Lynx píše:Co je bezpečnější netuším a netroufám si spekulovat, ale to že je rovná široká silnice svádí jet "dálniční" rychlostí, to je fakt experimentálně ověřený na sobě samém
Zatímco u užší silnice prostě jede drtivá většina řidičů výrazně pomaleji.
Však tohle nerozporuji, nevím jestli nějak výrazně rychleji, ale jinak souhlas. Dle mě ale je však bezpečnější jet právě těch 100-120 km/h na S11,5 (na opravdu rovných S11,5 s MÚK bych dal klidně MPR 100, na 3-pruhy SMV se 110) než 80 km/h na S9,5 a hlavně S7,5. Statistiky si myslím mluví za vše, protože překročení MPR nevede k nějak závratné části nehod. Je jasné, že když je čelní střet při 110 km/h tak je určitě menší šance na přežití než při 80 km/h, ale 1) kolik takových nehod se stává, 2) když máte S11,5 tak mnohdy takovéhle situaci právě zamezíte. Pro mě je určitě bezpečnější při 110 km/h někomu uhnout když je kam, než se plazit 80 km/h a doufat, že někdo do protivky nedostane mikrospánek
Silnice I/43 má v nemalé části tak malou šířku, že jet i 60 km/h je pro mě někdy při hustém provozu velmi nepříjemné, protože není kam uhnout, když by hrozil čelní střet, a vedle silnice je díra 2 metry nebo stromy. Naopak na některých rovných úsecích S11,5 opravdu mám pocit, že jsem na "malé dálnici" valím 110 jako dalších 10 řidičů ve štrůdlu s dobrými rozestupy a ta jízda je rozhodně bezpečnější. Bohužel je skoro trestné tohle říkat nahlas. Samozřejmě do doby, než se najde debil a začne i tak předjíždět, kór někde, kde je už hůře vidět, jenže takovéhle debili máte i na úzkých a při 80 km/h, rozdíl je v tom, že tady mu mohou 2 protijedoucí vozidla uhnout, kdežto na úzké to někdo odnese
A při té vyšší rychlosti se samozřejmě bavím o suchém povrchu při dobré viditelnosti a v dobré kondici řidiče, pro puntičkáře.