Indonésie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 8.3. se do provozu dostal tah dlouhý 141 km Bakter Toll Road. Jde o Bakauheni - Bandar Lampung - Terbanggi Besar Toll Road na Sumatře. 4-pruhová dálnice. Součást tzv. Trans-Sumatra Toll Road.

Zdroj: https://en.antaranews.com/news/122584/j ... in-lampung
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 24.3. se do provozu dostalo 9,3 km dálnice Sei Rampah - Tebing Tinggi Toll Road v provincii Severní Sumatra. Celý tah jde od Medan do Tebing Tinggi. Projekt je součástí velikého tahu Trans-Sumatra Toll Road.

https://ekonomi.bisnis.com/read/2019032 ... n-tarifnya
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

A pro ještě lepší představivost komplexní mapový přehled toho co se kde buduje nebo budovat bude:

http://gis.bpjt.pu.go.id/ (Indonesian Toll Road Authority)

Obrázek

psáno v 01/2017:
Jinak řečeno je v zemi cca. 1.000 km dálnic celkem (stát z toho ovládá kolem 60%) a do roku 2019 to má být 2.000 km, takže ten obrovský stavební boom je citelný. Na druhou stranu co to je pro 1/4 mld. stát. Co se týče přírastku předtím, tak je nutno říct, že v roce 1999 bylo v zemi jen 600 km dálnic; toll roads. To z pohledu Malajsie, J. Korey, Číny je zcela někde jinde i v propočtech. Podobně jsou na tom jenom Filipíny, ty ještě hůře.
Dnes je v provozu kolem 1760 km dálniční sítě. V roce 2024 má mít tato síť rozsah 7450 km. :idea:

Tato nová výstavba je maximální prioritou centrální vlády. A když se tempo udrží tak je reální to dosáhnout a to dokonce i když se jeví u několika projektů zpoždění, protože regionální vlády začínají plánovat vlastní zkapacitněné tahy. :idea:

Nová výstavba se nastartovala teprve v roce 2014 a ovoce se sbírá dodnes jak ostatně píšu v tématu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 13.5. se do provozu dostalo 30,6 km úseku na tahu Mapan Toll road ve východní Jávě. Mapan proto, že tah spojuje Malang a Pandaan. Do provozu se dostávají sekce 1-3 a sekce 4-5 jsou stále ve výstavbě a to z důvodu archeologického nálezu. Dále se plánuje protáhnutí až po Kepanjen a jižní pobřeží (Pansela) v délce 35 km.

Zdroj: https://www.jawapos.com/nasional/13/05/ ... uma-sejam/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

More roads, more dams, more power plants for Indonesia :arrow:

https://www.straitstimes.com/asia/se-as ... -indonesia

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

plánují se tady postavit 3 veliké mosty, nutno si je pak dohledat koho by to zajímalo více :)

7,35 km dlouhý (zpoplatněný) most má spojit Balikpapan s Penajam Paser Utara
13,5 km most Selam Bangka má spojit provincie Bangka Belitung a Sumatra
6,4 km dlouhý most má spojit ostrovy Bintan a Batam (náklady cca. 200 mil. USD, s výstavbou se má začat v roce 2020)

dále indonézská vláda navštívila vícero států v okolí, hlavně J. Koreu, Čínu, Japonsko, extra místní banky v Hong Kongu s cílem a snahou zaměřit pozornost finančních a technických institucí na Indonésii vzhledem k masivní výstavbě dopravní infrastruktury
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Do konce roku 2019 se má odevzdat do provozu ještě 9 dálnic v délce 406 km:

