Špatné značky
Re: Špatné značky
Už tu několikrát padlo, že Brno se řeší komplexně a že to bude na déle... Na přeznačení je mmch. čas 10 let.
Ale něco se děje... 31.10.2019, KÚ JMK:
Oznámení o návrhu OOP - I/23 přeznačení
Oznámení o návrhu OOP - I/41 přeznačení
Ale něco se děje... 31.10.2019, KÚ JMK:
Oznámení o návrhu OOP - I/23 přeznačení
Oznámení o návrhu OOP - I/41 přeznačení
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Špatné značky
Jo, jo, díky za info... Ta modrá značka mi ale přišla už tak neskutečná, a přitom to není tak dávno, co se to přeznačilo...
Re: Špatné značky
Prijde tohle nekomu prehledne a srozumitelne? Praha, Patockova.
- Přílohy
-
- 20191117_160526-800x600.jpg (133.33 KiB) Zobrazeno 6245 x
Re: Špatné značky
Hlavně je na značce o pruh méně, a podél tramvajových kolejí je přerušovaná čára, i když je tam v reálu vysoký obrubník.
Re: Špatné značky
Celkově to značení cyklistickým pruhů na značkách je ve většině případů naprosto nadbytečné, zhovadilé a tak nějak pohled "do krajiny" kazící záležitost. Mám za to, že ti, co vytváří v ČR tyhle předpisy, mají Čechy za úplné idioty, ale myslím, že by měli začít u sebe
Tenhle konkrétní příklad, to už je úplně mimo, navíc naprosto neodpovídající realitě, už jen kvůli TRAM pruhu ..
Tenhle konkrétní příklad, to už je úplně mimo, navíc naprosto neodpovídající realitě, už jen kvůli TRAM pruhu ..
Re: Špatné značky
O pruh mene tam neni, ochranny cyklopruh neni plnohodnotny pruh a na znackach se samostatne neznaci. Ale jinak je tam much celkem dost.
Re: Špatné značky
Tohle je cyklopruh jak vyšitý a měl by být na svislé dzn. Ta značka jako celek je špatně, má-li to být řazení jízdních pruhů před křižovatkou, mělo by to být v modré barvě.
Re: Špatné značky
Tohle je uplne ukazkovy ochranny cyklopruh. Klasicky vyhrazeny pruh ma jinak tlustou caru a hlavne musi byt vedle dost mista na nakladak, coz neni. Viz nove TP 179.
Re: Špatné značky
Nejspíš máš pravdu, ale jak to mám jako řidič poznat? To mám jako zastavit, vystoupit a jít si přeměřit šířku té přerušované čáry?ElWapp píše:Tohle je uplne ukazkovy ochranny cyklopruh. Klasicky vyhrazeny pruh ma jinak tlustou caru a hlavne musi byt vedle dost mista na nakladak, coz neni. Viz nove TP 179.
Vidím přerušovanou čáru, za ní piktogram kola. To je v Praze v drtivé převaze případů cyklopruh. A tady ne? Hmmmmmmm ...
Re: Špatné značky
No pozna se to predevsim tak, ze ten pruh neni na svisle znacce. Jinak opticky se to da odhadnout z tliustky a kadence te prerusovane cary a z sirky prilehleho pruhu (kdyz se tam nevejde nakladak tak ma vyuzit ochranny pruh). Ale prukazny rozdil je v te svisle znacce.
Re: Špatné značky
Navíc není barevně odlišen (červené plochy pod piktogramem)...
Re: Špatné značky
Takže paskvil z více důvodů.... Kdyby tam radši nechali ty autobusy na kolejích.
Re: Špatné značky
Když myslíš, podle mne se cyklopruhy v Praze dle SDZ moc zjišťovat nedají tady je to možná podle regulí správně, ale jako řidiči by mne mělo být jasné kudy jet na první pohled a není. Musím tu značku detailně prostudovat včetně nevýrazného označení cyklopruhů, abych si uvědomil, že doleva (kam např. jedu) vede jen jeden pruh a ne dva, jak značka na "první pohled" ukazuje.ElWapp píše:No pozna se to predevsim tak, ze ten pruh neni na svisle znacce.
