(OT) MHD - koncepce, plány
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Jj, socialismus s lidskou tvari aneb prozerem co muzem...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Repy maji tramvaj. Tramvaj je taky kolejova doprava, ktera ma vetsi kapacitu nez autobusy, je ekoligicka, doveze vas k metru nebo az do centra, a muze byt preferovana na krizovatkach nebo vedena zcela nezavisle. Problemem jsou sidliste bez kolejove dopravy, at uz Bohnice nebo Krc (tam snad jednou bude metro), kde je pro odvoz obyvatel potreba armada ridicu a hektolitry nafty. Nevim jaka byla vase pointa...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Ona ta armada ridicu a busu se obcas hodi pri odstavkach toho metra.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Metro bych protáhnul do Řep a dále pak k okruhu, kde bych udělal P+R. Kdyby byli koordinmátoři co k čemu, tak to postaví zároveň s radiálou. Takhle něják
https://mapy.cz/s/3u89v
Na letiště nechť jezdí ta "vlečka"
https://mapy.cz/s/3u89v
Na letiště nechť jezdí ta "vlečka"
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Bylo navrženo takto:
http://servis.praha-mesto.cz/uzplan/uze ... z1924o.jpg
http://servis.praha-mesto.cz/uzplan/uze ... z1924o.jpg
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Jo, a aby mohly tři dny v létě pendlovat autobusy místo tří stanic metra, budou se o prázdninách omezovat intervaly metra, tramvají a autobusů. Protože lidi - řidiči - prostě nejsou.dvs píše:Ona ta armada ridicu a busu se obcas hodi pri odstavkach toho metra.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Díky za obrázek., Také jsem o této variantě slyšel, ale neviděl jsem jí takjto zakreslenou.P_V píše:Bylo navrženo takto:
http://servis.praha-mesto.cz/uzplan/uze ... z1924o.jpg
Ta moje z fleku vymyšlená je jak jistě uznáte lepší Mohla by být z podstatné části hloubená, vytváří možnost pro nové P+R a nekoncentruje konečnou jen na jedno místo, na již teď přetížený Zličín. Doplnil bch jí tramvajovou tratí navízanou na konečnou v Řepích. Třeba takto.
https://mapy.cz/s/3uaQL
Nebo, okud by to neprošlo přes protesty obyvatel ulice Na bělohorské pláni (/ti to už jednou odmítli)
https://mapy.cz/s/3uaR5
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Ta Vaše koliduje s břevnovskou radiálou. Musela by se hodně přesně koordinovat.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
to elwapp: pouzil jsem vasi argumentaci a jen ji zreplikoval s jinymi promennymi...
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Tady jsem našel pěkně udělanou vizualizaci budoucí tratě, snad tu tu ještě nebylo:
https://echo24.cz/a/Sxcjf/video-trat-na ... resovicemi
je tam pěkně vidět řešení podzemní zastávky na Hradčanské kde je pod zemí už metro a Blanka. Taky je tam vidět v jaké hloubce má být trať vedena pod Střešovicemi.
https://echo24.cz/a/Sxcjf/video-trat-na ... resovicemi
je tam pěkně vidět řešení podzemní zastávky na Hradčanské kde je pod zemí už metro a Blanka. Taky je tam vidět v jaké hloubce má být trať vedena pod Střešovicemi.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Řešení přestupu na Hradčanské mi nepřijde jako ideální. Z podzemní stanice po schodech nahoru do vestibulu a eskalátorem dolů na metro. Bylo by lepší, kdyby se přestup řešil jako na metru - tj z nástupiště by se dalo jít dolů na metro.alabastr píše:Tady jsem našel pěkně udělanou vizualizaci budoucí tratě, snad tu tu ještě nebylo:
https://echo24.cz/a/Sxcjf/video-trat-na ... resovicemi
je tam pěkně vidět řešení podzemní zastávky na Hradčanské kde je pod zemí už metro a Blanka. Taky je tam vidět v jaké hloubce má být trať vedena pod Střešovicemi.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Stanice Hradčanská je hluboko a eskalátorový tunel nejde jen tak přerušit a vybudovat někde ve 2/3 nový vestibul. Tedy ne za rozumnou cenu a rozumný čas. Jedině posunout stanici vlaku tak, aby navázala na původně plánovaný druhý východ směr Dejvická, jenže to zas nenaváže na nic jiného (tramvaje) na Hradčanské.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Současný eskalátor nechat jak je včetně přestupu horem. Ale v místě budoucího výtahu vymyslet přestup jinak než ve stylu vyjedu po eskalátorech nahoru a sjedu výtahem k metru dolu. Něco jako sjedu novým malým eskalátorem dolu, kde bude přestupní chodba, ze které sjedu eskalátorem na metro + výtah do přestupní chodby a na povrch. Nicméně je fakt, že by to znamenalo větší zásah do metra a delší výluku.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Myslím že výtah bude rychlejší než eskalátor (pokud tam tedy dají něco s rychlostí aspoň 2 m/s), a hlavně levnější, než nějaké podzemní propletence. Jediné, co by chtělo pořešit, jsou dveře do domečku s výtahem, aby byly i na straně k vlakové zastávce, aby se domeček nemusel obíhat.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Když už se tak bavíte o Hradčanské a "rychlodráze"
Nová vizualizace a myslím, že je právě změněný vestibul zastávky, minimálně její nadpovrchová část.
Nová vizualizace a myslím, že je právě změněný vestibul zastávky, minimálně její nadpovrchová část.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
https://domaci.ihned.cz/c1-66619800-pra ... hli-zalobu
Stavět metro, dálnice apod. lze. Jako kompromis mezi vlastníky nemovitostí, dotčenými obyvateli, státem, samosprávou atd.
Nelze jako diktát projektantů a pár lidí, kteří se po pohledu z okna rozhodnou, že to bude takhle.. nijak jinak.
Jestli s Pentou nebo bez Penty je technikálie a otázka bohatých vánoc u některých zainteresovaných .
Tak uvidíme. Krč má rozhodně potenciál. Když člověk vidí jak dlouho trvala zastávka na Kačerově a jak to vypadá ....
Stavět metro, dálnice apod. lze. Jako kompromis mezi vlastníky nemovitostí, dotčenými obyvateli, státem, samosprávou atd.
Nelze jako diktát projektantů a pár lidí, kteří se po pohledu z okna rozhodnou, že to bude takhle.. nijak jinak.
Jestli s Pentou nebo bez Penty je technikálie a otázka bohatých vánoc u některých zainteresovaných .
Tak uvidíme. Krč má rozhodně potenciál. Když člověk vidí jak dlouho trvala zastávka na Kačerově a jak to vypadá ....
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Nevíte někdo zda a kde se dají najít informace o počtu cestujících z jednotlivých stanic pražského metra? Buď z nějákého posledního sčítání nebo zda jsou něják využívány data od mobilních operátorů apod.? Já našel jen pár dílčích informací ale žádný ucelený přehled.
Zajímá mě to celkem všeobecně ale konkrétně hlavně stanice Pankrác, ta se má stát "brzy" přestupní stanicí CxD a přijde mi že má už dnes ve špičkách překročenou kapacitu, jednak je nástupště dost úzké, jen cca 10m, druhak jsou tam sloupy a pak taky eskalátory které zabírají velkou část nástupiště. když tam nyní ve špičce přijedou soupravy v obou směrech tak je tam celkem těsno (hlavně v místech kde se obcházejí eskalátory) a nedovedu si představit jak to bude vypadat až tam ještě přibude přestup z linky D. Ostatní přestupní stanice jsou buď bez sloupů nebo výrazně širší..
Taky by mě zajímalo jestli existuje nějáký odhad počtu cestujících pro jednotlivé, nové stanice linky D a pro stávající stanice linky C kterých se zprovoznění Dčka asi nejvíc dotkne..
Zajímá mě to celkem všeobecně ale konkrétně hlavně stanice Pankrác, ta se má stát "brzy" přestupní stanicí CxD a přijde mi že má už dnes ve špičkách překročenou kapacitu, jednak je nástupště dost úzké, jen cca 10m, druhak jsou tam sloupy a pak taky eskalátory které zabírají velkou část nástupiště. když tam nyní ve špičce přijedou soupravy v obou směrech tak je tam celkem těsno (hlavně v místech kde se obcházejí eskalátory) a nedovedu si představit jak to bude vypadat až tam ještě přibude přestup z linky D. Ostatní přestupní stanice jsou buď bez sloupů nebo výrazně širší..
