Docela mě překvapilo, že ona nasávací oblast zasahuje i jižně od Přelouče, například na silnici 342 (silnice Valy u Přelouče - Heřmanův Městec) již jsou směrovky na dálnici. Navádí ale vždy skrz Přelouč a dál na II/333.Pomee píše:Okolo D11, zde konkrétně na II/333 směrem na Lázně Bohdaneč, nám expanduje „nasávací“ oblast. Nevypadá to zle
Návrhy na změnu dopravního značení
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nastavoval jsem do Waze mapy přeznačení I/34 u ČB jako SMV dle výkresů ze zadávačky a příliš jsem nepochopil, proč jsou na výjezdech z I/34 na MÚK Úsilné značky IZ2b (konec SMV), když se odtamtud dá dostat stejně jenom na dálnici nebo zpět na SMV. Něco mi uniká? Snížení rychlosti se dá přece zařídit i jinak...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Hm, to je zajímavá otázka. Řekl bych, že za tím můžou být tři důvody, 1) na okružní pás se budou napojovat další větve mimo režim D nebo SMV, 2) byl zájem na tom, aby platnost předpisů pro D nebo SMV byla omezena pouze na hlavní trasu, 3) projektant prostě jen dle zvyklostí ukončil SMV hned za sjezdem z hlavní trasy a další detaily už nerozmýšlel...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mě to takto přijde rozumné. Značkou konec dálnice vidím, že sjíždím z hlavní trasy a po začátku SMV vidím, že zase najíždím na hlavní trasu. Přece jen, MÚK ve tvaru kruhového objezdu není zrovna komfortním typem křižovatky, jak jsme u podobných uzlů zvyklí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No tahle křižovatka má sice kruhový tvar, ale jako kruhový objezd na rozdíl od jiných podobných právě značena není. A že je nekomfortní, bych neřekl, při vjezdu se nemusí dávat nikomu přednost a jsou tam docela dlouhé (i když to záleží na vkusu ) průpletové úseky.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To je hrozná vzdálenost 42 km na další odpočívku.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
K benzínce ne, k odpočívce ano. Jenže u nás je zatím zlomek samostatných odpočívek, pokud vůbec nějaké, takže tam těch 42 km určitě žádná není
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Dálničních odpočívek bez ČSPH je 9 - D1 Božkov vlevo (kavárna), D1 Brtnice vlevo (motorest Rybičky), D1 Humpolec vpravo (restaurace), D1 Speřice vpravo (bufet) a vlevo (restaurace Melikana), D1 Stránecká Zhoř (bez služeb),D1 Rohlenka vlevo (bez služeb), D2 Lanžhot vpravo (bez služeb) a vlevo (bistro), D35 Skrbeň (bez služeb).
Letos přibudou dvě na D55, příští rok jedna na D1.
Jinak k uvedené fotografii, i kdyby tam malá byla, tak na číslo by to nemělo vliv, neboť je to vzdálenost k další odpočívce s čerpačkou.
Letos přibudou dvě na D55, příští rok jedna na D1.
