Aha, tohle jsem nevěděl, že to nejde, díky za info. To přiznávám docela komplikuje mou myšlenku, ale není to neprůchodná překážka. Samozřejmě, jak dlouho by trvala příprava je další věc, do toho přesně tolik nevidím, pokud by to bylo stejně dlouho jako příprava dálnice, tak to asi opravdu nemá cenu, nebo spíše by to nic moc užitečného nepřineslo. Myslíte, že zkapacitnění by se nestihlo připravit třeba tak aby se v roce 2026 začalo stavět ?Postavit nedělený čtyřpruh na silnici první třídy, navíc evropské, navíc mimo obec - nelze. Už jsme se tu o tom bavili. Musela by to být klasická čtyřpruhová silnice podobná dálnici, pokud by nedostala nějakou výjimku. Taková silnice by zde našla uplatnění i po dokončení dálnice, přece jen je to výpadovka, jenže EIA a další srandičky by se možná táhly tak dlouho, že by to nebylo ani za těch deset let. A nikomu se do toho nechce.
To sice je trochu pravda, ale ta dálnice se nestaví kvůli tomuto úseku, ale kvůli celé I/43 a kvůli Brnu samotnému, takže je to pro případné odpůrce takový argument neargument...A byl by to další argument pro odpůrce D43 ve stopě A88.
Však v tom prvním příspěvku právě píšu, že i po realizaci jižního obchvatu + D/S43 tady zůstává minimálně 12 000 aut. A to jsou současné intenzity, to vůbec neuvažuji s nějakým nárůstem dopravy za 15-20 let. 12 tis. by sice zvládl i dvoupruh, ale určitě se nedá říct, že extra pohodlně. 20 tis. tam určitě nebude, to ne, ale určitě nejde říct, že by 4-pruh pro 12 tis. byly vyhozené peníze. Takových 4-pruhů je v republice nepočítaně a navíc se i takové staví a plánují stavět. A to nemluvím o D6 pro 8000 vozidel. A její realizace je někdy 2026 cca. Žádné 2035-2040 a to ještě úplně ve hvězdách jako D43 - o to hlavně jde, o tu nejistotu té dálnice a její stavbu až za 2 desetiletí nejdřívAle vždyť součástí S43 (D to asi nebude, takže ani za ni osobní vozidla nebudou platit) je i přivaděč na starou 43ku, momentálně je opět v kurzu jižní obchvat Kuřimi, takže veškerá doprava od Boskovic, Letovic a Tišnova přijede po 4pruhu a bude dál pokračovat po 4pruhu. Po těchto MUK Lipůvka a Podlesí pojede jen doprava od Blanska a lokálka od Lipůvky a Černé hory, na to by měl dvoupruh pohodlně stačit nebo ne?
Čili jde o to, že by se tím vyřešil největší problém celé I/43. Opravdu největší a to nesrovnatelně s jinými závadami na silnici. Tady jsou prostě kolony každé ráno a každé odpoledne, to to takhle má zůstat dalších 20 let ? To nemůže nikdo snad myslet vážně. A jestli si stavaři myslí, že to vyřešijou 2 múk, tak to jedině:
Všechno navíc s tím, že MÚK se stejně plánují stavět , tudíž vyhozené peníze to téměř nebudou, když tam i po dálnici za 20 let bude pořád jezdit přes 12k vozidel. Otázkou zůstává ta příprava. Pokud je na tohle příprava také 10-15 let, tak to opravdu nemá cenu, ale tomu se mi nechce věřit. Nemluvě o znatelně větší průchodnosti - nenapadá mě, kde by mohl vzniknout problém, snad jen u Podlesí, ale ti by měli být rádi za MÚK Další věc je, že to je pitomých 5 km, čili bych řekl, že kdyby se to stavělo 2025 tak se to rozšíření do toho roku 35-40 stejně "stihne zaplatit". Stejně jako přeložky I/3 vs D3.
A jinak souhlas, že by se mělo začít, klidně ihned, připravovat zkapacitnění I/43 mezi Globusem a tím rozštěpem na dva 4-pruhy. Už od České mi to přijde zbytečné, to ledaže by se opravdu řeklo, že D43 bude končit u Kuřimi, ale stejně by tam určitě ještě mnoho let stačil 4-pruh. Od Globusu jezdí 50 000 vozidel už nyní. Neříkám, že hoří, ale když mluví o potřebnosti zkapacitnění téměř všech dálnic okolo Prahy na 6-pruhů, protože tam jezdí dnes něco přes 40 000 vozidel, tak tady bych to viděl trochu prioritněji. Ale že se u nás peníze sypou mnohem více do Čech než na Moravu jsem si zvykl