[I/49] 4903.2–4905 Vizovice – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Tak si přečti tahovou studii k D49, tam je to napsané.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Zajimavý že ty dopravní intenzity se očekavají tak malé. To fakt na Makov, Puchov, Hrozenkov jezdí tak málo aut ?
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
příští rok nás čeká CSD, tak se uvidí jak se ty intenzity za 4 roky změní.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Mrknul jsem na 2016 v týdnu
Hrozenkov 5366
Horní Srnie 2421
Půchov 1885
Makov 3672 + 1246
Je to fakt bída.
Jablunkov má 8115
D2 na Bratislavu 18175
Hrozenkov 5366
Horní Srnie 2421
Půchov 1885
Makov 3672 + 1246
Je to fakt bída.
Jablunkov má 8115
D2 na Bratislavu 18175
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Mě se ten Makov nezdá málo při srovnání s jinými přechody. Samozřejmě nelze porovnávat s D2 a Jablunkovem, kudy se valí mezinárodní tranzit sever-jih. A začne to narůstat hned po dokončení obchvatu Zlína, kudy to bude příjemnější než přes Rožnov a Valmez se dvěma průsmyky.
Dálnice má vytvořit zcela novou trasu a ne nahradit stávající silnici, kterou se ohánějí pseudoekonomové a ekologové.
Dálnice má vytvořit zcela novou trasu a ne nahradit stávající silnici, kterou se ohánějí pseudoekonomové a ekologové.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Nevím, kolik lidí taky takhle uvažuje, ale já na Slovensko (kromě Bratislavy po D2) jezdím velice nerad právě kvůli neexistující D49. Až tam jednou bude, tak si po ní moc rád zajedu na tu spoustu zajímavých míst okolo slovenské D1 (hrady, termálky, hory).
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Ja taky na Slovensko jezdím několikrát za rok a trápí mě to, ale jsem realista. Těch 27Km může pomoct jinde. Dokonce po roce 2023 budeme mít variantu D48 -> I/11 -> D3.
Cesta Brno - Žilina přes Zlín má 200Km ( Mapy.cz 2:31 ) - ( Waze 2:22 )
Přes Uherské Hradiště je to 203Km ( 2:31 ) ( Waze 2:28 ) taky to jezdím raději tudy.
Cesta Brno - Žilina přes Jablunkov má 238Km ( Mapy.cz 2:46 ) - ( Waze 3:00 )
a to už se podle mě časově srovná a kdo na to šlápne na 150km/h po dálnici tak podle mě máme nejrychlejší trasu. Pak to samozřejmě bude kontraproduktivní až otevřou obchvat Žiliny ale i tak...
Cesta Brno - Žilina přes Zlín má 200Km ( Mapy.cz 2:31 ) - ( Waze 2:22 )
Přes Uherské Hradiště je to 203Km ( 2:31 ) ( Waze 2:28 ) taky to jezdím raději tudy.
Cesta Brno - Žilina přes Jablunkov má 238Km ( Mapy.cz 2:46 ) - ( Waze 3:00 )
a to už se podle mě časově srovná a kdo na to šlápne na 150km/h po dálnici tak podle mě máme nejrychlejší trasu. Pak to samozřejmě bude kontraproduktivní až otevřou obchvat Žiliny ale i tak...
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Jakým způsobem to měříte přes ten Jablunkov? Mapy.cz mi ukazují 259 km:
https://en.mapy.cz/s/nekadarofa
EDIT: uklikl jsem se, je to 251 km (což je pořád hodně):
https://en.mapy.cz/s/kegazepara
https://en.mapy.cz/s/nekadarofa
EDIT: uklikl jsem se, je to 251 km (což je pořád hodně):
https://en.mapy.cz/s/kegazepara
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
No a pak se snad dostaví D49 a bude to nejkratší i nejrychlejší. Hlavně ať se staví.Warcz píše:Dokonce po roce 2023 budeme mít variantu D48 -> I/11 -> D3.
a to už se podle mě časově srovná a kdo na to šlápne na 150km/h po dálnici tak podle mě máme nejrychlejší trasu. Pak to samozřejmě bude kontraproduktivní až otevřou obchvat Žiliny ale i tak...
