I/73 obecně

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Japao Joe píše:Je vidět, že jsi mladej a ještě to nemáš úplně srovnaný. Myšlenkové pochody ve stylu "normální řidiči ... musí porušovat zákon" můžou taky skončit tím, že mám větší auto a tak mám přeci přednost.
Ano, uznávám, že spojení “musíme porušovat zalkon” bylo hloupé :oops: , věcně mi dá však za pravdu spousta vyježděných řidičů. Je to o tom, že na silnici kde je S11,5 a rovinka, kde vidím na 2 km před sebe, je 100-110 km/h úplně stejně bezpečná rychlost jako 90 km/h. Jak říkám, když by byl 3-pruh délky cca 40 km, bylo by hodně na hlavu tam nějaké zvýšení rychlosti nemít. :) hlavně by to bylo zbytečné, bohužel u nás jsou značky omezující rychlost často přehnané a vede to akorát k jejich porušování. Ano, veřejně přiznám, že některe nesmyslné 60 na rovné silnici s rozhledem na obě strany nedodržuju, protože tam ta značka prostě nemá opodstatnění .. a to nemluvím o jaksi technické proměně vozového parku za 20-30 let, ale to už jsem hodně OT.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

K diskuzi o sjezdech:

Nejvetsi blbosí je chybejici sjezd na Drásov.
Sjezdy od D1 by meli byt takto
Bosonohy (napojeni Troubsko, Popuvky a spol na R43+D1)
Zebetin (napojeni Zebetina, Kohoutovic a poli - tj. potencialnich rovojovych ploch Brna)
Bystrc (velka MC)
Rozdrojovice (napojeni dvou obci hned u Brna s moznosti jejich rozvoje a zaroven obchvat Kninicek na stare a sjezd/najezd pri objizdeni dopravnich problemu)
Kurim (napojeni Tisnovska - vyhledove az 10 tis. vozidel jen ze zapadu + zapadni cast Kurimi)
Drasov (Drasov se extenzivne rozsiruje a totez delaji obce okolo, pocet obyvatel se zde cca ztrojnasobil a stavi se stale dal a navic je zde docela rovina a stavet na tech poli se da a s R43 se toto jeste zatraktivni)
Lysice (Lysice + Cerna Hora - dostanou se do dojezdove vzdalenosti pro denni dojizdeni)
Svitavka (Kunštát - napojení I/19)
Boskovice (větší město)
dále pak asi stačí co je tedy Jevíčko a Trnávka - vzdálenost od Brna bude taková, že již extenzivní rozvoj obcí nelze očekávat ve vazbě na Brno ani na Pardubice

Chápu tuto silnici jako obsluhu území - primárně a sekundárně jako spojnici Brno-HK, marginálně pak mezinárodní tranzit. Tomu by také měl odpovídat počet a rozmístění sjezdů.
R43 by měla znamenat impulz pro území. V Brně není kde stavět RD, z Brna se lidé vystěhovávají a primární směr kam je sever (nejhezčí příroda) stavby RD na jih východ a západ od Brna jsou až druhou volbou, když zájemce zohlední že na sever nemá kde, nebo že jeho cenové možnosti jsou moc daleko. Když se podíváte na skutečnost, tak okolí Rajhradu má stejné nebo nižší ceny jako Drásov a okolí a přitom do centra je to daleko blíže a po lepší cestě.
Pokud se jim zrychlí doprava do/z práce/školy tak to pro toto území bude impulz a určitě se stavební ruch v oblasti bydlení ještě zvýší a to i dále od Brna (např. Lysice/ČH).
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od xipecko »

ttc píše:K diskuzi o sjezdech:

Nejvetsi blbosí je chybejici sjezd na Drásov.
Sjezdy od D1 by meli byt takto
Bosonohy (napojeni Troubsko, Popuvky a spol na R43+D1)
Zebetin (napojeni Zebetina, Kohoutovic a poli - tj. potencialnich rovojovych ploch Brna)
Bystrc (velka MC)
Rozdrojovice (napojeni dvou obci hned u Brna s moznosti jejich rozvoje a zaroven obchvat Kninicek na stare a sjezd/najezd pri objizdeni dopravnich problemu)
Kurim (napojeni Tisnovska - vyhledove az 10 tis. vozidel jen ze zapadu + zapadni cast Kurimi)
Drasov (Drasov se extenzivne rozsiruje a totez delaji obce okolo, pocet obyvatel se zde cca ztrojnasobil a stavi se stale dal a navic je zde docela rovina a stavet na tech poli se da a s R43 se toto jeste zatraktivni)
Lysice (Lysice + Cerna Hora - dostanou se do dojezdove vzdalenosti pro denni dojizdeni)
Svitavka (Kunštát - napojení I/19)
Boskovice (větší město)
dále pak asi stačí co je tedy Jevíčko a Trnávka - vzdálenost od Brna bude taková, že již extenzivní rozvoj obcí nelze očekávat ve vazbě na Brno ani na Pardubice

Chápu tuto silnici jako obsluhu území - primárně a sekundárně jako spojnici Brno-HK, marginálně pak mezinárodní tranzit. Tomu by také měl odpovídat počet a rozmístění sjezdů.
R43 by měla znamenat impulz pro území. V Brně není kde stavět RD, z Brna se lidé vystěhovávají a primární směr kam je sever (nejhezčí příroda) stavby RD na jih východ a západ od Brna jsou až druhou volbou, když zájemce zohlední že na sever nemá kde, nebo že jeho cenové možnosti jsou moc daleko. Když se podíváte na skutečnost, tak okolí Rajhradu má stejné nebo nižší ceny jako Drásov a okolí a přitom do centra je to daleko blíže a po lepší cestě.
Pokud se jim zrychlí doprava do/z práce/školy tak to pro toto území bude impulz a určitě se stavební ruch v oblasti bydlení ještě zvýší a to i dále od Brna (např. Lysice/ČH).
Jsme teď ve fázi, kdy hledáme stavební pozemek v okolí Brna. Sever je u nás až poslední možností (i z důvodu dobré dopravní dostupnosti). Nicméně okolí Rajhradu určitě nemá stejné nebo nižší ceny za pozemky....
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

ttc píše:K diskuzi o sjezdech:

Nejvetsi blbosí je chybejici sjezd na Drásov.
Sjezdy od D1 by meli byt takto
Bosonohy (napojeni Troubsko, Popuvky a spol na R43+D1)
Zebetin (napojeni Zebetina, Kohoutovic a poli - tj. potencialnich rovojovych ploch Brna)
Bystrc (velka MC)
Rozdrojovice (napojeni dvou obci hned u Brna s moznosti jejich rozvoje a zaroven obchvat Kninicek na stare a sjezd/najezd pri objizdeni dopravnich problemu)
Kurim (napojeni Tisnovska - vyhledove az 10 tis. vozidel jen ze zapadu + zapadni cast Kurimi)
Drasov (Drasov se extenzivne rozsiruje a totez delaji obce okolo, pocet obyvatel se zde cca ztrojnasobil a stavi se stale dal a navic je zde docela rovina a stavet na tech poli se da a s R43 se toto jeste zatraktivni)
Lysice (Lysice + Cerna Hora - dostanou se do dojezdove vzdalenosti pro denni dojizdeni)
Svitavka (Kunštát - napojení I/19)
Boskovice (větší město)
dále pak asi stačí co je tedy Jevíčko a Trnávka - vzdálenost od Brna bude taková, že již extenzivní rozvoj obcí nelze očekávat ve vazbě na Brno ani na Pardubice

