Z toho článku je mi fakt na blití. Fakt nechápu, jak někdo v diskuzi může mít 250 liků ke komentu "ostuda čr!" a žádný dislike.1975 píše:...a podle titlukáře iDnes mají Rakušani k hranicím dálnici.... tak jo, no.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/dalnic ... pravy_mos1
A5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
...podobně pak v Událostech k D1. Než že by to bylo "odstraňuje se omezení, aby se už zítra mohlo jezdit 2+2", ale raději "hrůza, kolony, dokonce 1+1".
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Kouknul jsem na to video a opravdu je to divný. Tedy ty ekodukty. Mosty jsou evidentně připraveny na budoucí dálniční profil, rozšíření tohoto jízdního pásu je asi také providitelné ale ty ekodukty mi přijdou šílené. Úzká myší díra v betonovém bunkru...
Ty naše se mi líbí mnohem víc.
Ty naše se mi líbí mnohem víc.
Naposledy upravil(a) Maty dne 9.9.2019 19:41:57, celkem upraveno 1 x.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Podle vás se v Austrii nevrací zpět? To by už dávno měli dostavěnou dálnici na München a ne jen pozůstatek z doby plánování. Sám se podívejte na nějaký rakouský seznam dálnic a uvidíte, u kolika z nich bylo "Planung verworfen".Geo píše:Podstatny rozdil mezi vystavbou v CR a AT je ten, ze v AT jsou schopni postupovat v jednotlivych fazich vpred, a hlavne se nevracet.
Achjo, kéž byste přestali srovnávat a místo toho dělali něco proto, aby stav v čr byl lepší.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
..nemluvě o tom, že i přes to "skvělé nevracení se zpět" je podle všeho průměrná doba plánování v Rakousku 10 let, což zas není nějak tak velký rozdíl jak v "ostuda čr".
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Sauce> prosím neber můj dotaz jakkoli konfliktně, ale jakým způsobem mohu jakožto běžný uživatel silnic a dálnic přispět k jejich rychlejší výstavbě a lepší údržbě? Jsem živnostník kupuji dálniční známku, platím silniční daň, odvody daň z příjmu + jsem plátce DPH. Opravdu nevím jak víc bych mohl státu / kraji / městu pomoci
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Hlavní chyba je, že nepostavěli rovnou plnohodnotnou dálnici až na hranice .... tohle je fakt “velký nedodělek”, na druhou stranu se mi zdá, že se to stále dá rozšířit na plnohodnotnou dálnici: u mostů mi z videa pořád příjde dost místa na rozšíření i této strany budoucí dálnice tak aby zde byl i odstavný pruh, ekodukt je jen pro jednu stranu a postaví se vedle navazující pro druhou stranu dálnice .... je ale fakt že ten ekodukt je doopravdy úzký.......
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Ja bych v pripade A5/D52 nepodlehal takove te nasi sebemrskacske manii. Je pravda, ze jeste pred par lety se tam jezdilo pres ty jejich pr*ele ale slapli do toho a ted maji cca 80% trasy od sjezdu z S1 k hranici ve 4pruhu. U nas je 4pruh od D1 jen do Pohorelic (tj zhruba pulka) ale zbytek trasy vede uz dekady mimo obce, sice s urovnovymi krizovatkami ale porad gerade aus. Kdykoliv jsem jel z Brna do Vidne tak to na nasem uzemi celkem ubyvalo, kolona se pohybovala 70-100 km/h a clovek byl za par minut v Mikulove. Kdezto v Ostmarce se probit pres ty jejich Dorfy, to byl ocistec… Skoda jen toho obestavenyho obchvatu Mikulova doku*venyho kruhacema… Obchvat Drasenhofenu je takova typicka rakouska vychcanost – dalnice to neni ale zpoplatneny to je. Timhle uhlem pohledu by musela byt zpoplatnena treba I/3 z Mirosovic az do Benesova….ale to by mistnim bojovnikum za vyjimky praskla zilka…
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Promiň, můj komentář byl spíš směrován k těm stovkám jakoby "profesionálů" co ví o stavění dálnic nepřeberné množství a proto mají neustále potřebu psát do komentářových sekcí u novinových článků jak je ta čr na úrovni Somálska. Sami by třeba mohli nastudovat spousta informací z věrohodných zdrojů, jako je třeba přímo mapová aplikace od řsd. Tím by mohli poskytnout vzdělání i své společnosti, aby nežili v nenávistné nepravdě. Kolik takových jedinců třeba má opravdový vliv na výstavbu dálnic a třeba právě jeden takový názor změní jejich přístup. Vím, je to dost nepravděpodobné, ale srovnám-li kolik takových lidí je ("profesionálů") s faktem, že opačným jednáním (psaní kometů ála "ostuda čr!") fakt ničeho nedocílí (akorát si tak víc lidí poplácá po zádech jak je jim v čr ouvej), tak to za to fakt stojí.Maty píše:Sauce> prosím neber můj dotaz jakkoli konfliktně, ale jakým způsobem mohu jakožto běžný uživatel silnic a dálnic přispět k jejich rychlejší výstavbě a lepší údržbě? Jsem živnostník kupuji dálniční známku, platím silniční daň, odvody daň z příjmu + jsem plátce DPH. Opravdu nevím jak víc bych mohl státu / kraji / městu pomoci
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
...i prostý živnostník (nebo samozřejmě zaměstnanec) může vytvářet tlak na ŘSD, ale hlavně na státní organizace, na nichž často visí spousty stanovisek... já vím, je to sisyfovská práce, ale třeba to k něčemu bude.... stejně tak Saucem zmíněný boj s větrnými mlýny ignorance....která tedy často, což mě šokuje, je i mezi jinak relativně inteligentními lidmi....
