Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
To sis měl nechat na Apríla. Ono to bude vypadat stejně i s počátečním rokem 2029.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
pinus píše:Nevím, jestli se to tu někde objevilo, ale ze shrnutí všech infoletáků ŘSD vyplývá, že v roce 2025 má být rozestavěných 402 kilometrů nových dálnic, v porovnání se 123 km v roce 2019. To bude hukot.
1975 píše: 3) že ty termíny jsou u některých staveb náročné (respektive záleží na spoustě externích faktorů) je také myslím fakt, který nepopírám
4) proto je ten plán ambiciozní, ale pořád reálný
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
V pohodě. Máme tu demogracyji, takže se theodore může stát, že máme jiný názor. A dokonce, že ty lidi s odlišným názorem nepovažujeme hned za idioty, nebo "kilometrofoby".
Lenny je holt pesimista, já optimista. Sice se říká, že optimista je jen pesimista bez informací, ale mně to nevadí.
A v rámci sportu, já se klidně o ten rok 2030 s Lennym o lahvinku vsadím, ať nám to sledování líp utíká:o)
Lenny je holt pesimista, já optimista. Sice se říká, že optimista je jen pesimista bez informací, ale mně to nevadí.
A v rámci sportu, já se klidně o ten rok 2030 s Lennym o lahvinku vsadím, ať nám to sledování líp utíká:o)
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: Vize naší dálniční sítě
No, já nevím, kdo to bude stavět... protože lidi nejsou u dneska....
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
...jak zjistil Theodor, v Holandsku je potenciálně 40.000 volných sil:o)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Já jsem se zasmál, je to vtipný, ale všichni souvislosti neznají.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
...ok, zkusím. Přes nepředstavitelnou moudrost ústředního výboru a vedení RVHP (pardon, EU) se některé vyspělé západní státy potýkají s obrovskou nezaměstnaností. Nicméně, ve stejný čas, ve střední Evropě, chybějí zdroje. Kde se stala chyba?
Je snad na Západě příliš mnoho absolventů měkkých oborů?
Je příliš motivační podpora nezaměstnaných například ve Španělsku, že se jim nechce makat na východě za almužnu?
Jsme ti zlí rasisti a xenofobové?
Nebo tu jen děláme špatné sójové latéčko?
Je snad na Západě příliš mnoho absolventů měkkých oborů?
Je příliš motivační podpora nezaměstnaných například ve Španělsku, že se jim nechce makat na východě za almužnu?
Jsme ti zlí rasisti a xenofobové?
Nebo tu jen děláme špatné sójové latéčko?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Zjistím, z čeho jste tu bramboračku navařil:
1) Ano, na Západě je příliš absolventů měkkých oborů. Asi selhal trh. V tom případě je potřeba státní regulace, tedy přesně to, co se vám na EU nelíbí
2) Podpora nezaměstnaných například ve Španělsku nemotivuje k práci jinde. Podporu nestanovila EU - v rámci subsidiarity si to zku.vilo Španělsko samo; že bychom i tuto pravomoc převedli na Unii?
3) Nechce se jim makat za almužnu. Nedívejte se na kurzovní lístek, osvojte si pojem "parita kupní síly"
Já bych chybu hledal v zavedení Eura v hospodářsky slabších zemích.
1) Ano, na Západě je příliš absolventů měkkých oborů. Asi selhal trh. V tom případě je potřeba státní regulace, tedy přesně to, co se vám na EU nelíbí
2) Podpora nezaměstnaných například ve Španělsku nemotivuje k práci jinde. Podporu nestanovila EU - v rámci subsidiarity si to zku.vilo Španělsko samo; že bychom i tuto pravomoc převedli na Unii?
3) Nechce se jim makat za almužnu. Nedívejte se na kurzovní lístek, osvojte si pojem "parita kupní síly"
Já bych chybu hledal v zavedení Eura v hospodářsky slabších zemích.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
Trh neselhal, naopak ho domrvila právě ta vaše státní regulace (např. minimální mzdy, vysoké podpory - a to všude, to Španělsko bylo jen "el ejemplo más destacado" atd.)
Ano, paritu kupní síly znám - když je tedy u nás "za málo peněz platu ale tak levno", tak je v tom přeci jen to sójové latéčko? )
P.S. V zavedení EUR v hospodářsky slabších zemích s vámi souhlasím. Taky to ale je příklad státního (=levicového) zásahu, nikoli vlastnosti (=pravicového, byť nedokonalého) trhu.
Ano, paritu kupní síly znám - když je tedy u nás "za málo peněz platu ale tak levno", tak je v tom přeci jen to sójové latéčko? )
P.S. V zavedení EUR v hospodářsky slabších zemích s vámi souhlasím. Taky to ale je příklad státního (=levicového) zásahu, nikoli vlastnosti (=pravicového, byť nedokonalého) trhu.
