor je na síti (včetně lokálek) asi 7 tisíc, cena závor je tak 5+ mega...
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Aram96 »

Bylo to zcela určitě myšleno na závory na tranzitní koridory, ne všude ;)
A jinak bych rozhodně neřekl, že závory prodlužují interval. Skoro bych řekl, že to může být naopak, protože si toho auta "dříve všimnou" než jen puštěných světel. To, že dneska to na mnoha místech trvá, není závorama ;)
Jinak pokud někdo najede mezi závory a zůstane tam a počká si až ho vlak smete, tak to také rozhodně není vinou závor, ale vinou toho imbecila, který tam vjel, nebo který ty závory neprorazil. :)
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Aram:
Vlak projede. V okamžiku, kdy je za přejezdem, červená světla (výstražné zařízení) přestane blikat.
vs.
Vlak projede. V okamžiku, kdy je za přejezdem se začnou se vytahovat závory, a jakmile jsou vytaženy, červené světlo přestane blikat.
-> v kterém případě bude řidič delší dobu čekat?

"protože si toho auta dříve všimnou" - to je taky nesmysl, doba blikání je přece dána vyklízecí dobou přejezdu + vzdáleností úseku vs. traťová rychlost. Navíc na všech přejezdech nejdřív začnou blikat světla, a až později se stahují závory (mj právě kvůli té vyklízecí době !) -> opět prodloužení čekání pro auta.
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Vlak projede. V okamžiku, kdy je za přejezdem, červená světla (výstražné zařízení) přestane blikat a začnou se vytahovat závory.


V realu se "zacnou vytahovat zavory a pak prestane blikat cervene svetlo". Na vytizenych usecich je pak jeste casta situace "zacnou se vytahovat zavory, cervene svetlo blikat neprestava, idioti vyrazi a do toho zacnou zavory opet padat", pripadne "zacnou se vytahovat zavory, cervene svetlo blikat neprestava, idioti zacnou troubit na toho, co predpisy zna proc nejede".
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

ano, mezitim jsem to upravil. Tim spis je to cekani delsi.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od krtek700 »

Anonym píše: První část VRT Běchovice - Poříčany podél D5 je vlastně jen zvýšení kapacity současné trati na Kolín.

A bylo rozhodnoto o další trase:
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_the
Menší technická Z Běchovic trať určitě nepovede okolo D5. Jste na opačné straně Prahy.

K tomu úseku Běchovice Poříčany: Přestávám tomu rozumět, měl jsem vždy za to, že by se měla trať oddělit od staré tratě na Kolín v Běchovicích a praktický a okolo 3. Km b se měla připojit k D11. Podle článků a vyjádření z poslední doby mi přijde, že je ten první úsek VRT nějaká modifikace staré trati do Kolína ve smyslu toho co psal Anonym (modernizace)
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Ne modernizace, ale zkapacitnění. Tam v tuto chvíli 3 koleje nestačí, proto se postaví 2 (já pořád tajně doufám v 4) vedle podél D11, a budeme moci tvrdit, že máme první úsek VRT ;-)

To spíš ten článek mluvil trochu zmatečně o "Výjezdu z Prahy na Běchovice", což je podle mě novinářský blábol. V Praze se snad ještě stále neví, kudy by VRT od východu měla být zaústěna (počítalo se s trasou na Brno od Benešova, ale teď to vypadá na Brno via Poříčany, a kterou stranou přijíždět na Hlavák?)
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

Úsek z Běchovic je dobře vidět na této mapce, světle modrá varianta:
https://www.vysokorychlostni-zeleznice. ... P_2010.pdf

Zhruba u Kounice je odbočka na Poříčany, územní plán Kounice:
https://www.kounice.cz/wp-content/uploa ... /2_kou.pdf

Takže asi plánují Běchovice - Kounice + odbočka na Poříčany.
kollma
Příspěvky: 219
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kollma »

"Výjezd z Prahy na Běchovice" já chápu jako rekonstrukci mezi Libní a Běchovicemi (asi i s rozšířením na 4 koleje), tj. před tím, než se ta nová trať stočí směrem k D11.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od krtek700 »

Asi jsem na to háklivý jako místní, ale trochu bych rozlišoval rozšíření/modernizace a výstavbu nové trati. To stejné mám pocit na ČT říkali že se to bude stavět hned vedle původní. Z toho by člověk usuzoval, že přidáte ke kolejím další, nebo bude trať narovnávat atd, ale né že budete stavět úplně novou trať na zeleném poli, kde trať nikdy nebyla a je to několik km daleko od původní, to pro mě moc vedle není.

Ono nemůžete brát novináře za každé slovo. Výjezd z Prahy do Běchovic je nonsens už jenom proto že jsou součástí Prahy.
Aram96
Příspěvky: 7896
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Aram96 »

Mosquit píše:Aram:
Vlak projede. V okamžiku, kdy je za přejezdem, červená světla (výstražné zařízení) přestane blikat.
vs.
Vlak projede. V okamžiku, kdy je za přejezdem se začnou se vytahovat závory, a jakmile jsou vytaženy, červené světlo přestane blikat.
-> v kterém případě bude řidič delší dobu čekat?

