Právní stát zaručuje, že právo je dlouhodobě stabilní, jednotné, relativně jednoduché a předvídatelné. Vy nabízíte cestu "od zápasu k zápasu". Tedy řešení ad hoc: 1) vyjít vstříc vyděrači (I/11 - prodloužená Rudná), 2) nabízení vládních postů Miroslavovi Patrikovi, 3) jednání ministra se spolky (I/38 Znojmo, obchvat)1975 píše:Podle mého je bohužel jedinou cestou "jít od zápasu k zápasu", a tedy od každého povolení, k tomu dalšímu atd.
Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
To v mě docela zajímalo, kde jste na tohle přišel. Jestli jsem to pochopil, tak bychom měli být spokojeni se současnou legislativou, nic nezlepší ať a stavět podle toho? Nebo co přesně nevíme? Fakt nevím .theodor less píše:[
4) mediální výstup není mimo, ten pojmenovává nejen problémy, ale i jejich příčiny a způsob jejich řešení
Trupman možná namítne, že to už dávno všichni víme. Někteří to nevědí; na tomto fóru namátkou přispívatel "1975" nebo "krtek700".
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Vypadá to, že přesně víte, co s krtkem700 víme, nebo nevíme:o)theodor less píše:Právní stát zaručuje, že právo je dlouhodobě stabilní, jednotné, relativně jednoduché a předvídatelné. Vy nabízíte cestu "od zápasu k zápasu". Tedy řešení ad hoc: 1) vyjít vstříc vyděrači (I/11 - prodloužená Rudná), 2) nabízení vládních postů Miroslavovi Patrikovi, 3) jednání ministra se spolky (I/38 Znojmo, obchvat)1975 píše:Podle mého je bohužel jedinou cestou "jít od zápasu k zápasu", a tedy od každého povolení, k tomu dalšímu atd.
Já tu naopak dlouhodobě říkám, že je potřeba jít současnou legální cestou, krok za krokem v každém projektu (dával jsem sem těch cca 30 etap každého projektu, a ještě mi to někteří doplňovali) a nespoléhat se na nějaké fiktivní budoucí legislativní zázraky. I proto, že právní stát je právě to odmítnutí retroaktivity, takže nové věci se uplatní zase jen na nové stavby.
1) Na pana Richtára mám svůj názor, a detaily dohody neznám - takže ho dopředu neberu jako "vyděrače".
2) Miroslavu Patrikovi bych nabídnul rozhodně jinou budovu než Strakovku, kde jste to proboha vzal?:o)
3) jednání beru vždy jako lepší variantu než zabejčené trvání si na svém, zvlášť, když to nenese výsledky.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
".....nespoléhat se na nějaké fiktivní budoucí legislativní zázraky....." - prostě legislativu Babiš neumí
"...nové věci se uplatní zase jen na nové stavby..." - prostě Babiš nebude přemýšlet o nových (budoucích) stavbách, jen ať se trápí ti, co přijdou po něm
"...nové věci se uplatní zase jen na nové stavby..." - prostě Babiš nebude přemýšlet o nových (budoucích) stavbách, jen ať se trápí ti, co přijdou po něm
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
On už tu legislativu přijímá sám, on už není potřeba parlament? Aha, tak jo.
Nové budoucí stavby (páteřní dálniční sítě) budou v roce 2022 (pokud budou volby v regulérní termínu) v takovém stádiu/stupni příprav, že jim už žádná legislativa nijak markantně nepomůže...
Nový ministr dopravy se počátkem 2022 bude přesouvat z jednoho zahájení na druhé, viz plán schválený vládou.... (=pozor, nadsázka)
Nové budoucí stavby (páteřní dálniční sítě) budou v roce 2022 (pokud budou volby v regulérní termínu) v takovém stádiu/stupni příprav, že jim už žádná legislativa nijak markantně nepomůže...
Nový ministr dopravy se počátkem 2022 bude přesouvat z jednoho zahájení na druhé, viz plán schválený vládou.... (=pozor, nadsázka)
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
1975, píšu to asi potřetí ... mám pocit, že plánujeme stavět VRT
Jinak, parlament by s velkou chutí přijal novou nebo zlepšující legislativu, ostatně na novele 416 se to ukázalo
Jinak, parlament by s velkou chutí přijal novou nebo zlepšující legislativu, ostatně na novele 416 se to ukázalo
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
VRT třeba fajn, to tak nesleduju, já už se VRT nedočkám - já zas vytrvale říkám, že nová legislativa nepomůže dostavbě stávající páteřní dálniční sítě - je to tu server ceskedalnice, ne ceskevrty.o)
Parlament - když je tak žhavej, proč tu legislativu tedy nenavrhne nějaký poslanec/skupina poslanců?
