Malajsie
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Malajsie oprášila mostní projekt z roku 2003. Jde o most Jambatan v délce 1,4 km. Most by po novém nahradil Johor Causeway a vylepšilo by se dopravní spojení se Singapurem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
v 09/2016 jsem psal o vícero projektech a jeden z nich byl obchvat Rawang, kde jsem dal i video z výstavby a nyní další z provozu se záběry na dominantní objekt ve výšinách
odevzdaný do provozu byl před rokem
odevzdaný do provozu byl před rokem
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.11.2020 21:04:06, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Penang Roads and Tunnels project
https://www.malaymail.com/s/1679646/pen ... ated-roads
https://en.wikipedia.org/wiki/Penang_Undersea_Tunnel
*výstavbu realizují firmy kolem seskupení Zenith Construction v nákladech 1. etapy za více než v propočtu 1,5 mld. USD
*je to starší projekt a teprve letos byl oprášený a vytendrovaný
Jde o největší stavebně-dopravní aktivity v Penangu. Nejdůležitější studie pro podmořský tunel jsou k dispozici od 09/2018 a měsíc po se začala výstavba. Kromě nových silnic a tunelu se může do budoucna postavit i LRT. Tento silniční projekt podpoří i masivní developerskou zástavbu. Jsou tady připravené projekty pro vysoké mrakodrapy atd.
Na ostrově s rozlohou kolem 300 km2 žije asi 1 mil. lidí.
https://www.malaymail.com/s/1679646/pen ... ated-roads
https://en.wikipedia.org/wiki/Penang_Undersea_Tunnel
*výstavbu realizují firmy kolem seskupení Zenith Construction v nákladech 1. etapy za více než v propočtu 1,5 mld. USD
*je to starší projekt a teprve letos byl oprášený a vytendrovaný
Jde o největší stavebně-dopravní aktivity v Penangu. Nejdůležitější studie pro podmořský tunel jsou k dispozici od 09/2018 a měsíc po se začala výstavba. Kromě nových silnic a tunelu se může do budoucna postavit i LRT. Tento silniční projekt podpoří i masivní developerskou zástavbu. Jsou tady připravené projekty pro vysoké mrakodrapy atd.
Na ostrově s rozlohou kolem 300 km2 žije asi 1 mil. lidí.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
na předchozí straně na spodu jsem uvedl seznam logistických projektů a od toho se odrazím ke stavu několika z nich:
West Coast Expressway 233 km
stav k 12.12. sekce Bukit Raja:
East Klang Valley Expressway (EKVE) 39 km (část Kuala Lumpur Outer Ring Road)
Pan Borneo Highway:
West Coast Expressway 233 km
stav k 12.12. sekce Bukit Raja:
East Klang Valley Expressway (EKVE) 39 km (část Kuala Lumpur Outer Ring Road)
Pan Borneo Highway:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Malajsie zajistila financování pro projekt Sarawak Coastal Highway. Vláda státu Sarawak má rozpočet 2,65 mld. USD pro 4 klíčové infrastrukturní projekty včetně této silnice. Počítá rovněž, že všechny 4 se začnou v tomto a příštím roce. O výstavbu pobřežní silnice je zájem již nyní a již potenciální zájemci předkládají předběžné nabídky. Na trase se bude muset postavit vícero mostů. Stát Sarawak leží na ostrově Borneo a zabírá celkem 1/3 rozlohu Malajsie a tedy i na ostrově je dominantní, ale žije tady jen kolem 10% z celkového počtu obyvatelstva.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Připravuje se zavedení aktualizace modelu pro výstavbu velikého dopravního projektu Pan Borneo Highway, který se částečně i staví. Základní model byl, že se postaví modelem PDP (project delivery partner), ale změní se na dodání stavby na klíč. Projekt má hodnotu 7 mld. USD a obnáší vyformování spojení Malajsie s Indonésii a Brunejí, 2083 km silniční sítě. Revize modelu přinese urychlení realizace tohoto klíčového projektu pro Malajsii. Detailně se celému projektu nemohu z pochopitelných důvodů věnovat, občas k němu něco napíšu tak jak do minulosti.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Dálniční síť v hlavním městě a okolí bude brzo atakovat 1.000 km v provozu.
