Pokuty, BESIP a související

Odpovědět
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od pivko »

MPMP píše:Ono to není jednoznačné nejen "na první pohled", ale ani "na ten druhý".
Skrytý radar bez upozornění je "past". Ale past na koho? No přece na toho, kdo porušuje MPR. Mnoho diskutujících zastává názor, že je to "kasička na pokuty". Ale proč? No přece proto, že "čára není zeď" a "značka MPR je buzerace". Proč si stejní lidé totéž nedovolí v zahraničí (Švýcarsko, Lichtenštejnsko, ...)? No přece, protože by se nedoplatili.
U nás se ale bojuje za prevenci, oznamování měřících bodů a výsledek je, že pokud jedu Spořilovskou výstupní směrem do centra, jedu stejně jako ostatní 50 km/h - je tam úsekové měření a rychlost dodržují opravdu téměř všichni. Vzhledem k tomu, že jedu směr Bohdalec, jedu v levém pruhu. A přesně na čáře konce měření mám v 8 případech z 10 za mnou jedoucí auto téměř okamžitě na nárazníku a tlačí mě i očima, protože "Tady se už přece neměří, tak přidej, ne?" Ale MPR 50 je tam pořád a stále má smysl (stále jste ve městě a stále projíždíte místem kde bydlí tisíce lidí), kromě toho mířím k SSZ, není tedy proč se někam hnát a navíc porušovat nejen zákon ale i ohleduplnost ke Spořilovským. Ale co, MPR je přece "jenom buzerace" a ohleduplnost - to je slovo z minulého století. (Obojí, bohužel).
To jsem opravdu sám, komu vadí, že MPR se dodržuje pouze a jenom tam, kde je úsekové měření? To si ostatní neuvědomují, že výsledkem bude instalace úsekového měření všude, kde to bude jen trochu možné? To lidem nedochází, že tím dosáhnou pouze a jenom zpřísnění represe? Asi ne, ale dělají vše pro to, aby ta represe zesílila. Hlavně, že TEĎ ušetřili 2 vteřiny.
Sorry, ale zrovna na té Spořilovské ta 50ka nemá co dělat. Důvody k jejímu zavedení částečně chápu, nicméně za ta léta už se také dávno mělo najít jiné řešení, které je samozřejmě stále v nedohlednu, protože dát padesátku a měřit vyjde levněji a nemusí se přitom tom moc myslet. Ploužit se městem po komunikaci dálničního typu 50 km/h je opět ukázka typicky české debility.

A pokud jde o tu obecnou rovinu - já mám pořád problém s tou mentalitou, že úkolem státu je někoho vychovávat a nachytávat. Úkolem státu by mělo být především se řádně starat o dopravní infrastrukturu tak, aby těch kolizních a nebezpečných míst bylo co nejméně. A pokud je v obci místo, které je tak nebezpečné, že tam musí být na silnici první nebo druhé třídy 30 km/h, pak ta obec už dávno měla mít obchvat. Další věc je samozřejmě umělé snížení rychlosti a následná instalace radaru, což se děje, co si budeme nalhávat. Často pak místní samospráva ani neumí žádným způsobem doložit, že právě na tomto místě bylo třeba snížit rychlost a instalovat měření. To se pak sotva lze divit, že ten systém jako takový pak nepožívá velkou důvěru u veřejnosti. U jedinců alespoň částečně vybavených ústrojím k myšlení lze sotva vystačit s dogmatickým: Tady máš od vrchnosti rychlostní limit, tak se neptej a dodržuj. Pomohlo by, kdyby celý ten systém byl transparentní. Zde je omezení proto a proto, zde se měří, protože je za rohem škola, tedy od 8 do 14 a ne v neděli ve tři ráno atd. atd. Skryté měření sice principiálně neodmítám, ale nemělo by být prioritou, a jde-li o bezpečný úsek, měla by být také větší tolerance, aby neplatil ten, kdo se chvíli nepodíval na tacho, ale ten, kdo na pravidla kašle programově.

