I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Olomouc (D35, I/46) – Přerov (D1) – Hulín – Otrokovice – Uherské Hradiště (I/50) – Uherský Ostroh (I/71) – Veselí nad Moravou (I/54) – Petrov (I/70) – Hodonín (I/51) – Břeclav (D2) – Poštorná (I/40) – Rakousko
Odpovědět
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od bumbik »

blíží se demolice budov v trase průpichu
https://www.prerov.eu/redakce/index.php ... laim=19565&
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od xipecko »

na větu "v současnosti probíhají jednání" začínám už být mírně alergický :)
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od zesp »

Tak nevím, jak to s tou naší estakádou dopadne... Zatím postavili armování pro čtyři pilíře a jedno z nich už se poroučelo k zemi... Ještě včera tam pilíř č. 3 stál, a dnes už se válí ve štěrku. Kde se stala chyba?????
Přílohy
001.JPG
001.JPG (113.8 KiB) Zobrazeno 8251 x
003.JPG
003.JPG (117.87 KiB) Zobrazeno 8251 x
004.JPG
004.JPG (121.76 KiB) Zobrazeno 8251 x
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od theodor less »

I/57 Krnov
petsheny píše:Tak v neděli se objevilo lešení i prvního budované dvojice sloupů přemostění prodloužení ulice Opavská, tratě ČD a přeložené ulice Blížčická. V pondělí začali montovat ocelovou výstuž. Včera už lešení na jedné demontovali, jelikož se výstuž "složila" a vykonila o cca 30°. Druhá byla v pohodě. Dnes ráno už bylo vidět, že "padá" i ta druhá. :?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od Lenny »

Osobně bych tady tuto vyvázanou armaturu zvedl jeřábem, osadil distančními tělísky (ty už tam jsou), obedněnil a zabetonoval.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od theodor less »

Lenny píše:Osobně bych tady tuto vyvázanou armaturu zvedl jeřábem, osadil distančními tělísky (ty už tam jsou), obedněnil a zabetonoval.
Osobní názor stavebního dozoru bude asi jiný.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od Lenny »

A proč by měl být jiný? Proč by měli vyvázanou výztuž odcvakat a vázat to znova? Rozteč mezi pruty lze upravit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Ohoho
Příspěvky: 24
Registrován: 26.12.2015 0:07:39
Bydliště: povodí řeky Bečvy

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od Ohoho »

Lenny píše:A proč by měl být jiný? Proč by měli vyvázanou výztuž odcvakat a vázat to znova? Rozteč mezi pruty lze upravit.
Souhlasím s Lennym, taky bych to zkusil s jeřábem, ale z fotek je patrné a ze zkušenosti se obávám, že se min. částečnému převázání nevyhnou. Deformace roztečí na vodorovné ohýbané výztuže a sponách vůči hlavní přímé bude značné. Vycvakáním vázacího drátu na spojích s tou pomocnou vodorovnou by se mohl pilíř srovnat.

Ještě horší bude, pokud je hlavní vodorovná výztuž tou destrukcí prohnutá. To by byla zralá snad už jen pro Metalšrot Tlumačov. :?


Případ deformace výztuže pilíře I/57 v Krnově bylo jen nahnutí, to se dalo srovnat. Případ Přerov bude dle mého názoru fatálnější.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od Likas »

Za mě tedy dost průšvih. Na místě dozoru - celý vyházet, vlepit do spodního betonu pořádnou armaturu, tahle teňoučká a ohnutá je už na prd a začít znovu od začátku. Kdo tu pavučinku projektoval?
Ohoho
Příspěvky: 24
Registrován: 26.12.2015 0:07:39
Bydliště: povodí řeky Bečvy

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od Ohoho »

Obecně jsou pro železobetonové konstrukce lepší dva tenčí profily stejného součtového průřezu, než jeden tlustý.
Naprojektováno to mohlo být správně, ta výztuž jen nevydržela v této fázi na vzpěr. V takovém případě by se měla výztuž pilíře montážně diagonálně ukotvit než ji obemkne bednění, nebo stavět bednění pilíře v těsném závěsu za výztuží, ať se má o co opřít. Nejpracnější, ale nejúčinnější je bodové svařování výztuže místo vázání drátováním.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od theodor less »

Ohoho píše:Nejpracnější, ale nejúčinnější je bodové svařování výztuže místo vázání drátováním.
Nenosné svary nesmí po jejich provedení ovlivnit plnou únosnost a houževnatost tyčí z betonářské oceli a po svaření nesmí způsobit zkřehnutí základního materiálu. Nenosné svary jsou například svary křížové, nebo stehové. Velikost svarů musí být předepsána ve výkresové dokumentaci realizační dokumentace stavby.
Ohoho
Příspěvky: 24
Registrován: 26.12.2015 0:07:39
Bydliště: povodí řeky Bečvy

