Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Omlouvám se za OT - KÉŽ BY jim chyběly !!!!
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
v týdnu jsem se svezl s kamarádem v M4
Libišany - tedy od omezení za mostem
HK - ke značkám 100
krásných 14minut
překvapivě to nikomu nevadilo, ani obloukům
Libišany - tedy od omezení za mostem
HK - ke značkám 100
krásných 14minut
překvapivě to nikomu nevadilo, ani obloukům
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Kolik jste potkali (předjeli) osobních aut ?
Myslím že (minimálně někteří) řidiči museli být dost překvapeni - tedy pokud jste jim mezitím nezmizeli v oblouku
Myslím že (minimálně někteří) řidiči museli být dost překvapeni - tedy pokud jste jim mezitím nezmizeli v oblouku
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
To Mike:
Tak předně drobná rada. Já sice hodně rozumím tomu, že držet pod krkem nabroušený šestiválec moc nejde či spíše se řidiči nechce, ale tohle fórum je docela hojně pročesávané a možnosti následného ztotožnění prakticky absolutní. Takže jestli myslíte, že jsem paranoidní, nechám už na vás...
Jinak souhlas, není v Čechách moc dálničních úseků, které se nedají projet 200 km/h, pochopitelně za předpokladu adhezních podmínek, výkonu auta, kvalitě pneumatik, schopnostem řidiče... Atp.
Já jsem měl tu možnost párkrát se takto projet dokonce legálně (bohužel nikoliv jako řidič)...
Tak předně drobná rada. Já sice hodně rozumím tomu, že držet pod krkem nabroušený šestiválec moc nejde či spíše se řidiči nechce, ale tohle fórum je docela hojně pročesávané a možnosti následného ztotožnění prakticky absolutní. Takže jestli myslíte, že jsem paranoidní, nechám už na vás...
Jinak souhlas, není v Čechách moc dálničních úseků, které se nedají projet 200 km/h, pochopitelně za předpokladu adhezních podmínek, výkonu auta, kvalitě pneumatik, schopnostem řidiče... Atp.
Já jsem měl tu možnost párkrát se takto projet dokonce legálně (bohužel nikoliv jako řidič)...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Kurňa, co mi uniká? Libišany - Hradec Králové je asi 6 km, takže rychlost pod 30? Co špatně rozkódovávám?Mike píše:v týdnu jsem se svezl s kamarádem v M4
Libišany - tedy od omezení za mostem
HK - ke značkám 100
krásných 14minut
překvapivě to nikomu nevadilo, ani obloukům
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Já bych řekl, že směr jízdy ....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Prošel jsem si celé vlákno a jsem si jistý, že Honey72 rozhodně neměl na mysli něčí ohrožování, spíš jen popis toho, co se dnes a denně děje na našich dálnicích, kdy těch "hodně řidičů jezdících 110 -120" (jak sám píšete) je "uzavíráno" za kamiony bez možnosti přejetí, protože všichni už zdaleka předjíždějí do levého, aby se to nestalo i jim a když někoho omezí, nesou často následky adresivity těch "řádově procent" rychlíků.bhs píše: Ono hodně záleží, kdy mu tam ten pomalý vjede. Pokud se nekouká a ohrozí toho vzadu, tak je to nejen netolerance toho pomalíka, ale přímo dopravní přestupek.
(asi nemusím zdůrazňovat, že je rozdíl "nesmí ohrozit" a "nesmí omezit" a který výraz používá zákon pro auta za mnou při předjíždění - to určitě máte v malíku, když tu zmiňujete ty přestupky
Spíš bych přidal, že je opravdu velký rozdíl v jízdě v DE/AT a u nás. U nás je plynulá jízda poměrně vzácnost, jinde pravidlo. Že by větší rozšíření tempomatů? Nebo lepší dálnice (u nás jsou opravdu jen kozí dráhy s krátkými připojováky a bez pořádných stoupáků a pak D11, pomalu nic mezí tím)?
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Kubajsu píše: Kurňa, co mi uniká? Libišany - Hradec Králové je asi 6 km, takže rychlost pod 30? Co špatně rozkódovávám?
jj
Libice
asi ještě tak úplně nedozněl ten zážitek
2 Michal R.
kde není žalobce
a za paranoiu to rozhodně nepovažuju, spějeme tam mílovými kroky
důležité je nenechat se chytit, to nám říkali už před 30lety
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
2 GiuseppeS
Tak předně mám kliku, protože dálnice, kterou téměř výlučně používám, je právě D11. A je výborná.
