1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

krtek700 píše:Tak upřímně, ačkoli je to dálnice, kterou mám asi 1 km od bydliště, tak to také nepovažuji za nějakou výraznou prioritu.
já taky ne, krom okamžiků závodu kamionů
musím sednout na kafe a zjistit, co mi hrozí, když pojedu 3tím pruhem ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

MPMP píše:
Ladi píše:Proč má to zkapacitnění na 3 pruhy být až ua 3 let když je to prakticky hotové. Chybí postavit něco přes 2km protihlukových stěn a namalovat nové vodorovné značení. A ono až 2024
S fyzickým postavením PHS problém není, ale aby je někdo mohl postavit, musí:
  • získat ÚR
  • vykoupit pozemky
  • získat SP
  • a pak už jen "třešnička na dortu" - zrealizovat to
A jak známo, každý takový krok s odvoláními a žalobami a zdržováním trvá 0,5 - 2 roky. Přitom zákon neumožňuje tyto činnosti provádět souběžně. Takže "papírování" zabere 1,5 až 6 let. A máme konec roku 2019, takže realizace nejdříve 2022, mnohem spíše 2023-2024 a možná taky až 2025. ;)
Otázka ale je, proč řada z těch kroků (nejlépe všechny) není už hotová ?

Tenhle problém s třípruhem se řeší už mnoho let a ne že by spadnul z nebe na podzim roku 2019. Vy jste tady nečinnost ŘSD obhajoval už v roce 2016 a 2017, tedy v době kdy byla EIA již hotová. Čím to obhájíte dnes, že za ty 2-3 roky vůbec nepokročili a stále jsou na začátku procesu ?
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

Nic obhajovat nebudu. Poslední 2 roky se nepokročilo ani o krůček a je to jednoznačně chyba. Před 2 lety jsem psal, proč nešlo (podle platných zákonů) začít dříve. Dnes píšu, proč je odhadovaný termín realizace takový, jaký je.
Proč se nic nedělo poslední 2 roky netuším a samotného by mě to zajímalo.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

Je zde prosím někdo, kdo tuší proč je ŘSD nečinné ohledně třípruhu na tomto úseku ?

EIA ze které vyplývá povinnost protihlukových stěn byla vypracována někdy na přelomu let 2016/2017, to bude bezmála 3 roky. Jak pokročila či tedy spíše nepokročila příprava na 3 pruh ? Proč není ÚR ? je zažádáno ? Co to brzdí ?
Ladi
Příspěvky: 59
Registrován: 29.8.2018 0:26:47

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Ladi »

3 pruh je fyzicky hotový. Chybí prakticky jen vodorovné a svislé značení. Stavba probíhala dle mého soukromého názoru rychle a kvalitně ale teď je to zaseklé na byrokracii. Protihlukové stěny by zvládli postavit za půl roku kdyby stavěli stejnou intenzitou jako při stavbě vozovky.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Ono nějaké operace probíhají, např. se kolem dálnice (alespoň v k.ú. Šestajovice) stavěla kanalizace/odvodnění.
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lojzik »

@Lynx: že by neschopnost?

ono kdyby byl trochu vstřícnější přístup při řešení hlukové zátěže, tak ty stěny mohly být dávno hotové. MČ se už předtím snažila řešit hluk D11, ale protože se D11 vešla do korekce pro starou hlukovou zátěž a tady se jede na maximální využití limitů, aby se náhodou nepostavilo něco co by bylo účinnější než je v daném okamžiku nezbytně potřeba, tak smůla a se stěnama se čekalo až na zkapacitnění. Nebýt tohoto přístupu, tak stěny už možná mohly stát a po ověření akustické studie už se mohlo lajnovat na tři pruhy a nemuselo se čekat až postaví něco co tu bylo požadováno a mohlo stát už před lety
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Přesně
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

Ladi píše:3 pruh je fyzicky hotový. Chybí prakticky jen vodorovné a svislé značení. Stavba probíhala dle mého soukromého názoru rychle a kvalitně ale teď je to zaseklé na byrokracii. Protihlukové stěny by zvládli postavit za půl roku kdyby stavěli stejnou intenzitou jako při stavbě vozovky.
Vím o tom, ale díky za shrnutí. Jde o to, proč se nehýbe ta byrokratická mašinerie ? Už měla být 3 roky v pohybu, ale vypadá to že se ta bestie ještě nepohnula :-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lenny »