Kuala Lumpur/Greater Kuala Lumpur ve správě http://www.llm.gov.my/ (odkaz na 1. straně na začátku vlákna)
k 03/2019
Seznam dálniční sítě v rámci hlavního města pod jurisdikcí Malaysian Highway Authority
jsou plně zpoplatněné a v provozu: 602 km
North–South Expressway Central Link (ELITE) - 60 km
Kuala Lumpur–Karak Expressway - 60 km
South Klang Valley Expressway (SKVE) - 51.7 km
Kajang–Seremban Highway - 44.3 km
Damansara–Puchong Expressway - 40 km
Kajang Dispersal Link Expressway (SILK) - 37 km
New Klang Valley Expressway (NKVE) - 35 km
Shah Alam Expressway - 34.5 km
Kuala Lumpur–Kuala Selangor Expressway (LATAR) - 32 km (nové)
Besraya Expressway 28.3 km
Sprint Expressway - 26.5 km
Maju Expressway (MEX) - 26 km
Guthrie Corridor Expressway - 25 km
New Pantai Expressway (NPE) - 19.6 km
Duta–Ulu Klang Expressway (DUKE) - 18 km (nové)
New North Klang Straits Bypass - 17.5 km
Kemuning–Shah Alam Highway - 14.7 km
Cheras–Kajang Expressway - 11.5 km
Kuala Lumpur–Seremban Expressway - 8.1 km
Ampang–Kuala Lumpur Elevated Highway (AKLEH) - 7.9 km
Stormwater Management And Road Tunnel (SMART Tunnel) - 4 km
Ve výstavbě: 372 km
- East Klang Valley Expressway (EKVE) (part of Kuala Lumpur Outer Ring Road) - 39 km
- Sungai Besi - Ulu Klang Elevated Expressway (SUKE) - 31.8 km
- Setiawangsa - Pantai Expressway - 29.8 km (DUKE phase 3)
- Damansara - Shah Alam Highway (DASH) - 20.1 km
- Maju Expressway extension (MEX II) - Putrajaya - KLIA - 18 km
- West Coast Expressway (Taiping, Perak - Banting, Selangor) - 233 km
V přípravě:
- Serdang–Kinrara–Putrajaya Expressway (SKIP) - 17 km
Kuala Lumpur/Greater Kuala Lumpur ve správě http://www.llm.gov.my/ (odkaz na 1. straně na začátku vlákna)
k 03/2019
Seznam dálniční sítě v rámci hlavního města pod jurisdikcí Malaysian Highway Authority
jsou plně zpoplatněné a v provozu: 602 km
North–South Expressway Central Link (ELITE) - 60 km
Kuala Lumpur–Karak Expressway - 60 km
South Klang Valley Expressway (SKVE) - 51.7 km
Kajang–Seremban Highway - 44.3 km
Damansara–Puchong Expressway - 40 km
Kajang Dispersal Link Expressway (SILK) - 37 km
New Klang Valley Expressway (NKVE) - 35 km
Shah Alam Expressway - 34.5 km
Kuala Lumpur–Kuala Selangor Expressway (LATAR) - 32 km (nové)
Besraya Expressway 28.3 km
Sprint Expressway - 26.5 km
Maju Expressway (MEX) - 26 km
Guthrie Corridor Expressway - 25 km
New Pantai Expressway (NPE) - 19.6 km
Duta–Ulu Klang Expressway (DUKE) - 18 km (nové)
New North Klang Straits Bypass - 17.5 km
Kemuning–Shah Alam Highway - 14.7 km
Cheras–Kajang Expressway - 11.5 km
Kuala Lumpur–Seremban Expressway - 8.1 km
Ampang–Kuala Lumpur Elevated Highway (AKLEH) - 7.9 km
Stormwater Management And Road Tunnel (SMART Tunnel) - 4 km
Ve výstavbě: 372 km
- East Klang Valley Expressway (EKVE) (part of Kuala Lumpur Outer Ring Road) - 39 km
- Sungai Besi - Ulu Klang Elevated Expressway (SUKE) - 31.8 km
- Setiawangsa - Pantai Expressway - 29.8 km (DUKE phase 3)
- Damansara - Shah Alam Highway (DASH) - 20.1 km
- Maju Expressway extension (MEX II) - Putrajaya - KLIA - 18 km
- West Coast Expressway (Taiping, Perak - Banting, Selangor) - 233 km
V přípravě:
- Serdang–Kinrara–Putrajaya Expressway (SKIP) - 17 km
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
vizualizace SUKE:Diaľničiar píše:Dálniční síť v hlavním městě a okolí bude brzo atakovat 1.000 km v provozu.
