Sorry, ale zrovna na té Spořilovské ta 50ka nemá co dělat. Důvody k jejímu zavedení částečně chápu, nicméně za ta léta už se také dávno mělo najít jiné řešení, které je samozřejmě stále v nedohlednu, protože dát padesátku a měřit vyjde levněji a nemusí se přitom tom moc myslet. Ploužit se městem po komunikaci dálničního typu 50 km/h je opět ukázka typicky české debility.MPMP píše:Ono to není jednoznačné nejen "na první pohled", ale ani "na ten druhý".
Skrytý radar bez upozornění je "past". Ale past na koho? No přece na toho, kdo porušuje MPR. Mnoho diskutujících zastává názor, že je to "kasička na pokuty". Ale proč? No přece proto, že "čára není zeď" a "značka MPR je buzerace". Proč si stejní lidé totéž nedovolí v zahraničí (Švýcarsko, Lichtenštejnsko, ...)? No přece, protože by se nedoplatili.
U nás se ale bojuje za prevenci, oznamování měřících bodů a výsledek je, že pokud jedu Spořilovskou výstupní směrem do centra, jedu stejně jako ostatní 50 km/h - je tam úsekové měření a rychlost dodržují opravdu téměř všichni. Vzhledem k tomu, že jedu směr Bohdalec, jedu v levém pruhu. A přesně na čáře konce měření mám v 8 případech z 10 za mnou jedoucí auto téměř okamžitě na nárazníku a tlačí mě i očima, protože "Tady se už přece neměří, tak přidej, ne?" Ale MPR 50 je tam pořád a stále má smysl (stále jste ve městě a stále projíždíte místem kde bydlí tisíce lidí), kromě toho mířím k SSZ, není tedy proč se někam hnát a navíc porušovat nejen zákon ale i ohleduplnost ke Spořilovským. Ale co, MPR je přece "jenom buzerace" a ohleduplnost - to je slovo z minulého století. (Obojí, bohužel).
To jsem opravdu sám, komu vadí, že MPR se dodržuje pouze a jenom tam, kde je úsekové měření? To si ostatní neuvědomují, že výsledkem bude instalace úsekového měření všude, kde to bude jen trochu možné? To lidem nedochází, že tím dosáhnou pouze a jenom zpřísnění represe? Asi ne, ale dělají vše pro to, aby ta represe zesílila. Hlavně, že TEĎ ušetřili 2 vteřiny.
A pokud jde o tu obecnou rovinu - já mám pořád problém s tou mentalitou, že úkolem státu je někoho vychovávat a nachytávat. Úkolem státu by mělo být především se řádně starat o dopravní infrastrukturu tak, aby těch kolizních a nebezpečných míst bylo co nejméně. A pokud je v obci místo, které je tak nebezpečné, že tam musí být na silnici první nebo druhé třídy 30 km/h, pak ta obec už dávno měla mít obchvat. Další věc je samozřejmě umělé snížení rychlosti a následná instalace radaru, což se děje, co si budeme nalhávat. Často pak místní samospráva ani neumí žádným způsobem doložit, že právě na tomto místě bylo třeba snížit rychlost a instalovat měření. To se pak sotva lze divit, že ten systém jako takový pak nepožívá velkou důvěru u veřejnosti. U jedinců alespoň částečně vybavených ústrojím k myšlení lze sotva vystačit s dogmatickým: Tady máš od vrchnosti rychlostní limit, tak se neptej a dodržuj. Pomohlo by, kdyby celý ten systém byl transparentní. Zde je omezení proto a proto, zde se měří, protože je za rohem škola, tedy od 8 do 14 a ne v neděli ve tři ráno atd. atd. Skryté měření sice principiálně neodmítám, ale nemělo by být prioritou, a jde-li o bezpečný úsek, měla by být také větší tolerance, aby neplatil ten, kdo se chvíli nepodíval na tacho, ale ten, kdo na pravidla kašle programově.
Čili to vidím tak, že máslo na hlavě mají obě strany. Řidiči často nerespektují pravidla, nicméně ta pravidla mají často díky výše uvedenému zneužívání zejm. ze strany obcí dost sníženou kredibilitu. Jedno pak samozřejmě ovlivňuje druhé a výsledkem je neutěšený stav na našich silnicích, který dnes a denně vídáme.