Jak jezdíme

Off-topic pokec
Odpovědět

Kolik najedete kilometrů za rok?

0 - 5000 km
8
5%
5000 - 10 000 km
12
8%
10 000 - 15 000 km
32
21%
15 000 - 20 000 km
25
16%
20 000 - 25 000 km
18
12%
25 000 - 30 000 km
23
15%
30 000 - 40 000 km
15
10%
40 000 - 50 000 km
7
5%
50 000 - 75 000 km
13
8%
75 000 - 100 000 km
0
Žádná hlasování
100 000 a více
2
1%
 
Celkem hlasů: 155

Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Mike »

krtek700 píše:...
Pokud se nepletu, tak vám seberou řidičák v případě, že je vozidlo nebezpečné na komunikaci ne?
.
ne, to seberou ORV
tohle byla jejich oblíbená kratochvíle už za bolševika, pak jim tu možnost vzali a novobolševici jim ji zas vrátili...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Japao Joe »

Nevím, já na tom, že policie zakáže jízdu vozidlu, které není způsobilé pro provoz, nic bolševického.
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Warcz »

GiuseppeS píše:Po delší době jsem jezdíl víc po Polsku a oproti našim končinám, kde je radar v každé druhé obci, je všeobecné nedodržování rychlostních limitů docela velký kulturní šok. A to mají Poláci dvě velké výhody: 1) důsledné značení jen zastavěných území (na rozdíl od u nás tak oblíbeného vystrkování cedulí "obec" daleko před a za vesnici) a 2) poměrně běžné šedesátky i sedmdesátky - i když na druhou stranu někdy je to až přeznačené, hlavně na čtyřproudovkách s přechody a světelnými křižovatkami, které u nás tak často nemáme. Třeba taková "Zakopianka" (7 směrem na jih od Krakova) je nejen housenková dráha profilem, ale i pěkný kolotoč omezeními 100 - 70 - 50 - 70 atd. ... Ale jak píšu na začátku, až na pár míst s radary se omezení všeobecně ignorují a v podstatě se jezdí, co to dá.
jojo tam to znám. To by se člověk zbláznil jezdit podle předpisu. Poláci dodržují jenom 90 a zvolní na 70, když tam je 50...
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od mbmat »

Mike píše:
krtek700 píše:...
Pokud se nepletu, tak vám seberou řidičák v případě, že je vozidlo nebezpečné na komunikaci ne?
.
ne, to seberou ORV
tohle byla jejich oblíbená kratochvíle už za bolševika, pak jim tu možnost vzali a novobolševici jim ji zas vrátili...
Jen se chci zeptat, jak teda navrhuješ to řešit ty/Vy, když ti/Vám toto přijde bolševistické?
Když je to vozidlo zjevně nezpůsobilé (nemyslím teď konkrétně případ dětí ve vozíku), a majitel je již třeba xkrát pokutován a pořád není schopen to řešit...
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od ElWapp »

Doporučuju jít se na chvíli podívat na křižovatku Vltavská x Svornosti. Vltavská se rekonstruuje, v provozu 1 pruh, semafory (dnes v neděli) vypnuté. Vltavská je tedy hlavní, Svornosti vedlejší se stopkou.

Realita? Polovina (!!!) řidičů propálí Svornosti plnou rychlostí a ani náznakem se nepodívají doleva nebo doprava! Nehoda se nestala jen díky nějakému šťastnému nastavení sousedních křižovatek, takže se jednotlivé dávky aut v křižovatce téměř nepotkávaly.

Na druhou stranu ve Vltavské přesně u značky hlavní kolikrát někdo zastavil a čekal... bůhví na co.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Mike »

mbmat píše: Jen se chci zeptat, jak teda navrhuješ to řešit ty/Vy, když ti/Vám toto přijde bolševistické?
...
kdysi se OTP sbíralo za upadlou zástěrku, pro ty co to nepamatují, tak se tomu taky říká lapač nečistot - taková ta gumová plácačka za kolem ;)
problematiku nezpůsobilosti má řešit především pojišťovna, je-li nezpůsobilým vozidlem způsobeně škoda, pak máš sakra velký problém
státu do toho "preventivně" nic není
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Maty
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 20:00:24
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Maty »

Mike> takto liberální bych zas nebyl. Podle mě je jen dobře že se obecně "zpřísnila" STK a z českých silnic pomalu ale jistě mizí evidentní vraky. A podle mě je správné sebrat orv vozidlu které je evidentně v špatném tech. stavu. Ve smyslu, že z toho teče olej, má to sjeté gumy na plátno, je to shnilé na prach, atp... Myslím že současné znění 361/2000sb. je tak akorát
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Lenny »

STK je zbytečná instituce. V USA je například nemají.

