D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
pripomenu moji diskuzi z brezna s likasem, ktery napsal:
No, Doprastav býval po svém kolapsu pouhou marketingovou značkou s několika zaměstnanci. Salini je globální korporát. Na Slovensku totálně podstřelili cenu a v průběhu výstavby jim došly prachy.
a ja mu odpovedel:
a) ti italove vetsinou operuji tam, kde je korupce. nejsou v podstate vubec ve skandinavii, nemecku, kanade nebo anglii. kdyz to zkusi v civilozovane spolecnosti, vybouchnou.
b) cenu na visnove mela nejnizsi skanska (338mil), druhy byl dps (382mil) a az pak tihle mario-mafiani s 409mil.
zacina byt zjevne, ze italove skutecne spolehaji na metodu vicepraci atp. osobne jsem rad, ze zmizi z regionu. to same astaldi. hodne stesti v africe, stredni a jizni americe!
No, Doprastav býval po svém kolapsu pouhou marketingovou značkou s několika zaměstnanci. Salini je globální korporát. Na Slovensku totálně podstřelili cenu a v průběhu výstavby jim došly prachy.
a ja mu odpovedel:
a) ti italove vetsinou operuji tam, kde je korupce. nejsou v podstate vubec ve skandinavii, nemecku, kanade nebo anglii. kdyz to zkusi v civilozovane spolecnosti, vybouchnou.
b) cenu na visnove mela nejnizsi skanska (338mil), druhy byl dps (382mil) a az pak tihle mario-mafiani s 409mil.
zacina byt zjevne, ze italove skutecne spolehaji na metodu vicepraci atp. osobne jsem rad, ze zmizi z regionu. to same astaldi. hodne stesti v africe, stredni a jizni americe!
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Tak předně, Doprastav nemá technické kapacity, aby zvládnul 0310/II vlastními silami. Zadruhé, podle všeho už proběhla jednání Skanska/Doprastav, a nedomluvili se. Účastníci tvrdí, že mělo zaznít něco ve smyslu: "... hele, cenovou nabídku jsme podstřelili všichni. Ale vy jste to s Italama fakt přehnali, za to nejde udělat. Sorry..."
Tedy zbývá nalákat někoho jiného. Jsem docela zvědav, jak se s tím poperou, skoro si říkám, jestli by nebylo lepší to přesoutěžit....
Tedy zbývá nalákat někoho jiného. Jsem docela zvědav, jak se s tím poperou, skoro si říkám, jestli by nebylo lepší to přesoutěžit....
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
...pokud máš přesné informace, tak to asi ani jinak nedopadne... je jen otázka, jestli je lepší, aby to bylo spíše dříve než později...
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
... dříve. Jenom si to nikdo nechce připustit.1975 píše:...pokud máš přesné informace, tak to asi ani jinak nedopadne... je jen otázka, jestli je lepší, aby to bylo spíše dříve než později...
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
V jakém vztahu je momentálně Doprastav a Metrostav? Mimo toto prostředí jsem již mnoho let, ale kdysi to byli titíž. Pak před pár lety došlo k velmi zásadním změnám a nyní jsem pochopil, že spolu již nemají nic společného, spíše naopak? Mohl byste mi to někdo vysvětlit?
Je to špatné... asi všichni tušíme, že se bude soutěžit znova a dojde ke zpoždění pár let. Takový tendr nebude na pár měsíců.
Je to špatné... asi všichni tušíme, že se bude soutěžit znova a dojde ke zpoždění pár let. Takový tendr nebude na pár měsíců.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
No za ty prachy se to jiste postavit da, vzdyt byli jen o 5% levnejsi, nez Porr a sdruzeni Eurovie a o 1% levnejsi, nez cena dle projektu. Spis, jestli maji Slovaci kapacity, coz snad maji, kdyz doma stavi D1.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
to drtikol:
Jestli máte jistotu, že jak říkáte "...za ty prachy se to jiste postavit da..." tak směle do toho, vytrhnete nejeden trn z paty. Chcete poslat (via SZ samozřejmě) správné telefonní číslo, kam se máte ozvat? Jestli je to tak jednoduché, tak třikrát hurá. Budete slavný!