A přestože jezdím docela rychle, i já občas uhýbám do pravého, protože se za mnou objeví rychlík - tím zrovna nemyslím Mika s jeho výše popisovaným testem, to bych možná ani nestačil uhnout
Jsou to naši řidiči a Poláci (cirka 50 na 50), najde se kupodivu ale i nějaký ten Němec.
Takže uhýbám doprava a uhýbám proto, abych se vyhnul riziku, že je to agresivní rychlík. To, že překračuje povolenou rychlost neřeším.
Vpravo je to ale na mě pomalé, takže vím, o čem to je vrátit se zpět do levého pruhu. Je to pochopitelně případ od případu, hodně záleží na hustotě provozu. Ano, někdy je potřeba počkat, až přejede třeba i 10 aut, ale neříkejte mi, že je to bez možnosti přejet doleva. Ta možnost tady vždy je, jen to chce trochu trpělivosti.
P.S. Při přejíždění z jednoho pruhu do druhého nesmí řidič toho vzadu ohrozit ani omezit.
Tak předně mám kliku, protože dálnice, kterou téměř výlučně používám, je právě D11. A je výborná.
A přestože jezdím docela rychle, i já občas uhýbám do pravého, protože se za mnou objeví rychlík - tím zrovna nemyslím Mika s jeho výše popisovaným testem, to bych možná ani nestačil uhnout
Jsou to naši řidiči a Poláci (cirka 50 na 50), najde se kupodivu ale i nějaký ten Němec.
Takže uhýbám doprava a uhýbám proto, abych se vyhnul riziku, že je to agresivní rychlík. To, že překračuje povolenou rychlost neřeším.
Vpravo je to ale na mě pomalé, takže vím, o čem to je vrátit se zpět do levého pruhu. Je to pochopitelně případ od případu, hodně záleží na hustotě provozu. Ano, někdy je potřeba počkat, až přejede třeba i 10 aut, ale neříkejte mi, že je to bez možnosti přejet doleva. Ta možnost tady vždy je, jen to chce trochu trpělivosti.
P.S. Při přejíždění z jednoho pruhu do druhého nesmí řidič toho vzadu ohrozit ani omezit.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
já tam normálně jezdím - tedy po D11 - nečím, co má přes 2tuny, občas za sebou vlek a na to 81kW
optimální cestovní 105-110kmh
čili o tom uhýbání vím své
ale čímdál častěji se mi stává, že když se blížím ke kamionu a dám blinkr, že mi někdo blikne
tak tomu naložím na těch 120kmh ať ho moc nezdržuju
to na D1 nezažijete
optimální cestovní 105-110kmh
čili o tom uhýbání vím své
ale čímdál častěji se mi stává, že když se blížím ke kamionu a dám blinkr, že mi někdo blikne
tak tomu naložím na těch 120kmh ať ho moc nezdržuju
to na D1 nezažijete
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Domnívám se, že tito "Němci" frčící po D11 dost často velmi nadlimitní rychlostí jsou velmi často Poláci, kteří mají německé značky (jestli už mají občanství či co, to nevím). Odpovídá tomu ale podle mě styl jízdy a především množství takových střelců právě na D11 ve čtvrtečním, pátečním a potom nedělním odpoledním a podvečerním provozu.bhs píše: Jsou to naši řidiči a Poláci (cirka 50 na 50), najde se kupodivu ale i nějaký ten Němec.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Dík za info (upřesnění), je to velmi pravděpodobné ...
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Bylo by možné tu D1 trochu rozvést ? Předem dík ...Mike píše: ... čím dál častěji se mi stává, že když se blížím ke kamionu a dám blinkr, že mi někdo blikne
tak tomu naložím na těch 120kmh ať ho moc nezdržuju
to na D1 nezažijete
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Když už jsme tu zmínili onu (zatím) komfortní D11 a její přitažlivost, co se se nadlimitní rychlosti týče, tak je potřeba zmínit jednu zásadní věc. 180+ se tam dá jet, ale jen někdy, a s výrazně zvýšenou aktivitou mozku a jeho funkcí, jako je např. předvídavost, intuice, pasivita a odpovědnost vůči následkům. Pokud chci/potřebuju jet 200 km/h, tak je potřeba si uvědomit, že běžný řidič s rychlostí přibližujícího se vozidla za ním vůbec nemusí počítat (takže nemíjím vozidla při 200 km/h). Když vidím OA jedoucí vpravo za NA, musím předpokládat, že mi tam může vjet (a to platí i při MPR). Pak už to neukecáš. Při takto nadlimitních rychlostech na sebe beru mnohem větší odpovědnost, ne za sebe, ale hlavně vůči ostatním. Rychlá jízda na dálnici nerovná se pirát silnic (pokud nejsi idiot).