Kuala Lumpur/Greater Kuala Lumpur ve správě http://www.llm.gov.my/ (odkaz na 1. straně na začátku vlákna)
Ve výstavbě: 372 km
- East Klang Valley Expressway (EKVE) (part of Kuala Lumpur Outer Ring Road) - 39 km
- Sungai Besi - Ulu Klang Elevated Expressway (SUKE) - 31.8 km
- Setiawangsa - Pantai Expressway - 29.8 km (DUKE phase 3)
- Damansara - Shah Alam Highway (DASH) - 20.1 km
- Maju Expressway extension (MEX II) - Putrajaya - KLIA - 18 km
- West Coast Expressway (Taiping, Perak - Banting, Selangor) - 233 km
stav z výstavby SUKE:
a stav z výstavby EKVE:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Diaľničiar píše:Dálniční síť v hlavním městě a okolí bude brzo atakovat 1.000 km v provozu.
Kuala Lumpur/Greater Kuala Lumpur ve správě http://www.llm.gov.my/ (odkaz na 1. straně na začátku vlákna)
Ve výstavbě: 372 km
- East Klang Valley Expressway (EKVE) (part of Kuala Lumpur Outer Ring Road) - 39 km
- Sungai Besi - Ulu Klang Elevated Expressway (SUKE) - 31.8 km
- Setiawangsa - Pantai Expressway - 29.8 km (DUKE phase 3)
- Damansara - Shah Alam Highway (DASH) - 20.1 km
- Maju Expressway extension (MEX II) - Putrajaya - KLIA - 18 km
- West Coast Expressway (Taiping, Perak - Banting, Selangor) - 233 km
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Malajsie z pozice vlády připravuje převzetí strategie na 15 silničních spojeních v zemi. Cílem je zrychlit cestování na nich a to díky eliminaci výběru mýtného. Plán se bude realizovat až do roku 2038. Vláda hodlá převzít vlastníky Gamuda, IJM Corp, Plus Malaysia a Projeck Lintasan Holdings, takže ovládne třeba i tah North South Expressway. Přesné podmínky se ještě dolaďují, ale základním prvkem je důvěra mezi stávajícími vlastníky a státem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
postup výstavby Sungai Besi - Ulu Klang Elevated Expressway (SUKE) - 31.8 km v rámci Kuala Lumpur; ohromující stavba za asi 1,2 mld. USD:
https://mysuke.com.my/
kdo je kdo v dálničních provozovatelích:
https://www.theedgemarkets.com/article/ ... ssionaires
https://mysuke.com.my/
kdo je kdo v dálničních provozovatelích:
https://www.theedgemarkets.com/article/ ... ssionaires
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Dne 10.12. se do provozu odevzdal 9,7 km dlouhý úsek na tahu E32 West Coast Expressway (WCE). Úsek se nachází na západní straně metropolitní oblasti Kuala Lumpur u Bandar Bukit Raja.
Zdroj: https://www.nst.com.my/news/nation/2019 ... ic-tonight
progres z výstavby z vícero lokalit, videa:
Zdroj: https://www.nst.com.my/news/nation/2019 ... ic-tonight
progres z výstavby z vícero lokalit, videa:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
stav z výstavby klíčových silničních projektů, sledované stavby:
Pan Borneo Highway: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1555
Pan Borneo Highway: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1555
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.
Za posledních 10 let se populace státu zvedla z 28,2 na 32,7 mil. v dnešní době, tedy o bezmála 9%. V hlavním městě s okolím žije 1/4 obyvatelstva. Taky se tady formuje 1000 km síť dálnic. Další km jsou po celé zemi. Vrátím se v čase zpátky, protože jinak je ve vlákně dost informací i aktuálních projektů a lze poznat, že dálniční síť se tady dynamicky rozvíjí.
Celkem je v zemi cca. 150 000 km silnic, z čeho je 125 000 km zpevněno a již před dekádou tady byla dálniční síť o rozsahu 2000 km. Tahle silniční síť je vyjma lokálních komunikací. Silniční infrastruktuře se tady dostává dlouhou dobu pozornosti, ale z hlediska celkových investicí do infrastruktury není ani náhodou dominantní. Tato situace i stav odpovídají možnostem tohoto státu. Dálniční síť se systematicky a cíleně buduje 40 let. Nyní se staví opravdu nákladné projekty. Vyvýšené dálnice a ještě vyvýšenější MÚK aneb i dlouhé dálniční tahy a to dokonce napříč nedotknutá území. Takže se staví jak ve velkých městech a v zástavbě, tak v těžko přístupných podmínkách. Pečlivě se tady všechno připravuje a pak nejsou problémem ani peníze, které se porciují dle možností, co lze každým rokem postavit.