Nebo?
Jestli máte jistotu, že jak říkáte "...za ty prachy se to jiste postavit da..." tak směle do toho, vytrhnete nejeden trn z paty. Chcete poslat (via SZ samozřejmě) správné telefonní číslo, kam se máte ozvat? Jestli je to tak jednoduché, tak třikrát hurá. Budete slavný!
Nebo?
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Co to melete? Odkdy FO stavi dálnice? Ja jen pisu, ze cena byla podstrelena minimalne. To uz jsme tu meli jinaci strelce.
Doufam taky, ze RSD nejsou lempli a maji tucne smluvni pokuty v pripade predcasneho ukonceni realizace.
Doufam taky, ze RSD nejsou lempli a maji tucne smluvni pokuty v pripade predcasneho ukonceni realizace.
Naposledy upravil(a) drtikol dne 3.9.2019 16:48:24, celkem upraveno 1 x.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Tady se k tomu vyjadřuje Radek Mátl:
https://twitter.com/MatlRadek/status/11 ... 4225738756
https://twitter.com/MatlRadek/status/11 ... 4225738756
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
vori19: předně Metrostav je pražská firma, Doprastav bratislavská.
Stavbu vyhrálo a realizuje konsorcium, tedy to je asi důvod, proč tam formálně s 0,01% zůstávaj ti Italové.
Mohl by už někdo na ŘSD konečně správně spočítat ta procenta, aby to dělalo dohromady 100?
Těžko lze do smluvního vztahu namontovat nového člena konsorcia. Subdodavatele snad po odsouhlasení zadavatelem jo, ale za dodržení vysoutěžených cen, do čehož se nikomu novému nebude chtít.
On pokud Doprastav staví na Slovensku, tak tu kapacitu na zdvojnásobení tady asi nebude mít k dispozici...
Pravdou ale je, že viditelná činnost na 310/II je i přes tyto turbulence výrazně vyšší než na 310/I.
ŘSD si oddychlo, že odpadne nutnost překladů do italštiny.... to je ale překvapení, a mohlo být ještě hůř, mohlo se překládat do turečtiny a kazachštiny
Závěrem - důležité je chtít stavět, a ne bořit a znovu podstupovat soutěž s nejasným výsledkem.
Stavbu vyhrálo a realizuje konsorcium, tedy to je asi důvod, proč tam formálně s 0,01% zůstávaj ti Italové.
Mohl by už někdo na ŘSD konečně správně spočítat ta procenta, aby to dělalo dohromady 100?
Těžko lze do smluvního vztahu namontovat nového člena konsorcia. Subdodavatele snad po odsouhlasení zadavatelem jo, ale za dodržení vysoutěžených cen, do čehož se nikomu novému nebude chtít.
On pokud Doprastav staví na Slovensku, tak tu kapacitu na zdvojnásobení tady asi nebude mít k dispozici...
Pravdou ale je, že viditelná činnost na 310/II je i přes tyto turbulence výrazně vyšší než na 310/I.
ŘSD si oddychlo, že odpadne nutnost překladů do italštiny.... to je ale překvapení, a mohlo být ještě hůř, mohlo se překládat do turečtiny a kazachštiny
Závěrem - důležité je chtít stavět, a ne bořit a znovu podstupovat soutěž s nejasným výsledkem.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
No mají před sebou pořádnou výzvu kluci z Doprastavu. I když zmobilizují všechny své české a slovenské kapacity, podle mě nemají šanci to sami v termínu (nebo s přijatelným zpožděním – řekněme max rok) dokončit. Nedivil bych se, kdyby realizaci ucelených části (stavební objekty) nyní aktivně začali poptávat u konkurenčních firem (které už své kapacity mají min. na celý příští rok v tuto chvíli skoro nebo úplně zaplněné a nezřídka taky samy shání subdodávky). Samozřejmě se najdou firmy, které Doprastavu cenovou nabídku pošlou – ale ceny to nebudou ostré, spíše luxusní - pro subdodavatele, kteří si teď můžou vybírat, do čeho půjdou.
