Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Jak je to prosím s procesem EIA ? To bude muset proběhnout celé znovu od začátku ?
Opravdu nevím co si o tom mám myslet. Všechno pod zemí je skvělé, luxusní a já nejsem proti. Ale jestli to oddálí výstavbu zase o mnoho let, tak za tu cenu bych to nechtěl.
Hlavní rozdíl oproti dřívějšku je na Balabence - no a estakáda na Balabence sice není nic krásného, ale železnice tam beztak zůstane a nepovažuji to za takový problém, kvůli kterému by se mělo zase všechno překopat. Tam kde je potřeba to jde tunely už ve starém návrhu. Nový návrh je opravdu hodně velký luxus. Mimochodem je otázka jak ten tunel pod údolím budou dělat, to bude asi opravdu hodně náročné a hodně drahé.
Nejsem ekonom, ale laicky nevidím důvod proč by Praha nemohla stavět metro a okruh zároveň ? Je to sice drahé, ale uvědomme si, že se teď x let nestaví prakticky VŮBEC NIC a v dalších letech to nebude jinak. To se přece musí na financích města projevit.
Opravdu nevím co si o tom mám myslet. Všechno pod zemí je skvělé, luxusní a já nejsem proti. Ale jestli to oddálí výstavbu zase o mnoho let, tak za tu cenu bych to nechtěl.
Hlavní rozdíl oproti dřívějšku je na Balabence - no a estakáda na Balabence sice není nic krásného, ale železnice tam beztak zůstane a nepovažuji to za takový problém, kvůli kterému by se mělo zase všechno překopat. Tam kde je potřeba to jde tunely už ve starém návrhu. Nový návrh je opravdu hodně velký luxus. Mimochodem je otázka jak ten tunel pod údolím budou dělat, to bude asi opravdu hodně náročné a hodně drahé.
Nejsem ekonom, ale laicky nevidím důvod proč by Praha nemohla stavět metro a okruh zároveň ? Je to sice drahé, ale uvědomme si, že se teď x let nestaví prakticky VŮBEC NIC a v dalších letech to nebude jinak. To se přece musí na financích města projevit.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
To by mě taky zajímalo, ale podle mého by to mohlo jít jenom připomínkovat za stavu, kdy nedojde ke zhoršení..
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Já myslím, že s EIA to tak jednoduché nebude, ale možná jsem jen pesimista.
A taky myslím, že stavba metra D a tohoto se časově nepotká. Stavba metra D je v podstatě za dveřmi a tohle na začátku projektování. Metro bude hotové určitě dříve než se tohle začne.
A taky myslím, že stavba metra D a tohoto se časově nepotká. Stavba metra D je v podstatě za dveřmi a tohle na začátku projektování. Metro bude hotové určitě dříve než se tohle začne.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Je potřeba pohlédnout realitě do očí.
Původní plány MO i SOKP už nikdo nikdy nepostaví.
Pokud někdy někdo něco postaví, pak převážně v tunelech.
Výsledkem bude "pražská dálniční známka" nebo "mýto" - dle vkusu každého soudruha.
Zadlužení Prahy není problém pokud máte proti novému dluhu cash flow, peníze leží na ulici a nikdo neví co s nima.
Vidím to po otevření D na open card za 6 000, roční pražskou dálniční známku za 10 000 CZK.
Původní plány MO i SOKP už nikdo nikdy nepostaví.
Pokud někdy někdo něco postaví, pak převážně v tunelech.
Výsledkem bude "pražská dálniční známka" nebo "mýto" - dle vkusu každého soudruha.
Zadlužení Prahy není problém pokud máte proti novému dluhu cash flow, peníze leží na ulici a nikdo neví co s nima.
Vidím to po otevření D na open card za 6 000, roční pražskou dálniční známku za 10 000 CZK.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Jo, je pravda, že jsem si úplně neuvědomil, že tohle opravdu asi začne až po dokončení metra D nebo minimálně té jeho první větší části ...
Je také asi pravda, že když se teď posledních pár let opravdu nic nestavělo, tak by asi město mělo mít peníze, na druhou stranu mám pocit, že stavbou Blanky se Praha dosti zadlužila, nebo ne ?