Jinak k uvedené fotografii, i kdyby tam malá byla, tak na číslo by to nemělo vliv, neboť je to vzdálenost k další odpočívce s čerpačkou.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To bych kolikrát nedal. Obzvlášť, když bych tuto první odpočívku minul
Jen ať přibývají. Velké odpočívky pokaždé nepotřebujete. Než prokličkujete benzínkou nebo spojovacími cestami, než zaparkujete a jako na potvoru sto metrů od budovy. Ztratíte spousty času a kolikrát si fakt chcete jen odskočit nebo něco vytáhnout z kufru
Jen ať přibývají. Velké odpočívky pokaždé nepotřebujete. Než prokličkujete benzínkou nebo spojovacími cestami, než zaparkujete a jako na potvoru sto metrů od budovy. Ztratíte spousty času a kolikrát si fakt chcete jen odskočit nebo něco vytáhnout z kufru
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No a v tom jsou právě hóóóódně dál před náma třeba Slováci. I na těch velkých odpočívkách, kde je čerpačka z bezplatnými(!!!) WC, je v té vzdálenější části umístěno i WC mobilní. Protože ne každému se chce absolvovat více jak 100m túru na záchod, v případě kamioňáků i několikrát za "velkou" pauzu. A to jsou malé odpočívky na D1 každých cca 20 km, a to s bezplatnými WC, tekoucí (!!!) vodou ze stojanů v prostoru odpočívky (u nás zásadně nefunkčními, byť z minulosti stále stále stojícícmi), posečenou trávou, lavičkami, stoly a dětskými hřišti, informačními panely o regionu a o odpočívadle samotném... Zrovna nedávno jsem si hned 2x po sobě projížděl D1 mezi Blavou a Žilinou abyla to paráda... Třeba např. dpočívadlo u Trenčína směr ZA, nádherný výhled a perfektní stav:
https://seta00121.rajce.idnes.cz/D1_-_o ... o_Trencin/
A jedno odpočívadlo bez benzínky:
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Odpocivadlo_Beckov/
Všechny odpočívadla jsem nafotil a nic srovnatelného s tím naším hnusem jsem fakt neobjevil... Mohl bych ve fotogaleriích pokračovat... Na takovou úroveň se to naše ŘSD asi nezmůže... Vždyť nejsou schopni ani zrušit ty poplatky za WC na pumpách...
https://seta00121.rajce.idnes.cz/D1_-_o ... o_Trencin/
A jedno odpočívadlo bez benzínky:
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Odpocivadlo_Beckov/
Všechny odpočívadla jsem nafotil a nic srovnatelného s tím naším hnusem jsem fakt neobjevil... Mohl bych ve fotogaleriích pokračovat... Na takovou úroveň se to naše ŘSD asi nezmůže... Vždyť nejsou schopni ani zrušit ty poplatky za WC na pumpách...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ty tvoje nářky začínají být na úrovni novinek, psal jsem to tady už několikrát, ale poplatky za WC jsou u čerpaček pouze na Shell, ostatní to po výzvě ŘSD zrušili nebo nezavedli.
Zpoplatněné wc jsou občas i na těch pár odpočívách se samostanou restaurací.
Slováci měli jednu obrovskou výhodu, že cca v roce 1995 zrušili všechny staré smlouvy a vše udělali na novo s rozumnými podmínkami, taky si zachovali i lepší přístup k tomu, že o odpočívky je třeba se starat, že samo se to neudělá.
Mobilní WC pro náklaďáky máme u nás už 3 roky taky.
Chápu, že nemáš k ŘSD pozitivní vztah, ale zkus být objektivní.
Zpoplatněné wc jsou občas i na těch pár odpočívách se samostanou restaurací.
Slováci měli jednu obrovskou výhodu, že cca v roce 1995 zrušili všechny staré smlouvy a vše udělali na novo s rozumnými podmínkami, taky si zachovali i lepší přístup k tomu, že o odpočívky je třeba se starat, že samo se to neudělá.
Mobilní WC pro náklaďáky máme u nás už 3 roky taky.
Chápu, že nemáš k ŘSD pozitivní vztah, ale zkus být objektivní.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Martině, nevím, proč bych neměl být objektivní, ale prostě mám pocit, že i přes různé proklamace se pro to ve skutečnosti dělá pramálo (jak už jsem zde taky několikrát uváděl). Vždyť to zlepšení (pokud to tedy bereme tak, že se o problému skutečně ví a je snaha ho řešit) by mohlo být v mnoha směrech okamžité - stačí jen ten pořádný a častý úklid, posečená tráva, tekoucí voda. Na to nejsou potřeba žádné velké investice. Tady to ale hodně kulhá. A i ty opravené odpočívky jsou na tom stejně. Nedávno jsem se třeba stavoval na Devíti křížích. Přetékající koše, tráva po pás, všude se válelo kde co. A to je "opravená" odpočívka. Toto mě třeba vadí. A Kurovice se "dělají" už kolikátý rok. Pokud se bude postupovat takovým tempem, ničeho se nedočkáme. Jinde to evidentně jde. Proto i ten můj negativistický postoj a "nevíra" v nějakou změnu. Nic víc, nic míň... Prostě můj názor na věc, který jsem se nechtěl nechat pro sebe.. Zvlášť když můžeme srovnávat...