I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
blíží se demolice budov v trase průpichu
https://www.prerov.eu/redakce/index.php ... laim=19565&
https://www.prerov.eu/redakce/index.php ... laim=19565&
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
na větu "v současnosti probíhají jednání" začínám už být mírně alergický
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Tak nevím, jak to s tou naší estakádou dopadne... Zatím postavili armování pro čtyři pilíře a jedno z nich už se poroučelo k zemi... Ještě včera tam pilíř č. 3 stál, a dnes už se válí ve štěrku. Kde se stala chyba?????
- Přílohy
-
- 001.JPG (113.8 KiB) Zobrazeno 8307 x
-
- 003.JPG (117.87 KiB) Zobrazeno 8307 x
-
- 004.JPG (121.76 KiB) Zobrazeno 8307 x
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
I/57 Krnov
petsheny píše:Tak v neděli se objevilo lešení i prvního budované dvojice sloupů přemostění prodloužení ulice Opavská, tratě ČD a přeložené ulice Blížčická. V pondělí začali montovat ocelovou výstuž. Včera už lešení na jedné demontovali, jelikož se výstuž "složila" a vykonila o cca 30°. Druhá byla v pohodě. Dnes ráno už bylo vidět, že "padá" i ta druhá.
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Osobně bych tady tuto vyvázanou armaturu zvedl jeřábem, osadil distančními tělísky (ty už tam jsou), obedněnil a zabetonoval.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Osobní názor stavebního dozoru bude asi jiný.Lenny píše:Osobně bych tady tuto vyvázanou armaturu zvedl jeřábem, osadil distančními tělísky (ty už tam jsou), obedněnil a zabetonoval.
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
A proč by měl být jiný? Proč by měli vyvázanou výztuž odcvakat a vázat to znova? Rozteč mezi pruty lze upravit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Souhlasím s Lennym, taky bych to zkusil s jeřábem, ale z fotek je patrné a ze zkušenosti se obávám, že se min. částečnému převázání nevyhnou. Deformace roztečí na vodorovné ohýbané výztuže a sponách vůči hlavní přímé bude značné. Vycvakáním vázacího drátu na spojích s tou pomocnou vodorovnou by se mohl pilíř srovnat.Lenny píše:A proč by měl být jiný? Proč by měli vyvázanou výztuž odcvakat a vázat to znova? Rozteč mezi pruty lze upravit.
Ještě horší bude, pokud je hlavní vodorovná výztuž tou destrukcí prohnutá. To by byla zralá snad už jen pro Metalšrot Tlumačov.
Případ deformace výztuže pilíře I/57 v Krnově bylo jen nahnutí, to se dalo srovnat. Případ Přerov bude dle mého názoru fatálnější.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Za mě tedy dost průšvih. Na místě dozoru - celý vyházet, vlepit do spodního betonu pořádnou armaturu, tahle teňoučká a ohnutá je už na prd a začít znovu od začátku. Kdo tu pavučinku projektoval?
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Obecně jsou pro železobetonové konstrukce lepší dva tenčí profily stejného součtového průřezu, než jeden tlustý.
Naprojektováno to mohlo být správně, ta výztuž jen nevydržela v této fázi na vzpěr. V takovém případě by se měla výztuž pilíře montážně diagonálně ukotvit než ji obemkne bednění, nebo stavět bednění pilíře v těsném závěsu za výztuží, ať se má o co opřít. Nejpracnější, ale nejúčinnější je bodové svařování výztuže místo vázání drátováním.