Re: Vize naší dálniční sítě
Mně to všechno přijde jako vymejšlení vznosných pojmenování toho, že se jižanům prostě nechce makat.
Re: Vize naší dálniční sítě
Co je to nezamestnanost ?
To ze pestuji něco doma nebo pronajimam
byty turistum ci nem. duch . a mam 2000 euro mes.
Ci delam 7,5 hod denne a mam 600 euro ?
To ze pestuji něco doma nebo pronajimam
byty turistum ci nem. duch . a mam 2000 euro mes.
Ci delam 7,5 hod denne a mam 600 euro ?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Můj příspěvek byl strukturovaný, o selhání trhu jsem psal v bodě 1). Vycházím z toho, že vzdělávání by mělo také fungovat na bázi nabídky a poptávky. Na základě poptávky studentů či jejich rodičů vyrobí vzdělávací systém absolventy měkkých oborů. Trh práce takovou poptávku nemá a absolventy neabsorbuje. Dá se tedy říci, že trh selhal. Trh má jistě samoregulační schopnost, cyklus se otočí a za čas bude absolventů technik dost. Ale ten cyklus je příliš dlouhý. A proč vlastně trh selhal? Jeho účastníci neměli dost informací. I liberál musí uznat, že existence regulátora s informacemi je žádoucí.1975 píše:Trh neselhal, naopak ho domrvila právě ta vaše státní regulace.....
Re: Vize naší dálniční sítě
Abyste se tu jen nehádali o politice , tak tady je ještě graf plánované rozestavěnosti podle jednotlivých dálnic (jen nové dálnice, mimo modernizací a rozšíření).
- Přílohy
-
- rozestavene_dalnice_2.png (44.13 KiB) Zobrazeno 6127 x
Re: Vize naší dálniční sítě
Jen pro sicher .
D5 , D46 , D56 D 10 jsou hotove ?
D5 , D46 , D56 D 10 jsou hotove ?
Re: Vize naší dálniční sítě
Je to krasne se na to divat .
Stejne jako v roce 2004 co bude 2019 zprovoznene.
Stejne jako v roce 2004 co bude 2019 zprovoznene.
Re: Vize naší dálniční sítě
D5, D10, D46 už žádné nové plánované prodlužování na webu ŘSD zanesené nemají (rozšiřování ano), D56 se jen dokončuje nová propojka s D48, a pak už to bude také vše.Mipe píše:Jen pro sicher .
D5 , D46 , D56 D 10 jsou hotove ?
Re: Vize naší dálniční sítě
Ač jsem díky těmto stránkám poměru znalý co se týče historie plánování a realizace dálnic u nás, stejně mě teď v souvislosti se zprovozněním stavby 0137 vrtá jedna věc hlavou, a teprve teď, když je 0137 regulérně zakreslena v mapách tak je to vidět o to víc. Zajímalo by mě, na základě čeho bylo rozhodnuto o podobě dálniční sítě na Moravě?
Tranzit západ-východ přebere po svém dokončení D1. Tranzit sever-jih bude řešen z I/46 a D35 na D55 a případně D49. D46 spojuje velká města, takže bude mít své místo i po dokončení D1. Pak mě ale po dostavbě celé sítě přijde trochu zbytečné rameno D35 z Olomouce do Lipníka, které je paradoxně zprovozněné jako první a slouží už 20 let ale ve výsledku bude sloužit už "jen" dopravě z D35 západ na D1 východ a D48, což by mohla v pohodě obsloužit relace D55 5501 a 5502 a D1 0137. Když už si při cestě na Slovensko od Brna můžeme dělat velký závlek po budoucí D49 (namísto logičtější I/50, která zůstané nadále dvoupruhem, ač většinou luxusním) tak proč jsme zde naplánovali a stavíme velkorysý trojúhelník D35/D55/D1, když to lze řešit závlekem malým po D55 a D1. Navíc když stará I/35 má luxusní obchvaty Velkého a Dolního Újezda a dala se rychle a jednoduše doupravit. Pravděpodobně je to pozůstatek doby minulé a změny trasování D1, kdy se dalo přednost připravené D35.
Jasně, už je to hotové, tak proč do toho šťourat, ale co na to říkáte Vy ostatní?
