[D0] 510 Běchovice - Satalice

Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Příspěvek od Aram96 »

Něco takového, i když to čmrkání v mapách není úplně ono :D
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... AWOJDsOJDg
Jinak počítá to samozřejmě s realizací severní části okruhu a nejspíš nerealizací Vysočasnké radiály, jelikož by asi příliv a odliv aut v MÚK s D10 byl od Prahy o dost vyšší, pak by kolektory možná nestačily...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Já si to teď přesně nevybavuju, ale vejdou se na rampu HK>D0 všechny 3 pruhy ? Nebo to se bude teprve rozšiřovat, aby mohl pravý na sever a dva levé na jih D0 ?
Ideálně do budoucna samozřejmě 2+2 jako je na takových rozpletech normální i v Polsku, ale to počká až do severní části okruhu :lol:
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od krtek700 »

mapman píše:Ano, tohle všechno platí, na konci srpna se dodělá ten zbytek navazující na opravu levého pásu.
Šířkově by to neměl být žádný problém.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Aram96 píše:Já si to teď přesně nevybavuju, ale vejdou se na rampu HK>D0 všechny 3 pruhy ? Nebo to se bude teprve rozšiřovat, aby mohl pravý na sever a dva levé na jih D0 ?
Ideálně do budoucna samozřejmě 2+2 jako je na takových rozpletech normální i v Polsku, ale to počká až do severní části okruhu :lol:
Jaké "3 pruhy"? Tam jsou teď 2 a na tom se přece nic při současné rekonstrukci měnit nebude. Jde pouze o opravu povrchu.
Kompletní přestavba MÚK je plánována až při zprovoznění D0 511 a to bude tak na "svatýho Dyndy". :(
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

MPMP píše:
Aram96 píše:Já si to teď přesně nevybavuju, ale vejdou se na rampu HK>D0 všechny 3 pruhy ? Nebo to se bude teprve rozšiřovat, aby mohl pravý na sever a dva levé na jih D0 ?
Ideálně do budoucna samozřejmě 2+2 jako je na takových rozpletech normální i v Polsku, ale to počká až do severní části okruhu :lol:
Jaké "3 pruhy"? Tam jsou teď 2 a na tom se přece nic při současné rekonstrukci měnit nebude. Jde pouze o opravu povrchu.
Kompletní přestavba MÚK je plánována až při zprovoznění D0 511 a to bude tak na "svatýho Dyndy". :(
No ty 3 pruhy, které budou snad do pár let zprovozněny na rozšířené D11 asi ne ? :)
Dík za odpověď, tohle jsem nevěděl, že to je plánováno spolu s D0 511 nebo jsem to zapomněl :ok: Máš na mysli i kolektor pro vratné rampy a rozšíření 510 na 6-pruh - tohle vše půjde dohromady s 511 ?
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Ne, to ne. Psal jsem, že přestavba MÚK D0 - D11 se plánuje až se zprovozněním D0 511.
Rozšíření D11 na 3 pruhy s tím nesouvisí, ale ani nemusí - před MÚK přece 3 pruhy jsou - dva do křižovatky a třetí do nákupní zóny. 8-)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

MPMP píše:Ne, to ne. Psal jsem, že přestavba MÚK D0 - D11 se plánuje až se zprovozněním D0 511.
Rozšíření D11 na 3 pruhy s tím nesouvisí, ale ani nemusí - před MÚK přece 3 pruhy jsou - dva do křižovatky a třetí do nákupní zóny. 8-)
Chápu, ovšem podle mě součástí té přestavby by mělo být určitě doplnění pruhů na začátku D11. Nejméně 1 pro směr HK-DO, aby ty 3 průběžné pruhy z dálnice mohly pokračovat dál a nemusel se právě jeden odpojovat na nákupní zóny, ideálně však aby šly z D11 4 - 2 na sever D0 a 2 na jih, ale 3 postačí bohatě. A hlavně přidání pruhů pro spojování pruhů z D0 tak, aby se ty 2-pruhové rampy nemusely prvně soukat do jednoho a až pak připojovat k dalším, je potřeba je připojit 2-pruhově, oba směry :kladivo: Plus pak ještě jeden z nákupáku.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