A ohledně těch plánů starých vs nových... já si myslím, že je dobře, že se plány některých staveb a zvláště těch městských či "příměstských" blízko husté zástavbě mění. Je to jedině dobře. Jsem toho názoru, že kvůli naší legislativě vyjde rychleji dělat novou EIA na nový projekt 3 roky, než rvát silou projekt starý, který bude mít více odpůrců a hlavně i opravdu nedostatky, které budou prostě a jednoduše napadnutelné a soudem uznatelné ... Dálniční komunikace opravdu blízko zástavby je v 21. století hodno dát do tunelu nebo hlubokého zářezu s valy a PHS. Když například koukám na vizualizaci některých úseků D55, tak docela čumím, že takovéhle projekty se dneška vůbec dožily ... V a okolo velkých měst to v dnešní době bez tunelů nepůjde, ale myslím si, že to je dobře. Na druhou stranu stavět 8,5 km tunelů ve městě, to už je zase opačný extrém, ale nový projekt se mi líbí i přesto více. Cena bude ale astronomická, tunel ve městě se dá počítat klidně 7-10 miliard na 1 km, tudíž to bude v jiných řádech než nějaké metro D Tomuhle se snad vyrovná jen ten 20 km železniční tunel do Berouna
Je také asi pravda, že když se teď posledních pár let opravdu nic nestavělo, tak by asi město mělo mít peníze, na druhou stranu mám pocit, že stavbou Blanky se Praha dosti zadlužila, nebo ne ?
A ohledně těch plánů starých vs nových... já si myslím, že je dobře, že se plány některých staveb a zvláště těch městských či "příměstských" blízko husté zástavbě mění. Je to jedině dobře. Jsem toho názoru, že kvůli naší legislativě vyjde rychleji dělat novou EIA na nový projekt 3 roky, než rvát silou projekt starý, který bude mít více odpůrců a hlavně i opravdu nedostatky, které budou prostě a jednoduše napadnutelné a soudem uznatelné ... Dálniční komunikace opravdu blízko zástavby je v 21. století hodno dát do tunelu nebo hlubokého zářezu s valy a PHS. Když například koukám na vizualizaci některých úseků D55, tak docela čumím, že takovéhle projekty se dneška vůbec dožily ... V a okolo velkých měst to v dnešní době bez tunelů nepůjde, ale myslím si, že to je dobře. Na druhou stranu stavět 8,5 km tunelů ve městě, to už je zase opačný extrém, ale nový projekt se mi líbí i přesto více. Cena bude ale astronomická, tunel ve městě se dá počítat klidně 7-10 miliard na 1 km, tudíž to bude v jiných řádech než nějaké metro D Tomuhle se snad vyrovná jen ten 20 km železniční tunel do Berouna
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Už před 3 lety se psalo a mluvilo o tom, kolik Praze přebývá na účtech peněz, běželo to skrz všechny média, namátkou tady:
https://zpravy.tiscali.cz/na-uctech-pra ... imi-287191
Takže bych se nebál toho, že by stavba metra D Prahu nějak vyšťavila. Když se začala stavět Blanka, ještě běžela stavba prodloužení metra C do Letňan. A pak se ještě stihlo prodloužení A do Motola. Spíš si všichni odvykli, že se v Praze něco velkého staví, popř. že se toho staví víc najednou.
https://zpravy.tiscali.cz/na-uctech-pra ... imi-287191
Takže bych se nebál toho, že by stavba metra D Prahu nějak vyšťavila. Když se začala stavět Blanka, ještě běžela stavba prodloužení metra C do Letňan. A pak se ještě stihlo prodloužení A do Motola. Spíš si všichni odvykli, že se v Praze něco velkého staví, popř. že se toho staví víc najednou.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Aha, ok díky za info
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Blanka ma cca 5,5km tunelu a tohle ma byt 8,5km, je to mnohem vice, ale porad lepsi, když se zacne drive, nez odpor a odklad stavby v nadzemni variante. Nadruhou stranu v tunelu to je luxusni jizda a když na to Praha bude mit, proc ne? Vzhledem k tomu, ze napr. Praha dotuje z rozpoctu cca 15 miliard rocne Dopravni podnik, tak tak tahle investice, když ji rozpocteme do 20 let vychazi (dřív nez za 20 let od dokonceni Blanky r v. 2015 nebude) vychazi za hubicku/rocne Ještě ale musime pripocist vystavbu Radlicke radialy a metro D. Tak tech investic bude neverim tomu, ze se všechny potkaji .
