Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Délka tunelu v novém vedení tedy bude namísto 2,1 km až 3,6 km. NDS informovala, že „V současnosti je JTR vyraženo cca. 1293m a v STR cca. 1247m. Tunel se staví tak, že to obchází zákon, viz vyšší příspěvky, a proto se stále nestaví mimo něho, ale faktem je, že vzhledem ke stavu změn to aní není časově nutné.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
opatření NDS pro Ružomberok a informace k postupu výstavby D1
NDS do konca roka 2019 upraví križovatku v meste Ružomberok pri areáli SCP Mondi. Obyvateľom obce Ivachnová pomôže pri ochrane pred hlukom dočasná protihuková stena, ktorá vyrastie do konca roka. Zároveň zaktualizujeme zelenú vlnu v Ružomberku tak, aby všetky semafory v meste spolupracovali a zabezpečili plynulosť dopravy. Odbočovací pruh na Banskú Bystricu sa predĺži na cca 950 m, čím sa zvýši priepustnosť križovatky pri Mondi. Úpravy plánovala NDS zrealizovať v minulom roku, rekonštrukciu zdržali obštrukcie pri výkupe pozemkov, výhrady prezentovala napríklad Ružomberská vodárenská spoločnosť.
Ružomberok čakajú ďalšie novinky, v rámci projektovej prípravy stavby D1 Hubová – Ivachnová sa chystajú protihlukové opatrenia (výmena okien v obci Likavka a Ivachnová), navýšenie výšky a predĺženie šiestich protihlukových stien, ktoré vedú pozdĺž diaľnice, úprava križovatky ciest 1/18 a 1/59 (Štavnička, Liptovské Sliače) ako aj úprava 13 ks inteligentných priechodov pre chodcov v meste Ružomberok a okolitých obciach. Rovnako pribudnú dva chodníky pre chodcov a cyklistov za účelom zvýšenia bezpečnosti v obci Hubová a Likavka. Upraví sa aj potok Likavčanka.
Námietky spomaľujú povoľovací proces
NDS predpokladá vydanie zmeneného územného rozhodnutia na zmenenú trasu tunela v auguste tohto roka. „Samotná výstavba diaľnice napreduje podľa harmonogramu. Od začiatku roka sa ale boríme s požiadavkami tretích strán, ktoré sa týkajú objektov mimo samotného telesa a trasy diaľnice. Tieto neustále námietky spomaľujú povoľovací proces zmeny trasy diaľnice,“ vysvetlil investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek. Napriek tomu, že so všetkými dotknutými stranami, či už mestom, mestskými časťami, obcami, súkromnými i štátnymi spoločnosťami aktívne diskutujeme a hľadáme spoločné riešenia, nedokážeme zabrániť prieťahom v povoľovacích konaniach.
K projektovej dokumentácii dali nesúhlasné stanoviská mesto Ružomberok a priľahlé obce, v rámci územného konania sa odvolala mestská časť Hrboltová a OZ Zdravý Domov, obe dokonca podali správnu žalobu na Rozhodnutie MŽP SR o určení trasy. Pritom všetky vymenované úpravy na zvýšenie kvality života v Ružomberku a okolitých obciach vyplynuli práve zo záverečného stanoviska EIA. NDS ich bude realizovať okamžite, ako k nim bude mať všetky povolenia. “Snažíme sa v maximálne možnej miere vyjsť v ústrety požiadavkám obyvateľov regiónu, predovšetkým motoristom SR. Našim cieľom je ukončiť úsek Hubová – Ivachnová čo najskôr, bez zbytočných prieťahov,” uzavrel investičný riaditeľ NDS.
NDS do konca roka 2019 upraví križovatku v meste Ružomberok pri areáli SCP Mondi. Obyvateľom obce Ivachnová pomôže pri ochrane pred hlukom dočasná protihuková stena, ktorá vyrastie do konca roka. Zároveň zaktualizujeme zelenú vlnu v Ružomberku tak, aby všetky semafory v meste spolupracovali a zabezpečili plynulosť dopravy. Odbočovací pruh na Banskú Bystricu sa predĺži na cca 950 m, čím sa zvýši priepustnosť križovatky pri Mondi. Úpravy plánovala NDS zrealizovať v minulom roku, rekonštrukciu zdržali obštrukcie pri výkupe pozemkov, výhrady prezentovala napríklad Ružomberská vodárenská spoločnosť.
Ružomberok čakajú ďalšie novinky, v rámci projektovej prípravy stavby D1 Hubová – Ivachnová sa chystajú protihlukové opatrenia (výmena okien v obci Likavka a Ivachnová), navýšenie výšky a predĺženie šiestich protihlukových stien, ktoré vedú pozdĺž diaľnice, úprava križovatky ciest 1/18 a 1/59 (Štavnička, Liptovské Sliače) ako aj úprava 13 ks inteligentných priechodov pre chodcov v meste Ružomberok a okolitých obciach. Rovnako pribudnú dva chodníky pre chodcov a cyklistov za účelom zvýšenia bezpečnosti v obci Hubová a Likavka. Upraví sa aj potok Likavčanka.
Námietky spomaľujú povoľovací proces
NDS predpokladá vydanie zmeneného územného rozhodnutia na zmenenú trasu tunela v auguste tohto roka. „Samotná výstavba diaľnice napreduje podľa harmonogramu. Od začiatku roka sa ale boríme s požiadavkami tretích strán, ktoré sa týkajú objektov mimo samotného telesa a trasy diaľnice. Tieto neustále námietky spomaľujú povoľovací proces zmeny trasy diaľnice,“ vysvetlil investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek. Napriek tomu, že so všetkými dotknutými stranami, či už mestom, mestskými časťami, obcami, súkromnými i štátnymi spoločnosťami aktívne diskutujeme a hľadáme spoločné riešenia, nedokážeme zabrániť prieťahom v povoľovacích konaniach.
K projektovej dokumentácii dali nesúhlasné stanoviská mesto Ružomberok a priľahlé obce, v rámci územného konania sa odvolala mestská časť Hrboltová a OZ Zdravý Domov, obe dokonca podali správnu žalobu na Rozhodnutie MŽP SR o určení trasy. Pritom všetky vymenované úpravy na zvýšenie kvality života v Ružomberku a okolitých obciach vyplynuli práve zo záverečného stanoviska EIA. NDS ich bude realizovať okamžite, ako k nim bude mať všetky povolenia. “Snažíme sa v maximálne možnej miere vyjsť v ústrety požiadavkám obyvateľov regiónu, predovšetkým motoristom SR. Našim cieľom je ukončiť úsek Hubová – Ivachnová čo najskôr, bez zbytočných prieťahov,” uzavrel investičný riaditeľ NDS.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.6.2021 6:40:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Já to asi nechápu. Já bych čekal že město bude tlačit na to, že se to co nejrychleji dostaví. Co když NDS to zabalí a půjde stavět jiné úseky dálnice ?
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Město chce z tohoto procesu vytěžit co nejvíce. A použivá k tomu taktiku pro vlastní menší zájmy, je známo, že tlačí na os sever - jih (R1,R3) a vzhledem k minulosti jde cestou třeba Považské Bystrice, kde rovněž občané dostávají značnou finanční kompenzaci třeba na ta okna.
Rozhovor s GŘ NDS:
Prebiehajú aktuálne stavebné práve na úseku D1 Hubová – Ivachnová, ktorý obsahuje tunel Čebrať?
V súčasnosti pracuje zhotoviteľ na získaní územného rozhodnutia. Myslel som si, že obyvatelia Ružomberka a okolia privítajú opätovné rozbehnutie výstavby úseku. Dnes sa stretávame s tým, že máme problémy najmä s istými obyvateľmi regiónu, ktorí napádajú jednotlivé stupne prípravy. Musíme spĺňať mnohé podmienky, ktoré výstavbu zdržujú. Aktuálne stavba pokračuje. Napreduje aj práca na geologickej úlohe v trase budúceho tunela Čebrať. Geologická úloha je realizovaná v oboch tunelových rúrach až do dĺžky 3¤300 m. Teraz je menej problémov s výstavbou samotnej diaľnice ako s prácami okolo. Musíme upravovať križovatku pri Mondi, stavať 10 km cyklochodníka alebo posúvať zastávku mestskej hromadnej dopravy.
Budete mať stavebné povolenie ešte v tomto roku?
Myslím si, že bude až začiatkom budúceho roka. Existujú tam obštrukcie zo strany istej skupiny obyvateľov. Tí podali na súd dokonca správnu žalobu, ktorou napádajú rozhodnutie ministerstva životného prostredia o určení trasy. Ak súd rozhodne v ich prospech, proces posudzovania vplyvov na životné prostredie by sa musel obnoviť a lehota výstavby by sa opäť predĺžila. Také prípady existujú. Mrzí ma, že dnes nám veľmi nepomáhajú niektoré organizácie a niektorí predstavitelia mesta Ružomberok. Tento úsek taktiež musí byť hotový do roku 2023, aby sme mali zabezpečené financovanie z eurofondov. Bez zdržaní sme schopní tento úsek dokončiť v polovici roku 2022.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... HFltdFiHTU
Samozřejmě, Warczi, je tady ten risk. Finanční risk, když by tady nastalo takové oddálení schválení trasy. To, že se tam razí tunel je jen pro možnost obejítí zákonu, co už jsem v tématu objasňoval. Když to nebude finančně zajištěné, bude to další úsek, kde to bude muset uhradit státní rozpočet a hromadí se to k jiným a nejen silničním, takže to pak teprve možná zpomalí. Nebo na to půjdou zase další fondy atd.
Rozhovor s GŘ NDS:
Prebiehajú aktuálne stavebné práve na úseku D1 Hubová – Ivachnová, ktorý obsahuje tunel Čebrať?
V súčasnosti pracuje zhotoviteľ na získaní územného rozhodnutia. Myslel som si, že obyvatelia Ružomberka a okolia privítajú opätovné rozbehnutie výstavby úseku. Dnes sa stretávame s tým, že máme problémy najmä s istými obyvateľmi regiónu, ktorí napádajú jednotlivé stupne prípravy. Musíme spĺňať mnohé podmienky, ktoré výstavbu zdržujú. Aktuálne stavba pokračuje. Napreduje aj práca na geologickej úlohe v trase budúceho tunela Čebrať. Geologická úloha je realizovaná v oboch tunelových rúrach až do dĺžky 3¤300 m. Teraz je menej problémov s výstavbou samotnej diaľnice ako s prácami okolo. Musíme upravovať križovatku pri Mondi, stavať 10 km cyklochodníka alebo posúvať zastávku mestskej hromadnej dopravy.
Budete mať stavebné povolenie ešte v tomto roku?
Myslím si, že bude až začiatkom budúceho roka. Existujú tam obštrukcie zo strany istej skupiny obyvateľov. Tí podali na súd dokonca správnu žalobu, ktorou napádajú rozhodnutie ministerstva životného prostredia o určení trasy. Ak súd rozhodne v ich prospech, proces posudzovania vplyvov na životné prostredie by sa musel obnoviť a lehota výstavby by sa opäť predĺžila. Také prípady existujú. Mrzí ma, že dnes nám veľmi nepomáhajú niektoré organizácie a niektorí predstavitelia mesta Ružomberok. Tento úsek taktiež musí byť hotový do roku 2023, aby sme mali zabezpečené financovanie z eurofondov. Bez zdržaní sme schopní tento úsek dokončiť v polovici roku 2022.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... HFltdFiHTU
Samozřejmě, Warczi, je tady ten risk. Finanční risk, když by tady nastalo takové oddálení schválení trasy. To, že se tam razí tunel je jen pro možnost obejítí zákonu, co už jsem v tématu objasňoval. Když to nebude finančně zajištěné, bude to další úsek, kde to bude muset uhradit státní rozpočet a hromadí se to k jiným a nejen silničním, takže to pak teprve možná zpomalí. Nebo na to půjdou zase další fondy atd.
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Že by šmejdi země začali zakládat přeshraniční pobočku v Rožumberku ?
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ružomberku ...
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ja bych z toho diktatorsky udelal zaver, ze se zase ukazuje, ze je lepsi to stavet na jeste mensi useky. Postavil bych tunel a MUK Liktavka a zbytek at jezdi centrem. Ja vim kravina, ale tohle je cesta do pekla. Pak si bou stezovat vsichni a vsude.
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ružomberok podal odvolání vůči územnímu rozhodnutí na jeden most na D1 kvůli tomu, že z řízení byli vyloučeni občané Hrboltové.
https://www.ta3.com/clanok/1161016/d1-n ... volal.html
https://www.ta3.com/clanok/1161016/d1-n ... volal.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
protože odkazy na TA3 časem zanikají tak přidám celkové souvislosti s výše uvedeným ...
Všetko ide podľa plánu, odmietajú diaľničiari tvrdenia a nedostavaní úseku diaľnice D1 do leta 2022
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vs ... leta-2022/
Diaľnica pri Ružomberku nemusí byť hotová ani do roku 2022
https://ekonomika.sme.sk/c/22179240/use ... ref=njctse
Všetko ide podľa plánu, odmietajú diaľničiari tvrdenia a nedostavaní úseku diaľnice D1 do leta 2022
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vs ... leta-2022/
Diaľnica pri Ružomberku nemusí byť hotová ani do roku 2022
https://ekonomika.sme.sk/c/22179240/use ... ref=njctse
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
z jiného článku o tom, proč se staví jen z východní strany tunelu a i to tedy jako průzkum, oficiálně stále ne jako řádná výstavba dálnice:
Peter Varga, riaditeľ sekcie Cestnej dopravy a pozemných komunikácií Ministerstva dopravy a výstavby SR uviedol, že spolu s NDS robia maximum preto, aby výstavba D1 v úseku Hubová -Ivachnová pokračovala a v roku 2022 bola hotová. Po nadobudnutí právoplatnosti EIA na nové trasovanie tunela Čebrať je potrebné, čo najskôr ukončiť proces schválenia územného rozhodnutia a následne získať stavebné povolenie.
Podľa Milana Majerčíka z NDS je predpoklad, že ak nebudú proces rozhodnutia a stavebného povolenia zdržiavať žiadne neodôvodnené odvolania, tunel by mohli začať do roka raziť z obidvoch strán. „Aktuálne robíme prieskumné práce, razíme tunel len z jednej strany, lebo z druhej ešte nemáme územné rozhodnutie a stavebné povolenie,“ priblížil komisii.
V priebehu novembra má byť teda oznámené začatie územného konania, konanie o zmene umiestnenia trasy do novej polohy predloženého tunela Čebrať. „Predpokladáme hladký priebeh, nakoľko všetky procesy s odvolávaním EIA sú ukončené. Teraz bude podané na schválenie dokumentácia pre územné rozhodnutie a potom nastúpi samotné stavebné povolenie. To sú dva najzakladanejšie procesy. Medzi tým musíme zabezpečiť majetkovo právne vysporiadanie – to sú vzťahy k pozemkom, pretože bez toho nemôže byť vydané stavebné povolenie. V procese konania je treba nájsť kompromisy a nie podávať odvolania, ktoré predĺžia čas výstavby,“ povedal počas včerajšieho stretnutia Marián Šípoš z Dopravoprojektu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Tunel Čebrať se stále staví neformálně, ale již je hotovo ze 2 km, tedy více než polovina. Více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6752 .
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Téma nesleduju pravidelně. Je to tak, že stavba byla zahájena, pak přerušena, pak změněna trasa, která ale není schválená, a razí se v nové stopě na čestné slovo? To se dá? A kdyby náhodou z nějakého důvodu trasa schválená nebyla, tak nám zůstanou dvě pěkné díry na skladování brambor? nechci to zlehčovat, jen se ptám na aktuální stav.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Obešel se standardní postup, v tomto omezeném režimu se staví na báňské/hornické povolení. Získat stavební je těžké pro neustále obstrukce. Proto se uplatnil tento nestandardní postup. Vše je k dispozici na této straně vlákna.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 86#p175386
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 86#p175386
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ale stejně musí získat SP, zatím to realizují jako průzkumnou štolu v plném profilu, ale na toto povolení tam nemohou udělat sekundární ostění, vozovky a technologické vybavení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ano, zajisté to SP je nevyhnutní. Stane se tak pravděpodobně do 1. poloviny r. 2020. Ale takhle by se tady 1 (a více) rok stálo.
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Skromný dotaz komu ta stavba vadí ? Zahlídl jsem, že i městu to jako fakt ? Podle mě ji musejí chtít všichni v okruhu 30km
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Se mi líbí, že to takto vyřešili a technologicky nejtěžší část tak může běžet současně s papírovými orgiemi.Diaľničiar píše:Obešel se standardní postup, v tomto omezeném režimu se staví na báňské/hornické povolení. Získat stavební je těžké pro neustále obstrukce. Proto se uplatnil tento nestandardní postup. Vše je k dispozici na této straně vlákna.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 86#p175386
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Tady je to přesně napsané: https://www.zijemvrk.sk/clanok/spravy/d ... -odvolanie , kdo proč a za co podal námitky. Chějí tu dálnici, ale ...
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Takhle se připravovala nouzová varianta v Brně kdyby se zase ozval vodník. ŘSD už mělo domluveno s báňským úřadem, že by povolil příští rok průzkumnou štolu a ŘSD by za rok vyřešilo odvolání. Naštěstí se nikdo neodvolal, takže to nebude potřeba.Martin z Ostravy píše:Se mi líbí, že to takto vyřešili a technologicky nejtěžší část tak může běžet současně s papírovými orgiemi.Diaľničiar píše:Obešel se standardní postup, v tomto omezeném režimu se staví na báňské/hornické povolení. Získat stavební je těžké pro neustále obstrukce. Proto se uplatnil tento nestandardní postup. Vše je k dispozici na této straně vlákna.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 86#p175386
Slovensky asi trochu umím ale v tom článku nechápu proč se odvolávají, nebo co vlastně chtějí jinak.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ty fakt nerozumíš slovensky? Tam píší, že chtějí nové řízení, protože někteří účastníci (obce v okolí trasy), dle jejich názoru byli v řízení opomenuti a tím byla zkrácena jejich procesní práva.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
To jsem z toho pochopil. Spise jsem hledal ten skutecny duvod jako vadi nam ze na km 5 - 10 nejsou protihlukove steny.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
TERMÍN SPREJAZDNENIA ÚSEKU DIAĽNICE OKOLO RUŽOMBERKA SA NEMENÍ
Priatelia, odmietame zavádzajúce tvrdenia pána poslanca Jána Marosza a politikárčenie v predvolebnej kampani. Pán poslanec Ján Marosz zbytočne straší verejnosť. Termín sprejazdnenia úseku diaľnice D1 Hubová - Ivachnová naďalej platí - jún 2022.
A teraz vysvetlenie: Z dôvodu podania rozkladu voči záverečnému stanovisku Ministerstva životného prostredia SR sa zmluvný termín ukončenia výstavby úseku D1 Hubová - Ivachnová, NIE SPREJAZDNENIA úseku, posúva o 175 dní. Ide o počet dní, koľko trvalo kým sa rozklady zamietli a záverečné stanovisko mohlo nadobudnúť právoplatnosť. Táto informácia je zverejnená už rok. Ide o BEŽNÝ POSTUP, keď úsek môže slúžiť motoristom skôr, ako sú ukončené všetky stavebné práce.
Pôvodný termín nadobudnutia právoplatnosti bol 1.2.2018, ale vzhľadom na zdĺhavé riešenie podaných námietok a pripomienok dotknutých orgánov nadobudlo záverečné stanovisko právoplatnosť dňa 26.7.2018 (175 dní). NDS tieto skutočnosti nedokáže ovplyvniť. Všetky dodatky aj pokyny na zmenu sú zverejnené v centrálnom registri zmlúv a sú prístupné všetkým občanom Slovenskej republiky. Pokyn na zmenu č. 46, ktorého obsahom je predĺženie lehoty výstavby, bol zverejnený 5.12.2018. Povinnosťou investora a zhotoviteľa je raz za pol roka uzatvoriť sumarizačný dodatok vydaných pokynov na zmenu, ktorý je taktiež zverejnený.
Termín sprejazdnenia obchvatu Ružomberka naďalej platí.
______________ jak se staví (i když se formálně nestaví?) realizuje se geologická úloha (na základě o několik příspěvků výše uvedeného povolení od hornického úřadu; realizují se hornické a nikoliv stavební práce, pánem situace je i nadále NDS)
Výstavba úseku D1 Hubová - Ivachnová napreduje podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) podľa harmonogramu. "Realizujú sa práce na geologickej úlohe. Dôležité je, že zhotoviteľ má k dispozícii násypový materiál z prác na geologickej úlohe a ten sa využíva na násypy k mostom a ostatným stavebným objektom na celej trase," povedala Michaela Michalová, hovorkyňa NDS. Zároveň dodala, že za jeden deň sa v rámci geologických prác prekoná zhruba 8 až 9 metrov a práce prebiehajú aj počas víkendov v 24 hodinovom režime v dvojzmennej prevádzke.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -si-video/
Priatelia, odmietame zavádzajúce tvrdenia pána poslanca Jána Marosza a politikárčenie v predvolebnej kampani. Pán poslanec Ján Marosz zbytočne straší verejnosť. Termín sprejazdnenia úseku diaľnice D1 Hubová - Ivachnová naďalej platí - jún 2022.
A teraz vysvetlenie: Z dôvodu podania rozkladu voči záverečnému stanovisku Ministerstva životného prostredia SR sa zmluvný termín ukončenia výstavby úseku D1 Hubová - Ivachnová, NIE SPREJAZDNENIA úseku, posúva o 175 dní. Ide o počet dní, koľko trvalo kým sa rozklady zamietli a záverečné stanovisko mohlo nadobudnúť právoplatnosť. Táto informácia je zverejnená už rok. Ide o BEŽNÝ POSTUP, keď úsek môže slúžiť motoristom skôr, ako sú ukončené všetky stavebné práce.
Pôvodný termín nadobudnutia právoplatnosti bol 1.2.2018, ale vzhľadom na zdĺhavé riešenie podaných námietok a pripomienok dotknutých orgánov nadobudlo záverečné stanovisko právoplatnosť dňa 26.7.2018 (175 dní). NDS tieto skutočnosti nedokáže ovplyvniť. Všetky dodatky aj pokyny na zmenu sú zverejnené v centrálnom registri zmlúv a sú prístupné všetkým občanom Slovenskej republiky. Pokyn na zmenu č. 46, ktorého obsahom je predĺženie lehoty výstavby, bol zverejnený 5.12.2018. Povinnosťou investora a zhotoviteľa je raz za pol roka uzatvoriť sumarizačný dodatok vydaných pokynov na zmenu, ktorý je taktiež zverejnený.
Termín sprejazdnenia obchvatu Ružomberka naďalej platí.
______________ jak se staví (i když se formálně nestaví?) realizuje se geologická úloha (na základě o několik příspěvků výše uvedeného povolení od hornického úřadu; realizují se hornické a nikoliv stavební práce, pánem situace je i nadále NDS)
Výstavba úseku D1 Hubová - Ivachnová napreduje podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) podľa harmonogramu. "Realizujú sa práce na geologickej úlohe. Dôležité je, že zhotoviteľ má k dispozícii násypový materiál z prác na geologickej úlohe a ten sa využíva na násypy k mostom a ostatným stavebným objektom na celej trase," povedala Michaela Michalová, hovorkyňa NDS. Zároveň dodala, že za jeden deň sa v rámci geologických prác prekoná zhruba 8 až 9 metrov a práce prebiehajú aj počas víkendov v 24 hodinovom režime v dvojzmennej prevádzke.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -si-video/
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Nešlo by zprovoznit v předstihu část MÚK Likávka - MÚK Ivachnová?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
To jsem vůbec nepochopil proč nedodělali MUK Ivachnová. Jezdí se tam takhle debilně už od začátku a mohlo to být dávno hotové.
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ale pánové, podobných "debilních míst" /jak píše Warcz/ máme u nás sakra hodně....