DÚR už je na rozšíření zpracována od letoška.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Lenny neměl bys prosím malůvku z DUR na uspořádání pruhů před MÚK s D0 ? :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lenny »

Něco málo by se našlo.
Přílohy
1101.png
1101.png (245.76 KiB) Zobrazeno 11488 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Tyjo díky, to byla rychlost světla :D Bohužel mi to potvrzuje to, že směr Hradec tam chybí jeden pruh pro pohodlné sloučení těch 4 pruhů z D0, ale určitě lepší než současný stav, protože 2 pruhy od Štěrboholské budou moci jet pohodlně, ale zúžení od D10 zůstane tak, jak je dnes :( .
To odpojování je zajímavé na naše poměry, za mě pruhy účel splňují, ta malůvka té značky může působit trochu zmatky .. Ale za mě dobré, třetí pruh pokračuje, ale pro ty, kteří tím pruhem valí a končí předjíždění středního pruhu, budou mít možnost z něj vyjet do nového 3.pruhu. Před rozpletem před D0 předpokládám buď 2+2 nebo 1+1+1 kdy prostřední se bude normálně rozdvojovat, jak známe např. ze Švýcarska i s tou krásnou šipkou na značce :D
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 19.11.2019 20:18:41, celkem upraveno 2 x.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od ElWapp »

No fuj, ten levy odbocovak od Hradce je zverstvo. A to provedeni, kdy nezacina odbocovak ale levy pruh nekde uprostred mezi odbocovakem a prostrednim pruhem ma byt co? Kdyz pojedu levym a nechci do Ikei, tak budu prejizdet caru a jeste se mi tam muze nacpat nekdo zprava z prostredniho, kdo bude dokonce mit prednost...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Je to takovy zajimavy alaspoň to není řešeny tak, jak jsem se bál, že bude prostě levej úplně končit a budou pokračovat jen 2 a pak teprve se vytvoří 3. před rozpletem, to by pak bylo celé zkapacitnění D11 úplně k ničemu. Ale i tohle je takovy řešení napůl, nevím proč prostě nevznikne normální odbočovák vlevo, stejně zde bude rychlost maximálně 100.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od vodouch2000 »

ElWapp: Podle mě nemáš pravdu. Jedu od HK v levém (rychlém) pruhu a nesjíždím do nákupní zóny. Vzniká mi další, řekněme nový, levý jízdní pruh, do kterého plynule najíždím (možná ani neblikám, tady si nejsem jist). Vozidlo jedoucí se mnou stejným směrem v prostředním pruhu, které se mi tam bude chtít z nějakého důvodu nacpat, ale přednost nemá, naopak, on nesmí ohrozit mě. Nevidím v pruzích problém. Praxe pak ukáže :-)
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Pardon, ale tohle řešení je podle mě u modernizace za stovky milionů korun neobhajitelné. Tam žádné levé odbočení/připojení z nákupní zóny být nemá... :crazy: :ko: :ko: :ko:
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od MPMP »

michal píše:Pardon, ale tohle řešení je podle mě u modernizace za stovky milionů korun neobhajitelné. Tam žádné levé odbočení/připojení z nákupní zóny být nemá... :crazy: :ko: :ko: :ko:
Proč? Co je špatného na levém odbočení (bude-li provedeno jako odbočení a nikoliv jako odpojení levého jízdního pruhu)?
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Majkii »

