I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Stavba I/16 Jizerní vtelno - přeložka má územní rozhodnutí. Mělo by být už pravomocné.
Krom hloubeného tunelu o délce 270 m (i se stoupacím pruhem) má být součástí stavby i okružní křižovatka pro napojení obce
Krom hloubeného tunelu o délce 270 m (i se stoupacím pruhem) má být součástí stavby i okružní křižovatka pro napojení obce
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Jo, takže se tam za těžké prachy udělá tunel se stoupákem aby doprava hezky "odsýpala" a pak se tam hodí brzdící klín v podobě KO. To je neskutečná demence.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Podelny sklon v tunelu 8%? Neni to trochu hodne?
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Na této silnici mě vždy napadne, proč se nepostaví zhruba toto:
https://mapy.cz/s/3oXvZ
Namísto vymýšlení "opičáren" v Jizerním Vtelnu, Beznu atd. kde není vhodné vést silnici první třídy.
https://mapy.cz/s/3oXvZ
Namísto vymýšlení "opičáren" v Jizerním Vtelnu, Beznu atd. kde není vhodné vést silnici první třídy.
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Nové letáky k novým stavbám
I/16 Vavřineč, obchvat
I/16 Byšice, obchvat
I/16 Mělnické Vtelno, obchvat
I/16 Bezno, obchvat
I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Zajímavé, že u Bezna jsou tři pruhy, aby auta frčela ostošest, ale u Jizerního vtlna dají kruháč na odbočení do vesnice.
I/16 Vavřineč, obchvat
I/16 Byšice, obchvat
I/16 Mělnické Vtelno, obchvat
I/16 Bezno, obchvat
I/16 Jizerní Vtelno - přeložka
Zajímavé, že u Bezna jsou tři pruhy, aby auta frčela ostošest, ale u Jizerního vtlna dají kruháč na odbočení do vesnice.
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
No dát okružní křižovatku na silnici první třídy je samo o sobě často hloupé. Ale dát jej na křižovatku “typu T” to už chce opravdu velkou dávku demence.
Stejně nechápu, proč se tedy staví vůbec nějaké MÚK, když hned vedle jsou stykové nebo kruháče.
Stejně nechápu, proč se tedy staví vůbec nějaké MÚK, když hned vedle jsou stykové nebo kruháče.
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
V tom Vtelne mohlo byt misto OK napojeni nad tunelem ze severu a tim by vznikla mimourovnova krizovatka...
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Podle mne je nešikovné plánovat střídavý třípruh s tak krátkými úseky. Je jich tam několik okolo zhruba 700 m.
Často se stává, že první začne předjíždět někdo s pomalým rozjezdem, sotva to stihne sám a před koncem neuhne, aby se nemusel složitě řadit zpět. A ostatní řidiči začnou být nervózní. Na delším úseku se proud aut lépe uspořádá.
Za ideální bych považoval 1500-2000 m. To trvá projet 1-2 minuty. Z jedné strany je to dost času na předjetí více aut. Na druhou pořád dost málo, aby nevadilo si počkat na bezpečné předjetí.
Často se stává, že první začne předjíždět někdo s pomalým rozjezdem, sotva to stihne sám a před koncem neuhne, aby se nemusel složitě řadit zpět. A ostatní řidiči začnou být nervózní. Na delším úseku se proud aut lépe uspořádá.
Za ideální bych považoval 1500-2000 m. To trvá projet 1-2 minuty. Z jedné strany je to dost času na předjetí více aut. Na druhou pořád dost málo, aby nevadilo si počkat na bezpečné předjetí.
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
A co namísto obchvatu Bezna a tunelovém průtahu Krnskem zvážit tuto novou trasu:
https://mapy.cz/s/3t70R
Mě to přijde racionálnější. Uvažoval o tom někdo ? Samozřejmě, na začátku by musela být jedna náročnější stavba - stoupající estakáda přes údolí Jizery, ale i tak by se to podle mě vyplatilo.
https://mapy.cz/s/3t70R
Mě to přijde racionálnější. Uvažoval o tom někdo ? Samozřejmě, na začátku by musela být jedna náročnější stavba - stoupající estakáda přes údolí Jizery, ale i tak by se to podle mě vyplatilo.
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Když si pročtete toto téma od začátku, tak zjistíte, že se to tu objevilo už před skoro deseti lety.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Možná by to bylo logičtější. Nicméně v současné době je z politických důvodů nejschůdnější dělat obchvaty obcí místo celé nové trasy. Méně odpůrců z řad místních i ekologů. Na celé trase mi chybí jižní obchvat Mělníka, místo toho se plánují nějaké obchvaty v Mělníce. Z I/16 se může stát zajímavá propojka D6 - Mladá Boleslav a možnost vyhnout se Praze.Lynx píše:A co namísto obchvatu Bezna a tunelovém průtahu Krnskem zvážit tuto novou trasu:
https://mapy.cz/s/3t70R
Mě to přijde racionálnější. Uvažoval o tom někdo ? Samozřejmě, na začátku by musela být jedna náročnější stavba - stoupající estakáda přes údolí Jizery, ale i tak by se to podle mě vyplatilo.