Čili to vidím tak, že máslo na hlavě mají obě strany. Řidiči často nerespektují pravidla, nicméně ta pravidla mají často díky výše uvedenému zneužívání zejm. ze strany obcí dost sníženou kredibilitu. Jedno pak samozřejmě ovlivňuje druhé a výsledkem je neutěšený stav na našich silnicích, který dnes a denně vídáme.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od pivko »

HP píše:
mstitek píše: To je ale blbost. Vám se asi nikdy nestalo, že byste jel 55 km/h po silnici ve "městě" kde není ani noha. Jedna věc je radar kolem hustě zabydlených míst nebo s velkým počtem chodců u silnice a druhá věc radar schovaný za bukem v místech kde nikdo nebydlí ani nechodí. Furt čumět na tachometr akorát vede k tomu, že řidiči nečumí na silnici.
Je vidět, že jste jeden z těch, co to má v hlavě překroucené. Pro vás je problém ten radar. Ale pokud je 50 ve městě, kde není ani noha, není problém právě v té 50? Radar ji jen kontroluje. Vy si nemáte určovat, kterými pravidly se budete řídit a kterými ne, vy je máte dodržovat. Jedině se můžete pokusit pravidla změnit (podnětem k příslušným orgánům).
Tohle už mi trochu zavání přílišnou stádností. Se státem máme společenskou smlouvu - budeme se řídit určenými pravidly, ale spoléháme na to, že nejsou určována bezdůvodně. Jak tohle přestane platit, klesá zcela logicky i respektovanost těch pravidel. Jenže kultura tvorby pravidel u nás je tak nízká, že tento předpoklad často neplatí (a to zdaleka nejde jen o silniční provoz). U těch radarů by podle mě docela pomohlo, kdyby každý musel být transparentně a veřejně odůvodněn.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od MPMP »

pivko píše:Sorry, ale zrovna na té Spořilovské ta 50ka nemá co dělat. Důvody k jejímu zavedení částečně chápu, nicméně za ta léta už se také dávno mělo najít jiné řešení, které je samozřejmě stále v nedohlednu, protože dát padesátku a měřit vyjde levněji a nemusí se přitom tom moc myslet. Ploužit se městem po komunikaci dálničního typu 50 km/h je opět ukázka typicky české debility.
Ale no tak, to nikde jinde než v Česku není na "komunikacích dálničního typu" (přesná citace) snížení MPR značkami? Opravdu? Zkuste se nejdřív podívat, než budete vyslovovat takovéto kategorické názory.
Já z ní taky nejsem "odvázaný", taky bych raději jel rychleji a vůbec nejraději bych jel jinudy. Ale ta silnice jinudy nevede a tady vede středem sídliště. Zrovna tady mi to omezení téměř nevadí. Znám mnohem nesmyslnější omezení.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od pivko »

Ne, na plnohodnotný 4-6 pruhový dálnici s MÚK jsem to opravdu nikde jinde neviděl. Jistě se nějaké ojedinělé případy někde najdou, ale obvyklá na komunikacích tohoto typu bývá 70-80 km/h. Já bych to pochopil jako dočasné opatření, jenže ono už je to zase 5 let a neděje se nic. Jestli je v tomhle případě nějakej zlej, je to především magistrát.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od mstitek »

HP píše: Je vidět, že jste jeden z těch, co to má v hlavě překroucené. Pro vás je problém ten radar. Ale pokud je 50 ve městě, kde není ani noha, není problém právě v té 50? Radar ji jen kontroluje. Vy si nemáte určovat, kterými pravidly se budete řídit a kterými ne, vy je máte dodržovat. Jedině se můžete pokusit pravidla změnit (podnětem k příslušným orgánům).
Ale já přece netvrdím, že budu tu 50ku ignorovat. Já pouze říkám, že se stane každému řidiči, že občas tu padesátku překoná náhodou, protože zrovna nečumí furt na tachometr. Takže radši si překrutťe vlastní závity. Jsou nějaké překroucené.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od bhs »

