I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
především by mě nepřekvapilo, kdyby se jednalo o kartelovou či jinou dohodu, asi není náhoda, že Eurovia a Strabag nabídli o 300 mil. méně než Metrostav, naprosto stejně jako u D48 obchvat FM II. etapa, kde taktéž podaly nabídky stejná konzorcia firem a téměř stejný cenový rozdíl a v obou případech nepodal z "českých" firem nikdo nabídku, pouze ti italové, kteří asi budou prudit, pokud nevyhrají ... klidně se může stát, že při dalších tendrech nabídnou podobně nabídky jiná konzorcia a opakovaně na více stavbách a se stejným cenovým rozdílem a pak už je jasné, že si nalajnovali hřiště, jak jim to vyhovuje ... uvidíme, každopádně je to podivná náhoda ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Myslím bumbiku, že tohle jsou úplně zbytečné spekulace. Z nabídek na stavby v poslední době obecně je vidět, že firmy nemají kapacity a zdražily nebo se nepřihlásí vůbec. A takový Metrostav nejspíš prostě sází na to, že nikdo jiný nabídku nepodá a proto zkouší vyšší ceny.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Majkii ano může to tak být ... ale taky nemusí, čas ukáže ... nicméně s těmi kapacitami je to skutečně na pováženou ... chápu, že se dost staví i na železnici, ale prostě pokud chceme do roku 2030 dostavět dálniční síť, tak ty kapacity podle mě stačit nebudou!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Spíše už některé firmy pochopily že dotovat dané projekty nebudou... Prostě buď budou stavět za předpokladu výdělku nebo v krajním případě 0 a ne že budou ještě doplácet ze svého. To je jako by na benzinkách bylo palivo za 10,- a zbytek by dotoval pumpař...
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
nikdo je do dotování projektů přece nenutil a jejich nabídky jim taky nikdo nepodhodnotil, to si udělaly ty firmy samy takže jak říkáte, firmy prozřely, že dělaly doposud hlouposti a chovaly se dumpingově, nyní se začaly chovat odpovědně tržně, tak, jak měly i předtím, spíš mohou být rády, že si těmi podhodnocenými nabídkami už dříve nevykopaly hrob ...Bullets píše:Spíše už některé firmy pochopily že dotovat dané projekty nebudou... Prostě buď budou stavět za předpokladu výdělku nebo v krajním případě 0 a ne že budou ještě doplácet ze svého. To je jako by na benzinkách bylo palivo za 10,- a zbytek by dotoval pumpař...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Firmy nutila tehdejší situace na stavebním trhu. Tehdy bylo lepší mít špatnou zakázku a zaměstnat své režijní kapacity a mít nějaký obrat (parametr pro úvěrující banky), než nemít žádnou zakázku a propustit zaměstnance s know-how, kteří se už nevrátí.bumbik píše:nikdo je do dotování projektů přece nenutil a jejich nabídky jim taky nikdo nepodhodnotil, to si udělaly ty firmy samy takže jak říkáte, firmy prozřely, že dělaly doposud hlouposti a chovaly se dumpingově, nyní se začaly chovat odpovědně tržně, tak, jak měly i předtím, spíš mohou být rády, že si těmi podhodnocenými nabídkami už dříve nevykopaly hrob ...Bullets píše:Spíše už některé firmy pochopily že dotovat dané projekty nebudou... Prostě buď budou stavět za předpokladu výdělku nebo v krajním případě 0 a ne že budou ještě doplácet ze svého. To je jako by na benzinkách bylo palivo za 10,- a zbytek by dotoval pumpař...
Nyní se do podobných cenových nabídek pouštějí akorát obchodníci a dobrodruzi z víceméně exotických zemí (exotických myšleno obchodní kulturou) s nadějí, že najdou tuzemského "oslíka" subdodavatele, který zakázku za pár drobných fyzicky zrealizuje. (viz. Geosan u Humpolce).
Tuzemské společnosti už znají svou cenu a podobné dobrodružství nemají zapotřebí.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Ano, tak to bylo. Stavby se vysoutěžily za 50% předpokládané hodnoty veřejné zakázky. Nevím, jak to bylo s "mimořádně nízkou nabídkovou cenou".Dnes zadavatel požádá účastníka zadávacího řízení o písemné zdůvodnění způsobu stanovení mimořádně nízké nabídkové ceny. Tehdy možná stačily důvody, o kterých píše Ohoho. Ale mohou tyto důvody mít i ti Italové???Ohoho píše:Firmy nutila tehdejší situace na stavebním trhu. Tehdy bylo lepší mít špatnou zakázku a zaměstnat své režijní kapacity a mít nějaký obrat (parametr pro úvěrující banky), než nemít žádnou zakázku a propustit zaměstnance s know-how, kteří se už nevrátí.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Myslím, že Italská ekonomika je ve stavu, kdy firmy dělají přesně to, co dělaly české... Raději udělat něco v ČR, než propouštět...
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Mám obavu, že italské bagristy u Třince moc vidět nebude. Podle mě to u Třince skončí stejně jako tunel Višňové. BOHUŽEL
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Až se úsek (někdy) dostaví, tak odpověď z ŘSD:
"Po realizaci stavby I/68 Třanovice – Nebory předpokládáme, že v úseku od dálnice D48 (MÚK Třanovice) po státní hranici se Slovenskou republikou bude vytvořen ucelený tah silnice I/68, který bude zahrnovat úseky staveb I/68 Třanovice – Nebory, I/11 Nebory – Oldřichovice, I/11 Oldřichovice – Bystřice (úseky označené jako silnice pro motorová vozidla) i navazující úsek silnice I/11 od Bystřice (Hrádku) po státní hranici.
