Kolumbie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

změny kolem projektu tunelu Toyo :arrow:

*jde o náročný projekt, který je tady vícekrát opsaný (nutno zvolit funkci hledat)
*aktivně se buduje a hotovo je asi z 20%
*staví se tunel a 1. etapa (17 mostů, 7 tunelů a 4,4 km silnice)
*tendruje se 2. etapa, která se má brzo zahájit a jde o 19,4 km silnice

Projekt tunelu Toyo měl původně stát 603,5 mil. USD, ale nové nacenění je na částce 824,4 mil. USD pro celou řadu změn v technických řešeních. Do provozu se dostane nejdříve v roce 2024.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolumbie posouvá dopředu další silniční projekty :arrow:

V hlavním městě Bogota se dokončil projekt s dokumentací na Calle 13 a Accesos Norte II, kterých tendrování se má zahájit ještě letos:

*Calle 13 bude o rozšíření 11,5 km úseku na 6-pruh. Práce obnášejí i novou infrastrukturu pro pěší a cyklisty a vyjdou na 1,15 mld. USD
*Accesos Norte II se týká 10,4 km úseku, který se přestaví na 10-pruh včetně pruhu pro autobusy a tady očekávájí náklady ve výši 493 mil. USD, přičemž se úsek zpoplatní


Dále se připravuje nový 740m dlouhý most, který spojí Girardot s Ibague a Cajamarca v departementu Tolima. Ve stejném čase se postaví 6 km úsek mezi Chicoral a Gualanday. Rovněž se začne rekonstrukce silnice spojujících Bogotu s Villavicencio a Bogotu s Villeta. Postaví se i 2 nové MÚK na silnici, která spojuje Armenia s Pereira a Manizeles a vylepšení se dočká i silnice, která spojuje Tibu a Convencion.

Kolumbie odebrala zakázku realizace 447 km koncesního modelu pro silnici Santana - Mocoa - Neiva společnosti Grupo Solarte. a zadala jí společnosti Grupo Ethuss. Projekt se mezičasem prodražil z 956 mil. USD na 1,02 mld. USD.

Další veliký projekt jsou práce na silnici, která spojuje Popayan se Santander de Quilichao a tady se odhadují práce na 493 mil. USD respektivě celkovou potřebu 692,5 mil. USD. Jde o součást balíku 4G. Daná silnice se v délce 78 km zdualizuje, včetně výstavby 31 mostů. Navyše se vylepší 18 km dalších silnic a instalují se 2 nové mýtnice. Výstavba má trvat 36 měsíců.

Jsou to tedy další projekty v řádu za miliardy USD, které se buď to blíží do tendrování nebo se již rozbíhají. :jidlo:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.7.2019 19:17:50, celkem upraveno 2 x.
Důvod: doplnění informací
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

National Route 40, stav a novinky na silnici kolem výstavby tunelu La Linea
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... tcount=223

Tedy odklad ale snad poslední a bude to tak, že kolem let 2020/2021 se to opravdu do provozu všechno dostane.

Celkový rozvoj, masivní investice do horských dálnic/dualizovaných silnic je enormní a zcela se mění tuto a další dekádu charakter pomalé jízdy po silnicích, kde dominují úzké silnice plné serpentin do nové podoby kvalitnějšího cestování. Z hlediska velikých měst je na tom již město Medellín lépe než Bogota a to vlivem investicí do MHD. Na druhou stranu Bogota je veliká metropolitní oblast, kde žije tolik obyvatel jak v celé ČR a ty investice tam se realizují ve větší míře, ale nepostačuje to. Z hlediska celkové úrovně dopravní infrastruktury vkládá Kolumbie řadu let veliká % HDP do investicí a posouvá to tento stát dopředu, k úrovni Brazílie. Jedničkou je i nadále Chile. Problémem mnoha horských dálnic je slabá příprava a studie a tudíž vícero nečekaných geologických problémů co prodražuje projekty, s čím se nedokáží místní firmy vyrovnat a tento proces pak prodlužuje výstavbu. Jsou zde sice i problematické stavby z hlediska stavebního (kolaps mostů, sesuvy svahů nebo odchýlení mostu od napojení) a to je zase důsledek špatného nastavení státních firem a systému kontroly staveb.

Cílem je propojit všechna veliká města kvalitními silnicemi včetně napojení na okolní země a bojovat s kongesciemi ve větších městech. Mimo toho se investují veliké peníze do MHD ve městech, do přístavů, aby se využil námořní potenciál a do letecké infrastruktury. Železnice jsou v absolutním úzadí oproti silnicím. V roce 2022 má být hotovo na 12600 km hlavních silnic a dálnic po celé zemi. 20-roční úsilí s každoroční částkou se všemi zdroji financování ve výši 3-4 mld. USD kde dominují silnice.

https://home.kpmg/content/dam/kpmg/co/p ... 2018-1.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolumbie zahájila tendrování v rámci balíku 4G (4. generace infrastruktury) na 114,1 km dlouhý 4-pruhový rychlostní tah Buga - Buenaventura (tady v tomto prostoru se realizuje i dálnice Mulalo - Loboguerrero - dá se dohledat v tématu). Rozdělí se na 2 úseky :arrow:

*55,4 km dlouhý úsek Buga - Loboguerrero, kde se odhadují náklady na 359,5 mil. USD
*58,7 km úsek Loboguerrero - Buenaventura; tady bude i 1,4 km dlouhý tunel a náklady mají být ve výši 362,8 mil. USD

Ve městě Buenaventura žije kolem 0,5 mil. obyvatel, ale hlavně je to přímořské přístavní město, takže regiony v dosahu se snaží na něj zlepšit napojení, čímž se podpoří růst hospodářství. Částečná dualizace a přestavby z r. 2014 jsou zde.

Výstavba jde formou koncese/PPP a s výstavbou se začne dle průběhu jednání v roce 2020. Na části stávajícího 4-pruhu byl sesuv.

https://www.portafolio.co/economia/infr ... dos-531666




Dále, zajistilo se financování ve výši 593,6 mil. USD od vícero bank (Overseas Private Investment Corporation (OPIC), Spain's credit institute Instituto de Credito Oficial, JP Morgan, MetLife, Banco Santander, Sumitomo Mitsui Banking, Mitsubishi UFJ Financial Group, Credit Agricole, and Bank of China) na výstavbu dalšího projektu z balíku 4G a to 83 km Pasto - Rumichaca :arrow:
5.JPG
5.JPG (54.68 KiB) Zobrazeno 21302 x
*projekt obnáší 78 km výstavby 4-pruhu mezi Rumichaca a Catacumbo, tedy až po hranice s Ekvádorem
*5 km úsek Catacumbo - Pasto což je obývaná oblast a bodová závada pro cestování se dostane vylepšení parametrů
*celý projekt je řízený koncesionářem Union del Sur: https://uniondelsur.website/

Díky tomuto silničnímu projektu se zkrátí doba cestování mezi jižní Kolumbii a Ekvádorem o polovinu.

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 7:49:42, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.8. se inaugurovala stavba tunel Oriente. Znovu jde o projekt, kde je vícero tunelů a mostů a tedy ne jen o jeden tunel. Cílem projektu bylo zlepšení cestování na trase NR 60, Medellin - letiště Rionegro (José María Córdova International Airport); hlavní tunel má délku 8,2 km. Nejedná se o dálniční parametry, ale oproti původní trase státní silnice je to nebe a dudy. Celá nová trasa je v délce 24 km, dokončení se oddálilo pro problémy s geologii a špatnou přípravou se to dokonce prodražilo, ale výsledek je již k mání. Cestování se zkrátilo o 60% na 20 minut. Seskupení firem se skládalo ze 73 firem a strojírenských podniků a výstavba nakonec stála asi 1 mld. USD. Letiště je stále více využíváno a investice se vyplatila, protože zajistí další rozvoj oblasti. Pro provoz pomůže i výběr mýta. I když je forma 1+1 silnice, tak jsou zde MÚK, viadukty a mosty a silnice má vysoký standard prakticky na úrovni 1/2 profilu dálnice.

Obrázek

http://www.tuneloriente.com

stav z 08/2019:


ke srovnání stav z 10/2018: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 97#p172897

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.9.2020 12:08:54, celkem upraveno 2 x.
Důvod: +mapka
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový silniční upgrade pro hlavní město Bogota se realizuje mj. na 13 km tahu Avenida Guayacanes, kde každý směr jízdy bude mít po novém 3 jízdní pruhy mezi Bosa a Kennedy. Práce obsahují mj. i 12 km cyklostezek. Náklady na projekt jsou v propočtu 139 mil. USD a hotovo má být v 08/2021.



Problém i sledované stavby mostu Hisgaura je stále nevyřešený. :!: Most nenaplnil základní technickou normu a stát nechce převzít stavbu, která dle posudku od zhotovitele a samotného zhotovitele je sice mimo normu, ale není to problém pro bezpečnost provozu. Státní úřady chtějí de factu přestavbu mostního objektu. Zhotovitel, tedy společnost Sacyr nyní vykonává testy integrity a strukturální pevnosti konstrukce. Je vidět, že mostovka je zvlněná a povrch není navíc hladký. Státní úřady nemají obavy o krátkodobé plnění funkčnosti mostu, ale obávají se o to, že by se most musel přebudovat mnohem dříve než na jiných nových stavbách, a proto požadují přestavbu středové části mostu.

kde se most nachází a vývoj jeho výstavby:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 18#p147418
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 56#p160356

stav, který se "řeší" po dostavbě:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolumbijská armáda zesilnila armádní ženisty a inženýrské tímy. Jsou v nasazení po každém sesuvu půdy, nebo po povodních, když se poškodí silnice. Mají operativně k dispozici na 400 profesionálních stavařů silničního oboru včetně potřebné techniky (smluvně s jinými státními firmami). Když se právě nic neděje, tak jsou využívání ke zpevňování ulic v menších vesnicích, na čem se učí další nováčci pracovat.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Kolumbii se mj. realizuje i silniční projekt Bucaramanga - Yondo :arrow:

*je součástí pátěrního státní balíku rozvoje silnic, 4G (4. generace programu Toll Road Concession, aktuálně největšího silničního infrastrukturního programu v Latinské Americe, s rozsahem 7.000 km dálnic/silnic/tunelů/mostů v nákladech 16,5 mld. USD v 40 projektech)
*na trase se nachází i asi 600m dlouhý most nad řekou Rio Sucio (zlepší spojení mezi tunely La Pax a La Surda)
*most je hotový z asi 50%, celá silnice pak asi ze 40% (v 08/2019 byl stav na úrovni 28%)
co1.JPG
co1.JPG (105.65 KiB) Zobrazeno 20415 x
Jde o silnici přes Barrancabermeja, co když se podíváte na mapu v celkové délce 236 km. Po dostavbě bude zpoplatněná. Její cílem je zajistit zlepšení spojení na 1 mil. metropolitní město Bucaramanga s regionem bohatým na ropu a propojit jednotlivé centra regionů na trase kvalitní silnicí. Projekt byl oceněnen za kvalitu IJ Global Awards v 03/2018. Projekt se odstartoval v roce 2015 s cílem dokončení v roce 2021. Bucaramanga leží na půlcestě mezi městem Medellín a hranicemi s Venezuelou.

Provozovatelem je koncesionář Ruta del Cacao, který má licenci na 25 let: http://rutadelcacao.com.co/

Realizace této silnice zaměstnala 4900 lidí a přinese silný hospodářský impulz. Silnice bude mít celkovou délku 236 km včetně zcela nové 82 km sekce, která bude v každom směru jízdy disponovat 2 jízdními pruhy a to mezi Bucaramanga a Barrancabermeja. Budou zde i 2 tunely s celkovou délkou 5,96 km a k tomu 34 nových viaduktů a mostů (zbytek trasy se přestaví a zmodernizuje). Na její realizaci jsou ale i další požadavky nasměrované k službám v provozu: zajištění první pomoci při technických poruchách i DN, varovací dopravní systémy při sesuvech a povodních v okolí. Zajištění odtahu vozidel jako službu zdarma pro uživatele. Celý tah bude provozován ze 2 operačních center na sledování provozu, takže komunikace bude vybavená i kamerovým systémem a dalšími technologiemi. Mýto se bude vybírat na elektronickém principu.



Celkové náklady na projekt jsou vyčíslené na v propočtu 972 mil. USD. Z toho Inter-American Investment Corporation poskytuje úvěr ve výši 86 mil. USD. Ferrovial zajistil financování se 6 bankami a investorskými skupinami v 11/2018 (BBVA Colombia, Bancolombia, Financiera de Desarrollo Nacional, IDB Invest, BlackRock a Unión para la Infraestructura). Ferrovial dále prodal 11,7% tohoto projektu John Laing za 31,7 mil. USD, čím tento partner projektu získal na projektě 30% podíl.

Je to velmi solidní tempo realizace z hlediska PPP. Jak zájem o projekt, tak jeho podmínky, rovněž délka koncese a i samotné zajištění peněz a již i výstavba, která na to, že se rozběhla před rokem, tak je v dobrém progresu. I musí být vzhledem na uvedené cíle. Základní vlastníci projektu jsou Ferrovial, Cintra Infraestructuras, Ashmore Group a Mercantil Colpatria. Koncese je na 25 let s možností prodloužení o další 4 roky za přesně sepsaných podmínek z výstavby i provozu. Technologické vychytávky pro řízení provozu a další inteligentní systémy dodá Indra za 11,6 mil. USD, což se podepsalo v 07/2019. Geotechnické zkoušky realizuje BAC Engineering Consultancy Group.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

jiné hospodářské ukazatele Kolumbie:

*průměrná místní produkce kakaa je kolem 60 000 tun (110 mil. USD), před 10 lety se produkovalo 33 000 tun
*Bogota sestavila plán revitalizace území za celkem 4 mld. USD
*v roce 2020 vzroste HDP o +3,3%, ekonomiku tahají hlavně sektory průmyslu a stavebnictví
*v oblasti Buriticá se zahájí těžba zlata a to posune Kolumbii z 24. na 18. příčku ve světě
*ropa, které cena bude ve světě kolem 60 USD (Brent) zvýší rovněž příjmy do státu i do nalezišť
*roste produkce kávy, roste i její export díky transformacím využivání plantáží a cyklu jejich obnovy
*v těchto 4 městech; v Bogotě, Barranquille, Medellínu a Ibagué se navýší MHD: stát to podpoří 586 mil. USD; v Bogotě jde o postavení první linky metra a rozšíření a vylepšení autobusových linek TransMilenia, v Barranquille se jedná o implementaci metra o délce 12 km, Medellín již získal podporu na rozvoj tramvajové dopravy a další peníze půjdou do místního metra, V Ibagué stát podpoří rozvoj městské hromadné dopravy a projekt zafinancuje ze 70%
*těžební společnosti iniciují pomoc při rozvoji v krajinách své působnosti: staví se školy, nemocnice, silnice atd. v mnoha městech i vesnicích za desítky mil. USD, zvyšují si tak šance na získání prodloužení licencí dle nových podmínek státu

