D35 Staré Město - Mohelnice

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od martini »

Overim stav DUR, to vypusteni by mi vecne davalo smysl, ale nema cenu postavit si proti sobe obce, tak drahý zas nebude a jiná MUK tam není, dopravní vyznamnost malá, ale úplatek těm obcím je to myslím přijatelný...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Pag3man píše:Protože jsem se nudil, tak jsem napsal na SFDI a asi na špatné oddělení, když odpověděli...


"Chtěl bych se zeptat, jestli jste i místo finanční stránky věci řešili to, co se stane s řidiči, kteří dojedou až k tunelu u Maletína, který bude z důvodu havárie uzavřen. Protože mezi vámi zrušený sjezdem Maletínem a Mohelnice Sever je podle mě asi 16 Km to budou muset jet po dálnici v protisměru? A to se nebavím ani o zkrácení dojezdu IZS, který jinak musí překonávat velké převýšení. A to, že vesnice plánují v okolí sjezdu udělat průmyslové zóny.

Je vůbec možné vypustit sjezd když je v EIA, nemuselo by se to dělat pak celý znovu?
"
No nevím, jestli :roll: :lol: nebo :zvraci: . Každopádně :cry: :ko: za velmi srozumitelnou a výstižnou odpověď.
havlma1
Příspěvky: 24
Registrován: 18.8.2014 19:51:54
Bydliště: Křižovatka D35 s I/44

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od havlma1 »

Aram96 píše:Jasne, psal jsem, že k odklonu dopravy a zavření dálnice bude muset logicky docházet v MÚK Mohelnice-sever na I/35. Ale jak se případně řeší ta auta, která už projela dál ? :)
Navíc myslím, že tu MÚK si zaslouží i těch pár obcí prostě. Spojení s Mohelnicí se o hodně zkrátí.
Jiná řeč by byla, když by ta MÚK od začátku v návrhu nebyla, to bych za ni tak "nebojoval" ale přijde mi fakt zcestné ji vypustit teď, kdy byla slíbena obcím výměnou za souhlas s dálnicí :crazy:
S tímto taky souhlasím, hlavně nevidím důvod proč ten region nenapojit na dálniční síť a tím ho časově a dostupností přiblížit s centry regionu (Olomouc, Svitavy). Myslím, že funkcí dálnice je právě i snížit míru znevýhodnění regionů, které jsou logisticky hůře dostupné. Když už ta dálnice vede přes Zábřežskou vrchovinu, tak by tam mohla mít i nájezd/sjezd a ne ji celou překlenout jedním dlouhým úsekem. Díky napojení se tento region může rozvinout. To, že je momentálně rozvinutý hůře, je právě ta dopravní vzdálenost - nutnost jet přes X vesnic, než člověk dojede tam, kde je infrastruktura.

Když už ta dálnice má vést tím regionem, tak by mu měla něco taky přinést, ne jen sebrat.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

havlma1 píše:
Aram96 píše:Jasne, psal jsem, že k odklonu dopravy a zavření dálnice bude muset logicky docházet v MÚK Mohelnice-sever na I/35. Ale jak se případně řeší ta auta, která už projela dál ? :)
Navíc myslím, že tu MÚK si zaslouží i těch pár obcí prostě. Spojení s Mohelnicí se o hodně zkrátí.
Jiná řeč by byla, když by ta MÚK od začátku v návrhu nebyla, to bych za ni tak "nebojoval" ale přijde mi fakt zcestné ji vypustit teď, kdy byla slíbena obcím výměnou za souhlas s dálnicí :crazy:
S tímto taky souhlasím, hlavně nevidím důvod proč ten region nenapojit na dálniční síť a tím ho časově a dostupností přiblížit s centry regionu (Olomouc, Svitavy). Myslím, že funkcí dálnice je právě i snížit míru znevýhodnění regionů, které jsou logisticky hůře dostupné. Když už ta dálnice vede přes Zábřežskou vrchovinu, tak by tam mohla mít i nájezd/sjezd a ne ji celou překlenout jedním dlouhým úsekem. Díky napojení se tento region může rozvinout. To, že je momentálně rozvinutý hůře, je právě ta dopravní vzdálenost - nutnost jet přes X vesnic, než člověk dojede tam, kde je infrastruktura.