Tranzit západ-východ přebere po svém dokončení D1. Tranzit sever-jih bude řešen z I/46 a D35 na D55 a případně D49. D46 spojuje velká města, takže bude mít své místo i po dokončení D1. Pak mě ale po dostavbě celé sítě přijde trochu zbytečné rameno D35 z Olomouce do Lipníka, které je paradoxně zprovozněné jako první a slouží už 20 let ale ve výsledku bude sloužit už "jen" dopravě z D35 západ na D1 východ a D48, což by mohla v pohodě obsloužit relace D55 5501 a 5502 a D1 0137. Když už si při cestě na Slovensko od Brna můžeme dělat velký závlek po budoucí D49 (namísto logičtější I/50, která zůstané nadále dvoupruhem, ač většinou luxusním) tak proč jsme zde naplánovali a stavíme velkorysý trojúhelník D35/D55/D1, když to lze řešit závlekem malým po D55 a D1. Navíc když stará I/35 má luxusní obchvaty Velkého a Dolního Újezda a dala se rychle a jednoduše doupravit. Pravděpodobně je to pozůstatek doby minulé a změny trasování D1, kdy se dalo přednost připravené D35.
Jasně, už je to hotové, tak proč do toho šťourat, ale co na to říkáte Vy ostatní?
Re: Vize naší dálniční sítě
Je to proto, že v době zahájení výstavby D35 (a ano, tehdy to ještě byla D35, mám to tak i značené v jednom ze svých autoatlasů z roku 1993 a potvrzují to i Lennyho data) v úseku Přáslavice - Velký Újezd se stále počítalo s vedením D47 v přímější trase Vyškov - Kojetín - Přerov a trasa silnice H55 ji jen křižovala v trase Olomouc - Přerov - Otrokovice.
To se změnilo usnesením vlády z listopadu 1993, které posunulo D1 na severní trasu kolem Zlína, D47 se z ní měla odpojovat u Chropyně a R55 se měla napojovat na D47 u Přerova, dále v peáži s D47, u Chropyně do péáže s D1 a u Tlumačova se odpojit na Otrokovice.
Teprve v roce 1996 došlo k posunu konce D1 k Lipníku a trasování přes MÚK Hulín tak jak ho známe dnes. To už ale první úsek D35, degradovaný na R35 stál a další se stavěl.
http://www.dalnice-silnice.cz/D55.htm
http://www.dalnice-silnice.cz/D1.htm
http://www.dalnice-silnice.cz/D35.htm
mapy zde:
https://web.archive.org/web/20160105225 ... j_site.htm
To se změnilo usnesením vlády z listopadu 1993, které posunulo D1 na severní trasu kolem Zlína, D47 se z ní měla odpojovat u Chropyně a R55 se měla napojovat na D47 u Přerova, dále v peáži s D47, u Chropyně do péáže s D1 a u Tlumačova se odpojit na Otrokovice.
Teprve v roce 1996 došlo k posunu konce D1 k Lipníku a trasování přes MÚK Hulín tak jak ho známe dnes. To už ale první úsek D35, degradovaný na R35 stál a další se stavěl.
http://www.dalnice-silnice.cz/D55.htm
http://www.dalnice-silnice.cz/D1.htm
http://www.dalnice-silnice.cz/D35.htm
mapy zde:
https://web.archive.org/web/20160105225 ... j_site.htm
Re: Vize naší dálniční sítě
Kdybyste měli snad dojem, že se v Národním investičním plánu pro léta 2020-2050 dočtete nějakou vizi vývoje dálniční sítě po roce 2030: na straně 45 (strana 23 PDF) najdete položku
Dálniční síť po roce 2030 | Výstavba nových dálničních tahu | 2031 (zahájení) | 290 000 (v mil. Kč, tj. 290 mld Kč)
https://www.vlada.cz/assets/media-centr ... 0_2050.pdf
Dálniční síť po roce 2030 | Výstavba nových dálničních tahu | 2031 (zahájení) | 290 000 (v mil. Kč, tj. 290 mld Kč)
https://www.vlada.cz/assets/media-centr ... 0_2050.pdf
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Co je to "Národní investiční plán pro léta 2020-2050"?
Především to není plán. Když dítě napíše seznam dárků, které by chtělo pod stromečkem, nikdo to plánem nenazývá.
Babiš je talentovaný politik; nikdo před ním si neuvědomil, že (podprahové) sliby nemusí být jen na jedno volební období.
Především to není plán. Když dítě napíše seznam dárků, které by chtělo pod stromečkem, nikdo to plánem nenazývá.
Babiš je talentovaný politik; nikdo před ním si neuvědomil, že (podprahové) sliby nemusí být jen na jedno volební období.
Re: Vize naší dálniční sítě
Myslím, že Národní investiční plán je dobrá myšlenka, která ale potřebuje hodně a hodně dopracovat. Především by se mělo říct, co je důležitější a co méně a udělat nějakou prioritizaci. Zatím je to seznam zbožných přání, který je tak akorát k h****. Jediné, co je přidaná hodnota tohoto "plánu", je že jsou na jednom místě přání ministerstev, krajů, obcí apod. Vše naráz.
