Jak jezdíme
Re: Jak jezdíme
Dlouhé rovné široké úseky jsou bezpečné jen zdánlivě. V těchto úsecích totiž řidič často nemá možnost reálně odhadnout, jakou rychlostí se blíží protijedoucí vozidlo. Třeba úseky bývalé hradecké staré silnice bývaly velmi nebezpečné a i dnes, přestože tam je provoz velmi nízký, tam dochází k velmi vážným nehodám.
U S11,5 navíc dochází k jevu, který jste právě popsal, tedy že předjíždějící vozidlo se spoléhá na to, že mu přece to protijedoucí uhne. Jakkoli je to roztomilé, je to velmi nebezpečné.
U S11,5 navíc dochází k jevu, který jste právě popsal, tedy že předjíždějící vozidlo se spoléhá na to, že mu přece to protijedoucí uhne. Jakkoli je to roztomilé, je to velmi nebezpečné.
Re: Jak jezdíme
Ten, který na to spoléhá a stejně předjíždí je debil, ano, na širší jich může být o něco více než na úzké (těch debilů, co předjíždí v blbých situacích) ale pořád lepší uhnout 2 debilům na široké silnici, než jednoho debila trefit na úzké, nemyslíte ? O tom to je ... Další věc je, že S 11,5/80 je většinou i podélně tak rovná, že předjíždění je potřeba pouze ve chvíli, kdy potkáte svátečního řidiče se 60-70 na tacho. Kamiony tam valí 90, takže nějaká extra potřeba předjíždět není, pokud nechybí stoupací pruhy ve stoupání ..
Re: Jak jezdíme
Tak to ale není! Na té "rovné a široké" silnici se předjíždějí i ti, co jedou "tacho 100", v reálu něco málo přes 90. Předjížděč má totiž dojem, že tady se dá "v pohodě jet 110" a tak to valí "co to dá". A tím vznikají právě ty nebezpečné situace.Aram96 píše: ... Další věc je, že S 11,5/80 je většinou i podélně tak rovná, že předjíždění je potřeba pouze ve chvíli, kdy potkáte svátečního řidiče se 60-70 na tacho. Kamiony tam valí 90, takže nějaká extra potřeba předjíždět není, pokud nechybí stoupací pruhy ve stoupání ..
Chápu, že na užší silnici není kam uhnout, nemám z leckterých potkávaček dobrý pocit, ale objektivně musím uznat, že je to méně nebezpečné než chování "spěchavců" na rovných širokých úsecích.
Re: Jak jezdíme
Je to tak. U S 11,5, ačkoliv celkový počet nehod bývá nižší, dochází častěji k velmi vážným nehodám s úmrtím (vlivem čelních střetů ve vysokých rychlostech a podobných fatálních kolizí).
Re: Jak jezdíme
Ackoliv s tim puvodnim prispevkem povetsinou souhlasim, tak metody co popisuje maji jista uskali. Jak pise treba HP. Kdyz udelam silnici na ktere se neda pocitove ani fakticky predjizdet, tak mi vymizi nehody pri predjizdeni. Pokud pak nepocitam ztraty takovych opatreni (cas, funkcnost, pohodli, ...), pak jejich aplikovanim skoncim u toho, ze nejlepsi jsou polnacky.
Stejne tak vidim dost dvojsecne, ze "silnice nuti ridice se vic soustredit...". Coz asi nejdriv vede na snizeni poctu nehod, ale pozdeji se to vrati v podobe toho, ze ridici jezdi unavenejsi a soustredi se jeste min nez pred tim.
Stejne tak vidim dost dvojsecne, ze "silnice nuti ridice se vic soustredit...". Coz asi nejdriv vede na snizeni poctu nehod, ale pozdeji se to vrati v podobe toho, ze ridici jezdi unavenejsi a soustredi se jeste min nez pred tim.
Re: Jak jezdíme
problém, je že tu pocitovost máte poprvé, podruhé
pak už víte kam jedete
to byl hlavní problém bývalé I/11
že se dalo předjíždět na pár místech, která všichni znali
takže když se to místo objevilo, všichni vyrazili, protože další bylo až za xkm...
a z toho plyne, že se jezdilo i výrazně víc, než 110tacho
a pak stačí, aby se v tom vláčku kamionů jeden vyhýbal třeba díře nebo tam z vedlejší vjelo auto a nejsou to plechy, ale rozházené kuželky sakra daleko
kdo jezdí po 11 dál, tak ví jak to vypadá za Vamberkem - první místo k předjetí je v klesání před Rybnou, kde je ovšem ve 2/3 křižovatka...
další za Rybnou, ale jen pro ty, co jim to opravdu jede a pak....
pak až za Žamberkem na tom kousku, co ho museli rozbít kruháčem do Letohradu, protože opět - viz výše a pak...
pak už nic, serpentýny, klesání, stoupání, někde před Opavou to zase šlo....
pak už víte kam jedete
to byl hlavní problém bývalé I/11
že se dalo předjíždět na pár místech, která všichni znali
takže když se to místo objevilo, všichni vyrazili, protože další bylo až za xkm...
