Omán

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.11. se odevzdal do provozu 27 km dlouhý úsek Al Batinah Expressway. Jde od Saham/Rawdah do Sohar (Route 8).

Zdroj: http://timesofoman.com/article/120876/O ... ns-in-Oman
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

začala se výstavba dálničních tunelů na tahu Bidbid - Sur Road

Twin road tunnel links for Oman :arrow:
Snímka.PNG
Snímka.PNG (12.6 KiB) Zobrazeno 19379 x
vizualizace
vizualizace
MoTC-to-start-construction-work-on-two-tunnels-on-Bidbid-Sur-road_StoryPicture.jpg (58.24 KiB) Zobrazeno 19379 x
The project includes 12 multi-level interchanges in the first stage from Bidbid to Ibra.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 7.12. se dostal do provozu 17 km dlouhý úsek na tahu Al Batinah Expressway mezi Al Hazm u Route 11 a exitem na Al Suwaiq.

V provozu je 160 z 265 km plánovaného tahu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 10:33:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 10.1. se odevzdal do provozu 36 km dualizovaný úsek na Route 49 mezi Taqah a Mirbat.

Zdroj: http://timesofoman.com/article/125742/O ... ay-in-Oman
om.JPG
om.JPG (93.22 KiB) Zobrazeno 18946 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 7.5. se odevzdalo do provozu na 270 km tahu Al Batinah Expressway 116 km, čím se celý tah dokončil. Tah je v parametrech 4x2 pruhy. Jednalo se o 2 úseky:

* Al Suwaiq - Saham (78 km)
* Sohar - Liwa (38 km)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.11.2020 10:33:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

tak jak jinde v regionu, nejdříve silnice, až poté další developerská zástavba


a jedna důležitá politická zmínka, ománský sultán přijal izraelského premiéra; byla to velice zdvorilostní návštěva (dále pak: Saudská Arábie se nedávno zmínila, že Izrael má nárok na existenci a i Palestina jej musí uznat; nedávno i ministryně sportu Izraele navštívila Abu Dhabi v SAE a v nich vyhrál zápas v džudě izraelský sportovec a hrála se na počest i izraelská hymna; ledy polevují)

Obrázek

Obrázek

Nemám k tomuto státu ani co dodat. Sultán zajistil státu velmi kvalitní rovnoměrný rozvoj, který sice založil na ropním průmyslu, ale jeho podíl klesá dle plánů, protože ropa tady nemá takové zásoby jako u severních sousedů. Stát je mladý i co do věku populace, je tady vícero věcí zdarma pro obyvatelstvo a díky podpoře rodiny narůstá počet obyvatelstva tak, aby byl stát více soběstačným. Vládní dluh sice vystoupal z minim na asi 40% HDP pro nízké ceny ropy, ale je to zároveň jakási ukázka obyvatelstvu, že spoléhání jen na ropu by nebylo ani do budoucnosti moudré. Sultán podporuje zemědělství a inovativní přístup v rámci cestovního ruchu. Obživla i tradiční výroba lodí (starodávné tvary), podpora je i pro místní rybolov, důraz se klade na ochranu ŽP. V hlavním městě se dodržuje kultura, takže je třeba zákaz stavět mrakodrapy. V dopravě nedávno vzniknuté železnice připravují masivní výstavbu tratí po tom, co se prakticky ukončuje masivní výstavba dálnic a silnic. Stát zpevnil a vystavěl luxusní silniční síť. Postavilo se mnoho škol, nemocnic a úřadů, takže si Omán již dokáže věci i sám plánovat. Z hlediska dalšího rozvoje bude velmi záležet, kdo nahradí stávajícího sultána, protože nemá dědice. Navíc řadu let bojuje s nádory. Místní obyvatelstvo a stejně tak představitelé sousedních států si ho velmi považují. Omán prý již má řešení kdo bude vládnout, ale jméno prozatím stále nepadlo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.11. se odevzdal do provozu 28 km úsek v 6-pruhu na tahu Al Sharqiyah Expressway. Je v oblasti Al Kamil Wal Wafi. Celý tah bude dlouhý 116 km a tento projekt má být hotový v roce 2019. Nacházejí se zde i tunely.