https://www.thejakartapost.com/news/201 ... -year.html

Naplnil by se tak plán výstavby. Boom, který 2x rozsah sítě a který ho oproti konci r. 2019 má do roku 2024 dále 3x nebo 7x proti původnímu stavu. Nedávno tady bylo jen 1000 km, koncem letošního roku bude více než 2000 km a cíl je prozatím 7500 km. To se možná nepovede do toho roku, ale prozatím ta příprava i výstavba jdou dobře.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indonésie reálně naplní i finanční stránku pro své ambiciózní infrastrukturní plány. Důkazem toho je rozpočet pro rok 2020, který počítá s navýšením peněz pro tento segment hospodářství, přičemž klíčovým je dopravní část plánu. Navýšení činí oproti r. 2019 až +4,9% a výdaje do tohoto prostoru tak dosáhnou 27,64 mld. USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 28.9. se do provozu dostal 5,5 km úsek Cijago Section II dálničního tahu 2. Jakarta Outer Ring Road. Úsek spojuje Jakarta-Bogor Highway s distriktem Kukusan ve městě Depok, jižně u Jakarty.

Zdroj: https://money.kompas.com/read/2019/09/2 ... m?page=all
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak se postupně staví a rozšiřuje dálniční síť, tak příslušné ministerstvo se věnuje i číslování těchto tahů. Prozatím byla čísla jen pro standardní státní silnice a tek stejné číslo označilo jak dálnici, tak hlavní silnici. Nepříjemné ale je, že každý hlavní ostrov bude mít vlastní číslování. A další věc, že National Roads a Expressways mají stejný červený štít ve znaku. Odlišují se jen nápisem NASIONAL a TOL, co je ale při jízdě špatně čitelné.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

ještě graf z výstavby pohledem do historie, kde je opravdu citelný ten boom a je vidět, že to bude prudce stoupat vzhledem k rozestavěnosti a přípravám:

Obrázek

K 10/2019 je v provozu 1.800 km dálnic a ve výstavbě je dalších 1.440 km. :kladivo:

K 12/2019 má být v provozu 2.200 km. V roce 2025 pak kolem 5.500 km; v nejbližších 5 letech se má postavit nejméně dalších 2.500 toll roads, tedy dálnic v nákladech 16-25 mld. USD dle příprav a studií. :idea:

Ještě v roce 1999 tady bylo jen 600 km.

Tady je zaznamená výstavba dálniční sítě kolem hlavního města :arrow:

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... tcount=870
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.11. se odevzdala do provozu 189 km dlouhá dálnice Terbanggi Besar - Kayu Agung Toll Road mezi provinciemi Lampung a Jižní Sumatra na jihu ostrovu Sumatra, která tvoří jižní část největší dálnice Trans-Sumatra Toll Road. Úsek spojuje Bakter toll road v Terbanggi Besar a Kayu Agung, co je město na jižní periférní oblasti metropolitního území Palembang, čím zajišťuje dálniční spojení z Palembang do Bandar Lampung a přístaviště s trajekty na ostrov Jáva. Cestování se tak zkrátilo na polovinu.

Nyní probíhá další expanze z Palembang do Aceh na severu a Bengkulu v západní části.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-4. ... 89/105.156

Zdroj: https://bisnis.tempo.co/read/1272531/jo ... ung-189-km

na mapě:

Obrázek


No a tady je mapový podklad s úseky, které mají být hotové do roku 2024 v rámci Trans-Sumatra Toll Road :arrow:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 6.12. se do provozu odevzdal 11,2 km dlouhý úsek dálnice v provincii Banten, JZ u města Jakarta. Úsek spojuje Kunciran v Tangerang a Serpong s Jižním Tangerangu, co jsou 2 města v metropolitní oblasti hlavního města. Jde o část budovaného tahu Jakarta Outer Ring Road II, 4. dálnice kolem hlavního města. JORR II bude dokončená koncem roku 2020.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-6. ... 1/106.6786

Zdroj: https://properti.kompas.com/read/2019/1 ... an-serpong


Dne 12.12. se do provozu dostal 36,4 km dlouhá dálnice v Západní Jávě. Jde o vyvýšenou dálnici nad stávajícím tahem Jakarta - Cikampek (Japek) Toll Road od MÚK Cikunir po West Karawang. Cílem nové stavby bylo zajistit ještě rychlejší spojení mezi metropolitní oblastí Jakarta a městy ve zvyšku Jávy na východ. V oblasti se mj. staví další 2 nové dálnice: Japek II, která jde paralelně 5-10 km na jih od stávající zpoplatněné komunikace a Becakayu toll road na severu.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-6. ... 4&layers=C