Bez práce je kolem 10% obyvatelstva, státní dluh je na úrovni 50% HDP.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Národní infrastrukturní agentura ANI udělila koncesi na 86,5 km tah Bogota - Villavicencio :arrow:

*zakázku dostávají: Concesionaria Vial Andina (Coviandina)
*jde o údržbu stávajících 2 sekcí trasy, k tomu výstavbu nové dualizované silnice (4-pruhy) pro 1 sekci; tady to obnáší 21 mostů a 6 tunelů, přičemž práce jsou od roku 2016 - ale tehdy pod taktovkou Concesionaria Vial de los Andes

Tento tah je vícekrát zmiňován v tématu.

https://coviandina.com/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 7:51:39, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Národní silniční institut Invias hodnotil rok 2019 :arrow:

*celkem se realizovalo 65 silničních projektů
*Invias investoval do silnic 989 mil. USD
*upgradem prošlo 1.336 km silnic a dalších 70 km se postavilo (Invias se stará o 13.000 km prioritních silnic)
*dalších 13 silničních spojení se naprojektovalo

Ještě dodám a zapakuji, že Kolumbie realizuje rozsáhlý program Horské Dálnice. Ten se člení na jednotlivé projekty, které se postupně realizují v dopravních plánech (aktuálně 4G). Horské proto, že trasy vedou náročním terénem. Často se dualizuje silnice, ale staví se i nové tunely a mosty a dálnice. Cestovní časy se zkracují běžně o polovinu. Problémem je slabší poznání geologie, co má za následek problémy při výstavbě hlavně tunelových sekcí. Většina finančně náročných sekcí se realizuje formou PPP, ale i s dodáním vládního kapitálu. Kolumbie již dekádu zlepšuje stav silniční sítě a další dekádu v tom hodlá pokračovat.

Nelze obejít fakt, že v stávajících týdnech tady zuří protesty (stejně jako v Chile, Brazílii, Venezeule) všeho obyvatelstva proti krokům vlády. Za vším hledej korupci ... vláda protesty povoluje, ale proti násilí používá ještě větší násilí.

Dle průzkumů většina obyvatelstva cítí, že se doprava zlepšuje, ale i nadále považuje 52% dopravu ve městech a i mezi nimi za velký problém, kterému vláda nevěnuje adekvátní pozornost.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Megaprojekt Most Pumarejo (ve vlákně vícekrát zmíněn) se 20.12. odevzdal do provozu. Nachází se v rámci města Barranquilla, jde o nový most. Nahradil starý most. Více informací po česky tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 81#p134881 .

https://www.rcnradio.com/colombia/carib ... -magdalena
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.9.2022 17:38:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

novinky z Kolumbie:

Sestavuje se program pro terciární silnice. Program potrvá do roku 2022. Jeho rozpočet bude v propočtu činit 989 mil. USD. Upradují se tak silnice, které jsou důležité pro jednotlivé komunity v regionech. Síť terciárních silnic je dlouhá 142.284 km. Jen asi 6% je v dobrém stavu. Kdyby se měla celá tato síť vylepšit a opravit, tak by to stálo 14,5 mld. USD. Ale vláda někde hodlá začít. Přitom je nutno si uvědomit, že celá silniční síť je v délce 206.700 km. Tento segment je zanedbaný, ale zajímavý vzhledem k faktu, že programy pro výstavbu dálniční sítě jsou v plném proudu a i když budou sehrávat i nadále význam, tak bude slábnout. V tom rozsahu celé silniční sítě jsou i ulice ve městech.

Dále, je tady další prodražení pro megaprojekt s názvem La Linea tunel. Arbitrážní soud určil, že stát musí zaplatit 3,08 mil. USD seskupení firem Constructora Conconcreto, CSS Constructores a Estyma Estudios y Manejos. Letos se má tato mega stavba, která ve skutečnosti zahrnuje vícero mostů a tunelů dobudovat. Dominantním objektem je 8,65 km dlouhý tunel. Projekt se realizuje od roku 2008 a nebere konce. V končinách ČR-SR to rovněž není nic nezvyčejné. Jedná se o upgrade National Route 40 - až 31 mostů, 25 tunelových sekcí, 3 MÚK a celkem 18 km 4-pruhu. Ve výsledku to přinese zásadní zkrácení cestovního času. Výstavba se vleče a protahuje a prodražuje. Termíny 2016, 2018 a nyní 2020. Je to sledovaná stavba ve vláknu, když by to někoho zajímalo detailněji, tak stačí hledat.

tady byl stav na jaro 2019:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Blok informací:

Tunel de Occidente: 2 měsíce před termínem je ukončeno ražení 2. roury. Celkem se od 09/2018 vyvezlo na 497 400m3 horniny. Tunel má 2 roury, v délce 4,6 km a tvoří součást Autopista al Mar 1, spojnice Medellin s Fanta Fe. Buduje jej koncesionář Desarrollo Vial al Mar (Devimar).