V roce 2005 tady bylo při počtu 26 mil. obyv. až 13 mil. registrovaných vozidel a rozsah státních, federálních silnic a dálnic činil bezmála 78 000 km, což byla asi polovina základní silniční sítě vyjma lokálních. Motorizace státu prudce stoupala: V zemi proběhla základní privatizace dálnic: Dálniční síť byla v roce 1985 v rozsahu 219 km. V roce 1995 již 960 km. V roce 2005 již 1500 km. Enormní peníze se mj. ale za dekády zpátky vkládají do neustále lepšího technického zázemí. Od výběru mýta až po možnost zajištění bezpečnosti silničního provozu, informování kolem dopravních nehod aneb povodní na některých sjezdech atp. S cílem snížit úmrtnost, nehodovost, komplikace a řídit rozsah kongescí překlápením na volnější tahy a exity. Neuspokojit se s tím, že je něco v provozu a již není co zlepšovat, protože tady se řídí heslem, že zlepšovat je stále co.
Dálniční síť je stále kolem 2000 km, ale další stovky km jsou ve výstavbě. Další km rozsah jsou státní a federální silnice ve 4- a více pruzích, které ale do dálniční sítě nespadají. Mezičasem došlo i k přesunům v rámci reorganizace silniční a dálniční sítě dle toho jak se urbanizují další území.
Za posledních 10 let se populace státu zvedla z 28,2 na 32,7 mil. v dnešní době, tedy o bezmála 9%. V hlavním městě s okolím žije 1/4 obyvatelstva. Taky se tady formuje 1000 km síť dálnic. Další km jsou po celé zemi. Vrátím se v čase zpátky, protože jinak je ve vlákně dost informací i aktuálních projektů a lze poznat, že dálniční síť se tady dynamicky rozvíjí.
Celkem je v zemi cca. 150 000 km silnic, z čeho je 125 000 km zpevněno a již před dekádou tady byla dálniční síť o rozsahu 2000 km. Tahle silniční síť je vyjma lokálních komunikací. Silniční infrastruktuře se tady dostává dlouhou dobu pozornosti, ale z hlediska celkových investicí do infrastruktury není ani náhodou dominantní. Tato situace i stav odpovídají možnostem tohoto státu. Dálniční síť se systematicky a cíleně buduje 40 let. Nyní se staví opravdu nákladné projekty. Vyvýšené dálnice a ještě vyvýšenější MÚK aneb i dlouhé dálniční tahy a to dokonce napříč nedotknutá území. Takže se staví jak ve velkých městech a v zástavbě, tak v těžko přístupných podmínkách. Pečlivě se tady všechno připravuje a pak nejsou problémem ani peníze, které se porciují dle možností, co lze každým rokem postavit.
V roce 2005 tady bylo při počtu 26 mil. obyv. až 13 mil. registrovaných vozidel a rozsah státních, federálních silnic a dálnic činil bezmála 78 000 km, což byla asi polovina základní silniční sítě vyjma lokálních. Motorizace státu prudce stoupala: V zemi proběhla základní privatizace dálnic: Dálniční síť byla v roce 1985 v rozsahu 219 km. V roce 1995 již 960 km. V roce 2005 již 1500 km. Enormní peníze se mj. ale za dekády zpátky vkládají do neustále lepšího technického zázemí. Od výběru mýta až po možnost zajištění bezpečnosti silničního provozu, informování kolem dopravních nehod aneb povodní na některých sjezdech atp. S cílem snížit úmrtnost, nehodovost, komplikace a řídit rozsah kongescí překlápením na volnější tahy a exity. Neuspokojit se s tím, že je něco v provozu a již není co zlepšovat, protože tady se řídí heslem, že zlepšovat je stále co.
Dálniční síť je stále kolem 2000 km, ale další stovky km jsou ve výstavbě. Další km rozsah jsou státní a federální silnice ve 4- a více pruzích, které ale do dálniční sítě nespadají. Mezičasem došlo i k přesunům v rámci reorganizace silniční a dálniční sítě dle toho jak se urbanizují další území.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
extra příspěvek věnující se dálničním a větším silničním projektům v návaznosti na hospodářství + odhad vývoje a plány
Phase 1: Tawau-Lahad Datu-Sandakan
v tomto videu lze vidět výstavbu 3 megaprojektů ve státě a taky ale okolní infrastrukturu:
Malajsie je stát, který jsem si taky oblíbil. Ostrý kontrast mezi civilizací a přírodou, propojení těchto elementů pro oddech. Uplatnění pečlivého plánování a existence investicí a ekonomického modelu zaplacení si za všechny služby a rychlost díky čemu se nezaspí nikdy doba a neustále se všechno vylepšuje, co zajišťuje vždy vyšší standard i do budoucnosti. Již dlouhé dekády a stejně jak v několika okolních státech. Tady se již prakticky létá , co umožňuje opravdu rychlou jízdu navzdory relativitě faktu velikosti metropoly pod sebou.