To že ŘSD (resp. Správce stavby) včasně jedná, upozorňuje, vyžaduje (nejdříve standardně, v další fázi už důrazně:) finanční a časové plnění zakázky dle uzavřené smlouvy je fajn, ale o termínu dokončení (a možná i setrvání Doprastavu na D3 0310/II) nakonec podle mě stejně rozhodne dostupnost a ceny externích kapacit.
Ale třeba se např. za rok dozvím z Twitteru Rádka Mátla, že harmonogram zhotovitel stále drží – pak mi nezbyde, než před Doprastavem hluboce smeknout, jak změnu podílu ve sdružení ustál.
To že ŘSD (resp. Správce stavby) včasně jedná, upozorňuje, vyžaduje (nejdříve standardně, v další fázi už důrazně:) finanční a časové plnění zakázky dle uzavřené smlouvy je fajn, ale o termínu dokončení (a možná i setrvání Doprastavu na D3 0310/II) nakonec podle mě stejně rozhodne dostupnost a ceny externích kapacit.
Ale třeba se např. za rok dozvím z Twitteru Rádka Mátla, že harmonogram zhotovitel stále drží – pak mi nezbyde, než před Doprastavem hluboce smeknout, jak změnu podílu ve sdružení ustál.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Taky je otázka, jestli Doprastav opravdu věřil, že sem Italové navezou polovinu techniky. Skoro si myslím, že už pár měsíců museli mít jasno. Pokud přežijou do jara, tak v květnu končí úsek Prešov západ – Prešov juh a můžou sem posalt kapacity. Navíc konsorcium má ve stavbě tunelu na tomto úseku 3 měsíce předstih.
Možná si Eurovia myslí, že je po zimě ŘSD vykope a proto tak tlačí vedlejší úsek, aby si mohla přesunout techniku o pár kiláčků dál, protože práce pro rok 2020 by klidně mohli dostat na přímo, jako u Humpolce letos.
Možná si Eurovia myslí, že je po zimě ŘSD vykope a proto tak tlačí vedlejší úsek, aby si mohla přesunout techniku o pár kiláčků dál, protože práce pro rok 2020 by klidně mohli dostat na přímo, jako u Humpolce letos.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Na zprovoznění tohoto úseku hlavně tlačí investor a to z jednoduchého důvodu, aby si do kolonky nových zprovozněných dálnic v roce 2019 mohl přidat dalších 10 km.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Proboha, nepište sem takové nesmysly.
Jestli někdo tlačí na rychlé dokončení stavby Ševětín - Bořek, tak je to sám zhotovitel. Máte vůbec tušení, kolik peněz stojí zakonzervování nedokončené (byť takřka dokončené) stavby přes zimu?
Jestli někdo tlačí na rychlé dokončení stavby Ševětín - Bořek, tak je to sám zhotovitel. Máte vůbec tušení, kolik peněz stojí zakonzervování nedokončené (byť takřka dokončené) stavby přes zimu?
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Dřív spolu byli ve skupině DDM, dnes už je jen Skupina Metrostav. Takže nyní již nic.dvori19 píše:V jakém vztahu je momentálně Doprastav a Metrostav? Mimo toto prostředí jsem již mnoho let, ale kdysi to byli titíž. Pak před pár lety došlo k velmi zásadním změnám a nyní jsem pochopil, že spolu již nemají nic společného, spíše naopak? Mohl byste mi to někdo vysvětlit?
Je to špatné... asi všichni tušíme, že se bude soutěžit znova a dojde ke zpoždění pár let. Takový tendr nebude na pár měsíců.