I když, raději snad ne, většinou to je ještě mnohem větší paskvil.
I tu 416, kterou jakoby podali poslanci, jim stejně (tedy podle Ťoka/Kremlíka) prý předpřipravilo MD...
Parlament - když je tak žhavej, proč tu legislativu tedy nenavrhne nějaký poslanec/skupina poslanců?
I když, raději snad ne, většinou to je ještě mnohem větší paskvil.
I tu 416, kterou jakoby podali poslanci, jim stejně (tedy podle Ťoka/Kremlíka) prý předpřipravilo MD...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Předkladatel zákona je ministr, který šéfuje ministerstvu s několika sty pracovníků. Poslanec má možná nějakého asistenta; jen v lepším případě to není rodinný příslušník nebo stranický výměnkář či trafikant.1975 píše:Parlament - když je tak žhavej, proč tu legislativu tedy nenavrhne nějaký poslanec/skupina poslanců?
I když, raději snad ne, většinou to je ještě mnohem větší paskvil.
A souhlasím s tím, že kutilství poslanců, kteří to myslí dobře, obvykle dopadne špatně. A to nemluvím o prodejných zástupcích lidu, kterým návrh zákona sepíše např. telefonní operátor.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Predkladatel zákona může být i poslanec (skupina poslanců). Naopak pokud má nějaký přehledný zákon, tak má jednodušší cestu než ministr. Pokud to je pro ně taková priorita, že musí být Lin. zákon, tak by to mohli zvládnout (poslanec má asistenta, ale celá strana má sekretariáty atd.), zejména, když někdo tvrdí, že stačí opsat ten německý.theodor less píše:Předkladatel zákona je ministr, který šéfuje ministerstvu s několika sty pracovníků. Poslanec má možná nějakého asistenta; jen v lepším případě to není rodinný příslušník nebo stranický výměnkář či trafikant.1975 píše:Parlament - když je tak žhavej, proč tu legislativu tedy nenavrhne nějaký poslanec/skupina poslanců?
I když, raději snad ne, většinou to je ještě mnohem větší paskvil.
A souhlasím s tím, že kutilství poslanců, kteří to myslí dobře, obvykle dopadne špatně. A to nemluvím o prodejných zástupcích lidu, kterým návrh zákona sepíše např. telefonní operátor.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
[quote="1975"]VRT třeba fajn, to tak nesleduju, já už se VRT nedočkám - já zas vytrvale říkám, že nová legislativa nepomůže dostavbě stávající páteřní dálniční sítě - je to tu server ceskedalnice, ne ceskevrty.o)
Za mě nahoru ! Souhlas 100%.
Za mě nahoru ! Souhlas 100%.
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
To, že to nesleduješ, nebo že tohle je web o dálnicích, snad nic nemění na tom, že ta legislativa je potřeba, ne ? .. Doufám, že nemáš takový pohled na věc, že ten zákon není potřeba, jen protože ty už se VRT nemusíš svézt .. to je pohled tak možná absolventů vysoké školy života, kteří nevidí dál než za svůj plot a neplánují dál než do další výplaty1975 píše:VRT třeba fajn, to tak nesleduju, já už se VRT nedočkám - já zas vytrvale říkám, že nová legislativa nepomůže dostavbě stávající páteřní dálniční sítě - je to tu server ceskedalnice, ne ceskevrty.o)
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Arame, myslím si, že 1975 a potažmo i já vidíme alespoň trochu za plot, ale spíše tobě, nejmladšímu z mladých na foru hrozí, že se nesvezeš do tvého důchodu VRT. Mě to nijak nepřekvapí, že se nesvezu, neboť vlakem jsem jel naposledy asi před 15 lety, kdy jsem svezl pětiletého synka 3 stanic tam a zpět vlakem...Jinak pouze SPALOVÁK, který docela jede...