Nestane se to každému řidiči.
Jsou tací, kteří používají tempomat. Nastavení rychlosti je jednoduché, až triviální, a rychlost dál neřešíte. Fakt doporučuji. Dřív jsem to zařízení taky nechtěl (považoval jsem to za zbytečnou věc), nyní už bych si auto bez tempomatu nekoupil. Stačí obyčejný.
P.S
Nejsem žádný obchodní agent :-)
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od Martin z Ostravy »

U většiny aut se již jen obyčejný tempomat pořídit nedá - aspoň v rámci koncernu, pouze ten adaptivní, který ale v provozu jezdí jako žák autoškoly či důchodce před odevzdáním papírů.
Nehledě na to, že třeba v omezení na D1 je použití tempomatu nebezpečnou záležitosti, vzhledem k tomu, že málokdy se jede ustálenou rychlostí a hrozí její náhlé snížení.
R48 -> D48 se podařilo!
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od HP »

mstitek píše: Ale já přece netvrdím, že budu tu 50ku ignorovat. Já pouze říkám, že se stane každému řidiči, že občas tu padesátku překoná náhodou, protože zrovna nečumí furt na tachometr. Takže radši si překrutťe vlastní závity. Jsou nějaké překroucené.
To je dobře, že ji neignorujete. Je to jak píšete, každému se náhodou může stát, že překročí rychlost, a náhodou se může stát, že v tom místě bude zrovna radar (schovaný třeba za bukem). A tyto dvě náhody, když se stanou v jeden okamžik, pak vyústí v pokutu. A já tvrdím, že na tom nic špatného není. Pokud je řidič dostatečně uvědomělý, může se mu stát, že se tyto dvě náhody nikdy neprotnou. Třeba já nikdy pokutu za rychlost nedostal. Pokud se to stane, nebude mi zbývat nic jiného než ji zaplatit, protože jsem porušil pravidla a byl jsem přistižen. Proč bych měl nadávat na to, že tam ten radar byl? Ten radar není důvodem té pokuty, důvodem té pokuty je porušení pravidel.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od bhs »

Komplet souhlas, jen s malou korekcí - v poslední větě. Ten radar je také důvodem pokuty :-)))
Pokud by tam nebyl, pokutu bych neplatil, i kdybych rychlost překročil
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od bhs »

Martin z Ostravy píše:U většiny aut se již jen obyčejný tempomat pořídit nedá - aspoň v rámci koncernu, pouze ten adaptivní, který ale v provozu jezdí jako žák autoškoly či důchodce před odevzdáním papírů.
Nehledě na to, že třeba v omezení na D1 je použití tempomatu nebezpečnou záležitosti, vzhledem k tomu, že málokdy se jede ustálenou rychlostí a hrozí její náhlé snížení.
Tak to vypadá, že mám kliku - koncernové auto s normálním tempomatem. A měnit delší dobu nebudu, jsem s tím autem moc spokojený.

Nicméně, kdyby náhodou:
U toho adaptivního se dá
- přepnout režim na normální ?
- vypnout funkci tempomatu úplně (třeba tím, že přibrzdím (jako u normálního)) ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od mstitek »