Chápu tuto silnici jako obsluhu území - primárně a sekundárně jako spojnici Brno-HK, marginálně pak mezinárodní tranzit. Tomu by také měl odpovídat počet a rozmístění sjezdů.
R43 by měla znamenat impulz pro území. V Brně není kde stavět RD, z Brna se lidé vystěhovávají a primární směr kam je sever (nejhezčí příroda) stavby RD na jih východ a západ od Brna jsou až druhou volbou, když zájemce zohlední že na sever nemá kde, nebo že jeho cenové možnosti jsou moc daleko. Když se podíváte na skutečnost, tak okolí Rajhradu má stejné nebo nižší ceny jako Drásov a okolí a přitom do centra je to daleko blíže a po lepší cestě.
Pokud se jim zrychlí doprava do/z práce/školy tak to pro toto území bude impulz a určitě se stavební ruch v oblasti bydlení ještě zvýší a to i dále od Brna (např. Lysice/ČH).
S tím pojetím této silnice/dálnice vcelku souhlasím, ale nevím, jak na to nahlíží kraj a investor a to je bohužel důležitější. Zatím to vypadá, že opticky jako na regionální 4-pruh, realitou spíš jako dálnice.
Jinak ke sjezdům ..
Bosonohy - nechal bych to čistě na rozhodnutí těchto 3 obcí, především Bosonoh a uposlechl je bez ohledu na potřebnost/nepotřebnost této MÚK, jinak půjde dálnice definitivně k ledu :D
Žebětín - ok
Bystrc - za mě 2 MÚK - 1 na jihu před tunelem, jedna tam jak je v plánu, rampy do tunelu
Rozdrojovice - ok, pokud nebude vyloženě odpor těchto obcí proti křižovatkám
Kuřim - ok
Drásov+Malhostovice - vzhledem k tomu, že zde dálnice bude na 99% muset procházet tunelem, si myslím, že je myšlenka ta tam, ale myslím, že potřeba extra není. I když zástavba opravdu rychle roste, obě obce budou mít na připojení křižovatku, která bude na D43 připojovat obchvat Čebína, tudíž průjezd jednou obcí a už budou na dálnici, MÚK Kuřim-sever je myslím název, v letáku obchvat není namalován, mám pocit, že realizace by měla začít letos nebo příští rok. ;)
Lysice+ČH - právě kvůli spojení Blanenska s Brnem mi trochu chybí MÚK u ČH. Jednak kvůli této obci, ale hlavně kvůli dopravě od Rájce a od tama, obávám se, že MÚK Lysice bude pro směr do Brna těmito auty nevyužívaná a doprava zůstane na I/43 :( pro směr sever je to v pohodě.
Skalice+Svitávka - za mě jednoznačně nejlepší řešení, jaké mohlo být, rampy obou křižovatek v pořádku pro prioritní směry, snad jen ten plánovaný kruháč je škoda, ale je pravda, že se to zde bude opravdu hodně křížit do všech směrů (žádný nezůstane prioritní) a proto kruháč beru. :ok:
Pokud by to mělo plnit roli opravdu regionální silnice, tak dle mě MÚK Sudice by také mohla vzniknout, nějaká ultra levná varianta MÚK s malými poloměry ramp, most tam stejně je, auta je využijí i když pojedou třeba do ČH/Lysic/Ťišnova/Kunštátu a ubyde doprava v Boskovicích, na které se hodně dlabe ohledně obchvatu, přitom tam přes město jezdí 10-12 000 vozidel .. bohužel jimi nevede první třída, tak se to neřeší :?

OT poznámka .. ta bytová situace v Brně opravdu už dosáhla toho, že v Lysicích a těchto obcích vzniká hromada nových RD, s jednoznačným cílem pracovat a pomalu žít v Brně a na vesnici se jen vyspat - jsou to takoví ti lidé, kteří podávají stížnosti na PČR že sousedovi bečí ovce popř.smrdí prasata v družstvu apod. Tohle všechno i přes otřesné spojení s Brnem jen pomocí I/43. A to nejhorší nakonec .. bohužel tihle přistěhovaní měšťáci z let okolo roku 2000, jsou i velkými odpůrci D43, to je tedy záležitost hlavně ČH. :cry:
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od 1975 »

Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Jojo díky :) bohužel nic nového, natož pozitivního :D
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Na setkání v Boskovicích ohledně D43 (bohužel jsem se nemohl zúčastnit) zaznělo, že by stavba Bořitov-Svitávka měla začít v roce 2025.
Kováčik tam samozřejmě nebyl (byť byl v plánu :D ), nový ředitel také ne, byl tam ředitel závodu Brno pan Fiala. Senátorka Vítková na ksichtknize uvedla, že “bude usilovat o to, aby to bylo ještě dříve”.