V souvislosti s novým tahem silnice I. třídy je navrženo i převedení stávající silnice I/68 do sítě silnic II. třídy..."
"Po realizaci stavby I/68 Třanovice – Nebory předpokládáme, že v úseku od dálnice D48 (MÚK Třanovice) po státní hranici se Slovenskou republikou bude vytvořen ucelený tah silnice I/68, který bude zahrnovat úseky staveb I/68 Třanovice – Nebory, I/11 Nebory – Oldřichovice, I/11 Oldřichovice – Bystřice (úseky označené jako silnice pro motorová vozidla) i navazující úsek silnice I/11 od Bystřice (Hrádku) po státní hranici.
V souvislosti s novým tahem silnice I. třídy je navrženo i převedení stávající silnice I/68 do sítě silnic II. třídy..."
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Naprostý souhlas s přeznačením na 1 číslohovi píše:Až se úsek (někdy) dostaví, tak odpověď z ŘSD:
"Po realizaci stavby I/68 Třanovice – Nebory předpokládáme, že v úseku od dálnice D48 (MÚK Třanovice) po státní hranici se Slovenskou republikou bude vytvořen ucelený tah silnice I/68, který bude zahrnovat úseky staveb I/68 Třanovice – Nebory, I/11 Nebory – Oldřichovice, I/11 Oldřichovice – Bystřice (úseky označené jako silnice pro motorová vozidla) i navazující úsek silnice I/11 od Bystřice (Hrádku) po státní hranici.
V souvislosti s novým tahem silnice I. třídy je navrženo i převedení stávající silnice I/68 do sítě silnic II. třídy..."
Jen si říkám, proč 68 a ne 11 ? Ale jak říkám, důležité je, že to bude sjednoceno.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Protože se I/11 od Hradce postupně přeznačí, aby nedošlo k rozdílnému trasování dálnice a silnice I. třídy. Už se to tu na fóru řešilo několikrát.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Jakože třeba mezi Opavou a Ostravou to také nebude I/11 ?Sauce píše:Protože se I/11 od Hradce postupně přeznačí, aby nedošlo k rozdílnému trasování dálnice a silnice I. třídy. Už se to tu na fóru řešilo několikrát.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
rumpeak píše:Mám obavu, že italské bagristy u Třince moc vidět nebude. Podle mě to u Třince skončí stejně jako tunel Višňové. BOHUŽEL
Příklady táhnou....
úplně mě běhá mráz po zádech a dělá se mi smutno při čtení příspěvku ML90 a jmen společností prchající od zakázek v Polsku.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 17#p190009
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Třeba. Po dokončení úseku mezi Nebory a Šenovem nevidím důvod nepřečíslovat i tento úsek. Pokud vím, tak úsek mezi Opavou a HK je trochu složitější a nejspíš se stávající silnice rozdělí mezi několik dalších.Aram96 píše:Jakože třeba mezi Opavou a Ostravou to také nebude I/11 ?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Geosan není dobrý příklad. Nebyl subdodavatel, ale člen sdružení. Nebyl oběť zahraničních firem, ale naopak tyto firmy potřeboval kvůli referencím.Ohoho píše:Nyní se do podobných cenových nabídek pouštějí akorát obchodníci a dobrodruzi z víceméně exotických zemí (exotických myšleno obchodní kulturou) s nadějí, že najdou tuzemského "oslíka" subdodavatele, který zakázku za pár drobných fyzicky zrealizuje. (viz. Geosan u Humpolce).
Lepší příklad je slovenská a také polská firma, která realizaci nechtěla za pár drobných, ale úplně zadarmo. Desítky firem, které nedostaly zaplaceno, považují i blízké zahraničí za exotické.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
zhotovitel třetího úseku je již údajně vybrán
https://fm.denik.cz/zpravy_region/v-ten ... 90612.html
https://fm.denik.cz/zpravy_region/v-ten ... 90612.html
I/11 every day
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Kdo to dočte do konce má velké (i když naprosto nevýznamné) plus. Ten borec musí jet na hodně silném materiálu.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Geosan jsem uvedl jako příklad člena sdružení, která nezvládlo výstavbu dle smlouvy a výtězné ceny. Zahraniční kolegové ze sdružení utekli ještě dříve, než nastal onen neslavný konec. Na konci neměl ani ty subdodavatele, kterým by nezaplatil.theodor less píše:Geosan není dobrý příklad. Nebyl subdodavatel, ale člen sdružení. Nebyl oběť zahraničních firem, ale naopak tyto firmy potřeboval kvůli referencím.Ohoho píše:Nyní se do podobných cenových nabídek pouštějí akorát obchodníci a dobrodruzi z víceméně exotických zemí (exotických myšleno obchodní kulturou) s nadějí, že najdou tuzemského "oslíka" subdodavatele, který zakázku za pár drobných fyzicky zrealizuje. (viz. Geosan u Humpolce).
Lepší příklad je slovenská a také polská firma, která realizaci nechtěla za pár drobných, ale úplně zadarmo. Desítky firem, které nedostaly zaplaceno, považují i blízké zahraničí za exotické.
Jako příklad nekorektního chování vůči subdodavatelům je ten Váš samozřejmě přiléhavější.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Výtězná cena či vítězná cena. Co je správně ?
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Zásadně: VYTĚŽENÁ!!!
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Stále žádne info?
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Proč je na úseku NEB-OLB-BYS stále 90 km/h ? Kdysi tu někdo psal, že po kolaudaci stavby se rychlost zvýši na 110 km/h.
Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
A už je stavba zkolaudovaná? To, že je v provozu, ještě neznamená, že je zkolaudovaná...