"protože si toho auta dříve všimnou" - to je taky nesmysl, doba blikání je přece dána vyklízecí dobou přejezdu + vzdáleností úseku vs. traťová rychlost. Navíc na všech přejezdech nejdřív začnou blikat světla, a až později se stahují závory (mj právě kvůli té vyklízecí době !) -> opět prodloužení čekání pro auta.
Samozřejmě že to bude déle trvat se závorami :D .. tipuju tak o 5 max 10 sekund ani ne déle, protože když nejsou závory, tak světla stejně blikají o něco déle než když jsou závory (tam světla vypínají víceméně ihned po zdvihnutí závor).
Nějak si ale neuvědomujete, že závory také padají a světla blikají než vlak projede, a to je právě to o čem mluvím ;) Když nejsou závory, tak se světla musí logicky zapnout o dost dříve než jede vlak, ať už kvůli blbé viditelnosti, nepozornosti atd. Kdežto když jsou závory, tak by stačily světla na mnohem kratší dobu (víceméně zapnout a počkat než přejede "1 kamion" který to mohl přehlédnout) a můžou jít závory dolů. Bohužel mě přijde, že máme na mnoha místech ty časy hrozně dlouhé, než jdou závory dolů a hlavně od závor dole, než projede vlak ... Něco jiného je, když je to někde na silnici v polích, kde je 90 normálně a něco jiného je třeba ve městě, vedle světelné křižovatky a hlavně ihned vedle nádraží, odkud vlak vyjíždí ... tam by ta "prodleva" mohla být naprosto minimální když strojvedoucí vidí na přejezd ještě než se rozjede, ale "v zájmu bezpečnosti" jim to trvá jak psovi víte co ... :roll:
Mosquit
Příspěvky: 922
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Aram96 píše:...Bohužel mě přijde, že máme na mnoha místech ty časy hrozně dlouhé, než jdou závory dolů a hlavně od závor dole, než projede vlak ...
Jak jsem psal, bezpečná vyklízecí doba, nějaká ochranná doba, a to v kombinaci s maximální traťovou rychlostí způsobí často ten efekt - pomalý osobák (nebo osobák zastavující v zastávce před přejezdem) zavře závory, ale projede za dlouho.
Samozřejmě logicky by to šlo zavírat později - nějaké predikce doby dojezdu (např. se zafixováním rychlosti hnacího vozidla v době sepnutí kontaktu aby nezrychlilo), započítání zastavení v zastávce, .. Ale to je jednak na míle vzdálené současné realitě (jak dlouho trvá zavádění ECTS ...), druhak už potom děláte nějaké predikce a optimalizace místo zabezpečovacího zařízení.
Mike
Příspěvky: 4988
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mike »

běchovice jsou součástí nějakých 40let
3koleje se tam vešly jen proto, že nějaký projektant ty mosty přes rokytku a kyjský rybník tenkrát navrhl jako mosty
ne jako cyklostezku dneska

a závory ?
na koridoru nemá úrovňový přejezd co dělat, se nedivím, že to EU neřeší
taky bych nevěřil, že něco takového někoho napadne...

krásné fungování přejezdu je vidět na I/11 v Častolovicích ( a teď nevím, jsou li tam závory )
vlak se blíží do stanice, začne blikat červená
vlak stojí ve stanici - asi tak 5-10m od silnice - a stále červená
lidé vystupují, nastupují, průvodčí zapíská...
vlak odjíždí ze stanice a sláva ;)
červená už nebliká

ne není to nějaká polňačka v hornídolní
je to křížení kolejí se silnicí první třídy :kladivo:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od P_V »

Ano, zastávka před přejezdem je problém. Muselo by se instalovat zařízení, které umí rozlišit, zda jede vlak osobní, nebo nezastavující. Na koridorových tratích pak také, aby rozlišilo, jakou maximální rychlost je vlak schopen vyvinout, aby náklad v 80 km/h nespustil výstrahu při průjezdu místem, které je časované na pendolino.
Vyvinout, prokázat 100% spolehlivost za všech myslitelných a nemyslitelných okolností, zaintegrovat do zařízení které už tam je... nebo si prostě řidič auta počká o něco víc.
jozka
Příspěvky: 2782
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

A pritom Castolovice zastavka neni nic, co bylo nutne drzet pri zivote. Stanice Castolovice je o 1200 m dal na stejne trati, nejblize k ni ma obora a zahradkarska kolonie, pdstatna cast mesta to ma na stanici cca stejne daleko jako na zastavku...
kik
Příspěvky: 1009
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od kik »

Jožko, hned vedle zastávky je vchod do zámeckého parku. Docela byste se divil, jaká tam bývá o víkendech frekvence. Taky jsme tam párkrát jeli vlakem na výlet.

Ano, není to tam šťastně řešený, minimálně po vlacích směr Rychnov a Solnice by se mohla signalizace vypínat dříve, protože tam ty vlaky do přejezdu nezasahují.
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“