Když už ta dálnice má vést tím regionem, tak by mu měla něco taky přinést, ne jen sebrat.
Přesně tak, hned po odvedení dopravy z obcí je to podle mě druhý největší přínos a důvod, proč se dálnice staví. Až pak bych řekl, že je rychlejší pohyb z A do B. Ta dálnice s tím regionem neskutečně pohne. Navíc tady už připravují průmyslovou zónu. Asi jako jediná vesnice v republice ji chtějí, nejspíš je tam vyšší nezaměstnanost a chtějí mít nějakou továrnu někde poblíž, logicky. A to je dobře. A teď přijde někdo, kdo o tom ví pěkné prd, co je v regionu potřeba, mrkne na počty obyvatel obcí a řekne, že na to peníze nedá.
Jak jsem psal, začal bych domlouvat výměnu této křižovatky za tu MÚK Mikuleč u Svitav, která dle mě má naprosto minimální smysl, pokud tomu tak není, klidně mě někdo opravte. :) Sice ji pár aut využívat bude, ovšem ty by mohly klidně jet 5 km tam nebo 5 km na druhou stranu na další nájezd/sjezd po luxusní I/35, která jde v těchto místech pořád v souběhu s dálnicí, takže žádný čas navíc. Ale to už se opakuji ...
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od vodouch2000 »

Já bych potřebnost MÚK Mikuleč zas tak nepodceňoval. I při letmém pohledu na Svitavy v mapě vidím, že většina města, včetně SZ průmyslové zóny, leží západně od současné (i budoucí) I/43. To všechno by muselo při absenci MÚK Mikuleč přes město/Lačnov a nebo poměrně daleko až k MÚK Janov. Konec offtopic, případně v příslušném vláknu.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Jako tohle ano, tohle jsme zde už psali, že to je zcela určitě na odlehčení těch sjezdů. Ovšem pokud někde stavím sjezd na odlehčení, tak pak si snad nemohu dovolit ubrat sjezd, který nahradit nejde, o to mi šlo. Opravdu když tam sjezd nebude, tak ta doba dojezdu do Mohelnice je úplně v jiných číslech.
Divné je, že se D43 bude stavět jako I/43 aby tam mohlo být více sjezdů, ale tady se bude odebírat kvůli malé efektivnost. Jsem zvědavý jaký efekt má 20 km dlouhý úsek dálnice bez sjezdu pro ty okolní obce. Pokud to opravdu vypustí z plánů, přeju jim podobné obstrukce s přípravou jako na D1, 52, 49 atd. Protože tady to bude naprosto oprávněně. Nejhorší ale bude, že to odnese ŘSD a řidiči jen kvůli nějakému idiotovi ze SFDI.
žehož
Příspěvky: 78
Registrován: 21.1.2016 23:49:53
Bydliště: Praha

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od žehož »

Jak sem to tady čet, tak jsem poprosil známýho aby se mi zeptal, tady je výsledek:
Dotaz:
"na základě zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, prosím o informaci kdo o rozhodl o tom, že by měla být z přípravy dálnice D35 v úseku Staré Město - Mohelnice vypuštěna MÚK Maletín (zdroj: https://sumpersky.denik.cz/zpravy_regio ... 90423.html) a měl by tak vzniknout 20 km dlouhý úsek bez MÚK a zároveň prosím o poskytnutí materiálu, na základě kterého k tomu došlo."
D35_MUK_Maletin.jpg
D35_MUK_Maletin.jpg (79.17 KiB) Zobrazeno 10529 x
Odkaz na posudek
https://uloz.to/!YgkOSB0xZcKd/s36c-919050711151-pdf
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Zajímavá věc :ok: díky
Dost mě zaujalo plánované snížení intenzit na D1 díky D35. Hlavně pak rozdílné pro např. múk Brno západ a múk Jihlava :D Plány jsou do 4000 vozidel, ale všude mají plnou hubu toho, jak je ta dálnice potřeba, že odvede značnou část dopravy z D1 a proto teď nepotřebuje 3. pruh :lol: .. šašci.
Další zajímavý, pro mě novinka, byl obrázek pro "určování typu křižovatek" v závislosti na intenzitách. Dobré vidět, že používáme schémátko z roku 1995 :D Byl bych za jeho dodržování, protože díky němu není možné navrhovat zvěrstva jako kruháče na silnicích prvních tříd, kde jezdí 20 000 vozidel a připojuje se pár strejdů z horní dolní, ale to jsem OT.