V těch Střešovicích vidím na značce 3 pruhy, v reálu pro auta 2, v Karlíně je jsou na značce 4 a v reálu pro auta zase 2. Ano kadence čar je jiná, podbarvení cyklopiktogramu jednou chybí, jednou je, ale zkuste tam podle SDZ jet za sněhu. Na zemi nevidíte nic.
Ať se nikdo nezlobí, je to možná "správně", ale intuitivní to rozhodně není.
Re: Špatné značky
Bohužel se značení dělá dost nahodile, jsou třeba značky kde je cyklopruh i vyznačen zúžený (https://mapy.cz/s/kovogalufe). Průšvih je to rozlišování modré a bílé plochy, to by se mělo úplně odbourat, buď dávat všude pozadí bílé a nebo vždy odlišit normální pruhy modře a vyhrazené pruhy bíle. Podle vyhlášky to je bohužel jinak a záleží, jestli vyznačujeme pruhy v mezikřižovatkovém úseku nebo řazení v křižovatce.
Značka na fotce by měla mít jasně vyznačeno, že buspruh na kolejích je oddělený obrubníkem. V podstatě by to mělo vypadat nějak takhle https://mapy.cz/s/pazemokalu.
Ale pokud jde o ochranné cyklopruhy, to je poměrně novinka a v praxi moc takových realizací ještě není. Nejznámnější je asi toto https://mapy.cz/s/jekalanero.
Značka na fotce by měla mít jasně vyznačeno, že buspruh na kolejích je oddělený obrubníkem. V podstatě by to mělo vypadat nějak takhle https://mapy.cz/s/pazemokalu.
Ale pokud jde o ochranné cyklopruhy, to je poměrně novinka a v praxi moc takových realizací ještě není. Nejznámnější je asi toto https://mapy.cz/s/jekalanero.
Re: Špatné značky
A co takový "ochranný cyklopruh" znamená v praxi? Smím přes něj jet, nesmím? Smí mi tam přesahovat náklad, nesmí? V čem se liší jízda cyklisty po "ochranném cyklopruhu" od jízdy po pravé části běžného jízdního pruhu?
Přijde mi to tak trochu aby se vlk nažral a koza zůstala celá - musíme dělat cykloopatření, ale nemáme na ně místo, tak vznikl trento kočkopes, který nic neřeší, ale odpovědní si mohli udělat "čárku".
Nebo to vidím špatně a opravdu v reálném provozu něco znamená?
Přijde mi to tak trochu aby se vlk nažral a koza zůstala celá - musíme dělat cykloopatření, ale nemáme na ně místo, tak vznikl trento kočkopes, který nic neřeší, ale odpovědní si mohli udělat "čárku".
Nebo to vidím špatně a opravdu v reálném provozu něco znamená?
Re: Špatné značky
Nechci se plést, ale autobusy jsou na kolejích AŽ NAHOŘE u zastávek tramvají. Proč by tam jinak ten šanjhér cpal ten bus pruh s s kvasi cyklopruhem ?ElWapp píše:Ale vždyť ty autobusy na kolejích jsou..?
Re: Špatné značky
Busy jsou samozřejmě na kolejích. Ta značka je trochu matoucí, ale je vidět, že bus je nakreslený v "chlívečku" s tramvají. Ve vozovce jsou pak ty dva pruhy, kde levý je rovně a pravý odbočovací. Jen cyklisté tím pravým mohou i rovně, což tam je vyznačeno taky.
Ochranný cyklopruh smí řidiči využít jen tehdy, pokud se vedle do své části nevejdou. Ta část pro auta má standardně 2,5 m, takže autobusy a nákladní auta budou trochu přesahovat doprava. Smysl je ten, že osobáky pojedou rovnou víc vlevo a nechají cyklistovi prostor. A i ty autobusy a náklaďáky se většinou celkem vlezou do své části. Je to takový upgradovaný cyklopiktokoridor (ten neznamenal vůbec nic).