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Jasny chlapi, přiznávám, že je ve mě pořád jakýsi mladický optimismus, že i vy se alespoň nějakým 300 km/h VRT svezete i v ČR Ale uvědomte si, jak zatím vypadá stávající příprava dálnic a silnic ... pokud to půjde dál podobně jak teď, tak budeme dálnice stavět do roku 2040, tak to snad má smysl udělat zákon, který to zjednoduší. Je však jasné, že měl být dávno hotov, protože teď peníze byly/jsou a připraveno není mnoho, resp. před těmi 5 lety nebylo .. Ale to pořád není důvod už na nový liniový zákon rezignovat, stavět se bude pořád, nějaké silnice/dálnice se budou vymýšlet i do budoucna .. myslím, že za vše mluví ta prozíravost Němců, kteří mají liniový zákon někdy od 50. let minulého století. To není zákon na jednu generaci
Edit: potřebu nějaké D19/D23 vidíme téměř všichni na tomto fóru, nějaký 3-pruh nebo do budoucna 4-rpuh v trase I/38 v dálniční síti také chybí, a to nemluvím o propojení tak nějak tangenciálně části republiky ale bez použití Pražského okruhu ... dovedete si představit, jak se na tyto nové záměry budou tvářit lidé, když tam DOTEĎ žádné plány na dálnice nebyly ?? Prostě bez zásadní změny legislativy to nepůjde ...
Edit: potřebu nějaké D19/D23 vidíme téměř všichni na tomto fóru, nějaký 3-pruh nebo do budoucna 4-rpuh v trase I/38 v dálniční síti také chybí, a to nemluvím o propojení tak nějak tangenciálně části republiky ale bez použití Pražského okruhu ... dovedete si představit, jak se na tyto nové záměry budou tvářit lidé, když tam DOTEĎ žádné plány na dálnice nebyly ?? Prostě bez zásadní změny legislativy to nepůjde ...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
To bude překvapení, až zjistíš, že VRT znamená vysokorychlostní trať. A v tomto případě se vysokou rychlostí myslí rychlost minimálně 250 km/h.kot píše: SPALOVÁK, který docela jede...
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
V našich podmínkách až 320 na koridoru Praha-Brnotheodor less píše:To bude překvapení, až zjistíš, že VRT znamená vysokorychlostní trať. A v tomto případě se vysokou rychlostí myslí rychlost minimálně 250 km/h.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
1) Oceňuji novátorství na poli legislativy. Pojem přehledný zákon vstoupí do právních učebnickrtek700 píše:Predkladatel zákona může být i poslanec (skupina poslanců). Naopak pokud má nějaký přehledný zákon, tak má jednodušší cestu než ministr. Pokud to je pro ně taková priorita, že musí být Lin. zákon, tak by to mohli zvládnout (poslanec má asistenta, ale celá strana má sekretariáty atd.), zejména, když někdo tvrdí, že stačí opsat ten německý.
2) Byla řeč o legislativní impotenci Babišovy vlády v oblasti výstavby dálnic. Pokud by měl situaci vyřešit liniový zákon, nechť se příjme. Ale píšete, že to pro vládu není priorita
3) Strany jsou převážně financovány státními příspěvky. Každá nemá sponzora typu Agrofert. Prostě stranický sekretariát nemůže suplovat práci ministerstva.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Theodore... jsou to zákonodárci...co už by kurňa měli dělat než navrhovat zákony? Když už tedy jsou líní a nedělají to, nechť drží ústa....
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Tak to je dobrej pamflet. Divím se, že na to vůbec je nějaká reakce, teď zpětně jsem měl docela problém s přečtením mého příspěvku.
1) Jestli všechno co někdo napíše dáváte do učebnic, tak to gratulace. Přehledný zákon je podle mě zákon, který neovlivní 200 dalších, což se musí ohlídat.
2) Babišovu vládu myslíte teď, co je premiér, nebo i předtím s premiérem Sobotkou? A jde Vám celkové jen o liniový zákon, nebo o jakékoliv zákony?
3) Než něco takového napíšete, možná by bylo ideální si zjistit, jak to financování funguje. Po vstupu Ano do politiky se zavedli limity jak na příspěvky, tak třeba i na kampaně. Řekněme si, že to je prakticky základ práce všech poslanců, pokud něco nevyhovuje změnit. Máte tam třeba poslance, co tam jsou přes 10 let, tak by určitě pomohli.
Ale to už je dost OT.
Podle mě je třeba otázka, co všechno bude potřeba speciální úpravy, když bude nový liniový zákon a všechny lhůty, vyjádření atd by se měli zjednodušit. Pak je teoreticky jedno, jestli ty doplňky budou v nějaké novele nebo samostatném novém zákoně.
1) Jestli všechno co někdo napíše dáváte do učebnic, tak to gratulace. Přehledný zákon je podle mě zákon, který neovlivní 200 dalších, což se musí ohlídat.
2) Babišovu vládu myslíte teď, co je premiér, nebo i předtím s premiérem Sobotkou? A jde Vám celkové jen o liniový zákon, nebo o jakékoliv zákony?