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
já si myslím, že metro vysaje všechny tuneláře, tedy by případné pokračování MO prostě neměl kdo dělat
tím myslím ty díry v hlíně, ty druhý tuneláře to taky nasaje, ale to je jiná pohádka
tím myslím ty díry v hlíně, ty druhý tuneláře to taky nasaje, ale to je jiná pohádka
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
V minulosti se už stavěly zároveň tunely městského okruhu a metro. Takže to by snad problém být neměl.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Psal jsem o pár postů výš, že souběžně s Blankou se dostavovalo prodloužení metra C a pak souběžně běžela dostavba A.
Když se do toho zahrnou i stavby, které sice neplatila Praha, ale šlo pořád o její území, tak se souběžně s Blankou a tim C se stavěly i tunely na D0 (dohromady cca 4 km ve dvou tubusech) a dokončovaly se tunely Nového spojení na dráze pod Vítkovem.
Když se do toho zahrnou i stavby, které sice neplatila Praha, ale šlo pořád o její území, tak se souběžně s Blankou a tim C se stavěly i tunely na D0 (dohromady cca 4 km ve dvou tubusech) a dokončovaly se tunely Nového spojení na dráze pod Vítkovem.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Jak jsem psal, nejde o to že by na to Praha neměla, ale o zákonem daný strop celkového zadlužení. Ten je 40 GKč a to na to všechno nestačí.
https://www.prazskypatriot.cz/bezpecna- ... -vyhnanek/
https://www.prazskypatriot.cz/bezpecna- ... -vyhnanek/
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Pořízení majetku prostřednictvím investice třetí strany (modely jako PPP BOT, EC apod.) se nepočítají do úvěrového stropu. Takže kdyby radní chtěli, lze stavět leccos. Ale není zde s touto metodou zkušenost (a propos, jak to vypadá s výběrem koncesionáře na D4?) a rozhodně to není nic jednoduchého na organizaci věřejné soutěže...P_V píše:Jak jsem psal, nejde o to že by na to Praha neměla, ale o zákonem daný strop celkového zadlužení. Ten je 40 GKč a to na to všechno nestačí.
https://www.prazskypatriot.cz/bezpecna- ... -vyhnanek/
Ale řešení to je.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Dnes se o okruhu rozpovídal Andrej při návštěvě v Letňanech:
"Nabídli jsme primátorovi, že bychom vnitřní okruh mohli zrealizovat formou PPP projektu. Tedy, že bychom na to udělali takovou soutěž, jako děláme na dálnici do Strakonic..."
Zmínil také cenu 50-60 mld. Kč, což je, předpokládám, cena toho původního návrhu a né toho z těch vizualizací, které se teď nedávno prezentovaly.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/babis ... 47ab5f122/
"Nabídli jsme primátorovi, že bychom vnitřní okruh mohli zrealizovat formou PPP projektu. Tedy, že bychom na to udělali takovou soutěž, jako děláme na dálnici do Strakonic..."
Zmínil také cenu 50-60 mld. Kč, což je, předpokládám, cena toho původního návrhu a né toho z těch vizualizací, které se teď nedávno prezentovaly.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/babis ... 47ab5f122/
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
..na idnes to Hřib interpretuje celkem odlišně:o)
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/hrib- ... zpravy_zaz
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/hrib- ... zpravy_zaz
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
No zase bych neřekl, že to interpretují odlišně. Ale tohle dohadování je stejně divné.1975 píše:..na idnes to Hřib interpretuje celkem odlišně:o)
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/hrib- ... zpravy_zaz
Postavte nám nemocnici a vnitřní okruh za pár pozemků, my jsme vám teď okruh jako vstřícnost dost zdražili.
PS.: Kdo platil Blanku? Stát nebo Praha?
K okruhu. EIA je i o "přírodě" ne jen o lidech a tam je podle mě docela velký rozdíl oproti původní variantě. Podle mě jsou to tedy EIA na dvě jiné stavby. Leda že by to šlo nějak rozdělit na části k a od Balabenky.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Že vás to baví... Už po otevření Blanky jsem řekl, že se v Praze už žádné další kapacitní komunikace nepostaví ani metr. A stále na tom trvám. Současná koalice žádné nové silnice stavět nechce, takže tohle všechno jsou jen hezké obrázky pro voliče, kterým se to zatím bojí přiznat. Já si myslím, že se nepostaví ani 511, ale tam správnost svého názoru odhaduju tak na 60 %. Zbytek PO, a tohle ale na 100. Stejně tak i jakékoli další radiály.