Dokážu si představit situaci, že pojišťovna řekne, pojedete na prohlídku co x let, jinak máte x-násobné pojistné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Mike »

když trochu rozšířím tu Lennyho představu
máš nové auto - třeba do 5ti let a najezdíš 30tkm ročně bez negativního vlivu na bonus, tak si jezdi, cenu máš pořád stejnou
je to auto staré už 20let, ale pořád najezdíš 30ročně bez negativního vlivu na bonus, no cítíme určité riziko, takže když dodáš protokol z STK, tak ti zůstane původní pojistné

a otázka "vraků"
ještě před 5lety stačilo vykouknout za hranice hlavního města a běžně se potkávaly favoriti, formani, občas nějaká ta lada kombi
dneska je třeba popojet trochu dál a je to dost podobné, jen to již převzaly octy I, fabie a pasáti
spíš než STK to vyselektovalo uživatelské pohodlí
ona taková felicie bez posilovače, klimy a s vrzajícím kufrem je holt trochu jinde než o 5-6let mladší pašík v metle na hlínách 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Warcz »

U těch vraku vidím jeden zásadní problém. Aktuálně máme v provozu "kvalitní ročníky" jsou to auta 2000 - 2008. Proč kvalitní ? Už to není 120tka kde člověk musel dělat generátku motoru a váha se snižovala po každé zimě. Naše Berlingo rv 2000 na tachu přes 300 000 mělo klasicky užraný prahy ale samotná kastle drží. Už jsem několikrát říkal, ať se toho auta zbaví. "ne to pořád jezdí, technickou to projde a 2.0HDI je nesmrtelný motor.

Měl jsem třeba Polo 1,9SDI. Spotřeba 4l/100km. Nepotřebovat větší auto, jezdil bych ho ještě 10 let.

Koupil jsem Volvo rv 2007. Poslední auto "před krizí" co mam informace od Volvařů, tak dneska začínají reznout ročníky před rv2000 a potom některé špatné kusy XC60. Prostě když to auto nerezne, motor běží a řešíte provozní věci, tak proč se toho zbavovat. Kde dneska koupím 5válec se 150KW ? Že to žere mě netrápí, LPG je za par šupu, což je další věc, že ani to nové auto nebude jezdit levněji, tak proč bych měnil.

Co může zabít použité auta ? Jedině cena servisu, kdy se nebude oplácet je opravovat.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od jozka »

Tak trochu se dostavame mimo tema vlakna, nocmene doplnim... vraky nereste, nebudou. Protoze nebudou auta. Bojovnici za cistou dopravu pomalu prestavaji hrat komedii o ekologii a zacinaji o tom natvrdo mluvit a je jedno, jestli to jsou sektari z hybrid.cz nebo Bursik.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Trupman »

GiuseppeS píše:Po delší době jsem jezdíl víc po Polsku a oproti našim končinám, kde je radar v každé druhé obci, je všeobecné nedodržování rychlostních limitů docela velký kulturní šok...
Pro Poláky je pak zas kulturní šok, když je někde v našich končinách omezení rychlosti, které je skutečně nutné dodržet poněvadž serpentina (to tam 90 % řidičů nezná co to je).
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Mike »

tak ono nejen pro Poláky
za den minete stovky značek, jejich účel je čistě informativní, bohužel jsou úplně stejné jako ty které mají opravdu nějaký smysl.
a to nemluvím o nešvaru, který už snad mizí, že na obdelníkové tabuli je retroreflexně obalený trojúhelník na špičce
čili z boku nepoznáte, co že to tam má ten na vedlejší vlastně za zančku
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Trupman »

A mohu-li prosím pěkně věděti, proč by mě jako řidiče motorového vozidla mělo zajímat dopravní značení na komunikaci, po které nejedu?
Zajímavá myšlenka, vskutku...
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od jozka »

To je totiz takovy pekny kockopes, uz se to tu resilo:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 9&start=50
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Mike »

Trupman píše:A mohu-li prosím pěkně věděti, proč by mě jako řidiče motorového vozidla mělo zajímat dopravní značení na komunikaci, po které nejedu?
Zajímavá myšlenka, vskutku...
třeba proto, že jste přehlédl to vlastní
takže přibrzdíte, kouknete za roh ...
a víte prd !
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Trupman »

Aha, a co když tam bude třeba přeškrtnutá DZ a já to zezadu neuvidím?

Jako chápu o co jde a ano, možná to někdy taky udělám (zejména v tom zahraničí, kde nepoužívají u každé křižovatky DZ pro hlavní a já jsem pak z toho našeho systému zblblej), ale doufám, že se tím nikdo neřídí víc než je zdrávo. Je to velmi nebezpečné.

Jako chodec obzvlášť miluju exoty za volantem, kteří jsou na křižovatce se SSZ schopni vytrubovat "máš tam červenýho panáčka, co děláš na přechodě??"
Takovej exot by měl vrátit papíry na auto a jít si pro papíry na hlavu, protože za prvé, co mám já jako chodec na semaforu ho vůbec nemusí zajímat - pokud vkročím na zelenou, tak mám právo dojít na druhou stranu i když to blikne na červenou.
Za druhé - co ho naopak musí zajímat, to je blikající oranžovej panáček, kterej tam je pro něho a kterej pokud bliká, tak on mi musí dát bez keců přednost. Anebo, pokud odbočuje a je to křižovatka bez rozlišení semaforů v jízdních směrech...pak i bez oranžovýho panďuláka musí dát chodci přednost.

