Nové pražské mosty

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět

Který z nových plánovaných pražských mostů považujete za nejdůležitější?

R1 519
89
47%
Sedlec
8
4%
Trojský
9
5%
Výtoňský
13
7%
Podolský
47
25%
Modřanský
22
12%
Jiný
1
1%
 
Celkem hlasů: 189

kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od kyk »

A než se rozhodne, tak most spadne.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Geo »

To by bylo fajn. Protoze pak by slo bez odkladu postavit moderni trojkolejny most se stejnym vzhledem.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Jarda Š. »

Geo: Jenomže to by nejméně na tři roky byl velký průšvih pro průjezd Železničním uzlem Praha.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Geo »

No jo, ja to myslel spis jako vtip. Na druhou stranu cokolilv jineho mozna znamena prusvih pro Prahu na dalsich 30-50 let.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Lynx »

Říkáte nejméně 3 roky přerušení provozu. Přitom tenhle most, který nahrazoval původní jednokolejný byl usazena a zprovozněn za 2 dny !!! Ano, čtete dobře, dva dny ......

https://www.irozhlas.cz/veda-technologi ... 2090654_pj
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od P_V »

Původní Vyšehradský most byl sice jednokolejný, ale se stavební přípravou na přidání druhé koleje. Ta však nebyla využita, protože most měl i jiné nedostatky, jako malá únosnost nebo malá výška kvůli chystané přestavbě nábřeží.
Stihli to formou výměny za dva dny, protože tehdy neměli památkáře. S památkáři by se v tom nimrali jako v Negrelliho viaduktu, rozebrat na kousky, opucovat, některé vyměnit, a zas poskládat. Rekonstrukcí by se ale nevyřešil nedostatečný průjezdný průřez, a bez nějaké zesilující vestavby ani nedostatečná únosnost, požadované pro koridorové trati. Ani hlučnost by se nevyřešila. Negrelliho má naštěstí náhradní trasu a na koridoru neleží. Vyšehradský most použitelnou náhradní trasu nemá. SŽDC narychlo chystá zdvoukolejnění části objízdné trasy přes Krč, ale příprava je na samém začátku papírového maratonu.
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od elrondecuba »

Jééé, i sem už dorazilo oblíbené selektivní vidění a neuvádění souvislostí. Za dva dny to stihly hlavně proto, protože nový měl pilíře úplně jinde a úplně nové. Takže se odstranil starý most a jen se nasunul již hotový nový most na nové pilíře. Příště si přečtěte alespoň základní informace. Toto téma je velmi podrobně a několikrát zpracované, takže stáčí jen umět číst.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od P_V »

jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od jozka »

Precteno jednim dechem, diky!
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Jarda Š. »

Lynx: Ocelové železniční mosty lze vyměnit a zprovoznit rychle i v dnešní době, když máte spodní stavbu a v mostárně vyrobené a na stavbu dovezené díly mostu.
jk2
Příspěvky: 23
Registrován: 17.3.2009 9:36:14

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od jk2 »

P_V píše:Jak ta výměna probíhala:
...
Podle již staršího článku v DP Kontaktu bylo v noci staveniště osvětleno Oleovary a obyvatelstvo na to bylo tiskem upozorněno, aby osvětlení nepovažovalo za požár a neztropilo poplach. Nepodařilo se mi ale nikde najít, co byly zač ty Oleovary. Nevíte o tom někdo něco?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od jonáš »

Lynx píše:Říkáte nejméně 3 roky přerušení provozu. Přitom tenhle most, který nahrazoval původní jednokolejný byl usazena a zprovozněn za 2 dny !!! Ano, čtete dobře, dva dny ......
V případě, že most spadne. Nebo že budou památkáři trvat na výměně zkorodovaných částí nýtek po nýtku. To si totiž náhradní konstrukci na pomocným lešení předem nepostavíte, a dokonce ani nevyrobíte. Vlastně si ani dneska neumim představit, že by se ta pomocná konstrukce v řečišti dala vůbec postavit.

Navíc tehdy nikdo neprudil kvůli hluku při práci v noci ani kvůli bezpečnosti práce a lidí bylo k dispozici neuvěřitelný množství .. a byli na to vesměs kvalifikovaní jak zručností, tak fyzickou kondicí, protože jinak to tehdy nešlo. Některý historický výkony se asi zopakovat nedaji.

