Historické mapy

Články a úryvky k historii nejen českých silnic a dálnic
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: Historické mapy

Příspěvek od Pavel Q »

mejla píše:Jak tu byly ortofotomapy Prahy z let 38,53,75,99 a 08, tak urcite by neco takoveho melo existovat pro celou CR, krome te mapy kontaminace z roku 53. Nevite nekdo,kde by se to dalo najit?
Tady: http://kontaminace.cenia.cz/
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické mapy

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Martin z Ostravy píše:
Hlavně ale člověka zamrzí rozestavěné stavby, z nichž nejedna zůstane navždy u ledu, jako třeba tramvajová trať Ostrava - Hrabová - Nová Bělá - Výškovice, která měla prý vést až do Štramberka.
Dnes jsem se místo učení :) :? , věnoval pár hodin historií tramvají a došel jsem k tomu, že trať kterou jsem vyznačil ve svém příspěvku neměla vést do Výškovic, ale jednalo se o trať Mariánské hory - Brušperk viz zdroj http://tram.rusign.com/cz/vzd.htm
R48 -> D48 se podařilo!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické mapy

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A ještě doplním k té tramvajové trati odkaz na velmi cenné historické video http://www.youtube.com/watch?v=z_KDmciHqQM
R48 -> D48 se podařilo!
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Historické mapy

Příspěvek od Mike »

prý cenia nějak zlepšila rozlišení, ještě jsem na to nekoukal, ale zaslechl jsem
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Historické mapy

Příspěvek od Vizi »

Mike píše:prý cenia nějak zlepšila rozlišení, ještě jsem na to nekoukal, ale zaslechl jsem
Rozlišení nevím, to jsem nestudoval, ale je skutečně nová verze prohlížeče na http://kontaminace.cenia.cz/. Co mě osobně nejvíc nadchlo je implementace Základní mapy 1:10000 a to jako překryvné vrstvy s možností nastavení průhlednosti.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Historické mapy

Příspěvek od egelebege »

Dnes už historická cedule stále stojí
Přílohy
DSC01604a.JPG
DSC01604a.JPG (98.18 KiB) Zobrazeno 23307 x
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické mapy

Příspěvek od kyk »

To je někde v Podhořanech?
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Historické mapy

Příspěvek od egelebege »

Ne Veltrusy
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Historické mapy

Příspěvek od Mike »

a odtud vysvětlení, proč je D8 Teplická ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Historické mapy

Příspěvek od michal »

Jsem docela zvědavý, jestli se to vžité označení někdy změní...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Historické mapy

Příspěvek od martini »

michal píše:Jsem docela zvědavý, jestli se to vžité označení někdy změní...
Čím dál tím častěji slýchávám označení Drážďanská, což mi přijde asi nejlepší, Ústecká se objevuje méně, až sporadicky, Teplická však stále vede. Změnit to dle mého může snad jedině dokončení celé dálnice.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické mapy

Příspěvek od Avantime »

jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: Historické mapy

Příspěvek od jannnn »

Mapa Prahy z roku 1938: http://web2.mlp.cz/mapa1938/klad.php
Jamesek
Příspěvky: 2
Registrován: 3.6.2012 11:33:39

Re: Historické mapy

Příspěvek od Jamesek »

juu, to tak prevest do google earth ... :)
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: Historické mapy

Příspěvek od Honza1 »

Sudetská dálnice - Jednotlivé varianty v čase Sudetské dálnice - zpracoval pan Ivo Vondrovský, Varnsdorf

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Historické mapy

Příspěvek od Jirka L »

Na stránce http://www.dveprahy.cz/ byly nedávno zveřejněny letecké snímky z roku 1996. Moc zajímavá je například Jižní spojka u křížení s Průmyslovou ve výstavbě
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Historické mapy

Příspěvek od Jaroslav »

Našel jsem tuhle mapku plánované německé sítě, kterou jsem tady na fóru nikde neobjevil... tedy pro kompletnost databáze přikládám
Přílohy
BE157943-49EE-4937-99E4-25B639C80891.jpeg
BE157943-49EE-4937-99E4-25B639C80891.jpeg (163.11 KiB) Zobrazeno 11743 x
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Historické mapy

Příspěvek od vodouch2000 »

Mapa výše je někdy z roku 1939. Pro zajímavost přikládám mapu z roku 38, tedy před anexí.
Přílohy
Authobahn karte 1938.jpg
Authobahn karte 1938.jpg (252.96 KiB) Zobrazeno 11685 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické mapy

Příspěvek od Martin z Ostravy »

To nenapojení území ČSR ani v jednom případě teda moc nechápu.
R48 -> D48 se podařilo!
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Historické mapy

Příspěvek od Tomas Eybl »

Já tam tedy A88 vidím :-).