Co mi přijde naprosto směšné, je návrh MÚK Mohelnice sever. Jako chápu, že posudek je oponentní, ale měl by být alespoň trochu realistický. Propojení 2 na sebe návazných 4-pruhů pro spojení Olomouce a Šumperka přes kruháč, mi opravdu nepřipadá normální. :roll: Když by byla ještě přidána semi-direktivní rampa Šumperk>Olomouc a direktivní pro opačný směr, tak pak by to bylo o něčem jiném. :kladivo:

Na druhou stranu úplně bych neupozaďoval směr Hradec>Šumperk, je to víceméně celé Brno do Jeseníků v budoucnu, takže řešení, které je navrženo podle nejnovější studie (včetně zapojení I/35) bych bral s doplněním jedné vratné rampy pro tento směr. :ok:
Řešení tak jak je navržené (hradec>šumperk pomocí kruháče) mi přijde škoda, když je to křížení "2 dálnic". Naopak nedává absolutně žádný smysl vést z OK sólo jednosměrnou silnici pro napojení na D35, to se může řešit normálně odpojením z I/35 kousek před tou velkou rampou. Tahle část je úplně zbytečná, akorát přidává na OK další výjezd.

Ta MÚK Maletín - chápu oponenta, má pravdu. Jak jsem psal, když by od začátku tam ta MÚK nebyla, také bych nechápal její záměr realizovat ji. Ale když je to v situaci, že obec chystá průmyslovou zónu (asi je to tam špatné s prací obecně, kdo by jinak chtěl u vesnic haly), souhlasili kvůli ní s dálnicí (to má cenu 10 MÚK) a všude kam se podíváme, tak je snaha dávat hodně MÚK pro zlepšení napojení regionů, tak je to úplně mimo tuhle křižovatku rušit. A další argument by mohl být - na kolik vyjde ta MÚK ? Celá stavba má být 10-11 miliard, to se v tom opravdu moc nepozná. Most musí být stejně, takže 4 kraťoučké větve na jednu silnici pomocí úrovňových křižovatek, myslím, že ČR kvůli té MÚK nezkrachuje, ovšem ty obce na ní vydělají dost - Maletín-Mohelnice cestovní doba z 20 min. na cca 10 možná méně min. :jidlo:
havlma1
Příspěvky: 24
Registrován: 18.8.2014 19:51:54
Bydliště: Křižovatka D35 s I/44

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od havlma1 »

To zkrácení by bylo z Mohelnice do Maletína z 20 minut tak na 5-6 minut. Do Maletína se jede dlouho přes táhlé vesnice a jsou tam i menší serpentiny. A z Maletína opačným směrem do Moravské Třebové to samé, taky 20 minut dnes, po dálnici přes Staré město tak kolem 8-10 min. V obou případech docela radikální úspora.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Jarda Š. »

Oni v té oponentní studii nechtějí MÚK Maletín zarazit napořád, ale dostavět jí dodatečně, pokud se tam opravdu bude budovat ta průmyslová zóna, která bude generovat zvýšenou dopravní potřebu.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od vodouch2000 »

Jenže dodatečně u nás taky může znamenat nikdy, což by mohlo zapříčinit odliv zájemců o průmyslovou zónu. Je to spojitá nádob a podobný úvahy jsou vlastně nebezpečný.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Jarda Š. »