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Řeknu (napíšu) to takhle, ŘSD je zkostnatělá socialistická organizace a zatím nikdo nebyl schopen (a ani nový generál nevypadá, že by to zvládl) to změnit a nezvládne to ani pár progresivních jedinců, kteří prosadí pár nových věcí, ale systém nezmění, protože ten klade výrazný odpor. V tom máš pravdu, ty dilčí proklamace nezmění systémový deficit, který z hlediska odpočívek trvá už víc jak 25 let a bohužel zrovna na D1 sic! je to vidět nejmarktněji - 9 křížů je správný příklad, protože na jiných dálnicích se daří přistupovat k údržbě zodpovědně např. D11, což je jen ukázka toho, že to jde, když se chce.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Minimální šířka nasávací oblasti je 10 km na každou stranu, doporučená pak 15km. Proto nasávací oblast zasahuje až pod Přelouč.Martin96 píše:Docela mě překvapilo, že ona nasávací oblast zasahuje i jižně od Přelouče, například na silnici 342 (silnice Valy u Přelouče - Heřmanův Městec) již jsou směrovky na dálnici. Navádí ale vždy skrz Přelouč a dál na II/333.Pomee píše:Okolo D11, zde konkrétně na II/333 směrem na Lázně Bohdaneč, nám expanduje „nasávací“ oblast. Nevypadá to zle
Každopádně mi vadí to použití návěsti IS1a pouze se symbolem dálnice bez čísla D11. Tady to zas tak nevadí, ale až pak bude stát D1108 a D35 do Úlibic, tak si dokážu představit ty problémy, co to může způsobit třeba někde v Miletíně, který je v obou nasávacích oblastech. Jestli to do té doby neupraví koncepci a nedoplní číslo dálnice, tak někdo méně pozorný, kdo bude chtít jet do Jičína po D35 může klidně skončit na D11 ve Dvoře Králové.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Když je něco na rozhraní dvou nasávacích oblastí, tak by se měly používat směráky s uvedením cílů - ne čísla, tj. třeba IS1 se symbolem dálnice a cíli Wrocław (PL) a Hr. Králové na jednu stran a s cíli Liberec a Hr. Králové na druhou stranu. Pro většinu uživatelů jsou čísla jen těžko použitelná... Už jsem ale v jednom projektu viděl IS1 s dálnicí a v závorce bylo (D6) u jednoho a (D7) u druhého směráku.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jak to, že jsou čísla pro většinu uživatelů těžko použitelna? ??? Že by konecne názorova změna? Vždyť se názvy exitů zrušily proto, že číslo je plne dostačující a každý hned kdekoliv a kdykoliv ví kde je (tedy asi mimo mne). A nyní nejsou uživatele schopni odlišit dvě čísla dálnic? Hmmmm..... Ale pokud je to opravdu nějaké nove myšlení, tak třikrát hurá a jdeme názvy konecne doplňovat! !!!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No zrovna tohle je ukázkový příklad, kdy to bude moci být matoucí i tak.. Wroclaw+HK a Liberec+HK. Za mě logické řešení je právě číslo, které navíc zabere zlomek místa oproti názvům, kór, když by jich tam mělo být tolik.mapman píše:Když je něco na rozhraní dvou nasávacích oblastí, tak by se měly používat směráky s uvedením cílů - ne čísla, tj. třeba IS1 se symbolem dálnice a cíli Wrocław (PL) a Hr. Králové na jednu stran a s cíli Liberec a Hr. Králové na druhou stranu. Pro většinu uživatelů jsou čísla jen těžko použitelná... Už jsem ale v jednom projektu viděl IS1 s dálnicí a v závorce bylo (D6) u jednoho a (D7) u druhého směráku.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
https://zdopravy.cz/jezdi-vpravo-nad-ce ... sly-31564/
TL:DR: systém podobný jako ve zbytku evropy + konečně keep right
TL:DR: systém podobný jako ve zbytku evropy + konečně keep right
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, kde vede více dálnic je na přivaděče vhodné doplnění i čísla. U velkých měst často nestačí ani no-name směrovka k dálnici. Je sice hezké, že jsem na výpadovce k dálnici, ale na jakou světovou stranu ? V některých cizích městech jsem se setkal s pěkným řešením. Při jízdě po okruhu byl pravidelně sloupek s číslicemi v přerušovaném rámečku, takže pokud jste si vyhlédli dálnici na kterou z okruhu odbočit, měli jste jistotu, že jste jí neminuli, včas k číslu přibyla směrovka a hlavně Vás už nemusely zajímat pro Čecha leckdy nevyslovitelné cíle
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Určitě zde už ty návrhy byly, ale chtěl bych se zeptat, jestli se třeba něco nezměnilo nebo nechystá v současné době nebo jaké jsou vyhlídky ... rozhodně nejde o nezbytné věci, ale určitě by byly dobrými třešničkami na dortu našeho v ČR dle mě velmi dobrého dopravního značení na dálnicích.
