Vysokorychlostní tratě (VRT)
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Terminál Praha-východ byl prezentován pro stáhnutí dopravy z celého širého mimopražského okolí pro směry na Moravu a dál (zkráceně: bydlím-li v Lysé, tak než abych jel do Prahy a tam přestupoval na VRT, tak radši pojedu úplně jinak než vlakem). V těchto mezi-terminálech by nemělo stavět zdaleka všechno z VRT.
Naopak by tam měly stavět ty zrychlené vlaky (rychlíky jedoucí po VRT).
Naopak by tam měly stavět ty zrychlené vlaky (rychlíky jedoucí po VRT).
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Však já myslel rozdíl v přínosech, čili v dojezdových časech, že není nějak závratný rozdíl. Jedině u těch, které vůbec od rozjezdu na plnou rychlost nezastaví až do cílové stanice. A těch že nebude většina A právě když k tomu ještě dáme vyšší spotřebu, tak trvat na 350 místo 320 je zbytečné..P_V píše:Mezi 320 a 350 je rozdíl 20% v odporu vzduchu a tedy spotřebě, a 30% v okamžitém výkonu. To nejsou zas tak malá čísla.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
No, a jakou dopravu to stahne? To tam budou jezdit nejake S linky? Nebo opravdu jen terminal v polich s velkym parkovistem?
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Tak v první řadě bych čekal, že tam budou zastavovat rychlíky, co momentálně mají zastávky v Kolíně, Přelouči apod., možná i hradecký rychlíky. A určitě se tam vytvoří nějaká nová vrstva, což může být například spěšňák Poděbrady - Nymburk - Praha.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Tak to je překvapení, že Běchovice - Poříčany mají tvořit 4 nové koleje. Celkem jich tedy bude 7 i se stávajícím koridorem. Z Běchovic směrem do centra budou 4 koleje (1 se přidá) a asi 2 koleje směr nová zastávka Depo Hostivař a dále na Zahradní město. Z oblasti Poříčan povedou 2 koleje směr Sadská (dnes 1 kolej), 2 stávající koleje směr Kolín a 2 nové VRT.
Kdy se plánuje zdvojkolejnění Poříčany - Nymburk? Pokud by byla dříve VRT, tak by do Poříčan vedlo 7 kolejí od Prahy a z Poříčan na východ jen 3.
Kdy se plánuje zdvojkolejnění Poříčany - Nymburk? Pokud by byla dříve VRT, tak by do Poříčan vedlo 7 kolejí od Prahy a z Poříčan na východ jen 3.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Kdy Poříčany-Nymburk, to nevím.
K počtu kolejí dále na východ bylo zmíněno, že v letošním roce probíhá akce "Studie proveditelnosti traťového úseku Kolín - Poříčany", s cílem přidání třetí, případně i čtvrté koleje.
K počtu kolejí dále na východ bylo zmíněno, že v letošním roce probíhá akce "Studie proveditelnosti traťového úseku Kolín - Poříčany", s cílem přidání třetí, případně i čtvrté koleje.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Z Běchovic do Zahradního města už přeci 2 koleje jsou... Jedna kolej je z Hostivaře do Libně. A v Malešicích úrovňové křížení, to se taky bude prát.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
To jsme si asi nerozuměli, to napojení je uvažováno přibližně v této stopě, s mimoúrovňovým napojením do Zahradního města...
https://mapy.cz/s/ravujafama
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... FqdzY0X2RB
https://mapy.cz/s/ravujafama
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... FqdzY0X2RB
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
A tohle by mělo být především pro vysokorychlostní vlaky? Dávalo by to docela smysl, aby se nemusely kroutit přes Kyje a aby se necpalo všechno přes Libeň.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
A taky by to konečně skoncovalo s úvraťovým provozem na hlavním nádraží pro směr Berlín - Vídeň a zpět.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ano, to bylo zmiňováno jako jeden z benefitů. Nicméně v Brně ta úvrať stejně bude (kromě vlaků, které na nové hl.n. zajíždět nebudou).