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Ne že se může stát, ona jí už je a dlouhodobě tak slouží.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Uhýbat budou, neboť rychlý pruh se připojuje. Pomalý je stále průběžný.dd píše:Podle mne je nešikovné plánovat střídavý třípruh s tak krátkými úseky. Je jich tam několik okolo zhruba 700 m.
Často se stává, že první začne předjíždět někdo s pomalým rozjezdem, sotva to stihne sám a před koncem neuhne, aby se nemusel složitě řadit zpět. A ostatní řidiči začnou být nervózní. Na delším úseku se proud aut lépe uspořádá.
Za ideální bych považoval 1500-2000 m. To trvá projet 1-2 minuty. Z jedné strany je to dost času na předjetí více aut. Na druhou pořád dost málo, aby nevadilo si počkat na bezpečné předjetí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Taky myslím, že ideální je spíš 2 km. Nevím, jak je tomu tady, ale jiné délky bych pochopil jedině kvůli kopcům. Tam je logické, že to bude podle stoupání klesání a např. bude jeden pruh delší pak chvilku nic a pak třeba znovu po 0,5 km. Ale pokud je to na rovině, je to zbytečné dávat je takhle krátké, jednak jak píšete, že nestihne více aut předjet např. jedno pomalé vozidlo, ale druhou nevýhodu vidím i v jaksi menším využití silnice, protože tam bude zbytečně moc metrů se zebrou a tím pádem 2-pruhem.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Krátké úseky vedou akorát k tomu, že řidiči riskují, jak se všichni snaží předjet pomalý náklaďák dokud můžou. Jakmile hned také nevystřelíte do levého pruhu, už Vás nikdo nepustí. Začnou závody jak o život.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Když je ucelený tah a ne jeden stoupací pruh 500m dlouhý po 10 km "plné" tak mi přijde, že většina řidičů je víc v klidu, neboť ví, že přijde brzy další možnost.... Nevím, zda by k lepší plynulosti a zrychlení předjíždění nepomohlo směrové dělení a povolení např. 100 - 110 km/h ?Honey72 píše:Krátké úseky vedou akorát k tomu, že řidiči riskují, jak se všichni snaží předjet pomalý náklaďák dokud můžou. Jakmile hned také nevystřelíte do levého pruhu, už Vás nikdo nepustí. Začnou závody jak o život.
-
- Příspěvky: 959
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Obchvat Byšice a Vavřineč je vpořádku - úseky s dvoupruhy na východ jsou ve stoupání a navíc jejich pravý pruh bude využitelný k napojení na komunikace na stávající I/16. Dvoupruh na přelomu staveb Vavřineč a Byšice navazuje, takže délky jsou dle mého ok. U Vtelna nevím, jestli je potřeba druhý obchvat, už jeden má, stačil by obchvat Vysoké Libně, s úpravou západní vtelenské křižovatky. Řešení uvažované v letáku je pro obě dotčené obce dost bídné. Úsek Jizerního Vtelna raději nekomentuji.
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Lynx píše:A co namísto obchvatu Bezna a tunelovém průtahu Krnskem zvážit tuto novou trasu:
https://mapy.cz/s/3t70R
Dokonce jsou to moje vlastní příspěvky a jeden i z letošního února, na který jsem zapomněl. Objevuji stále totéž, již deset let škoda, že to ale neobjeví také někdo z kompetentních lidí. Je opravdu škoda, neřešit to komplexně novou trasouMajkii píše:Když si pročtete toto téma od začátku, tak zjistíte, že se to tu objevilo už před skoro deseti lety.
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Tu otázku si také kladu a jsem trochu zvědavý do budoucna. Ve zprávě o D43 jsem četl, že se zvažuje třípruh kategorie 15,25/110. To už by teoreticky mohl být třípruh směrově dělený, si říkám ... Je jasné, že asi nepůjde o poctivý 3m SDP, ale to není na škodu. Vychází mi to zhruba na 1,5-2 m SDP, pruhy 3,75+3,75+3,5 a odstavný pruh na té straně, kde je jeden jízdní pruh. Tak uvidíme do budoucna, snad se nějakého směrově děleného se 110 km/h dočkámeJan Petzold píše:Když je ucelený tah a ne jeden stoupací pruh 500m dlouhý po 10 km "plné" tak mi přijde, že většina řidičů je víc v klidu, neboť ví, že přijde brzy další možnost.... Nevím, zda by k lepší plynulosti a zrychlení předjíždění nepomohlo směrové dělení a povolení např. 100 - 110 km/h ?Honey72 píše:Krátké úseky vedou akorát k tomu, že řidiči riskují, jak se všichni snaží předjet pomalý náklaďák dokud můžou. Jakmile hned také nevystřelíte do levého pruhu, už Vás nikdo nepustí. Začnou závody jak o život.