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Nejlepší stejně bude, až se bude zprovozňovat stavba 5204.2 MÚK Mikulov a politici budou zírat na provizorní napojení na stávající hraniční most.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
... a ten nový by měl postavit kdo? my nebo Rakušani? z letáku jsem to úplně nevykoukal...díky.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
My.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Tak snad ho někdo na Závodě Brno připravuje, ale mám strach se zeptat
R48 -> D48 se podařilo!
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Tady bych se "tleskání Rakušákům" určitě vyhnul, ty chybějící odstavné jsou opravdu nepochopitelné, stejně jako že to je jen poloviční profil. Ty ekodukty také nechápu, ale říkám si, jestli to není postavené tak, že při dostavbě na plný profil se prostě jen dostaví druhá půlka a ten beton uprostřed budoucí dálnice prostě půjde použít, pouze se oba pásy v průběhu ekoduktem oddálí od sebe, ale nevím
Na druhou stranu, ty zářezy, které tam mají, to člověk opravdu závidí. Říkám si, kolik let by to někdy u nás ušetřilo a kolik dalších desítek km mohlo být už postavených, kdyby byla tahle vstřícnost i u nás, resp. začala dříve než nyní. Je jasné, že skalní odpůrce jako D43, D0 či D49 by to neodradilo, ale na mnoha místech by to ušetřilo spoustu rozkladů soudů apod.
Každopádně se mi moc nelíbí zde na fóru paradoxně opačný názor na Rakousko vs. ČR, než je ve společnosti v tom smyslu, že někde Asfinag něco neudělá zrovna nejlíp a hned jsou tu řeči typu: no jó kdyby to bylo u nás, tak nadávají, takhle chválí i debilitu u Rakušáků apod. ... možná z médií ten pocit dostáváte, to určitě, ty články, které vyšly, jsou dosti mimo, ale obracet úplně celou situaci ve smyslu, kde je ta česká ostuda apod., 1975, to myslím opravdu není na místě. Našich médií se v žádném případě toho nechci zastávat, psal jsem to už dnes někde jinde, že raději píší negativně, bohužel. Jak kdosi podotkl, radši napíšou peklo na D1, ŘSD to zúžilo na 1+1, než napsat po přežití 2 dnů v 1+1 bude 2+2
Ale jeden nepochopitelný obchvat v polovičním profilu bez odstavných opravdu nemůže vykrýt ten rozdíl ve velikosti celé sítě, v tunelech, v odpočívkách, v kvalitě silnic do nedávna (teď už se to u nás zlepšilo) a dalších věcech a "maličkostech" jako počtu pruhů na některých úsecích, počtu pruhů na křížení, kvalita (tvary) většiny dálničních křížení atd.
Vem si, že tady ten úsek bude využívat z 80% řidič český, proto dost možná ta menší kvalita obchvatu, když vidí, že od roku 1996 jsme postavili přesně 0 km na této dálnici.