Nebo přechody, který jsou vyznačený jen vodorovným DZ. Mě, jako chodce, nemusí zajímat, že u silnice není značka. Já se po té komunikaci nepohybuju, nevidím na ní, nezajímá mě to. Já vidím vodorovné značení, které mě převede na druhou stranu.
Bohužel, na to, co je nakreslený na vozovce, čumí tak jeden řidič z desíti.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od JiVi »

přechody bez svislé DZ jsou nebezpěčné, hlavně za deště. Ta vodorovná totiž vůbec nemusí být vidět.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od krtek700 »

Video z auta před kamion. Stojí za shlédnutí.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... lo-zraneni
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Lynx »

Mě na tom hlavně fascinuje uvažování toho kamioňáka, kterej zůstane stát na kolejích a čeká ..........

Co si jako myslí, že přijde ? že strojvůdce včas zastaví vlak a přijde mu zvednout tu závoru nebo co ? Fakt nechápu.

Místo aby tu závoru prorazil, což by byla škoda za pár tisíc, tak ohrozí životy a zdraví desítek lidí a udělá škodu za desítky milionů ....
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od P_V »

Bez koukání na značky odzadu za rohem, nepoznáte na kruháči, jestli máte nebo nemáte dát přednost zprava. V drtivé většině případů tam ten trojúhelník nebo osmiúhelník je, ale je přípustné že by tam být nemusel.
JAnD
Příspěvky: 418
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od JAnD »

Lynx píše:Mě na tom hlavně fascinuje uvažování toho kamioňáka, kterej zůstane stát na kolejích a čeká ..........
A co chování toho kameramana?
Už je to pár let, co si jeden známý učitel stěžoval, že u nich ve škole hořelo a žáci si oheň natáčeli, takže hasiče musel volat někdo z učitelů z pevné linky.

A zatím se nikde neobjevila zpráva, že by nějaký svědek volal na policii, že je zablokovaný přejezd...
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Mike »

já si z toho vzal, že závory jdou dolů a 3,5 minuty se nic neděje, protože vlak stojí v kolovratech....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Lynx »

JAnD píše:A co chování toho kameramana?
Už je to pár let, co si jeden známý učitel stěžoval, že u nich ve škole hořelo a žáci si oheň natáčeli, takže hasiče musel volat někdo z učitelů z pevné linky.
Mě hlavně překvapilo, že ten kameraman neotočil a neodjel, když byl v dosahu "doletu" kamionu. Zřejmě mu nedošlo jakou sílu má vlak.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Aram96 »

Lynx píše:Co je bezpečnější netuším a netroufám si spekulovat, ale to že je rovná široká silnice svádí jet "dálniční" rychlostí, to je fakt experimentálně ověřený na sobě samém :-) Zatímco u užší silnice prostě jede drtivá většina řidičů výrazně pomaleji.
Však tohle nerozporuji, nevím jestli nějak výrazně rychleji, ale jinak souhlas. Dle mě ale je však bezpečnější jet právě těch 100-120 km/h na S11,5 (na opravdu rovných S11,5 s MÚK bych dal klidně MPR 100, na 3-pruhy SMV se 110) než 80 km/h na S9,5 a hlavně S7,5. Statistiky si myslím mluví za vše, protože překročení MPR nevede k nějak závratné části nehod. Je jasné, že když je čelní střet při 110 km/h tak je určitě menší šance na přežití než při 80 km/h, ale 1) kolik takových nehod se stává, 2) když máte S11,5 tak mnohdy takovéhle situaci právě zamezíte. Pro mě je určitě bezpečnější při 110 km/h někomu uhnout když je kam, než se plazit 80 km/h a doufat, že někdo do protivky nedostane mikrospánek :)

Silnice I/43 má v nemalé části tak malou šířku, že jet i 60 km/h je pro mě někdy při hustém provozu velmi nepříjemné, protože není kam uhnout, když by hrozil čelní střet, a vedle silnice je díra 2 metry nebo stromy. Naopak na některých rovných úsecích S11,5 opravdu mám pocit, že jsem na "malé dálnici" valím 110 jako dalších 10 řidičů ve štrůdlu s dobrými rozestupy a ta jízda je rozhodně bezpečnější. Bohužel je skoro trestné tohle říkat nahlas. Samozřejmě do doby, než se najde debil a začne i tak předjíždět, kór někde, kde je už hůře vidět, jenže takovéhle debili máte i na úzkých a při 80 km/h, rozdíl je v tom, že tady mu mohou 2 protijedoucí vozidla uhnout, kdežto na úzké to někdo odnese ;)
A při té vyšší rychlosti se samozřejmě bavím o suchém povrchu při dobré viditelnosti a v dobré kondici řidiče, pro puntičkáře. :lol:
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“