Tenkrát ta akce měla ještě zajímavou předehru, viz první díl reportáže, nejdřív se musela původní konstrukce pilíř po pilíři přizvednout aby se pod ní mohly dozdít nové mohutnější a vyšší pilíře v nové poloze. Což ale byla de facto další výhoda, protože pokud musíte pilíře ponechat a jen upravit vršky pro nové uložení ložisek, tak se to jindy než po odstranění stávající konstrukce udělat nedá.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Mike »

jonáš píše:.. a byli na to vesměs kvalifikovaní jak zručností, tak fyzickou kondicí, protože jinak to tehdy nešlo. Některý historický výkony se asi zopakovat nedaji.
fyzicky určitě ne,
dnes bych to viděl na 3 lodě a tak 6-8 vrtulníků
a bylo by to za den
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od vaclav »

ty rozsahle prace u lihovaru na smichove souvisi s tim novym mostem?
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Mosquit »

Nevím, jak to tam teď vypadá, ale z jedné z diskuzí v CAMPu si pamatuju, že založení kolejového trojúhelníku pro Dvorecký most je součástí kompletní reko tramvajové trati Nádražní, která právě probíhá. Takže asi ano.

Tady taky něco takového píšou...
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dopra ... zpravy_rko
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od vaclav »

diky, zalozim na dvorecky most nove tema
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od alabastr »

Nevíte někdo nějáké novinky ohledně lávky přes Štvanici (Holešovice-Karlín)? Před necelým rokem to vypadalo že se to dá do pohybu, ale novější info jsem nenašel...

Stoletý sen Pražanů je blíž. Projekt lávky přes Štvanici vyjde na 25 milionů, 9.7.2019
https://www.denik.cz/regiony/projekt-la ... 90709.html

..tak doufám že z toho nebude dvousetletý sen Pražanů.. :?
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od michal »

A to předmostí na holešovické straně je jako myšleno vážně...?
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od P_V »

Vtipné je, že se před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy. A tohle je předepjaté přímo extrémně, je to dlouhé a tenké. To snad ta lana budou v zábradelních zídkách, aby to ten beton nerozmačkalo.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od theodor less »

P_V píše:...před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy.
Pokud se nezaklínali v kuloárech, jistě o tom bude nějaký článek?
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od Lynx »

P_V píše:Vtipné je, že se před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy. A tohle je předepjaté přímo extrémně, je to dlouhé a tenké. To snad ta lana budou v zábradelních zídkách, aby to ten beton nerozmačkalo.
Já se domnívám, že ta lávka nebyl klasický předpjatý beton, kde je celé lano zalité v betonu, ale že problém byl právě v tom, že to bylo napnuté ocelové lano v nějáké dutině. A problém byl právě v tom, že to v té dutině postupně hnilo a nebylo to přitom kontrolovatelné. Zatímco u předpjatého betonu je ta výztuž chráněna betonem a kolem lana by neměla být žádná nevyplněná dutina.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od P_V »

Žel, rešerše s odkazy, kdo co kde plácl a novináři to zapsali, nevedu... jen tahám z paměti.
(abych neskončil jako Zeman s Peroutkou... :) )
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od theodor less »

Trojská lávka měla dva typy lan, lišících se jejich funkcí:
1) lana montážní, pod která se jednotlivé segmenty zavěšovaly pomocí šroubů ve žlábku na horním povrchu segmentů
2) lana předpínací, která se provlékla kanálky v segmentech a napnula
Žlábek s montážními lany byl zabetonován. Kanálky s předpínacími lany se zabetonovaly injektáží.

poznámka: existují dodatečně předpjaté konstrukce s vnitřní výztuží nesoudržné s betonem; předpínací prvky (dráty, lana, kabely, tyče) jsou v "dutině", ale tato "dutina" umožňuje kontrolu prvků.
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od alabastr »

Správa železnic chce pod Vyšehradem tři koleje, vypíše architektonickou soutěž
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chc ... tez-49375/

To zas budou boje, vystihl to "noerf" v komentáři pod článkem.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Nové pražské mosty

Příspěvek od kot »

No, aby jim ta "kulturní" památka nespadla dříve než se dohodnou. Možná by to bylo ku prospěchu věci....
Odpovědět

Zpět na „Praha“