A ne aby si z toho teď někdo vzal, že dávám chybějící D52 čistě za vinu ŘSD, vím jak to tu je, ale komentuji spíš to prohlášení, že v ČR to není ostuda a cosi kdesi. V ČR je ostuda už jen to, že stavíme stejně pomalu jak za komančů, D52 (D49, D35-priorita posledních 20 let, obchvat Znojma a spousta dalších staveb) je už taková třešnička na dortu a nejhorší na tom je, že před 15,20 lety se Češi (politici) Rakušákům smáli, že budeme na hranicích s D52 mnohem dříve a podobné posměšky.
Jestli budeme s D3 dříve na hranicích (tomu věřím) bude to určitě plus, ale pokud to oni dotáhnou k hranicím do 10 let, tak se ani za nic nedá mluvit o nějaké ostudě Rakouska. Prostě a jednoduše nedá a bylo by to velmi vtipné zrovna od lidí chodící na dopravní fórum a kteří se v tom přecejen orientují trochu více než běžný občan, který jede jednou za rok do Chorvatska.
Na druhou stranu, ty zářezy, které tam mají, to člověk opravdu závidí. Říkám si, kolik let by to někdy u nás ušetřilo a kolik dalších desítek km mohlo být už postavených, kdyby byla tahle vstřícnost i u nás, resp. začala dříve než nyní. Je jasné, že skalní odpůrce jako D43, D0 či D49 by to neodradilo, ale na mnoha místech by to ušetřilo spoustu rozkladů soudů apod.
Každopádně se mi moc nelíbí zde na fóru paradoxně opačný názor na Rakousko vs. ČR, než je ve společnosti v tom smyslu, že někde Asfinag něco neudělá zrovna nejlíp a hned jsou tu řeči typu: no jó kdyby to bylo u nás, tak nadávají, takhle chválí i debilitu u Rakušáků apod. ... možná z médií ten pocit dostáváte, to určitě, ty články, které vyšly, jsou dosti mimo, ale obracet úplně celou situaci ve smyslu, kde je ta česká ostuda apod., 1975, to myslím opravdu není na místě. Našich médií se v žádném případě toho nechci zastávat, psal jsem to už dnes někde jinde, že raději píší negativně, bohužel. Jak kdosi podotkl, radši napíšou peklo na D1, ŘSD to zúžilo na 1+1, než napsat po přežití 2 dnů v 1+1 bude 2+2
Ale jeden nepochopitelný obchvat v polovičním profilu bez odstavných opravdu nemůže vykrýt ten rozdíl ve velikosti celé sítě, v tunelech, v odpočívkách, v kvalitě silnic do nedávna (teď už se to u nás zlepšilo) a dalších věcech a "maličkostech" jako počtu pruhů na některých úsecích, počtu pruhů na křížení, kvalita (tvary) většiny dálničních křížení atd.
Vem si, že tady ten úsek bude využívat z 80% řidič český, proto dost možná ta menší kvalita obchvatu, když vidí, že od roku 1996 jsme postavili přesně 0 km na této dálnici.
A ne aby si z toho teď někdo vzal, že dávám chybějící D52 čistě za vinu ŘSD, vím jak to tu je, ale komentuji spíš to prohlášení, že v ČR to není ostuda a cosi kdesi. V ČR je ostuda už jen to, že stavíme stejně pomalu jak za komančů, D52 (D49, D35-priorita posledních 20 let, obchvat Znojma a spousta dalších staveb) je už taková třešnička na dortu a nejhorší na tom je, že před 15,20 lety se Češi (politici) Rakušákům smáli, že budeme na hranicích s D52 mnohem dříve a podobné posměšky.
Jestli budeme s D3 dříve na hranicích (tomu věřím) bude to určitě plus, ale pokud to oni dotáhnou k hranicím do 10 let, tak se ani za nic nedá mluvit o nějaké ostudě Rakouska. Prostě a jednoduše nedá a bylo by to velmi vtipné zrovna od lidí chodící na dopravní fórum a kteří se v tom přecejen orientují trochu více než běžný občan, který jede jednou za rok do Chorvatska.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Arame, já jen říkám, že by oběma stranám mělo být měřeno stejně, nic víc. Jednou deset zpoždění ostuda je, a jednou není? ) Stejně tak ta "kvalita" - jak se konkrétně měří? Když vyšlo, že je Česko v kvalitě silnice kdesi nízko - jak konkrétně to bylo měřeno? Máš někde prosím nějaký zdroj? Nemyslím výsledky, ale metodiku srovnání?
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Sauce: Jsem cekal, ze tenhle usek na mne nekdo vytahne. Taky netvrdim, ze jsou vzdycky dokonaly. Navic cim lepsi mas dalnicni sit, tim klesa tlak na jeji dalsi zlepsovani. (Ale presto se jim podarilo (nebo chybi 1 tunel) treba dostavet A9 v plnem profilu).
