[D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Praha – Slaný – Chomutov
Odpovědět
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lynx »

D0 nebude nikdy klasická dálnice s výjezdy po 10 kilometrech a dodržením všech pravidel pro vzdálenost křižovatek a podobně. Podobné je to s začátkem dálnic vybíhajících z Prahy - zde tedy u D7.
Nedávno jsme se zde bavili například o začátku D10 u Horních Počernic. Tam není dodrženo vůbec nic, například vzdálenost mezi koncem připojovací pruhu z odpočívky Radonice směrem Mladá Boleslav a začátkem odpojovacího pruhu MÚK Radonice je asi 100 metrů. Tady je nutné smířit se s tím, že to normové ideály nikdy nenaplní a kompromisy jsou nevyhnutelné. Dá se diskutovat akorát o tom, co je větší zlo, a co menší.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Anonym »

Max píše: Otázka je, jestli by pak nevzniklo nové kolizní místo přímo na D0 - směr na jih od D7 by se sice napojil v původní trase, ale po cca 600-800 m už by bylo zas odpojení na Evropskou.
Problém je spíše s vozidly jedoucími od letiště směrem k 518. V případě zachování současné trasy by nebyl prostor k vykřížení s vozidly jedoucími po D7. I s esíčkem bude na vykřízení jen asi 500 m.
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Max »

Vím :) s tím směrem na 518 jsem to psal v předchozím postu.

Ad menší a větší zlo: dívam se na to podobně, ale ve výsledku je pro mě menší zlo plynulejší provoz na D0 a horší větve na MÚK s D7, tedy v podstatě tak, jak je to navrženo. Jinak fakt, že D0 tou hustotou exitů není klasická dálnice, je pochopitelný, někde to funguje (515) a někde už moc ne (MÚK Chlumecká na 510). U té D10 za problémy paradoxně nejvíc může až ten kruháč u vjezdu do areálu skladů.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od dvs »

Jedine, ze toho plynuleho provozu na D0 si asi moc neuziji ...
V lepsim pripade se cas od casu svezu sikanou, kde bude radar na 60km/h.

Uz tu chodim na forum nejaky patek, ale stejne mne vysledek , ktery je realizovatelny, ale je k h.v.n. s.r., sorry jako:)
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od kyk »

Max píše:Vím :) s tím směrem na 518 jsem to psal v předchozím postu.

Ad menší a větší zlo: dívam se na to podobně, ale ve výsledku je pro mě menší zlo plynulejší provoz na D0 a horší větve na MÚK s D7, tedy v podstatě tak, jak je to navrženo. Jinak fakt, že D0 tou hustotou exitů není klasická dálnice, je pochopitelný, někde to funguje (515) a někde už moc ne (MÚK Chlumecká na 510). U té D10 za problémy paradoxně nejvíc může až ten kruháč u vjezdu do areálu skladů.
Souhlas, dle mne je největší pra...na ten šílený přechod na čtyřpruhu o kus dále a připojení od letiště.
Jinak odpůrcům paralelní ranveje je třeba připomenout, že má EIA.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Sauce »

Nové letáky - posunutí ZS o rok.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf

Je u MÚK Aviatická ta cena správně? Přijde mi prapodivné, aby jedna MÚK o délce 1 km stála více jak zkapacitnění D5 Praha - Beroun a to víc jak o mld
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od 1975 »

..třeba je to včetně výkupů a je tam nějaké ropné pole....7,5 mld.? ..a doba výstavby 4 roky?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

A kdyby tam bylo jen prostě o jednu nulu více, to by bylo zase málo asi, že ? :)
Každopádně nevím, jestli tvrzení
Hlavní trasa je navržena v kategorii R25,5/80,
v místě MÚK Aviatická je rozšířena o přídatné pruhy.
znamená, že přestavba křižovatky počítá s budoucím rozšířením D7 na 6-pruh, tak jak v těch "plánech ŘSD na zkapacitňování" stálo... Nevím, jak by to bylo ale řešeno na tom úseku mezi MÚK Aviatická a D0, tam by asi byl poté potřeba 10-pruh :lol: :lol: protože připojovat a odpojovat letiště jedním pruhem, by byl zločin :?:

A ještě jedna věc ... jak je tedy navržena D0 v prostoru MÚK Přední Kopanina ? Měl jsem za to, že po odpojení ramp, čili v "průchodu křižovatkou" bude pouze 4-pruh, ale teď je to v letáku napsáno tak, jak kdyby měl být okruh celou dobu v 6-pruhu (pokud by k tomu byly 2-pruhové odbočováky a připojováky), tak to by u nás bylo téměř nevídané :jidlo: :ok: (netvrdím, že by ten 4-pruh nestačil, za mě ano, i ve výhledu, 6-pruh by byl jen jakýmsi komfortem navíc).
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lenny »

Na začátku D7 je uspořádání 2+2+2+2, tj. 4 průběžné a 4 přídatné pruhy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

Lenny píše:Na začátku D7 je uspořádání 2+2+2+2, tj. 4 průběžné a 4 přídatné pruhy.
to je jasné, ale co průchod křižovatkou ? Pokud je hlavní trasa navržená jako 25,5, tak jak se může "plánovat" zkapacitnění na 6-pruh ? To by se musela ta přestavba křižovatky tomu přizpůsobit, o tom tam ale nic nepíšou ... :(
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D7 všeobecně

Příspěvek od 1975 »

Aktualizace okolo Aviatické:

MÚK Aviatická SP Q1 2020 (už je čistopis DSP, ale bylo o SP zažádno? A vykupuje se tam něco? ZS 2021. Pozitivní je také úprava ceny na 782 Mio. (z těch cca 7mld.)

...ale...
D7 MÚK Aviatická - MÚK Ruzyně. posun SP na 2021, ZS 2022.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
..a divný text...

Z pohledu bezpečnosti leteckého provozu VPD délky 3550 m zasahuje do stavby přeložky I/7. Na základě těchto skutečností řeší MD pokračovíní přípravy. Práce na DÚR jsou pozastaveny – byla zpracována SAFETY STUDIE. Zapracování návrhu doporučení pro zlepšení bezpečnosti letového provozu by mělo zásadní vliv již rozpracovanou přeložku I/7 a část SOKP 518.

...měl jsem za to, že jim vadilo, kdyby to bylo rovně, ve stopě dnešní I/7, a výsledkem že je ten "hrb"...Jak to tedy je?
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: D7 všeobecně

Příspěvek od m@rtin »

SOKP určitě zasahuje do světelné naváděcí soustavy. Určitě se také řeší odstínění světel automobilů a také bude záležet na (ne)instalaci EMAS.
http://media.flysfo.com.s3.amazonaws.co ... verrun.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... LY4k_IUPza

http://www.aulickengineering.com/wp-con ... .00.20.jpg
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D7 všeobecně

Příspěvek od Aram96 »

Já tohle moc nechápu ... z laického pohledu - na spoustě míst létají nad dálnicemi (ať už vedle nebo přes) letadla. Tady je s tím hrozný problém. Samozřejmě pochopitelné je, že dálnice nemůže vést přesně tam, kde končí runway, ale když jsem četl před časem vysvětlení, proč je ten tvar MÚK Přední Kopanina tak zbytečně zkroucený, tak vysvětlením bylo osvětlování letadel auty. Proto nechápu, proč se rampa D7>518 nenarovná tak, aby se po ní dalo jet 120 km/h a zakopala se pod D0. Díky tomu bude vyřešeno oslňování letadel, zbytečný klikyhák na rampě a dvojité přemostění okruhu, resp. 2 rampy na mostech. Pokud se staví takováhle MÚK na zelené louce, mohla by vypadat jako některé uzly v zahraničí, i když si samozřejmě uvědomuji, že to není doslova na rovné zelené louce, ale jde o to, že u Černého mostu je logické, že se nikdy velká křižovatka nepostaví, kdežto tady by to mohlo jít ... navíc je to rozplet, kde D7 vzniká, tudíž počet aut na rampách bude o dost větší než např. na MÚK s D5,D8,D1 apod.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D7 všeobecně

Příspěvek od 1975 »

...nový, poupravený leták na D7 MÚK Aviatická - MÚK Ruzyně. Zůstalo SP na 2021, ZS 2022.