Zdroj: https://money.kompas.com/read/2019/12/1 ... a?page=all


Dne 17.12. se do provozu odevzdal 58,5 km dlouhý úsek dálnice v províncii Východní Kalimantan. Jde o část tahu Balikpapan - Samarinda toll road.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-0. ... 3/117.0483

Zdroj: https://finance.detik.com/infrastruktur ... u-hari-ini
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Hned na nový rok, 1.1. zasáhlo hlavní město velmi špatné počasí, které přineslo velké srážky. Důsledkem toho bylo v metropolitním území pod vodou 409.000 obyvatel a min. 60 jich zemřelo. Voda dosáhla po střechy a i pro nedostatek kvalitních pozemních komunikací byla stěžená evakuace obyvatelstva. Právě do města Jakarta vláda pumpuje poslední roky miliardy dolarů do dvou aktivit: nové silnice, často právě vyvýšené a nové hráze, které mají bránit povodním v metropoli. Lépe se to projeví až v polovině této dekády, kdy bude vícero projektů dokončeno. Spadlo zde v osudný den 377mm srážek za 24h. Některé řeky, které mají nebezpečnou hladinu již ve 2m v daný den dosahují až 2,65m. Povodně zasahují i dálniční síť: https://www.kompas.com/tren/read/2020/0 ... tahun-2020 .

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Jakarta ve spolupráci se WB vypracuje studii a komplexní materiál jak zahájit boj se snížením rozsahu dopadů povodní na hlavní město. Dle aktualizovaných propočtů totiž vzrostou škody i rozsah povodní v roce 2050 proti roku 2010 o 400%. Bude tak mít stále více negativní vliv na celý stát. Ukazuje se, že ani jednotlivé dálniční tahy nejsou dobře vybudované, protože nejsou v celé délce vyvýšené, ale často jdou zase k úrovni země. Musejí se tedy budovat tyto tepny jinak a musejí se navýšit finance na výstavbu hrází. Ideálně to provést formou 3 pilířů a těch se držet: finanční náklady vynakládat najednou na protipovodňová opatření v kombinaci s jinými stavbami a tedy hlavně těmi dopravními a ty tak lépe chránit a pečlivěji regulovat další výstavbu, zástavbu s bydlením.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 25.9. se do provozu odevzdala 131,5 km dlouhá dálnice v provincii Riau. Je součástí Trans Sumatra Toll Road. Více informací: https://finance.detik.com/infrastruktur ... smi-dibuka .

Dne 29.9. se do provozu odevzdal 1. úsek v délce 26,4 km v provincii North Sulawesi od Manado (nedaleko letiště MDC) do Danowudu na tahu Tol Malbit. Manado je hlavním městem provincie. Význam tahu je transportní pro přístav. Plánuje se i most na ostrov Lembeh.

Zdroj: https://ekonomi.bisnis.com/read/2020092 ... beroperasi
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Za uplynulou dekádu tady vzrostl počet obyvatel o bezmála 33 mil. lidí, což představuje 13,5% nárůst. Indonésie teprve koncem 90. let 20. století přesáhla hranici 200 mil., pak 2013 hranici 250 mil. a nyní tady žije bezmála 275 mil. lidí. Taky urbanizovaná oblast hlavního města Jakarta se zalidnila během dekády o 1/6 a žije tady kolem 35 mil. lidí. Výhled je takový, že koncem roku 2030 tady bude žít již 300 mil. lidí. Křívka růstu populace meziročně zpomaluje, ale stále je nad 1%. Investice do infrastruktury stoupají, ale v propočtech na počet lidí jsou silně poddimenzované. Na druhou stranu tyto investice a kampaně kolem zdravotnictví a zlepšování dostupnosti základních služeb a taky zvýšení hygienických standardů zajišťuje, že se prodlužuje délka života, kdy v 1990 to bylo průměrně 62 let a nyní to je 72 let. Průměrný věk obyvatelstva se taky zvedl a to až na 29 let, tedy není to již až tak mladá populace jako je v mnoha afrických státech, kde je rovněž tzv. populační exploze. Tyto údaje jsou důležité pro další rozvoj, protože sice je tady nižší životní úroveň, ale i když by se udržela třeba jen základní motorizace na nižší úrovni, tak to stejné % pokud se i nezvedne, tak populačně to bude cítit a to nemluvě o tom, že ty životní podmínky se zvyšují, což zvyšuje tlak na dopravní investice.