Tunel La Linea: Práce finišují. Na stavbu se čeká jako na sůl, protože nahradí zrádný horský přechod plnej zákrut, které obzvláště ve špatném počasí jsou nebezpečné.

Tunel Tesalia: Tunel je ražebně hotový. Jeho délka je 3,5 km. Je součástí projektu silnice Pacifico 3. Nyní se budou instalovat technologie, osvětlení a ventilační systém, takže pro provoz by mohl být hotový v roce 2021. Pacifico 3 je projekt v realizaci. Jde o 146 km silniční spojení departementů Risaralda, Caldas a Antioquia. Náklady na projekt jsou v propočtu 989 mil. USD.

Úsek silnice Chirajara - Fundadores na tahu Bogota - Villavicencio taky dobře pokračuje. Před termínem se dodělávají další práce. Nyní probíhá implementace v souvislosti s ochranou pracovníků ohledně COVID-19.

Most Chirajara: který spadl v 01/2018. Dobře pokračují práce na jeho nové výstavbě. Most by měl být hotový v roce 2024.

Město Medellin: Pro roky 2020 - 2024 se tady opraví a vylepší silnice za 129,9 mil. USD. Jde o nejvyšší rozpočet za 3 volební období. Z této částky půjde 118,7 mil. USD do ulic na zanedbanou údržbu a opravy. Dalších 11,2 mil. USD se dostane na vesnické silniční spojení kolem Medellinu. Největší porce peněz a to až 36,3 mil. USD půjde na vylepšení MÚK-tek na Avenida 80. A dalších 6,6 mil. USD jde explicitně na mosty.

Desítky projektů silniční infrastruktury napříč Kolumbii jsou v realizaci. Prozatím 37, dalších 41 se brzo obnoví taky.

No a připravuje se další velký projekt, taky v rámci balíku 5. generace silničního programu, tedy 5G a to spojení Popayan a Pasto. Připravuje se tendr, práce se mají zahájit v roce 2021. To je projekt v odhadovaných nákladech 1,48 mld. USD. Trasa jde přes Rosas a El Bordo v hornatém regionu kolumbijského JZ a obnáší řadu inžernýrských úprav. Vylepšení silniční trasy přinese zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Odstraní se mnoho zákrut atd. A tím se zvýší také dopravní propustnost. Tím také klesne cestovní čas pro zvládnutí trasy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolumbie otevřela začátkem září do provozu nejdelší 8,6 km dlouhý silniční tunel, La Linea. Tady jsem o něm psal nejvíce: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 79#p146679 .



web: https://www.invias.gov.co/especiales/cr ... l/faqs.php

Doposud byl nejdelším tunel Oriente 8,2 km v provozu od 2019. V 2024 se má odevzdat do provozu tunel Toyo v délce 9,8 km (k 06/2020 je vyraženo 3 km). To je to, že horský program silnic. V Kolumbii jsou nyní již 3 nejdelší tunely v Jižní Americe.

Stavba, která byla ve výstavbě více než dekádu a na kterou se čekalo 100 let je konečně v provozu po mnoha odkladech a problémech. :jidlo:

https://www.elcarrocolombiano.com/notas ... -la-linea/
https://www.reuters.com/article/us-colo ... SKBN25V2QT




A ještě město Bogota opraví 1379 km ulic a silniček v nákladech 202 mil. USD. 80 km z toho jsou důležitější spojovací tahy mezi nima a navíc se zrealizuje i dalších 60 km bike pruhů.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.10.2020 7:53:34, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

zdroj: portál VINCI.com
zdroj: portál VINCI.com
vi-co.JPG (97.44 KiB) Zobrazeno 15364 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Ještě nyní doplním pár informací.

Kolumbie přesáhla v populaci hranici 50 mil. A hlavní město v rámci metropole již pokořilo hranici 10 mil. obyvatel. Celé vlákno je dobře pořešeno z hlediska informovanosti; je tady mnoho složitých silničně-dálničních staveb a je sledován jejich vývoj, takže si stačí pročítat vlákno.

Mapa hlavních silnic:
co01.JPG
co01.JPG (101.62 KiB) Zobrazeno 15230 x
Kolumbie buduje nové dálnice a silnice dálničního typu namísto stávajících silnic v horském teréně proto, aby usnadnila dostupnost regionů a zlepšila celkovou logistiku. Nezdá se to, ale v zemi jinak slouží na 590 letišť. Kromě výstavby silnic a dálnic, které zahrnují v sobě mnoho tunelů a mostů, co právě zkracuje cestování a na hlavních trasách pak zkapacitňuje i možnosti provozu, tak se modernizuje i sektor železnic.