Jedna je dodatková značka u odpočívek s firmami, které tam jsou (značka benzinky, stravovacích zařízení atd.)
a druhá - nebylo by dobré na značky, které označují blížící se dálniční křižovatku, uvést i čísla křižujících dálnic, podobně jako na Slovensku ? Myslím, že tohle by bylo hodně přínosné, vím, že začíná být pravidlem, že na dálkových návěstech se blížící dálnice už taky objevuje, ale proč to na tuhle značku nedat ? Je tam bez toho akorát obrázek a vzdálenost. Obzvláště na D0 by se to hodilo. A souvisí s tím i třetí věc, a to aby se tyto značky začaly objevovat i před kříženími se 4-pruhovými silnicemi první třídy (zde trochu hapruje barva značky, to chápu, ale to by se právě dalo vyřešit tím, že by se tam uváděly křižující se komunikace - dálnice by byly logicky červené a 1.třída modrá a hned by se poznalo, s čím se dálnice křižuje
Jedna je dodatková značka u odpočívek s firmami, které tam jsou (značka benzinky, stravovacích zařízení atd.)
a druhá - nebylo by dobré na značky, které označují blížící se dálniční křižovatku, uvést i čísla křižujících dálnic, podobně jako na Slovensku ? Myslím, že tohle by bylo hodně přínosné, vím, že začíná být pravidlem, že na dálkových návěstech se blížící dálnice už taky objevuje, ale proč to na tuhle značku nedat ? Je tam bez toho akorát obrázek a vzdálenost. Obzvláště na D0 by se to hodilo. A souvisí s tím i třetí věc, a to aby se tyto značky začaly objevovat i před kříženími se 4-pruhovými silnicemi první třídy (zde trochu hapruje barva značky, to chápu, ale to by se právě dalo vyřešit tím, že by se tam uváděly křižující se komunikace - dálnice by byly logicky červené a 1.třída modrá a hned by se poznalo, s čím se dálnice křižuje
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To se tady snad ani ještě neobjevilo, že jsou schválené nové VL 6.1, viz http://www.pjpk.cz/
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Stejně stále nechápu, proč mezi symboly chybí vlnovky (řeka), most, průsmyk a další. Univerzální modrá tabulka "jiný název" je k ničemu, když řidič nechápe co je tabulkou označeno. Třeba když hranici městských částí často tvoří řeka. Dejte nad sebe dvě tabulky Úpa a Kryblice a poznejte co je co. A mosty na dálnici musí být zbytečně doplňovány slovem most.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Koukal jsem na výkresy SDZ k D35 úsek Časy-Ostrov, a zaujala mě tam velkoplošná portálová značka u exitu 156 (Ostrov) s jediným cílem Olomouc (navíc zúženým písmem). Neměla / nemohla by tam být uvedená i Ostrava, podobně jako na druhé fotce? Někde se to tady rozebíralo, ale nemůžu to najít. Snažil jsem se to též vyčíst v TP100, ale bezúspěšně.
- Přílohy
-
- Exit 156 Ostrov - znaceni.jpg (148.68 KiB) Zobrazeno 6185 x
-
- d35_olomouc.jpg (12.06 KiB) Zobrazeno 6185 x
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Řekl bych, že Ostrava je odtud ještě dost daleko a začíná se uvádět na cedulích až blíž k Olomouci. Stejně tak Olomouc zřejmě nebude uváděna už někde u Jičína.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023