I/20 Chválenice, přeložka
I/20 Chválenice, přeložka
nějaké info...
http://www.chvalenice.cz/e_download.php ... ormace.pdf
http://www.chvalenice.cz/e_download.php ... ormace.pdf
Re: I/20 obchvat Chvalenice
bylo by dobré si po sobě kontrolovat funkčnost odkazů
http://www.chvalenice.cz/e_download.php ... ormace.pdf
další info zde:
http://www.chvalenice.cz/obec-107/prelo ... nice-i-20/
Mimochodem, stavba se nově jmenuje I/20 Chválenice, přeložka, viz leták:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/195 ... elozka.pdf
http://www.chvalenice.cz/e_download.php ... ormace.pdf
další info zde:
http://www.chvalenice.cz/obec-107/prelo ... nice-i-20/
Mimochodem, stavba se nově jmenuje I/20 Chválenice, přeložka, viz leták:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/195 ... elozka.pdf
Re: I/20 obchvat Chvalenice
a on ten první odkaz je snad nefunkční? nebo jen tak vypadá? hm..Jirka L píše:bylo by dobré si po sobě kontrolovat funkčnost odkazů
http://www.chvalenice.cz/e_download.php ... ormace.pdf
další info zde:
http://www.chvalenice.cz/obec-107/prelo ... nice-i-20/
Mimochodem, stavba se nově jmenuje I/20 Chválenice, přeložka, viz leták:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/195 ... elozka.pdf
mně funguje na dvou PC nezávisle..
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Tak snad tam udělají rezervu na 4 pruh. Současné intenzity jsou podobné jako na I/4, I/6 nebo I/7, kde bude dálnice.
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Mě úpravy na téhle části I/20 přijdou zbytečné, spíše bych vymyslel něco, co půjde od Plzně na D4, tudíž to přebere dopravu do Písku a do ČB, ale zároveň to půjde v budoucnu využít jako část "jižní dálnice" mezi Plzní a Humpolcem, která by logicky musela být kratší než trasa přes Prahu. A od D3 směrem k D1 je trasa víceméně jasná - I/19. Úpravy na I/20 mezi Pískem a ČB jsou v pořádku, ta se bude intenzivně využívat i v budoucnu, ale tyhle úpravy mi přijdou prostě nekoncepční, ta "D19" bude prostě dříve nebo později stejně potřeba. Minimálně její polovina mezi D3 a D1.Anonym píše:Tak snad tam udělají rezervu na 4 pruh. Současné intenzity jsou podobné jako na I/4, I/6 nebo I/7, kde bude dálnice.
Re: I/20 obchvat Chvalenice
stejně dobře by se dala využít D20 z Plzně do Písku a pak D19 (aktuálně I/29 a I/19) od Písku přes Tábor a Pejr na Humpolec.
Tím se dle mého názoru vyřešilo víc, než jen D19 dle současné I/19, která by byla dobrá jako tranzit, ale už by neřešila tak dobře místní potřeby např. Písek-Tábor, (Šumava-Sušice)-Hora-Plzeň
Tím se dle mého názoru vyřešilo víc, než jen D19 dle současné I/19, která by byla dobrá jako tranzit, ale už by neřešila tak dobře místní potřeby např. Písek-Tábor, (Šumava-Sušice)-Hora-Plzeň
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Stávající I/19 mezi Plzní a Lety je nevyhovující - příliš úzká, navíc je v CHKO Brdy. Musela by se stavět jako celek. Jako "jižní dálnici" je lepší trasa: I/20 z Plzně až do Písku, severní obchvat Písku, I/29 a potom I/19 a I/34 k Humpolci. Tato trasa je sice delší než po I/19, ale stále kratší než přes Prahu. Na I/20 se plánuje několik obchvatů, na I/19 z Tábora také. V okolí Prahy budou kolony pořád, jako u každého velkého města. Můžete postavit super obchvat, ale potom to zabijí nějaké sjezdy do města, které nelze vyřešit.Aram96 píše:Mě úpravy na téhle části I/20 přijdou zbytečné, spíše bych vymyslel něco, co půjde od Plzně na D4, tudíž to přebere dopravu do Písku a do ČB, ale zároveň to půjde v budoucnu využít jako část "jižní dálnice" mezi Plzní a Humpolcem, která by logicky musela být kratší než trasa přes Prahu. A od D3 směrem k D1 je trasa víceméně jasná - I/19. Úpravy na I/20 mezi Pískem a ČB jsou v pořádku, ta se bude intenzivně využívat i v budoucnu, ale tyhle úpravy mi přijdou prostě nekoncepční, ta "D19" bude prostě dříve nebo později stejně potřeba. Minimálně její polovina mezi D3 a D1.Anonym píše:Tak snad tam udělají rezervu na 4 pruh. Současné intenzity jsou podobné jako na I/4, I/6 nebo I/7, kde bude dálnice.