Aby se změnil obraz státu, tak právě od r. 2014 se zahájil ohromný balík 4G v rámci dopravy. Celkový rozsah silniční síté činí 207 000 km (2015), z čeho 23% je v hornatém terénu. Achilovou patou je pak realita státních silnic, kterých je relativně málo a ani nejsou všechny doposud zpevněné. Cestování mezi velkými městami je tak stále na dlouho. V hlavním městě to taky není prozatím výhra, tam je doprava neustále v kolapsu. Ostatní města jsou na tom lépe. Ovšem pomalu se k lepšímu mění situace taky v hlavním městě díky masivním státním dotacím pro infrastrukturní projekty.

Dále, tunel Toyo: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 54#p191254 se v názvu změnil na tunel GGE - tedy Guillermo Gaviria Echeverri a má zřízenou i web stránku v rámci sociální sítě twitter: https://twitter.com/tunelGGE

samozřejmě má i oficiální web, zopakuju ho znovu: https://tunelgge.com/

Dále, agentura ANI (agentura národní infrastruktury) změnila obsah webu: https://www.ani.gov.co/

*nyní se dají načítat i projekty z období 1G-3G: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoi ... IsImMiOjR9
*a samozřejmostí i přehled 4G: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoi ... IsImMiOjR9

Tak detailní informace k projektům nemá ani mnoho zemí EU.

A zcela geniální je pak vyhledávač jednotlivých tahů na mapě: https://animapas.maps.arcgis.com/apps/w ... 88d7ab8fcb , ale to si žádá alespoň jednoduché základy španělštiny. Ale i tak dole je měnu a vy si vyberete jak concesiones tak cifras a vyberete si v menu dálnici, která vás zajímá a pak se vám vyobrazí rozsah koncesionářů, mýtní uzly (ty načte na mapě) a třeba ty údaje k mostům a tunelům. Tohle tady ještě donedávna nebylo, ale taky tady nebylo toho tolik v provozu a výstavbě.

V zemi bylo v roce 2015 celkem 2300 km dálnic a rychlostních silnic. Plán balíku 4G v sobě představuje iks dálnic, vícekrát jsem to rozepisoval, ale km jde o rozsah 1370 km dálnic a rychlostních silnic (celý balík zahrnuje 8000 km silnic a v tom již tyto kapacitní tahy). Takže po dokončení tohoto balíku se dálniční síť rozšíří o 60% a bude tady min. 3670 km dálniční sítě. Jenomže balík 4G hlavně zahrnuje další mety jako je: 159 tunelů, proto se taky tento program 8000 km jmenuje "horské silnice a dálnice". Balík 4G byl rozdělen do 3 etap a zahrnuje v sobě mj. 40 koncesí. V roce 2015 tady bylo 5097 mostů, 10 viaduktů a 40 tunelů, takže rozsah tunelů se zásadně zvedne. I když se to bohužel nezabešlo bez problémů kolem geologie, firemních krachů atd. Mimo toho se po dokončení 4G balíku rozsah nejdůležiějších státních silnic zvedne o 100%.

Cílem balíků 1-4G je snížit čas přepravy nákladu, snížit spotřebu PHM a zvýšit tak konkurenceschopnost v mobilitě. Proto se taky v rámci metropol u oceánu staví nové přístavy a nová mostní napojení k nim.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

ještě doplním informace z portálu businessinfo.cz k takovému politickému kontextu vedení země z hlediska podpory ekonomiky, kde to silně navazuje na silniční investice

Vláda prezidenta Duqueho byla od začátku pandemie proaktivní a poskytovala firmám a domácnostem finanční pomoc především proto, aby zachovala zaměstnanost. Celkový zahraniční dluh Kolumbie se v letošním červnu dostal na nové historické maximum. Podle Národní banky (Banco de la República) se tento ukazatel vyšplhal na 53,6 % HDP. Vláda se nyní soustředí na reaktivaci ekonomického života především rozvojem nových projektů, a nebo uspíšení realizace těch již naplánovaných. Cílem je podpora podnikání a vytváření nových pracovních míst především pro nejohroženější skupiny obyvatel (mladí lidé a ženy).

Mezi stěžejní projekty patří dokončení stávajících projektů výstavby silnic a dálnic 4. generace a zároveň dokončení plánů a začátek výstavby silnic 5. generace. Prezident Duque představil plán s názvem ‘Concluir, concluir y concluir’, který počítá s investicí do infraskturktury ve výši 2,2 bilionu pesos. Proinvestovány mají být v průběhu let 2021 a 2022 a budou se týkat celkem 28 silničních projektů v několika regionech Kolumbie.

