Vysokorychlostní tratě (VRT)

Odpovědět
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Ale jo, verim, jen je to otazkou priorit. Uprimne, 1200 metru od nadrazi k obore mi zas tak moc neprijde, jedu -li na vylet.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mike »

chtěl jsem tím říci, že okolní svět už plně ovládají mobily s výpočetním výkonem násobně vyšším, než mělo Apollo přistávající na měsíci...
a přesto vlak, který přejede přejezd nedokáže přepnout signalizaci tak, aby jej uvolnila
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Geo »

Protoze pro fail-safe neni vykon zrovna to co by chybelo.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Ona to neni zas tak jednoducha algorytmizace, proto se tam pracuje s nejakou rezervou na strane bezpecnosti. Lepsi aby petkrat denne hlasila o dve minuty dele nez aby jednou za rok nezahlasila...
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Zastávka za přejezdem = tam se to dá řešit relativně jednoduše, je to o pozici "čidla" vs. zastavení vlaku. Když strojvedoucí zkušeně zastaví, přejezd se otevře (asi neplatí všude). Třeba Zeleneč, Hradec Králové zastávka, ...

Zastávka před přejezdem = problém..
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Když strojvedoucí zkušeně zastaví...

A kdyz ne? Protoze to je to o co kraci. Pripravit ten system naprosto blbuvzdorne pro vsechny mozne situace. Verte mi, neni to tak jednoduche.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

No to já vám věřím, implementací SW pro železnici se profesně zabývám ;-)
Na většině tratí žádná automatika zastavení není a ještě 10+ let nebude. V současné chvíli je nejlepší strojvedoucí, který to má "v oku" a zastaví za přejezdem tak akorát.

Nejhorší scénář je, že zastaví o kousek dřív, tedy přejezd se neotevře = to je pořád bezpečný, i když ne pohodlný...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Jsem rad ze si rozumime (zdravim do vlakna o autonomnim rizeni :-) )
apimen
Příspěvky: 128
Registrován: 14.3.2009 22:45:13
Bydliště: u Humpolce

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od apimen »

Pořád se těším, že se třeba dozvím, která trasa VRT z Prahy do Brna bude doporučena k realizaci a vy se tady bavíte o zabezpečovacím zařízení na běžných tratích.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

My uz jsme se s Mosquitem rozhodli, ale tajime to :-P
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Tomas Eybl »

Až se rozhodnete pro odtajnění, zahrňte do něj, prosím, i informaci o zřízení mezinárodního přestupního terminálu v Častolovicích.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mike »

ta debata vznikla proto, že "chceme" stavět VRT a přitomám nemáme dořešené ani lokálky
a osobně doufám, že trať Berlín - Vídeň v Brně vůbec stavět nebude :lol:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mipe »

VRT se budou stavet ,protože se v 90 letech
rozhodlo ,ze koridory budou 2 kolejne místo 3
a ted chybi místo na nakl. dopr.
Na VRT se presunou rychliky a ulevi se koridorum pro nakl. vlaky .
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Majkii »

Žádné tříkolejné koridory se neplánovaly.

Pro tvůrce jízdního řádu je špatná každá lichokolejnost.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Já vidím problém v tom, že VRT Polabí (Běchovice - Poříčany) se postaví v předstihu jako úleva I. koridoru, jako dvoukolejka.
Budou po ní jezdit EC a rychlíky; na koridoru zůstanou osobáky (špičkový takt 6x hodinu, protože jinak to při aktuálním osídlování nepůjde).

Až jednou budeme stavět opravdovou VRT síť, EC a rychlíky se zase budou muset vrátit zpět (= problém s kapacitou), nebo bude smíšený provoz s rychlovky (= opět problém s kapacitou).