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
No je to cca +40Km přes Jablunkov, ale po dokončení:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/8/i ... prerov.pdf - 2024
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262 ... alacov.pdf - 2024
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/81/ ... n-rybi.pdf - 2023
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/82/ ... altice.pdf - 2021
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/79/ ... -etapa.pdf - 2022
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/409 ... -etapa.pdf - 2022
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/361 ... nebory.pdf - 2022
https://www.ndsas.sk/stavby/vystavba/ca ... svrcinovec - 2021
Už to bude podle mě srovnatelné. Jinak souhlas. Hlavně to tempo udržet.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/8/i ... prerov.pdf - 2024
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262 ... alacov.pdf - 2024
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/81/ ... n-rybi.pdf - 2023
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/82/ ... altice.pdf - 2021
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/79/ ... -etapa.pdf - 2022
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/409 ... -etapa.pdf - 2022
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/361 ... nebory.pdf - 2022
https://www.ndsas.sk/stavby/vystavba/ca ... svrcinovec - 2021
Už to bude podle mě srovnatelné. Jinak souhlas. Hlavně to tempo udržet.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
jet ze Slovenska přes Púchov je skoro masochismus... jednak ta silnice tam není v kdovíjak dobrém stavu tak ani trasování není zrovna ideální. V ČR to pak je trošku lepší, silnice I tříd jsou tam v relativně dobrém množství spravené, ale je to tam samá dědina a pak je tam průjezd Zlínem. Raději Drietoma-Hrozenkov, silnice plná obchvatů, dobré šířkové poměry
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Začínám si myslet, že ta dálnice nikdy nevznikne a to ani v 1/2 profilu. Stát na ni vůbec netlačí a zlínské ŘSD to připravuje tak laxně, že se tady ani Patrik nezapotí. Což je na pytel, protože jestli se nedostaneme alespoň k Vizovicím, tak Slováci nekopnou a do stávajících silnic se investovat nebude, bo D49 (tak už mi bylo odpovězeno).
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Von taky stát není nějakej hostinskej.ElWapp píše:A technická norma s ekonomickým hodnocením souvisí jak? Recept na svíčkovou Vám taky neřekne, jestli se vám vyplatí ji v hospodě vařit.
Ale teď vážně. Odpověď jsem napsal hlavně proto, že bonmot se svíčkovou považuji za majstrštyk.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Jezdím pravidelně všechny zmiňované trasy (jsem z Brna a mám rodinu v Třinci, Trenčíně a Martině).
Z osobní zkušenosti můžu říct, že dokud nebude hotová slovenská D3 tak cesta přes Jablunkov z Brna do Žiliny nemá cenu ikdyž člověk pojede hlava nehlava po hotových dálnicích. Problém je Čadca (která se se příští rok snad vyřeší) a Kysucké Nové Mesto (tam je řešení zatím v nedohlednu).
Například běžně trvá cesta z Třince do Martina (nějákých 90km) kolem 2 hodin (případně při cestě Třinec - Trenčín necelé 2,5 hodiny - 140 km). Jenom kvůli semaforům v Čadci a Kysuckém novém městě. Běžná je hodinová kolona od Svrčinovce do Čadce, při cestě opačným směrem ze Žiliny do Kysuckého n.m. Například tolik probíraný průjezd pod Štrečnom na trase do Martina není ve srovnání se zmíněnými žádný zádrhel.
