Tak praha 6 obecně dejvice jsou v háji kvůli tomu že z nich vedou 2 výjezdy. Korunovační a od Vítěznáku na blanku. Důvod ? Železnice. Takže prostě nedostatek ulic aby z Prahy 6 jezdily pryč. Jinak bydlím v Dejvicích a jezdit ze Suchdola ráno je peklo. Řešení není nebo obtížné.. Takže tak
Praha všeobecně
Re: Praha všeobecně
Re: Praha všeobecně
Mozna by zbytek Prahy mohl nainstalovat zavory, ktere vozidla obyvatel Prahy 6 nepusti nikam jinam.Tyto závory pustí vozidla obyvatel Prahy 6 do pruhů pro autobusy.
Tohle je strasne, kam se reseni dopravy v Praze ubira.
Re: Praha všeobecně
Dlouhá léta brání Praha 6 jakékoliv dopravní stavbě, kromě metra. No a už jsou vidět výsledky.
Re: Praha všeobecně
Já bych osobně viděl na zkoušku rychlé dopravní řešení.
1- Zrušit přechody u Kulaťáku, Křižovatku z ulice od vojáků(Gen. štáb) bych zrušil, teď se tam vzájemně dávají přednosti a je tam zmatek. Jediný přechod se semafory na konci zastávky tramvaje, kde jsou nyní.
Nebo asi chytřejší varianta, která by nechala "zkratku" okolo vojáků, kterou používá většina aut z Evropské
2- Zrušení všech 4 přechodů u zastávky tramvaje. Nové přechody se semafory ještě před tou první křižovatkou(směrem od Kulaťáku), což by mělo za důsledek, že při zelené pro chodce by byl naprosto volný průjezd pro auta od vojáků
1- 2-
Jinak teda včera jsem jel z Dejvic na D11 a musím říct, že jsem se cítil neuvěřitelně Tunely v Praze mají spoustu funkčních rádií (co jsem hledal, tak je to již od minulého roku), když jsem najel do tunely a rádio pořád fungovalo, tak jsem si připadal jak v budoucnosti .
Další šok jsem zažil při najíždění ze směru od D8-Letňany na Vysočanskou radiálu, kam lze nyní najet 2 pruhy z pravého odbočovacího i z prostředního. Nevím jak dlouho to tam je, ale je to geniální řešení a očekávám, že to dost redukuje kolony, které tam pořád stojí.
Ještě na tom mostě stála policejní hlídka(s neoznačeným autem) s dalekohledem a sledovala toto místo, nevím za co by tam chtěli pokutovat, tak předpokládám, že sledovali provoz a jak to zlepší plynulost. Tohle je jeden z nejlepších dopravních počinů, co jsem za dlouhou dobu viděl .
1- Zrušit přechody u Kulaťáku, Křižovatku z ulice od vojáků(Gen. štáb) bych zrušil, teď se tam vzájemně dávají přednosti a je tam zmatek. Jediný přechod se semafory na konci zastávky tramvaje, kde jsou nyní.
Nebo asi chytřejší varianta, která by nechala "zkratku" okolo vojáků, kterou používá většina aut z Evropské
2- Zrušení všech 4 přechodů u zastávky tramvaje. Nové přechody se semafory ještě před tou první křižovatkou(směrem od Kulaťáku), což by mělo za důsledek, že při zelené pro chodce by byl naprosto volný průjezd pro auta od vojáků
1- 2-
Jinak teda včera jsem jel z Dejvic na D11 a musím říct, že jsem se cítil neuvěřitelně Tunely v Praze mají spoustu funkčních rádií (co jsem hledal, tak je to již od minulého roku), když jsem najel do tunely a rádio pořád fungovalo, tak jsem si připadal jak v budoucnosti .
Další šok jsem zažil při najíždění ze směru od D8-Letňany na Vysočanskou radiálu, kam lze nyní najet 2 pruhy z pravého odbočovacího i z prostředního. Nevím jak dlouho to tam je, ale je to geniální řešení a očekávám, že to dost redukuje kolony, které tam pořád stojí.