Stát zasahují poměrně často i přírodní katastrofy. Celá logistika se dlouhá desetiletí zaměruje na rozvoj přístavů a letišť. Dominantní pozici taky obsadila námořní doprava lidí formou trajektové dopravy. Přístavů je tady nespočetně. Pak se zaměřila pozornost vlády i na letiště. Dopravit ovšem tovar dál od moře si žádá již silniční přepravu a silniční infrastruktura tady byla a stále je největší brzdou rozvoje logistiky a tudíž ekonomiky. Silniční síť je značně přetížená a dálniční síť, která má obcházet jednotlivé dopravní uzly a lépe je napojit tady není k dispozici, i když je již naplánovaná a ta realizace je značná, o čem svědčí jak informace ve vláknu, tak i záměry vlády a kompetentních lidí. Dálniční síť se za pár let 2x z 1000 v roce 2017 na 2000 km nyní. Ještě v 1999 tady bylo 600 km. Dle dosavadních plánů má být v provozu v polovině další dekády až 7500 km dálniční sítě. K tomu se budují hlavní silnice, asi 3x tolik než co dálnic (ty jsou zpoplatněné) a tedy je snaha usnadnit transport lidí i nákladu v rámci jednotlivých ostrovech, protože ta vnitrostátní přeprava je tady na vysoké úrovni a ten potenciál uplatnění nové výstavby tady rozhodně je. Značí to sehnat adekvátní zdroje, ale Indonésie zapojila do těchto cílů všechno a alokuje zdroje jak od bank, potažmo Číny či Japonska tak i vládní zdroje, které se zvedají, tak jak se zvedá výkonnost ekonomiky. Pandemie COVID-19 to možná zpomalí. Přetížení silnic je takové, že zpomaluje dopravní tok i v rámci jednoho ostrova o mnoho hodin až dní, takže je nevyhnutní s tím doopravdy něco udělat. Jakékoliv částkové změny, částková výstavba tady již neřeší ve vztahu ke všemu napsanému vůbec nic.

Mapa hlavních silnic z hlediska logistického významu a nouzových koridorů z r. 2014: (dálniční síť je ve vláknu na vícero mapách jak stávající, tak ty plány na 3x delší síť)
Ri1.JPG
Ri1.JPG (114.08 KiB) Zobrazeno 11107 x
Dále se člení na jednotlivé oblasti: Bali, Aceh, Papua, Sulawesi, Nuva, Západní Jáva, Západní Sumatra atd. atd., ale tomu se již věnovat nebudu.

V rámci přepravy nákladu po ostrovech se z 90% využívá silniční doprava a z 8% železniční. Pokud zahrneme i přepravu loděma po překládkách a dalším převozu do menších lodí, tak pak silniční infrastruktura klesne na 75%.
železniční síť
železniční síť
Ri2.JPG (94.51 KiB) Zobrazeno 11107 x
Pro období 2020 - 2025 se očekává, že se jen za toto období zvedne kapacita přepravy nákladu (zrychlením přepravy) o 9%. Jinak řečeno, více tovaru se bude moct přepravit z přístavů na místo určení a tím se zvednou kapacity a logicky se tak zesilní i ekonomika, protože se zvětší investice. To všechno je tady zpomaleno právě absentující logistickou sítí v rámci ostrovů.

