D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
75
64%
 
Celkem hlasů: 118

mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od mts »

Trochu naivni úvaha proc je nase silnicni sit paprscita s Prahou ve stredu. Asi proto, ze je Praha hlavnim mestem tohoto státu a z Norimberka do Breslau a z Drazdan do Vidne je to nejkratsi přes Prahu. To všechno uz asi tisíc let. To, ze je Praha ucpana neni důsledek paprscite site ale neexistence D0.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jozka »

Jestli chcete videt proc se dalnice sbihaji ku Praze, zapnete si na tech mapach 19.stoleti. Ty dalnice tam uvidite i tehdy, jen budou mit kolem sebe stromoradi. Jedinou vyjimkou je D1, tehdy se na vychod jezdilo horem.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Že je provoz u Prahy a v Praze tvořen z převážné části cílovou a zdrojovou dopravou je a bude asi fakt. Nic to ale nemění na tom, že ty dálnice jsou zde opravdu plánovány docela blbě. Prostě všechno se přivede na samotný okraj Prahy (D0) a ten z poloviny chybí a tam bude 6-pruh bez rezervy a druhá půlka stojí ve 4-pruhu bez plánů a reálnosti rozšíření. Tohle všechno ale ještě jde pochopit. Středočeská část D3 už je na tom trochu hůře.
Mě se ten projekt moc líbí, hlavně kvůli stavebním objektům na trase, četnými zářezy a dálnice celkově vypadá pojatá mnohem moderněji než některé současné plány, ale přiznejme si, že ta cena je opravdu astronomická a to hlavně když vezmeme v potaz, že existuje D4 a I/3. Myslím, že pro dálkovou dopravu se mělo spíše plánovat ve stopě: hranice s A - ČB - I/20 ve 4-pruhu do Písku - D4 - Praha. I/3 mohla být postupně modernizována či rozšířena podle potřeby především mezi Benešovem a D1. D1 Mirošovice-Modletice mohla být klidně 8-pruh.
Obzvláště mě pro tohle utvrzuje to, že D3 se má na severu dosti klikatit, a pro Benešov se má stavět 6 km dlouhý přivaděč, po kterém to spolu s D3 bude dost možná delší do Prahy než po současné trase. :?
Jedna věc je ale pravda, a to že by dříve nebo později muselo něco vzniknout pro aglomerační dopravu u Jílového a tam, něco podobného, jako má vzniknout 4-pruhová I/12. Tohle zase hraje pro D3 :kladivo:
Myslím, že ta severní část D3 bude jedna z posledních dostavěných částí dálniční sítě, protože prostě půjde stavět jedině v dobách ekonomického růstu, jako je/byl ten v posledních letech. A protože takový se asi dlouho nebude opakovat, tak si ještě počkáme. Leda že by se rozjelo ve větším PPP.
Ono se to nezdá, ale když prostě za jeden 4 km dlouhý úsek D3 může vzniknout přes 20 km nové dálnice jinde, tak se o tom musí takhle přemýšlet. Protože ve výsledku když místo středočeské D3 vznikne 100 km jiných dálnic, tak přínos pro lidi i pro stát bude znatelně vyšší. :(
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od mstitek »

D3 v západní trase má ještě jeden význam. Pokud se cokoliv stane na D1 mezi kilometry 10 a 21 (tedy D0 a sjezdem na Mirošovice), tak neexistuje žádná komunikace, která by dovolila D1 objet. A že v tomhle úseku to stojí docela hodně často. Po I/3 jezdím velmi často a v principu by mi nevadilo, kdyby se I/3 rozšířila na 4 pruh, ale velmi často se mi taky stává, že po D1 se prostě jet nedá a vše okolo (Jílové, atd.) je ucpané úplně stejně. Pak člověk musí buď na D4 a pak se někde vracet na I/3 (což je dost velká zajížďka a taky ne vždy bez problémů), nebo se trmácet po okreskách.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Sosa »

D4 a D3 obsluhují jinou část území. To že se po nich dá dostat do Budějovic (tedy u D4 i po I/20) nemá s jejich funkcí moc společného. Ideální by byla D3 v západní trase a dnešní I/3 od Benešova v 4 pruhu. Ono té dopravy na současné I/3 zůstane dost i po dostavbě.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Sosa píše:D4 a D3 obsluhují jinou část území. To že se po nich dá dostat do Budějovic (tedy u D4 i po I/20) nemá s jejich funkcí moc společného. Ideální by byla D3 v západní trase a dnešní I/3 od Benešova v 4 pruhu. Ono té dopravy na současné I/3 zůstane dost i po dostavbě.
No já si dokonce kladu otázku, jestli po vybudování D3 včetně přivaděče Benešov, nebudou auta z Benešova do Prahy volit stejně I/3+D1. Nebude to o dost kratší a tím pádem i rychlejší ? A to ještě bude nová trasa podmíněna dostavbou té spojky z D0 k D1, ze sjezdu Vestec, pokud vím. A to také nebude lehké to zrealizovat ...
Jinak já vím, že obsluhují něco jiného, ale dá se říct, že převážná část aut, která budou na D3, mohla klidně jezdit po modernizované a rozšířené I/3 nebo D4 (ta která mají zdroj více na jihu - ČB, Rakousko). Ale pokud prostě není technicky nebo jinak možné udělat I/3 od Tábora k D1 jako 4-pruh mimo obce, pak je D3 jediným řešením, zdá se ...