Zrovna teď v létě a na podzim jsme byli taky parkrát v Tatrách a na Oravě na prodloužené víkendy, takže jsem jel několikrát přímo trasu Brno - Žilina. Pokud se něco opravuje na I/50 tak se vyplatí jet po D1 a D55 až do Zlína a pak kotěhulkama na Půchov. Nějáký ten měsíc dozadu se například opravovali Buchláky, teď jsou zase dva semafory na obchvatu Slavkova... Pokud je I/50 v pořádku tak je cesta po ní stále nejrychlejší a nejpohodlnější.
Z osobní zkušenosti můžu říct, že dokud nebude hotová slovenská D3 tak cesta přes Jablunkov z Brna do Žiliny nemá cenu ikdyž člověk pojede hlava nehlava po hotových dálnicích. Problém je Čadca (která se se příští rok snad vyřeší) a Kysucké Nové Mesto (tam je řešení zatím v nedohlednu).
Například běžně trvá cesta z Třince do Martina (nějákých 90km) kolem 2 hodin (případně při cestě Třinec - Trenčín necelé 2,5 hodiny - 140 km). Jenom kvůli semaforům v Čadci a Kysuckém novém městě. Běžná je hodinová kolona od Svrčinovce do Čadce, při cestě opačným směrem ze Žiliny do Kysuckého n.m. Například tolik probíraný průjezd pod Štrečnom na trase do Martina není ve srovnání se zmíněnými žádný zádrhel.
Zrovna teď v létě a na podzim jsme byli taky parkrát v Tatrách a na Oravě na prodloužené víkendy, takže jsem jel několikrát přímo trasu Brno - Žilina. Pokud se něco opravuje na I/50 tak se vyplatí jet po D1 a D55 až do Zlína a pak kotěhulkama na Půchov. Nějáký ten měsíc dozadu se například opravovali Buchláky, teď jsou zase dva semafory na obchvatu Slavkova... Pokud je I/50 v pořádku tak je cesta po ní stále nejrychlejší a nejpohodlnější.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
a příští rok to nebude nejspíš lepší, na před dvěma lety zbroušeném a nově položeném povrchu mezi Zlechovem a Kunovicemi jsou v některých místech takové koleje, že by tam za deště mohly jezdit lodě.Kulich píše:Pokud se něco opravuje na I/50 tak se vyplatí jet po D1 a D55 až do Zlína a pak kotěhulkama na Půchov. Nějáký ten měsíc dozadu se například opravovali Buchláky, teď jsou zase dva semafory na obchvatu Slavkova... Pokud je I/50 v pořádku tak je cesta po ní stále nejrychlejší a nejpohodlnější.
v Buchlovských horách, kde byl donedávna povrch +- stejné kvality po celém průjezdu se teď střdídá nový povrch s hrozným (například zlom u motorestu Samota) - počítám tedy, že i zde opravy budou pokračovat
na trase Brankovice-Malínky už je to díky dírám pěkný slalom, inu pohodlně se tu evidentně v následující době asi nepojede
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Problém je, že tudy jezdí víc NA než po D1 u Kroměříže, takže ta silnice se bude muset opravovat prostě furt, aby byla sjízdná. Ale bude jen do otevření D49/R6
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Jsou nové letáky k 01/2020, ale zaujalo mě tohle, tady by si to po sobě fakt mohli přečíst, než vydají takovouhle aktualizaci
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/445 ... dechov.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/445 ... dechov.pdf
Ta kategorie S 12,5 je ale uvedena i dole v přehledové tabulce Takže žádný překlep, mrzí mě, že ani pracovník ŘSD nezná normy ..Úsek měří 10 400 m a je projektován v kategorii
S 12,5/80 (uspořádání 2+1 bez středových svodidel). Stavba zahrnuje 12 velkých mostů s délkou
přes 100 m a tři tunely a je projektována v kategorii
S 13,5/90, 80 (2+1).
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
S 12,5 je tam proto, aby vyšla ekonomika a mohlo se vůbec něco postavit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Teď tomu nějak nerozumím - ten leták je pro "Dálnice D49 Vizovice – Pozděchov, stavba 4903.2", ale v podstatě to bude jenom přeložka I/49 v uspořádání 2+1?