Rozsah silniční sítě je kolem 500 000 km, většina z toho je zpevněná, ale státních spojovacích meziměstských silnic je z toho minimum. Hlavní silnice se staví, velké mosty se taky staví, dálniční síť taky. Pokusím se zmapovat dosavadní stav i s výpadkem ve fóru :arrow:

Motorway development in Indonesia, February 2020

v provozu 2102,13 km
ve výstavbě 884,26 km
do konce 1. poloviny 2020 se mělo rozestavět dalších 1351,44 km


V 06/2020 se do provozu odevzdalo následující:

Banda Aceh - Sigli section IV (14 km)
Pekanbaru - Dumai (131 km), section IV (Kandis Utara - Duri Selatan) is crossed by four elephant tunnels.
Manado - Kauditan (21 km), part of Manado - Bitung toll road
Balikpapan - Samarinda Section I and V (33 km)

K 06/2020 byl stav rozestavěnosti následující:

Java
Ciawi - Sukabumi (Bocimi), 54 km: 39.52% (partly operational)
Cileunyi - Sumedang - Dawuan (Cisumdawu) section I-II, 27.62 km: 78.88%
Cisumdawu section III-VI, 33.22 km: 22.73%
Krian - Legundi - Bunder - Manyar (KLBM), 38.4 km: 73.72%
Serang - Panimbang section I, 26.5 km: 55.64%
Bekasi - Cawang - Kampung Melayu (Becakayu), 16.01 km: 85.53% (partly operational)
Depok - Antasari (Desari), 28 km: 47.63% (partly operational)
Cinere - Jagorawi (Cijago, Jakarta Outer Ring Road II), 14.7 km: 62.59% (partly operational)
Cimanggis - Cibitung (part of JORR II), 25.21 km: 71.83%
Cibitung - Cilincing (part of JORR II), 34.01 km: 73.02%
Serpong - Cinere (part of JORR II), 10.14 km: 81.42%
Cengkareng - Batuceper - Kunciran (part of JORR II), 14.19 km: 81.5%
Serpong - Balaraja (Serbaraja) first phase, 5.15 km: 7.33%
Bogor Ring Road section III, 4.5 km: 64.4%
Kelapa Gading - Pulo Gebang (part of Jakarta Inner Ring Road II), 9.3 km: 66.93%
Jakarta - Cikampek II (Southern Japek), 64 km: 9.84%

Kalimantan

Balikpapan - Samarinda (Balsam) section I and V, 32.27 km: 97.87%

Sulawesi

AP Petarani Elevated Toll Road in Makassar, 4.3 km: 79.92%
Manado - Bitung, 39 km: 82.67%

Sumatra

Kayuagung - Palembang - Betung (Kapalbetung), 111.69 km: 57.57%
Pekanbaru - Dumai (Pekdum), 131.5 km: 95.6%
Medan - Binjai, 16.72 km: 84.61% (partly operational)
Kuala Tanjung - Tebing Tinggi- Parapat section I-IV, 96.45 km: 39.55%
Sigli - Banda Aceh, 74 km: 39.16%
Padang - Sicincin, 30.4 km 19.5%
Bolded: sections with construction progress more than 70%.
Source: BPJT - Badan Pengatur Jalan Tol

Under-construction toll road but the progresses are not listed in BPJT
1. Bengkulu - Taba Penanjung, 17.6 km
2. Indralaya - Muara Enim, 119 km
3. Semarang - Demak, 27 km
4. Pekanbaru - Bangkinang, 40 km
5. Inderapura - Kisaran, 47.55 km

Celkem bylo ve výstavbě v 06/2020 kolem 1150 km dálniční sítě.

15 toll road sections to be inaugurated in 2020: 297 km
https://en.antaranews.com/news/150900/1 ... 0-ministry

Nesepíšu všechno, tohle je spíš pro obraz. Pokračovat budu v dalším příspěvku a to již i po výhled do roku 2021.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

extra příspěvek mapující rozmach dálniční sítě od 09/2020 dodnes, protože ve výše uvedeném souhrnu by toho již bylo moc

V 09/2020 bylo v provozu celkem 2166 km dálniční sítě.