Hromada projektů, které se staví, tak jsou v shrnutí i zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 60#p111460 , ty skratky jako EKVE, DASH atd. A většina z nich se odevzdá do provozu v této následující dekádě.
Malajsie schválila rozpočet pro rok 2021:
*rozpočet bude v hodnotě 20,6% HDP
*nezaměstnanost se má pohybovat v rozsahu do 3,5% (letos 4,2%)
*deficit bude 5,4% HDP (letos 6%)
*inflace má být 2,5% (letos 1%)
*růst ekonomiky bude v rozpětí 6,5 až 7,5% (letos propad 4,5%)
*vládní dluh dosáhl letos hodnoty 62% HDP (v roce 2019 byl v úrovni 52% HDP)
Vláda vyčlenila na klíčové dopravní projekty částku v propočtu 3,15 mld. €. V tom jsou státní investice, tedy hlavně Pan Borneo Highway a železnice, protože na hlavní dálniční projekty uvolňují peníze koncesionáři. Vláda dalších 517 mil. € investuje do zemědělských, vesnických a lokálních silnic a do upgradů vodohospodářské infrastruktury atd.
Malaysian Toll Only Expressway 2020
TOTAL LENGTH: 1,960.88 KM
PROJECTS: 370,44 KM
KUALA LUMPUR / GREATER KL
Lebuhraya Shah Alam (KESAS) - 34.3 km
North-South Expressway Central Link (ELITE) - 63 km
Lebuhraya Cheras-Kajang (GRANDSAGA) - 11.5 km
Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) - 60 km
Lebuhraya Sungai Besi (BESRAYA) - 28.2 km
New Pantai Expressway (NPE) - 19.6 km
Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) - 40 km
Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (AKLEH) - 7.4 km
Lebuhraya Kemuning-Shah Alam (LKSA) - 14.7 km
Kajang Traffic Dispersal Link Expressway (SILK) - 37 km
Lebuhraya Kuala Lumpur-Putrajaya (MEX) - 26 km
Lebuhraya Kajang-Seremban (LEKAS) 44.3 km
Western Kuala Lumpur Traffic Dispersal Scheme Expressway (SPRINT) - 26 km
Kuala Lumpur-Kuala Selangor Expressway (KLKS) - 33 km
South Klang Valley Expressway (SKVE) - 52.98 km
New North Klang Strait Bypass (NNKSB) - 17.5 km
Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE) - 30.67 km
Guthrie Corridor Expressway (GCE) - 25 km
Lebuhraya Kuala Lumpur-Seremban (METRAMAC) - 10.5 km
Stormwater Management and Road Tunnel (SMART) - 7.5 km
East Klang Valley Expressway (EKVE) 36.16 km Under Construction
Setiawangsa-Pantai Expressway (SPE) - 32 km Under Construction
Sungai Besi-Ulu Kelang Elevated Expressway (SUKE) - 31.18 km Under Construction
Damansara-Shah Alam Elevated Expressway (DASH) - 20.1 km Under Construction
Putrajaya-KLIA Expressway (MEXII) - 18 km Under Construction
MALAYSIA
North-South Expressway (NSE) - 783 km
Malaysia-Singapore Second Link (LINKEDUA) - 47 km
Lebuhraya Pantai Timur 1 (LPT1) - 171.1 km
Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) - 183.38 km
Butterworth-Kulim Expressway (BKE) - 17.8 km
Butterworth Outer Ring Road (BORR) - 18.93 km
Senai-Desaru Expressway (SDE) - 77 km
Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah Bridge (JSAHMS) - 24 km
Seremban-Port Dickson Highway (SPDH) - 22.8 km
Penang Bridge (JPP) - 17.4 km
West Coast Expressway - 233 km Under Construction , https://i.postimg.cc/hvZRyhcc/96-BD794- ... 9199-A.jpg
https://www.llm.gov.my/documents/Publis ... 975433.pdf
Malajsie vygenerovala v roce 2019 HDP ve výši bezmála 365 mld. USD. Stimul pro ekonomiku kvůli boji s pandemii COVID-19 je pro období 2020-2021 až 60 mld. USD. V tom je všechno možné: úlevy a odklady placení daní až po sociální výdaje. Jinak řečeno: podnikatelská sféra má utrpět co nejnižší ztráty, aby přežila a vyšla z krize silnější, než možná koonkurence. Dále, aby se udržela zaměstnanost a aby neutrpěl sociální status obyvatelstva. Zároveň v tom jsou peníze určené na boj s nemocí. Tato částka má za cíl utáhnout výdaje a snížené příjmy během lockdownů, bez kterých se tento boj nezaobejde.