Ještě na tom mostě stála policejní hlídka(s neoznačeným autem) s dalekohledem a sledovala toto místo, nevím za co by tam chtěli pokutovat, tak předpokládám, že sledovali provoz a jak to zlepší plynulost. Tohle je jeden z nejlepších dopravních počinů, co jsem za dlouhou dobu viděl .
Re: Praha všeobecně
To by ti vsichni, kdo tam chodi i pesky, moc nepodekovali.
Re: Praha všeobecně
Proč? Sám tam chodím mnohem častěji než jezdím autem, což je taky důvod, proč mě to tak štve, protože při čekání na tramvaj pozoruji, co je za problémy v plynulosti.Geo píše:To by ti vsichni, kdo tam chodi i pesky, moc nepodekovali.
Rozdíl u varianty 2 je asi 30 metrů u 1 50 metrů. A těch 30 + 30 metrů by si zašlo velmi malé množství lidí. Pokud by se někdo potřeboval od metra podívat na odjezdy tramvaje směrem ke Kulaťáku nevidím důvod, proč by nemohla být informativní tabule i na konci zastávky.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Praha všeobecně
Není to jen o chůzi na tramvaj. Lidi taky chodí od metra (východu u Svatovítské) do ulice Čs. Armády. Těm se cesta prodlouží, a výsledek bude takový, že budou lidi přecházet mimo přechod (dokud tam někdo nenajebe zábradlí, pak ho budou prolejzat).
Re: Praha všeobecně
Z tohoto směru už je skoro stejná cesta ke vchodu na druhé straně u autobusů. Zábradlí tam stejně je a bude muset být, protože tam je zastávka pro tramvaje a 2x přelézat zábradlí mezi hromadou aut, to už si člověk rozmyslí.Mosquit píše:Není to jen o chůzi na tramvaj. Lidi taky chodí od metra (východu u Svatovítské) do ulice Čs. Armády. Těm se cesta prodlouží, a výsledek bude takový, že budou lidi přecházet mimo přechod (dokud tam někdo nenajebe zábradlí, pak ho budou prolejzat).
Určitě to není ideální řešení, ale podle mě je to nejrychlejší a nejjednodušší. Podle mě je pro místní větší problém stojící kolona aut, ne 100 metrů navíc.
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praha všeobecně
Napadá mne radikálnější řešení. Ono vůbec by stálo za to odsunout přechody okolo celého kulaťáku dál, ke spojovacím komunikacím, ale jasně že ne až za ně. S ušetřenými přechody by zanikla hromada míst kde se setkávají chodci s auty. Zároveň vnější pruhy uvnitř kulaťáku by dle mého měly mít možnost přímého vjezdu jak je tomu ze Svatovítské s opuštěním křižovatky na nejbližším výjezdu a prostřednímu pruhu dát možnost opuštění OK všude (jako na Evropskou). Průjezdní pruh by byl jen vnitřní. Dnes jej prakticky nikdo nevyužívá.
Kulaťák je nejen pro auta řešený IMHO špatně, ale i pro lidi. Místo chodníků přímo u OK bych viděl raději zelenou hradbu, představte si čtvrtý, vnější zelený pruh, za kterým by se dalo daleké lépe využít zelených ploch, které leží ladem. I kdyby vzniknul jen "okružní park".
Vím, že to má asi řadu much a klidně mne za to strhejte, mě se to líbí
Kulaťák je nejen pro auta řešený IMHO špatně, ale i pro lidi. Místo chodníků přímo u OK bych viděl raději zelenou hradbu, představte si čtvrtý, vnější zelený pruh, za kterým by se dalo daleké lépe využít zelených ploch, které leží ladem. I kdyby vzniknul jen "okružní park".
Vím, že to má asi řadu much a klidně mne za to strhejte, mě se to líbí
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Praha všeobecně
Já bych byl pro opuštění již nevyhovující OK (i když uznávám, že se sem urbanisticky hodí) a její nahrazení klasickou křižovatkou řízenou SSZ. Přineslo by to řadu pozitiv - zvýšení kapacity, bezpečnosti, řešení přechodů a zejména dnes hodně problematické převedení tramvají přes OK. A taky by zřejmě zabírala méně místa.