Do roku 2024 se má do provozu proti tomuto stavu odevzdat dalších 2724 km. :idea: Tato aktualizace značí zreálnění možností Indonésie a to jak stavební kapacity, tak stávající finanční situaci. Rozhodně nebude dle aktualizace v polovině této dekády v provozu 7500 km, ale bude rozsah kolem 5000 km. Taková byla ale i původní představa v uplynulých letech a muselo se k ní přistoupit zpátky a určit tzv. prioritizaci, protože pandemie COVID-19 zmařila až takové financování výstavby. Ovšem tak nebo tak jde o ohromující rozdíl toho co je tady poslední dobou proti stavu posledních dekád.

Co se odevzdalo v 09/2020 takové z rozsahu delší jsem uvedl zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 03#p222003 . Do provozu se ale odevzdalo i hodně kratších úseků v délkách 2-9 km v zastavaných oblastech hlavního města, kde každá tato stavba je vždy velkým přínosem. Já to tady pouze z časově-kapacitních důvodů již všechno nevypisuju.

V roce 2021 se má do provozu odevzdat 706 km toll roads - dálniční sítě.

Q1 2021
Yogyakarta - Bawen (71 km), Central Java and Yogyakarta Special Region
Gedebage - Tasikmalaya - Cilacap (206.6 km), West Java and Central Java

Q3 2021
Kamal - Teluknaga - Rajeg (40 km), Banten
Bogor - Serpong via Parung (31.1 km), West Java and Banten
Semanan - Balaraja (31.9 km), Banten and Jakarta SCR
Patimban Access Toll Road (37.7 km) - previously the construction is scheduled to start in 2022, West Java
Sentul Selatan - Karawang Barat (61.5 km), West Java
Semarang Harbor Toll Road (21.03 km), Central Java
Gilimanuk - Mengwi (95.51 km), Bali

Q4 2021
Trans Mamminasata Toll Road (48.12 km), South Sulawesi
Cikunir - Karawaci Elevated Toll Road (40 km), Banten, West Java, and Jakarta SCR
Cikunir - Ulujami Elevated Toll Road (21.5 km), Banten, West Java, and Jakarta SCR

Za celé dekády se tady budovalo po malých částech, takže stávající rozsah výstavby je fascinující. Pro Indonésii je to nepochybně nezbytností. Je ale důležité, že se to povedlo nastartovat a ze začátku tam alokovat dostatek zdrojů. Informace jsou z příslušných ministerstev aneb výcucy z nich z mezinárodní platformy skyscrapercity.

V provozu je nyní min. 2300 km dálniční sítě. S tím, co se odevzdá do konce roku 2021 to bude již min. 3000 km.

Indonesia Prepares the Constructions of Eight Toll Roads
https://theinsiderstories.com/indonesia ... oll-roads/

Takže bude se na co dívat i v dalších letech, co se dálniční sítě týče, protože ta rozestavanost tady je i nadále vysoká.

Stav hospodářství:

*HDP v roce 2019 dosáhlo hranice 1119 mld. USD (v roce 2010 bylo 759 mld. USD)
*HDP na osobu stagnuje vzhledem k růstu populace
*před pandemii bylo bez práce kolem 5% lidí, nyní je 7%
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni kolem 30% HDP (v 2010 to bylo 25%)

V zemi vládne i nadále prezident Joko Widodo, který právě stojí za nastartováním infrastrukturních projektů: přehrady, silnice (+toll roads), energetika a hráze. On na to stavil: stavil na to jakožto člověk s velkými zkušenostmi ve vícero politických funkcích, že pokud se má život občanů zde žijících zvednout, tak se musí Indonésie pustit do realizace základních staveb, bez kterých to nelze realizovat. A on to doopravdy dokázal nastartovat dle představ ve všech částech státu, takže to obyvatelstvo tu proměnu již nejenže čte v novinách, ale taky jí může pozorovat a užívat.

Pro rok 2021 je rozpočet ve výši 185 mld. USD. Proti roku 2020 jsou výdaje vyšší jen o 0,4%, deficit klesne z letošních 6,4 na 5,7%.

