Právě je 21.9.2019 13:19:57




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 735 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30  Další
 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 4088
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
To by se muselo rovněž vše změnit na foru.... Všude je to psáno "proti Lennymu" :P


4.8.2019 21:05:54
Profil
Autor

Příspěvky: 4503
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
No, jste off-topic pánové, nicméně pokud bychmohl přidat svou trošku do mlýna - u názvu kategorijní šířky se podle normy píše mezera, potud je to jasné a měli by to tvůrci dodržovat i v letácích.

Co se týče označení - starší dosluhující generace je opravdu zvyklá používat D 1 s mezerou jako dálnice 1 a je to tak z historického hlediska správnější. Nicméně jazyk i zvyky se vyvíjí a dnes je samozřejmé říkat v běžné řeči i odborné terminologii sousloví Dálnice D1 nebo Dálnice D11, kde se mezi D a číslo nedává pomlčka. Svědčí o tom i Wiki, kde se u českých dálnic používá tento tvar - viz https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_D1 zatímco např. u německých dálnic se drží tvar, který byl i u nás původní: https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_8 resp. https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1ln ... C4%9Bmecko)

Mimochodem, vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, k tomu uvádí toto:
Citace:
§ 2
Označení dálnic, silnic a místních komunikací
(k § 6 odst. 4 a § 9 odst. 4 zákona)

(1) Dálnice a silnice I. třídy se označují čísly od 0 do 99; jde-li o dálnici, uvádí se v evidenci před číslici písmeno „D“. ...


O nějaké mezeře tam není ani zmínka...


4.8.2019 21:34:40
Profil
Autor

Příspěvky: 9190
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tak jak z toho ven?

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


4.8.2019 21:40:51
Profil
 

Příspěvky: 4088
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Lenny, Lenny, tak Mapman tě prásknul - "Co se týče označenÍ - STARŠÍ DOSLUHUJICÍ GENERACE JE OPRAVDU ZVYKLÁ POUŽÍVAT D 1...." Tak v tom případě klameš vizáží, staříku !!! :lol:


5.8.2019 14:49:27
Profil
Autor

Příspěvky: 9190
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
:lol:

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


5.8.2019 19:51:08
Profil
Autor

Příspěvky: 4503
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Lenny píše:
Tak jak z toho ven?

Já píšu "dálnice D11" a kategorie "D 33,5".

Mimochodem, v prostoru křižovatky D0 a D11 se aktuálně budují dva provizorní přejezdy SDP, které umožní opravit větve při příjezdu do Prahy a zároveň zanechat v provozu dva pruhy, jeden podél stavby a jeden otočením do větve od CČM.


6.8.2019 6:47:19
Profil
 

Příspěvky: 1937
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Dnešní stav.
Z mostů v Horních Počernicích u na Berance se zdá téměř hotovo. Ale kolem km 7 se dnes ještě pokládal povrch ...

Beranka
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Horní Počernice (Na Svěcence)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


8.8.2019 18:46:04
Profil
 

Příspěvky: 349
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Co to je za hruzny paskvil ty betonova svodidla vyplnena sterkem...????


8.8.2019 21:14:52
Profil
 

Příspěvky: 79
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Svatosp píše:
Co to je za hruzny paskvil ty betonova svodidla vyplnena sterkem...????


Bez urážky, ale proč je to podle vás paskvil???


8.8.2019 22:36:23
Profil
 

Příspěvky: 411
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Svatosp píše:
Co to je za hruzny paskvil ty betonova svodidla vyplnena sterkem...????

Tady někdo zabloudil do tohoto tématu poprvé :D.
Jsou to asi neprorazitelná svodidla a navíc v noci nejste oslňováni protijedoucími auty. Silničáři to nemusí sekat :D. Víc výhod ze svého pohledu nevidím. Možná mi přijde, že zvyšují hluk z dálnice, ale to mi tak jenom přijde.


8.8.2019 22:48:54
Profil
 

Příspěvky: 349
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
do tohodle kdyz narazite, tak je to jako do zdi, a prijde mi, ze ty klasicke nove verze, jsou mnohem vyssi a dokazi zarazit i kamion do protismeru, u tohodle si nejsem jisty...