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Ovsem to vyzaduje, aby si to dotycny uvedomoval. A ridic jedouci dva tri metry za autem jedoucim 160 km/h, aby mohl co nejdriv vyrazit vpred dve kila, do takove skupiny asi nepatri. A takovych vidam nejen na D11 nejvic. Maximalni rychlost, minimalni odstup, nulovy respekt k dopravnimu znaceni. Takze i kdyz chapu, co tim rikate, mam pocit, ze na ceskych dalnicich akorat musime dat zvlnene rovnitko...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Pokud by na dálnici vůbec ke zvýšení MPR došlo, faktor větší odpovědnosti je velmi důležitý, včetně s tím spojeného citelného postihu po zaviněné nehodě nebo při zjištěném přestupku
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
co pořád máte s postihy ?
resp. postihu od pojišťovny bych rozuměl
ad D1
tam je provoz takový, že se vlevo nedá jet pod 120
takže s výše uvedeným povozem se ji radši vyhýbám
resp. postihu od pojišťovny bych rozuměl
ad D1
tam je provoz takový, že se vlevo nedá jet pod 120
takže s výše uvedeným povozem se ji radši vyhýbám
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Jako skalní zastánce zvýšení MPR na dálnicích musím uznat argument protistrany, že při zvýšení MPR se objektivně zvyšuje pravděpodobnost nehod (tím neříkám, že nemůže dojít paradoxně v reálu ke snížení počtu nehod - jako např. v Rakousku) a současně i jejich následků. Asi jediné, čím se to dá eliminovat, je právě pohnout s postihy - prostě vytvořit prostředí pro růst osobní odpovědosti řidičů v rámci skupiny, kde tomu tak zatím není (viz předchozí příspěvky v tomto vlákně)
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Potřeboval bych vysvětlit ono "objektivní zvýšení pravděpodobnosti nehod". Z čeho plyne ta objektivnost? Existují nějaké studie, které by toto jasně prokazovaly? Protože já vím pouze o neprůkazných případech, které ale většinou hovoří pro snížení nehodovosti při vyšších povolených rychlostech (s nejnižšími u neomezených) - jako příklad třeba to zmíněné Rakousko.bhs píše:Jako skalní zastánce zvýšení MPR na dálnicích musím uznat argument protistrany, že při zvýšení MPR se objektivně zvyšuje pravděpodobnost nehod (tím neříkám, že nemůže dojít paradoxně v reálu ke snížení počtu nehod - jako např. v Rakousku) a současně i jejich následků. Asi jediné, čím se to dá eliminovat, je právě pohnout s postihy - prostě vytvořit prostředí pro růst osobní odpovědosti řidičů v rámci skupiny, kde tomu tak zatím není (viz předchozí příspěvky v tomto vlákně)
Jediné, co pro mne je objektivní, tak že následky nehod ve vyšších rychlostech jsou prostě horší. Nicméně na změně frekvence nehod nic objektivního nevidím...
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Objektivní zvýšení pravděpodobnosti nehod je stav, kdy navrhovatel (pokud uvažuje logicky) musí předpokládat, že se při zvýšení MPR na dálnici počet nehod zvýší ......
Pro názornost použiji schválně příklad, který je za hranou a nyní je u nás nereálný.
Zvýšit u nás MPR např. na 180 nikoho oficiálně ve Sněmovně ani navrhnout nenapadne. Protože při návrhu každé normy by měl být navrhovatel schopen kvalifikovaně predikovat vývoj po zavedení nové normy.
Rakousko (testy MPR 140) jsme uvedli oba, ale ono de fakto o zvýšení nejde. Ten test na 140 si mohli klidně odpustit. Schválnost tomu chtěla, že se nehodovost snížila. Kdyby se zvýšila, měli by argument, nyní mají problém
Pro názornost použiji schválně příklad, který je za hranou a nyní je u nás nereálný.
Zvýšit u nás MPR např. na 180 nikoho oficiálně ve Sněmovně ani navrhnout nenapadne. Protože při návrhu každé normy by měl být navrhovatel schopen kvalifikovaně predikovat vývoj po zavedení nové normy.
Rakousko (testy MPR 140) jsme uvedli oba, ale ono de fakto o zvýšení nejde. Ten test na 140 si mohli klidně odpustit. Schválnost tomu chtěla, že se nehodovost snížila. Kdyby se zvýšila, měli by argument, nyní mají problém
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Jenomže v tom Rakousku (na úseku Voralpenkreutz - Linz) už testovali jak 160 km/h tak i nyní 140 km/h.... Docela by mě zajímal výsledek onoho posunutí MPR na 160... Jenomže se obávám, že politicky není vhodné přiznat, že dálnice byla propustnější, žádné kolizní peklo se nekonalo a všem to vyhovovalo.
