1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od kot »

To by se muselo rovněž vše změnit na foru.... Všude je to psáno "proti Lennymu" :P
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od mapman »

No, jste off-topic pánové, nicméně pokud bychmohl přidat svou trošku do mlýna - u názvu kategorijní šířky se podle normy píše mezera, potud je to jasné a měli by to tvůrci dodržovat i v letácích.

Co se týče označení - starší dosluhující generace je opravdu zvyklá používat D 1 s mezerou jako dálnice 1 a je to tak z historického hlediska správnější. Nicméně jazyk i zvyky se vyvíjí a dnes je samozřejmé říkat v běžné řeči i odborné terminologii sousloví Dálnice D1 nebo Dálnice D11, kde se mezi D a číslo nedává pomlčka. Svědčí o tom i Wiki, kde se u českých dálnic používá tento tvar - viz https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_D1 zatímco např. u německých dálnic se drží tvar, který byl i u nás původní: https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_8 resp. https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1ln ... 4%9Bmecko)

Mimochodem, vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, k tomu uvádí toto:
§ 2
Označení dálnic, silnic a místních komunikací
(k § 6 odst. 4 a § 9 odst. 4 zákona)

(1) Dálnice a silnice I. třídy se označují čísly od 0 do 99; jde-li o dálnici, uvádí se v evidenci před číslici písmeno „D“. ...
O nějaké mezeře tam není ani zmínka...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lenny »

Tak jak z toho ven?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od kot »

Lenny, Lenny, tak Mapman tě prásknul - "Co se týče označenÍ - STARŠÍ DOSLUHUJICÍ GENERACE JE OPRAVDU ZVYKLÁ POUŽÍVAT D 1...." Tak v tom případě klameš vizáží, staříku !!! :lol:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lenny »

:lol:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od mapman »

Lenny píše:Tak jak z toho ven?
Já píšu "dálnice D11" a kategorie "D 33,5".

Mimochodem, v prostoru křižovatky D0 a D11 se aktuálně budují dva provizorní přejezdy SDP, které umožní opravit větve při příjezdu do Prahy a zároveň zanechat v provozu dva pruhy, jeden podél stavby a jeden otočením do větve od CČM.
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od balance »

Dnešní stav.
Z mostů v Horních Počernicích u na Berance se zdá téměř hotovo. Ale kolem km 7 se dnes ještě pokládal povrch ...

Beranka
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Horní Počernice (Na Svěcence)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Svatosp »

Co to je za hruzny paskvil ty betonova svodidla vyplnena sterkem...????
Martin Vedral
Příspěvky: 89
Registrován: 29.4.2009 23:09:02

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Martin Vedral »

Svatosp píše:Co to je za hruzny paskvil ty betonova svodidla vyplnena sterkem...????
Bez urážky, ale proč je to podle vás paskvil???
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od krtek700 »

Svatosp píše:Co to je za hruzny paskvil ty betonova svodidla vyplnena sterkem...????
Tady někdo zabloudil do tohoto tématu poprvé :D.
Jsou to asi neprorazitelná svodidla a navíc v noci nejste oslňováni protijedoucími auty. Silničáři to nemusí sekat :D. Víc výhod ze svého pohledu nevidím. Možná mi přijde, že zvyšují hluk z dálnice, ale to mi tak jenom přijde.
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Svatosp »

do tohodle kdyz narazite, tak je to jako do zdi, a prijde mi, ze ty klasicke nove verze, jsou mnohem vyssi a dokazi zarazit i kamion do protismeru, u tohodle si nejsem jisty...
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Japao Joe »

Je třeba si uvědomit, že úhel nárazu z třípruhu je ostřejší a tudíž musí být i věší "tuhost". Ze mě dobrý, havárka omezí je ten konkrétní směr.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Tak on ten letici sterk v pripade narazu kamionu v jednou smeru muze v protismeru napachat taky peknou paseku... Ale byt tam hlina, muselo by se to sekat... :D
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

Výhoda je taky v tom, že ten "štěrk" je pokud si pamatuji dobře ve skutečnosti betonový recyklát z původního povrchu dálnice. Takže starý betonový povrch má svoje nové využití.

Jinak pochybuji, že by při nárazu ten recyklát něják hodně lítal. Nevím jakým mechanismem by mohlo dojít k jeho prudkému vymrštění.
Benedikt
Příspěvky: 154
Registrován: 6.1.2019 21:02:03
Bydliště: D11

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Benedikt »

Máte někdo info, jak bude technologicky probíhat případná oprava těch betonových svodidel? Nové udělal krásně "finišer", ale ta oprava? Obzvláště výztuže, respektive provázání těch lan.

http://www.pjpk.cz/viewFile.asp?file=4573
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Honey72 »

Asi žádná svodidla nemohou bránit přímému čelnímu proražení kamionem či naloženou dodávkou, to by tam musela stát hradba ze železobetonu :-). Už samotný pojem svodidlo znamená, že má za úkol pouze svést vozidlo zpět do vozovky, pokud se vychýlí (myšleno spíše bokem) ze svého směru (mikrospánek, smyk apod). Původní účel kovových svodidel byl takový, aby auta na silnici nepadala ze srázu, vlastně se jen nahradil starší typ patníků provázaných ocelovými lany. Až mnohem později se svodidla začala zavádět na dálnici i proti zabránění vjetí do protisměru, jelikož zelené středové pásy se narůstající dopravou ukázaly být neúčinné.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od krtek700 »