Naprojektováno to mohlo být správně, ta výztuž jen nevydržela v této fázi na vzpěr. V takovém případě by se měla výztuž pilíře montážně diagonálně ukotvit než ji obemkne bednění, nebo stavět bednění pilíře v těsném závěsu za výztuží, ať se má o co opřít. Nejpracnější, ale nejúčinnější je bodové svařování výztuže místo vázání drátováním.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Nenosné svary nesmí po jejich provedení ovlivnit plnou únosnost a houževnatost tyčí z betonářské oceli a po svaření nesmí způsobit zkřehnutí základního materiálu. Nenosné svary jsou například svary křížové, nebo stehové. Velikost svarů musí být předepsána ve výkresové dokumentaci realizační dokumentace stavby.Ohoho píše:Nejpracnější, ale nejúčinnější je bodové svařování výztuže místo vázání drátováním.
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Děkuji za upřesnění, to nevylučuje mnou napsané. Dodržení uvedeného je nutnou podmínkou.theodor less píše:Nenosné svary nesmí po jejich provedení ovlivnit plnou únosnost a houževnatost tyčí z betonářské oceli a po svaření nesmí způsobit zkřehnutí základního materiálu. Nenosné svary jsou například svary křížové, nebo stehové. Velikost svarů musí být předepsána ve výkresové dokumentaci realizační dokumentace stavby.Ohoho píše:Nejpracnější, ale nejúčinnější je bodové svařování výztuže místo vázání drátováním.
Pro svařování výztuže potřebuje svářeč speciální a náročnější kurz a zkoušku, než běžný svářeč se svářečským průkazem. Svary výztuže si můžeme představit jako přidaný ocelový materiál na křížení prutů. U spojování přímé výztuže stykováním se přidává od určitého průměru na spoji příložka (další prut). V místě svaru je pak trojice spojovaného profilu.
Max rok nazpět jsem četl o této problematice podrobný článek ve STAVEBNICTVÍ. Pokud najdu odkaz, přidám.
RDS si může dodavatel revidovat sám , pokud má příslušného svářeče výztuže, zapracuje do RDS nebo nechá schválit v Technologickém předpisu.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Tak ho nenarovnali, ale vycvakali... A evidentně provedli nápravná opatření: Pilíř č. 1 již rychle obednili, čtyřku podepřeli. Ale ke dvojce odvážně postavili parní válec, asi aby když to taky náhodou spadne, tak aby to stálo za to. Nebo aby tím dokázali, že to nespadne... No když to tak sleduji, nespadne nám ta estakáda po prvním průjezdu naloženého kamionu???
- Přílohy
-
- 001.JPG (115.13 KiB) Zobrazeno 7688 x
-
- 002 (2).JPG (129.05 KiB) Zobrazeno 7688 x
-
- 003.JPG (117.79 KiB) Zobrazeno 7688 x
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Prošel jsem všechny loňské díly STAVEBNICTVÍ, ale nenašel jsem onen článek. Pamatuji si pouze, že byl na stránce vlevo dole.
Ale vážně, článek nakonec visí na stavebním odborném serveru tbz-info.cz
link skrývá docela poutavý článek o svařování výztuže s názornými obrázky a pochopitelný i po zevrubném prolistování.
https://stavba.tzb-info.cz/beton-malty- ... ani-1-cast
zesp: Dle fotek alespoň zmenšili vzpěrnou délku (výšku) šikmými vzpěrami, snad nepřijde zemětřesení nebo tornádo. Na první fotce vedle hromady se štěrkem leží původně přímá výztuž, nyní zprohýbaná otep habrových klacků či klubko hadů.
Ale vážně, článek nakonec visí na stavebním odborném serveru tbz-info.cz
link skrývá docela poutavý článek o svařování výztuže s názornými obrázky a pochopitelný i po zevrubném prolistování.
https://stavba.tzb-info.cz/beton-malty- ... ani-1-cast
zesp: Dle fotek alespoň zmenšili vzpěrnou délku (výšku) šikmými vzpěrami, snad nepřijde zemětřesení nebo tornádo. Na první fotce vedle hromady se štěrkem leží původně přímá výztuž, nyní zprohýbaná otep habrových klacků či klubko hadů.