Stávající intenzita na tomto úseku je jako na I/4, I/6 nebo I/7, kde bude dálnice. Až budou hotové obchvaty, tak se může stát, že část tranzitu bude jezdit tudy místo zasekané Prahy. I/20 z Plzně je plánována jako 4 pruh. U tohoto úseku se může stát, že se vybuduje 2 pruh a za třeba 5 let se bude předělávat na 4 pruh, proto by bylo dobré udělat rezervu - širší mosty přes dálnici, atd...
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Právěže ne, tahle trasa by byla sotva kratší než D1+D0+D5, takže úspora téměř žádná, ekonomika žádná, a na tu dálnici by nedošlo. Osobně bych řekl, a vychází to i z pohledu na mapu a trochu i ze současných plánů ŘSD, že spojit D3 s D1 je rozhodně potřeba mimo obce a do budoucna dost možná i kapacitně (4-pruh). A propojit Plzeň a ČB potažmo vše co je severněji od Plzně atd. je taktéž potřeba a pro to bude sloužit I/20, taktéž by takováhle silnice měla vést mimo obce, s MÚK, 4-pruh asi ne na celé trase, ale bude to prostě důležitá a tranzitní komunikace. Obzvláště po dostavbě D3+S10 to s dopravou v tomto kraji hodně zamíchá.outdoor píše:stejně dobře by se dala využít D20 z Plzně do Písku a pak D19 (aktuálně I/29 a I/19) od Písku přes Tábor a Pejr na Humpolec.
Tím se dle mého názoru vyřešilo víc, než jen D19 dle současné I/19, která by byla dobrá jako tranzit, ale už by neřešila tak dobře místní potřeby např. Písek-Tábor, (Šumava-Sušice)-Hora-Plzeň
Proto se nabízí proč nespojit potřebné s užitečným, I/20 a I/19 postavět tak, aby s ještě dostavbou "spojovacího, prostředního" úseku sloužila jižní D19 jako rychlejší spojení západ-východ. Úbytek na D5 u Prahy i na D0 by byl velmi potřebný a velmi znatelný, D1 by to měla zvládnout i tak.
Každopádně jsem "D19" nemyslel ve stopě I/19. Mezi Plzní a Pískem zhruba mezi I/19 a I/20 (právě aby to pomohlo oběma silnicím, proto mi úpravy na samotné I/20 připadají krátkozraké, když tam máme vedle sebe dvě silnice první třídy), někde severně od Mirotic vykřížit s D4, dále k Táboru, ten obejít nejspíše ze severu, vykřížit s D3 a pokračovat směr Pelhřimov a Humpolec a křížení s D1.
Druhá možnost je vést to k D4 trochu jižněji, poté jižněji tak, aby to z větší části nahradilo i I/29 a D3 křižovat o něco jižněji, ovšem to si pod Táborem neumím dost dobře představit.