O tom, co by bylo ideální se tu bavit nemusíme, to víme. Diskuze je ale o tom, co se připravuje.
V dokumentaci k procesu EIA z roku 2012 (je stále dostupná zde) se vyskytuje přiložená malůvka.
Zda stále ještě platí, to netuším.
Přílohy
MUK_Olomoucka.png
MUK_Olomoucka.png (57.62 KiB) Zobrazeno 5790 x
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Tak si tak rikam, proc se smer D11- CCM neresil stejne jako smer CCM - D11. Jinak doufam, ze se zmenilo to, ze od Chlumecke na D11 byly na 510 dva pruhy, zatimco z 520/D10 jeden... :ko:
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

michal píše:Jinak doufam, ze se zmenilo to, ze od Chlumecke na D11 byly na 510 dva pruhy, zatimco z 520/D10 jeden... :ko:
Sorry, "ty nemluvit řečí mého kmene". Jaké 2 pruhy od Chlumecké? Kde?
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Moc nevim, co na tom nechapete. Na najezdu z Chlumecke smer D11 byly v tom navrhu rozsireni 510 na 3+3 namalovany puvodne dva prubezne pruhy pro pripojeni k 510. Coz mi uz pred lety pri stojici Vysocanske radiale a inzenzitach na Chlumecke smer 510 (D11, SR) prislo fakt ujete...
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

michal píše:Moc nevim, co na tom nechapete. Na najezdu z Chlumecke smer D11 byly v tom navrhu rozsireni 510 na 3+3 namalovany puvodne dva prubezne pruhy pro pripojeni k 510. Coz mi uz pred lety pri stojici Vysocanske radiale a inzenzitach na Chlumecke smer 510 (D11, SR) prislo fakt ujete...
Tak to sorry, takhle ano, ale kde to bylo namalované? V té malůvce, co jsem sem dával já je vidět, že ze severu přicházejí pruhy 4 a předpokládal jsem, že 2 z Chlumecké a 2 od D10. Ale je pravda, že se možná pletu.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Ve zmiňované dokumentaci k EIA je to tak, jak jsem popsal. Kde jste kdo viděl od D10 1 pruh?
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Jsou tam 4 pruhy. Pokud jsou dva pro Chlumeckou, dva zbyvaji pro Vysocanskou radialu/D10 a pro stavbu 520. Coz mi prijde ponekud nepomer... Nebo se snad bude vse zase predelavat, az jednou bude 520? To jsme na tom finacne tak dobre a priprava staveb nam jde tak snadno?
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Jirka L »

tady je čistopis DÚR
Přílohy
MÚK Chlumecká.jpg
MÚK Chlumecká.jpg (496.12 KiB) Zobrazeno 5745 x
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

A jen aby to nezaniklo - to odboceni levym pruhem z D11 smer CCM mi po probehle prestavbe za stamiliony prijde fakt na budku, kdyz opacnym smerem je obdobne pripojeni zruseno. Aha. Takze to zustane pri starem. A posleme nakupujici z CCM rovnou do ctvrteho leveho pruhu... :crazy: Nicmene podle tohoto by to melo byt na hlavni trase okruhu jinak - lepsi. Puvodne byly prubezne na 510 jen dva pruhy v kazdem smeru, nepletu-li se?
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Prosim adminy, aby muj predchozi prispevek snad i smazali... Protoze kdyz vidim, jak vypada na zacatku D11 spojeni dvou pruhu ve smeru od 520 a dvou pruhu od 511, dochazi mi slova a chut to dal komentovat...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Tak jsem ani nečekal, že to rozpoutá takovou diskuzi :lol: a díky oběma kolegům za obrázky :ok: , ovšem jak sami uznáte, velmi silně se rozcházejí... :lol:
Můj názor na návrhy (berme finální stav čili dokončený celý okruh a HK-Plzeň (+D6,D7) jezdí severem):

Naprosté minimum je rozšířit D11 o jeden pruh směrem na D0 aby mohly naplno pokračovat 3 pruhy z D11 na další dálnici. Ideálně však tak, jak je na DUR - 4 pruhy, 2 na jih D0, 2 na sever D0. Tak má vypadat dálniční křižovatka. Co se týče toho pruhu, který jede do nákupní zóny, myslím si, že by až tak nevadilo, když by se odpojoval vlevo. To však za podmínky, že tím jezdí pouze OA, nikoli kamiony a zásobování. Tohle bohužel v praxi nevím, kamiony jsem tu jezdit neviděl. Pokud tudy míří i kamiony, tak bych se taktéž přimlouval za lepší řešení a to v podobě, že se tento směr bude odpojovat až ze samotné 2-pruhové rampy D11>511.

Druhá část toho minima, je přidání pruhů ve směru D0>D11. Je potřeba, aby obě 2-pruhové rampy šly do sebe a až poté se ubral jeden pruh, ať už vlevo či v pravo. Pokud bereme dokončený celý okruh, tak spíše ubrat vpravo. Když k tomu přidám pruh z nákupní zóny tak, jak je teď, bylo by dokonce v jednu chvíli potřeba mít 5 pruhů vedle sebe, nedá se svítit. Pokud by se NZ připojovala už na rampu 520>D11, pak by stačily 4 vedle sebe a ty by pak šly do 3.