Dalším krokem bylo oznámení, že Indonésie zřídí Infrastrukturní fond. V roce 2021 bude mít k dispozici zdroje ve výši v propočtu 28,55 mld. USD. Indonésie bude v roce 2021 budovat kromě silniční sítě ještě i 10 letišť, 378 km železničních tratí, 13,1 km mostů, 47 přehrad, na 20 tis hektarech systémy zavláhy, dále vláda podpoří výstavbu 11650 bytů a domů, zajistí sanitaci a odpadovou vodu pro 1,04 mil. lidí. Budou se ve větším rozsahu stavět již i nadjezdy, podjezdy, tunely.

Klesnou výdaje pro segment zdravotnictví proti roku 2020, kdy se budovalo vícero nových nemocnic. Očekává se, že s pandemii COVID-19 se již Indonésie vyrovná v levnějších nákladech vzhledem k poznání viru. Výdaje proti r. 2020 klesnou o 20,2%. Počítá se ovšem i s penězi pro vakciny, prozatím pro 160 mil. lidí.

Naopak výdaje pro infrastrukturu a veřejné práce proti r. 2020 vzrostou o 50% a to původně příslušný ministr požadoval navýšení o 42% na podporu ekonomické aktivity.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 28.11. se do provozu odevzdalo 29 km dálnice Tol Krian - Legundi - Bunder - Manyar Section I - III ve východní Jávě. Západně od Surabaya, najednou 3 úseky.

mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-7. ... 5/112.5542

Zdroj: https://ekonomi.bisnis.com/read/2020112 ... i-hari-ini
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se tady toho odevzdalo zase více, kratších úseků, ale taky třeba 9 km rychlostního tahu Tol Kapalbetung Section IIA (Jakabaring - Kramasan) na jihu Palembang, na jihu Sumatry dne 25.1.

Poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-3. ... 4/104.7733

Na tomto úseku se nachází taky 1,6 km dlouhý most s hlavním rozpětím 385m nad řekou Ogan.

https://sumsel.suara.com/read/2021/01/2 ... kan-jokowi
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

další desítky km dálniční sítě jsou v provozu

Sigli - Banda Aceh (Tol Sibanceh) Section III, Aceh, spojuje Indrapuri a Jantho v rámci otevření ze dne 10.3., což značí dalších 16 km dálnice v provozu.
fotky: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -172395130

Medan - Binjai Section I aneb tedy dalších 4,2 km je v provozu od 11.3. mezi Tanjung Mulia a Marelan na severu Medan. Další část po Langsa je ve výstavbě.

Bekasi - Cawang - Kampung Melayu (Tol Becakayu) Section IA-IB v hlavním městě je v od 10.3. provozu taky. Jde o 3,1 km dálnice.

Tah: Tol AP Pettarani, Jižní Sulawesi je od 19.3. v provozu taky. Jde o 4,3 km vyvýšené dálnice. Jde o prodloužení urbanizované dálnice ve městě Makassar. Více: https://www.kompas.com/properti/read/20 ... n?page=all .
1.JPG
1.JPG (102.94 KiB) Zobrazeno 9191 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.3.2021 17:19:43, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.4. se do provozu odevzdali 2 rychlostní tahy v celkové délce 20,8 km v rámci západního křídla Jakarta Outer Ring Road II (JORR II). Jde o CGK International Airport - Kunciran v délce 14,2 km a Serpong - Pamulang v délce 6,6 km.

Dále, hlavní fyzické práce na Serang - Panimbang Toll Road Section I (Serang - Rangkasbitung) jsou již ukončené a menší poběží do května. Dálnice dlouhá 26,5 km se má formálně odevzdat v 06/2021.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Indonésie tendruje výstavbu projektu "Patimban toll road". Jde o 37 km dlouhou dálnici v nákladech kolem 353 mil. USD. Velkou část financování zajišťuje úvěr z japonské agentury JICA. Projekt má být ukončen v roce 2024. Až na 4 místech budou MÚK: Tambakdahan, Pasir Bungur, Pusakagara a Pabuaran.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 31.7. se do provozu dostal 2,65 km dlouhý úsek dálnice Cibitung - Cilincing, I. úsek, Západní Jáva. Jde o součást Jakarta Outer Ring Road II.