Pro přehlednost méně znalých ... tento úsek bohužel nic nevyřeší (vyřešil by několik bodových závad na I/43, které jsou ale v plánu řešit sólo, a to v podobných termínech jako tento úsek D43 :crazy: ), ale pro začátek stavby dálnice a tlak na vedlejší úseky to vidím jako přínosné začít co nejdříve. Nejdůležitější část dálnice spatřuji v tomto úseku spolu s úsekem po Kuřim (dle letáku by měl mít EIA, ale čeká se na aktualizaci ZUR) a jižním obchvatem Kuřimi (ZUR). Z těchto hledisek vidím bohužel termín 2025 i u toho malého úseku jako nereálný, bohužel :(
Nejdůležitější je ale, aby kvůli přeřazení D43 na silnici první třídy nedošlo k vypadnutí z 416, to bychom se s jižními úseky mohli rozloučit nadobro :kladivo:
Úsek D1-Kuřim nemá EIA, musí se rozhodnout o trase a územní studie navrhuje tolik tunelů, že se dá myslím bez ostychu říct, že tento úsek rozhodně nebude mezi prvními úseky D43. Za mě osobně je to správně a je to snad asi jediná věc, které senátorka dosáhla, a to, že se začalo už vážně uvažovat o budování od Boskovic :kladivo: :ok:
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96: co je 416?

S tím tlakem na další úseky - mám dojem, že takhle to bohužel nefunguje. Viz D3, D11, Pražský okruh, Brněnský okruh...
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

KarelLer píše:Aram96: co je 416?

S tím tlakem na další úseky - mám dojem, že takhle to bohužel nefunguje. Viz D3, D11, Pražský okruh, Brněnský okruh...
Mám na mysli zákon o urychlení výstavby infrastruktury. Od minulého roku je tam výčet prioritních staveb dálnic (všechny dálnice plus VMO v Brně myslím), které mohou využít mezitimního rozhodnutí při vyvlastňování pozemků. Jednoduše mými slovy řečeno, se nečeká, než soudy rozhodnou o ceně za pozemky a podobně, ale může se vydat stavební povolení a stavět a soudy mohou rozhodovat až poté. Bohužel myslím leží u ústavního soudu :(
Ohledně toho “nastartování” dálnice .. myslel jsem to tak, že když by se s prostředním úsekem čekalo na jižnější část, začalo by se později a příprava by byla taková ležérní, tak jako doteď. Pokud se podaří chytnout tempo přípravy toho krátkého kousku, je možné že se tempo podaří dodržet i na úsek Kuřim-Lysice, když bez něj je ten první úsek nicneřešící.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:Pokud se podaří chytnout tempo přípravy toho krátkého kousku, je možné že se tempo podaří dodržet i na úsek Kuřim-Lysice, když bez něj je ten první úsek nicneřešící.
Myslím, že u úseku Kuřim-Lysice bez navazujícího D1-Kuřim je problém napojení u Kuřimi. Tu dopravu nejde pustit přímo do Kuřimi. Úsek by se dal napojit na severní obchvat, ale kraj preferuje jižní obchvat, který dává větší smysl i kvůli dopravě směřující od Tišnova. Jenže stavba jižního obchvatu je hodně daleko (tunel a očekávaná žaloba lidí z jižního satelitu Kuřimi).

Jinak řečeno, Kuřim-Lysice závisí na schválení ZÚR kvůli napojení u Kuřimi (D1-Kuřim je ve hvězdách), ale přípravy Lysice-Svitávka už nic nebrzdí.
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

To máte samozřejmě pravdu, je to podmíněno jižním obchvatem Kuřimi, s tím počítá aktualizace ZUR a dle mě i kraj i ŘSD a prostě všichni, to je logické. Neřekl bych ale, že bude mít více odpůrců než úsek Kuřim-Lysice. A to samozřejmě nemluvím o úseku D1-Kuřim. Osobně si myslím, že jižní obchvat Kuřimi bude stát před D43, ovšem vzhledem k finanční náročnosti a plnění právě funkce “použitelnosti severní D43” ho bude stavět nebo minimálně finančně z většiny zajišťovat ŘSD. Přecejen půjde o 4-pruhovou komunikaci s přes 1 km dlouhým tunelem a tvořící na mnoho let “část dálnice” a navíc po ní povede evropská silnice. Nevěřím tomu, že by kraj měl tohle vůbec šanci postavit se svými finančními možnostmi. Nebo to tak je v plánu ? Neví někdo znalejší ? Nejpravděpodobnější je asi příprava kraje s financemi ale ze SFDI.
tanjanek
Příspěvky: 40
Registrován: 11.1.2011 9:30:24