HP píše: To je dobře, že ji neignorujete. Je to jak píšete, každému se náhodou může stát, že překročí rychlost, a náhodou se může stát, že v tom místě bude zrovna radar (schovaný třeba za bukem). A tyto dvě náhody, když se stanou v jeden okamžik, pak vyústí v pokutu. A já tvrdím, že na tom nic špatného není. Pokud je řidič dostatečně uvědomělý, může se mu stát, že se tyto dvě náhody nikdy neprotnou. Třeba já nikdy pokutu za rychlost nedostal. Pokud se to stane, nebude mi zbývat nic jiného než ji zaplatit, protože jsem porušil pravidla a byl jsem přistižen. Proč bych měl nadávat na to, že tam ten radar byl? Ten radar není důvodem té pokuty, důvodem té pokuty je porušení pravidel.
To je ale irelevantní. Já tím chci říct, že tenhle radarový mor akorát způsobuje, že řidiči čumí na palubní desku, aby náhodou nejeli o trochu rychleji než můžou a nekoukaj na cestu. Podle mě většina radarů bezpečnost provozu zhoršuje než zlepšuje (pár výjimek se najde).
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od Martin_L »

Martin z Ostravy píše:Nehledě na to, že třeba v omezení na D1 je použití tempomatu nebezpečnou záležitosti, vzhledem k tomu, že málokdy se jede ustálenou rychlostí a hrozí její náhlé snížení.
V tomto směru se mi velice dobře osvědčil obyčejný Speedlimiter. Ve Fabii III se před faceliftem za tempomat připlácelo i v nejvyšší výbavě Style, ale v ní byl v základu právě omezovač rychlosti. Zprvu se mi to oproti klasickému tempomatu zdálo jako neužitečná blbost (což při jízdě po prázdné dálnici taky je, pravá noha si tolik neodpočine), ale právě ve městě nebo dálničních omezeních je to velice užitečná věc. Při volné cestě člověk nemusí hlídat tachometr vůbec a pokud se provoz nějak zkomplikuje nebo zhoustne, tak prostě jen uvolní akcelerátor, což je přirozená podvědomá reakce. Narozdíl od deaktivace klasického tempomatu, což se jednak dělá na páčce (poněkud nepřirozené) nebo šlápnutím na brzdu (což může být zbytečně rasantní zásah).
mstitek píše:radarový mor akorát způsobuje, že řidiči čumí na palubní desku, aby náhodou nejeli o trochu rychleji než můžou a nekoukaj na cestu.
Myslím, že to je jen zástupný důvod. Jednak má už dnes spousta aut nějaké technické řešení, které náhodnému překročení rychlosti brání (viz výše) a jednak daleko víc lidí nekouká na cestu kvůli mobilu, navigaci, billboardům a mnoha dalším věcem okolo...
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od MPMP »

mstitek píše:To je ale irelevantní. Já tím chci říct, že tenhle radarový mor akorát způsobuje, že řidiči čumí na palubní desku, aby náhodou nejeli o trochu rychleji než můžou a nekoukaj na cestu.
Neřekl bych, že kontrola tachometru je tak nebezpečná. Znám mnohem více odvádějících činností - např. mobil, zapalování cigarety nebo video na billboardu.
Máte nějaká "tvrdá data" o tom, že na úseku komunikace s měřením rychlosti dochází k více nehodám, než na úseku navazujícím, kde ta kontrola není, nebo je to jen "přání otcem myšlenky"?
Na druhou stranu v úsecích pod opravdu přísnou a pravidelnou kontrolou úsekových měření si připadám velice bezpečně - všichni jedou "na limitu", nikdo nekličkuje, nikdo se nelepí na nárazník (pominu-li "nadlidi", pro které neplatí ani hrozba pokuty, ale to jsou opravdu jen výjimky). Za to za koncem úsekového měření nastává okamžité "rodeo".
Nemohu si pomoct, ale nemalé procento řidičů dělá všechno pro to, aby ta kontrola byla "fakt všude".
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od vaclav »

mstitek píše: řidiči čumí na palubní desku, aby náhodou nejeli o trochu rychleji než můžou a nekoukaj na cestu
nesouhlasim. když me někdo veze na useku co znam a jezdim sam a jede místo mych obvyklých 50km/h třeba 65kmh, tak to proste pocitove poznam, ze jedeme rychleji. jinými slovy, jak poznate, ze jedete cca 100 a nikoliv 130? dobry a zkuseny ridic odhadne svou rychlost ve vozu co dobře zna i bez tacho.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od vaclav »