Re: Praha všeobecně
JJ, pro pesi by bylo lepsi, kdyby tam zadny kulatak nebyl, a dalo se chodit primeji. Jakekoliv odsouvani pesich ke kraji, to ale akorat zhorsi.kyk píše:Kulaťák je nejen pro auta řešený IMHO špatně, ale i pro lidi.
krtek: To je sice pekne, ale kdo tam nechodi denne, tak je rad ze vubec trefi spravnou stranu stanice. Navic si myslim, ze preci jen chodci by meli mit na povrchu prioritu.
Re: Praha všeobecně
Pánové, koukám, že asi neznáte návrh nového vítězného náměstí.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/vitez ... 47ab5f122/
Jinak tedy pokud je problém s auty, tak mi přijde kompromis s přechody v pohodě přesun 50m mi nepřijde jako něco proti chodcům.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/vitez ... 47ab5f122/
Jinak tedy pokud je problém s auty, tak mi přijde kompromis s přechody v pohodě přesun 50m mi nepřijde jako něco proti chodcům.
Re: Praha všeobecně
kluci kluci když jsem říkal že by to řešili semafory na přechodu.. Dostal jsem výsměch.. Pomohlo to tomu.. Ale ty semafory by měli být na všech 3 přechodech a udělat tzv. Zelenou vlnu. Protože jestli víte jak fungují rozjíždění aut a lidí tak víte že jsme všichni opice a neprojede takové množství aut když na prvním přechodě dostanou auta zelenou a na dalším přechodě musí pouštět bábu která přechází s tažkama z Albertu. Takže to dopadá občas tak že je zelená a auta se nehejbou jelikož to blokují další 2 přechody. To nezminuji že občas chodci chodí na červenou a auto musí zastavit a efekt rozjíždění se opakuje znova.. Tím klesá efektivnost ohledně počtu aut které přejedou zelenou.
Proč takový problém tam je ? Protože ta zastávka " Vítězné náměstí" vznikla později a nejlepší řešení by byl rovnou podchod z metra..
Další důvod je že velké množství studentů přesedá na podbabě na tramvaj která je dovede na Vítěznák .. důvod ? Nechtějí stát v koloně na Jugoslávských partyzánů než autobus přijede na bus pruh. Který stejně trčí před kulatákem právě z důvodu kolony kvůli bábě na přechodě. Ty studenti pak zase vytváří chodce na různých přechodech a zase blokují auta.. Což vytváří kolony na Jugoslávských partyzánů.
Potom se dostáváme na ulici Svatovítská která je kompletně zasekaná na základě toho že kluci na ulici M. Horákové stojí před Blankou těsně před závorou a dokonce blokují křižovatku. Neznalost zákona ohledně toho že když nemůžeš opustit kližovatku tak do ní nemáš jezdit.. (Pamatuje tak jsem psal že řidiči jsou opice)
Takže ve finále to je takové kolečko které nikdy nekončí Proto co ? Nejezdit autem přes Prahu 6 !
Proto když jezdím ze Suchdola tak jezdím přes ulici Terronská . Jedu kolem úřadu na kruháč kde mi musí dát přednost z Jugoslávských partyzánů nejebu se těsně před semafor na prasáka na Svatovítská a frčím si to směr Smíchov. Stát tam fakt nebudu.
Proč takový problém tam je ? Protože ta zastávka " Vítězné náměstí" vznikla později a nejlepší řešení by byl rovnou podchod z metra..
Další důvod je že velké množství studentů přesedá na podbabě na tramvaj která je dovede na Vítěznák .. důvod ? Nechtějí stát v koloně na Jugoslávských partyzánů než autobus přijede na bus pruh. Který stejně trčí před kulatákem právě z důvodu kolony kvůli bábě na přechodě. Ty studenti pak zase vytváří chodce na různých přechodech a zase blokují auta.. Což vytváří kolony na Jugoslávských partyzánů.