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od tanjanek »

Narazil jsem na článek, který se zajímavě vyjadřuje k nedávno představené studii variant D43.

http://www.osel.cz/10735-prevratna-stud ... d-100.html
Ales
Příspěvky: 75
Registrován: 23.1.2013 20:40:49

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Ales »

V dnešní MF Dnes mají krátkou noticku: JmK může nově připravovat trasu 43 ... jako silnici první třídy s více pruhy, ne jako dálnici. Vláda umožnila MpMR aktualizovat tzv. Politiku územního rozvoje ČR a změnit v ní kategorii této trasy. "Díky kratší vzdálenosti křižovatek to umožní zajistit lepší obsluhu území než klasická dálnice," uvedla mluvčí MD Lenka Rezková. Kraj dlouhodobě prosazuje variantu vedenou přes Brno a jako výhodnější mu vyšla i v loňské studii, podle níž chystá aktualizaci krajského územního plánu.
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Je pravda, že okolo Brna se určitě vyplatí SMV s více kříženími, ale po těch křižovatkách u Kuřimi směrem na sever bych to viděl na plnohodnotnou dálnici. Na druhou stranu, když by to celé byla SMV a byla bez poplatku pro OA, vyřešil by se tím problém, že by dost řidičů jezdilo po staré I/43, protože to jsou ti největší šetřílci (jen dojet do Brna do práce a zpět a na dálnici jinak moc nepáchnou ...)
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Honey72 »

Stavba pouhé jedničky je už zneuctění práce tehdejších projektantů, stavitelů a dělníků, později i zajatců, kteří na dálnici pracovali. Už navržený poloviční profil je blbost, pouhá jednička naprostá kravina. Hlavně ta, že by pak bylo možné umístit více křižovatek. SMV oproti dálnici nemá zase takový rozdíl v rozestupech, navíc se to dá řešit jinak. Nakonec z toho bude jen další přetížená Benešovská.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od AF-1 »

V te zatunelovane trase pres Brno je to skoro jedno. Vic nez 60-100 by tam na dalnici stejne nebylo.
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od xipecko »

Tomas 1975
Příspěvky: 707
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Určitě zajímavé názory....
Já jsem pro kombinaci... D1 - Kuřim SMV a dále dálnice....
Hlavně až do Moravské Třebové 2 a 2 jízdní pruhy...
A hlavně udělat pořádně inženýrskou přípravu...
Když dostavovali dálnice rozestavěné a ponechané svému osudu na území NDR a později i Polska tak měli maximum původní dokumentace...
ŘSD nemá nic...
Geologické průzkumy...
Nebo výkresovou dokumentaci mostů, které chtějí použít viz mosty v násypu u Bačova....
Je toho více... Jsem zvědav....
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

Jsem podporovatel D43 v bystrcké varintě.

Za mně ale pokud to bude 2+2 bez odstavných (v useku D1-Kurřim radši s nimi) a bude tam limit >100km/h tak proč ne... jsem pro

Uvědomme si že to má celé méně než 80 km a jen 10% dopravy pojede celý úsek (po otevření to asi naroste ale nečekám podstatnou změnu). 80 km při 130km/h je 37min a při 100km/h 48min při 110 km/h 44min. A těch 10 min mi nepřijde pro 10% aut tak podstatné a jak někdo trefně poznamenal tunely v Brně stejně na 130 nebudou ani když to bude D43.