3) Než něco takového napíšete, možná by bylo ideální si zjistit, jak to financování funguje. Po vstupu Ano do politiky se zavedli limity jak na příspěvky, tak třeba i na kampaně. Řekněme si, že to je prakticky základ práce všech poslanců, pokud něco nevyhovuje změnit. Máte tam třeba poslance, co tam jsou přes 10 let, tak by určitě pomohli.
Ale to už je dost OT.
Podle mě je třeba otázka, co všechno bude potřeba speciální úpravy, když bude nový liniový zákon a všechny lhůty, vyjádření atd by se měli zjednodušit. Pak je teoreticky jedno, jestli ty doplňky budou v nějaké novele nebo samostatném novém zákoně.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Moc Vám to nejde: dárce má navrhovat? Já myslel, že dárce daruje.1975 píše:...... jsou to zákonodárci...co už by kurňa měli dělat než navrhovat zákony?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Vy tomu začínáte rozumět. Nestačí dobře to myslet, něco napsat a předložit ke schválení. Musí se promyslet dopady (i nechtěné), musí se promyslet kolize se zákony stávajícími. Takže to přehledný zákon asi nebude. I když je zákonná úprava složitá, ministři za ANO to mohli za šest let zvládnout. Vždyť to byla priorita ANO.krtek700 píše:Podle mě je třeba otázka, co všechno bude potřeba speciální úpravy, když bude nový liniový zákon a všechny lhůty, vyjádření atd by se měli zjednodušit. Pak je teoreticky jedno, jestli ty doplňky budou v nějaké novele nebo samostatném novém zákoně.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
Haha. I kdyz, ano zakonodarce ma DAROVAT ZÁKONY "lidu", ktery zastupuje... Nebo jakoze zakony smi navrhovat jen vlada? A opzice tam jen jen na okrasu? Nekdy jste vazne komik.theodor less píše:Moc Vám to nejde: dárce má navrhovat? Já myslel, že dárce daruje.1975 píše:...... jsou to zákonodárci...co už by kurňa měli dělat než navrhovat zákony?
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
A vy to hrajete nebo to myslíte vážně? Těmi dárci jste mě docela odrovnal.theodor less píše: Vy tomu začínáte rozumět. Nestačí dobře to myslet, něco napsat a předložit ke schválení. Musí se promyslet dopady (i nechtěné), musí se promyslet kolize se zákony stávajícími. Takže to přehledný zákon asi nebude. I když je zákonná úprava složitá, ministři za ANO to mohli za šest let zvládnout. Vždyť to byla priorita ANO.
Já měl pocit, že Ťok říkal, že liniový zákon připravovat nebude, že to chce dávat do jiných zákonů, takže jeho priorita to asi nebyla ne? Ale aspoň jsme si vysvětlili, že Babišova vláda byla i ta Sobotkova
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Legislativa v oblasti povolování liniových staveb
A dal to jiných zákonů nebo nedal? A když nedal, proč? Že měl málo času? Jenom 4 půl roku?krtek700 píše:Já měl pocit, že Ťok říkal, že liniový zákon připravovat nebude, že to chce dávat do jiných zákonů, takže jeho priorita to asi nebyla ne?
Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)
Selským rozumem by bylo žádoucí, aby to při stavbách dálnic případně i hlavních silnicic 1. Třídy nerozhodoval "malý úřad z Horní Dolní", který na to má jednu úředníci která třeba nikdy takto velkou stavbu neviděla, ale nějaký "specializovaný stavební úřad pro výstavbu páteřní infrastruktury" který by na to měl dostatečné kapacity. Neplánuje se něco takového?
Edit: Úvaha. Nevím co přesně má takový úředník na stavebním úřadě dělat, ale předpokládám že jedním z procesů je kontrola stavební dokumentace. Ve vlákně Obchvatu Jaroměře byl odkaz na fotku dokumentace a bylo toho pár beden. Předpokládám, že dokumentace k 511 bude několikanásobně větší. To přeci není možné v jednom až dvou lidech v nějakému rozumném časovém horizontu zvládnout...
Edit: Úvaha. Nevím co přesně má takový úředník na stavebním úřadě dělat, ale předpokládám že jedním z procesů je kontrola stavební dokumentace. Ve vlákně Obchvatu Jaroměře byl odkaz na fotku dokumentace a bylo toho pár beden. Předpokládám, že dokumentace k 511 bude několikanásobně větší. To přeci není možné v jednom až dvou lidech v nějakému rozumném časovém horizontu zvládnout...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)
..někde jsem zahlédl, že nově budou ÚR prioritních staveb směřovat na krajské stavební úřady, které jsou větší....psal to Radek Mátl, jen to nemůžu najít.
Je to pravda, nebo jsem to nějak pomotal?
Je to pravda, nebo jsem to nějak pomotal?