Obrázek

Zdroj: https://timesofoman.com/article/425846
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dualizace tahu Adam - Thumrait Road

*strategický projekt vlády pro "zbytek Ománu" jižně od hlavního města
*délka: cca. 720 km
adam-thumrait.jpg
adam-thumrait.jpg (118.47 KiB) Zobrazeno 15010 x
Omán zahájil další tendrování pro dualizaci úseků na Adam - Thumrait road. Půjde o podsekci od Haima - Thumrait v délce 400 km. Jde o vnitrozemskou silnici. Práce mají trvat 36 měsíců a obsahují jak novou výstavbu mostů a tunelových sekcí tak i dobudování odvodnění, aby silnice získala zcela jiný kvalitativní rozměr.

V této souvislosti je důležité uvést, že se v 05/2019 odevzdalo do provozu 140 dualizovaných km na tahu Adam - Thumrait road. V 04/2019 dalších 41 km a do konce tohoto roku to bude dalších 40 km. :idea:

http://www.omanobserver.om/140km-stretc ... ect-opens/
http://www.omanobserver.om/bids-invited ... t-project/
http://www.omanobserver.om/new-41-km-st ... oad-opens/

Je nutno si uvědomit, že Omán tak dobuduje asi 720 km dualizované silnice napřič Ománem až prakticky ke hranicím Jemenu. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Omán tendruje Musandam road project: Daba - Lima - Khasab Road, co je jeden z nejnáročnějších silničních projektů v sultanátu:
Dibba je v SAE, kousek severně je Dibba v Ománu. Dnes nevede souvislé propojení s Limah, ale po novém bude vést.
Dibba je v SAE, kousek severně je Dibba v Ománu. Dnes nevede souvislé propojení s Limah, ale po novém bude vést.
om.JPG (39.13 KiB) Zobrazeno 14417 x
*krajní severní území Ománu s min. obydlením a velmi špatnou dostupností v rámci území
*dualizovaný tah má mít délku 55 km (dnes více než 2x tolik přes pohoří)
*odhadované náklady jsou až 1 mld. USD
*celkem výstavba 65 km silnic
*bude tady 10 tunelů v celkové délce 9 km; nejdelší bude mít 2,2 km
*bude tady 19 mostů v celkové délce 3,6 km; nejdelší bude mít 420m
*bude tady 9 hlavních a 11 menších křižovatek

Nabídky předkládají firmy z Ománu a Turecka.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Omán slaví dnešním dnem 49. Národní Den

... a při této příležitosti tady uvedu cestu vývoje po současnost v návaznosti na smysl fóra ...

Přesně před 49 lety dnešní sultán, o kterém jsem psal vícekrát, Qaboos bin Said al Said svrhl svého otce a chopil se moci. Zrealizoval za tu dobu mnoho významných reforem a pokračuje v tom i nadále navzdory vysokému věku a novým nemocem; značně pochudl v minulých letech což je důsledek těžké opakované nemoci. On se narodil 18.11.1940, takže má dnešním mj. 79 let. Tyto oslavy trvají mnoho let a jsou na jeho počest. Omán byl kdysi opravdu chudá země, kde bylo 10 km zpevněné silnice, kde nebylo prakticky vůbec nic. Omán nevlastní zas tak vysoký objem ropy jak jeho bohatší sousedé na sever, a proto sultán sice vystavěl infrastrukturu z ropy, ale nastavil fungování ekonomiky do podoby, ve které nebude stát závislý na ropě. Navíc k tomu vede i obyvatelstvo. V hlavním městě nenaleznete typické obchodní čtvrtě, jaké je vidět v hlavních městech Kataru, SAE atd. Sultán slíbil vybudovat moderní stát. Samozřejmě v základním dokumentu se odvolává na vůli Aláha.

Omán dnes:



Pohledem do minulosti:

1. problémem, který sultán viděl byl samotný počet obyvatelstva. S tím by stát nikdy nebyl plně soběstačný. Populace se má prudce zvýšit a to se i děje. Já jsem taky aktualizoval počet obyvatelstva, z 3,3 na 4,6 mil. a to tady v roce 1970 žilo kolem 0,8 mil. obyvatel. I v hlavním městě kde kdysi žil 1 mil. je to dnes 1,7 mil. Toto se děje prostřednictvím sociálního modelu, kdy žena má být doma a starat se o děti. Kdy stát garantuje vzdělávání. Zpočátku s najatými lektory a masivně se budoval rozsah škol.

2. problémem, který sultán pochopil byla totální infrastrukturní zaostalost. Tehdejší vyspělé státy mají to, co právě Omán vůbec neměl. Chybějící dopravní spojení nejen pro tehdejší počet obyvatelstva, ale i pro celkový cíl, až se populace zvětší. Silnice, dálnice, nemocnice, školy, bydlení.