A D3 má podle mě ještě jednu nevýhodu, i když asi se toho nedočkáme, ale ze zkušenosti z ostatních dálnic vidíme, že čím blíže ku Praze, tím rostou intenzity, a na většině dálnic je dřív nebo později potřeba 6-pruh. D3 rozšířit na 6-pruh bude prakticky nemožné, to by vyšlo levněji postavit nový 4-pruh hned vedle :lol: Ale říkám si, že u D3 k tomuhle scénáři snad nedojde, když je tam ještě D4 a I/3. Podobně jako D6+D7 je na tom lépe než jiné dálnice. Může to ale být také tím, že nejsou ještě dostavěné :kladivo: čili tohle je také bohužel jakýsi handicap této trasy, ale při pohledu na vizualizaci by tohle mohla být jednou dle mě chlouba ČR tady ten úsek. :jidlo:
D3 v západní trase má ještě jeden význam. Pokud se cokoliv stane na D1 mezi kilometry 10 a 21 (tedy D0 a sjezdem na Mirošovice), tak neexistuje žádná komunikace, která by dovolila D1 objet. A že v tomhle úseku to stojí docela hodně často. Po I/3 jezdím velmi často a v principu by mi nevadilo, kdyby se I/3 rozšířila na 4 pruh, ale velmi často se mi taky stává, že po D1 se prostě jet nedá a vše okolo (Jílové, atd.) je ucpané úplně stejně. Pak člověk musí buď na D4 a pak se někde vracet na I/3 (což je dost velká zajížďka a taky ne vždy bez problémů), nebo se trmácet po okreskách.
Ok, tohle je pravda, souhlas, ale na druhou stranu se podívejte po republice kolik dálnic má "pořádné" objízdné trasy ?? :) Snad D1 u Brna a posledních 5 let to je tak, že je spíš D1 objízdnou trasou městských ulic Brna :lol:
Samozřejmě nepočítaje ty dálnice, které kopírují a nahrazují stávající silnici první třídy ;)
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Geo »

Ja bych si dovolil jeste par poznamek:

Rostovy system by byl fajn, i sdoplnenim Prahy, ale bohuzel nikdo nebyl tak odvazny a rozhazovacny, aby s nim vcas zacal. Tedy nikdy nevznikl velmi jizni obchvat Prahy. Je to skoda, mne by se ten system libil. Samozrejmne by ale musel byt doplneny o infrastruktury ve StC a P. A to by byly vydaje navic. Dneska je to asi mrtva vec.

D4. D4 je dalnice II. kategorie, po ruznu zflikovana z okresek mezi roky 1970 - 1990. Jeji cast mezi Zbraslavi a Jilovym stale chybi, a stejne jako u D3 v Posazavi jeji dostavba nebude uplne jednoducha. Dal uz je to lepsi, ale stale v nekolika mistech trpi tim, ze vznikala pospojovanim obchvatu, atp.
Problem je pak take s I/20 okolo Pisku a s tim, ze by se u Budejovic neutopila v bazinach mezi rybnikama.
Tedy dostavba a upgrade na dalnici I. kategorie jako D3, taky nebud euplne zadarmo.

D3 v trase I/3 k Benesovu a dale na jih. Opet udelat to jako poradnou dalnici nebude uplne snadne. I kdyby se poved ctyrpruh ve stope I/3, tak to stale bude pri zvysenych intenzitach narazet na svoje limity.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od mstitek »

Aram96 píše:No já si dokonce kladu otázku, jestli po vybudování D3 včetně přivaděče Benešov, nebudou auta z Benešova do Prahy volit stejně I/3+D1. Nebude to o dost kratší a tím pádem i rychlejší ?
Záleží kam pojedou. Pokud východně od magistrály, tak D1 asi bude rychlejší. Pokud západně tak spíš D3.