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Tak tohle měli zveřejnit až po dostavbě 511 a aspoň první části přeložky I/12. V Běchovicích se ti lidé zblázní a nezachrání to ani tunel.Mosquit píše:To jsme si asi nerozuměli, to napojení je uvažováno přibližně v této stopě, s mimoúrovňovým napojením do Zahradního města...
https://mapy.cz/s/ravujafama
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... FqdzY0X2RB
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Celé mi to připadá tak, že se při plánování RS1 už pro jistotu počítá s tím, že v Brně nebude žádné nové Hlavní nádraží, resp. pokud bude, tak nebude mít dostatečnou kapacitu aby sloužilo jako hlavní uzel pro všechny tratě a všechny vrstvy žel. dopravy do Brna vedoucí.Sauce píše: Dále bylo zajímavé, že se počítá s linkami, jež by v případě RS1/2 v Brně vůbec nezastavovaly a využily by k tomu jižní tangenciální spojení zhruba v těchto místech.
Brno-Hl.N. v odsunuté poloze je nepřijatelné pro místní aktivisty, Brno Hl.N. "pod Petrovem" je zase zcela nereálné vybudovat s ohledem na různé limity památkové, hlukové, majetkové a jiné. Tak se ponechá Hl.N. v současném rozsahu, bude sloužit v podstatě jen jako průjezdní zastávka pro příměsto, případně nějaké regionální rychlíky. RS a mezinárodní vrstva se odkloní do nějakého toho terminálu na předměstí, nákladka bude projíždět přes Dolní nádr., to celé spojí městská železnice, která centrum projede pod zemí.
Brňáci budou nadšení, budou mít nádr ve městě jak vždycky chtěli, budou mít metro a pro železnici to taky bude win situace, protože odstraní nákladné podkopávání Brna pro VRT, které by navíc VRT neúměrně zpomalovalo a v mnoha situacích by vedlo k úvrati. Kdo bude nadávat, to bude cestující, který bude muset v Brně přestupovat. Taky trochu utřou nos pravidelní dojížděči VRT, ale co se dá dělat, holt si na předměstí přestoupí a do centra dojedou "metrem".
Jako průjezdní terminály pro VRT na předměstí se dělají i v "lepších společnostech" - kupříkladu Neapol, Lyon
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Podle současných plánů (jestli se někdy nové nádraží v Brně postaví ) bude úvrať jen pro směr Vídeň. Pro směr Ostrava by to vlaky z Prahy mohly normálně projetMosquit píše:Ano, to bylo zmiňováno jako jeden z benefitů. Nicméně v Brně ta úvrať stejně bude (kromě vlaků, které na nové hl.n. zajíždět nebudou).
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
To Mosquit nevyvracel. Upřímně by bylo nejlepší přesunout nové nádraží do polohy terminálu Vídeňská a provozovat S linky do nynějšího hln. Tím by vr soupravy nemusely vůbec úvraťově jezdit a rychlíky či spěšné vlaky klidně mohou dále zajíždět do centra tak, jak to s ohledem na komfort stejně většina preferuje. Jak jsem říkal, více poví závěr studie.Aram96 píše:Podle současných plánů (jestli se někdy nové nádraží v Brně postaví ) bude úvrať jen pro směr Vídeň. Pro směr Ostrava by to vlaky z Prahy mohly normálně projetMosquit píše:Ano, to bylo zmiňováno jako jeden z benefitů. Nicméně v Brně ta úvrať stejně bude (kromě vlaků, které na nové hl.n. zajíždět nebudou).