3. problémem, který sultán musel vyřešit byl samotný fakt, z čeho tyto reformy zaplatí. Po objevení nalezišť ropy se nejdříve investovalo tam a to tak, aby se zvýšila kapacita těžby a stoupl příjem do vysokých přebytků, které následně dokázal investovat do výše zmíněného.

Samozřejmě, mezitím Omán financoval samotnou výstavbu centrálních sídel vlády a jednotlivých úřadů. Armádu, aby Omán odolal nestabilnímu Jemenu a aby měl adekvátní místo v prostoru GCC. Nutno dodat, že vládce je respektovaný pro svůj věk i novou vládnoucí elitou v S.A., Kataru, Kuvajtu, SAE atd.

Začala se budovat síť zpracovatelů potravin, masa. Chovat dobytek. Dovezl se z různých částí planety. Ta nejlepší plemena. I s odborníky, ale dnes jich má Omán ve vlastní režii. Potravinová soběstačnost je nevyhnutná při nárůstě počtu obyvatelstva a bylo nezodpovědné jí nenavýšit a spoléhat se na dovoz, když časem ta ropa nebude. Třeba farma Mazoon, která se nachází v regionu Al Sunaynah, s rozlohou 15 km2 zahájila produkci letos. Bylo na ní dovezeno na 1600 ks krav z Austrálie. Celkem jich tam bude 8250 v roce 2020. Produkce mléka bude stoupat až do roku 2026 na 200 mil. l mléka ročně s celkovým cílem v roce 2040 na 900 mil. l mléka. Oblast Al Sunaynah byla pro tuto farmu vybrána proto, že je zde dostatek vodních zdrojů, orné půdy a příjemné klima. Produkce se zaměří na mléko, jogurt, smetanu, sýry a další. Jedná se o projekt podporovaný místní vládou, do kterého bylo investováno na 260 mil USD. Tohle tady nebude jediná mlékárna a jediná farma.

Jak šel ale čas, tak se objevují nové a zcela nečekané problémy a výzvy. Klimatické změny přinášejí tradičnímu obyvatelstvu problémy v obživě. Sultán tedy inovoval program pro rybáře. Podstupují edukaci, že lovné oblasti jdou hlouběji do oceánu a oni za několik desítek neuloví nic. A tak to není budoucnost pro jejich děti a tak jak se musela celá krajina přizpůsobit "novým věcem", tak se musejí i oni. Omán se tedy zaměril kromě rozvoje průmyslu (nejdříve zpracovatelského týkajícího se i potravinářství) na to hlavní a tím je sektor služeb, kde jednoznačně vítězí z hlediska minimální náročnosti cestovní ruch. Vláda "jen" potřebuje edukovat personál pro hotely. Vytvořit legislativní rámec, zlepšit vizovou politiku, zajistit bezpečnost. Navyknout na ten fakt budoucího příjmu, který je dnes jen v plenkách i zvyšek obyvatelstva.

Obyvatelstvo slaví. Tyto národní dny jsou tady něčím jako pro nás Vánoce. Všude je výzdoba v národních barvách. Obyvatelstvo tančí a oslavuje zdraví sultána. Spontánně na ulicích, ale program je to obsáhlý: vystupuje armáda, policie a účastní se toho samozřejmě celá rodina. Sultán nemá děti, ale má širší příbuzenstvo. Tím bude pravděpodobně vyřešen i problém, který rezonuje stále více a sice kdo oblíbeného vládce nahradí.

Proměna z ropního státu na jiný stát má trvat až do roku 2040. K tomu sa zavedla Vize 2040: https://www.2040.om/en/ a její cíle se snaží naplnit Národní plán, který je vždy aktualizovaný vládou vzhledem k sestavení rozpočtu na další rok. Tedy tak jak i v mnoha dalších státech tohoto typu. Prudký propad cen ropy způsobil, že se ten proces urychluje a je to hlavně unikátní páka na obyvatelstvo, které ví, že když nebude ropa, tak nebude ani vyšší životní standard. A když jsou nízké ceny ropy, tak nejsou ani takové příjmy. První roky nízkých cen vykryl fond, kde byl přebytek z prodeje určený na budoucí rozvoj a transformaci sultanátu. Ale sultanát si již i půjčuje, stejně jak okolní země. Pokračují masivní investice do budování státu a proměny struktury ekonomiky.

O tom, že je tady vybudovaná dálniční síť není pochyb. Teď se realizují i složitější úseky skrz pohoří, tunely nebo viadukty ponad rokliny. Vývoj přinese i výstavbu železniční sítě, přičemž o tom jsem ve vlákně rovněž psal.