Ochranný cyklopruh smí řidiči využít jen tehdy, pokud se vedle do své části nevejdou. Ta část pro auta má standardně 2,5 m, takže autobusy a nákladní auta budou trochu přesahovat doprava. Smysl je ten, že osobáky pojedou rovnou víc vlevo a nechají cyklistovi prostor. A i ty autobusy a náklaďáky se většinou celkem vlezou do své části. Je to takový upgradovaný cyklopiktokoridor (ten neznamenal vůbec nic).
Re: Špatné značky
Díky za vysvětlení.
Nicméně pro "běžného řidiče" je to jen zmatení navíc - ochranný cyklopruh se na SDZ neznačí, zatímco plnohodnotný cyklopruh ano a navíc stejnými symboly jako jízdní pruh (To vidím jako největší problém!). A jejich rozdíly "na zemi" rozeznají autoři značení a možná čtenáři tohoto fóra, jinak nikdo.
Nicméně pro "běžného řidiče" je to jen zmatení navíc - ochranný cyklopruh se na SDZ neznačí, zatímco plnohodnotný cyklopruh ano a navíc stejnými symboly jako jízdní pruh (To vidím jako největší problém!). A jejich rozdíly "na zemi" rozeznají autoři značení a možná čtenáři tohoto fóra, jinak nikdo.
Re: Špatné značky
Minimálně by ty cyklopruhy měly být značené i na ceduli (a na vzoru v příloze zákona či vyhlášce nebo kde to dneska je) odlišně než pruhy "plnotučné", protože tohle je strašně matoucí i když jsou vyhražený. Mě tim kdysi dostali u Rustonky, kde byly na ceduli 4 pruhy a na zemi jen 2 + 2 cyklo a fakt jsem chvíli nevěděl, kudy skrze tu křižovatku jet
Re: Špatné značky
Cyklopruhy nemajú čo robiť na zvislých značkách. Toto je dôsledok zvrhlosti Československých pravidiel. Treba sa pozrieť do Nemecka, Holandska alebo Dánska alo navrhovať a značiť cyklistickú infraštruktúru. A možno by len stačilo elementárne dodržiavať Dohovor o cestnej premávke a Dohovor o značkách a signaloch a takéto zvrhlosti by nikto nenavrhoval a nerealizoval.
Re: Špatné značky
Jak byste si v běžném osobním autě vyložili tuto značku?
- Přílohy
-
- zona.jpg (114.24 KiB) Zobrazeno 5657 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Špatné značky
V prvom rade tam musím zastaviť a začať dešifrovať. Každopádne zóna so zákazom vjazdu je logicky nezmysel, lebo za tuto značku ísť nemôžem, takze nejaká zónová platnosť ma vôbec nezaujíma. V druhom rade sa presvedčím či som dopravná obsluha alebo BUS a v treťom rade či mám do 6 ton, potom sa ma tento nezmysel netýka.
Re: Špatné značky
Já bych to vyložil jako zákaz vjezdu mot. Vozidel s celkovou hm. nad 6t krom dopravní obsluhy a bus MHD. Ale je to Paskvil.
Re: Špatné značky
Tyto značky vyrostly na Praze 9 v oblasti Krocínky.
Nejhorší je, že na těchto zónových značkách je ZÁKAZ mimo DO nad 6 t (vykládám stejně jako Brutus),
ale na značce zákaz odbočení je ZÁKAZ nad 6 t mimo DO (vykládám stejně jako Maty).
Ne moc dobře, ale trochu to vidět je tady https://mapy.cz/zakladni?x=14.5088275&y ... itch=0.010
Nejhorší je, že na těchto zónových značkách je ZÁKAZ mimo DO nad 6 t (vykládám stejně jako Brutus),
ale na značce zákaz odbočení je ZÁKAZ nad 6 t mimo DO (vykládám stejně jako Maty).
Ne moc dobře, ale trochu to vidět je tady https://mapy.cz/zakladni?x=14.5088275&y ... itch=0.010