Vlády taky pozvala zahraniční kapital do mnoha podniků v byznysu s: IT, telekomunikace, výzkum, AI, smart města, e-vozidla, automace v průmyslu, aktivity pro vesmír, infrastruktura, palmový olej, ropa a plyn, zemědělství a cestovní ruch.
Malajsie je bohatý stát, ve kterém důchodové fondy vlastní majetek za odhadem 300 mld. USD. Tam, kde je kapitál a kde je životní úroveň a normálně se pak investuje, tak lze získat i kvalitní infrastrukturu. Ale trvá jim to systematicky skoro půl století, než mají co mají dnes a tato výstavba pokračuje prozatím k cílovému roku 2030, protože to je rok, ke kterému směruje celý stát z hlediska rozpočtů a cílů v dalších letech a síce Vize státu s názvem Shared prosperity 2030, kde se má růst ekonomiky a příjmy státu a subjektů v něm přerozdělit rovnoměrně mezi všechny regiony i jednotlivé vrstvy obyvatelstva tak, aby každý měl zajištěn minimální standard a šikovní dostanou patřičné úlevy a nikoliv tresty za úspěšnost, pokud vrátí společnosti část z úspěchu. Stejně se chovají i státní firmy jako třeba Petronas. Tento plán byl sestaven pro období let 2021-2030 a měl by odstranit diskriminační podmínky pro několik etnik. Doposud platila Vize 2020 a základní národní rozvojový plán má cíle až po rok 2050. A to je to, co je to plánování, kolik tady asi bude obyvatelstva, jaká bude jejich spotřeba, kolik energie bude potřeba mít, jaká k tomu bude potřebná mobilita atd.
Takže rozhodně se tady je na co dívat v rámci průběhu výstavby a bude se na co dívat při odevzdávání do provozu po celou dekádu, protože se do výstavby připravují další projekty.
Phase 1: Tawau-Lahad Datu-Sandakan
v tomto videu lze vidět výstavbu 3 megaprojektů ve státě a taky ale okolní infrastrukturu:
Malajsie je stát, který jsem si taky oblíbil. Ostrý kontrast mezi civilizací a přírodou, propojení těchto elementů pro oddech. Uplatnění pečlivého plánování a existence investicí a ekonomického modelu zaplacení si za všechny služby a rychlost díky čemu se nezaspí nikdy doba a neustále se všechno vylepšuje, co zajišťuje vždy vyšší standard i do budoucnosti. Již dlouhé dekády a stejně jak v několika okolních státech. Tady se již prakticky létá , co umožňuje opravdu rychlou jízdu navzdory relativitě faktu velikosti metropoly pod sebou.
Hromada projektů, které se staví, tak jsou v shrnutí i zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 60#p111460 , ty skratky jako EKVE, DASH atd. A většina z nich se odevzdá do provozu v této následující dekádě.
Malajsie schválila rozpočet pro rok 2021:
*rozpočet bude v hodnotě 20,6% HDP
*nezaměstnanost se má pohybovat v rozsahu do 3,5% (letos 4,2%)
*deficit bude 5,4% HDP (letos 6%)
*inflace má být 2,5% (letos 1%)
*růst ekonomiky bude v rozpětí 6,5 až 7,5% (letos propad 4,5%)
*vládní dluh dosáhl letos hodnoty 62% HDP (v roce 2019 byl v úrovni 52% HDP)
Vláda vyčlenila na klíčové dopravní projekty částku v propočtu 3,15 mld. €. V tom jsou státní investice, tedy hlavně Pan Borneo Highway a železnice, protože na hlavní dálniční projekty uvolňují peníze koncesionáři. Vláda dalších 517 mil. € investuje do zemědělských, vesnických a lokálních silnic a do upgradů vodohospodářské infrastruktury atd.