Spíš bych si položil opačnou otázku: jak to odbočení/připojení z nákupní zóny udělat, aby to nestálo stovky miliónů (a roky přípravy) navíc?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

je třeba k tomu přistoupit tak,
že připojení nákupní zóny je místo žižkovské radiály
proto je tam tolik místa a možností
a nezapomínejte, že při jakémkoli průseru, je to jediná objízdná trasa, tak bych zas tak moc nevymýšlel
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

vodouch2000 píše:ElWapp: Podle mě nemáš pravdu. Jedu od HK v levém (rychlém) pruhu a nesjíždím do nákupní zóny. Vzniká mi další, řekněme nový, levý jízdní pruh, do kterého plynule najíždím (možná ani neblikám, tady si nejsem jist). Vozidlo jedoucí se mnou stejným směrem v prostředním pruhu, které se mi tam bude chtít z nějakého důvodu nacpat, ale přednost nemá, naopak, on nesmí ohrozit mě. Nevidím v pruzích problém. Praxe pak ukáže :-)
Myslím si, že takhle by to bylo ok, jak jsem psal výše, jen to značení je matoucí. Tam by mělo dojít určitě ke změně, aby bylo jasně vidět, že z toho třetího jde pořád vyjet doprava, dát tam takovou tu "rozdvojenou šipku" podobně jak je to tady .. https://www.google.com/maps/@49.1910093 ... 312!8i6656
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od pivko »

Mike píše:
krtek700 píše:Tak upřímně, ačkoli je to dálnice, kterou mám asi 1 km od bydliště, tak to také nepovažuji za nějakou výraznou prioritu.
já taky ne, krom okamžiků závodu kamionů
musím sednout na kafe a zjistit, co mi hrozí, když pojedu 3tím pruhem ;)
Teoreticky pokuta do 2000 Kč a bez bodů. Také už jsem o tom přemýšlel. Když u nás dopravu řídí debilové, tak mi to nepřijde jako nikterak odsouzeníhodné řešení.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Vám jako nepřijde divné, že auto vyjíždějící z nákupní zóny vjede na dálnici v levém pruhu, zatímco dopravní proud z jižní části SOKP se bude muset zařazovat, protože na tu dálnici vjíždí v připojovacím pruhu? :shock: :shock: :shock: Fakt nechápu, proč když v Lahovicích stojí to, co tam stojí, a na vykřížení dvou dopravních směrů mají auta něco přes 70 metrů, tak proč stavba, která bude stát nevím kdy při kdo ví jakých intenzitách, nemůže obdobně vyřešit výjezd/vjezd z/do nákupní zóny na úkor preferovaných dálničních směrů. V tom oznámení EIA ta jedna propojka byla (propojení větví F a D) a druhá se obdobně nabízela (propojení větví B a C).
Přílohy
cm.jpg
cm.jpg (345.18 KiB) Zobrazeno 10969 x
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Není tohle stará malůvka ? Měl jsem za to, že se nakonec rozhodlo, že okruh bude i v průchodu křižovatkou 3+3 :?: ... Za mě osobně radši ať jsou pořádně dlouhé odpojováky a připojováky i za cenu, že průchod bude 2+2, ale určitě, pokud se bude něco přestavovat, tak ať je tam rezerva na 3+3, podobně jako je to těch v Modleticích ve směru na Prahu. :kladivo:

Jinak problém s vyjížděním a připojováním do nákupní zóny, bych neviděl jako velký problém, jen by měl vzniknout normální odbočovák jako 4.pruh, ale i tohle beru, budiž, jen přizpůsobit značení. Připojení ze zóny bych už vůbec neviděl jako problém, ale chybí tam prostě jeden pruh. Tak jak je to navrženo teď, bude muset buď směr z jihu nebo ze severu D0 prvně nacpat 2 pruhy do jednoho a pak se přidají další 2, pak pruh z NZ a pak jdou 4 do 3. Chtělo by to 5 do 3, ideálně jeden z prava jeden zleva. Lahovice bych řekl, že na to, v jakých místech a prostorech jsou postavené, tak můžeme být rádi za to, co je, i když mají dost much. Křižovatka s D5 je už i na dnešní intenzity velmi podhodnocená, jak poloměry, tak počty pruhů těch hlavních ramp, ale měla by se chystat přestavba, co jsem viděl někdy malůvku, tak plány vypadají opravdu velkoryse. :kladivo:
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mike »

2 michal :
jestli zůstane značení jako nyní, tak je to i dobře, protože ten v tom levým má 130kmh už pár metrů
což se z D0 - bez většího rizika - nedá

2 pivko :
no právě
proto potřebuji tu konzultaci, abych se vyvaroval toho "až" 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Odpovědět

Zpět na „D11“