Z hlediska diplomacie stojí Omán více uprostřed ve sporu S.A. s Katarem, ale prosazuje názory S.A. I v tom, že Izrael má právo na svojí existenci a podpora Palestiny se umrtvila pro její teroristické aktivity proti Izraelu. V tom je stejný názor jak s dalšími zeměmi GCC kromě Kataru. Omán tak buduje i přístavní zařízení, rozvíjí logistické aktivity v přepravě hlavně mezi Asii a prostorem GCC. Vzhledem k (nejen) pozemní blokádě Kataru ze strany S.A. mnoho tovarů jde do Ománu a odsud do Kataru. Obcházejí se tím některé bariéry. Sultán společně s tím kuvajtským není přesvědčený o správnosti blokády kteréhokoliv člena GCC.

Sultanát vynákladá značné peníze na obranu. V roce 2018 to bylo 8% HDP, roky předtím i 10%. Je to dáno tím, že generace mladých mužů má absolvovat základní zručnosti a také tím, že se dbá na tradiční způsob života. Patří k tradicím, aby muž dokázal ochránit rodinu. Vyřešil se tím i problém co se zvýšenou mladší populací v čase, kdy ještě nebude tolik práce pro ní. Omán je tak zcela jednoznačně i suverénní stát s přiměřeným stavem armády bez expanzivních cílů.

Obyvatelstvo poslední roky musí ale strpět i novinky, které patří ke státům s vyšší životní úrovni a sice aby bylo z čeho všechno financovat, tak jak i jinde v prostoru GCC se zavádí různé daně a snižují subvence, protože se stenčují příjmy z prodeje ropy. Ale nějak zásadně to nepřekáží, protože stoupá životní úroveň. Přiměřeně k tomu stoupají patřičné sociální výdaje tak, aby to neohrožovalo zadané národní cíle. 100% daň bude zavedena na veškeré tabákové výrobky, alkohol, energetické nápoje a vepřové maso. 50% daň pak na sycené nápoje. To jen tak pro představu. Omán není členem organizace OPEC a tak je největší producent surové ropy v regionu mimo členské státy OPEC a dlouhodobě doplácí na nízké ceny ropy.

Sultán jen pomalu zavádí větší fiskální reformy, takže deficit státního rozpočtu je kolem 9% HDP. Ale hospodářský růst patří nadále k větším. HDP je kolem 80 mld. USD, letos dosáhne hodnot z r. 2014. Navzdory stagnace z ropního průmyslu Omán nepolevil v proměně státu. Nezastavila se výstavba infrastruktury, nezastavil se nárůst populace, nestopla se edukace obyvatelstva, ale naopak se všechno udrželo. Ale společně s tím se rychleji zavádějí poplatky a nové daně; na západě zcela běžné. To vytváří tlak na růst HDP, který již není tak vysoký jako předtím, protože klesla spotřeba. To má ale zase příznivý dopad na import co se o mnoha jiných státech v prostoru GCC říct nedá. Nezaměstnanost je na úrovni cca. 16%, co vzhledem k nastavení sultanátu je více než dobrý ukazatel. Lidé jsou vedení k práci. S cílem pracovat na sobě od malička. Státní dluh atakuje 50% HDP a de facto vystoupal právě za ty uplynulé 4 roky. Je to důkaz toho, že proměna na ne-ropní stát je nutností a je to tady rychleji než se zdálo v prvopočátcích. Proto pokládají sultána za vizionáře a děkují mu za všechno co dokázal pro Omán navrhnout a zrealizovat. S ohlédnutím se na okolní svět mohou vidět rozdílnosti, že to tak nemuselo vůbec být. Ománské obyvatelstvo tedy nemá až tak vysoký životní standard jak některé další země GCC, ale je možná mnohem šťastnější. Vypovídá o tom celková nálada v zemi a kladný přístup k rozvoji všeho. Těžba ropy a plynu se podílí na chodu sultanátu již s podílem nižším než 50%.

Aktualizoval jsem základní údaje i linky.