Jako hlavní pilíř hospodářského oživení a nárůstu nových pracovních míst je vnímána výstavba první linky metra v hlavním městě, která by měla být zahájena v průběhu měsíce října.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Na severu Kolumbie jsou v provozu 2 úseky dualizace silnice Ruta 80 a to RN80 Bosconia - Mariangola a RN80 v rámci Valledupar. :arrow:

https://www.mintransporte.gov.co/public ... del-sol-3/

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Autopista del Norte byla v úseku od Calle 245 po La Caro na severu hlavního města Bogotá rozšířená :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav výstavby dálnice Autopista al Mar (v popisu videa je popisek). Přestavba horské silnice na dálnici za plného provozu. Opravdu hezké video:



Více informací třeba zde: http://www.sacyr.com/es_en/Channel/News ... l_Mar.aspx

Ve fóru mám prozatím jenom jednu zmínku v rámci jednoho tunelu na trase.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolumbie ukončila tendre na opravy silnic za skoro 520 mil. USD. :arrow:

1. Bude se dualizovat tah mezi Zipaquira a Ubate: 45 km dualizace a renovace původní


2. Opraví se vozovka na 61 km silnici, která spojuje Puerto Boyaca, Chiquinquira a Tunja.
3. Opraví se vozovka na 107 km úseku Via de La Soberania spojující La Lejia a Saravena.
4. Opraví se vozovka na 121 km úseku silnice mezi Belen a Paz de Ariporo.
5. Opraví se vozovka na 82 km úseku silnice, která spojuje Duitama, Charala a San Gil.
6. Opraví se vozovka na 37 km úseku silnice, která spojuje Vado Hondo s Labranzagrande a Yopal.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Kolumbii se již několik dní, týden, opravdu ve velké intenzitě protestuje na ulicích. Začalo to docela nenápadně a sice "jakýmsi" odmítnutím daňové reformy. Když to nezabíralo v pár městech, tak do ulic vyšlo mnohem více lidí pomalu v celé zemi až prezident přikázal daňovou reformu stáhnout z programu dne. To již ale nestačilo, protože obyvatelstvo začalo protestovat proti násilí policie ohledně potlačování těchto protestů. Požadavky jsou nejen ohledně policie, ale stoupají dál. Až najednou do ulic vyšla další skupina lidí, která protestovala za návrat k poklidným protestům. Ve výsledku: desítky mrtvých civilistů ... desítky zraněných policistů, obrovské materiální škody během mahových protestů na veřejné infrastruktuře, ale i soukromém majetku.

Daňová reforma, kterou připravila současná vláda prezidenta Duqueho, od samotného začátku rozvířila vášnivou debatu jak mezi odborníky, tak i širokou veřejností. Důvodem této reformy je nedostatek financí v souvislosti průběhu pandemie v zemi. Vláda totiž pumpovala od propuknutí covidu nemalé částky na sociální pomoc občanům a také finanční injekce firmám napříč sektory, které byly několikaměsíčním lockdownem úplně ochromeny. Další vysoké výdaje souvisí s nákupem vakcín, plošným testováním anebo neustávající podporou ekonomicky nejslabších skupin Kolumbijců. Ministerstvo financí si od reformy slibovalo roční výběr přibližně 24 bilionů pesos. Důvod všeobecné nespokojenosti Kolumbijců s daňovou reformou je ten, že se přímo dotkne v podstatě pouze střední třídy a chudých vrstev obyvatelstva.

O co jde v daňové reformě se nedalo moc dočíst, všude jen nepřesné informace. Dohledal jsem a z toho lze pochopit, proč takový odpor:

*snížení hranice mzdy, ze které budou muset nově zaměstnanci odvádět daň z příjmu
*zavedení DPH na veřejné služby (vodné, stočné, plyn, elektřina atd.)
*zavedení DPH na základní potraviny spotřebního koše
- stát sice definoval některé klíčové potraviny, kterých se reforma nedotkne
*DPH zvýší u některých vstupních surovin, které výrobu prodraží a daň v konečném důsledku zaplatí finální zákazník

Pak je skupina lidí, která daňovou reformou nebude ovlivněna prakticky žádným způsobem jsou velké firmy nebo bankovní sektor, jemuž zůstanou všechna privilegia a daňové výhody jako před reformou. Ukázkovým případem je nulové DPH na slazené sycené nápoje. Kritici reformy poukazují na fakt, že majitel největšího místního výrobce limonád je vlivnou osobou mající silné vazby na vládní činitele. Na stejný problém je upozorňováno i v souvislosti s největší kolumbijskou obchodní skupinou, která prakticky ovládá celý bankovní systém v zemi a taktéž má silný vliv nejen v současné Duqueho vládě. Poslední zprávy hovoří, že na základě masivních celostátních protestů z posledních dní se vláda rozhodla nepředložit návrh daňové reformy kongresu. Hovoří se také o odstoupení současného ministra financí Alberta Carrasquilli. Nejen protesty ale i předvolební průzkumy vytvářejí na politiky obrovský tlak. Z aktuální studie vyplývá, že 85% obyvatelstva země u nadcházejících voleb nepodpoří politiky, kteří odsouhlasí daňovou reformu.

Celkem Kolumbie původně zamýšlea takovou reformu, která přinese 2 mld. USD, ale nakonec z toho vyšla částka 6 mld. USD nebo 2% HDP.