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Ano, bohužel je to tak.
Lenny, ale od kdy máme S 12,5 ?
Jinak takovéhle zúžování nás přivede jednou do hrobu, obrazně řečeno, reálně budeme každých 5-10 let vymýšlet nové normy, aby jedna nebo druhý stavba vyšla ekonomicky.
Pokud to nevychází, tak proč se to nepostaví jako S 11,5 jakožto poloviční profil dálnice a nevyznačí se tam 2+1 ? Stavět vystřídaný 3-pruh na komunikaci, která měla být dálnicí, ale směrově nerozdělený a s 90, mě přijde dost mimo. Když se všude staví MÚK, tak to mělo být směrově dělené a se 110 km/h Pokud naznají, že intenzity jsou opravdu tak hrozně malé ... ano teď jsou, ale po zprovoznění celé D49 začne dle mě spousta aut jezdit na SK tudy, teď to objíždí, kde se dá ... tak tam postavme S 9,5. Ta logika, kdy metr šířky komunikace pohne s ekonomikou tolik, že dříve nevyšla, ale teď ano, je naprosto zvrácený, a je to jen kvůli pos*aným dotacím z EU. Potom stavíme 1/4 celé dálnice bez odstavných a podobné paskvily ... Ale to, že v x státech se staví normálně 4-pruhové komunikace pro 5-8 tisíc aut, to se k nám asi ještě nedoneslo, tam nám totiož ekonomicky nevychází ani 3-pruh, ale jen 2-pruh a s úrovňovými křižovatkami
Lenny, ale od kdy máme S 12,5 ?
Jinak takovéhle zúžování nás přivede jednou do hrobu, obrazně řečeno, reálně budeme každých 5-10 let vymýšlet nové normy, aby jedna nebo druhý stavba vyšla ekonomicky.
Pokud to nevychází, tak proč se to nepostaví jako S 11,5 jakožto poloviční profil dálnice a nevyznačí se tam 2+1 ? Stavět vystřídaný 3-pruh na komunikaci, která měla být dálnicí, ale směrově nerozdělený a s 90, mě přijde dost mimo. Když se všude staví MÚK, tak to mělo být směrově dělené a se 110 km/h Pokud naznají, že intenzity jsou opravdu tak hrozně malé ... ano teď jsou, ale po zprovoznění celé D49 začne dle mě spousta aut jezdit na SK tudy, teď to objíždí, kde se dá ... tak tam postavme S 9,5. Ta logika, kdy metr šířky komunikace pohne s ekonomikou tolik, že dříve nevyšla, ale teď ano, je naprosto zvrácený, a je to jen kvůli pos*aným dotacím z EU. Potom stavíme 1/4 celé dálnice bez odstavných a podobné paskvily ... Ale to, že v x státech se staví normálně 4-pruhové komunikace pro 5-8 tisíc aut, to se k nám asi ještě nedoneslo, tam nám totiož ekonomicky nevychází ani 3-pruh, ale jen 2-pruh a s úrovňovými křižovatkami
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Akorát to není kvůli EU - viz. polské komunikace. Prostě neumí počítat nebo nechtějí.
Nedávno jsem četl, že všechny obory v ČR za posledních 30 let konvergují ke stavu v zemích s vyšší HDP, jen stavebnictví ne.
Nedávno jsem četl, že všechny obory v ČR za posledních 30 let konvergují ke stavu v zemích s vyšší HDP, jen stavebnictví ne.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Předpokládal jsem, že u D49 to opravdu kvůli dotacím z EU bude, protože je součástí Core sítě Ten-T. A aby se poslaly dotace, musí projekty mít určité procento ekonomické efektivity.