Omán umí zasáhnout nepřízeň počasí (aktuální záběr):
1077362.jpg
1077362.jpg (27.19 KiB) Zobrazeno 14168 x
Přípravy a oslavy 49. výročí ománských svátků nejvyššího významu se dají pak dohledat na YT. Jsou v tom i záběry na výzdobu podél dálnic, na budovy v hlavním městě a na běžný život zde. Pro ukázku:











Délka zpevněných silnic, o které se stará ministerstvo dopravy je v rozsahu 15.000 km. Délka štěrkových silnic, o které se stará ministerstvo dopravy je dalších 17.300 km. Celkem se tedy sultanát stará z centrální úrovni o asi 27% rozsahu silniční sítě. Zbytek mají na starost regiony. Ty jak jsem uvedl výše i na příkladu zajištění potravinové soběstačnosti investují i do toho. Tak je garantován i podíl na moci a dobré rozdělení, které přináší klid a mír. Ministerstvo dopravy v roce 2018 uvedlo do provozu téměř 400 km dálnic, dualizovaných silnic a silnic a v rozestavěnosti je dalších asi 650 km. Dálniční síť je páteřní stejně jak dualizované silnice. Jde o to, že dálnice mají unést větší podíl dopravy. Úspora pobřežní zóny z hlediska zastavěnosti se le více dopravně řeší (čím dál na východ a jih od hl. města) dualizováním tahů nebo výstavbou 4-pruhu poza vesnici/město tak, že se vlastně vytvoří obchvat. Z pochopitelných důvodů jsou nejlepší podmínky pro masivní bydlení v rámci hlavního města a pásu směrem na SAE, a i proto se právě zde staví dálnice. Jedno na druhé navazuje a než se postaví železniční síť, tak tento segment dopravy převzal na sebe další budoucí rozvoj státu. Snižují se tak další náklady na výstavbu kolem nových tras těchto silnic. Dále se zrealizovalo v roce 2018 mnoho dalších kategorií objektů: 25 MÚK, 21 mostů, 5 nadjezdů/flyoverů, 15 podzemních přechodů pro chodce, 2 mosty/lávky pro pěší a 32 silničních tunelových sekcí.

Síť dálnic a dualizovaných silnic byla ke konci roku 2016 dlouhá 2.300 km. Přitom ještě v roce 1990 tady bylo jen 3.800 km silnic s asfaltovým povrchem. Od roku 2017 je již i parametr 8-pruhu mimo města. Běžně tady vede dálnice nebo dualizovaná silnice s novou MÚK, kde část pruhů od ní končí prozatím v poušti, ale již s výhledem pokračování další výstavby kolem. A běžně tady vede vedle sebe nová silnice a dualizovaná silnice. Pak se setkávají u MÚK při některé dálnici. Jednotlivě na sebe navazují tak, aby se každý dostal kam chce bez toho aby se jakkoliv zdržel. Kongesce tady jsou v rámci hlavního města, co je normálním jevem. I s tím se začne brzo něco dělat, protože se uvažuje o vybudování MHD. Ve vnitrozemí se žije náročněji vzhledem k nedostatku vody. Existují plány da větší odsolování a výstavbu vodovodních zařízení, ale vše s posunem čase, nárůstem populace a na to navazujících segmentů. Kdokoliv další to bude mít snadnější právě v tom, že všechno k tomu potřebné sultán Qaboos bin Said al Said vybudoval a následník nemusí řešit nedostupnost veškerého území a nechápavost místního obyvatelstva, i když je samozřejmě velké želání, aby vládl i nadále on.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Omán se začne věnovat zajištění zvýšení bezpečnosti silničního provozu. V roce 2018 zemřelo při DN celkem 545 osob, z toho 466 než se dostalo do nemocnice. Úmrtí na silnici tak patří k jednomu z hlavních rizikových faktorů v zemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

O 2 příspěvky výše jsem psal k sultanátu znovu více a dnes sultán Qaboos bin Said al Said, který pozvedl Omán na moderní společnost (myšlením lidí) i stát, kde nebylo nic a dnes je infrastruktura, jakou má málokdo na této planetě, zemřel. Nezanechal po sobě následníka, ale rodina už vybrala následníka, kterým je jeho bratranec a dosavadní ministr kultury Haitham Bin Tariq Al Said. Působil ale i na poli zahraniční diplomacie. Získal studium na Oxfordě, byl 1. lídrem ománského národního futbalu a co je hlavní je fakt, že je členem pro radu, která dohlédá na Vizi 2040.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 20.1. se odevzdalo 67 km rychlostního tahu Al Sharqiyah Expressway mezi Bidbid a Al Kamil Wal Wafi. Celý tah je tak již dlouhý 191 km a zmíněných 67 km jsou 4 úseky:

* Shuwasi -governorate border (20 km)
* south of Ibra - Al Wasil (15 km)
* near Bidiyah - sever Al Kamil Wal Wafi (20 km)
* Al Kamil Wal Wafi bypass (12 km)