HP píše: že v tom místě bude zrovna radar (schovaný třeba za bukem). A tyto dvě náhody, když se stanou v jeden okamžik, pak vyústí v pokutu.
bohužel jsme v cesku a tak smrtelna kombinace pak je, když k tomu pustite soukromou firmu. ta zakulisne ovlivni vyber prave toho buku u (ne)bezpecneho useku... napr.

zde http://dfens-cz.com/jak-se-meri-rychlost-v-medonosech/
"sledovaný úsek je tím výjimečný, že se v něm prakticky nestávají dopravní nehody. Od roku 2007 se v sledovaném úseku stalo celkem 8 nehod, tedy asi jedna za rok a půl. Dvě z toho si vyžádaly lehké zranění. Ani jedna z nich neměla za příčinu nepřiměřenou rychlost a nikdy nedošel újmy chodec"

nebo zde
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2 ... tvu-vnitra

"je nesprávně umístěný, prostě je to jenom tahák na peníze, místo toho, aby to třeba někde ovlivnilo bezpečnost ve městě"


...a tim se dostavame zpet k podstate věci. skryty radar je dobře automaticke reseni na vyber pokut, ale rozhodne nezlepsuje bezpečnost provozu! pricemz prave mocnym argumentem "bezpečnost" se prave ohaneji kseftarari s radarama.
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od HP »

Dobře, skrytý radar opravdu nezlepšuje bezpečnost provozu. (Ledaže by jich bylo tolik, že i ti, co jezdí podle radarů a ne podle předpisů, už by museli počítat s tím, že může být kdekoli. Dnes jich je tak málo, že to tak nefunguje). Ale mě jde o to, proč vám vadí. Pokud dodržujete pravidla, nic vám přeci nehrozí. Plýtvání veřejnými prostředky to také není, protože je (bohužel) dost těch, kteří pravidla nedodržují, takže si na sebe vydělá.
U označeného měření zase někdo argumentuje, že řidiči čumí na tachometr místo na cestu. Nevím, možná starší řidiči nebo ti, co právě jezdí podle radarů a ne předpisů. Mně je vcelku buřt, jestli tam je radar, já zvládám rychlost sledovat stále, stejně jako všechno ostatní kolem. Ale asi mám nadpřirozené schopnosti.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od bhs »

Já bych to ještě vylepšil. U avizovaných měření rychlosti bych její překročení (asi až o 10 - 15 km/h) ocenil bonusem - minimálně pětinásobkem standardní výše pokuty. Jako ocenění značné úrovně ignorace daného řidiče :-)
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od Martin z Ostravy »

bhs píše:
Martin z Ostravy píše:U většiny aut se již jen obyčejný tempomat pořídit nedá - aspoň v rámci koncernu, pouze ten adaptivní, který ale v provozu jezdí jako žák autoškoly či důchodce před odevzdáním papírů.
Nehledě na to, že třeba v omezení na D1 je použití tempomatu nebezpečnou záležitosti, vzhledem k tomu, že málokdy se jede ustálenou rychlostí a hrozí její náhlé snížení.
Tak to vypadá, že mám kliku - koncernové auto s normálním tempomatem. A měnit delší dobu nebudu, jsem s tím autem moc spokojený.