Benedikt píše:Máte někdo info, jak bude technologicky probíhat případná oprava těch betonových svodidel? Nové udělal krásně "finišer", ale ta oprava? Obzvláště výztuže, respektive provázání těch lan.
Já si myslím, že se musí část svodidel vybourat a zase jako nové. Lépe to asi opravit nepůjde.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Lynx píše: Jinak pochybuji, že by při nárazu ten recyklát něják hodně lítal. Nevím jakým mechanismem by mohlo dojít k jeho prudkému vymrštění.
Myslíte, že kinetická energie kamionu, který si to tam v osmdesátce zamíří z pravého pruhu, s tím štěrkem ani nehne? Já bych čekal, že se to trochu rozpohybuje, protože pokud to bude jen trochu ostřejší úhel, byla by to pěkná šlupka...
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Svatosp »

Lynx píše:Výhoda je taky v tom, že ten "štěrk" je pokud si pamatuji dobře ve skutečnosti betonový recyklát z původního povrchu dálnice. Takže starý betonový povrch má svoje nové využití.
Tak ted uz to chapu, aby usetrili za odvoz stare dalnice, to bude ten důvod, ve finale to bude urcite mnohem levnejsi, nez ty pekny vyztuzena vysoka svodidla, ty musí stat balik :-)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od mapman »

No já nevim co ti na tom vadí, ale krom toho, že by to měl být standard pro velmi zatížené dálnice u nás, tak se to vnímá jako standard i v jiných zemích, tady např. na A99 u Mnichova:
https://www.google.cz/maps/@48.204419,1 ... 312!8i6656

Výhodu to má v tom, že je to téměř bezúdržbové, při drobnějších nehodách to nevyžaduje opravu svodidel, není tam žádná údržba zeleně, v případě potřeby je tam dobrý přístup do šachet, při opravě sítí se jen vyndá recyklát a zase se vrátí zpět... A to že to nepohltí část kinetické energie jako ocelová svodidla, to je jen drobná nevýhoda, smyslem je především zabránit přejetí vozidla do protisměru a to plní na jedničku...
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od krtek700 »

V rádiu hlásí, že je kolaps od okruhu po sjezd u Jiren, tak jsem se chtěl podívat na dopravniinfo.cz a k mému překvapení je na úseku 0-7 několik kamer. Tolik jich tam nebylo ne? Nejde ty kamery sledovat někde online? Tam se aktualizuje obrázek 1 za 10 minut.

Když už to píšu, tak povrch už je komplet hotov.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Jirka L »

koukám, že je tam jedna kamera ve fullHD
http://www.dopravniinfo.cz/DataServices ... d=NDIC2864
Pišta
Příspěvky: 85
Registrován: 16.3.2009 15:37:11

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Pišta »

Zvodidlo typu New Jersey sa napríklad (zo segmentov, nie súvisle betónované) sa použilo napríklad na Slovensku na Severnom úseku D1. Je v podstate bezúdržbové, odpadá letné kosenie zelene v stredovom deliacom páse. Má suverejne najvysšiu zádržnú schopnosť. Zatiaľ som nemal tú česť takéto zvodidlo po nehode vážne poštkodené. (Pri segmentovom modeli by sa v takom prípade len vymenil poškodený segment.) Stojí na betónovom základe priliehajúcom k vozovke, takže odpadá riziko toho, že sa vozidlo rozhodí tým, že sa prepadne (a následne spravidla stratí stabilitu) do mäkkej krajnice tesne pred tradičným zvodilom. Tradičný argument je, že z auta "nieje výhľad na krajinu". Na to môžem povedať len toľko, že pri jazde po diaľnici sa má vodič vozidla vedeniu vozidla a nie sa kochať prírodou. Za mňa rozhodne palec hore, ako za bezpečnosť, tak subjektívny pocit bezpečnosti, tak za schopnosť blokovať svetlá protiidúcich vozidiel (samozrejme až do okamihu, kedy sa terén začne vlniť)! Škoda, že neprešlo použitie New Jersey zvodidla pri reko českej D1. Viac info bolo myslím vo vlákne o zvodidlách.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Na úředních deskách se objevil dopis od Skansky.
Od pondělí 19. 8. 2019 uvádí Skanska do plného provozu zmodernizovaný levý jízdní pás dálnice D11 od 0,00 do 8,00 km z Hradce Králové do Prahy.
V pravém jízdním pásu ve směru na Hradec Králové zatím zůstanou do 25. 8. stávající dopravní opatření, v podobě mobilních svodidel, a to kvůli dokončení středových betonových svodidel a vodorovného značení. Předpokládáme, že celá stavba bez dopravních opatření bude zprůjezdněna v polovině září.
V rámci této II. etapy modernizace D11 v úseku od 0,00 – 8,00 km proběhla kompletní výměna vozovkových vrstev dopravní komunikace a oprava mimoúrovňové křižovatky Černý Most. Součástí oprav byly také čtyři mosty a odpočívky na třetím kilometru dálnice.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od 1975 »

Podle twitteru RSD se otevre dokonce uz zitra, tedy v sobotu 17.8.! Tedy samozrejme krome tech dodelavek, ktere tu byly popsany, a potrvaji do zari. Taky za me plus!
Odpovědět

Zpět na „D11“