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od Ohoho »

theodor less píše:
Ohoho píše:Nejpracnější, ale nejúčinnější je bodové svařování výztuže místo vázání drátováním.
Nenosné svary nesmí po jejich provedení ovlivnit plnou únosnost a houževnatost tyčí z betonářské oceli a po svaření nesmí způsobit zkřehnutí základního materiálu. Nenosné svary jsou například svary křížové, nebo stehové. Velikost svarů musí být předepsána ve výkresové dokumentaci realizační dokumentace stavby.
Děkuji za upřesnění, to nevylučuje mnou napsané. Dodržení uvedeného je nutnou podmínkou.

Pro svařování výztuže potřebuje svářeč speciální a náročnější kurz a zkoušku, než běžný svářeč se svářečským průkazem. Svary výztuže si můžeme představit jako přidaný ocelový materiál na křížení prutů. U spojování přímé výztuže stykováním se přidává od určitého průměru na spoji příložka (další prut). V místě svaru je pak trojice spojovaného profilu.

Max rok nazpět jsem četl o této problematice podrobný článek ve STAVEBNICTVÍ. Pokud najdu odkaz, přidám.

RDS si může dodavatel revidovat sám , pokud má příslušného svářeče výztuže, zapracuje do RDS nebo nechá schválit v Technologickém předpisu.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od zesp »

Tak ho nenarovnali, ale vycvakali... A evidentně provedli nápravná opatření: Pilíř č. 1 již rychle obednili, čtyřku podepřeli. Ale ke dvojce odvážně postavili parní válec, asi aby když to taky náhodou spadne, tak aby to stálo za to. Nebo aby tím dokázali, že to nespadne... No když to tak sleduji, nespadne nám ta estakáda po prvním průjezdu naloženého kamionu???
Přílohy
001.JPG
001.JPG (115.13 KiB) Zobrazeno 7632 x
002 (2).JPG
002 (2).JPG (129.05 KiB) Zobrazeno 7632 x
003.JPG
003.JPG (117.79 KiB) Zobrazeno 7632 x
Ohoho
Příspěvky: 24
Registrován: 26.12.2015 0:07:39
Bydliště: povodí řeky Bečvy

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od Ohoho »

Prošel jsem všechny loňské díly STAVEBNICTVÍ, ale nenašel jsem onen článek. Pamatuji si pouze, že byl na stránce vlevo dole. :D

Ale vážně, článek nakonec visí na stavebním odborném serveru tbz-info.cz

link skrývá docela poutavý článek o svařování výztuže s názornými obrázky a pochopitelný i po zevrubném prolistování.

https://stavba.tzb-info.cz/beton-malty- ... ani-1-cast

zesp: Dle fotek alespoň zmenšili vzpěrnou délku (výšku) šikmými vzpěrami, snad nepřijde zemětřesení nebo tornádo. :lol: Na první fotce vedle hromady se štěrkem leží původně přímá výztuž, nyní zprohýbaná otep habrových klacků či klubko hadů.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od zesp »

Dnes jsem se byl podívat na místě,, kde se armují pilíře estakády a zblízka obhlédnout i ten pokácený.... Už se na něm opět pracuje, probíhá další pokus...

https://seta00121.rajce.idnes.cz/Estaka ... _4.6.2019/#

Jeví se to tak, že severní opěru začnou stavět až převedou celou dopravu na sjízdnou větev z OC k budoucí OK u Lidlu. Pak odeberou násep v nynější hlavní trase a ve vzniklé jámě budou stavět tu opěru. Nasypávání náspu pro tuto větev rychle pokračuje. Ještě mě napadlo, zda za zřícením armování pilíře č. 3 nemůže stát zachycení či náraz nějakého stroje pracujícího na tom náspu, protože v té době se pracovalo v jeho bezprostřední blízkosti...
martys
Příspěvky: 348
Registrován: 25.5.2011 19:49:48

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od martys »

přidám pár fotek z neděle 2.6.2019
https://martys73.rajce.idnes.cz/I_55_Prerov/
martys
Příspěvky: 348
Registrován: 25.5.2011 19:49:48

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od martys »

bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od bumbik »

I/55 Přerov - Průtah centrem 1. etapa stavební povolení:

SO 116 Ostrůvky pro přecházení (mimo ostrůvků v I/55)
SO 117 Vnitřní obslužná komunikace - Hypernova
SO 121 Rekonstrukce silnic II/434 a II/436 - SSOK SÚ JIH
SO 123 Rekonstrukce místních komunikací - TS Přerov
SO 155 Komunikace pro pěší - křižovatka Velké Novosady
SO 156 Komunikace pro pěší - ulice Tovární
SO 157 Komunikace pro pěší - ulice Denisova
SO 158 Komunikace pro pěší - autobusové nádraží
SO 159 Komunikace pro pěší a cyklisty
SO 801 Technická rekultivace - ŘSD ČR
SO 802 Technická rekultivace - město Přerov

https://www.prerov.eu/redakce/index.php ... aim=19613&
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od zesp »

Tak už máme vybetonované první dva pilíře... Třetí je čerstvě ošalovaný (je to ten, co se poroučel k zemi). Uzavírka ulice Polní ulici je prodloužena do 29.7.2019, ale není zde ani náznak zahájení výstavby některé z komunikací, které by se měly napojovat do budoucí OK... Ani zdaleka není hotová jižní opěra. Tak nevím, jestli je i to reálně splnitelný termín...
Přílohy
P6180022.JPG
P6180022.JPG (60.76 KiB) Zobrazeno 6583 x
P6180023.JPG
P6180023.JPG (68.47 KiB) Zobrazeno 6583 x
P6180024.JPG
P6180024.JPG (86.46 KiB) Zobrazeno 6583 x
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od zesp »

Tak nám již vzniká zárodek budoucí silnice I/55 od OBI k estakádě s rozvětvením k OK. Je to zatím jen opravdu kousek, kde se už pokládají konstrukční vrstvy a je již patrno místo, kde se bude od I/55 oddělovat sjízdná větev směr budoucí OK u Lidlu. Je také postaveno VO u této sjízdné větve... Ale na to, že by se právě po této sjízdné větvi mělo už za měsíc alespoň v jednom směru jezdit, to i tak nevypadá...

Foto s popisky v galerii:

https://seta00121.rajce.idnes.cz/Stav_v ... 23.6.2019/
luke777
Příspěvky: 39
Registrován: 25.10.2012 0:08:13

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od luke777 »

Hned na prvni fotce vlevo jak je to oploceni tak tam je ta slavna kanalizace a sachta kterou zrovna vyrabeji.Ted je to tak ze je tam prerizla betonova trubka a do ni zaustena plastova.
Docela me jako desi ty kanaly uprostred cesty.Viz neustale opravy kanalu od mostu k dluhonskym mostum.Pochybuju ze konec cervence je realny a pokud ano myslim ze to bude max jednosmerka
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od zesp »

Tak nevim, jak to s tou naší estakádou dopadne... Dnes jim v té bouřce spadly hned dvě armatury. Sice byly podepředny z těch širších stran, ale zřítily se na tu stranu užší... Takže bilance je zatím neradostná. Tři pilíře jsou vybetonovány, čtvrtý obestavěn bedněním, což ho zachránilo, další zůstal sice stát, ale je pokroucený jako paragraf... Dva se poroučely k zemi. Jediný, který vše přestál, je ten přímo u trati. Což je štěstí, protože kdyby chrámnul na trať, tak je to skoro jako ve Studénce... Teď kolem něj běhá spousta chlapů a podpírají to i z těch stran užších... To s tím copak nemají zkušenosti, že to dělají metodou pokus - omyl???? Co vy na to, zde diskutující stavaři???
Přílohy
P7010003.JPG
P7010003.JPG (87.38 KiB) Zobrazeno 5723 x
P7010002.JPG
P7010002.JPG (75.73 KiB) Zobrazeno 5723 x
P7010001.JPG
P7010001.JPG (85.31 KiB) Zobrazeno 5723 x
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)

Příspěvek od zesp »

Na prvním snímku nad střechou zachycena vykukující armatura pokroucená jako paragraf, bavili se tam, že asi ji strhnou taky... Na dalších snímcích vybetonované tři pilíře a jeden ošalovaný. Ten třetí vybetonovaný pilíř zprava je ten, co jim chrámnul prve...Na jižním předpolí estakády se práce hnuly dopředu, probíhá nasypávání nájezdu k estakédě a výstavba spojovací větve od Polní ul. k budoucí KO u Lidlu... Akorát nechápu to stahování stěn kolem náspu jakýmysi kurtnami či co to je. To faktu be držet a nerozjede seto??? Více v galerii...

https://seta00121.rajce.idnes.cz/Stav_v ... _1.7.2019/
Přílohy
P7010018.JPG
P7010018.JPG (77.02 KiB) Zobrazeno 5717 x
P7010017.JPG
P7010017.JPG (74.93 KiB) Zobrazeno 5717 x
P7010016.JPG
P7010016.JPG (64.92 KiB) Zobrazeno 5717 x
Odpovědět

Zpět na „I/55“