Sami to určitě nezvládnou, za ty ceny určitě ne.
Bude lepší, pokud skončí co nejdřív, ať se to může vysoutěžit znovu.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Sosa: Díky za info. Šlo mi o to, že by stavbu v případě spřízněnosti mohl "subdodavatelsky" postavit Metrostav.... ale s ohledem na ceny, které v různých tendrech nabízí Metrostav, je to fantasmagorie. No a tím spíše, pokud se k tomu i rozkmotřili.
Původně jsem myslel, že účast Salini je krycí manévr pro to, aby zakázku ve skutečnosti získal Doprastav. Jenže s ohledem na vysoutěženou cenu mi to nedává smysl. Co teď? Když Doprastav vyhoří, zaplatí doufám vysoké sankce. V opačném případě bude ve ztrátě, protože subdodávky s ohledem na aktuální kapacity firem budou drahé. Prašť jako uhoď.
Takže z čistě sobeckého zájmu na brzké zprovoznění dálnice bych preferoval navýšení ceny na základě dodatků smlouvy. Otázka je, jak to legálně udělat... vyšlo by to levněji, než opakování tendru. Pokud započítáme náklady příležitosti, pramenící z velmi opožděného uvedení do provozu, tak určitě ano.
Jenže to se velmi pravděpodobně nestane a čeká nás tedy čekání na to, kdy Doprastav "konečně" hodí ručník do ringu.
Naopak pokud by to zvládli, potom bych musel smeknout klobouk.
Původně jsem myslel, že účast Salini je krycí manévr pro to, aby zakázku ve skutečnosti získal Doprastav. Jenže s ohledem na vysoutěženou cenu mi to nedává smysl. Co teď? Když Doprastav vyhoří, zaplatí doufám vysoké sankce. V opačném případě bude ve ztrátě, protože subdodávky s ohledem na aktuální kapacity firem budou drahé. Prašť jako uhoď.
Takže z čistě sobeckého zájmu na brzké zprovoznění dálnice bych preferoval navýšení ceny na základě dodatků smlouvy. Otázka je, jak to legálně udělat... vyšlo by to levněji, než opakování tendru. Pokud započítáme náklady příležitosti, pramenící z velmi opožděného uvedení do provozu, tak určitě ano.
Jenže to se velmi pravděpodobně nestane a čeká nás tedy čekání na to, kdy Doprastav "konečně" hodí ručník do ringu.
Naopak pokud by to zvládli, potom bych musel smeknout klobouk.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Zajímavý je, že 0310/I cena dle projektanta 6,873 miliardy, vysoutěženo za 5,285 miliard, což je o 23% míň a nikomu to divné nepřijde.
0310/II - cena dle projektanta 5,953 miliardy, vysoutěženo za 5,804 miliardy, pár jedinců tu tvrdí, že za ty prachy to nejde postavit. Navíc tahle část je jednodušší, 0310/I má tunel. Za o 2 miliardy podstřelenou nabídku od Turků bych chápal, že se to nedá dohromady, ale tohle nevím, proč by nešlo.
Tak je to tu samej zaměstnanec českých stavebních firem, nebo kde je problém?
0310/II - cena dle projektanta 5,953 miliardy, vysoutěženo za 5,804 miliardy, pár jedinců tu tvrdí, že za ty prachy to nejde postavit. Navíc tahle část je jednodušší, 0310/I má tunel. Za o 2 miliardy podstřelenou nabídku od Turků bych chápal, že se to nedá dohromady, ale tohle nevím, proč by nešlo.
Tak je to tu samej zaměstnanec českých stavebních firem, nebo kde je problém?
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Nemohu se zbavit dojmu, že tržní mechanismy ve stavebnictví nefungují. Kde jsi, neviditelná ruko trhu ?