a z toho plyne, že se jezdilo i výrazně víc, než 110tacho
a pak stačí, aby se v tom vláčku kamionů jeden vyhýbal třeba díře nebo tam z vedlejší vjelo auto a nejsou to plechy, ale rozházené kuželky sakra daleko
kdo jezdí po 11 dál, tak ví jak to vypadá za Vamberkem - první místo k předjetí je v klesání před Rybnou, kde je ovšem ve 2/3 křižovatka...
další za Rybnou, ale jen pro ty, co jim to opravdu jede a pak....
pak až za Žamberkem na tom kousku, co ho museli rozbít kruháčem do Letohradu, protože opět - viz výše a pak...
pak už nic, serpentýny, klesání, stoupání, někde před Opavou to zase šlo....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
Na rovině už dávno nepředjíždím, pokud si nejsem jistý, že ten kamion přede mnou je fakt jen jeden. Tenkrát jsem se právě na jedenáctce za Chlumcem pěkně zpotil, když po vyjetí do protisměru to nebyl jeden kamion, ale hned několik v zákrytu a mezi nimi další osobáky a dodávka. Takže buď proměníte své auto ve formuli a budete se snažit předjet úplně všechno (čímž se dostáváme na tu 110) nebo sklopíte uši a prosíte kolonu za Vámi, aby Vás vzala na milost.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Jak jezdíme
Ono obecne... predjizdet jedouci kolonu je kojotina. V takove chvili je zadouci ovcovitost, splyvat s ostatnimi. Protoze jakmile zacnete delat tempa kolonou kupredu, velmi pravdepodobne tezce zvysite riziko karambolu abyste ziskali na kilometru... pet vterin?
Re: Jak jezdíme
ale když je těch kilometrů 60-80 ???
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Jak jezdíme
Tak získáte minutu a deset vteřin.
Re: Jak jezdíme
Kdybych mel korunu za kazdou situaci, kdy jsem byl svedkem/ucastnikem toho, ze cele okoli muselo nucene spolupracovat na tom, aby takovy "tempar" nezpusobil bouracku, mel bych na velmi, velmi vesely vecirek. A za to tech 60x - 80x 0:05 (300-400 vterin = 5+ minut) prece stoji, ne?
Kdysi jsem jel s kamaradem a jeden takovy predjizdel kolonu, natvrdo pocital s tim, ze mu kazdy v jeho i protismeru uhne. Nadhodil jsem recnickou otazku "co se takovemu polovodici v hlave honi?". Kamaradova odpoved byla lakonicka. "Nic".
Kdysi jsem jel s kamaradem a jeden takovy predjizdel kolonu, natvrdo pocital s tim, ze mu kazdy v jeho i protismeru uhne. Nadhodil jsem recnickou otazku "co se takovemu polovodici v hlave honi?". Kamaradova odpoved byla lakonicka. "Nic".
Re: Jak jezdíme
Témata se tu v pravidelných intervalech opakují
Tam, kde jezdím, je moje zkušenost dost opačná. Dlouhých rovných úseků je málo. Naopak. Problém řady nových jedniček je ten, že mají papírově dobré poměry, ale míst na bezpečné předjíždění s opravdu dobrým rozhledem tam zase tolik nebývá. Naprostá většina cesty je v oblouku nebo na táhlém horizontu, často není vidět přes svodidla nebo protihlukové stěny. Silnice působí široká a přehledná, ale výhled sotva na 200-300 metrů. Na předjetí hodně pomalého auta to stačí, ale stačí dva kamiony za sebou jedoucí třeba 80 a buď to rozjedete aspoň ke 140 nebo to není s naprostou jistotou, že to stihnete, když někdo vyjede proti.
Pokud jde o předjíždění kolony. Jasně, není to bezpečné. Ale většími viníky jsou často všichni ti vepředu. Buď mají předjíždět nebo držet rozestupy. Je k naštvání se táhnout v koloně, kde vpředu někdo vynechá několik vhodných míst k předjíždění a zároveň před sebe nikoho nepustí. Pak není překvapivé, že se najde střelec, který to zkusí vzít celé.
Tam, kde jezdím, je moje zkušenost dost opačná. Dlouhých rovných úseků je málo. Naopak. Problém řady nových jedniček je ten, že mají papírově dobré poměry, ale míst na bezpečné předjíždění s opravdu dobrým rozhledem tam zase tolik nebývá. Naprostá většina cesty je v oblouku nebo na táhlém horizontu, často není vidět přes svodidla nebo protihlukové stěny. Silnice působí široká a přehledná, ale výhled sotva na 200-300 metrů. Na předjetí hodně pomalého auta to stačí, ale stačí dva kamiony za sebou jedoucí třeba 80 a buď to rozjedete aspoň ke 140 nebo to není s naprostou jistotou, že to stihnete, když někdo vyjede proti.
Pokud jde o předjíždění kolony. Jasně, není to bezpečné. Ale většími viníky jsou často všichni ti vepředu. Buď mají předjíždět nebo držet rozestupy. Je k naštvání se táhnout v koloně, kde vpředu někdo vynechá několik vhodných míst k předjíždění a zároveň před sebe nikoho nepustí. Pak není překvapivé, že se najde střelec, který to zkusí vzít celé.