Ještě v roce 2009 nás poláci obdivovali za rozsah a kvalitu našich silnic a dálnic. (rezonující osobní vzpomínka ze stavby mostu přes Odru na obchvatu Wrocławi)
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Dnes jsem se byl podívat na místě,, kde se armují pilíře estakády a zblízka obhlédnout i ten pokácený.... Už se na něm opět pracuje, probíhá další pokus...
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Estaka ... _4.6.2019/#
Jeví se to tak, že severní opěru začnou stavět až převedou celou dopravu na sjízdnou větev z OC k budoucí OK u Lidlu. Pak odeberou násep v nynější hlavní trase a ve vzniklé jámě budou stavět tu opěru. Nasypávání náspu pro tuto větev rychle pokračuje. Ještě mě napadlo, zda za zřícením armování pilíře č. 3 nemůže stát zachycení či náraz nějakého stroje pracujícího na tom náspu, protože v té době se pracovalo v jeho bezprostřední blízkosti...
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Estaka ... _4.6.2019/#
Jeví se to tak, že severní opěru začnou stavět až převedou celou dopravu na sjízdnou větev z OC k budoucí OK u Lidlu. Pak odeberou násep v nynější hlavní trase a ve vzniklé jámě budou stavět tu opěru. Nasypávání náspu pro tuto větev rychle pokračuje. Ještě mě napadlo, zda za zřícením armování pilíře č. 3 nemůže stát zachycení či náraz nějakého stroje pracujícího na tom náspu, protože v té době se pracovalo v jeho bezprostřední blízkosti...
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
přidám pár fotek z neděle 2.6.2019
https://martys73.rajce.idnes.cz/I_55_Prerov/
https://martys73.rajce.idnes.cz/I_55_Prerov/
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
demolice budov byla zahájena
https://www.facebook.com/televizeprerov ... 472861213/
https://www.facebook.com/televizeprerov ... 472861213/
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
I/55 Přerov - Průtah centrem 1. etapa stavební povolení:
SO 116 Ostrůvky pro přecházení (mimo ostrůvků v I/55)
SO 117 Vnitřní obslužná komunikace - Hypernova
SO 121 Rekonstrukce silnic II/434 a II/436 - SSOK SÚ JIH
SO 123 Rekonstrukce místních komunikací - TS Přerov
SO 155 Komunikace pro pěší - křižovatka Velké Novosady
SO 156 Komunikace pro pěší - ulice Tovární
SO 157 Komunikace pro pěší - ulice Denisova
SO 158 Komunikace pro pěší - autobusové nádraží
SO 159 Komunikace pro pěší a cyklisty
SO 801 Technická rekultivace - ŘSD ČR
SO 802 Technická rekultivace - město Přerov
https://www.prerov.eu/redakce/index.php ... aim=19613&
SO 116 Ostrůvky pro přecházení (mimo ostrůvků v I/55)
SO 117 Vnitřní obslužná komunikace - Hypernova
SO 121 Rekonstrukce silnic II/434 a II/436 - SSOK SÚ JIH
SO 123 Rekonstrukce místních komunikací - TS Přerov
SO 155 Komunikace pro pěší - křižovatka Velké Novosady
SO 156 Komunikace pro pěší - ulice Tovární
SO 157 Komunikace pro pěší - ulice Denisova
SO 158 Komunikace pro pěší - autobusové nádraží
SO 159 Komunikace pro pěší a cyklisty
SO 801 Technická rekultivace - ŘSD ČR
SO 802 Technická rekultivace - město Přerov
https://www.prerov.eu/redakce/index.php ... aim=19613&
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Tak už máme vybetonované první dva pilíře... Třetí je čerstvě ošalovaný (je to ten, co se poroučel k zemi). Uzavírka ulice Polní ulici je prodloužena do 29.7.2019, ale není zde ani náznak zahájení výstavby některé z komunikací, které by se měly napojovat do budoucí OK... Ani zdaleka není hotová jižní opěra. Tak nevím, jestli je i to reálně splnitelný termín...