Ale mimochodem, ona ta současná koalice nepostaví ani žádné velké stavby pro VHD. Proti těm sice ideologicky nebojuje, tam jen nemá na to, nic zprocesovat.
Ale mimochodem, ona ta současná koalice nepostaví ani žádné velké stavby pro VHD. Proti těm sice ideologicky nebojuje, tam jen nemá na to, nic zprocesovat.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Vidím to stejně.
511 bude asi to poslední co se podaří a pak šmitec.
511 bude asi to poslední co se podaří a pak šmitec.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Co je VHD?pivko píše: Ale mimochodem, ona ta současná koalice nepostaví ani žádné velké stavby pro VHD. Proti těm sice ideologicky nebojuje, tam jen nemá na to, nic zprocesovat.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Veřejná hromadná doprava.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Ale za to budou motýle a nové cyklostezky od nikam do nikam ! A to se vyplatí...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Martine, ale to před patnácti, dvaceti lety říkali Maďaři o severním obchvatu Pešti. Pak se projektu chopili schopnější jedinci, no a nakonec měli slavnostní otevření a na mostě přes Dunaj zapěla zpěvačka Enya a zaburáceli Prodigy.... Jj, moc prima party...Martin z Ostravy píše:Vidím to stejně.
511 bude asi to poslední co se podaří a pak šmitec.
Nicméně je fakt, že pokud tam budou eko šílenci typu Hřib, tak i ta 511 je hodně nejistá...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Další nepříliš konstruktivní dialog Hřiba s Babišem.
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 90920.html
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 90920.html
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Nevím ... jako myšlenka Babiše je správná, ale podle mě jsou to trochu zaprděné plány v 21.století. Stavět dnes baráky pro 10 000 úředníků, když se 20 let mluví o digitalizaci a je potřeba, aby úředníků ubývalo a on jim chce dělat ghetto. Jeho argument, že si tam pán oběhne všechno naráz - za to by měl dostat jednu zleva jednu zprava, v dnešní době nechápu, jak může premiér říkat, že za 10 let bude občan obíhat nějaké posrané úřady Tím nehájím Hřiba, přijde mi opravdu až moc rozežraný, nevím, proč by měl stát platit oba okruhy, ale jinak chápu, že nechce tu čtvrť stavět, ten projekt je prostě špatně i kdyby stát zaplatil Praze všechno, co potřebuje postavit ...
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Je to kravina a je za tím akorát vyklizení městských budov v centru. Dneska, kdy se Praha celkem správně snaží mixovat kancelářské plochy s bydlením (v rámci čtvrtí). Kdy by mělo být cílem hlavně dostupnost služeb, zboží ale třeba i sportovišť a parků tak stavět monstrozní čtvrť na jednom konci Prahy je kravina.Aram96 píše:Nevím ... jako myšlenka Babiše je správná, ale podle mě jsou to trochu zaprděné plány v 21.století. Stavět dnes baráky pro 10 000 úředníků, když se 20 let mluví o digitalizaci a je potřeba, aby úředníků ubývalo a on jim chce dělat ghetto. Jeho argument, že si tam pán oběhne všechno naráz - za to by měl dostat jednu zleva jednu zprava, v dnešní době nechápu, jak může premiér říkat, že za 10 let bude občan obíhat nějaké posrané úřady Tím nehájím Hřiba, přijde mi opravdu až moc rozežraný, nevím, proč by měl stát platit oba okruhy, ale jinak chápu, že nechce tu čtvrť stavět, ten projekt je prostě špatně i kdyby stát zaplatil Praze všechno, co potřebuje postavit ...
Praha celkem správně chce přispět na městský okruh, protože po něm jezdí půlka republiky. Ale dokud bude jede vocas na vládě a durhej na Mariánským náměstí, jsou to jenom slovní přestřelky. A za kecy o PPP projektech by zasloužil premiér normálně facku. Protože dřív se říkalo, že když nechceš stavět, utvoř mezirezortní komisi plnou odborníků, dneska je to PPP ...