Malaysian Toll Only Expressway 2020
TOTAL LENGTH: 1,960.88 KM
PROJECTS: 370,44 KM
KUALA LUMPUR / GREATER KL
Lebuhraya Shah Alam (KESAS) - 34.3 km
North-South Expressway Central Link (ELITE) - 63 km
Lebuhraya Cheras-Kajang (GRANDSAGA) - 11.5 km
Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) - 60 km
Lebuhraya Sungai Besi (BESRAYA) - 28.2 km
New Pantai Expressway (NPE) - 19.6 km
Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) - 40 km
Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (AKLEH) - 7.4 km
Lebuhraya Kemuning-Shah Alam (LKSA) - 14.7 km
Kajang Traffic Dispersal Link Expressway (SILK) - 37 km
Lebuhraya Kuala Lumpur-Putrajaya (MEX) - 26 km
Lebuhraya Kajang-Seremban (LEKAS) 44.3 km
Western Kuala Lumpur Traffic Dispersal Scheme Expressway (SPRINT) - 26 km
Kuala Lumpur-Kuala Selangor Expressway (KLKS) - 33 km
South Klang Valley Expressway (SKVE) - 52.98 km
New North Klang Strait Bypass (NNKSB) - 17.5 km
Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE) - 30.67 km
Guthrie Corridor Expressway (GCE) - 25 km
Lebuhraya Kuala Lumpur-Seremban (METRAMAC) - 10.5 km
Stormwater Management and Road Tunnel (SMART) - 7.5 km
East Klang Valley Expressway (EKVE) 36.16 km Under Construction
Setiawangsa-Pantai Expressway (SPE) - 32 km Under Construction
Sungai Besi-Ulu Kelang Elevated Expressway (SUKE) - 31.18 km Under Construction
Damansara-Shah Alam Elevated Expressway (DASH) - 20.1 km Under Construction
Putrajaya-KLIA Expressway (MEXII) - 18 km Under Construction
MALAYSIA
North-South Expressway (NSE) - 783 km
Malaysia-Singapore Second Link (LINKEDUA) - 47 km
Lebuhraya Pantai Timur 1 (LPT1) - 171.1 km
Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) - 183.38 km
Butterworth-Kulim Expressway (BKE) - 17.8 km
Butterworth Outer Ring Road (BORR) - 18.93 km
Senai-Desaru Expressway (SDE) - 77 km
Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah Bridge (JSAHMS) - 24 km
Seremban-Port Dickson Highway (SPDH) - 22.8 km
Penang Bridge (JPP) - 17.4 km
West Coast Expressway - 233 km Under Construction , https://i.postimg.cc/hvZRyhcc/96-BD794- ... 9199-A.jpg
https://www.llm.gov.my/documents/Publis ... 975433.pdf
Malajsie vygenerovala v roce 2019 HDP ve výši bezmála 365 mld. USD. Stimul pro ekonomiku kvůli boji s pandemii COVID-19 je pro období 2020-2021 až 60 mld. USD. V tom je všechno možné: úlevy a odklady placení daní až po sociální výdaje. Jinak řečeno: podnikatelská sféra má utrpět co nejnižší ztráty, aby přežila a vyšla z krize silnější, než možná koonkurence. Dále, aby se udržela zaměstnanost a aby neutrpěl sociální status obyvatelstva. Zároveň v tom jsou peníze určené na boj s nemocí. Tato částka má za cíl utáhnout výdaje a snížené příjmy během lockdownů, bez kterých se tento boj nezaobejde.
Vlády taky pozvala zahraniční kapital do mnoha podniků v byznysu s: IT, telekomunikace, výzkum, AI, smart města, e-vozidla, automace v průmyslu, aktivity pro vesmír, infrastruktura, palmový olej, ropa a plyn, zemědělství a cestovní ruch.
Malajsie je bohatý stát, ve kterém důchodové fondy vlastní majetek za odhadem 300 mld. USD. Tam, kde je kapitál a kde je životní úroveň a normálně se pak investuje, tak lze získat i kvalitní infrastrukturu. Ale trvá jim to systematicky skoro půl století, než mají co mají dnes a tato výstavba pokračuje prozatím k cílovému roku 2030, protože to je rok, ke kterému směruje celý stát z hlediska rozpočtů a cílů v dalších letech a síce Vize státu s názvem Shared prosperity 2030, kde se má růst ekonomiky a příjmy státu a subjektů v něm přerozdělit rovnoměrně mezi všechny regiony i jednotlivé vrstvy obyvatelstva tak, aby každý měl zajištěn minimální standard a šikovní dostanou patřičné úlevy a nikoliv tresty za úspěšnost, pokud vrátí společnosti část z úspěchu. Stejně se chovají i státní firmy jako třeba Petronas. Tento plán byl sestaven pro období let 2021-2030 a měl by odstranit diskriminační podmínky pro několik etnik. Doposud platila Vize 2020 a základní národní rozvojový plán má cíle až po rok 2050. A to je to, co je to plánování, kolik tady asi bude obyvatelstva, jaká bude jejich spotřeba, kolik energie bude potřeba mít, jaká k tomu bude potřebná mobilita atd.