Parametry tahu jsou 2x3, prochází přes hory ve vnitrozemí Ománu a spojuje Bidbid se Sur. Ve výstavbě je i chybějící úsek Al Kamil Wal Wafi - Sur.

https://timesofoman.com/article/2597761 ... to-traffic
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Vyhlídky Ománu do dalších let: https://www.atlanticcouncil.org/blogs/m ... re-global/ . Omán čeká snížení výdajů do infrastruktury, ale taky celkové fiskální změny, protože Vize 2040 se bude muset urychlit, protože stát nemůže čekat s těmito cíly až do roku 2040. Je velké štěstí, že Omán stačil doposud investovat ohromující zdroje do změny myšlení lidí a do výstavby infrastruktury všeho druhu. A Naštěstí se neočekávají větší problémy ani s akceptací finančních opatření vlády na straně obyvatelstva, protože krize kolem COVID-19 je i zde a každý vnímá další propad cen ropy a i nezájem o cestovní ruch, na který mj. Omán stavil mezi všema prioritama. Rating Ománu byl třeba agenturou Moody´s snížen letos již 2. krát. Značné šetření se dotkne i armády, ta má snížený rozpočet o 10%, tedy asi 0,9 mld. USD. Další snížení rozpočtů se dotýká dalších vládních agentur, které nesouvisejí s Vizí 2040 a celkem musejí ušetřit další bezmála 0,5 mld. USD. Rozpočet byl sestaven na cenu Crude ve výši 58 dolarů a cena je průměrně na úrovni 30 dolarů, takže i když se již ropa podílí díky reformám ex sultána na chodu země podílem nižším než 50%, tak stále to je vysoké číslo a tyto peníze zemi jednoduše chybí. Omán letos dosáhne dalšího vyššího deficitu, což bude mít za následek zvýšení dluhu a zvednou se náklady na jeho obsluhu.

Pro další roky se budou muset stanovit priority do rozvoje infrastruktury tak, aby se i tady dosáhlo snížení financování o alespoň 10%. Méně důležité projekty se odloží aneb projekty za příliš vysoké náklady se musejí znovu posoudit jestli se doopravdy vyplatí.

Tady jsou plánované detaily k celému hospodaření pro rok 2020 jak to mělo být: https://www.omanobserver.om/omans-gener ... -a-glance/ .

Z hlediska epidemie COVID-19 je tady přes 83 tis. případů a více než 600 mrtvých. Kolem 78 tis. se uzdravilo. Od konce července se situace zlepšuje. Nebýt reforem za uplynulé dekády, tak Omán měl zcela jiná čísla. Siť nemocnic a zcela jiné možnosti edukace a možnosti informování jsou tím, co tady pomáhá udržet stabilní situaci.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 11.5. se do provozu odevzdal dualizovaný tah Highway 13 v délce 13 km západně u Nakhla. Je v dálničních parametrech.

Mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=23. ... 30/57.7658

Zdroj: https://www.omanobserver.om/new-barka-n ... oad-opens/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále se dne 22.7. odevzdal do provozu 16 km úsek na tahu Al Sharqiyah Expressway v území Al Kamil Wal Wafi. Úsek tvoří obchvat města. V provozu je již 207 km z plánované délky tahu 246 km.

Mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=22. ... 35/59.2189

Zdroj: https://timesofoman.com/article/3017335 ... ed-in-oman
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací.

Z hlediska základních cílů státu se je dařilo doposud zvládat dobře. Z 3 mil. populace v roce 2010 je dnes 5,1 mil. národ. Nesoběstačná populace se tak mění na soběstačnou pro novou budoucnost, když Omán nedisponuje velkými zásobami ropy a právě krize kolem pádu cen a nyní COVID-19 ukazuje i samotným lidem v zemi, že byl nejvyšší čas zahájit změny na závislosti na jedné komoditě. Stát čelí poslední roky zvyšujícímu se zadlužování a musí zahájit omezení výdajů, ale to tady neznamená, že se již nebudou stavět rychlostní tahy atp. Jen se to nepochybně omezí stejně jako všechno.