Nicméně, kdyby náhodou:
U toho adaptivního se dá
- přepnout režim na normální ?
- vypnout funkci tempomatu úplně (třeba tím, že přibrzdím (jako u normálního)) ?
U koncernu je pouze adaptivní, přibržděním jde jeho činnost přerušit.
R48 -> D48 se podařilo!
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od kot »

2 HP dotaz : Stalo se ti někdy, že by jsi na D /130/ jel např. ve 3 ráno (3 am ) poněkud rychleji než MPR ? díky
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od mstitek »

vaclav píše:
mstitek píše: řidiči čumí na palubní desku, aby náhodou nejeli o trochu rychleji než můžou a nekoukaj na cestu
nesouhlasim. když me někdo veze na useku co znam a jezdim sam a jede místo mych obvyklých 50km/h třeba 65kmh, tak to proste pocitove poznam, ze jedeme rychleji. jinými slovy, jak poznate, ze jedete cca 100 a nikoliv 130? dobry a zkuseny ridic odhadne svou rychlost ve vozu co dobře zna i bez tacho.
Kdo tady mluví o 65? Pokutu dostanete už od 55 a to fakt nepoznate.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od mstitek »

MPMP píše:Neřekl bych, že kontrola tachometru je tak nebezpečná. Znám mnohem více odvádějících činností - např. mobil, zapalování cigarety nebo video na billboardu.
Máte nějaká "tvrdá data" o tom, že na úseku komunikace s měřením rychlosti dochází k více nehodám, než na úseku navazujícím, kde ta kontrola není, nebo je to jen "přání otcem myšlenky"?
Na druhou stranu v úsecích pod opravdu přísnou a pravidelnou kontrolou úsekových měření si připadám velice bezpečně - všichni jedou "na limitu", nikdo nekličkuje, nikdo se nelepí na nárazník (pominu-li "nadlidi", pro které neplatí ani hrozba pokuty, ale to jsou opravdu jen výjimky). Za to za koncem úsekového měření nastává okamžité "rodeo".
Nemohu si pomoct, ale nemalé procento řidičů dělá všechno pro to, aby ta kontrola byla "fakt všude".
To je ale přesně to o čem mluvím. Překročení NPR (ne přiměřené rychlosti, ta se nikde nekontroluje) se měří skoro všude a přitom je to z hlediska dopravní nehodovosti až hluboko za nedodržováním bezpečné vzdálenosti, nebezpečným předjížděním, nedání přednosti, nepozoronosti nebo nevěnování se řízení. A nic z toho se vůbec nekontroluje a nepokutuje. Zato radarů je všude šest půlek.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od bhs »

A co je na tom prosím divného ?
Každý druh kontroly má určité náklady, vykazuje efektivnost (účinnost).
Radary jsou nejjednodušší a ještě navíc vydělávají - proto jsou nejrozšířenější.
Jiné kontroly (telefonování za jízdy, ... ) podle mě také probíhají ale asi v podstatně menší míře.
Možná by někdo z diskutujících mohl přijít se statistikami udělených pokut pro jednotlivé typy kontrol
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od Likas »

bhs píše:
Martin z Ostravy píše:U většiny aut se již jen obyčejný tempomat pořídit nedá - aspoň v rámci koncernu, pouze ten adaptivní, který ale v provozu jezdí jako žák autoškoly či důchodce před odevzdáním papírů.
Nehledě na to, že třeba v omezení na D1 je použití tempomatu nebezpečnou záležitosti, vzhledem k tomu, že málokdy se jede ustálenou rychlostí a hrozí její náhlé snížení.
Tak to vypadá, že mám kliku - koncernové auto s normálním tempomatem. A měnit delší dobu nebudu, jsem s tím autem moc spokojený.

Nicméně, kdyby náhodou:
U toho adaptivního se dá
- přepnout režim na normální ?
- vypnout funkci tempomatu úplně (třeba tím, že přibrzdím (jako u normálního)) ?
4 roky stará Caddy adaptivní, 3 roky stará Fabie normální.
Na normální se to bohužel přepnout nedá. Vypnout jde, ale jen brzdou a už ne spojkou. S manuálem to není ono. Na můj vkus to brzdí strašně brzo a pak to pozdě akceleruje.
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od HP »

kot píše:2 HP dotaz : Stalo se ti někdy, že by jsi na D /130/ jel např. ve 3 ráno (3 am ) poněkud rychleji než MPR ? díky
Ne.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Pokuty, BESIP a související