https://www.suara.com/foto/2021/07/31/1 ... beroperasi

Výstavba dalších úseků:

Section II Telaga Asih – Muara Bakti (10,1 km): 98.07%
Section III Muara Bakti – East Flood Canal (14,5 km): 92.33%
Section IV East Flood Canal – Cilincing (7,2 km): 58.85%
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Indonésie

Příspěvek od Diaľničiar »

Toll Road Regulatory Agency ANEB v místní řeči BPJT (vícekrát na ní odkazuju) :arrow:

https://bpjt.pu.go.id/

*aktualizovala geoportální mapy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 78#p188178

Dále, Jakarta nakonec bude mít 4 okruhy:
*Inner Ring Road
*Inner Ring Road 2
*Outer Ring Road
*Outer Ring Road 2

Stav výstavby k 07/2021: bezmála 1100 km dálniční sítě

Java :arrow:

Ciawi - Sukabumi (Bocimi), 54 km: 44.84% (section I is operational)
Cisumdawu section I-VI, 45.94 km: 52.36%
Krian - Legundi - Bunder - Manyar (KLBM), 38.4 km: 75.52% (section I-III is operational)
Serang - Panimbang (Serpan) section I, 26.5 km: 96.19% (opened soon)
Bekasi - Cawang - Kampung Melayu (Becakayu), 16.01 km: 94.91% (section IB-IC is operational)
Depok - Antasari (Desari), 28 km: 48.58% (section I-II is operational)
Cinere - Jagorawi (Cijago, Jakarta Outer Ring Road II), 14.7 km: 62.82% (section I-II is operational)
Cimanggis - Cibitung (Cimaci, part of JORR II), 25.21 km: 73.88% (section IA operational)
Cibitung - Cilincing (Cibici, part of JORR II), 34.01 km: 85.59%
Serpong - Cinere (Sercin, part of JORR II), 10.14 km: 95.24% (section I is operational)
Serpong - Balaraja (Serbaraja) first phase, 5.15 km: 33.4%
Bogor Ring Road section III, 4.5 km: 66.67% (partly operational)
Jakarta - Cikampek II (Southern Japek), 64 km: 21.51%
Semarang - Demak section II, 16.31 km 41.9%
Kelapa Gading - Pulo Gebang (part of Jakarta Inner Ring Road II), 9.3 km: 98.81% (opened soon)

Kalimantan :arrow:

Balikpapan - Samarinda (Balsam) section I and V, 32.27 km: 99.05% (opened soon)

Sulawesi :arrow:

Manado - Bitung (Mabit), 39.9 km: 95.4% (section I-IIA is operational)

Sumatra :arrow:

Kayuagung - Palembang - Betung section II-III, 69.19 km: 16.75%
Kuala Tanjung - Tebing Tinggi- Parapat section I-IV, 96.45 km: 61.82%
Sigli - Banda Aceh (Sibanceh), 74 km: 64.93% (section III-IV is operational)
Padang - Sicincin, 30.4 km (part of Pekanbaru - Padang): 41.47%
Pekanbaru - Bangkinang, 40 km (part of Pekanbaru - Padang): 68.33%
Bangkinang - Pangkalan, 60 km (part of Pekanbaru - Padang): 41.92
Lubuklinggau - Bengkulu section III, 17.6 km: 84.62%
Indralaya - Muara Enim, 119 km: 25.3%
Binjai - Pangkalan Brandan, 58 km: 35.15%
Indrapura - Kisaran, 47.55 km: 19.94%


V roce 2020 se do provozu odevzdalo 258 km dálniční sítě, ve fóru jsem zaznamenal 190 km. Rozestavěnost je meziročně o 1/2 větší.

Celkové investice v roce 2020 představují v propočtu 51 mld. USD. Zahraniční banky, místní banky, vládní rozpočty a mýto samotné. Včetně PPP projektů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“