Vše má jednu slabinu - Orlík
Pokud se nebude chystat tohle spojení, tak už jedině megalomanské v podobě "nějaké D23" pro lepší spojení Moravy s jižními Čechy, západem, Západem, Plzní apod. ale to věřím že dříve budeme mít kompletní VRT
edit: to anonym: souhlas, když by se všechno tohle + Chýnov, Kámen, Pelhřimov, plánovalo jako alespoň možná polovina 4-pruhu, také by se mě to líbilo mnohem více. Takhle moc ale ne právě. Kór když vidíme naprostý nesmysl na tom křížení I/19 a I/34, které chystají v Pelhřimově, tam asi spadli na hlavu totálně Navíc nejsou v plánu ani další obchvaty na I/19 mezi D1 a D3, bodové závady, kategorizace na 11,5 třeba jako na I/53. Ale to je OT. Nebo naopak, když by byl jih D0 a D5 v 6-pruhu, tak je to také o něčem jiném, ale říkám si, že bude možná rychlejší připravit a zrealizovat celou D19 než zkapacitnění D5+D0
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Tak to se omlouvám. Když jsem to zkoušel, tak opravdu nefungoval. Teď už funguje (na jiném počítači).outdoor píše: a on ten první odkaz je snad nefunkční? nebo jen tak vypadá? hm..
mně funguje na dvou PC nezávisle..
Re: I/20 obchvat Chvalenice
to Aram96: I/19 není typická silnice první třídy. Je úzká, jsou tam i takovéto úseky:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=13.982735 ... tch=-0.017
Trasa by nebyla sotva kratší, ale byla by o pár kilometrů kratší, změřte si to na mapě.
Stavět novou D19 mezi I/19 I/20 je příliš velký úsek najednou. Nyní se prostě budou dělat obchvaty po trase - naplánováno je jich několik, lepší silnice přitáhne další intenzity, takže se udělají obchvaty většiny obcí a pokud kapacita obchvatu nebude stačit, tak se udělá 4-pruh.
https://en.mapy.cz/zakladni?x=13.982735 ... tch=-0.017
Trasa by nebyla sotva kratší, ale byla by o pár kilometrů kratší, změřte si to na mapě.
Stavět novou D19 mezi I/19 I/20 je příliš velký úsek najednou. Nyní se prostě budou dělat obchvaty po trase - naplánováno je jich několik, lepší silnice přitáhne další intenzity, takže se udělají obchvaty většiny obcí a pokud kapacita obchvatu nebude stačit, tak se udělá 4-pruh.
Re: I/20 obchvat Chvalenice
naprostý souhlas dostat se v první řadě na stav I/20 KV(Toužim)-PlzAnonym píše:to Aram96: I/19 není typická silnice první třídy. Je úzká, jsou tam i takovéto úseky:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=13.982735 ... tch=-0.017
Trasa by nebyla sotva kratší, ale byla by o pár kilometrů kratší, změřte si to na mapě.
Stavět novou D19 mezi I/19 I/20 je příliš velký úsek najednou. Nyní se prostě budou dělat obchvaty po trase - naplánováno je jich několik, lepší silnice přitáhne další intenzity, takže se udělají obchvaty většiny obcí a pokud kapacita obchvatu nebude stačit, tak se udělá 4-pruh.
jinak jsem cca změřil Plz-Humpolec a porovnávám současný rozdíl:
I/19: 0km
I/20+I/19(Písek): +18km
D5+D0+D1: +29km
takže žádná velká úspora km tam není, výhoda je, že se vyhne Praze a tím větší pohoda. Znám i lidi, co nyní jezdí Plz-Brno tzv. spodem.
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Však právě .. vždyť celou dobu mluvím o novostavbě. Ať se nedělají lokální obchvaty na I/20, ale novostavba klidně jen jako 2-pruh ale s většími poloměry, aby to šlo v budoucnu použít pro 4-pruh.Anonym píše:to Aram96: I/19 není typická silnice první třídy. Je úzká, jsou tam i takovéto úseky:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=13.982735 ... tch=-0.017
Trasa by nebyla sotva kratší, ale byla by o pár kilometrů kratší, změřte si to na mapě.
Stavět novou D19 mezi I/19 I/20 je příliš velký úsek najednou. Nyní se prostě budou dělat obchvaty po trase - naplánováno je jich několik, lepší silnice přitáhne další intenzity, takže se udělají obchvaty většiny obcí a pokud kapacita obchvatu nebude stačit, tak se udělá 4-pruh.