Aram96 píše: Ok, tohle je pravda, souhlas, ale na druhou stranu se podívejte po republice kolik dálnic má "pořádné" objízdné trasy ?? :) Snad D1 u Brna a posledních 5 let to je tak, že je spíš D1 objízdnou trasou městských ulic Brna :lol:
Samozřejmě nepočítaje ty dálnice, které kopírují a nahrazují stávající silnici první třídy ;)
Samozřejmě, že jich moc neni. Kolik je ale taky dálničních úseků takového významu a vytížení jako D1 za Prahou?
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jeni013 »

Sauce píše:Vše co jsem já potřeboval slyšet bylo "D4 je dnes rozestavěná a skoro hotová"
vodouch2000 píše:Vydržel jsem 41 min.
mstitek píše:Ja to vypnul po 20 minutach. Vic uz jsem nevydrzel.
Asi patřím mezi lidi, kterým nevadí sledovat záběry z holocaustu, či pitvu novorozence, takže jsem to pozorně shlédnul. Musím říct, že pro představu jaký mají tyto "Alternativy" vliv na lidi stačí vyslechnout příspěvek z lidu. Tento vrhač vajec tak nějak shrne celý marasmus a účelovost prezentace, která by mohla být vděčným materiálem spolku Sisyfos.
Majkl
Příspěvky: 221
Registrován: 21.4.2009 12:14:29

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Majkl »

Musím říci, že to je tedy výkvět tahle parta idiotů. Samostatnou kapitolou je ten "příspěvek z lidu" co odkazuje jeni013. Ten člověk není schopen dát dohromady JEDNU souvislou větu. Tohle tedy bude tuhý boj, to sem si jistý. A mam obavy, že jestli nebude extra zákon konkrétně na tuto část D3, tak se to postaví za hodně dlouho. Tyhle blbci to budou napadat ve všech fázích opakovaně.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Pustil jsem si kousek, opravdu se to nedá poslouchat, možná horší dementi než odpůrci D43 a to už je co říct. Už úplný začátek mě zarazil, co mele starosta Jesenice za nepravdy ... že prý se bude rozšiřovat pražský okruh ze 4 na 8 pruhů a budou se posouvat zemní valy ... není to tady právě už nachystáno s rezervou na 8-pruh ? Mezi MÚK D3XD0-sjezd na Vestec ? :) Nebo je v plánu nějaké další rozšiřování ? To asi těžko, když teď byly vydány plány na 6-pruhy a nikde tam v této části nic není, ba ani ten 8-pruh :D
Jak jsem psal u I/3, rozhodně mi investice na té silnici nepřipadají nemístné nebo zbytečné, naopak :ok:
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dusanh »

Aram96 píše:...
No já si dokonce kladu otázku, jestli po vybudování D3 včetně přivaděče Benešov, nebudou auta z Benešova do Prahy volit stejně I/3+D1. Nebude to o dost kratší a tím pádem i rychlejší ? A to ještě bude nová trasa podmíněna dostavbou té spojky z D0 k D1, ze sjezdu Vestec, pokud vím. A to také nebude lehké to zrealizovat ...
Tak ne všechna auta z Benešova/Benešovska potřebují na Chodov/Pankrác/Spořilov (... HK, MB atd.).
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Dusanh píše:
Aram96 píše:...
No já si dokonce kladu otázku, jestli po vybudování D3 včetně přivaděče Benešov, nebudou auta z Benešova do Prahy volit stejně I/3+D1. Nebude to o dost kratší a tím pádem i rychlejší ? A to ještě bude nová trasa podmíněna dostavbou té spojky z D0 k D1, ze sjezdu Vestec, pokud vím. A to také nebude lehké to zrealizovat ...
Tak ne všechna auta z Benešova/Benešovska potřebují na Chodov/Pankrác/Spořilov (... HK, MB atd.).
Však jasné, to netvrdím. Bude jich ale dost a jde o to, aby se přesunula. Bude to pravděpodobně tak, jak psal někdo výše, že to bude podle toho, kam budou auta mířit v Praze. Jinak na MB+HK to bude po I/3 zcela určitě kratší, netvrdím, že rychlejší, ale hrozí prostě, že bude dost aut, která na I/3 zůstanou :)
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

No, a prakticky to dopadne tak, že obě komunikace budou zaplněné. Jednak bude určující cíl cesty v Praze, a také si všímám, že spousta řidičů volí (tak trochu tupě) cestu dle aplikace Waze, která online doporučuje průjezdnější trasu.
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od kalanis »

Z toho setkání s občany jsem vydržel jen 48 vteřin. To se nedalo poslouchat.
Benedikt
Příspěvky: 154
Registrován: 6.1.2019 21:02:03
Bydliště: D11

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Benedikt »