Musandam road project: Daba - Lima - Khasab Road (tady je zmínka tohoto extra složitého projektu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 21#p197921 ), novinky:

*přidání tunelů: https://www.zawya.com/mena/en/business/ ... 165505535/
*od 09/2020 se tendruje 2. fáze

Základní cíle pro rok 2030 :arrow:

Detailní popis: https://omanportal.gov.om/wps/portal/in ... NTEXT=null



Vize 2040 :arrow:

https://www.oman2040.om/vision-en.html

Stav hospodářství:

*k 06/2020 byl deficit st. rozpočtu ve výši 2,2 mld. USD
*v 07/2020 se zahájila debata určení priorit ministerstev Ománu s cílem sestavení nejbližších rozpočtů
*sultanát dosohál v 08/2020 historického deficitu státního rozpočtu a vláda chce zrychlit jeho snížení
*HDP pro nízké ceny ropy stagnuje a pro pandemii COVID-19 se nedaří rozvíjet cestovní ruch
*státní investiční fond určený pro budoucnost se na podzim propadl v majetku o 1/3 na 14,7 mld. USD právě pro vysoký deficit, který stát již i takhle řeší; koncem r. 2019 byl majetek v něm více než 20 mld. USD

Tady se v rámci silnic dálničního typu a dálnic bude na co dívat i v dalších letech. O tom není pochyb.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.8.2023 16:51:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 7.1. se do provozu odevzdal 18 km úsek Highway 31 v poušti mezi Adam a Thumrait. Takže již 280 km z 318 km Highway 31 prošlo upgradem v rámci dualizace silnice.

Zdroj: https://www.omanobserver.om/new-18km-st ... r-traffic/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Omán byl zasažen extrémníma srážkama a bohužel zemřelo při těchto extrémních povodních i několik lidí. Prozatím se potvrzují 4 oběti. Další 3 se pohřešují. Spadlo na 205mm srážek za 48h. Varování před špatným počasím bylo vydáno již 14.7. a opravdu se 17.7. již vícero vodních toků vylilo. Ulicemi postižených lokalit se valila vlna a bohužel ale došlo k zatopení podjezdů a další infrastruktury. Lidi to doslovně smetlo, mnoho se zachránilo v poslední chvíli.

https://twitter.com/CDAA_OMAN/status/14 ... 3502026752

Extrémní přívalové deště pokračují v Ománu i dnes.

Nově vystavěná dálniční a síť dualizovaných silnic nakonec ale plní úlohu evakuačních tras aneb bezpečnějších ostrůvků ve městech.

https://i.imgur.com/r1kvZSr.jpg

Letecky bylo vyproštěno ze střech nebo stromů až 17 lidí a dalších 5 pak z vozidel.

Bohužel z počtu mrtvých jsou i 2 děti. Vláda se bude problematice věnovat a mj. se zahájí masivní edukační kampaň, aby se o problému mluvilo. Omán v posledních letech již čelil podobným hrozbám, proto taky vystavěl složky civilní ochrany, zajistil techniku, čluny, cisterny na desinfekci atp., což bylo tehdy podrobeno kritice, ale již zemřelý sultán to považoval za nezbytnost. Ovšem obyvatelstvo prozatím neumí odsledovat tohle nebezpečí a docenit meteo služby s jejich predikcema pro nejbližší dny. O problému se již mluví i v souvislosti s obdobnou situací ve vícero západoevropských státech. Již není radno podceňovat tyto hrozby ...

Tento víkend se tak zapíše do historie z tohoto uhlu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Před pár dnama Cyclone Shaheen zasáhl Omán (a Írán) a zabil zde min. 9 osob navzdory všem varováním. Způsobil enormní materiální škody nevýjimaje silniční infrastrukturu. Výsledkem jsou bezprecedentní škody, které v historii země nemají obdobu.
om.JPG
om.JPG (139.38 KiB) Zobrazeno 5977 x
Omán se snažil včas evakuovat rozsáhlá pobřežní území. Odhadovalo se, že co se přívalových srážek týče, tak 2 oblasti dostanou 200-500 mm, ostatní 100-300mm, což je obojí extrém. Omán udělal maximum co udělat šlo pro záchranu obyvatelstva v ohrožených oblastech a mobilizoval již předem stovky ks těžké techniky.

https://pbs.twimg.com/media/FAyOA0EXoAM ... ame=medium

https://video.twimg.com/ext_tw_video/14 ... mp4?tag=12

Rozsáhlé povodně. (nánosy bahna, poškození silniční a energetické infrastruktury)
Sesuvy půdy. (smrtelné důsledky)
Utopená vozidla jak v hlavním městě, tak v horských oblastech stržené i se silnicí a po proudu unášené mezi horama.
120 km/h, v nárazech až 190 km/h
10m vlny

Vláda uvolnila peníze pro obnovu silnic a energetiky a nasadila civilní ochranu, armádu a další složky do odstraňování následků po katastrofě.



Meterologická služba připisuje intenzitu bouře na jednou za 120 let.