8.8.2019 22:55:29
Profil
 

Příspěvky: 531
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Je třeba si uvědomit, že úhel nárazu z třípruhu je ostřejší a tudíž musí být i věší "tuhost". Ze mě dobrý, havárka omezí je ten konkrétní směr.


9.8.2019 0:03:59
Profil
 

Příspěvky: 1774
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tak on ten letici sterk v pripade narazu kamionu v jednou smeru muze v protismeru napachat taky peknou paseku... Ale byt tam hlina, muselo by se to sekat... :D


9.8.2019 0:57:29
Profil
 

Příspěvky: 2074
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Výhoda je taky v tom, že ten "štěrk" je pokud si pamatuji dobře ve skutečnosti betonový recyklát z původního povrchu dálnice. Takže starý betonový povrch má svoje nové využití.

Jinak pochybuji, že by při nárazu ten recyklát něják hodně lítal. Nevím jakým mechanismem by mohlo dojít k jeho prudkému vymrštění.


9.8.2019 2:33:50
Profil
 

Příspěvky: 51
Bydliště: D11
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Máte někdo info, jak bude technologicky probíhat případná oprava těch betonových svodidel? Nové udělal krásně "finišer", ale ta oprava? Obzvláště výztuže, respektive provázání těch lan.

http://www.pjpk.cz/viewFile.asp?file=4573


9.8.2019 8:31:37
Profil
 

Příspěvky: 2209
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Asi žádná svodidla nemohou bránit přímému čelnímu proražení kamionem či naloženou dodávkou, to by tam musela stát hradba ze železobetonu :-). Už samotný pojem svodidlo znamená, že má za úkol pouze svést vozidlo zpět do vozovky, pokud se vychýlí (myšleno spíše bokem) ze svého směru (mikrospánek, smyk apod). Původní účel kovových svodidel byl takový, aby auta na silnici nepadala ze srázu, vlastně se jen nahradil starší typ patníků provázaných ocelovými lany. Až mnohem později se svodidla začala zavádět na dálnici i proti zabránění vjetí do protisměru, jelikož zelené středové pásy se narůstající dopravou ukázaly být neúčinné.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


9.8.2019 8:56:39
Profil
 

Příspěvky: 411
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Benedikt píše:
Máte někdo info, jak bude technologicky probíhat případná oprava těch betonových svodidel? Nové udělal krásně "finišer", ale ta oprava? Obzvláště výztuže, respektive provázání těch lan.

Já si myslím, že se musí část svodidel vybourat a zase jako nové. Lépe to asi opravit nepůjde.


9.8.2019 11:22:56
Profil
 

Příspěvky: 1774
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Lynx píše:
Jinak pochybuji, že by při nárazu ten recyklát něják hodně lítal. Nevím jakým mechanismem by mohlo dojít k jeho prudkému vymrštění.


Myslíte, že kinetická energie kamionu, který si to tam v osmdesátce zamíří z pravého pruhu, s tím štěrkem ani nehne? Já bych čekal, že se to trochu rozpohybuje, protože pokud to bude jen trochu ostřejší úhel, byla by to pěkná šlupka...


9.8.2019 12:08:18
Profil
 

Příspěvky: 349
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Lynx píše:
Výhoda je taky v tom, že ten "štěrk" je pokud si pamatuji dobře ve skutečnosti betonový recyklát z původního povrchu dálnice. Takže starý betonový povrch má svoje nové využití.


Tak ted uz to chapu, aby usetrili za odvoz stare dalnice, to bude ten důvod, ve finale to bude urcite mnohem levnejsi, nez ty pekny vyztuzena vysoka svodidla, ty musí stat balik :-)


9.8.2019 13:27:15
Profil
Autor

Příspěvky: 4503
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
No já nevim co ti na tom vadí, ale krom toho, že by to měl být standard pro velmi zatížené dálnice u nás, tak se to vnímá jako standard i v jiných zemích, tady např. na A99 u Mnichova:
https://www.google.cz/maps/@48.204419,1 ... 312!8i6656

Výhodu to má v tom, že je to téměř bezúdržbové, při drobnějších nehodách to nevyžaduje opravu svodidel, není tam žádná údržba zeleně, v případě potřeby je tam dobrý přístup do šachet, při opravě sítí se jen vyndá recyklát a zase se vrátí zpět... A to že to nepohltí část kinetické energie jako ocelová svodidla, to je jen drobná nevýhoda, smyslem je především zabránit přejetí vozidla do protisměru a to plní na jedničku...