- Přílohy
-
- P6180022.JPG (60.76 KiB) Zobrazeno 6639 x
-
- P6180023.JPG (68.47 KiB) Zobrazeno 6639 x
-
- P6180024.JPG (86.46 KiB) Zobrazeno 6639 x
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Tak nám již vzniká zárodek budoucí silnice I/55 od OBI k estakádě s rozvětvením k OK. Je to zatím jen opravdu kousek, kde se už pokládají konstrukční vrstvy a je již patrno místo, kde se bude od I/55 oddělovat sjízdná větev směr budoucí OK u Lidlu. Je také postaveno VO u této sjízdné větve... Ale na to, že by se právě po této sjízdné větvi mělo už za měsíc alespoň v jednom směru jezdit, to i tak nevypadá...
Foto s popisky v galerii:
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Stav_v ... 23.6.2019/
Foto s popisky v galerii:
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Stav_v ... 23.6.2019/
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Hned na prvni fotce vlevo jak je to oploceni tak tam je ta slavna kanalizace a sachta kterou zrovna vyrabeji.Ted je to tak ze je tam prerizla betonova trubka a do ni zaustena plastova.
Docela me jako desi ty kanaly uprostred cesty.Viz neustale opravy kanalu od mostu k dluhonskym mostum.Pochybuju ze konec cervence je realny a pokud ano myslim ze to bude max jednosmerka
Docela me jako desi ty kanaly uprostred cesty.Viz neustale opravy kanalu od mostu k dluhonskym mostum.Pochybuju ze konec cervence je realny a pokud ano myslim ze to bude max jednosmerka
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Tak nevim, jak to s tou naší estakádou dopadne... Dnes jim v té bouřce spadly hned dvě armatury. Sice byly podepředny z těch širších stran, ale zřítily se na tu stranu užší... Takže bilance je zatím neradostná. Tři pilíře jsou vybetonovány, čtvrtý obestavěn bedněním, což ho zachránilo, další zůstal sice stát, ale je pokroucený jako paragraf... Dva se poroučely k zemi. Jediný, který vše přestál, je ten přímo u trati. Což je štěstí, protože kdyby chrámnul na trať, tak je to skoro jako ve Studénce... Teď kolem něj běhá spousta chlapů a podpírají to i z těch stran užších... To s tím copak nemají zkušenosti, že to dělají metodou pokus - omyl???? Co vy na to, zde diskutující stavaři???
- Přílohy
-
- P7010003.JPG (87.38 KiB) Zobrazeno 5779 x
-
- P7010002.JPG (75.73 KiB) Zobrazeno 5779 x
-
- P7010001.JPG (85.31 KiB) Zobrazeno 5779 x
Re: I/55 Přerov - Průtah (tzv. průpich)
Na prvním snímku nad střechou zachycena vykukující armatura pokroucená jako paragraf, bavili se tam, že asi ji strhnou taky... Na dalších snímcích vybetonované tři pilíře a jeden ošalovaný. Ten třetí vybetonovaný pilíř zprava je ten, co jim chrámnul prve...Na jižním předpolí estakády se práce hnuly dopředu, probíhá nasypávání nájezdu k estakédě a výstavba spojovací větve od Polní ul. k budoucí KO u Lidlu... Akorát nechápu to stahování stěn kolem náspu jakýmysi kurtnami či co to je. To faktu be držet a nerozjede seto??? Více v galerii...
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Stav_v ... _1.7.2019/
https://seta00121.rajce.idnes.cz/Stav_v ... _1.7.2019/
- Přílohy
-
- P7010018.JPG (77.02 KiB) Zobrazeno 5773 x
-
- P7010017.JPG (74.93 KiB) Zobrazeno 5773 x
-
- P7010016.JPG (64.92 KiB) Zobrazeno 5773 x