Dne 10. 4. 2017 bylo vydáno rozhodnutí MHMP ŽP, že stavba přeložky I/7 nebude posuzována
procesem EIA.
V 06/2018 byl předán koncept DÚR k připomínkám. V 03/2019 se uskutečnilo jednání za účelem koordinace přeložky I/7 s plánovanou vzletovou a přistávací dráhou (VPD) Letiště Praha.
V současné době probíhá s ohledem na bezpečnost letového provozu koordinace s Letištěm Praha. Předpoklad zahájení inženýrské činnosti ve 4.Q.2019. Předpoklad získání pravomocného ÚR ve 4.Q.2020.



https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
Chobotcz
Příspěvky: 11
Registrován: 31.10.2019 0:51:36

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Chobotcz »

Je vydaný nový, a oddělený leták na stavbu MÚK Aviatická.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od 1975 »

V čem je nový? Mimochodem datum uvnitř má září 2019...
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Sauce »

A v čem oddělený?
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od vodouch2000 »

MÚK Aviatická má samostatný leták od prosince 2016, bohužel vydaný se špatným názvem "MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně", to je asi důvod, proč to zmátlo uživatele Chobotcz :-) Oprava názvu stavby na správné "MÚK Aviatická" proběhlo s vydáním srpnového letáku 2019.

V lednu 2019 pak vydali samostatný leták pro MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, který do té doby chyběl.

Konec hlášení o zmatcích v letácích :-)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

Jen nechápu, proč ty honosné kecy o zkapacitňování D7 až po Kladno, když tahle stavba s tím nepočítá .. já vím, že 6-pruh tady je tak za 15 let reálně nejdříve, ale přestavba takovéhle křižovatky je snad tak velká akce, která by rezervu měla obsahovat, ne ? :roll:
Maty
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 20:00:24
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Maty »

Tak jsem jen tak ze zvědavosti koukal na letecké snímky současné MÚK a překvapilo mě tam to červené "UFO" !? Na panoramě to není a nevzpomínám si, že bych tam něco takového viděl. Pravda že na letiště jezdím spíš jen výjimečně.
Netuší někdo co to je nebo bylo?

Edit. Už asi vím... Vzpomněl sem si že máme také Google :-o
Přílohy
IMG_20191203_234419.jpg
IMG_20191203_234419.jpg (317.19 KiB) Zobrazeno 16161 x
IMG_20191203_233414.jpg
IMG_20191203_233414.jpg (440.32 KiB) Zobrazeno 16165 x
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Jirka L »

MÚK Aviatická, aktuální stav vlastnictví pozemků:
plné rozlišení

náhled:
D7 MUK Aviaticka 2019-12-07.jpg
D7 MUK Aviaticka 2019-12-07.jpg (851.36 KiB) Zobrazeno 15799 x
legenda:
legenda barev.PNG
legenda barev.PNG (21.16 KiB) Zobrazeno 15799 x
Trvalý zábor stavby zakreslen podle DÚR po aktualizaci v 06/2016.
Parcely Prahy/MČ nebo obcí mimo trvalý zábor tentokrát nejsou zakresleny.
mikeyb
Příspěvky: 151
Registrován: 31.8.2009 17:30:32

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od mikeyb »

Letištní klasika - Nové letáky
D7xD0
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
ZS 2022; UP 2025

Letištní křižovatka
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
ZS 2021; UP 2025
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Matezs »

mikeyb píše: Letištní křižovatka
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
ZS 2021; UP 2025
Předpoklad podání žádosti o SP je do konce 01/2020.
Je k tomu nějaké nové info?
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od 1975 »

...jak říká Majkii...."sleduj úřední desku MD" :o)

ale taky bych uvítal proaktivnější informování od ŘSD...bohužel je vidět, že stále je velký rozdíl v jednotlivých stavbách/letácích...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

Dotaz .. D0 v průchodu křižovatkou s D7 (Přední Kopanina) bude pořád S 34/100 nebo se 6-pruh rozdělí na 2+2 a obdobně zase vytvoří z 2+2 ? Říkám si, že když jde o dálnici, která na D0 vzniká, mohl by průchod jako 4-pruh stačit, ovšem když se podíváme, jak má vypadat přestavba MÚK D0xD11, kde i v průchodu uzlem bude 6-pruh a 2-pruhové odbočováky a připojováky, tak tady by to už asi chtělo také tak udělat :kladivo:
Odpovědět

Zpět na „D7“