Takže rozhodně se tady je na co dívat v rámci průběhu výstavby a bude se na co dívat při odevzdávání do provozu po celou dekádu, protože se do výstavby připravují další projekty.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Ve výše uvedeném souhrnu se nachází i řádek projektu ve výstavbě: Sungai Besi-Ulu Kelang Elevated Expressway (SUKE) - 31.18 km Under Construction a mj. sledovaný projekt ve výstavbě v tomto tématu, takže rozhodně musím doplnit informaci o kolapsu mostu ve výstavbě a nejen to, ale výsledkem byla i velká záchranní akce 5 zaklísněných osob v právě projíždějícím vozidle pod stavbou.
https://www.thestar.com.my/news/nation/ ... -collapses o čem je trasování a výstavba projektu SUKE lze shlédnout i zde (podmínky pro realizaci jsou opravdu složité, na pokraji přírodních možností a hranice bydlení za plného provozu a života kolem) ve videu nahraného k 14.3.:
https://www.thestar.com.my/news/nation/ ... -collapses o čem je trasování a výstavba projektu SUKE lze shlédnout i zde (podmínky pro realizaci jsou opravdu složité, na pokraji přírodních možností a hranice bydlení za plného provozu a života kolem) ve videu nahraného k 14.3.:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
stav z výstavby Setiawangsa - Pantai (SPE) Expressway
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Progress Malaysia Complicated Highway Interchange ( Dash Highway Update July 2021 )
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
aktualizace stavu výše uvedené mega stavby DASH
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Toll Expressway Projects in Kuala Lumpur/Greater KL 2021
EKVE (Part of KL Outer Ring Road) - 2022 (39.5 km)
SPE (DUKE) - 2022 (29.8 km)
DASH - 2022 (20.1 km)
SUKE - 2022 (24.4 km)
MEX PHASE 2 - 2022 (18 km)
EKVE (Part of KL Outer Ring Road) - 39.5 km
SPE (29.8 km)
DASH - 2022 (20.1 km)
https://www.youtube.com/watch?v=NBCI9PaJrd8
SUKE - 2022 (24.4 km)
https://www.youtube.com/watch?v=Mno7sboFPtk
MEX PHASE 2 - 2022 (18 km)
https://www.youtube.com/watch?v=EcKxjput58A
EKVE (Part of KL Outer Ring Road) - 2022 (39.5 km)
SPE (DUKE) - 2022 (29.8 km)
DASH - 2022 (20.1 km)
SUKE - 2022 (24.4 km)
MEX PHASE 2 - 2022 (18 km)
EKVE (Part of KL Outer Ring Road) - 39.5 km
SPE (29.8 km)
DASH - 2022 (20.1 km)
https://www.youtube.com/watch?v=NBCI9PaJrd8
SUKE - 2022 (24.4 km)
https://www.youtube.com/watch?v=Mno7sboFPtk
MEX PHASE 2 - 2022 (18 km)
https://www.youtube.com/watch?v=EcKxjput58A
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.10.2021 20:44:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: +videa
Důvod: +videa
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Staví se nový most Batang Lupar, Sarawak. Dokončit se má v roce 2025. Měrit bude 4,8 km.
Součást hlavního tahu Sarawak č. 2
Na celé trase nové pobřežní silnice se postaví 11 velkých mostů a tato celá trasa bude prospěšná pro 65% obyvatel státu. Celá trasa měří 896 km a jejím cílem je definitivně podel ní odstranit trajekty.
širší souvislost: https://www.astroawani.com/berita-malay ... nce-332134
https://www.thestar.com.my/news/nation/ ... stal-areas
Součást hlavního tahu Sarawak č. 2
Na celé trase nové pobřežní silnice se postaví 11 velkých mostů a tato celá trasa bude prospěšná pro 65% obyvatel státu. Celá trasa měří 896 km a jejím cílem je definitivně podel ní odstranit trajekty.
širší souvislost: https://www.astroawani.com/berita-malay ... nce-332134
https://www.thestar.com.my/news/nation/ ... stal-areas
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Malajsie
Po Kuala Lumpur se podívejme na Borneo, kde se staví tzv. tah Central Spine Road: 325 km 4- pruhu bez mýta, je to povedené video
Dále, West Cost Expressway, to je již v západní části státu: 233 km
rozděleno na vícero částí
Dále, West Cost Expressway, to je již v západní části státu: 233 km
rozděleno na vícero částí