Potom se dostáváme na ulici Svatovítská která je kompletně zasekaná na základě toho že kluci na ulici M. Horákové stojí před Blankou těsně před závorou a dokonce blokují křižovatku. Neznalost zákona ohledně toho že když nemůžeš opustit kližovatku tak do ní nemáš jezdit.. (Pamatuje tak jsem psal že řidiči jsou opice)
Takže ve finále to je takové kolečko které nikdy nekončí Proto co ? Nejezdit autem přes Prahu 6 !
Proto když jezdím ze Suchdola tak jezdím přes ulici Terronská . Jedu kolem úřadu na kruháč kde mi musí dát přednost z Jugoslávských partyzánů nejebu se těsně před semafor na prasáka na Svatovítská a frčím si to směr Smíchov. Stát tam fakt nebudu.
Re: Praha všeobecně
Bus pruh v Jugopárty by podle mě měl být na tramvajových kolejích v celé délce. Jenže voni tam radši trávu.
Re: Praha všeobecně
Tak zase je mnohem lepší tramvajový pás z trávy, než z asfaltu/betonu. Hluk, prach, teplota, všechno díky trávě nižší.P_V píše:Bus pruh v Jugopárty by podle mě měl být na tramvajových kolejích v celé délce. Jenže voni tam radši trávu.
Já bych třeba uvítal, kdyby autobus z Jugo vjel na tramvajový pás před Kulaťákem a projel ho středem stejně jako tramvaje. Řekl bych, že to bude mnohem rychlejší a nebudou překážet přímo na silnici. Tramvaje řidiči pouští, tak proč by nepustili autobus.
Re: Praha všeobecně
Ja bych dal na Jugoparty protitankovy jezky, aby si nejdriv v Suchdole a dal na sever vyresili svoji dopravni situaci.
Mimochodem ona by mozna nejaka ta soubezna oprava v Horomericke a na Podbabske zaroven priblizila dostavbu okruhu skoro zadarmo.
Mimochodem ona by mozna nejaka ta soubezna oprava v Horomericke a na Podbabske zaroven priblizila dostavbu okruhu skoro zadarmo.
Re: Praha všeobecně
To nedává smysl, když hned za kruhákem ten bus odbočuje doprava do zastávky. Jen by zbytečně křížil oba pruhy na výjezdu.krtek700 píše:Já bych třeba uvítal, kdyby autobus z Jugo vjel na tramvajový pás před Kulaťákem a projel ho středem stejně jako tramvaje. Řekl bych, že to bude mnohem rychlejší a nebudou překážet přímo na silnici. Tramvaje řidiči pouští, tak proč by nepustili autobus.
Re: Praha všeobecně
Minulý rok to bylo že zastávka na Suchdol byla otočená že se tzv. do autobusové zastávky vjíždělo ještě před kruháčem. Že to otočili. Pak autobusy startovaly na Evropské a jezdily kolem CVUT a vyjely u nového CVUT kondomu ( rektorát). Kde pak pokračovaly dále.JirkaS píše:To nedává smysl, když hned za kruhákem ten bus odbočuje doprava do zastávky. Jen by zbytečně křížil oba pruhy na výjezdu.krtek700 píše:Já bych třeba uvítal, kdyby autobus z Jugo vjel na tramvajový pás před Kulaťákem a projel ho středem stejně jako tramvaje. Řekl bych, že to bude mnohem rychlejší a nebudou překážet přímo na silnici. Tramvaje řidiči pouští, tak proč by nepustili autobus.
Re: Praha všeobecně
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... tratu.html
„U městského okruhu se po letech dohadů našich předchůdců podařilo dojít k dohodě mezi magistrátem a Prahou 6 o přesné podobě tunelů. Dále připravujeme železniční spojení na letiště, kde se nám se Správou železniční dopravní cesty povedlo připravit reálný harmonogram a prosaditelnou variantu tunelu skrz Prahu 6,“ uvádí náměstek a pokračuje.
Takze Pirati nakonec preci jen vybrali variantu Vlasta?
„U městského okruhu se po letech dohadů našich předchůdců podařilo dojít k dohodě mezi magistrátem a Prahou 6 o přesné podobě tunelů. Dále připravujeme železniční spojení na letiště, kde se nám se Správou železniční dopravní cesty povedlo připravit reálný harmonogram a prosaditelnou variantu tunelu skrz Prahu 6,“ uvádí náměstek a pokračuje.