Je nedostatek kapacit, už několik let. Zdánlivě logické by bylo, že tedy půjdou ceny nahoru, platy půjdou nahoru a dostatek kapacit se najde. Ale ono ne. Ceny zas tolik nahoru nejdou a kapacit je pořád málo. A pořád jsou problémy. Nestaví se zdaleka tolik, jak by mohlo.
Skoro si říkám pro zastánce ortodoxního trhu klacířskou myšlenku, zda by do toho neměl něják zasáhnout stát ? Třeba nějákou úlevou pro firmy co si ty nové kapacity pořídí a investují do nich ? Nějákou dotací na nákup strojů, techniky ?
Je nedostatek kapacit, už několik let. Zdánlivě logické by bylo, že tedy půjdou ceny nahoru, platy půjdou nahoru a dostatek kapacit se najde. Ale ono ne. Ceny zas tolik nahoru nejdou a kapacit je pořád málo. A pořád jsou problémy. Nestaví se zdaleka tolik, jak by mohlo.
Skoro si říkám pro zastánce ortodoxního trhu klacířskou myšlenku, zda by do toho neměl něják zasáhnout stát ? Třeba nějákou úlevou pro firmy co si ty nové kapacity pořídí a investují do nich ? Nějákou dotací na nákup strojů, techniky ?
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Stroje a technika obecně jsou až druhotný problém, primárně nejsou lidi a stát jich sem ani víc z východu pustit nechce. Což se možná vyřeší tím, až zpomalí ekonomika - pokud se zas nebude šetřit jako v roce 2010.
Pro srovnání Něměcko vyrábělo nejvíc tanků v roce 1944, ale došli jim tankisti (a benzín).
Pro srovnání Něměcko vyrábělo nejvíc tanků v roce 1944, ale došli jim tankisti (a benzín).
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Aktuální stav ke konci srpna.
Stavba byla slavnostně zahájena 29. března 2019. Uvedení do provozu plánováno na 08/2022.
Popisy doplněny jen k hlavním stavebním objektům.
Stavba byla slavnostně zahájena 29. března 2019. Uvedení do provozu plánováno na 08/2022.
Popisy doplněny jen k hlavním stavebním objektům.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
..super video, jako vždy, díky! Jako laikovi se mi to nezdá tak ztracený, subjektivně se tam děje víc jak na D11...)
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Ceny nahoru jdou - byly doby 30-40% pod kalkulovanou cenou, teď se často končí nad... A kdyby byl větší tlak na kratší termíny, šly by ještě výš... A pak by zase bylo mrmlání, jak stavíme draze. a protože do toho už zasahuje stát (ŘSD musí jet podle zákona o veřejných zakázkách), tak by to byl problém z druhé strany. Navíc, pokud jde o dálnice, pořád jich není připraveno tolik, že by se něco nestavělo proto, že nejsou kapacity...nebo která taková připravená dálnice kvůli tomu stojí?Lynx píše:Nemohu se zbavit dojmu, že tržní mechanismy ve stavebnictví nefungují. Kde jsi, neviditelná ruko trhu ?
Je nedostatek kapacit, už několik let. Zdánlivě logické by bylo, že tedy půjdou ceny nahoru, platy půjdou nahoru a dostatek kapacit se najde. Ale ono ne. Ceny zas tolik nahoru nejdou a kapacit je pořád málo. A pořád jsou problémy. Nestaví se zdaleka tolik, jak by mohlo.
Skoro si říkám pro zastánce ortodoxního trhu klacířskou myšlenku, zda by do toho neměl něják zasáhnout stát ? Třeba nějákou úlevou pro firmy co si ty nové kapacity pořídí a investují do nich ? Nějákou dotací na nákup strojů, techniky ?
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
Ne. Vždycky se najde někdo, kdo tu zakázku vezme. To je taky důvod nízkých cen, protože to pak někdo podstřelí a ostatní se musí držet těchto cen.
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
balance: Děkuji za video, opět je lepší než tisíc slov
Re: D3 0310/II Hodějovice-Třebonín (výstavba)
balance: Perfektní! Díky.