A právě proto, že ta úspora v trase I/20 je úplně minimální, tak bych navrhnul tu novostavbu, která ušetří více, protože nepůjde úplně k Písku, ale povede příměji k Táboru. V příštím desetiletí stačí postavit úsek D19 v polovičním profilu mezi Plzní a D4 - pro auta ze současné I/20. Poté přestavět I/19 mezi D3 a D1 a jakmile budou peníze dostavět "prostřední úsek. Obávám se ale, že po spojení takových komunikací, tam budou rázem intenzity na 4-pruh kvůli tranzitu západ-východ, takže s prostředním úsekem rovnou asi i 4-pruh. Horizont let 2030-2035
Přijde mi prostě škoda stavět teď lokální obchvaty obcí, když potom ta komunikace nepůjde využít právě pro "jižní spojení"
Hlavně se podívejte, kolik je v plánu obchvatů na I/20 mezi Plzní a Pískem a kolik po jejich realizaci zůstává na trase obcí. Pořád hromada, proto mi přijde lepší řešit to novostavbou mimo obce, ne nutně s MÚK, to až po případné dostavbě na 4-pruh. Každopádně I/20 tady slouží jako propojení tak velkých kusů republiky, že když bychom ČR přirovnali k Bavorsku, tak zde vede jako dálnice, samozřejmě to není kvůli intenzitám na pořadu dne, ale je to velmi důležitá komunikace. Proč se má 30% obcí dočkat obchvatu a zbytek obcí ne ? Tohle řešení je prostě nekoncepční, polovičaté
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Ono těch obchvatů je plánováno více, zatím jen ve formě studie:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/196 ... votice.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/237 ... -tabor.pdf
Dle mého je rozumnější postavit obchvaty a místa, kde to nejvíce hoří. Chtěl jsem jen poukázat na to, že obchvat Chvalenic má již intenzity na 4 pruh, tak by bylo záhodnou udělat na 4 pruh alespoň rezervu.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/196 ... votice.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/237 ... -tabor.pdf
Dle mého je rozumnější postavit obchvaty a místa, kde to nejvíce hoří. Chtěl jsem jen poukázat na to, že obchvat Chvalenic má již intenzity na 4 pruh, tak by bylo záhodnou udělat na 4 pruh alespoň rezervu.
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Toho jsem si vědom, ale pořád zůstává hodně obcí bez obchvatu. Úpravy (plány) končí za Kasejovicemi a dál už nic. Nevěděl jsem ale o plánech na I/29, to se přiznám. To to trochu mění.Anonym píše:Ono těch obchvatů je plánováno více, zatím jen ve formě studie:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/196 ... votice.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/237 ... -tabor.pdf
Dle mého je rozumnější postavit obchvaty a místa, kde to nejvíce hoří. Chtěl jsem jen poukázat na to, že obchvat Chvalenic má již intenzity na 4 pruh, tak by bylo záhodnou udělat na 4 pruh alespoň rezervu.
Jinak cca 8000 vozidel bych neřekl, že by bylo na 4-pruh, ale chtělo by to ty obchvaty stavět alespoň tak, aby ty poloměry na případné rozšíření stačily. To mi občas přijde, že tomu tak právě není.
Mě by ale spíš zajímalo, když se budou stavět pořád jen obchvaty jednotlivých obcí, tak ta trasa bude výsledku delší, než kdyby se postavila novostavba jdoucí "co nejvíc rovně" ať už na Písek nebo tím mnou navrhovaným směrem, ale hlavně takhle to bude o mnoho milionů dražší. Každý pidi obchvat připravovat zvlášť, je plýtvání jak něco. V té studii je 20 km dlouhý úsek, jenže až dojde na další přípravu, tak z toho bude 5 kousků, tak jak to mají rozdělené ? Doufám, že ne, ale bývá to tak zvykem, bohužel.
Navíc tohle řešení vůbec neřeší I/19 z Plzně do Tábora. Přesun by nastal možná až by vznikl tah mimo obce po I/20 + I/29, pak už možná jo, bude to rychlejší, byť ne kratší.
Každopádně teď vidím, že ty plány možná nejsou až tak úplně mimo, že se zajímají i o I/29. Nechápu potom ale 2 věci - úpravy na I/19 kousek od rozdělení za Plzní, a chybějící část úprav I/20 mezi Kasejovicemi a D4 vyjma Sedlic. A škoda těch poloměrů, některé ty zatáčky i na těch úsecích, co jsou dál v přípravě, nevypadají na využitelnost pro 110/130 km/h. Ale že je v plánu i severní obchvat Písku, jako část I/29.