Navíc pokud úsek od Černé Hory na sever bude bez změny počtu sjezdů a bez podstatné odchylky od Hitlerky určitě se později dá zvážit i zvýšení rychlosti značkami nad uvedené úrovně a tím to těm co pojedou celých 80km ještě zrychlit.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

Tomas 1975 píše: Když dostavovali dálnice rozestavěné a ponechané svému osudu na území NDR a později i Polska tak měli maximum původní dokumentace...
ŘSD nemá nic...
Geologické průzkumy...
Nebo výkresovou dokumentaci mostů, které chtějí použít viz mosty v násypu u Bačova....
Je toho více... Jsem zvědav....

Mám dotaz, existuje to v ČR někde, nebo se to ztratilo za války a zajímalo by mně jestli jako historik nemáš původní stavební povolení klidně i jen na části.
Tomas 1975
Příspěvky: 707
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Stavební povolení neexistovalo. Nahrazovala ho mezistátní dohoda mezi Německem a Česko - Slovenskem...
A navazující nařízení vlády...
V českých archivech jsou písemné materiály, komunikace mezi Berlínem a Prahou, Moravskou Třebovou a Zemský úřadem v Brně atd... Technická dokumentace ne až na drobné výjimky... Přeložky potoků, elektrického vedení atd... Dá se tam najít i důvody proč danou část přetrasovávali atd...
Většina věcí je v Německu. Ovšem na více místech...
K severní části od Kuřimi až po severní hranici u Králík je to téměř kompletní... Třeba geologický průzkum v linii stavby, geologický průzkum v místech opěr nebo pilířů, podélný řez, půdorysné plány, různé přeložky atd....
K jižní je toho méně a je to ve větším ,,nepořádku"...
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Konkrétně jaká důležitá křižovatka by musela vypadnout, pokud by šlo o dálnici? Jsem laik, ale žádnou takovou tam nevidím.
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Neřekl bych důležitá, ale tvůrci studie jich navrhli o něco více mezi D1 a Kuřimí, je asi pravda, že na dálnici by tohle bylo nereálné, ani s pomocí přídatných pruhů, protože jsou všude navržené tunely i v průběhu některých křižovatek, musely by se dělat hodně široké tunely...
Ale od Kuřimi na sever jsem sám hledal nejvhodnější místa, kde by mohly vzniknout další a až na 2 místa jsem nic nenašel a opravdu uznávám, že i ta 2 místa by byla pro minimum aut, bylo by to pro pár lidí z horní dolní, kteří si možná ani nekoupí známku, aby se svezli, takže od Kuřimi nahoru ta SMV opravdu smysl nedává. Ta dálnice bude mít poloměry na 160 km/h, je naprostý nesmysl mít tu 110. Nejlogičtější by bylo mít to celé se zelenými značkami, mít u Brna víc křižovatek a mít po Kuřim MPR 100 nebo 110, stejně tam bude cca 3-4 km tunelů, takže 80 nebo v té době snad možná i 100 :jidlo: :lol:
Mike
Příspěvky: 4986
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Mike »

ttc píše:
Uvědomme si že to má celé méně než 80 km a jen 10% dopravy pojede celý úsek (po otevření to asi naroste ale nečekám podstatnou změnu). .
po spojení s D35 se celému severu Prahy a Čech vyplatí jet tudy než po prioritně nedostavěné D0 511
takže to bude více než 10%
ale ty rychlosti chápu, pro ta elektrovozítka co po 80km ve 110kmh musí půlhodiny nabíjet je to logické
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

10% to není ani teď. 8000 jede od Svitav, z těch si tipnu, že tak třetina zůstane na původní I/43, zbytek na novou. Plus přibude hodně tranzitu po dostavbě D35+D11 k Polsku, navíc spojení Brna a Jeseníků (nepravidelná doprava, ale velká) se přesune také sem. Od Boskovic přibývá cca dalších 8000 vozidel, takže v tuto chvíli je to polovina aut, která by jela celou trasu a doprava od Blanska zůstává na stávající silnici, takže ta s tím nic neudělá. Doprava od Tišnova využije už opravdu jen ten jižní úsek či kousek D43 mezi MÚK s obchvatem Čebína a MÚK s jižním obchvatem Kuřimi. Ale celou trasu nebude projíždět 10%, tak 40-50 ;)
Odpovědět

Zpět na „I/73“