Ostatní státy na polostrově deklarují pro Omán pomoc, což je ostatně pro tento región tradiční myšlení pro solidaritu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.11.2021 12:46:59, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 28.7. se do provozu odevzdala nová dualizovaná silnice Highway 3 na severu země v délce 6,5 km. Tah spojuje Al Batinah Expressway a hranice se SAE u Aswad.

SAE mají hotovo již od roku 2011 tento hraniční přechod, ale Omán to dobudoval na rychlostní poměry až nyní.

https://timesofoman.com/article/119549- ... al-batinah
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Silnice Salalah-Thumrait Truck Road (STTR) – první svého druhu v Ománu – bude mít 67 km, speciálně pro těžká vozidla a bude první silnicí sultanátu, která zavede mýtný systém.

V prohlášení k rozpočtu 2020 MF uvedlo, že jedním z klíčových projektů, který bude realizován, bude další rychlostní silnice podél stávající silnice Salalah-Thumrait. "Kamiony budou povinny platit servisní poplatek za použití rychlostní silnice."

Tato silnice pro kamiony by vedla souběžně s dálnicí 31, protíná horské pásmo. Vedle něj by tak vznikla druhá rychlostní silnice, konkrétně pro kamiony.

Pro představu, kde to je:

Obrázek

https://www.muscatdaily.com/2022/11/28/ ... toll-road/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

Omán potřebuje opravit stávající silniční spojení, která byla poškozena změnou klimatu, a také doplnit současnou síť. Provedení nezbytných prací požadovaných v roce 2023 bude podle ministerstva dopravy, komunikací a IT vyžadovat rozpočet 2,6 miliardy USD.

Podle ministerstva dopravy, komunikací a IT to představuje významný nárůst oproti 88,5 milionům dolarů ve výběrových řízeních udělených na údržbu, opravy a vylepšení silnic v Ománu během roku 2022. Dalších 80 milionů dolarů bylo vynaloženo na zlepšení dopravy a logistiky v Ománu během roku 2022.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Omán

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: tady ( viewtopic.php?p=200318#p200318 ) jsem psal širší informace s ohlédnutím zpátky, v rámci 49. výročí ... a doplním grafickou informaci dle regionů a jejich silnic z toho textu vyplývající celkové počty jsou tak hezky rozvedené a lze pozorovat +1000 km asfaltových silnic během 3 let:
1.JPG
1.JPG (55.23 KiB) Zobrazeno 353 x
2.JPG
2.JPG (59.31 KiB) Zobrazeno 353 x
:arrow: Zakázka na první fázi projektu státní silnice č. 32 v Ománu udělena (chybějící informace)

27. června 2022 od MICHELLE NGUGI

Zakázka na první fázi projektu Státní silnice č. 32 byla oficiálně zadána. Zakázku na projekt zadal veřejný úřad pro zvláštní ekonomické zóny a svobodné zóny (Opaz) . Opaz je vládní orgán v sultanátu Omán.

Národní silnice č. 32 se nachází ve zvláštní ekonomické zóně v Duqm (Sezad) , největší zvláštní ekonomické zóně v regionu Středního východu. Má délku asi 16 km. První fáze začíná od silnice před rafinerií Duqm na sever a ke vstupu do centra Duqm na jih.

Rozsah projektu Národní silnice č.32

Stavební práce projektu budou zahrnovat vybudování šesti jízdních pruhů. Jízdní pruhy budou mít šířku 120 metrů. Navíc budou odděleny pevným středem. Součástí prací bude také výstavba 4 signalizovaných křižovatek a také jednoho kruhového objezdu.

Dále bude součástí projektu Národní silnice č. 32 instalace sloupů chytrého osvětlení (LED) a dopravního značení. Silnice je údajně navržena s vysokými specifikacemi, aby se zabránilo hromadění povrchové vody a záplavám. Je to díky navrhované výstavbě 3 hlavních betonových mostů pro vádí v Say, Jurf a Dangert.

Odpovědný za řízení provozu společnosti Sezad, Ing. Yahya bin Khamis Al-Zadjali uvedl, že projekt je zásadní dopravní tepnou. Yahway vysvětlil, že projekt spojí ty, kteří přicházejí ze severu zóny do centra.

Projekt Národní silnice č.32 má sloužit stále rostoucímu pohybu nákladu a osob. Silnice bude také navržena s vysokými specifikacemi. Tyto vysoké specifikace budou zavedeny, aby se zabránilo povodním a hromadění povrchové vody.

https://constructionreviewonline.com/ne ... n-awarded/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“