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Přesun nádraží byl definitivně schválen 30. 5. 2018: https://europointbrno.cz/nadrazi-u-reky/Trupman píše:Brno-Hl.N. v odsunuté poloze je nepřijatelné pro místní aktivisty, Brno Hl.N. "pod Petrovem" je zase zcela nereálné vybudovat s ohledem na různé limity památkové, hlukové, majetkové a jiné. Tak se ponechá Hl.N. v současném rozsahu, bude sloužit v podstatě jen jako průjezdní zastávka pro příměsto, případně nějaké regionální rychlíky. RS a mezinárodní vrstva se odkloní do nějakého toho terminálu na předměstí, nákladka bude projíždět přes Dolní nádr., to celé spojí městská železnice, která centrum projede pod zemí.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Spíš bych viděl na místě toho terminálu Vídeňská prostě jedinou stanici pro stavění VRT a na nové nádraží by VRT vůbec nezajížděly. Nechávat stávající nádraží tak jak je, je naprosto neudržitelné i bez VRT, to nádraží prostě nestačí kapacitně pro vlaky a ve špičkách ani pro lidi už dnes. Čili nové nádraží musí vzniknout tak jako tak. Teď jde o to, jestli tam hnát všechny VRT, které budou v Brně stavět, nebo jen část a část by stavěla jen na terminálu Vídeňská, nebo by všechny stavěly jen na terminálu Vídeňská. Toť otázka. Postavit však kolejové spojky pro projetí uzlem bez projetí nádražím, je určitě krok správným směrem, ať už kvůli nákladní dopravě nebo jen projíždějícím nějakým evropským expresům i když těch asi tolik nebude ..Sauce píše:To Mosquit nevyvracel. Upřímně by bylo nejlepší přesunout nové nádraží do polohy terminálu Vídeňská a provozovat S linky do nynějšího hln. Tím by vr soupravy nemusely vůbec úvraťově jezdit a rychlíky či spěšné vlaky klidně mohou dále zajíždět do centra tak, jak to s ohledem na komfort stejně většina preferuje. Jak jsem říkal, více poví závěr studie.Aram96 píše: Podle současných plánů (jestli se někdy nové nádraží v Brně postaví ) bude úvrať jen pro směr Vídeň. Pro směr Ostrava by to vlaky z Prahy mohly normálně projet
to KarelLer: ano to sice jo, ale DZ a další aktivisti dělají co můžou aby přesun zkomplikovali. Ono i část urbanistů je pro variantu Petrov, ale když se na to podívá naprosto nezaujatý člověk a hlavně se podíváme i na jaksi časový harmonogram a cenu, tak je Řeka jasný vítěz. Vzhledem k tomu, že s tím nádražím souvisí spousta dalších plánů v centru, věřím, že už opravdu je vybráno na dlouho a teď jen protrpět 10-letou papírovou přípravu.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) opouští myšlenky tlačené Hospodářskou komorou (HK) na trasování vysokorychlostní železnice z Prahy do Drážďan přes Letiště Václava Havla. Důvodem jsou extrémně vysoké náklady.
Tolik u sousedu. A jen tise a skromne pripominam diskusi, kterou jsme v tomhle vlakne vedli pred rokem a trictvrte. Jj, neni nad to mit odborniky...Podle Čecha by navíc trasování přes letiště způsobilo i další komplikaci: výrazné prodloužení jízdních dob z Prahy na sever do Ústí nad Labem a Drážďan. „V takové situaci pak výrazně klesne její atraktivita pro cestující,“ dodal Čech.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Já měl za to, že se plánuje železniční spojení s letištěm a nezávisle na tom nová VRT železnice na Ústí a na Drážďany. Ono to teď bylo jinak nebo je řeč pouze o nápadu HK ?
Ten tunel pod Veleslavínem byl na VRT ?
Ten tunel pod Veleslavínem byl na VRT ?
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
To byly tlaky nezavisle na tom, co se planuje. Nekomu se v hlave spojilo letiste... rychlodraha... a uz to jelo. Bez zpatky po tomhle vlakne nekam k zacatku roku 2018 a tam jsou odkazy na prezentace k tomu. Akorat me desi, ze trvalo dva roky nez tomu, co o tom pred valkou mluvil s okresnim hejtmanem nekdo naznacil, ze je to neni uplne nejlepsi napad.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ok, díky za objasnění, projdu si to.
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Jakym zpusobem je vlastne chranen na uzemi Prahy koridor pro vystavbu VRT? Protoze jsem koukal, ze ve Kbelich se na miste, kde je planovan vesele stavi domky, delaji nove ulice...
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
V metropolitním plánu je těch variant pro VRT na Ústí více:jozka píše:Jakym zpusobem je vlastne chranen na uzemi Prahy koridor pro vystavbu VRT? Protoze jsem koukal, ze ve Kbelich se na miste, kde je planovan vesele stavi domky, delaji nove ulice...
https://plan.app.iprpraha.cz/vykresy/
Nicméně pokud by byla současná varianta, která je v územním plánu, tak u Kbel je tunel.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
Ve Kbelích snad VRT vůbec nemá být po povrchu vedena, a to v žádné variantě napojení do pražského uzlu (tedy odbočka za Balabenkou vs. odbočka za stanicí Vysočany), vše v tunelu, ne?
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Vysokorychlostní tratě (VRT)
ah, pozdě