Tento úsek by se měl rovnou postavit jako čtyřkolejný (případně 2x2), dokud je čas a je veden relativně mimo zástavbu. Jinak dopadneme jako v Německu, kde nad Norimberkem jezdí ICE plnou rychlostí středem obce (na snímku Breitengüßbach).
Obrázek
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od jozka »

Tohle by mel nekdo navrhnut u nas. Ani by se to nemuselo stavet, stacilo by, ze by Patrika svihlo. Otazkou zda se tomu da vyhnout,, kdyz mate polomer obloku 4km (Japonsko) az skoro 7km (Spanelsko).
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od MickeyMouse »

Mosquit píše:Já vidím problém v tom, že VRT Polabí (Běchovice - Poříčany) se postaví v předstihu jako úleva I. koridoru, jako dvoukolejka.
Budou po ní jezdit EC a rychlíky; na koridoru zůstanou osobáky (špičkový takt 6x hodinu, protože jinak to při aktuálním osídlování nepůjde).

Až jednou budeme stavět opravdovou VRT síť, EC a rychlíky se zase budou muset vrátit zpět (= problém s kapacitou), nebo bude smíšený provoz s rychlovky (= opět problém s kapacitou).
EC nahradí vysokorychlostní vlaky. Už teď jsou všude tam, kde je vysokorychlostní železnice, EC na vymření. Dálkové rychlíky zaniknout stejně. Nahradí je regionální R nebo Sp, které budou jezdit v nějakém taktu s tím S-bahnem.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Mosquit »

Ale ti lidi, co těma EC, který teď stavěj v každým Kolíně nebo Pardubicích, nezmizí, spíš se dá očekávat, že jich bude víc.
A ti budou chtít někam cestovat.

Je celkem šumák, jestli se to bude jmenovat EC nebo R, prostě to tam bude zabírat kapacitu... pokud to bude stavět v každým městečku typu Přelouč, tak to sice vyžere méně kapacity než EC (menší rozdíl rychlosti oproti osobákům), ale stejně.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od ML90 »

Vysokorychlostní trať má přes Vysočinu vést severně, bude to levnější, plánují železničáři

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... eleznicari
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Anonym »

ML90 píše:Vysokorychlostní trať má přes Vysočinu vést severně, bude to levnější, plánují železničáři

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... eleznicari
To jsou ale optimisti 2030. :D
Tato trasa byla vybrána již delší dobu, je to z důvodu, že je zakreslena v územních plánech na rozdíl od té přes Benešov a také, že ji lze stavět po částech. Několikrát bude křížit současnou dvoukolejnou elektrifikovanou trať přes Vysočinu. To se mimo jiné hodí i v případě nějaké výluky. Benešov bohužel ostrouhá.
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Jan Petzold »

Mosquit píše:Ale ti lidi, co těma EC, který teď stavěj v každým Kolíně nebo Pardubicích, nezmizí, spíš se dá očekávat, že jich bude víc.
A ti budou chtít někam cestovat.

Je celkem šumák, jestli se to bude jmenovat EC nebo R, prostě to tam bude zabírat kapacitu... pokud to bude stavět v každým městečku typu Přelouč, tak to sice vyžere méně kapacity než EC (menší rozdíl rychlosti oproti osobákům), ale stejně.
Ono se dá předpokládat, že to co pojede po smíšené VRT bude umět jet 200 km/h. Trasa Běchovice - Poříčany má asi 25 km čili při 200 km/h 7,5 min a pro 300 km/h 5 min. To by snad nemuselo výrazně kapacitu omezovat.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)

Příspěvek od Aram96 »

Je ale docela smutné, že ani u výstavby hlavní VRT tratě se asi nepočítá s lepší legislativou resp. spojenou EIA s umístěním stavby (DUR) či celkově úbytku závazných stanovisek, prostě lepší legislativou pro hlavní dopravní liniové stavby .. :cry:
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Provádí se vyměřování VRT (pro podklady pro územní řízení atd) podél D11. Je vidět, že MÚK Jirny bude stavbou (až někdy...) zasažena.

http://www.sestajovice.cz/?action=get_f ... 7e1b655dce
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

chá, chá
to bude jako v tunelu ?
protože tohle přeci nikdy nikdo nemůže protlačit
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Stejně jako u dálnic, i tady záleží, jaká je politická vůle. Například tohle vyrostlo před 2 lety v Německu (Breitengußbach; původně dvoukolejka s převahou S-bahnů) - vedení přímo prostředkem obce.
Odpovědět

Zpět na „Železniční doprava“