Masové protesty de facto ještě více komplikují boj s pandemii nového koronaviru, ale jak se nechalo slyšet mnoho skupin lidí, tak si to uvědomují, ale snížila by se jejich životní úroveň. Část ekonomů navíc varovala, že by to snížilo výslednou spotřebu a zvětšilo černý trh, takže by se ta zvýšená DPH nepromítla do očekáváných částek.

Rozpočet Kolumbie pro rok 2021 se zvedl kvůli boju s pandemii o 5,1 mld. USD na 92,8 mld. USD. Deficit za rok 2020 byl v úrovni 8,9% a letos má být 7,6% HDP.

Státní dluh dosáhl k 12/2020 hodnoty 65% HDP, což je prudké zvednutí jeho úrovně z před-pandemické éry, kdy byl v úrovni 48% HDP.

Daňové reformy požadují ratingové agentury pro udržení rozpočtu a schopnosti udržet splácení dlhů tohoto státu. Jdou dokonce ještě dál; do roku 2024 se proti té stávající reformě daní budou muset zvednout všechny daně, protože se budou muset výrazně zvednout daňové příjmy státu. Pokud se neprovedou žádné změny v rozpočtu a pak následují volby, tak jsou varování, která jdou až ke dluhové krizi státu, což pak ukrojí všem mnohem více, než je v předkládané reformě prezidenta. Odraží se to na úrokových sazbách dluhopisů vydávaných dnes pro rok 2032 a 2042, úroky jsou 3,25% až 4,125%. Kolumbie si tak půjčila 2 a 1 mld. USD, aby mohla "ufinancovat rozpočet státu".

K masovým protestům se přidávají řidiči taxíků i nákladních vozidel. A celkově se "zase" využila infrastruktura dálnic a zkapacitněných silnic jak pro blokování těchto tahů, ale tak taky pro samotné srážky mezi protistranama. Je to smutný pohled, že se tady nakonec i umírá ...
1.JPG
1.JPG (156.92 KiB) Zobrazeno 12530 x
2.JPG
2.JPG (98.94 KiB) Zobrazeno 12530 x
3.JPG
3.JPG (186.63 KiB) Zobrazeno 12530 x
Daňová reforma byla stažená, ale nebyla zrušená. Prezident s vládou pozývají demonstranty na rokování, odmítají násilí atd., tudíž nějaké změny se jednoduše realizovat budou muset. Nic není zadarmo, ani "podpora za nic nedělání během pandemie".

Doposud se tady nakazilo asi 3 mil. lidí, zemřelo asi 77 tisíc lidí. Probíhá tady 3. vlna. Úplně zaočkováno jsou 4,4% populace státu. (0,4% nad celosvětovým průměrem)

Stavebnictví se v Kolumbii propadlo v roce 2020 o 27,2%. Letos má být růst o 8,4%. Má se budovat všechno, nejvíc ale silniční projekty. Ty jsou ale často jen projektovány, bez reálné výstavby aneb ta když probíhá, tak má hodně komplikací plynoucích z geologických a geografických poměrů, takže ne vždy během výstavby stavebnictví opravdu pomáhá ekonomice.

5. kolo infrastruktury (silnice, železnice atd.) se formuje a bude mít rozpočet ve výši kolem v propočtu 5 mld. USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Mezi stěžejní projekty patří dokončení stávajících projektů výstavby silnic a dálnic 4. generace a zároveň dokončení plánů a začátek výstavby silnic 5. generace.
Na tohle navážu, protože Kolumbie představila již balík 5. generace aneb tedy 5G.

1. fáze projektů v balíku 5G představuje a to jen pro ilustraci 15 projektů za skoro 5,9 mld. USD.
Všechny fáze dohromady jsou pak o 26 infrastrukturních projektech v nákladech ve výši 13,5 mld. USD.

V letošním roce se začíná tendrovat prvních 12 z nich.

Týká se to prakticky dopravní infrastruktury, kde dominuje ta silniční. Než abych to vypisoval, tak tady je prezentace rozvojového plánu 5. generace: https://www.ani.gov.co/sites/default/fi ... e_2020.pdf , kde jsou k nalezení mapky a informace.

Navzdory sociálním nepokojům a masivním (a již i násilným) demonstracím Kolumbie koncem 05/2021 ohlásila udělení prvních koncesí z balíku 5G: https://www.bnamericas.com/es/reportaje ... -economica

Jde o projekt Acceso Cali-Palmira:

*postaví se 15,6 km mezi Cali a Jamundí (tam již 4- pruh existuje)
*opraví a upgraduje se 291 km dalších úseků
*postaví se 12,6 km sekundárních silnic vedoucích po tuto zrekonstruovanou trasu

Je to projekt za v propočtu 326 mil. USD. Nejedná se o 1 tah, ale o vícero tahů, ze kterých ty hlavní práce tvoří upgrade již dualizovaných tahů aneb se další úseky silnic kolem města Cali bude dualizovat.

Ve městě Cali žije asi 2,5 mil. obyvatel.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Key Colombian highway under construction
zdroj: portál WH
zdroj: portál WH
23.JPG (101.96 KiB) Zobrazeno 11149 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“