Michal R píše:No, a prakticky to dopadne tak, že obě komunikace budou zaplněné. Jednak bude určující cíl cesty v Praze, a také si všímám, že spousta řidičů volí (tak trochu tupě) cestu dle aplikace Waze, která online doporučuje průjezdnější trasu.
Mohu poprosit info, proč "tupě"? Pokud D1 (či jiná komunikace) stojí a aplikace mi navrhne objízdnou a hlavně rychlejší trasu, tak co je na tom tupého ji využít? A myslím je úplně jedno, jestli to je aplikace waze, google nebo něco jiného.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od MPMP »

Benedikt píše:Mohu poprosit info, proč "tupě"? Pokud D1 (či jiná komunikace) stojí a aplikace mi navrhne objízdnou a hlavně rychlejší trasu, tak co je na tom tupého ji využít?
Možná nic, ale pokud to k danému místu rozhodnutí máte více jak 5-10 minut, tak než tam dojedete, bude mít stejný nápad dalších x řidičů a už tam volno stejně nebude.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

Benedikt píše:
Michal R píše:No, a prakticky to dopadne tak, že obě komunikace budou zaplněné. Jednak bude určující cíl cesty v Praze, a také si všímám, že spousta řidičů volí (tak trochu tupě) cestu dle aplikace Waze, která online doporučuje průjezdnější trasu.
Mohu poprosit info, proč "tupě"? Pokud D1 (či jiná komunikace) stojí a aplikace mi navrhne objízdnou a hlavně rychlejší trasu, tak co je na tom tupého ji využít? A myslím je úplně jedno, jestli to je aplikace waze, google nebo něco jiného.
V zásadě to nemyslím nijak zle, ale vidím dva důvody. Jeden velmi přesně popsal MPMP. Druhý důvod vidím v tom, že spousta lidí co znám bezmyšlenkovitě používá kdejakou aplikaci (zde myšleno Waze) a stávají se více a více závislými na technologiích. Mám ve firmě mladé kluky okolo 30 let, kteří nejsou schopni jezdit bez elektronických udělátek... Já vím, že "už je taková doba" a sám jsem stárnoucí parchant. A taky nemám nic proti moderním a vychytaným aplikacím. Ale když vidím, jak rodilý Pražák s X lety řidičské praxe dotazuje Waze, jak se dostat z Krče do Modřan, tak se nemůžu zbavit dojmu, že to otupuje myšlení...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Mike »

v té Praze to chápu tuplem
nikdo nemá čas sledovat, že od úterka je zavřená tahle, zúžená tahle a dočasně jednosměrná tahle
a než se v Krči rozkoukáte, že na JS stojí kolona, tak jste zavřen mezi svodidly a Modřany možná večer
problém je, že podle toho jezdí i venkovani, kteří absolutně netuší, kterýma uličkama je to vede a podle toho ta jízda vypadá
( zaostřeno na displej - vyhnu se kanálu - něco to říká, kam odbočit? - přechod pro chodce - hele červená - jak "otočte to" )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jozka »

( zaostřeno na displej - vyhnu se kanálu - něco to říká, kam odbočit? - přechod pro chodce - hele červená - jak "otočte to" )
Normalne jsem videl sam sebe vcera. Potreboval jsem na urcitou adresu ve meste, kde jsem nebyl x let. Dam navigaci (ne Waze)... a uz to jelo, jak rovne... tam je prece uzavirka delaj ulici... jak odboc, vzdyt krizovatka je az tamhe... jo ona tam byla, ale nebyla videt pres dodavku... jak odboc doprava, vzdyt to je zaslepeny... sakra, otocim se tamhle na parkovisti u Lidlu... sakra jak jednosmernej vjezd... "dojeli jste do cile"... no to si dela prxel, jsem u toho baraku, ale ZEZADU a za plotem... no co, uz to radsi cely obejdu :-)
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od mstitek »

Chápu to správně, že Kremlík chce PPP na středočeskou D3? http://ceskapozice.lidovky.cz/dalnici-z ... -tema_lube
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od 1975 »

Momentalne jo. Lepsi by ale bylo mit kompletni EIA, ÚR, SP, vykoupene pozemky... pak muze vlhce snit o PPP...
kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od kot »

1975 píše:Momentalne jo. Lepsi by ale bylo mit kompletni EIA, ÚR, SP, vykoupene pozemky... pak muze vlhce snit o PPP...
Což se mu nemůže v rámci tohoto volebního období zdárně podařit ani náhodou...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lenny »

Proč neudělali spojené územní a stavební řízení? Nebo to v tomto případě nešlo?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Aram96 »

Středočeská D3 mi přijde jako rozumný nápad pro PPP, je za ni “náhrada” v podobě I/3 tudíž se svět nezboří když by se to protáhlo o 2 roky třeba a bude hodně drahá. Spíš bych ale klidně zkusil už i tu větší variantu PPP kdy si koncesionář obstará i nějaké ty papíry, alespoň stavební povolení, proč ne ? :)
Odpovědět

Zpět na „D3“