9.8.2019 14:46:19
Profil
 

Příspěvky: 411
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
V rádiu hlásí, že je kolaps od okruhu po sjezd u Jiren, tak jsem se chtěl podívat na dopravniinfo.cz a k mému překvapení je na úseku 0-7 několik kamer. Tolik jich tam nebylo ne? Nejde ty kamery sledovat někde online? Tam se aktualizuje obrázek 1 za 10 minut.

Když už to píšu, tak povrch už je komplet hotov.


9.8.2019 15:22:50
Profil
Moderátor

Příspěvky: 1142
Bydliště: Praha 10
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
koukám, že je tam jedna kamera ve fullHD
http://www.dopravniinfo.cz/DataServices/Camera.ashx?action=getkameradata&id=NDIC2864


9.8.2019 15:52:28
Profil
 

Příspěvky: 86
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Zvodidlo typu New Jersey sa napríklad (zo segmentov, nie súvisle betónované) sa použilo napríklad na Slovensku na Severnom úseku D1. Je v podstate bezúdržbové, odpadá letné kosenie zelene v stredovom deliacom páse. Má suverejne najvysšiu zádržnú schopnosť. Zatiaľ som nemal tú česť takéto zvodidlo po nehode vážne poštkodené. (Pri segmentovom modeli by sa v takom prípade len vymenil poškodený segment.) Stojí na betónovom základe priliehajúcom k vozovke, takže odpadá riziko toho, že sa vozidlo rozhodí tým, že sa prepadne (a následne spravidla stratí stabilitu) do mäkkej krajnice tesne pred tradičným zvodilom. Tradičný argument je, že z auta "nieje výhľad na krajinu". Na to môžem povedať len toľko, že pri jazde po diaľnici sa má vodič vozidla vedeniu vozidla a nie sa kochať prírodou. Za mňa rozhodne palec hore, ako za bezpečnosť, tak subjektívny pocit bezpečnosti, tak za schopnosť blokovať svetlá protiidúcich vozidiel (samozrejme až do okamihu, kedy sa terén začne vlniť)! Škoda, že neprešlo použitie New Jersey zvodidla pri reko českej D1. Viac info bolo myslím vo vlákne o zvodidlách.


12.8.2019 10:16:34
Profil
 

Příspěvky: 569
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou / Zeleneč
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Na úředních deskách se objevil dopis od Skansky.
Citace:
Od pondělí 19. 8. 2019 uvádí Skanska do plného provozu zmodernizovaný levý jízdní pás dálnice D11 od 0,00 do 8,00 km z Hradce Králové do Prahy.
V pravém jízdním pásu ve směru na Hradec Králové zatím zůstanou do 25. 8. stávající dopravní opatření, v podobě mobilních svodidel, a to kvůli dokončení středových betonových svodidel a vodorovného značení. Předpokládáme, že celá stavba bez dopravních opatření bude zprůjezdněna v polovině září.
V rámci této II. etapy modernizace D11 v úseku od 0,00 – 8,00 km proběhla kompletní výměna vozovkových vrstev dopravní komunikace a oprava mimoúrovňové křižovatky Černý Most. Součástí oprav byly také čtyři mosty a odpočívky na třetím kilometru dálnice.


13.8.2019 9:28:40
Profil
 

Příspěvky: 1482
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Příspěvek Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Podle twitteru RSD se otevre dokonce uz zitra, tedy v sobotu 17.8.! Tedy samozrejme krome tech dodelavek, ktere tu byly popsany, a potrvaji do zari. Taky za me plus!


16.8.2019 22:27:08
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 735 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz