Jistě, měl se udělat obchvat Nového Veselí a pak se silnice měla ve velkém úhlu vrátit na starou trasu, aby tak prošla obcí Budeč, což by vyšlo dál, řidiči by museli těch cca 300m skrz Budeč jet padesátkou, ale hlavně by byla sluníčka spokojena, a to je přece to nejdůležitější, ne?theodor less píše:V případě Nového Veselí se nejedná o miniobchvat; délka přes 5 km. "Obchvátí" se i obec Budeč, která má pěkných 184 obyvatel.Ricos píše:... podle jakého klíče Kraj investuje do takových miniobchvatů?
Nuže, co říci na závěr. Přeji České republice, aby byla nikoli zemí nenávisti, často patologické nenávisti na sociálních sítích, aby nebyla zemí závisti.
Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Kraj vede ve výdajích za období 2011 -2015 na oblast "Silnice" (na jednoho obyvatele). Je to 14 tisíc Kč, přičemž většina krajů se vejde do 8 tisíc Kč. Asi je to tím, že 362 kilometrů silnic na Vysočině je zbytečných. Uvádí to obsáhlá koncepční dopravní studie, kterou v úterý 7. listopadu schválili krajští zastupitelé.Aram96 píše:Nicméně mě to znovu utvrzuje v tom, že co se staveb, oprav a celkově stavu silnic druhých a třetích tříd v krajích týče, je Vysočina dobrým vzorem pro hromadu dalších, byť bohatších krajů.
Zdroj: https://trebicsky.denik.cz/zpravy_regio ... 71109.html
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
II/360 je silně vygumovaná od kamionů a plná nebezpečných úseků. Taky chybí obchvat Křižanova ve směru I/37 - II/360 ze stejného důvodu.RACH píše:[...] Až na spojení Jihlavy na Třebíč nelze Kraji Vysočině moc toho vyčíst.
To souvisí s roky plánovaným severojižním spojením východní části Vysočiny. Zhruba Polička - Bystřice n. P. - D1. Někde se k tomu dají najít plány.
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Pokud jde o komunikaci II/360 od Třebíče na jih směr JV obchvat Moravských Budějovic tak tam Kraj Vysočina docela sype peníze. (Asi kvůli budoucí dostavbě Dukovan).
Z 1.10.2019
Ke svému závěru se chýlí modernizace II/360 z Výčap do Štěpánovic. Letos se rekonstruoval třetí, od Třebíče nejvzdálenější úsek této krajské silnice, a to s ohledem na stavbu mostu v Třebíči. „Zbývající dva úseky Střítež – Slavice a Slavice – Výčapy přijdou na řadu v příštím roce – od dubna do konce října. Celá stavba vyjde Kraj Vysočina na 110 milionů korun,“ doplnil náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast ekonomiky a majetku Martin Kukla (ANO 2011). Pokud jde o zmíněný most v Třebíči u nemocnice, stavaři předpokládají, že by se po něm už koncem října mohli projet první řidiči. Vše se bude odvíjet od přízně počasí.
http://novinykrajevysocina.cz/2019/10/0 ... -finisuji/
Obchvaty Jaroměřic (západní) a Moravských Budějovic (JV - již zakreslen i na mapy.cz) se taky již chystají.
Z 1.10.2019
Ke svému závěru se chýlí modernizace II/360 z Výčap do Štěpánovic. Letos se rekonstruoval třetí, od Třebíče nejvzdálenější úsek této krajské silnice, a to s ohledem na stavbu mostu v Třebíči. „Zbývající dva úseky Střítež – Slavice a Slavice – Výčapy přijdou na řadu v příštím roce – od dubna do konce října. Celá stavba vyjde Kraj Vysočina na 110 milionů korun,“ doplnil náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast ekonomiky a majetku Martin Kukla (ANO 2011). Pokud jde o zmíněný most v Třebíči u nemocnice, stavaři předpokládají, že by se po něm už koncem října mohli projet první řidiči. Vše se bude odvíjet od přízně počasí.
http://novinykrajevysocina.cz/2019/10/0 ... -finisuji/
Obchvaty Jaroměřic (západní) a Moravských Budějovic (JV - již zakreslen i na mapy.cz) se taky již chystají.
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Nedošlo mi, že II/360 je hodně dlouhá. Já jsem myslel úsek minimálně Křižanov - Bobrová, možná i dál na Nové Město, který podle mě nevyhovuje tamní intenzivní kamionové dopravě.
Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava
Kraj v roce 2020 dokončí klíčové dopravní stavby obchvatů Velkého Beranova a Nového Veselí a zahájí stavby obchvatů Jihlavy, Lukavce a dokončí přípravu obchvatů Velké Bíteše.
Největší dopravní stavby roku 2020:
II/602 Velký Beranov – obchvat
II/353 Nové Veselí – obchvat
II/130 Golčův Jeníkov – křiž. D1, úsek č. 1, část II
II/128 Salačova Lhota – obchvat
II/399 křiž. S III/39911 – Dalešice křiž. S II/351
II/152 Jaroměřice – Hrotovice – hr. kraje, 1. stavba
II/360 Oslavička – Rudíkov, II/360 Střítež – Slavice, II/360 Slavice – Výčapy
II/349 Svatoslav – Čechtín
II/150 Havlíčkův Brod – ul. Žižkova a Dolní
II/406 Třešť – ul. Revoluční
III/11244 Radňov, Skuhrov – most (nad I/38)
Odkaz: http://m.kr-vysocina.cz/vismo5/dokument ... un&p1=1013
Největší dopravní stavby roku 2020:
II/602 Velký Beranov – obchvat
II/353 Nové Veselí – obchvat
II/130 Golčův Jeníkov – křiž. D1, úsek č. 1, část II
II/128 Salačova Lhota – obchvat
II/399 křiž. S III/39911 – Dalešice křiž. S II/351
II/152 Jaroměřice – Hrotovice – hr. kraje, 1. stavba
II/360 Oslavička – Rudíkov, II/360 Střítež – Slavice, II/360 Slavice – Výčapy
II/349 Svatoslav – Čechtín
II/150 Havlíčkův Brod – ul. Žižkova a Dolní
II/406 Třešť – ul. Revoluční
III/11244 Radňov, Skuhrov – most (nad I/38)
Odkaz: http://m.kr-vysocina.cz/vismo5/dokument ... un&p1=1013
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Měl jsem možnost se opět projet po II/360 od Křižanova do Litomyšle. Na území kraje Vysočina parádní svezení, za cedulí Pardubický kraj za Jimramovem tankodrom. Ale proč píšu, od Velmezu dále na jih kraj vybudoval na 360 několik obchvatů a tak mě zajímalo, zda se něco podobného nechystá i směrem na sever. Obcí je tam stále dost. A k potěšení jsem zjistil, že územní plány obcí na trase mají přeložky zakreslené. Snadno to lze dohledat zde: https://www.velkemezirici.cz/mestsky-ur ... e-mezirici Jen tedy nevím, v jakém horizontu se s obchvaty počítá...
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Myslím, že II/360 je pro kraj Vysočina dlouhodobým nejdůležitějším projektem a že plánují přeložky snad každé obce, chtějí z toho udělat severojižní spojení celého kraje a mají na to zpracovaný dokonce nějaký docela velký projekt, aby co nejvíce mohli čerpat dotace z EU. Jen doufám, že to teď nepletu s jinou dvojkou. A popravdě mě přijde, že kraj Vysočina když něco plánuje, tak to podle toho i vypadá a opravdu se to posunuje
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
To páteřní severojižní spojení skutečně hodně souvisí s II/360, ale jenom v jižní části. Víc na sever od D1 se odklání na východ po jiných silnicích. Tam se plánuje už asi 15 let a nic se tam neděje.
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Aha, dík za upřesnění
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Ta 360 má pro Pardubický kraj význam tak akorát pouze v úseku Litomyšl - Polička (asi jedna z vůbec nejlepších dvojek v rámci PK) a možná Ústí nad Orlicí - Letohrad. Holt jak si který kraj nastaví priority... Ale Vysočina aspoň staví obchvaty ve velkém, PK postavil za 20 let pouze obchvat Chvaletic.
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Vypsána zakázka na stavbu II/379 Velká Bíteš – severozápadní obchvat za předpokládaných 85,3 mil.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 80
- Registrován: 10.11.2020 10:31:12
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Tady je situační plánek:
- Přílohy
-
- Image.ashx.jpg (78.55 KiB) Zobrazeno 12273 x
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
V Mapách.cz je zakreslen plánovaný obchvat Brtnice na II/405 s odkazem na informační stránku města. Mmj. je tam vyvěšeno i loňské územní rozhodnutí. A v katastrální mapě jsou již odděleny pozemky.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Vysoutěžena stavba SZ obchvatu Bíteše: https://zdopravy.cz/obchvat-velke-bites ... run-77456/
Ta cena mi přijde dost nízká. Srovnání s nyní vysoutěženými Kojicemi v Pardubickém kraji. Kojice 2,9 km (z toho 700 m modernizace stávající silnice) 232 mil. Bíteš (2,1 km za 69 mil.). Přitom ten terén nebude zásadně odlišný a u Kojic není v plánu žádný dlouhý most. Netušil by někdo, kde se ten rozdíl bere?
Ta cena mi přijde dost nízká. Srovnání s nyní vysoutěženými Kojicemi v Pardubickém kraji. Kojice 2,9 km (z toho 700 m modernizace stávající silnice) 232 mil. Bíteš (2,1 km za 69 mil.). Přitom ten terén nebude zásadně odlišný a u Kojic není v plánu žádný dlouhý most. Netušil by někdo, kde se ten rozdíl bere?
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Tak Bíteš je S7,5 a Kojice S9,5 - to jsou 2 m šířky asfaltu v tl. cca 15 cm a 2 m podkladních vrstev v tl. cca 40 cm - to už je velká úspora. PD jsem viděl už kdysi a nepamatuji si detaily, ale u Bíteše je ten terén skoro běz větších nerovností, tj. silnice může vést po povrchu s minimálními zemními pracemi. Také může být příznivá geologie. K tomu asi 0 mostů. V Kojicích to už neznám, ale někdo někde psal, že to má vést přes rybník a mokřady. Ale i tak je 69 mil. za 2,1 km nádherná cena. Z toho určitě velká většina budou peníze EU a rozpočet kraje to tak zatíží minimálně. Spíš si říkám, jak moc je tato přeložka potřebná a jak moc bude využívána. Ale chápu, že Kraj musí investovat ve všech regionech rovnoměrně. Viz přeložky na II/128...
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Podle listopadového bítešského zpravodaje je od 25. října zprovozněna část SZ obchvatu mezi I/37 a silnicí na Vlkov i s kruhákem.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Na úřední desce kraje visí oznámení o zahájení územního řízení na obchvat Okříšek a Krahulova, odkaz zde: https://www.kr-vysocina.cz/assets/File. ... ty=4110247
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Fakt žasnu, přesně takhle se to má dělat, hezky využít ty stávající trojky a rozšířit je. Opět smekám klobouček, tady se u toho totiž přemýšlí. Škoda, že si tuhle přeložku evidentně neuvědomuje ŘSD a obchvat Třebíče žene zpět na I/23. Stačilo postavit 3 km silnice navíc (v tomto případě naopak opodstatněné) místo tunelů a opičáren uvnitř Třebíče a vyřešil by se tím železniční přejezd, průjezd vedle baráků v Červené hospodě i ty zatáčky před Třebíčem.(především by ale nebyla doprava pořád v zástavbě Třebíče)
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Propojení silnic II/150 a II/347 (Zámecká – Nádražní) ve Světlé má vydané územní rozhodnutí:
https://www.kr-vysocina.cz/assets/File. ... ty=4111820
https://www.kr-vysocina.cz/assets/File. ... ty=4111820
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Zahájeno územní řízení na obchvat Moravských Budějovic (II/152): https://www.kr-vysocina.cz/assets/File. ... ty=4112290
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Zbytek SZ obchvatu Velké Bíteše údajně dnes zprovozněn. Vzhledem k rekonstrukci navazujícího úseku u Křoví s úplnou uzavírkou ale zatím tak nějak bez efektu.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Nevím, kdy došlo k vydání ÚR, ale trasa je na katastru již zakreslená.martas píše:Na úřední desce kraje visí oznámení o zahájení územního řízení na obchvat Okříšek a Krahulova, odkaz zde: https://www.kr-vysocina.cz/assets/File. ... ty=4110247
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Ještě něco k SV obchvatu Velké Bíteše:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Ostatní silnice II. a III. třídy v rámci páteřní sítě
Pokračování územního řízení: https://www.kr-vysocina.cz/assets/File. ... ty=4116539martas píše:Zahájeno územní řízení na obchvat Moravských Budějovic (II/152): https://www.kr-vysocina.cz/assets/File. ... ty=4112290