Příspěvek od mstitek »

bhs píše:A co je na tom prosím divného ?
Každý druh kontroly má určité náklady, vykazuje efektivnost (účinnost).
Radary jsou nejjednodušší a ještě navíc vydělávají - proto jsou nejrozšířenější.
Jiné kontroly (telefonování za jízdy, ... ) podle mě také probíhají ale asi v podstatně menší míře.
Možná by někdo z diskutujících mohl přijít se statistikami udělených pokut pro jednotlivé typy kontrol
Samozřejmě že je to nejjednodušší a hlavně to vydělává. Jsem přesvědčen, že pokud by pokuty z radarů šli do státního rozpočtu a ne obecního, tak 95% radarů zmizí. Pak je ale pokrytecké se tvářit, že radary mají něco společného s bezpečností.

A teď něco k datům: předem se omlouvám, že to není v nějaké předhledné tabulce. Nevím jak ji sem dostat.

nejprve statistika nehodovosti za 2018: zkopírováno ze statistické ročenky Policie ČR:

Pořadí; Nejčetnější příčiny nehod zaviněných řidiči motorových vozidel; počet nehod;
1. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 17 266
2. nesprávné otáčení nebo couvání 9 085
3. jiný druh nesprávné jízdy 8 573
4. nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem 7 740
5. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 5 849
6. nezvládnutí řízení vozidla 4 718
7. vyhýbání bez dostatečného bočního odstupu 4 381
8. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 4 160
9. nedání přednosti upravené dopravní značkou "DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ!" 3 982
10. vjetí do protisměru 2 671

bohužel z těchto popisů není úplně jasné co je překročení NPR. Policie to samostatně neeviduje.



A teď statistika nejčastěji evidovaných přestupků a trestných činnů v bodovém systému za 2018: Zkopírování ze statistik MD

Pořadí; Jednání ; Body; Podíl;

1; při řízení vozidla překročí nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou zvláštním právním předpisem nebo dopravní značkou v obci o méně než 20 km/h
(ale více než 5 km/h) ; 2 ; 33,10%

2; porušení povinnosti být za jízdy připoután bezpečnostním pásem nebo užít ochrannou přílbu; 3; 16,78%

3; při řízení vozidla drží v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení; 2; 12,99%

4; při řízení vozidla překročí nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou zvláštním právním předpisem nebo dopravní značkou v obci o 20 km/h a více; 3; 10,01%

5;
při řízení vozidla překročí nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou zvláštním právním předpisem nebo dopravní značkou mimo obec o méně než 30
km/h (ale více než 10 km/h); 2; 8,16%

6; při řízení vozidla nedá přednost v jízdě v případech, ve kterých je povinen dát přednost v jízdě; 4; 3,48%

7; při řízení vozidla překročí nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou zvláštním právním předpisem nebo dopravní značkou mimo obec o 30 km/h a více; 3; 2,38%

8;
při řízení vozidla nezastaví vozidlo na signál, který mu přikazuje zastavit vozidlo podle zvláštního právního předpisu nebo na pokyn "Stůj!" daný při
řízení provozu na pozemních komunikacích anebo při dohledu na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích osobou k tomu
oprávněnou;
5; 2,28%

9;
ohrožení pod vlivem návykové látky - výkon zaměstnání nebo jiné činnosti, při kterých by mohl ohrozit život nebo zdraví lidí nebo způsobit značnou
škodu na majetku, ve stavu vylučujícím způsobilost, který si pachatel přivodil vlivem návykové látky; 7; 1,67%

10; řídí motorové vozidlo a není držitelem příslušné skupiny nebo podskupiny řidičského oprávnění; 4; 1,58%

ostatní; 7,57%



Z tabulky přestupků je evidentní, že překročení NPR (jedno jak moc) se na evidovaných přestupcích podílí více než 50%.
Odpovědět

Zpět na „Pravidla silničního provozu“