vodouch2000: S tím souhlasím a chápu obavu obce, že to může ohrozit přípravu té průmyslové zóny, která by měla znamenat dostatek pracovních příležitostí pro místní obyvatele.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Jo psal jsem, že možná ještě méně než 10, každopádně 10 jsem myslel jako nějaký průměr pro NA i OA ;)
Přesně tak, když budou jen zárodky MÚK, tak se nemusí postavit nikdy, protože ani nebude zájem o průmyslovou zónu. Leda by se to nějak dohodlo memorandem mezi ŘSD a developerem toho parku, ale o tom pochybuju.
Jde primárně o to, že sjezd byl obci slíben. Pokud by byl obci slíben km dlouhý tunel a pak by ekonomicky nevycházel, je to něco jiného než přistavět pár metrů ramp z dálnice k silnici, proboha co se řeší na stavbě za 11 mld. ? Já osobně bych ani se zrušením tunelu nesouhlasil, kdyby byl přislíben, ale tohle je opravdu úsměvné. Ty peníze na tu MÚK mohou získat už klidně jen pořešením těch stoupacích pruhů, které se v posudku taky řeší. S tímhle úsekem by bylo hodno pořádně pohnout, protože má zpoždění a oni jdou směrem opačným. :(
žehož
Příspěvky: 78
Registrován: 21.1.2016 23:49:53
Bydliště: Praha

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od žehož »

Jarda Š. píše:Oni v té oponentní studii nechtějí MÚK Maletín zarazit napořád, ale dostavět jí dodatečně, pokud se tam opravdu bude budovat ta průmyslová zóna, která bude generovat zvýšenou dopravní potřebu.
vodouch2000 píše:Jenže dodatečně u nás taky může znamenat nikdy, což by mohlo zapříčinit odliv zájemců o průmyslovou zónu. Je to spojitá nádob a podobný úvahy jsou vlastně nebezpečný.
Přesně tak, to musí být hned jinak to nikdy nebude.

Tady mám další informaci protože stejnej dotaz šel i na ministerstvo dopravy, došel i stejnejk posudek:
"byla Ministerstvu dopravy, Odboru komunikace, doručena Vaše žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o

svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Tato žádost byla zaevidována podatelnou Ministerstva

. V žádosti požadujete poskytnutí informace, cit.:„ …kdo rozhodl o tom, že by měla být z přípravy dálnice D35 v úseku Staré Město – Mohelnice vypuštěna MÚK Maletín … zároveň prosím o poskytnutí materiálu, na základě kterého k tomu došlo…“.

Věcně příslušný Odbor strategie Vám poskytuje následující informace.

O vypuštění uvedené mimoúrovňové křižovatky rozhodla Centrální komise Ministerstva dopravy. K vypuštění předmětné křižovatky došlo na základě požadavku oponentního posudku Státního fondu dopravní infrastruktury, v jehož závěru bylo konstatováno, „Oponentní posudek doporučuje prověřit a zdůvodnit potřebnost MÚK Maletín ve vztahu k předpokládaným intenzitám dopravy. Doporučuje zvážit realizaci pouze minimálních zárodků odbočovacích pruhů.“ Dle informace v posudku jsou všechna v něm obsažená doporučení v souladu s podmínkami EIA.

V záměru projektu je k MÚK Maletín uvedena informace: „Oproti studii je upuštěno od návrhu MÚK Maletín z důvodu napojení dopravně méně významné silnice III. třídy. Pokud bude stavba D35 Staré Město – Mohelnice budována po etapách, je možné MÚK Maletín budovat a využít jako etapové propojení na stávající silniční síť.“

V příloze naleznete předmětný oponentní posudek, ve kterém byly anonymizovány osobní údaje v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 (GDPR), o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES."
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od bumbik »

ŘSD uzavřelo smlouvu se společností CTECH na výrobě vizualizace stavby D35 Staré Město - Mohelnice, která se po zpracování objeví na youtube ŘSD ...
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/9107239
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Martin96 »

2,2 milionu za vizualizaci, no pěkné...
Nu, ještě z D35 chybí vizualizace úseku Vysoké Mýto - Džbánov a bude to komplet (nepočítám-li úsek Hradec - Jičín).
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Bobek »

Je to celkem netriviální úloha, zahrnuje použití množství techniky včetně letecké, podle rozpisu cca 2000 hodin práce...
Království a půl princezny za 511.
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od bumbik »

Martin96 píše:Nu, ještě z D35 chybí vizualizace úseku Vysoké Mýto - Džbánov a bude to komplet
na té už se také pracuje viz.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8839867
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Martin96 píše:2,2 milionu za vizualizaci, no pěkné...
Nu, ještě z D35 chybí vizualizace úseku Vysoké Mýto - Džbánov a bude to komplet (nepočítám-li úsek Hradec - Jičín).
A kousek D35 u Litomyšle ve vizualizacích "chybí" kvůli změnám v délkách úseků. Ale to je už opravdu detail. :)
Cena je opravdu hrozná no. Ale popravdě když vidím některé vizualizace, ukázkový příklad je nová D0 511, tak si říkám, že by to mohlo pomoci přesvědčit a "odblokovat" odpor některých obyvatel. :jidlo: Takže návratná investice :D
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od martas »