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: Jak jezdíme
Obdivuji vaši odvahu. Já bych měl tendenci si raději vystoupit...jozka píše: Kdysi jsem jel s kamaradem a jeden takovy predjizdel kolonu, natvrdo pocital s tim, ze mu kazdy v jeho i protismeru uhne. Nadhodil jsem recnickou otazku "co se takovemu polovodici v hlave honi?". Kamaradova odpoved byla lakonicka. "Nic".
Re: Jak jezdíme
Ja ridil a s kamaradem jsem glosoval jizdu nekoho uplne jineho. Kdyz bych vystoupil, nikam bych se nedostal a moje auto by zustalo na silnici
Re: Jak jezdíme
Jinak dd, za to, ze jedu jako cune vzdycky muze nekdo jiny, to da rozum.
Re: Jak jezdíme
To je reakce na co? Že bych uvítal víc přehledných úseků k předjíždění nebo že mi vadí troubové, kteří se táhnou v koloně nalepení jeden na druhého?
Re: Jak jezdíme
ad Je k naštvání se táhnout v koloně, kde vpředu někdo vynechá několik vhodných míst k předjíždění a zároveň před sebe nikoho nepustí. Pak není překvapivé, že se najde střelec, který to zkusí vzít celé.
Proste za to muzou ti troubove vpredu. Nikoli ja, ktery predjizdim pet, deset nebo kolik aut, obcas nevim, jestli neco nevyjede proti, jestli tam neni krizovatka nebo nekdo nezacne odbocovat... minule to vyslo a troubove nakonec uhnuli, urcite to vyjde i ted.
Proste za to muzou ti troubove vpredu. Nikoli ja, ktery predjizdim pet, deset nebo kolik aut, obcas nevim, jestli neco nevyjede proti, jestli tam neni krizovatka nebo nekdo nezacne odbocovat... minule to vyslo a troubove nakonec uhnuli, urcite to vyjde i ted.
Re: Jak jezdíme
A v takovém případě kolony se často stane, že mi do bezpečnostního odstupu, který si držím, vjede nějaký předjížděč. OK.
Ale proč mi do prostoru max 15 m přede mnou musí pravidelně vjíždět nějaký mamlas na dálnici, když je přede mnou 100+ metrů volno?
Bohužel, spousta takyřidičů neumí předjíždět tak, aby neomezila předjížděného.
Ale proč mi do prostoru max 15 m přede mnou musí pravidelně vjíždět nějaký mamlas na dálnici, když je přede mnou 100+ metrů volno?
Bohužel, spousta takyřidičů neumí předjíždět tak, aby neomezila předjížděného.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: Jak jezdíme
2 jozka:
ano, když už nechci předjíždět - což je u některých řidičů pochopitelné - tak to umožním, těm co chtějí
což +4m za autobusem-kamionem prostě nejsou
ano, když už nechci předjíždět - což je u některých řidičů pochopitelné - tak to umožním, těm co chtějí
což +4m za autobusem-kamionem prostě nejsou
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Jak jezdíme
Chapu, jste tempar, auto pred vami je vyzva.
P.S. Ja pisu o kolone, nikoli o jednom strejdovi nalepenem na kamionu.
P.S. Ja pisu o kolone, nikoli o jednom strejdovi nalepenem na kamionu.
Re: Jak jezdíme
Jestli se bavíme o koloně, která má vepředu pomalé auto, a ne o nekonečném souvislém proudu aut, tak trvám na tom, co jsem psal předtím. Bezohlednost prvních vede ke zbytečnému riskování druhých.
Pokud nechci předjíždět (i mně se to stává ), tak si držím rozumný rozestup. A vůbec mi nevadí, když mne někdo předjede, zařadí se přede mne a na další rovince zase vyrazí dopředu. Většinou stačí lehce sundat nohu z plynu. Všechno naprosto v pohodě pro mne i pro druhé.
Pokud nechci předjíždět (i mně se to stává ), tak si držím rozumný rozestup. A vůbec mi nevadí, když mne někdo předjede, zařadí se přede mne a na další rovince zase vyrazí dopředu. Většinou stačí lehce sundat nohu z plynu. Všechno naprosto v pohodě pro mne i pro druhé.
Re: Jak jezdíme
To máte pravdu, jenže většinou ten kdo nenechává místo na předjetí má dost práce sám se sebou než aby přemýšlel nad ostatními.
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: Jak jezdíme
Jé, to se omlouvám, já to pochopil špatně, že řídil Váš kamarádjozka píše:Ja ridil a s kamaradem jsem glosoval jizdu nekoho uplne jineho. Kdyz bych vystoupil, nikam bych se nedostal a moje auto by zustalo na silnici
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
Kouknu na první a vidím: 24 tisíc vozidel překročilo během týdne rychlost o více než 20 km/hod. A 17 aut jelo na osmdesátce více 140 km/hod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023