[D1] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
To není žádná velká akce, jen změna organizace odpočívky v rámci stávajících pozemků:
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Popravdě nevím jestli je přidání 8 míst pro nákladní automobily na tak velké chlubení
Ale za každé rozšíření jedině
Ale za každé rozšíření jedině
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Souhlasím, žádná hitparáda to sice není, ale co je důležité, že je tu snaha!Aram96 píše:Popravdě nevím jestli je přidání 8 míst pro nákladní automobily na tak velké chlubení
Ale za každé rozšíření jedině
Mapmanovi děkuji
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Letos by měl začít ještě Střechov vpravo a tam už těch míst přibudou desítky (40 stání).
Příští rok se znovuotevře malá na km 70, tam bude nějakých 12 stání (reálně tak 15 když se postaví na BUS). Takové drobky, ale po letech ničeho aspoň něco.
Příští rok se znovuotevře malá na km 70, tam bude nějakých 12 stání (reálně tak 15 když se postaví na BUS). Takové drobky, ale po letech ničeho aspoň něco.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Ano určitě, po letech se alespoň začíná rozšiřovat něco. Jen v tomto celém "dlouhodobém projektu" vidím jednu slabinu, a to je D1. Ono má vzniknout hromady míst pro NA, ovšem je to kvůli nově postaveným dálnicím spolu s odpočívkami nebo nových odpočívek na stávajících dálnicích, ale ve většině je to tam, kde to není tak hrozné jako na D1. Tam je realita taková, že každá sjezd z dálnice a jeho rampy jsou plné kamionů, které nemají kde stát. Říkám si, že by mohly pomoci ty odpočívky u Brna, tam se má nějaká rozšiřovat, poté by svým způsobem mohly pomoci na D2,D52, či ta velká na D0, ovšem problém samotné D1 se tím dle mě moc nevyřeší, toho rozšiřování na D1 je prostě málo a ani D35 s odpočívkami tomu zase tolik nepomůže. Ono je to možná dáno tím, že D1 pro mnoho míst vychází zrovna na spaní, když si vezmeme odkud kam kamiony vyjíždí a míří. Pro ČR je to spíše Rozvadov, ale pro zahraniční asi právě ta D1Martin z Ostravy píše:Letos by měl začít ještě Střechov vpravo a tam už těch míst přibudou desítky (40 stání).
Příští rok se znovuotevře malá na km 70, tam bude nějakých 12 stání (reálně tak 15 když se postaví na BUS). Takové drobky, ale po letech ničeho aspoň něco.
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Nejhorší dálnice byla překvapivě dálnice D8. Pokud se vyřeší místa tam, výrazně to pomůže i dálnici D1...
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Ano, problém je v tom, že nové odp. resp. rozšíření stávajících se plánuje tam, kde to není až tak žhavé. Největší problém je Praha, především D0 a dálnice D5,D8,D1,D10,D11 v jejím bezprostředním okolí. Zde jsou odpočívky nedostatečné kapacity a kromě Beranky-vpravo a Klíčan-vpravo se rozšíření nepřipravuje. Nevím jak je to s připravovanou u Osnic na D0? Proč se nepřipravuje např. velká na D10 u Radonic , kde je vhodná konfigurace terénu? Mohly by se tak nahradit ty stávajíci u Radonic (MOL vlevo a BENZINA vpravo), které jsou spíše parodií. O D5 Rudná nemluvě, tam vše blokuje NAM Property s Armenským vlastníkem a nejasným záměrem s bývalým hotelem ATOL. Klíčany-vpravo je běh na dlouhou trať (pozemky MOLu) a D11 Beranka bych uvítal rozšíření i -vlevo. Na D0 by mohla být připravována alespoň malá na 511 mezi D1 a D11.Aram96 píše:Ano určitě, po letech se alespoň začíná rozšiřovat něco. Jen v tomto celém "dlouhodobém projektu" vidím jednu slabinu, a to je D1. Ono má vzniknout hromady míst pro NA, ovšem je to kvůli nově postaveným dálnicím spolu s odpočívkami nebo nových odpočívek na stávajících dálnicích, ale ve většině je to tam, kde to není tak hrozné jako na D1. Tam je realita taková, že každá sjezd z dálnice a jeho rampy jsou plné kamionů, které nemají kde stát. Říkám si, že by mohly pomoci ty odpočívky u Brna, tam se má nějaká rozšiřovat, poté by svým způsobem mohly pomoci na D2,D52, či ta velká na D0, ovšem problém samotné D1 se tím dle mě moc nevyřeší, toho rozšiřování na D1 je prostě málo a ani D35 s odpočívkami tomu zase tolik nepomůže. Ono je to možná dáno tím, že D1 pro mnoho míst vychází zrovna na spaní, když si vezmeme odkud kam kamiony vyjíždí a míří. Pro ČR je to spíše Rozvadov, ale pro zahraniční asi právě ta D1Martin z Ostravy píše:Letos by měl začít ještě Střechov vpravo a tam už těch míst přibudou desítky (40 stání).
Příští rok se znovuotevře malá na km 70, tam bude nějakých 12 stání (reálně tak 15 když se postaví na BUS). Takové drobky, ale po letech ničeho aspoň něco.