Takze Pirati nakonec preci jen vybrali variantu Vlasta?
Re: Praha všeobecně
Hovoří o minulosti, kdy P6 kecala do Blanky.
Re: Praha všeobecně
Poděbradská, přechod pro chodce u zastávky Hloubětín směrem z centra. Nejdříve se nejspíš ozkouší, co to udělá, pak se to postaví definitivně.
http://urdeska.praha.eu/files/OOP%20kom ... zAhzpDiw==
http://urdeska.praha.eu/files/OOP%20kom ... zAhzpDiw==
Re: Praha všeobecně
Nějak jsem si říkal, že o zelených bolševicích z Prahy 1 nějak už dlouho není slyšet. Tak je. Zdražení parkovacích karet pro abonenty ze 7000 Kč na 18000 Kč ročně, parkování jen ve vymezené části Prahy 1. K tomu jako bonus uzavření Havlíčkovy, Prašné brány a Malostranského náměstí. Zejména u té Havlíčkovy by mě opravdu zajímalo, co budou dělat, až Penta postaví kancly pro dalších několik tisíc lidí kolem Masarykova nádraží.
https://www.ctidoma.cz/zpravodajstvi/20 ... nou-branou
https://www.ctidoma.cz/zpravodajstvi/20 ... nit-system
https://www.ctidoma.cz/zpravodajstvi/20 ... nou-branou
https://www.ctidoma.cz/zpravodajstvi/20 ... nit-system
Re: Praha všeobecně
Na chvilku jsem se vyděsil, ale naštěstí ve zmíněných odkazech píší Mariánské a ne Malostranské náměstí. To by přeci jen byla větší revoluce v pražské dopravě. Sice uzavření Husovy taky trochu přileje dopravu na Smetanovo nábřeží, ale o výrazně míň než uzavření Malé strany. I když nepochybuji že nás to také za pár let čeká, ale snad v tu dobu bude Praha na to připravena.pivko píše: K tomu jako bonus uzavření Havlíčkovy, Prašné brány a Malostranského náměstí.
Re: Praha všeobecně
Mroz píše:Na chvilku jsem se vyděsil, ale naštěstí ve zmíněných odkazech píší Mariánské a ne Malostranské náměstí. To by přeci jen byla větší revoluce v pražské dopravě. Sice uzavření Husovy taky trochu přileje dopravu na Smetanovo nábřeží, ale o výrazně míň než uzavření Malé strany. I když nepochybuji že nás to také za pár let čeká, ale snad v tu dobu bude Praha na to připravena.pivko píše: K tomu jako bonus uzavření Havlíčkovy, Prašné brány a Malostranského náměstí.
Výhledově by vedení Prahy 1 chtělo podle Skály také uzavřít pro nerezidenty průjezd přes Malostranské náměstí.
Re: Praha všeobecně
to pivko:
Ano, ale narozdil od tech 3 predchozich omezeni u Malostranskeho namesti pisi vyhledove. To, ze maji cil uzavrit pro ID a tranzit skoro celou Prahu 1 je jasne, ale nejdrive si vyzkousi mito, pak uzavirky nabrezi na vikendy a svatky apod. Pokud by uzavreli nyni Malostanske namesti, popriapde Smetanovo nabrezi tak to druhy brez nezvladne, zavrou oba brehy a nezvladne to Blanka s Magistralou atd. Tudiz takove reseni jim v dnesni dobe (alespon doufam) Magistrat nepovoli.
Ano, ale narozdil od tech 3 predchozich omezeni u Malostranskeho namesti pisi vyhledove. To, ze maji cil uzavrit pro ID a tranzit skoro celou Prahu 1 je jasne, ale nejdrive si vyzkousi mito, pak uzavirky nabrezi na vikendy a svatky apod. Pokud by uzavreli nyni Malostanske namesti, popriapde Smetanovo nabrezi tak to druhy brez nezvladne, zavrou oba brehy a nezvladne to Blanka s Magistralou atd. Tudiz takove reseni jim v dnesni dobe (alespon doufam) Magistrat nepovoli.