Co tyka opustenych planu, tak na to jsou mistri predevsim Nemci. A ano 10 let planovani je hodne. Ale znamena to, ze by ta dalnice stala uz 10 nebo 20 let? Ono muzes planovat dlouho, ale potrebujes planovat spolehlive, pak mas toho ke staveni dost. Problem vidim predevsim tam, kde se proces vraci na zacatek tesne pred ziskanim SP. To ti vyplachne "pajplajnu".
Ted se konecne zda, ze i CR (RSD, MD) toho ma dost v zasobe, a v nekolika pristich letech by se mohla ustalit na nejakem tempu. Treba 40 km dalnic/rok. Co zpusobilo soucasny pust neni treba pripominat.
Co tyka opustenych planu, tak na to jsou mistri predevsim Nemci. A ano 10 let planovani je hodne. Ale znamena to, ze by ta dalnice stala uz 10 nebo 20 let? Ono muzes planovat dlouho, ale potrebujes planovat spolehlive, pak mas toho ke staveni dost. Problem vidim predevsim tam, kde se proces vraci na zacatek tesne pred ziskanim SP. To ti vyplachne "pajplajnu".
Ted se konecne zda, ze i CR (RSD, MD) toho ma dost v zasobe, a v nekolika pristich letech by se mohla ustalit na nejakem tempu. Treba 40 km dalnic/rok. Co zpusobilo soucasny pust neni treba pripominat.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
A abych napsal i neco k tematu. Pod ekodukty se mi zda, ze misto na odstavny pruh je, ale neni mi jasny jak k tem soucasnym budou pristavovat ten pro opacny smer. Ale asi to odtezi a cingrlatka okolo vjezdu udelaji znovu. (obrazek).
Proc neudelali odstavny to taky nevim, misto tam na nej ale maji.
Proc neudelali odstavny to taky nevim, misto tam na nej ale maji.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Smutne je, ze jsme se na necem s Rakusakama domluvili a my nejsme schopni dostat slibum. To je to nejhorsi, ze to jasne ukaze stav naseho statu, obsolutni bordel a neschopnost.
Nadruhou stranu, nez Rakusani zacali stavet dalnici, meli to otresne, ty chudaci obyvatele v tech obcich na hlavni trase, pres ktere proudily kamiony a v lete pul Polska a Ceska k mori. Podle meho, meli mit Rakusaci bez ohledu na stav veci u nas mit hotovou dustojnou silnic uz min. pred 20 lety az na hranici.
To u nas to byla silnice v pohode na nase pomery bych rekl luxusni, nez nenasekali kruhace v Mikulove a nepostavili AQUALAND.
Nadruhou stranu, nez Rakusani zacali stavet dalnici, meli to otresne, ty chudaci obyvatele v tech obcich na hlavni trase, pres ktere proudily kamiony a v lete pul Polska a Ceska k mori. Podle meho, meli mit Rakusaci bez ohledu na stav veci u nas mit hotovou dustojnou silnic uz min. pred 20 lety az na hranici.
To u nas to byla silnice v pohode na nase pomery bych rekl luxusni, nez nenasekali kruhace v Mikulove a nepostavili AQUALAND.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Geo píše:No, ja to nemyslel az tak uplne vazne, ale kdyz uz do toho rejpete, tak musim rict, ze se jim opravdu nedivim.1975 píše:Už by to chtělo trošku stejný brejle.
Podstatny rozdil mezi vystavbou v CR a AT je ten, ze v AT jsou schopni postupovat v jednotlivych fazich vpred, a hlavne se nevracet. Tudiz, kdyz prislo v ramci
planovani S10 na obchvat Rainbachu, tak se to sice zdrzelo, protoze se z vychodu prehodil na zapad. A tak uz to zustane. V dalsi fazi uz si obec mozna tak rekne, kde chce vysazet jaky stromky. Ale rozhodne uz nebude mit moznost znovu se vratit pred vyber trasy. Stejne je to s obchvatem Linze. Taky se resi kudy, ale az padne rozhodnuti, tak bude finalni. Zdrzeni tedy nastavaji, ale jsou alespon v nejakych mantinelech.
No a pak tady mame CR, kde je mozne v jednotlivych fazich shodit ty predchozi. D0/511, 518 + 519. Vzpomente si, jak blizko byly zahajeni vystavby. A kde jsou ted, a kam se muzou jeste propadnout. Nebo jeste lepe, obchvat Znojma s nejsirsi bruslarskou drahou na svete...