Nechápu, proč se zde nechystá podobné řešení jako na D55 (kde mě to sice štve, protože to je kvůli ekologům a ne kvůli penězům či intenzitám) postavit poloviční profil. Stejně tak na I/57 by to chtělo postavit ten tunel v polovičním profilu, až za 20 let dospějou intenzity výše, dostaví se to na plno. Stavět 3-pruh jako konečné řešení by mělo být pouze jako směrově dělený 3-pruh, když už se všude staví MÚK
Nechápu, proč se zde nechystá podobné řešení jako na D55 (kde mě to sice štve, protože to je kvůli ekologům a ne kvůli penězům či intenzitám) postavit poloviční profil. Stejně tak na I/57 by to chtělo postavit ten tunel v polovičním profilu, až za 20 let dospějou intenzity výše, dostaví se to na plno. Stavět 3-pruh jako konečné řešení by mělo být pouze jako směrově dělený 3-pruh, když už se všude staví MÚK
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Problém je, že nikdo na MD nechápe co je ekonomická efektivita.
V tahu na Slovensko se buď může udělat třípruh ze současné I/50 nebo stavět nová cesta.
Pak ale musím napsat, že cílem nové cesty je tam převést. např. formou odstupňovaného mýta část dopravy z I/50. atd. Pak samozřejmě intenzity výjdou, EU nic neřekne - viz. Polsko atd.. ale nechce se.
Jen kdyby se spočetlo co je třeba na udržování I/50, negativa průchodem přes obce kde není obchvat, stoupáním k Rasové atd.. tak není co řešit.
A jim to furt nevychází...
V tahu na Slovensko se buď může udělat třípruh ze současné I/50 nebo stavět nová cesta.
Pak ale musím napsat, že cílem nové cesty je tam převést. např. formou odstupňovaného mýta část dopravy z I/50. atd. Pak samozřejmě intenzity výjdou, EU nic neřekne - viz. Polsko atd.. ale nechce se.
Jen kdyby se spočetlo co je třeba na udržování I/50, negativa průchodem přes obce kde není obchvat, stoupáním k Rasové atd.. tak není co řešit.
A jim to furt nevychází...
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Taky mě to moc hlava nebere - jednou někdo rozhodl, že dálnice na střední Slovensko povede tudy, zařadilo se to do páteřní sítě a zařadilo se to do TEN-T. Tak to sakra udělejme pořádně v 24,5/26,0 (nebo aspoň 21,5) a nebo jako půlprofil s přípravou na rozšíření (jako třeba u I/11) a nějakým tím stoupacím pruhem. Pokud už třípruh tak zde by měla konečně opodstatnění kategorie S15,25 jako SMV s rychlostí 110 km/h. Ale pak by chtělo ještě něco udělat i s I/50. A proč to třeba nezkusit jako PPP pokud na to teď nemáme? Stejně se víc jak 10 let do země nekopne.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Hodnocení ekonomiky staveb metodou HDM-4 se dělá obecně a ne pouze pro evropské dotace. Toto je dílem hlavně odboru strategie MD, vedeným Luďkem Sosnou. Tahle metodika je podle mě naprosto zcestná a zahrnuje zásadně chybné předpoklady, např. prognózy vývoje intenzit a demografického vývoje. Donedávna všechna jejich hodnocení předpokládala pokles počtu obyvatel ČR v roce 2050 na 8 mil. lidí, trend bude pravděpodobně opačný. Tu demografii se nedávno podařilo změnit za přispění ministra Kremlíka. Modely podle mě vůbec nebo velmi málo neberou v potaz indukci dopravy vyvolanou dostavbou navazujících úseků a zkrácení jízdních časů. MD se zabývá v těch prognózách dalšími, zcela zcestnými předpoklady a teoriemi importovanými z Bruselu - sdílená mobilita, tzn. prognóza, že v budoucnu nebude mít velká část obyvatel vlastní auto a budou využívat sdílení aut a tím poklesnou přepravní výkony.