Cena je opravdu hrozná no. Ale popravdě když vidím některé vizualizace, ukázkový příklad je nová D0 511, tak si říkám, že by to mohlo pomoci přesvědčit a "odblokovat" odpor některých obyvatel. :jidlo: Takže návratná investice :D
Pokud si dobře vybavuji, tak při projednávání v Litomyšli pouštěli vizualizaci Litomyšl-Janov a někdo z odpůrců poznamenal, že to je jiná, když si to lze takto prohlédnout, než jen podle nákresů z dokumentací.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Sauce »

Aram96 píše:Cena je opravdu hrozná no...
Tak to tedy opravdu není. Je to nejen cena za palivo, elektřinu a odpracované hodiny, ale i "maintenance" pro renderovací systém na kterém to dělají. Upřímně bych vás rád viděl jak to Vy uděláte podtsatně levněji.

Jen taková vsuvka: ceny profesionálních grafických systémů se pohybují i třeba kolem 1,5mln a pokud uznáme viabilitu systému 3 roky, tak na takových 20 vizualizací pro toto období vyjde klidně i 75 000 na každou vizualizaci. K tomu započítáte palivo, elektřinu, platy profesionálním zaměstnancům a ejhle, cena se blíží 2mln. To, že si firma nad to řekne o dalších 200k je opravdu už jen detail. Pro firmu to jsou peníze, které investují třeba do upgradu hardwaru.
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Jirka95 »

Sauce píše:
Aram96 píše:Cena je opravdu hrozná no...
Tak to tedy opravdu není. Je to nejen cena za palivo, elektřinu...
Podtrhuji, souhlasím.
Často se dnes setkávám s kritikou, proč stojí grafická úprava loga přes milion, když z toho vypadne obrázek, který by prvňák nakreslil pravítkem nebo jednoduchá úprava brožury za cenu fábie. Ale opravdu to není tak jednoduché a málokdo si představí počet hodin, které to zabere a náklady ve formě licencí na software (studio si to rozhodně nemůže stáhnout a cracknout z internetu), tisk konceptů atd.

Vemte v potaz toto https://www.tyden.cz/rubriky/media/rekl ... 82178.html

V porovnání s tím je 2,2 mil. za vizualizaci takového rozsahu a kvality, kde musíte záběry natočit dronem, naklíčovat, naanimovat, renderovat atd. úplně zadaramo. Spíš je ta cena s podivem nízká.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Musím se ospravedlnit, myslel jsem to tak, že prostě 2,2 mil. jsou hrozné peníze "za kousek videa" :mrgreen: ale rozhodně si uvědomuji jejich cenu a právě proto jsem psal, že když vidím ty nejnovější vizualizace, tak to je opravdu jedna báseň, tam není poznat, že to je "ukrojená" krajina a přidání dálnice. Když by v okolních polích nebyly vidět ty koleje, které najednou končí, tak to není poznat absolutně vůbec a mohl bych si myslet, že to je přímo z reality :D Prostě fakt parádní práce. Určitě jsem to nemyslel tak, že 2,2 mil. je moc a mělo by to stát třeba 0,5 ;)
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od jeni013 »

Mě to taky vyděsilo, když mi řekli že vizualizace obchvatu ValMezu stála 1,7mio. Faktem ale je, že kvalita těch vizualizací je nadmíru vysoká a opravdu to vylepšuje PR lineárních staveb obecně. Za socializmu platilo, že se z rozpočtu veřejné stavby musí utratit tuším 4% za umělecké zkrášlení a to by u této stavby přišlo jářku na 400 milionů :D
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Trupman »

Na webu ŘSD je nová várka letáků pro OL kraj. U této stavby je (možná jen pro mě) novinkou upevnění jedné varianty u Maletína.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/54/ ... elnice.pdf
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Odpovědět

Zpět na „D35“