Takze se pak nedivte, ze v pripade Rakusaka jsou usporna opatreni zcela adekvatni. Coz obracene, vzhledem k predikovatelnosti vystavby, uplne platit nemusi.
Nejšírší bruslařská dráha je Prodloužená rudná v Ostravě. https://www.youtube.com/watch?v=d1sw16gPbCI čas 12:55
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Jak vidím na videu a i v rakouských médiích, obchvat Drasenhofenu je krásný poloviční profil. Pro nás trošku nezvykle postavený, že pravý jízdní pruh vede po budoucím odstaveném a levý rychlý se teprve v budoucnu bude přistavovat. Nyní je v jeho místech příkop pro odvodnění. Ekodukty se také jednoduše upraví, z levého pilíře se stane středový. Otázka, proč to není už v plném profilu a když už, proč i ten poloviční profil je tak úzký, hledejte u ekologů a všeobecném pohledu na výdaje. Rakušané to mají ještě těžší než my. Dnes skoro nedokážou postavit úsek dálnice bez zbytečných a vynucených tunelů (severní obchvat Vídně, S10), množství dálnic zůstalo dodnes nedostavěno a každý politik se je bojí prosadit, i když jsou nutné (od exitu 53 A8 - k německé A94, spojka A14 se švýcarskou A1) nebo jsou původně plánované dálnice nahrazovány jen pouhými rychlostními silnicemi (S10). Ještě, že se severojižní dálnice přes Alpy povedlo postavit před desítkami let, dnes by se tam ani nekoplo.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Ani se nedivím rakušákům, že to takto úsporně udělali. Dříve než bude D52, tak by měla být D3 od Tábora až k hranicím, která sebere část aut jedoucích na jih (Maribor) z Prahy a okolí. Z oblasti Ostravy a Polska by snad měla být dříve než D52 dodělaná D1 u Přerova a D55 alespoň k Bzenci. Do Vídně to pak bude přes Břeclav rychlejší. Je otázkou, jestli tady vůbec někdy dálnice bude, silnici budou využívat především lidé z okolí Brna.
Nyní jsou v Mikulově u hranic intenzity 8 tis vozidel denně a na to současné řešení stačí. Kruháče mají dobrý poloměr na rozdíl od těch v Mikulově.
Nyní jsou v Mikulově u hranic intenzity 8 tis vozidel denně a na to současné řešení stačí. Kruháče mají dobrý poloměr na rozdíl od těch v Mikulově.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Ja to porad nechapu, jaky pak polovicni profil? ,kdyz tam není odstavny pruh, to tak tretinovy? Vzdyt ten Rakusakum musí byt jasne, ze minimalne 10 let na nasi strane nic nebude. A na tak dlouhou dobu takova silnice. Vzdyt by je to nic nestalo navíc v souctu udelat tam ted pekny odstavnak , stejne ho pak postavi , i když kdoví...…?Honey72 píše:Jak vidím na videu a i v rakouských médiích, obchvat Drasenhofenu je krásný poloviční profil.
Uz ted vidim ty nehody, az tam budou zbesile Polaci predjizdet a nebude kam uhnout! (jako se to deje na chybejicim useku D52 ) .
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Rakušané, Němci i jiné státy prostě takto stavějí i hlavní silnice - úplně bez odstavných. Když jsem po 89. začal jezdit na západ, první co mě překvapilo, že úplně nové silnice mají hned za čárou patníky a příkop, kdežto u nás je alespoň úzký odstavný pruh, na hlavních tazích je dokonce široký jak vozidlo. Tenkrát jsem si to zdůvodnil tím, že u nich už nejezdí poruchové vozy
https://www.google.cz/maps/@49.311054,1 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@48.4955772, ... a=!3m1!1e3
Zní to bláznivě, ale to byste viděli kolik rakouských "žabičkářů", ochránců půdy a dalších, co by Vám spočítalo, kolik čmeláků a syslů může žít v trávě, dokud tam nestojí odstavný pruh
https://www.google.cz/maps/@49.311054,1 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@48.4955772, ... a=!3m1!1e3
Zní to bláznivě, ale to byste viděli kolik rakouských "žabičkářů", ochránců půdy a dalších, co by Vám spočítalo, kolik čmeláků a syslů může žít v trávě, dokud tam nestojí odstavný pruh
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023