Bohužel image tomu dost kazí fakt, že před půl rokem to mělo být za mám pocit 3,5 bil. Kč, potom 5, a teď 8 bilionů korun, počet projektů přitom pořád stejný Ale myslím si, že když se s tím dá ještě práce, přínos to mít může.
Jediné, co mi vrtá hlavou, je, kam by jako mělo jít, cituji 2/3 celého toho objemu bude na dopravní infrastrukturu. I když dáme dohromady tunel do Berouna, celou VRT s mnohakilometrovými tunely všude možně, dálnice všechny dostavěné, plus cca 500 km dálnic nových, které ještě nejsou ani na papíře, nebo ani v hlavách. Rozšířené letiště a obchvaty každé druhé obce, tak nechápu, jak se můžeme dostat na 5-6 bil. Kč. Z tohoto lze tak trochu usoudit, že to je dost mimo zatím. I kdyby to byly jen 3 bil. Kč tak to pořád finančně zvládne i celý D-O-L, tudíž nevím, kam na ty rozumy chodí
Bohužel image tomu dost kazí fakt, že před půl rokem to mělo být za mám pocit 3,5 bil. Kč, potom 5, a teď 8 bilionů korun, počet projektů přitom pořád stejný Ale myslím si, že když se s tím dá ještě práce, přínos to mít může.
Jediné, co mi vrtá hlavou, je, kam by jako mělo jít, cituji 2/3 celého toho objemu bude na dopravní infrastrukturu. I když dáme dohromady tunel do Berouna, celou VRT s mnohakilometrovými tunely všude možně, dálnice všechny dostavěné, plus cca 500 km dálnic nových, které ještě nejsou ani na papíře, nebo ani v hlavách. Rozšířené letiště a obchvaty každé druhé obce, tak nechápu, jak se můžeme dostat na 5-6 bil. Kč. Z tohoto lze tak trochu usoudit, že to je dost mimo zatím. I kdyby to byly jen 3 bil. Kč tak to pořád finančně zvládne i celý D-O-L, tudíž nevím, kam na ty rozumy chodí
Re: Vize naší dálniční sítě
Asi když vlhce sní, když spí...
Re: Vize naší dálniční sítě
Beztak A další večer před spaním to ještě probere společně s Márem od Prchalů ..
Re: Vize naší dálniční sítě
No ja bych se na ten plan nedival tak cerne .
V Koprivnici představilo město okolo 2004 dlouhodoby plan staveb .
Bylo to plno 100 milionu ,klepal jsem si na celo !
A dnes je skoro všechno hotove .
Jestli se k bankam pripoji nadnar. Fa ( pod mirnym nátlakem)
Tak bude penez dost , jen tam nejsou ,zadne dalnice po 2030 .
V Koprivnici představilo město okolo 2004 dlouhodoby plan staveb .
Bylo to plno 100 milionu ,klepal jsem si na celo !
A dnes je skoro všechno hotove .
Jestli se k bankam pripoji nadnar. Fa ( pod mirnym nátlakem)
Tak bude penez dost , jen tam nejsou ,zadne dalnice po 2030 .
Re: Vize naší dálniční sítě
Já jsem nepsal o tom, že je něco nereálné. Sice trochu je, resp.plán můžete dělat na 10 let, ne na 30, ale určitě je lepší mít ambicióznější vize a splnit 2/3 než mít nějakou trošku a tu trošku postavit. Problém vidím opravdu v tom, že to je čistý seznam vizí. Měl by se udělat opravdu plán, co realizovat do 2030/40/50 pak to bude nějaký plán.
I dnes plánuje ŘSD do pár let zahájit spoustu staveb na silnicích první třídy, kde jsou takové intenzity, že si člověk bydlící u I/3, I/43 a dalších přetížených jedniček musí klepat na čelo. Staví se, co je připraveno a ne to, co je opravdu potřeba, v tom je ten problém. A ty dálnice po roce 2030 máme, byť některé určitě chybí, to souhlas. Máme D3, D49, D0, S43
I dnes plánuje ŘSD do pár let zahájit spoustu staveb na silnicích první třídy, kde jsou takové intenzity, že si člověk bydlící u I/3, I/43 a dalších přetížených jedniček musí klepat na čelo. Staví se, co je připraveno a ne to, co je opravdu potřeba, v tom je ten problém. A ty dálnice po roce 2030 máme, byť některé určitě chybí, to souhlas. Máme D3, D49, D0, S43