krtek700 píše:S tím ufinancováním bych zase takový problém neviděl. Něco sežerou PPP projekty. A další část se může použít z Evropské banky(nevím, jak přesně se jmenuje možná něco jako investiční). Pokud se nepletu, tak půjčku už má SŽDC.
A vlastně vzhledem k tomu článku z deníku to dává smysl, protože si ta půjčka na sebe vydělá (úroky atd asi nebudou nějak závratné)
Navíc půjčka je i z hlediska politického v pohodě, protože to nezatíží vládu která si půjčí.
Já tedy trochu bohužel ano, krize klepe na dveře (neříkám že musí být rozměrů jako ta poslední, ale i tak), PPP určitě bude přínosem, ale zase stavět většinu dálnic na dluh si neumím moc představit. Peněz z EU bude na 150% méně než v současném období. Navíc (alespoň nyní) je trend zdražování cen dálnic, hlavně kvůli lidem (to by mohla vyřešit krize) ale hlavně kvůli materiálu. Ale největší věc je to, že se chystají obrovské investice do železnic, hlavně pak asi v druhé polovině 20.let (uf, mazec tohle napsat
) a to nemluvím o VRT
Na druhou stranu je ale pravda, že kdyby se využil PPP na středočeskou D3, tak velké náklady naráz odpadnou. Z těch dražších úseků co vím, tak půjde o D11 k hranicím, D0 pochopitelně, úsek D43 kolem Brna a snad už jen překrytý úsek D55 příp. VMO Brno. Zbytek dálnic zas tak drahý není, to je fakt.