A přitom je to jednoduché jako facka. Plánování výstavby dálnic byla tehdy mnohem více otázkou získávání politických bodů, než praktickou podporou logistiky. A řekněte mi, proč by se Němci měli snažit získávat politické body drahými dálnicemi u Untermenchů? Stačilo bohatě, když Heydrich zavedl pár těch sociálních dávek.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Historické mapy

Příspěvek od Sauce »

Předpokládám, že přeshraniční intenzity byly opravdu nepatrné; třeba si spočítali, že by se jim to jak ze strany tranzitu tak politickým relacím nevyplatilo. Mohlo to být součástí propagační strategie - "dálnice má pouze Německo a proto je lepší než všechny ostatní země".
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Historické mapy

Příspěvek od theodor less »

Jedná se o mapy dálnic. Pokud by mělo být napojení, tak jedině dálniční. ČSR žádné dálnice neměla. Dne 15.8.1938 se nedá předpokládat, že by Hitler zohledňoval plány české vlády. Situace vypadala takto:3. srpna 1938 zahájil britský lord Walter Runciman pražskou misi, jejímž cílem bylo urovnat spory mezi československou vládou a německou menšinou, reprezentovanou SdP. (citace Wikipedia)
Dne 10.10.1938 již byly Sudety zabrány.
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: Historické mapy

Příspěvek od Tomas 1975 »

15.8.1938 jsme měli ještě absolutní samostatnost a nebylo možné nic závazně (přes ČR) plánovat....
Všimněte si ovšem klínu, který do území tehdejší Německé říše po připojení Rakouska vráží ČR.....
Problémem bylo spojení Berlína s Vídní, které přes Norimberk po dálnicích představovalo přes 900 km a zdaleka vše nebylo ani pořádně vyprojektováno...a stavba v nedohlednu.... (Regensburg, Passau…)
Další varianta byla přes Mnichov a Salzburg byla více rozestavěna, ale o mnoho delší - tuším ca 1100 km....
A o pár týdnů později se již můžeme bavit o spojení těchto dvou měst přes Prahu (český vlezdoprdelismus, který Nměci odmítli a na jednou zde máme A 88 resp. A 138....
A 630 km je mnohem méně, když už máte ca 300 v provozu (někde v pol. profilu)….
A možná někdy XY 43....2039.....
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Historické mapy

Příspěvek od JirkaS »

Tomas 1975 píše:A o pár týdnů později se již můžeme bavit o spojení těchto dvou měst přes Prahu (český vlezdoprdelismus, který Nměci odmítli a na jednou zde máme A 88 resp.
Nikoliv najednou zde máme A88. Ta byla vyžadována již při záboru Sudet jako exteritoriální, čili tato věc musela být již dlouho připravována. Nabídka trasy přes Prahu tak nebyl žádný vlezdoprdelismus, ale snaha o to nemít ten osekaný zbytek republiky rozdělený ještě německou dálnicí s přístupem na ní jen v pár místech přes celnici. Taková právní prasárna, jakou byla A88, asi jinde neměla obdoby.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické mapy

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tomas Eybl píše:Já tam tedy A88 vidím :-).

A přitom je to jednoduché jako facka. Plánování výstavby dálnic byla tehdy mnohem více otázkou získávání politických bodů, než praktickou podporou logistiky. A řekněte mi, proč by se Němci měli snažit získávat politické body drahými dálnicemi u Untermenchů? Stačilo bohatě, když Heydrich zavedl pár těch sociálních dávek.
A88 je skrz, myslel jsem napojení aka A6->D5 atd. tedy výhled, že by se třeba v ČSR budovaly dálnice.
S tím výhledem, že jednou by navazovaly na říšskou síť, když by to bylo podle tehdejšího optimistického plánu, že všechno bude jejich (možná to nechtěli takto nepřímo přiznat).
Už jen napojení západního pohraničí bych očekával, ale uvažování tenkrát bylo jiné.
R48 -> D48 se podařilo!
Odpovědět

Zpět na „Historie“