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Vysoutěženo rozšíření odpočívky Střechov vpravo: https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/125988
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
to Martin z Ostravy: Martine, prosimtě, nevíš jak to mají v plánu s tím rozšiřováním odpočívky Troubsko, podle mapky vpravo ? Vzhledem k tomu, že zde někdy bude MÚK s D43, která bude ještě propojená kolektorem s Brno-západ. Očekával bych spíš postupné upuštění od těchto odpočívek. Na druhou stranu, na obou stranách jsou u odpočívek stavebně už postaveny 1-pruhové kolektory, to se počítá s dlouhým kolektorem pobírající odpočívku, D43 i Brno-západ ? Nejde mi to tady celé nějak dohromady, protože dle mě je zde pak ještě jeden problém a to ten, že se pak budou křížit auta jedoucí od Prahy do Brno-západ se 2 pruhy z D43 mířícími na jih Brna (tu budou potřebovat připojit 2-pruhově), tady to bude sranda docela
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
co se děje s odpočívkou u Vyškova směr Brno? Dočká se rozšíření nebo je to jen nějaká forma rekonstrukce?
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Jen rekonstrukce povrchu a odvodnění. Žádné rozšíření nebude.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Na rozšíření se zpracovává studie, takže realizace nejdříve za 5 let.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
A truck centrum Vyškov padlo anebo se s ní stále počítá?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Nevím o tom, že by bežela příprava. Tak jak to bylo plánováno (jako odpočívka) to nebylo legálně připojitelné. Navíc se to týkalo jen strany vpravo.
Připravuje se rekonstrukce a následné rozšíření Brněnských Ivanovic.
D1 Troubsko vpravo se měla rozšiřovat a byla vyřešena i kolize s MÚK D1xD43, nicméně teď je příprava zastavena kvůli pozemkům.
Připravuje se rekonstrukce a následné rozšíření Brněnských Ivanovic.
D1 Troubsko vpravo se měla rozšiřovat a byla vyřešena i kolize s MÚK D1xD43, nicméně teď je příprava zastavena kvůli pozemkům.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Předpokládám, že odpověď na to Troubsko je jen tahle zpráva, ne ta předtím o té studii...Martin z Ostravy píše:Nevím o tom, že by bežela příprava. Tak jak to bylo plánováno (jako odpočívka) to nebylo legálně připojitelné. Navíc se to týkalo jen strany vpravo.
Připravuje se rekonstrukce a následné rozšíření Brněnských Ivanovic.
D1 Troubsko vpravo se měla rozšiřovat a byla vyřešena i kolize s MÚK D1xD43, nicméně teď je příprava zastavena kvůli pozemkům.
Díky za info, každopádně měl bys nějaké bližší info, jak je to vyřešeno ?
Ono okolo celého toho Brna se to teď bude dost měnit, kvůli územní studii. (JZT asi nebude prosazena, zato křižovatka D43xD1 bude zakopaná pod zem ), takže mě akorát zajímá, jestli ty jejich plány na připojení té odpočívky jsou realizovatelné i po těchto změnách. Celkově mě to rozšiřování D1 přijde na mnoha místech nedomyšlené, bude se ještě muset měnit dost věcí, ne jen kvůli D43. Ale to je na jiné téma.
A ta Brněnské Ivanovice, to už máš na mysli stavbu nové velké odpočívky vlevo, jak je na mapce odpočívek nebo jen rozšíření té stávající ?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Studie je i na Troubskou, ale příprava stojí.
Brněnské Ivanovice zatím rozšíření pravé.
Brněnské Ivanovice zatím rozšíření pravé.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
OK Takže přímo řešení toho připojení Troubska se právě tvoří, chápu to správně ?Martin z Ostravy píše:Studie je i na Troubskou, ale příprava stojí.
Brněnské Ivanovice zatím rozšíření pravé.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Ne, Troubsko je zcela zastavené. Neprobíhá žádná činnost, studie byla hotová už loni. Na 80% se rozšiřovat nebude.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Jo takhle, dík za objasnění. A akorát se ještě zeptám, nějaké plány na to propojení s tím uzlem bys neměl ? Protože pokud tam ty odpočívky zůstanou, tak se stejně musí kolektorem spojit s MÚK, i bez rozšířeníMartin z Ostravy píše:Ne, Troubsko je zcela zastavené. Neprobíhá žádná činnost, studie byla hotová už loni. Na 80% se rozšiřovat nebude.
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Však tam ten kolektor už 25 let stojí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Problém není v kolektoru vedle odpočívky, ale jak potom vyřešit "proplet" 2 pruhů z D43 a zároveň aut, která kolektorem jedou a chtějí sjíždět na Brno-západ Ta budou muset přes 2 pruhy nejspíš a v těchto místech nebude nejspíš reálné, kór jestli D43 vyleze z tuneluLenny píše:Však tam ten kolektor už 25 let stojí.
A potom navíc je v plánu při rozšíření na 6-pruh, v Brno-západ udělat připojení z města směrem na jih 2-pruhové, když k tomu ještě přidáme 2 pruhy z D43, v kterých už jsou i auta z odpočívky, pořád to dělá 3+2+2 pruhy Ale to už je trochu OT.
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Záběry z probíhají rekonstrukce odpočívky Střechov: https://www.youtube.com/watch?v=FtWiuo1 ... gUQ_-uq_pQ
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Martasi díky za hezké video. Je vidět, že když Metrostav chce, tak umí techniku nasadit ve velmi slušných počtech. Už se těším, že konečně začne brát vážně i svůj úsek na D11...
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
možná na rychlost tlačí i Benzina, protože ji unikají kšefty
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Odpočívky, úpravy a rekonstrukce
Obecně se uzavírky odpočívek plánují i s ohledem na nájemce.
V případě Střechova se spěchá, protože zprovozněno má být do zimy.
V případě Střechova se spěchá, protože zprovozněno má být do zimy.
R48 -> D48 se podařilo!