A konečně, počet pruhů na D0 v průchodu křižovatkou .. myslím si, že po realizaci 511 by to klidně mohlo být tak, že 6-pruhy ze severu i z jihu D0 přechází ve 2 (směr HK) + 2 (průjezd křižovatkou). Pokud však zauvažujeme, že je dokončen celý okruh a zvednou se intenzity (jakože u Prahy se na 200% zvednou) vůbec podle mě není od věci tu křižovatku plánovat na pořádné rozšíření tak, jak vypadají velká křížení v Polsku či Německu, čili na hlavní trase pořád zůstávají 3 pruhy, + 2 se odpojují, čili 5 pruhů vedle sebe, a taktéž připojování za křižovatkou. Proč ne, za vyhozené peníze bych tohle úplně nepovažoval. Ale uznávám, že 3 pruhy v průchodu křižovatkou jsou nejspíš jen kvůli komfortu, nikoli nutnost, jelikož se velká část aut z D0 v této křižovatce odpojuje. Uf :lol:
Edit: který z návrhů je novější ? :) jinak uznávám, že možná není od věci křižovatku rozšířit ve dvou etapách. S 511 to minimum, které jsem napsal čili pouze počet pruhů pro odpojování/připojování pruhů na/z D0, a až pak spolu se severní částí okruhu dodělat další pruh pro rampu D11>520, spojení s NZ či průbězné pruhy na D0 v průchodu křižovatkou :? :?:
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Jirka L »

Aram96 píše:který z návrhů je novější ?
DÚR, z roku 2018.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Jirka L píše:
Aram96 píše:který z návrhů je novější ?
DÚR, z roku 2018.
Díky :)
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Příspěvek od ElWapp »

Proč se ustoupilo od logického přeuspořádání a má zůstat napojení na OC levým pruhem? A proč se v rámci DÚR něco neudělá i s tou ostrou zatáčkou dál k Ikee?
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Příspěvek od MPMP »

Odhaduji, že to přeuspořádání bylo pouze zbožným přáním, v reálu tam na to ale není místo. A to bohužel, protože to vyústilo ve sloučení dvou pruhů od severu (hlavní směr tranzitu !!!) do jednoho před připojením rampy z jihu, škoda.
A ta zatáčka před Ikea je podle mě záměr, není možné pustit auta z dálnice "v přímém směru" do nákupní zóny.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Příspěvek od Aram96 »

Řekl bych, že ta přestavba má jedinou slabinu, jinak je to více než dobré. A to opravdu to velmi rychlé sloučení 2-pruhů do jednoho na rampě 520>D11, tam mělo dojít rozhodně k delšímu 4-pruhovému úseku, poté připojit pruh z OC a poté třeba ubrat jeden pruh vpravo a jeden vlevo.
Říkám si ale, že tento problém by se mohl do budoucna vyřešit tak, že se to "prohodí" a rychlé sloučení do 1 pruhu bude od jihu od 511 a od severu pojedou 2 pruhy pořád dál. To by mělo být akorát o přemalování čar.
Jinak to OC bych řekl, že by nemusel být zase tak hrozný problém, vykřížení z vnějšku by bylo samozřejmě lepší, ale pokud tudy jezdí jen OA, tak bych v tom zase tak velký problém neviděl. Je ovšem pravda, že vyřešit by to šlo poměrně jednoduše a to oba směry připojit/odpojit z ramp mezi D0 a D11, třeba se to někdy dodělá. Pokud není místo, tak je to ale problém, to je jasné, že se nikomu nechce hýbat s celou rampou či dokonce s mosty nad ní.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Příspěvek od MPMP »

Tady můžete vidět, že to místo tam skutečně není a navíc si myslím, že by nebyl dobrý nápad připojovat rampu z OC v levém oblouku, do kterého není vidět.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Příspěvek od Aram96 »

MPMP píše:Tady můžete vidět, že to místo tam skutečně není a navíc si myslím, že by nebyl dobrý nápad připojovat rampu z OC v levém oblouku, do kterého není vidět.
Souhlas, když by se to mělo připojovat takhle, tak by muselo připojování být delší, minimálně až po spojování s rampou od jihu, a i tak by to nebylo ideální kvůli oblouku. Místo jsem viděl, že není, je ovšem pravda, že menší odsunutí té rampy vedle by až takový problém nebyl. Místo pod mostem pod D0 na připojovací pruh by se našlo. Ale jak říkám, větší nedostatek, když už se dělá taková přestavba, vidím v tom rychlém spojování 2 pruhů do 1 místo přidání dalšího pruhu po delší dobu, tenhle nedostatek by zase byl vyřešen právě tím připojením OC směrem na HK už na tu zmíněnou rampu. Směr do OC nemá skrz počet pruhů problém, tam bych spíše viděl problém, pokud tím vnitřním pruhem míří i kamiony, ty budou muset přes 2 nebo 3 pruhy úplně doleva, což je docela nářez i pro ostatní účastníky, přecejen tahle MÚK není takového tvaru, aby zde všechna OA musela zpomalovat na podobnou rychlost jako kamiony (naštěstí :ok: )
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“