Relace Plzeň-Humpolec bude, jak bylo psáno max o 5 km kratší jihem. Obávám se, že nakonec ale nebude, protože obchvaty obcí to dost "natáhnou". Proto bych řekl, že ty plány mi připadají nepromyšlené. Pokud to mají spočítané tak, že nové přeložky na celé téhle relaci budou kilometrově kratší než současné dálnice, tak smeknu, ale nevypadá to. Navíc je jasné, že využívány budou až po přestavbě na 4-pruh, když nepočítám šetřílky.
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Intenzity v Chvalenicích nejsou 8000 ale 11408, podle sčítání z roku 2016.
http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx
On zas tak velký tranzit Plzeň - Humpolec není. Rozhodně bude menší než Ústí - Břeclav.
http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx
On zas tak velký tranzit Plzeň - Humpolec není. Rozhodně bude menší než Ústí - Břeclav.
Re: I/20 obchvat Chvalenice
A až se jednou dodělá D35, tak se na Moravu a Slezska taky začne jezdit jinudy..Anonym píše:Intenzity v Chvalenicích nejsou 8000 ale 11408, podle sčítání z roku 2016.
http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx
On zas tak velký tranzit Plzeň - Humpolec není. Rozhodně bude menší než Ústí - Břeclav.
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Dobře promiň, tak postavme 4-pruh okolo Chvalenic a dál 2-pruh, protože tam jezdí 11k a vedle 8k vozidel. Tohle opravdu není logika Když by na celé I/20 bylo 11 k vozidel, je to o něčem jiném Každopádně vidím, že bohužel není zájem vyjádřit se k jakékoli jiné myšlence, kromě intenzit na pár km ...Anonym píše:Intenzity v Chvalenicích nejsou 8000 ale 11408, podle sčítání z roku 2016.
http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx
On zas tak velký tranzit Plzeň - Humpolec není. Rozhodně bude menší než Ústí - Břeclav.
To s tím tranzitem .. mohu se zeptat, z čeho vycházíš ? To myslím upřímně. Za mě bych řekl, že rozhodně více tranzitu jezdí D1+D5 než D1+D8
Re: I/20 obchvat Chvalenice
ještě existuje jeden leták, na který ale není z neznámých důvodů odkaz z mapové aplikace ŘSD:Aram96 píše: Úpravy (plány) končí za Kasejovicemi a dál už nic
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/197 ... nevkov.pdf
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Studie z roku 2002 na úsek Kasejovice-Hněvkov je skoro jen kresba na mapě. Pochybuji, že se od té doby něco změnilo. Ale k celé debatě o této části I/20 - z letáků plyne, že až někdy v roce 2025 by se mohlo od Plzně stavět, obchvaty Losiné, Chválenic (a Želčan) budou fajn. Z druhé strany od Českých Budějovic by se mělo začít dříve, úsek skoro až k Pištínu by se mohl začít stavět již za dva roky. I tak je na trase několik dalších úseků, které by vylepšení zasloužily mnohem dřív, třeba úprava křižovatky u Kotouně, kde se odbočuje na II/188 na Horažďovice byla nedávno zmíněna na Idnes.cz. Ovšem opět za několik let.
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Je pravda, že s ohledem, že se to bude několik let stavět by se to mohlo rovnou udělat 2+2 aspoň po odbočku na Blovice (Seč) a tím navázat na Losinou. Ta oblast se čím dál víc osídluje a dálková doprava taky roste.Anonym píše:Tak snad tam udělají rezervu na 4 pruh. Současné intenzity jsou podobné jako na I/4, I/6 nebo I/7, kde bude dálnice.
Když se může tak stavět I/27 na Přeštice, proč by nemohla i I/20 - taky spojuje významné regiony..
Necháme se překvapit s čím přijdou...
Re: I/20 obchvat Chvalenice
na webu: https://www.silnicei20.cz/novinky/obchv ... vema-obcim
už je zmínka o obchvatu... ale ten výhled je stále dost daleko...
už je zmínka o obchvatu... ale ten výhled je stále dost daleko...
Re: I/20 obchvat Chvalenice
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.