Taky by mě zajímalo jestli existuje nějáký odhad počtu cestujících pro jednotlivé, nové stanice linky D a pro stávající stanice linky C kterých se zprovoznění Dčka asi nejvíc dotkne..
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Sčítání cestujících jsem zažil několikrát. Data tedy jistě jsou. Jestli jsou veřejná to netuším, ale jistě to budou vědět buď na DPP nebo na Ropidu.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Stejně tak určitě existuje odhad počtu cestujících pro linku D. Praha má zpracovaný dopravní model města včetně veřejné dopravy. Takový model dokáže odhadnout nejen počty cestujících na jednotlivých úsecích metra nebo vytížení jednotlivých stanic, ale i odkud a kam cestují nebo jestli se přesunuli z autobusů nebo třeba z osobních aut.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Výstupy ze sčítání DPP prodává/al, a tedy komplet nezveřejňuje. V ročence ÚDI tuším 2015 byl pentlogram, obraty ve stanicích ale ne.
Plánovaný obrat cestujících (druhé číslo včetně přestupu) ve stanicích D z dokumentace EIA (tedy skoro deset let staré odhady pro rok 2025), mezi vepsáno zatížení úseků:
Plánovaný obrat cestujících (druhé číslo včetně přestupu) ve stanicích D z dokumentace EIA (tedy skoro deset let staré odhady pro rok 2025), mezi vepsáno zatížení úseků:
Kód: Vybrat vše
Depo Písnice 15800 15800
15800
Písnice 13800 13800
28100
Libuš 24200 24200
42800
Nové Dvory 23400 23400
59900
Nem. Krč 42900 42900
82800
Nádraží Krč 10400 10400
87800
Olbrachtova 23600 23600
91100
Pankrác 27000 59500
75500
NBS 32800 32800
65500
Náměstí Míru 22500 65500
Království a půl princezny za 511.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Můžeme očekávat další hlasování rady, kdy se budou radní zdržovat, aby je nikdo nestíhal. Snad už se to naučili a zdrží se 2, aby je zase nezradila Marvanová, že se přihlásí.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/praz ... &source=hp
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/praz ... &source=hp
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
http://urdeska.praha.eu/files/RTT%20Sok ... D71GC3pg==
Oznámení zahájení společného územního a stavebního řízení
„RTT Sokolovská – Kolbenova, 2. etapa“
Předmětem společného řízení je rekonstrukce tramvajové trati délky cca 500 m v ulici
Sokolovská od zastávky Poliklinika Vysočany směrem k náměstí OSN, kde úprava cca 80 m
před tímto náměstím končí. Tramvajová trať bude směrově i výškově vedena ve stávající stopě,
bude obnovena tramvajová zastávka Nádraží Vysočany DC. Stávající vídeňská zastávka Nádraží
Vysočany ZC bude zkrácena na délku jedné tramvajové soupravy, západní část bude nahrazena
standardním jízdním pruhem. Stavba zahrnuje rekonstrukci tramvajového svršku a spodku
(včetně odvodnění), úpravu troleje, kdy některé trakční stožáry budou nahrazeny novými a
optické propojení informačního systému, viz podrobný popis stavby.
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
http://urdeska.praha.eu/files/TT%20Mod% ... Pbyzerxg==
STAVEBNÍ POVOLENÍ
pro stavbu
„Tramvajová trať Modřany – Libuš, 1. etapa“
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
http://urdeska.praha.eu/files/Smy%C4%8D ... KH7bOslw==
Oznámení zahájení stavebního řízení
„Smyčka Zahradní Město“
Re: (OT) MHD - koncepce, plány
Praha vypsala tendr na stavbu metra D v úseku Pankrác – Olbrachtova
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2020/1 ... ele-stavby
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2020/1 ... ele-stavby
Doba výstavby prvního úseku bude 7,5 roku a předpokládaná hodnota nadlimitní sektorové veřejné zakázky činí 10,829 miliard Kč bez DPH...
Výběrové řízení by mělo být zveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek nejpozději v pátek 10. ledna 2020.