Neb težko prosazovat nesmyslná dálniční opatření typu IG-L v délce desítek km s omezením MPR jak na Jižní spojce (před pár lety), a druhým dechem dodat, že o kousek vedle je úplně košer jezdit výrazně rychleji.
Neb težko prosazovat nesmyslná dálniční opatření typu IG-L v délce desítek km s omezením MPR jak na Jižní spojce (před pár lety), a druhým dechem dodat, že o kousek vedle je úplně košer jezdit výrazně rychleji.
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
před pár lety se na jižní spojce mohlo 100kmh...
a nárůst nehod a následků ?
ona se přeci jen bezpečnost vozidel někam posunula a i já sám jsem zde několikrát uvedl, že jsou opravdu dny a hodiny, kdy výrazně překročit stávající limit je minimálně neuvážené.
přesto bych si netroufl nikomu nařizovat, ať tak nečiní
a nárůst nehod a následků ?
ona se přeci jen bezpečnost vozidel někam posunula a i já sám jsem zde několikrát uvedl, že jsou opravdu dny a hodiny, kdy výrazně překročit stávající limit je minimálně neuvážené.
přesto bych si netroufl nikomu nařizovat, ať tak nečiní
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Souhlas a nejen bezpečnost vozidel.
Já to pozoruji u svých Octavií (dříve 1.6 atm / od 2016 1.4 TSI). To se prostě nedá srovnat.
Trasa okolo 250 km z toho Pha-HK dálnice, vše na hraně MPR (pochopitelně kde se dá a kde je to rozumné). Průměrná spotřeba - 5,1 l/100 km. V kabině klid a pohoda (min kvůli tomu, že tak nevytáčím motor)
Ano, zvyšuje se hustota provozu,
ale všechny výše uvedené parametry to podle mě více než kompenzují.¨
A to nemluvím o tom, že někdy třeba na té D11 auto nějaký čas ani nepotkáte (platí jen pro určité úseky )
Já to pozoruji u svých Octavií (dříve 1.6 atm / od 2016 1.4 TSI). To se prostě nedá srovnat.
Trasa okolo 250 km z toho Pha-HK dálnice, vše na hraně MPR (pochopitelně kde se dá a kde je to rozumné). Průměrná spotřeba - 5,1 l/100 km. V kabině klid a pohoda (min kvůli tomu, že tak nevytáčím motor)
Ano, zvyšuje se hustota provozu,
ale všechny výše uvedené parametry to podle mě více než kompenzují.¨
A to nemluvím o tom, že někdy třeba na té D11 auto nějaký čas ani nepotkáte (platí jen pro určité úseky )
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Nejvyšší povolená rychlost na dálnicích
Teda omlouvám se, ale to automatické zvýšení počtu nehod se zvýšením MPR mi nepřijde nějak zřejmé. Ono tam vstupuje do hry tolik parametrů, že bych si netroufl něco takového říct. Jestli myslíte, že pro samotné auto, které jede vyšší MPR je pravděpodobnost vyšší, tak to souhlasím (tam to i já považuji za zřejmé), ale v celkovém součtu už nikoliv.bhs píše:Objektivní zvýšení pravděpodobnosti nehod je stav, kdy navrhovatel (pokud uvažuje logicky) musí předpokládat, že se při zvýšení MPR na dálnici počet nehod zvýší ......
Například, i za situace, kdy MPR je 130, tak jsou lidé, kteří občas jedou znatelně rychleji. Pokud někdo jede řekněme 120 a někdo jiný se za ním řítí 200, tak ten co jede 120 toho s 200 vůbec nemusí očekávat a může ho to dost nemile překvapit.
To za situace, když by MPR byla třeba těch 180, tak sice aut, které budou jezdit výraně rychleji oproti tomu se 120 přibude, ale to není jen negativní věc. Ten, co jede 120, tak protože se běžněji setká s tím, že se někdo řítí o hodně rychleji než on (umocněné tím, že je to dle pravidel OK), tak spíše bude počítat s tím, že se mu tam někdo přiřítí a méně často bude překvapen.
A podobných faktorů do hry vstupuje více a já si netroufnu říct, kam se to vlastně vychýlí. Zatím veškeré jednotlivé případy, o kterých vím, tak spíše nahrávají tomu, že celkově je bezpečněji na dálnicích tam, kde se omezuje co nejméně.